Diskuse k článku

Na Vánoce domů vlakem? České dráhy vypraví desítky posilových vozů

České dráhy svým cestujícím slibují, že po dva dny před Štědrým dnem, na tratě vyšlou desítky posilových vozů, které mají zajistit, aby se lidé pohodlně dostali ke svým rodinám. Přesto ale dopravce kvůli zvýšenému zájmu doporučuje rezervaci místa s dvoudenním předstihem. V pátek vypraví ČD navíc z Brna do Prahy speciální vlak Kometa expres pro hokejové fanoušky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i92r53o41s52l17a59v 15Z41i94k50m60u82n51d 6118592747748

Velmi zajímavé. Na základě "vyrezervování" míst ve vlacích se bude rozhodovat před Vánocemi o posílení vlaku o další vozy, ale proč se podobný systém nepraktikuje i v "neVánočním" čase. Je řada vlaků, které jsou vymístenkovány z Prahy, ale o nějaké posile ani vidu ani slechu.

Postiženy jsou velmi často EC vlaky směr Bratislava - Budapešť, kde si o posílení soupravy mohou cestující nechat jen zdát. Podobně jsou na tom vlaky na "Ostravsko", mnohé z nich jen ve velmi "kapacitní" soupravě čítající vozy ... Konkrétně vlak 113 "Porta Moravica", kde jsou jen 3 dvojky a jeden kombinovaný vůz 1./2. třída s pouhými 24 místy v jedničce ...

Některé vlaky mají plánovány "posily" pouze v některý den v týdnu nebo v "nějakém" období, zpravidla Vánoce, Velikonoce. Čili vozy jsou, ale pokud není něco naplánováno na týdny nebo měsíce dopředu, tak se nějaká operativa na základě výstupu z informačního systému rezervací nekoná.

Samozřejmě není možná operativa, když se vlak vyprodá 10 minut před odjezdem, v době, kdy je souprava na cestě z odstavného nádraží, ale posilování souprav lze řešit v případě, že se souprava naplní rezervacemi třeba ze 60 nebo 70 %.

Podle "myšlení" zejména ministerské části budovy na "Nábřeží" vlakem NIKDO nejezdí. Příkladem je třeba noční spojení do Košic, vlakem ČD (údajně) NIKDO nejezdil, ale ten (údajný) NIKDO dokázal naplnit vlaky dvou "konkurenčních" dopravců.

0/0
20.12.2017 8:08

M82i79r66o39s78l42a89v 63H75r77u20š48k19a 1130735563475

Vše je o tom, co si ministerstvo objedná. Loni jsem psal stížnost na ČD ohledně přeplněného vlaku z Blavy do Brna. Tehdy jsem se dozvěděl, že:

Objednatel dálkové dopravy kalkuluje kapacitu spojů včetně míst na stání.

Příprava po logistické a technologické stránce v měřítku celostátní působnosti znamená i zvýšené ekonomické zatížení, které je zohledněno objednatelem opravdu pouze v maximálních špičkách, nikoliv o prodloužených víkendech, kterých je v roce několik

0/0
20.12.2017 10:05

V93o44j33t59ě41c69h 68H98a77n36á77k 8825561341134

Problém je taky v tom, že se spousta vozů zrušila. Teď kdy počet cestujících roste, tak najednou není s čim jezdit...

0/0
20.12.2017 10:26

J79a42n 20M78a98t61o24u20š50e87k 4407811931924

Já také něco doplním. Poplatky za použití infrastruktury (platí je všichni dopravci stejné) se odvíjejí pouze od hmotnosti a ujetých kilometrů. Přidání vagonů "jen" kvůli zvýšení komfortu je tak pro ČD neekonomické, protože ony MUSÍ (na rozdíl od konkurence) odvézt každého zájemce a osobní vlak má vysoké procento "mrtvé" váhy.

0/0
20.12.2017 11:22

J84o46s86e35f 13P17i24š50v25e51j20c 5966406118159

He, he, ČD prý před Vánoci posilují - to má být fór??!!

Tak proč tedy v týdnu před Vánoci a v týdnu po Novém roce této zrušili IC546 Ostravan (příjez do Prahy před půl osmou ráno) - zřejmě se v Praze hromadí lidé, takže je kontraproduktivní tam vozit další. Na své zákazníky denně dojíždějící do Prahy za prací (kteří nemají adekvátní alternativu) ČD zvysoka kašlou!

+1/0
19.12.2017 19:59
Foto

J21a79n 28V52a16l67a75l91í93k 6566859790346

tak jezděte s RJ :-P

0/0
19.12.2017 20:50

J81o70s10e86f 74P15i91š88v90e56j53c 5276876388279

To jako s Jančurou?

To bohužel sotva - v okamžiku, kdy musíte kombinovat více vlaků, tak by se cestování s jiným dopravcem než s ČD prodražilo o desítky procent a to nemluvím nutnosti nakupovat několik jízdenek u různých pokladen (ať už fyzických nebo elektronických).

0/0
19.12.2017 21:08
Foto

J68o67s12e30f 23J14a39n 17V22a38n86č34u19r54a 5916788275361

Protože souprava co jezdí na 546 je v tyto dny připojena na EN 444,a jede v totožném čase. ��

+3/0
20.12.2017 12:33

J89o68s53e50f 33P32i34š18v25e30j33c 5746356288389

Bohužel s příjezdem do Prahy o cca 10 minut později (v reálu podstatně více), takže nestíhá přípoj rychlíku na úUstí n. L. :-/

0/0
23.12.2017 11:38

M57i33l35a53n 64V66o29l52e63k 5879583866809

Jak domů? Proč nežijete doma?

0/0
19.12.2017 18:43

J82a44n 97P77y36t89e96l69a 5730276448

Konkurence a nový model prodeje vyhnal ceny akčních jízdenek nahoru už i jinde než na Praha Ostrava. To jen kdo profituje na liberalizaci (v českém pojetí) - cestující ne.

0/0
19.12.2017 17:55

P79e95t14r 88N18o83v46o12t68n94y 1601300651

Cestující se dostane, kam chce. Pořád může jet maximálně za obyčejné tarifní jízdné ČD.

0/0
19.12.2017 20:28

J34a61n 69V70a26l88o62u73c45h 6532357798320

Tak jako na většině tratí, kde "konkurence nezlobí". A k tomu v 810 se starém či novém kabátě

0/0
20.12.2017 11:03

M54a47r44t30i68n 83H15r90o73u67d62a 9404434795505

A ostatní o třídu lepší vypraví co?

0/0
19.12.2017 16:42

Najdete na iDNES.cz