Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i51r44o54s40l63a77v 83Z53i19k86m15u19n13d 6588372407138

Pochybuji, že "železničáři", tey zaměstnanci provozovatele dráhy budou stěhovat mravence. Nebudou to dělat ani "železničáři" zaměstnanci provozvatelů drážní dopravy - Národního dopravce nebo ostatních soukromoprávních firem provozujících drážní dopravu.

Mám vážnou pochybnost o tom, že se do toho pustí i "zelení" aktivisté a ochránci živočišné havěti.

0/0
8.1.2018 23:23

M92i46r33o16s46l27a56v 29R32i31š71k52a 4339639839302

Zachraňují Ferdu Mravence. Ještě se hodí do dnešního světa.

0/0
7.1.2018 10:53

P58a55v80e41l 52M84o56r38a98v89e87c 3152739692728

Sorryjako, ale psát detaily typu "pro stavbu je nutné přesunout mravence a přesadit dvě květinky" jsou dosti podružné. To je jako psát "pro stavbu bude nutné udělat přeložku elektrického kabelu a pozor, na jednom místě i plynu".

Proč o těch přeložkách nikde nečtu, ale o různých broucích a květinkách ano?

0/0
5.1.2018 17:43

R60a68d27e71k 28J46a55n94a15t55a 9495746724202

Holt čtete bulvár, ne technický server.

+3/0
5.1.2018 18:19

J83i46ř35í 45E91r41b40e90n 1833174866907

"Železničáři musejí" - pochvalné mrum mrum pro autora článku Tomáše Cafourka, který nezapomněl na pravidla pravopisu! R^

+1/0
5.1.2018 9:55

V82l40a73s17t72i81m95i85l 78F20i92a72l98a 1232711634

takze ted to chce vyckavat at vsechna povoleni opet propadnou

0/−4
5.1.2018 6:46

J97a10r78e76k 82K55a12l14i18v93o80d95a 7726473961626

Toto má být první trať na 200 km/h? To znamená, že například Břeclav - Brno, nebo nějaký jiný horký adept na dvoustovku dříve nebude? No tak toho se já určitě nedožiju....

+2/0
4.1.2018 23:34

R72a27d66e78k 21J58a52n45a65t77a 9395866724872

Ne každý úsek má smysl zrychlovat. Záleží na návazných tratích, požadavcích na kapacitu tratě či jízdní dobu mezi taktovými uzly, atd.

+2/0
5.1.2018 18:21

R48o39m67a22n 33J15e94s37c48h46k74e 9948775857195

Zrovna úseky koridoru Břeclav - Brno - Praha má smysl stavět na 200. Ono se tam dá jet 200, chybí zabezpečení. Tady se řeší lokálky. Jel jsem na trati Plzeň - Železná Ruda. Tam mají pořádné nástupiště. Na koridoru Břeclav - Praha je to ostuda.

U nás cpou další vlaky až je zpoždění. SŽDC akorát bere peníze. Pak čekáme až projede rychlík Adamovem aby něhoho nepřejeli. Dvakrát týdně a pak nám ujede v Židenicích přípoj.

0/0
5.1.2018 19:14

J17a46r49e51k 79K48a92l27i43v25o60d35a 7836983961466

Tak třeba v tomhle úseku to řekl bych smysl má. Jezdí tu třeba Railjety. Slováci plánujou trať směr Kůty zrychlit na 200 do roku 2021. Trať je prakticky rovná, většina křížení jsou mimoúrovňová, napájení je 25 kV. Problémem jsou asi zábrzdné oddíly, perónové rychlosti, nevím jak daleko je instalace ETCS. A nevím jak pro vás, ale pro mě je důležité i psychologické hledisko. Například když budu moci říct, že jsme v Česku konečně prolomili bariéru 160 km/h a skončil tím železniční středověk.

0/0
5.1.2018 23:24

M94a66r68t51i10n 57R78u29z62i46c22k91a 1822798236227

Nebylo by levnejsi tem mravencum postavit protihlukove zdi u mraveniste nebo vymenit jim okna?

0/−2
4.1.2018 22:37

P56a78v95e36l 38J39e93ř67á84b92e55k 7291502354807

Z lesních mravenců a jejich přestěhování bych si zas tak moc srandy nedělal.

Laik je vidí jako prudiče, kteří štípají, ale ve své podstatě lesní mravenci jsou významnými ochránci lesa -dokáží sesbírat neuvěřitelné množství hmyzu.

U nás, před devadesáti lety byla velká kalamita bekyní mniškou. Tam, kde byli lesní mravenci, bekyně si skoro nepřemnožila. Kde mravenci nebyli, les bekyně zlikvidovala.

Jako dítě a puberťák pamatuji i metr vysoká mraveniště - dneska v lese sem tam malou kupičku. Takže je celkem smysluplné se pokusit těch několik hnízd lesních mravenců přesunout. Jen poznámka - není to tak jednoduché, jak si laik myslí a mohou to dělat jen s oprávněné osoby.

A pokud jde lilii - bývaly doby, kdy nebyl problém se s nimi v lesích setkat. Dnes - opět jsou v přírodě celkem vzácné a tedy již i chráněné (do zahrady si jí každý za pár korunek koupí).

+11/0
5.1.2018 1:15

M25a90r67t77i68n 48R55u25z49i61c56k95a 1592978676457

Vsak ano... :-)

Ja s tim souhlasim,...

0/0
6.1.2018 0:10

T28o34m91á56š 25Z59e51m31a54n 3155228554495

Ok, přestěhují pár kytek a škeblí, drahé to nebude a proč škodit zbytečně přírodě.

Jsou horší škodiči ať už profesionální (Patrik, Potrati Země) nebo amatérští - kdejaký vychytrálek, který si koupil pozemek u letiště, silnice nebo dálnice a začal prosazovat svůj klid..

+1/−1
4.1.2018 21:33

Z58d21e83n43ě21k 29R44o67z29s71y89p11a72l 2832803886800

Konečně vím, co/kdo prodražuje stavby.

+1/−5
4.1.2018 21:05

A81l83e50x 80T36o84r82o15k 1186341883933

V tomto směru zlatá totalita ať už rudá nebo monarchie před ní. Nikoho se neptali a postavili. Díky tomu máme poměrně hustou síť železnic. Kdyby se i v minulosti stavělo tím tempem, jak se staví dnes, tak bychom už za chvíli nevěděli, jak vypadá vlak (nebo koleje?)

+3/−8
4.1.2018 19:49

M92a86r59t74i42n 64B20u74r69e74š 3256615368931

A zplundrované životní prostředí severní čechy a morava by mohli vyprávět.

+6/−1
4.1.2018 19:55

R45o96m63a37n 98J75e88s89c93h46k84e 9738425597565

Není mne jasné co by měla Morava vyprávět ? Bydlím v jihomoravském krají, tady nic zplundrované není .

+1/0
5.1.2018 19:27

T49o75m31á80š 39Z30e95m11a21n 3775468944245

Železnice se stavěly za R-U a 1.republiky.

Komouš už toho moc nepostavil..

+5/−1
4.1.2018 21:34

R47o32m37a10n 15J14e14s52c84h22k33e 9768255567915

Máte pravdu z poloviny. Za R-U. Za 1.republiky se v Čechách téměř nic nepostavilo. V letech 1938 - 53 trať Brno - Havlíčkův Brod.

Ve 20.letech Veselí nad Moravou - Myjava a Vsetín - Bylnice.

0/0
5.1.2018 19:22

P45a37v20e37l 19J69e64ř70á72b75e24k 7691672804177

Nemůžete srovnávat dobu před padesáti lety s dneškem. Ono se to neví, ale ke konci své éry komouši si začínali uvědomovat potřebu ochrany přírody. A pokud si vzpomínám, tak už za nich lesní mravenci měli nějaký stupeň ochrany.

Akorát to nebylo pod oborem ministerstva životního prostředí, ale pod ministerstvem kultury. MŽP vzniklo okolo roku 1990 - možná za komárů - už si to nepamatuji.

+6/0
5.1.2018 1:19

J44i63ř48í 77E61r84b75e30n 1133694826427

"Akce Formica" na ochranu mravenců vypukla roku 1982 a trvala vlastně až do roku 1990. I dětské časopisy Ohníček, ABC, Sedmička a Pionýrská stezka nebo dospělácký Mladý svět se jí věnovaly dost obšírně.

+5/0
5.1.2018 9:59

J79i17ř49í 73E94r65b56e32n 1593924696747

Voni taky ti stavitelé za monarchie tu přírodu jednak jaksi víc respektovali při samotném projektování (věděli, že je levnější přírodních podmínek využít než s nimi bojovat), jednak jí ještě měli celkem dost. Taky bylo mnohem méně obyvatel měst a mnohem více obyvatel venkova, kteří k té přírodě měli jakýs takýs vztah.

+1/0
5.1.2018 10:09

P20e77t48r 93V30a96r63g39a 3575283640100

Sorry jako, al tohle je mimo mísu. Za a) za komančů se skoro žádné tratě nepostavily, resp. dost se jich zrušilo, za b) za R-U se při projektování příroda respektovala a využívala se (např. s terénem se nevedla válka - ale dost často se respektoval a za c) proč se tedy tratě klikatí jak had a nevedou rovně z bodu a do bodu b) - když se podle vás nikdo na nic neptal? Proč je kolikrát cesta po železnici mezi dvěma body nejdelší možnou spojnicí?

Ano, stavělo se mnohem rychlejším tempem než dnes - to souhlas.

+1/0
5.1.2018 18:40

M27i32c85h27a34l 58B71r42ň87á72k 6114404257568

On se Patrik zase odvolá na poslední chvíli, nebojte se

+5/−2
4.1.2018 18:27

K58a69r50e58l 31V27á39l88e16k 6282959131285

Ha...........A.... CO...........Děti země??????????????????,,asi spí zimním spánkem, nebo přehodnocují rozhodnutí a hledají slabá místy v zájmu ochrany mravenců všeho druhu.Však oni se objeví v nejneočekávanější okamžik s podprahovým napadnutím posudku;-€;-€;-€

0/−1
4.1.2018 17:47

V71í53t 36K82u19č66e90r52a 6764369679262

Kdo loboval? Ferda Mravenec?

+8/0
4.1.2018 16:01

J40a95n 66Č55e48k33a22l 7209215404724

On se stejně někdo zase v poslední den odvolá...

+6/0
4.1.2018 15:44

P86e79t91r 96M83a85r35š28o70u85n 5355588326766

Tyjo, neudusí se lidi už při té dvoustovkove rychlosti? Není ta stavba na zbytečně moc velkou rychlost? :P

+7/0
4.1.2018 15:18

M12a66r50t29i82n 13Š68u44l76c 2947649290245

nebojte... dopravce zase tolik lokomotiv a vagonů na 200 km/h nemá, takže se tam stejně bude jezdit 120:-)

+7/−4
4.1.2018 16:13

R50a87d86e37k 15J46a59n19a92t24a 9515576334152

Za prvé jich má už celkem dost, za druhé zde se bavíme o horizontu minimálně šesti let, spíš deseti, než se to otevře.

+1/−2
5.1.2018 18:25

P65e20t18r 43V89a13r32g16a 3835543660700

Sorry, ale musel jsem dát mínus. 10 let na železnici je jako byste řekl "zítra". Nejmenší časovou jednotkou, v níž železnice uvažuje u investic a modernizací je 10 let a její násobky. Jinak by ještě dnes nemohly mezi okresními městy (resp. mezi okresními městy a Prahou) jezdit osobní vozy, které mají základ (myšleno podvozek, rám) ze 60. let.

A ono na té trati nebude ani jeden oblouk, který tu rychlost neumožní? ona tam nebude žádná zastávka? ony na té trati nebudou jezdit žádné regionovy nebo nákladní vlaky? Skutečně budou na všech stanicích všechny výhybky a oblouky atd. přestavěny na tuto rychlost?

Tomu přece nemůžete uvěřit. Jsme v ČR.

+1/−1
5.1.2018 18:48

M22i74l77a50n 86S53e47d62l38á66ř 7676225338263

Mravence.. hmmm... ;-D;-D

+6/0
4.1.2018 15:16

M63a62r88t91i71n 78R94u59z30i81c48k37a 1952168896337

Dostanou nahradni mraveniste a odskodne...

0/0
4.1.2018 22:35



Najdete na iDNES.cz