Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekordní rok. Kamiony v Česku zaplatily na mýtném 10,4 miliardy

V loňském roce zaplatily kamiony v Česku na mýtném rekordních 10,4 miliardy korun, což je meziročně o 5,2 procenta více. Za zvýšením je hospodářský růst jak v ČR, tak i ostatních evropských zemích. Vyplývá to ze statistik správce elektronického mýtného systému společnosti Kapsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18o51s81e56f 73B93r67o45ž19e41k 7873535182411

Mýto neplatí jen kamiony, ale libovolná nákladní auta nad 3,5 t a také autobusy. Pochybuji, že částka je za kamiony - Kapsch dodal jen celkovou částku. To jen redkator opět nerozená opici od velblouda.

0/0
2.1.2018 11:35

P15e19t42r 28V36o25n83d48r34a69c92e23k 7785781383150

Nadpis článku je špatně - kamiony sice platí mýto, ale v konečném stádiu to zaplatíme my všichni ve zboží, které tyto kamiony vezou 8-o

0/0
2.1.2018 7:38

J45i21n85d13ř30i17c21h 21Š32k79o13p67e48k 4415171180895

to je v pořádku.

0/0
2.1.2018 8:28

J55i21n68d12ř43i88c32h 70Š69k27o21p63e59k 4245871160145

mýtné by se mělo zvýšit obecně, navíc zavést i na ostatních silnicích, aby se nevyplatilo šetřílských špeditérům objíždět dálnice a na silnicích nižších tříd dělat problémy svou bezohledností

+5/−2
2.1.2018 7:24

O94n75d66ř15e20j 96L97o31š94o55t22h 2252104915620

Pokud by to šlo nějakým způsobem odlišit, tak mýtné pro kamiony, které přes ČR jen projíždí, zvednout na desetinásobek. Protože těch usmolených 10 miliard zdaleka nezaplatí to, co tady ty projíždějící kamiony zničí a je celkem jedno, jestli mají Euro 2 nebo 6.

Jakou má přidanou hodnotu pro naši republiku kamion, který projede z Polska do Rakouska, nenatankuje, zboží nám nepřiveze... Ať si jezdí třeba přes Slovensko nebo přes Německo.

+3/0
2.1.2018 3:01

J84i33ř33í 66E69r13b11e31n 1633424606897

Technicky to lze odlišit celkem snadno, a to i se stávajícím mikrovlnným systémem - je to celkem jednoduchý algoritmus porovnávající časové úseky průjezdu mezi bránami s tím, že kamion nevykazující sjezd z dálnice delší než hodinu by automaticky byl brán jako tranzitář.

Jenže i to lze trochu očůrat třeba jízdou po souběžné druhotřídce...

0/0
2.1.2018 11:19

M10a57r72i64a24n 60P44e45š40t50a 6848448238698

Když už chtěli zdanit kamiony, mohli vymyslet levnější systém a zdanit (méně) každou jízdu kdekoliv. V dnešní době GPS a sítí internetu věcí není problém, aby každý kamion měl krabičku s GPS, která každou hodinu a na hranicích hranici odešle počet ujetých km v tuzemské síti. Žádné drahé brány nejsou třeba, stačil by mobilní kontrolní body. Pro zahraniční kamiony by mohl být klidně průjezdní poplatek vybraný na hranici podle doby trvání cesty.

0/0
2.1.2018 0:58

J80i48ř42í 20E54r69b34e57n 1773354906317

Díváte se na to z pohledu roku 2018 - ale když se to před cca třinácti lety rozhodovalo, tak byla technická realita úplně jiná, GPS se teprve rozvíjelo a Šimonovského ministerstvo dopravy tedy raději dalo přednost léty prověřenému systému mýtných bran.

0/0
2.1.2018 11:22

M46a11r92e53k 13P71o59s17p97í72c32h90a96l 1644640566320

Mýtne zvýšit. Hlavně Polákům. Ti na našich dálnicích rádi závodí. A mýtne se platí všude. Pokud nemáme být levno zničenou dopravní trasou je třeba ho zvýšit. Zboží jezdí i vlaky v kontajnerech a není rychle kazivé.

0/0
1.1.2018 22:10

Š43t48e88f52a98n 31F62r87i53č87a 7892658513786

Mýto je další daň. A vyhání kamiony z dálnic na silnice nižších tříd a tedy do obcí.

+2/−1
1.1.2018 21:58

J46i73n92d23ř43i52c85h 47Š22k83o16p71e17k 4255511220895

proto je nutné zavést mýto na všech silnicích, aby se objíždění nevyplatilo

+1/0
2.1.2018 7:35

J14i77n34d44ř86i11c77h 47L78u40k65e59š 3839694513550

Tak hlavně, že podle toho kolik se už vybralo naše silnice a dálnice vypadají...

0/0
1.1.2018 21:55

R93a85d26e13k 50T31o14m46š95ů 3355153462361

10 mld stála dosud jenom oprava části jediné dálnice - D1. Ty vybrané peníze jsou naprosto směšné a stačí tak na opravy toho nejnutnějšího. Kamionová doprava je největším ničitelem silnic (i přes její nesporný pozitivní přínos při přepravě zboží). Logicky tedy musí jít největší díl mýta za kamionovou dopravou i když se to promítne v ceně zboží. Jinak to nejde.

+1/0
2.1.2018 8:16

F24r47a45n40t97i85š87e26k 44N58a71v25r75á63t21i30l 2863382241646

myto je vlastně jen další daň, kterou platí vsichni občané, jen to ma vznešené pojmenování a na oko to plati přepravci.

+4/−1
1.1.2018 21:22

J25i23n39d35ř19i48c81h 73M87i47t61t95e40r 6204645921296

Kamiony nic nezaplatí, ty peníze přepravci vytáhnou z našich kapes. Takže to zaplatíme my spotřebitelé a navíc musíme jezdit po zcela děsivé silniční síti bez kvalitních dálnic.

+12/−3
1.1.2018 19:50

J29i85ř82í 63E38r58b36e53n 1873744676917

Tak jo, hudrat umíte. A lepší řešení byste navrhnul?

+1/0
1.1.2018 19:59

L26u18k95á89š 81M20a11r17e20d31a 6581144247388

Treba aby ty miliardy byly pouzity na opravu a zlepseni silnic a dalnic, misto toho aby si je rozdelili soukromnici do svych kapes?

+2/0
1.1.2018 21:09

J95i96n75d83ř64i98c28h 10M67i52t40t10e86r 6634135801306

Samozřejmě. Žádné mýto, stačí spotřební daň z paliv. Vyberou cca 80 mld ročně. Při ceně 500 mil Kč za km dálnice to je na 160 km za rok. Něco na údržbu jiných silnic ,takže třeba polovina, 80 km. A za 20 let máte 1600 km, to by stačilo, ne? Takže přestat rozkrádat a stavět dálnice za stejné ceny jako v Evropě a ne 3xdráže. Třeba v Chorvatsku, Portugalsku, Španělsku to umí. Za 28 let od pádu komunistů nedokázat vybudovat dálniční síť , to už je zločin. Hodně zbytečných mrtvých na silnicích.

+1/0
1.1.2018 21:09

J73i23ř80í 70E39r64b15e58n 1983634846187

Hehe, a víte, že v tom Chorvatsku za jedinou jízdu zaplatíte na mýtném víc, než v Česku za celoroční známku?

Ty řeči o 3× dražších českých dálnicích jsou už letitou mytologií, která ovšem staví na poněkud nepravdivém základu (například do porovnávací "západní" základny nebyly započteny všechny náklady s výstavbou sjezdů a křižovatek).

Navíc problémem českých dálnic není cena, ale legislativa požadující čtyřstupňové projednávání každého úseku se spoustou čekacích a odvolacích lhůt a s možností námitkového řízení naprosto nezúčastněnými osobami (slavný napřeshubný výrok M. Patrika z Dětí Země: "Odvoláme se, protože na to máme právo." - nikoliv "Odvoláme se, protože chceme chránit ten a ten přírodní fenomén.")

0/0
2.1.2018 11:15

J97i37n77d49ř98i61c38h 77M14i19t68t72e25r 6494535591806

Jediné, co beru jsou ty obstrukce ze strany ekologů. Jinak ty náklady jsou lehce k dohledání a fakt, že téměř po 30 letech od pádu komunistů nemáme kompletní dálniční síť s propojením na sousedy je nepopiratelný. Jak vybírají mýto Chorvaté je mi fuk, dálnice ale postavili.

0/0
2.1.2018 11:20

J33i46n14d38ř10i83c89h 42M67i66t42t69e35r 6644445431916

A zkuste tuhle studii.

https://www.oziveni.cz/wp-content/uploads/2010/01/cenadalnic_cast1_predrazenedalnice.pdf

0/0
2.1.2018 11:22

J69i25ř61í 60E86r11b73e13n 1263634546187

„Údaje nevychází z oficiálních statistik jednotlivých zemí. Údaje nejsou podloženy příslušnými analýzami, nelze je tudíž mezi sebou porovnávat. V souladu s touto skutečností není vhodné tyto údaje ani absolutizovat. Z tabulky není jasné, zda se jedná o ceny s DPH či bez, a údaje jsou zahrnuty do velmi

zjednodušených charakteristik terénních podmínek."

- takže se v jedné tabulce slučují stavby na skále, na písku i na jílovačce, stavby rovinaté se stavbami podhorskými...

0/0
2.1.2018 12:10

J55i89n20d55ř76i75c26h 80M79i96t52t87e16r 6414945941176

Nicméně faktem zůstává, že dálniční síť máme naprosto nedostatečnou. V se snad shodneme?Nevo se vám to zdá OK?

0/0
2.1.2018 16:33

J78i54ř33í 39E33r78b38e96n 1293464456397

Opověděl jsem vám už v 11:15.

0/0
2.1.2018 20:12

L34u82k29á45š 33M21a76r32e24d57a 6881284617218

No a taky maj nejmodernejsi dalnici v cele evrope R^

0/0
2.1.2018 23:19

P71a71v73e53l 54C15h77a95m47r19á31d 4787310209815

R^

0/0
1.1.2018 20:04

P58e56t38r 79T50y54č23k32a 6525822309282

Tak oni to v ceně zboží zaplatí všichni spotrebitelé. Je to jen další daň. Mýto chápu u dálnic financovaných ze soukromých peněz a ne u dálnic financovaných z peněz daňových poplatníků.

+8/−1
1.1.2018 19:39

R72a92d30e64k 14T76o21m17š65ů 3325743902391

Jenže ještě menší logiku má mýto u osobních aut a přesto se vybírá. Silnice a dálnice ničí kamionová doprava (přes její přínos) jednoznačně nejvíce. Řádově víc než doprava osobní.

0/0
2.1.2018 8:21

V60l38a45s20t23i54m88i66l 49F64i10a59l47a 1212661574

to jsou penize na rozkradeni pro statni uredniky

+2/−2
1.1.2018 19:34

M49i31l70e34n86a 15K13l26o53u26č11k20o12v26á 2356810466492

Kamiony zaplatily. Kolik dostala ČR? Půlku?

+2/0
1.1.2018 19:20

J88a26r77o22s38l38a40v 61T32í37n30e15k 4654658530582

V článku je věta " Státu tak z každé vybrané stokoruny zůstává 85 korun. "

+3/0
1.1.2018 19:22

L26u11b14o66š 52P55o34s28p65í96š52i78l 6638334395

Řapek,Huml apod.,no to je ale objev...pochopitelně,že jste to zaplatili z vašich kapes,žádné kamiony ani dopravci to přece platit nebudou...

+5/0
1.1.2018 18:51

P28a22v97e31l 50Ř79a36p91e42k 7932346819755

Pak je ale otázkou, zda má smysl kvůli tomuto zdanění sypat 1,5 miliardy ročně nějakému Kapschi, plus náklady na straně dopravců.

Ten systém je naprosto špatně postaven. Má mít dvě funkce: 1) maximalizovat výběr peněz ze zahraničního tranzitu, 2) regulovat a usměrňovat přepravu, mj. motivovat k využívání těch komunikací, které jsou pro daný typ dopravy stavěny. Dnes je to přesně naopak.

Výběr mýta od domácích přepravců bez jakéhokoli regulačního účinku je naprosto k ničemu. Bereme peníze sami sobě a ještě si devastujeme prostředí.

+3/−1
1.1.2018 19:04

R95o48m59a45n 65S53t10o34n76e79k 1959433909581

nemůžete rozlišovat mezi zahraničním a domácím tranzitem, jedině kdyby byl se zemí mimo EU :-)

0/0
1.1.2018 21:45

J55a40n 84K60l97i98m97a 7110913670432

Správa mýtného systému stojí za poslední tři roky 5,27 miliardy korun. Tuto častku inkasuje Kapsch.

+2/0
1.1.2018 18:50

P13e77t88r 18T71y71č28k73a 6585322279462

ANO, je jím líp.

+1/0
1.1.2018 19:40

P16a22v19e33l 14Ř50a42p11e86k 7582306809605

No je nejvyšší čas tuhle parodii na mýtný systém sešrotovat a zavést něco, co bude mít celoplošný dosah. Jinak je těch 10 miliard k ničemu, když většina toho jsou peníze z našich kapes, nikoli zahraničního tranzitu, a srovnatelná škoda vzniká objížděním po neplacených úsecích.

To, že celý systém je naprosto absurdní a nefunkční, je dobře vidět nejen v obcích, které jsou devastovány kolonami kamionů kličkujícími po úzkých silničkách, ale i v obchodech, kam se zcela nepochopitelně dováží z dalekých krajin to, co by šlo vypěstovat na nejbližším poli (pokud již nebylo zničeno logistickým areálem nebo řepkou).

Takže takhle ne.

+5/−3
1.1.2018 18:30

P56e42t36r 81H76o93r56á91k 1119613759214

Ehe? A kudy jezdí ten tranzit? Že jsem ještě na silnici druhé třídy zahraniční kamion neviděl. A neviděl jsem ani kličkovat ve vyšší než zanedbatelné míře kamiony někde po obcích a úzkých silničkách.

+2/0
1.1.2018 18:33

P25a15v17e77l 69Ř41a36p38e93k 7782486879755

To je v pořádku, nemůžete být všude, takže vám to nemám za zlé.

0/0
1.1.2018 18:40

P92a60v58e66l 56S54o57v17i56č24k39a 4906908815372

Např. jeden slavný kamionista z Polska se snažil objet dálnice a zabloudil až na přejezd do Studénky...

+5/0
1.1.2018 18:45

O69d54s15t59r43a22n87ě44n34ý 32U26ž26i92v52a66t77e93l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
1.1.2018 18:46

P47a16v83e43l 96S34o54v17i27č13k68a 4906778855782

Bohužel to je více "například" než "výjimka potvrzuje pravidlo". Mýto by se mělo platit na každé silnici, čím horší silnice tím větší mýto. Takto by byly kamiony motivovány co nejdříve najet na dálnici/obchvat, které jsou na tento provoz určeny. Samozřejmě se dá doplnit pár výjimek pro místní podnikatele, v okolí překládacích terminálů, atd...

+1/0
1.1.2018 18:50

J59a98r67o48s73l87a54v 62T14í25n33e43k 4394378630642

Jeden to nestihl. Ostatní zatím ano..

0/0
1.1.2018 19:23

O88d46s44t53r83a96n93ě72n29ý 59U52ž25i18v29a53t56e45l

Uživatel požádal o vymazání
+6/−1
1.1.2018 18:45

S47t66a93n84i28s14l16a92v 52B78r27o72u90s24i79l 5636482785532

Pavle vy Řapka znáte naprosto dokonale. R^

+2/0
1.1.2018 19:21

P42a42v93e61l 14N93o28v23á44k 7391536839703

Každý kdo už nějakou dobu chodí sem do diskuzí ví co je tenhle pán zač

+1/0
1.1.2018 19:28

P76a96v91e69l 68Ř78a70p42e38k 7602406289755

Víte vesměs kulový, ale hádat se s vámi nebudu ;-)

0/0
1.1.2018 19:50

M98i38r45o72s60l69a50v 98M24e12d 3524146

Tak v tomto konkrétním případě s ním souhlasím.

0/0
1.1.2018 20:22

T88o89m10a89s 70C62e98n93e55k 6957924320193

Pokud dokážete vypěstovat na nejbližším poli levněji než polák / ital / španěl / rumun, pak směle do toho, máte podnikatelský plán a jistě úspěšný - jinak byste to netvrdil, že. Bohužel, naše výrobní náklady jsou vyšší ve srovnání s ostatními i po započítání dopravy z těchto zemí k nám. Taková je ekonomie.

0/−1
1.1.2018 18:43

P94a68v18e21l 13Ř81a63p43e38k 7942886779715

Ekonomie dotací. Nikdo neví, co je levnější nebo dražší. Protože dotacemi je všechno pokroucené.

+2/0
1.1.2018 19:00







Najdete na iDNES.cz