Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Vánoce domů vlakem? České dráhy vypraví desítky posilových vozů

České dráhy svým cestujícím slibují, že po dva dny před Štědrým dnem, na tratě vyšlou desítky posilových vozů, které mají zajistit, aby se lidé pohodlně dostali ke svým rodinám. Přesto ale dopravce kvůli zvýšenému zájmu doporučuje rezervaci místa s dvoudenním předstihem. V pátek vypraví ČD navíc z Brna do Prahy speciální vlak Kometa expres pro hokejové fanoušky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i16r63o48s89l58a26v 34Z50i51k58m90u39n26d 6778972237218

Velmi zajímavé. Na základě "vyrezervování" míst ve vlacích se bude rozhodovat před Vánocemi o posílení vlaku o další vozy, ale proč se podobný systém nepraktikuje i v "neVánočním" čase. Je řada vlaků, které jsou vymístenkovány z Prahy, ale o nějaké posile ani vidu ani slechu.

Postiženy jsou velmi často EC vlaky směr Bratislava - Budapešť, kde si o posílení soupravy mohou cestující nechat jen zdát. Podobně jsou na tom vlaky na "Ostravsko", mnohé z nich jen ve velmi "kapacitní" soupravě čítající vozy ... Konkrétně vlak 113 "Porta Moravica", kde jsou jen 3 dvojky a jeden kombinovaný vůz 1./2. třída s pouhými 24 místy v jedničce ...

Některé vlaky mají plánovány "posily" pouze v některý den v týdnu nebo v "nějakém" období, zpravidla Vánoce, Velikonoce. Čili vozy jsou, ale pokud není něco naplánováno na týdny nebo měsíce dopředu, tak se nějaká operativa na základě výstupu z informačního systému rezervací nekoná.

Samozřejmě není možná operativa, když se vlak vyprodá 10 minut před odjezdem, v době, kdy je souprava na cestě z odstavného nádraží, ale posilování souprav lze řešit v případě, že se souprava naplní rezervacemi třeba ze 60 nebo 70 %.

Podle "myšlení" zejména ministerské části budovy na "Nábřeží" vlakem NIKDO nejezdí. Příkladem je třeba noční spojení do Košic, vlakem ČD (údajně) NIKDO nejezdil, ale ten (údajný) NIKDO dokázal naplnit vlaky dvou "konkurenčních" dopravců.

20.12.2017 8:08

M25i21r37o55s13l47a88v 21H45r96u54š37k77a 1980895653625

Vše je o tom, co si ministerstvo objedná. Loni jsem psal stížnost na ČD ohledně přeplněného vlaku z Blavy do Brna. Tehdy jsem se dozvěděl, že:

Objednatel dálkové dopravy kalkuluje kapacitu spojů včetně míst na stání.

Příprava po logistické a technologické stránce v měřítku celostátní působnosti znamená i zvýšené ekonomické zatížení, které je zohledněno objednatelem opravdu pouze v maximálních špičkách, nikoliv o prodloužených víkendech, kterých je v roce několik

20.12.2017 10:05

V14o54j22t80ě79c41h 89H25a21n52á24k 8515661501954

Problém je taky v tom, že se spousta vozů zrušila. Teď kdy počet cestujících roste, tak najednou není s čim jezdit...

20.12.2017 10:26

J12a72n 60M92a21t45o26u51š13e91k 4137871561514

Já také něco doplním. Poplatky za použití infrastruktury (platí je všichni dopravci stejné) se odvíjejí pouze od hmotnosti a ujetých kilometrů. Přidání vagonů "jen" kvůli zvýšení komfortu je tak pro ČD neekonomické, protože ony MUSÍ (na rozdíl od konkurence) odvézt každého zájemce a osobní vlak má vysoké procento "mrtvé" váhy.

20.12.2017 11:22

J61o92s37e35f 71P65i27š43v79e34j95c 5256136878949

He, he, ČD prý před Vánoci posilují - to má být fór??!!

Tak proč tedy v týdnu před Vánoci a v týdnu po Novém roce této zrušili IC546 Ostravan (příjez do Prahy před půl osmou ráno) - zřejmě se v Praze hromadí lidé, takže je kontraproduktivní tam vozit další. Na své zákazníky denně dojíždějící do Prahy za prací (kteří nemají adekvátní alternativu) ČD zvysoka kašlou!

19.12.2017 19:59
Foto

J32a70n 48V94a80l75a84l86í53k 6486219100616

tak jezděte s RJ :-P

19.12.2017 20:50

J18o91s33e88f 38P31i83š26v52e85j48c 5176266768769

To jako s Jančurou?

To bohužel sotva - v okamžiku, kdy musíte kombinovat více vlaků, tak by se cestování s jiným dopravcem než s ČD prodražilo o desítky procent a to nemluvím nutnosti nakupovat několik jízdenek u různých pokladen (ať už fyzických nebo elektronických).

19.12.2017 21:08
Foto

J44o89s32e49f 92J79a63n 96V31a21n71č63u17r53a 5266348195561

Protože souprava co jezdí na 546 je v tyto dny připojena na EN 444,a jede v totožném čase. ��

20.12.2017 12:33

J34o19s89e95f 73P41i85š45v19e83j63c 5326276148409

Bohužel s příjezdem do Prahy o cca 10 minut později (v reálu podstatně více), takže nestíhá přípoj rychlíku na úUstí n. L. :-/

23.12.2017 11:38

M94i63l13a54n 40V45o63l86e80k 5619353316779

Jak domů? Proč nežijete doma?

19.12.2017 18:43

J66a90n 42P38y24t96e35l80a 5130136138

Konkurence a nový model prodeje vyhnal ceny akčních jízdenek nahoru už i jinde než na Praha Ostrava. To jen kdo profituje na liberalizaci (v českém pojetí) - cestující ne.

19.12.2017 17:55

P86e40t19r 26N40o78v27o80t75n10y 1131970851

Cestující se dostane, kam chce. Pořád může jet maximálně za obyčejné tarifní jízdné ČD.

19.12.2017 20:28

J88a54n 69V53a57l64o73u95c73h 6932127798680

Tak jako na většině tratí, kde "konkurence nezlobí". A k tomu v 810 se starém či novém kabátě

20.12.2017 11:03

M65a96r46t10i37n 90H76r72o45u23d14a 9834684105845

A ostatní o třídu lepší vypraví co?

19.12.2017 16:42



Najdete na iDNES.cz