Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Islandu se na naše tunely těší, říká šéf zahraniční divize Metrostavu

Největší česká stavební skupina Metrostav si hojí pokles zakázek na zahraničních trzích. Dnes tyto zakázky tvoří více než třetinu tržeb. „Češi nejsou oproti Polákům nebo Slovákům všeobecně moc zvyklí pracovat v zahraničí. Ale je-li třeba, rychle se z nich stanou suverénní pracovníci, kteří kvůli zahraničním zakázkám cestují a berou to jakou běžnou součást práce,“ říká ředitel zahraničního podnikání Skupiny Metrostav Václav Soukup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a23r58t23i57n 71J33o22n45á53š 3614731305615

V Polsku stavíme 21 kilometrů dálnice u Gdaňsku, která je ze dvou třetin dokončena. V přepočtu na koruny je to stavba za asi osm miliard a dokončit bychom ji měli příští rok v říjnu.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/metrostav-zahranici-tunely-siland-skandinavie-zakazky-piw-/eko-zahranicni.aspx?c=A180107_165458_eko-zahranicni_rts

Jak to, že v PL vyjde km dálnice na 0,380 mld Kč a v CZ skoro za 2 a půl násobek

0/0
8.1.2018 19:29

J49a58n 67H38a11v20r73d30a 2268576161898

Ale tak já se na ten tunel taky vždycky těším. Ten tunel je celkem fajn, myslím že stavět Metrostav umí. Jen ta dodatečně značně navýšená cena s přáteli na správných místech, tak to je to, na co se tu netěším. A jelikož jsem v tom systému rozpočtování takovýchto zakázek pracoval, tak vím, o čem je řeč a proč se na to navyšování vždycky netěším ;-)

0/0
8.1.2018 17:27

P62a11v87e90l 71D95e90k52a56n 5850222860300

To budou islandane koukat jaky umime tunely

0/0
8.1.2018 14:36

R68o43m19a84n 70S12t17o35n33e98k 1239483169661

Však koukaji

0/0
8.1.2018 16:28

A78l21o12i96s 11H17a67v19r32a34n53e81k 9645811776156

Tunelování má u nás velkou tradici od r.1989,připomeňme předáka Klause a jeho partu Bakalu,Kellnera,atd.....

+2/−3
8.1.2018 13:09

M63a46r79t18i41n 76S63e44d55l54á97č63e38k 1110739520654

Jj, ti mohli strhat normy...;-D

+2/0
8.1.2018 14:32

P38e22t40r 53V88a20r79g61a 3595213840400

Bakala to korunoval tím, jak si uměle navyšoval zásoby uhlí v OKD a těsně předtím než se to provalilo (i když jen největší hlupáci mu to žrali) ty svoje podíly prodal :-)

+2/0
8.1.2018 16:41

J87a47n 34C56e28p45e75k 1674966350

No tak naše české tunely jsou nejkvalitnější na světě. Třeba tunel OKD nebo MUS Most, to byly megatunely. :-P

+9/−2
8.1.2018 11:41

R11o56b66e50r55t 18P13r79a30ž59á11k 4268356695470

A přesto jejich hlavní architekt, Miloš Zeman, je favorit v prezidentské volbě...

+6/−1
8.1.2018 13:09

P60e74t35r 10V55a81r64g78a 3145663170720

Bohužel

+1/0
8.1.2018 16:40

J17a20n 65O97l83š67a13n20s82k85ý 9476644702589

Hmm, tak hlavně aby měli dost trpělivosti ;-D

+1/0
8.1.2018 11:40

M79a89r35t38i71n 22S64e19d66l69á50č67e50k 1520469770624

To s těmi tunely, to má být nějaký vtipný dvojsmysl?

+1/−1
8.1.2018 11:31

T82a48d45e95a68s 64P61i27s57t31a 6589632741377

Dělaj to kvalitně. Všechny tunely co tu stavěli tak jsou špiškové. Včetně Bláňi. Ta cena... to je jiná pohádka...ale to je o českým folkloru a politice než o kvalitě práce metrostaváků. Tak snad brzy začnou razit déčko nebo prodloužení céčka.... a vnitřní okruch taky ještě jeden dva tunely snese....jenže to bude na léta...protože magistrát nedokáže stavebníkům 8-opřipravit nic pořádně.

+2/0
8.1.2018 11:14

M70a39r96t12i73n 52Š74i94m94e17k 4960524948565

Ale to jo, když vezmu Blanku, tak to byla celkem komplikovaná stavba co se třeba i podloží týče

0/0
8.1.2018 12:20

F26r26a59n73t15i32š63e25k 34M62o20r35a73v21e24c 8897154552

Titulek má v sobě vše. ;-D

+7/0
8.1.2018 11:13

M91a42r78t37i53n 50Š72i34m87e87k 4530374978265

Ten nadpis je vše říkající při vzpomínkách na stavby v Praze ;-D;-D

+2/0
8.1.2018 10:31

J68a14n 10M40a70z84ů57r51e72k 2558144438905

vzhledem k tomu, že výměna eskalátorů v pražském metru jim trvá 9 měsíců, se nechci moc ptát jak dlouho budou kopat tunel :D.

+1/−2
8.1.2018 9:37

J47i78n62d79ř14i12c51h 59Š61k77o87p72e19k 4105791440745

na Islandu budou po českém vzoru určitě spolupracovat s tamními firmami a ty budou možná šikovnější, než metrostaví subdodavatelé z ČR

+1/0
8.1.2018 9:59

R70o96m64a92n 65S68t20o83n28e30k 1969503689331

prozraďte nám jak dlouho by měla trvat výměna eskalátoru ji to jsou jenom hloupé kecy

+1/0
8.1.2018 10:02

J33i20n58d34ř55i35c17h 49Š35k55o65p16e36k 4225671610835

výměna eskalátoru bude něco jako výměna výtahu. Takže dodávka a osazení hotového celku.

Opravdu je tak složité nejprve si domluvit datum dodání eskalátoru a dle něj následně přizpůsobit provedení ostatních (stavebních)prací tak, aby eskalátor nebyl mimo provoz zbytečně dlouho ?

+1/−1
8.1.2018 10:30

R77o17m97a83n 16S78t97o81n19e51k 1959843819541

Jenom pracujete 40 m. Pod zemi za plneho provozu stanice.Nehledě na to že musite krom eskalatou vyměnit vše od rozvodu až po zabezpečeni a samozřejmě musite provest stavebni upravy samotneho uloženi eskalatoru jinak to je stejne jako vyměnovat výtah

+1/0
8.1.2018 11:29

P19e92t53r 63V61a59r75g34a 3185663310710

A co si představujete pod pojmem "za plného provozu", když se celá ta strana metra - celý jeden východ uzavře! To je stejné jako když byste tvrdil, že když uděláte na silnici objížďku, tak to děláte za plného provozu, protože auta jezdí bočními ulicemi či obchvatem.

0/0
8.1.2018 16:53

M18i37l58a42n 97K25a66s45a28l 9427709490262

Škopek je koukám místní chytrák.. všechno vím, všechno znám, všemu rozumím... co ? A pak nezná definici produktivity práce ;-D;-D;-D

0/0
8.1.2018 11:59

J40i60n51d45ř82i21c63h 53Š11k55o23p81e57k 4155121170535

jo Kasal, akorát se kasá, a definici produktivity uzná jen takovou, která se mu hodí.

Místní odborník, co

0/0
8.1.2018 13:01

M97i40l61a44n 69K69a32s76a53l 9797289450352

A tak škopku pověz, co děláš. Jistě se jejími výpočty zabýváš denně jako já a nevygooglil sis ji a ještě špatně, že?;-D

0/0
8.1.2018 13:05

J76a31n 14M47a31z97ů34r87e35k 2558674288175

vymlouvají se na to, že mohou stavět jen po nocích, to jsem ochoten připustit v přápadě Anděla, kde je dost málo místa, špatný přístup, ale u náměstí republiky to neberu...tam mohou zavřít celý vestibul (vytvořit tam stavební zázemí), obchodníkům dát nějaké odstupné (to musí praha) a fungovat tam 24/7 na 3 směny a tím mohou být za 4 měsíce maximálně hotovy. Dopředu se ví kolik materiálu a jakého je třeba, takže i toto není problém a pokud má metrostav špatné dodavatele, tak prostě si najdou jiné.

+1/0
8.1.2018 11:05

P80e44t59r 49V20a64r37g74a 3445403870800

No můj názor je max. 3 měsíce. Nechápu jak oprava eskalátoru u jednoho z výstupů trvá déle než výstavba vlastní stanice. Ale chápu, jsme v Česku - typický příklad: u nás opravují cestu - 300m - položení dešťové kanalizace a provedené pevného povrchu. Žádné složité podloží, žádné majetkové spory, žádné přeložky sítí - místní to neblokují, ale podporují, neb na to čekáme už skoro 20let. Už to dělají 3 měsíce a ještě nejsou ani v polovině!!! Mají k práci bargy, náklaďák, "bobika", jeřáb, ale to co reálně za 1 pracovní den udělají - to by udělali 3 makáči jen s lopatami a 1 krumpáčem. Vidím to, neb kolem toho chodím každým den - to se mi chce plakat a když jsme slyšel za kolik - tak někdo zešílel, resp. pustil městskému rozpočtu žilou.

+1/0
8.1.2018 16:50

M70a90r29t68i38n 40S45e17d75l78á91č77e20k 1830139820644

Já myslím, že jistý tunel už je dávno vykopán...;-D

0/0
8.1.2018 11:31

J71a83n 92H26á62l87a 8865265140687

No na Islandu se možná těší, my ale vašich tunelů máme plný zuby!!

+2/−2
8.1.2018 9:28

M62a18r59t42i90n 25R65u59z17i15c29k96a 1252328206407

Na co se tunely tesi?

0/0
8.1.2018 9:15

S52t80a38n36i60s53l20a71v 55S93r64b17a 4125414518344

metrostav? to je ta firma, co se o ní říká, že vydírá investory? nejdříve podstřelí nabídkovou cenu, aby pak v půlce stavby vyhrožovala, že pokud nedostane navýšení, tak že to nechá celé zkrachovat a stavba se protáhne o dalších deset let...neměla podíl na Blance, ne požární stanici v Modřanech? hm...

+2/−1
8.1.2018 8:52

J70i81n97d25ř46i10c62h 54Š33k95o77p45e74k 4675701150315

jj, ta.

Ale chová je jako každá stavební firma, které investor ustoupí a nemá pořádnou smlouvu.

+2/0
8.1.2018 8:58

J85i43ř44í 74E42r12b63e49n 1693444316117

Pane redaktore, když už vytváříte článek kopírováním z poštovního klienta nebo dokumentů, přečtěte si to po sobě před zveřejněním. Ty klasické microsoftí chyby konverze jsou příliš viditelné ;-)

0/0
8.1.2018 8:42

J52a15n 72R76a72d54e49c22k25ý 5656524287836

Na "tunely" máme experty Kolibříka s Mazánkem.

+3/0
8.1.2018 8:20

J13i63ř75í 74K95l86e32j58n84a 2257968166587

[>-]jsem hrdý na to že jsem Čech;-)

0/0
8.1.2018 8:13

J37i79n43d74ř75i65c40h 53Š80k90o14p67e12k 4235311920165

já ne, z úhlu pohledu na stavební firmy.

Když se podíváš, jakou kvalitu staveb předvádí a ještě jaké vícenáklady si navymýšlí.......

0/−1
8.1.2018 8:38

L30a90d26i90s39l47a87v 74B73e56r97o51u66n88s75k70ý 1237262693776

To je ta islandská zakázka co chtěl Metrostav po vzoru Blanky v průběhu stavby navýšit rozpočet a islandský soud nařídil stavbu provést za peníze co metrostav vysoutěžil . . . . ?

+16/0
8.1.2018 7:15

J49i88n86d87ř40i31c71h 70Š16k92o73p11e65k 4785941150895

"Do zakázek se navíc vrhají firmy, které mnohdy nemají v dané zemi žádné zázemí.A zvládají to?Mnohdy očekávají, že si na práci následně najmou místní síly, které projekt provedou"

Tak to je vtip dne. Vždyť sám Metrostav jinak než přeprodejem zakázek mezi X dalších subdodavatelů ani nestaví. A tady to uvádí, jako něco, co dělají ti druzí, rozuměj špatní

+6/0
8.1.2018 7:11

P66a97t41r54i10k 12E18g41e11r 2248120389961

Já jsem zvědavý kdy se už konečně začne stavět tunel na trase Hamburk - Berlín - Drážďany - Ústí nad Labem - Praha - Hradec Králové - Pardubice - Olomouc - Brno - Vídeň - Štýrský Hradec - Lublaň - Záhřeb - Zadar - Šibenik věřím, že [>-] by to uvítala, EU na to poskytla dotaci a cestování vlakem by netrvalo 1 den, ale třeba jen 6 hodin a z Německa třeba jen 8 hodin což my turisté nejvíce oceníme R^. Ostrov na Balkáně už s těží získáme, ale pokud by se do tunelu zapojil každý stát tak realizaci do roku 2035 vidím pozitivně. Jen to nesmí dopadnout jako Blanka a železniční rychlodráha Praha - Letiště - Kladno nebo metro D.

+7/0
8.1.2018 6:43

M87a96r61t24i65n 40R14u37z60i17c74k27a 1672798826967

Drazdany - Praha - Brno - Viden nebude vest pres Pardubice nebo HK ani pres Olomouc... a tech tunelu a mostu bude vice, urcite vse nebude v tunelu, to by se nepostavilo ani za 50 let...

0/0
8.1.2018 9:18

P85e86t92r 69V79a55r27g37a 3325493860770

Nikdy. resp. za 100+ let. Viz železniční spojené Pha-letiška-Kladno. První realistická koncepce na toto spojení, které jsme viděl, je z počátku 70.let. - tj. už skoro 50 let jen plánujeme a ještě se nekoplo. A to už se směry a toky lidí a materiálu změnily. Jinak první plány na alespoň zdvoj-kolejnění trati vznikaly už za první republiky.

+1/0
8.1.2018 16:58

V55á38c17l69a41v 19S15v75o49b50o22d64a 3111619160900

tam to asi za dvojitou cenu než byl plán nepůjde co ;-(

+11/0
8.1.2018 6:39

H65o37n41z32a 34B44e25n36a19d67a 4262419789337

Přivezeme si na Island i naší divizi Děti Země, vyděláme daleko více.

+7/−2
8.1.2018 5:34







Najdete na iDNES.cz