Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i63ř85í 89P87r78e91s63l 8603594344762

Chce to nejprve investovat do infrastruktury aby pak ta investice do vlaku byla k necemu dobra.

Jestli budu sedet v novem ci starem me az tak nevadi, ale jestli pojedu hodinu nebo 2 hodiny me docela trapi

+37/0
doporučit
4.1.2018 10:45

P36e17t69r 32A61n76d59r69ý33s31e68k 9393311346937

To je ale kravina, stat ma poskytovat infrastrukturu a ne vozovy park. Maji vybudovat poradne koleje, dobudovat koridory, postavit novou VRT trat, dopravci at si pak nakupuji vlaky podle svoji strategie. Nektery dopravce muze nakoupit levne vlaky a mit i levnejsi listky, nekdo zase muze mit luxusni vlaky a chtit vyssi cenu. Cim si ti dopravci muzou konkurovat, kdyz budou mit dany jizdni rad a vsichni stejne vlaky? Pak uz jedime cenou listku a i tou v nekterych krajich, kde funguje IDS ne, tak potom uz jedine sluzbami na palube, ale to je dost malo. Proc stat vymysli takove nesmysly a radsi se nezameri na infrastrukturu?

+29/0
doporučit
4.1.2018 11:15

P89e57t13r 84L72u68k98á34š 4245914636505

To se zase nekdo namaze.... R^;-D

+17/−1
doporučit
4.1.2018 10:28

L93a97d78i75s40l11a76v 30A15n17d49r88l71e 8586891306649

Korýtka a konta ve Švýcarsku mají nejvyšší pohotovost

+12/−1
doporučit
4.1.2018 10:31

P94e55t68r 62N84e11c16h56a74n61i18c36k81ý 7553396968350

Za 50 miliard už by byla velká část trati z Prahy do Liberce nebo takové zrychlení, aby ve špičce měl vlak smysl pro cestu centrum-centrum. Případně by se za to dala přidat kolej ke koridoru. Když se objeví slušná trať, dopravce s dobrými vlaky přijde sám

+11/−1
doporučit
4.1.2018 12:00

R64a71d53k54o 38K38ř53i13v87á81n17e24k 7220233775770

ANO, všechno bude jinak. Protože se na pár let na ČD přicucla na centrální i krajské úrovni parta ČSSD a velkého průmyslového podniku, který má něco společného s Kyprem a švýcarskými konty, bylo by logické, kdyby ANO kradlo stejně - když už musí - (ale radši co nejméně - když už neumí vládnout poctivě) a nedestruovalo celý systém. Takhle budou vozidla nakupovat nadále úředníci (privatizace jako stehno) v "křišťálově čistých" soutěžích a navíc budou provoz přidělovat spřáteleným dopravcům - jako se již děje s GWTR. Tunelářský sen - Řebíček určitě tiše závidí, tenkrát se tak snadno pakovat nedalo.

Obnova vozidel je nutná, celá 80. (KSČ) i devadesátá (ODS/ČSSD) léta se do ní investovalo minimálně, po roce 2000 jen pozvolna. Ale ve větší části západní Evropy to jde nejlevněji s jedním národním dopravcem. Ne že by ČD nebyly funkční a nebyly reformovatelné. Ono se nechce pracovat na tomto relativně transparentním modelu, rozdrobení je výnosnější.

Vstříc zestátnění nákladů a privatizaci výnosů na železnici.

+10/−2
doporučit
4.1.2018 10:53

J69a29n 45Č94e86r19n95ý 8720280644481

A půjčovnu kamionů, autobusů a taxíků zřídí stát kdy?

+7/0
doporučit
4.1.2018 12:09

D68a92v33i61d 19Z91a46j92d28á75k 8195652270241

To je stejne jako si koupit Ferrari a pak s nim jezdit po tankodromu. Chtelo by to ty penize nacpat do infrastruktury a ne do vlaku.

+6/−1
doporučit
4.1.2018 11:52

D58a95n29i98e41l 61D47r40n58e22c 6361929116472

Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.

Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.

Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.

O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.

+4/0
doporučit
4.1.2018 15:04
Foto

M55a74r80t35i73n 88L84ö19w 8644305967322

Pokud pojedu 100 KM z Brna do Mohelnice 2.5 hodiny je mi uplne jedno jakym vagonem... pojedu proste autem. Pokud neco potrebuje zeleznice jhsou to nove trate a vic koleji aby cesta vlakem byla rychlejsi nez cesta autem aspon mezi nejvetsimi mesty. jinak je to nanic a nalestene vagony to nezmeni...

+4/0
doporučit
4.1.2018 11:22

J75i29ř58í 12S59c62h28m80i37d23t 5760723854125

Tratě a ještě jednou tratě, jsou hlavní problém české železnice, pokud má dojít k zlepšení, tak je třeba investovat především tam.

Tady se opět ukazuje nesmyslnost EU dotací, které jsou vázány na konkrétní vlaky na konkrétní tratě a to ještě v časově omezené době a tak abychom je mohli vyčerpat, tak se na stole objevují tyhle absurdní návrhy, výsledek bude hlavně ten pochválit se, jak nám jde čerpání z evropských fondů.

+5/−3
doporučit
4.1.2018 11:56

J10a37n 44J20e34m25e89l98k47a 1525930

50 miliard? Kdyby to šlo radši do infrastruktury, která se na mnoha místech rozpadá a je na mnoha místech zastaralá - 50 let. 30 let do ní neinvestovali.

Tomu upřímně nerozumím. Po té co státní ČD investovaly 40 mld do obnovy stávajících vozidel ze svého na dluh, které často mají nový interier a mohou často min 10 let jezdit.

Potom, tedy nemá smysl, aby ČD dále cokoliv investovaly do svého vybavení, aby to pak bylo vyhozeno a za další peníze daňového poplatníka koupeno duplicitní.

Brno a jeho půjčovna.

A) Jednak Brno má vagóny z r. 1990. Tedy jedny z nejmladších.

Kdyby tady byl hospodář a ne zjevené peníze, tak asi udělá obnovu interieru.

B) Státní ČD na svůj dluh na lince S2 koupily 2014 Interpantery za 1 mld kč. Proto mě trochu udivuje, že ministerstvo dopravy, které zároveň řídí ČD a stát vlastní ČD, horlivě přiklepne nějaké zjevené europeníze kraji na nové další duplicitní soupravy na linku S2. A ty Pantery za 1 mld, ze kterých se pravděpodobně platí úvěry jako postaví do kopřiv? Nebo stát nehodlá platit své úvěry? To není poškozování věřitele?

Efektivita peněz poplatníka mě nepřestává udivovat.

+5/−3
doporučit
4.1.2018 11:04

P83e91t37r 38N49e40c97h11a19n85i28c80k56ý 7623726748300

Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.

+2/0
doporučit
4.1.2018 12:55

J19a42r97o18s48l70a87v 56B74e53d94r80n42a 3756811151177

Reaguji na svůj příspěvek úplně dole, kde jsem schytal 100 mínusů od neznalců. Psal jsem o motorových vozech. V Praze dostaneme vždy odpad z ostatních krajů, tam kde dostanou nové. Např. Stadlery do Liberce a nám dali jejich vysloužilé regionovy. Neměl jsem na mysli vagóny. Ty, kterými jezdíte z Prahy, stejně pod Prahu ofic.nepatří

+2/0
doporučit
4.1.2018 11:50

R75o70b89e51r87t 81M77a71t76u26l81a 8557879576615

K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?

+2/−1
doporučit
4.1.2018 13:05

J50i69ř88í 15S54c85h44m30i48d81t 5730853134295

Stát je 100% vlastník akcií a.s.ČD, tak proč chce kupovat vlaky mimo tuto svou společnost, kterou k tomuto účelu vlastní8-o? Nebylo by v tomto případě lepší, buď ČD privatizovat nebo nabídnout akcie k prodeji nebo prodat část akcií strategickému partnerovi, než tímto likvidovat svou vlastní společnost? nebo se jede zase klasika, že ze státního krev neteče hlavně, že se napakují sponzoři mé politické strany:-(.

+2/−1
doporučit
4.1.2018 11:45
Foto

P76a19v45e75l 48P85o11k84o77r30n59ý 2306454710542

Takže těch 50 miliard je součástí plánovaného zadlužení státu na rok 2018 nebo je to bokem?

+2/−1
doporučit
4.1.2018 10:42

V16l11a85s94t43i40m72i86l 76F60i30a41l50a 1502691234

Takže to je jasné - zase špatně!

Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.

Tak je to správné to je správně české.

+1/0
doporučit
4.1.2018 15:02
Foto

B94r73o51n10i16s46l79a48v 71G59a64b90r68y54š 2332499711

Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.

+1/0
doporučit
4.1.2018 12:27

M75a42r80t87i89n 69S88v14o32b68o24d28a 7549607442185

To vymyslela vláda bez důvěry? To bude pro ČD, které je už nyní zadlužené až po uši nákupem repasovaných vagonů a nových mašin?

+1/0
doporučit
4.1.2018 11:36

Z16d64e55n93ě71k 47J69o30n47á33š 9821749806270

Hlavně už konečně stanovte pravidla pro uznávaní jízdenek....

+1/0
doporučit
4.1.2018 10:55

F31r37a80n68t73i17š88e35k 14M14a61t95ě82j76č65e30k 7263972303821

Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!

A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!

+1/−1
doporučit
4.1.2018 15:13

T61o89m76á55š 10T37a72t59í49č65e85k 5230322140468

Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu. :-P

+1/−1
doporučit
4.1.2018 13:18

K86a47r85e86l 36S28t79r59ž51a41n74o63v91s64k26ý 1178835535

Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.

+1/−1
doporučit
4.1.2018 12:19
Foto

L97u65d41ě59k 34R67i45c43h38t84e47r 2270486721782

Pokud bude například cesta z Prahy do Liberce trvat více než 2x déle než autobusem s nutností minimálně jednou přestoupit, tak víc lidí do vlaku nedostanete, ani kdyby ho vyrobil mercedes.. akorát se tím prohloubí ztráta ČD, nejdřív by měli zainvestovat do kolejí na kterých to sviští..

+1/−1
doporučit
4.1.2018 11:02







Najdete na iDNES.cz