Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i21r42o72s77l74a19v 24Z48i68k50m35u54n47d 6648262507348

Pochybuji, že "železničáři", tey zaměstnanci provozovatele dráhy budou stěhovat mravence. Nebudou to dělat ani "železničáři" zaměstnanci provozvatelů drážní dopravy - Národního dopravce nebo ostatních soukromoprávních firem provozujících drážní dopravu.

Mám vážnou pochybnost o tom, že se do toho pustí i "zelení" aktivisté a ochránci živočišné havěti.

0/0
8.1.2018 23:23

M64i80r56o41s20l92a51v 18R84i97š68k21a 4209229889272

Zachraňují Ferdu Mravence. Ještě se hodí do dnešního světa.

0/0
7.1.2018 10:53

P35a37v85e68l 29M92o44r88a38v24e42c 3792659502888

Sorryjako, ale psát detaily typu "pro stavbu je nutné přesunout mravence a přesadit dvě květinky" jsou dosti podružné. To je jako psát "pro stavbu bude nutné udělat přeložku elektrického kabelu a pozor, na jednom místě i plynu".

Proč o těch přeložkách nikde nečtu, ale o různých broucích a květinkách ano?

0/0
5.1.2018 17:43

R36a27d91e69k 90J83a73n79a31t79a 9355656344262

Holt čtete bulvár, ne technický server.

+3/0
5.1.2018 18:19

J79i57ř40í 23E64r30b38e88n 1633654456877

"Železničáři musejí" - pochvalné mrum mrum pro autora článku Tomáše Cafourka, který nezapomněl na pravidla pravopisu! R^

+1/0
5.1.2018 9:55

V22l51a81s77t19i37m28i56l 78F83i92a29l29a 1362511624

takze ted to chce vyckavat at vsechna povoleni opet propadnou

0/−4
5.1.2018 6:46

J16a47r49e66k 77K64a22l43i83v49o52d85a 7686973371376

Toto má být první trať na 200 km/h? To znamená, že například Břeclav - Brno, nebo nějaký jiný horký adept na dvoustovku dříve nebude? No tak toho se já určitě nedožiju....

+2/0
4.1.2018 23:34

R14a54d94e61k 37J49a11n25a37t16a 9685116734462

Ne každý úsek má smysl zrychlovat. Záleží na návazných tratích, požadavcích na kapacitu tratě či jízdní dobu mezi taktovými uzly, atd.

+2/0
5.1.2018 18:21

R92o45m92a85n 35J57e27s95c30h43k86e 9688445347865

Zrovna úseky koridoru Břeclav - Brno - Praha má smysl stavět na 200. Ono se tam dá jet 200, chybí zabezpečení. Tady se řeší lokálky. Jel jsem na trati Plzeň - Železná Ruda. Tam mají pořádné nástupiště. Na koridoru Břeclav - Praha je to ostuda.

U nás cpou další vlaky až je zpoždění. SŽDC akorát bere peníze. Pak čekáme až projede rychlík Adamovem aby něhoho nepřejeli. Dvakrát týdně a pak nám ujede v Židenicích přípoj.

0/0
5.1.2018 19:14

J74a70r19e85k 64K91a24l81i56v11o77d96a 7476503501586

Tak třeba v tomhle úseku to řekl bych smysl má. Jezdí tu třeba Railjety. Slováci plánujou trať směr Kůty zrychlit na 200 do roku 2021. Trať je prakticky rovná, většina křížení jsou mimoúrovňová, napájení je 25 kV. Problémem jsou asi zábrzdné oddíly, perónové rychlosti, nevím jak daleko je instalace ETCS. A nevím jak pro vás, ale pro mě je důležité i psychologické hledisko. Například když budu moci říct, že jsme v Česku konečně prolomili bariéru 160 km/h a skončil tím železniční středověk.

0/0
5.1.2018 23:24

M52a42r20t13i59n 49R75u21z12i78c85k57a 1742288506797

Nebylo by levnejsi tem mravencum postavit protihlukove zdi u mraveniste nebo vymenit jim okna?

0/−2
4.1.2018 22:37

P66a90v49e40l 96J91e86ř80á11b30e21k 7391332794307

Z lesních mravenců a jejich přestěhování bych si zas tak moc srandy nedělal.

Laik je vidí jako prudiče, kteří štípají, ale ve své podstatě lesní mravenci jsou významnými ochránci lesa -dokáží sesbírat neuvěřitelné množství hmyzu.

U nás, před devadesáti lety byla velká kalamita bekyní mniškou. Tam, kde byli lesní mravenci, bekyně si skoro nepřemnožila. Kde mravenci nebyli, les bekyně zlikvidovala.

Jako dítě a puberťák pamatuji i metr vysoká mraveniště - dneska v lese sem tam malou kupičku. Takže je celkem smysluplné se pokusit těch několik hnízd lesních mravenců přesunout. Jen poznámka - není to tak jednoduché, jak si laik myslí a mohou to dělat jen s oprávněné osoby.

A pokud jde lilii - bývaly doby, kdy nebyl problém se s nimi v lesích setkat. Dnes - opět jsou v přírodě celkem vzácné a tedy již i chráněné (do zahrady si jí každý za pár korunek koupí).

+11/0
5.1.2018 1:15

M57a78r92t37i26n 12R24u83z24i31c43k73a 1622228386337

Vsak ano... :-)

Ja s tim souhlasim,...

0/0
6.1.2018 0:10

T80o82m36á27š 80Z59e10m27a55n 3495328314585

Ok, přestěhují pár kytek a škeblí, drahé to nebude a proč škodit zbytečně přírodě.

Jsou horší škodiči ať už profesionální (Patrik, Potrati Země) nebo amatérští - kdejaký vychytrálek, který si koupil pozemek u letiště, silnice nebo dálnice a začal prosazovat svůj klid..

+1/−1
4.1.2018 21:33

Z29d64e81n77ě98k 65R98o94z34s22y63p63a75l 2652263756580

Konečně vím, co/kdo prodražuje stavby.

+1/−5
4.1.2018 21:05

A23l28e88x 91T86o57r50o53k 1136751283923

V tomto směru zlatá totalita ať už rudá nebo monarchie před ní. Nikoho se neptali a postavili. Díky tomu máme poměrně hustou síť železnic. Kdyby se i v minulosti stavělo tím tempem, jak se staví dnes, tak bychom už za chvíli nevěděli, jak vypadá vlak (nebo koleje?)

+3/−8
4.1.2018 19:49

M20a69r61t90i61n 65B11u78r91e83š 3236725338851

A zplundrované životní prostředí severní čechy a morava by mohli vyprávět.

+6/−1
4.1.2018 19:55

R57o23m62a26n 83J43e11s78c90h19k13e 9698375767345

Není mne jasné co by měla Morava vyprávět ? Bydlím v jihomoravském krají, tady nic zplundrované není .

+1/0
5.1.2018 19:27

T37o54m61á32š 76Z41e12m92a12n 3835148594735

Železnice se stavěly za R-U a 1.republiky.

Komouš už toho moc nepostavil..

+5/−1
4.1.2018 21:34

R79o30m43a75n 28J63e70s91c39h49k59e 9448585197905

Máte pravdu z poloviny. Za R-U. Za 1.republiky se v Čechách téměř nic nepostavilo. V letech 1938 - 53 trať Brno - Havlíčkův Brod.

Ve 20.letech Veselí nad Moravou - Myjava a Vsetín - Bylnice.

0/0
5.1.2018 19:22

P69a81v57e95l 73J11e66ř56á67b20e10k 7191252214687

Nemůžete srovnávat dobu před padesáti lety s dneškem. Ono se to neví, ale ke konci své éry komouši si začínali uvědomovat potřebu ochrany přírody. A pokud si vzpomínám, tak už za nich lesní mravenci měli nějaký stupeň ochrany.

Akorát to nebylo pod oborem ministerstva životního prostředí, ale pod ministerstvem kultury. MŽP vzniklo okolo roku 1990 - možná za komárů - už si to nepamatuji.

+6/0
5.1.2018 1:19

J24i98ř39í 50E14r21b87e68n 1933184226627

"Akce Formica" na ochranu mravenců vypukla roku 1982 a trvala vlastně až do roku 1990. I dětské časopisy Ohníček, ABC, Sedmička a Pionýrská stezka nebo dospělácký Mladý svět se jí věnovaly dost obšírně.

+5/0
5.1.2018 9:59

J44i25ř22í 72E41r82b92e11n 1413124556637

Voni taky ti stavitelé za monarchie tu přírodu jednak jaksi víc respektovali při samotném projektování (věděli, že je levnější přírodních podmínek využít než s nimi bojovat), jednak jí ještě měli celkem dost. Taky bylo mnohem méně obyvatel měst a mnohem více obyvatel venkova, kteří k té přírodě měli jakýs takýs vztah.

+1/0
5.1.2018 10:09

P10e77t63r 86V17a18r62g61a 3765273790440

Sorry jako, al tohle je mimo mísu. Za a) za komančů se skoro žádné tratě nepostavily, resp. dost se jich zrušilo, za b) za R-U se při projektování příroda respektovala a využívala se (např. s terénem se nevedla válka - ale dost často se respektoval a za c) proč se tedy tratě klikatí jak had a nevedou rovně z bodu a do bodu b) - když se podle vás nikdo na nic neptal? Proč je kolikrát cesta po železnici mezi dvěma body nejdelší možnou spojnicí?

Ano, stavělo se mnohem rychlejším tempem než dnes - to souhlas.

+1/0
5.1.2018 18:40

M44i29c67h86a58l 92B88r12ň65á88k 6144214517978

On se Patrik zase odvolá na poslední chvíli, nebojte se

+5/−2
4.1.2018 18:27

K36a76r42e28l 67V81á96l82e85k 6142439341815

Ha...........A.... CO...........Děti země??????????????????,,asi spí zimním spánkem, nebo přehodnocují rozhodnutí a hledají slabá místy v zájmu ochrany mravenců všeho druhu.Však oni se objeví v nejneočekávanější okamžik s podprahovým napadnutím posudku;-€;-€;-€

0/−1
4.1.2018 17:47

V85í10t 59K10u67č96e41r38a 6964629349242

Kdo loboval? Ferda Mravenec?

+8/0
4.1.2018 16:01

J82a18n 66Č61e43k88a59l 7749645194354

On se stejně někdo zase v poslední den odvolá...

+6/0
4.1.2018 15:44

P84e43t98r 22M61a46r45š80o81u24n 5685168256656

Tyjo, neudusí se lidi už při té dvoustovkove rychlosti? Není ta stavba na zbytečně moc velkou rychlost? :P

+7/0
4.1.2018 15:18

M38a13r53t54i66n 97Š78u79l92c 2527979880265

nebojte... dopravce zase tolik lokomotiv a vagonů na 200 km/h nemá, takže se tam stejně bude jezdit 120:-)

+7/−4
4.1.2018 16:13

R34a69d54e74k 16J30a89n33a25t33a 9975286754602

Za prvé jich má už celkem dost, za druhé zde se bavíme o horizontu minimálně šesti let, spíš deseti, než se to otevře.

+1/−2
5.1.2018 18:25

P26e52t42r 67V49a59r46g77a 3595563310200

Sorry, ale musel jsem dát mínus. 10 let na železnici je jako byste řekl "zítra". Nejmenší časovou jednotkou, v níž železnice uvažuje u investic a modernizací je 10 let a její násobky. Jinak by ještě dnes nemohly mezi okresními městy (resp. mezi okresními městy a Prahou) jezdit osobní vozy, které mají základ (myšleno podvozek, rám) ze 60. let.

A ono na té trati nebude ani jeden oblouk, který tu rychlost neumožní? ona tam nebude žádná zastávka? ony na té trati nebudou jezdit žádné regionovy nebo nákladní vlaky? Skutečně budou na všech stanicích všechny výhybky a oblouky atd. přestavěny na tuto rychlost?

Tomu přece nemůžete uvěřit. Jsme v ČR.

+1/−1
5.1.2018 18:48

M52i37l15a63n 15S69e63d57l29á56ř 7226695938983

Mravence.. hmmm... ;-D;-D

+6/0
4.1.2018 15:16

M93a75r15t86i29n 56R47u32z28i62c50k19a 1402488656877

Dostanou nahradni mraveniste a odskodne...

0/0
4.1.2018 22:35







Najdete na iDNES.cz