Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Islandu se na naše tunely těší, říká šéf zahraniční divize Metrostavu

Největší česká stavební skupina Metrostav si hojí pokles zakázek na zahraničních trzích. Dnes tyto zakázky tvoří více než třetinu tržeb. „Češi nejsou oproti Polákům nebo Slovákům všeobecně moc zvyklí pracovat v zahraničí. Ale je-li třeba, rychle se z nich stanou suverénní pracovníci, kteří kvůli zahraničním zakázkám cestují a berou to jakou běžnou součást práce,“ říká ředitel zahraničního podnikání Skupiny Metrostav Václav Soukup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a95r77t86i13n 50J59o47n86á33š 3424431245295

V Polsku stavíme 21 kilometrů dálnice u Gdaňsku, která je ze dvou třetin dokončena. V přepočtu na koruny je to stavba za asi osm miliard a dokončit bychom ji měli příští rok v říjnu.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/metrostav-zahranici-tunely-siland-skandinavie-zakazky-piw-/eko-zahranicni.aspx?c=A180107_165458_eko-zahranicni_rts

Jak to, že v PL vyjde km dálnice na 0,380 mld Kč a v CZ skoro za 2 a půl násobek

0/0
8.1.2018 19:29

J95a85n 62H41a63v60r53d20a 2248456501948

Ale tak já se na ten tunel taky vždycky těším. Ten tunel je celkem fajn, myslím že stavět Metrostav umí. Jen ta dodatečně značně navýšená cena s přáteli na správných místech, tak to je to, na co se tu netěším. A jelikož jsem v tom systému rozpočtování takovýchto zakázek pracoval, tak vím, o čem je řeč a proč se na to navyšování vždycky netěším ;-)

0/0
8.1.2018 17:27

P74a38v44e84l 97D37e92k91a14n 5500492970170

To budou islandane koukat jaky umime tunely

0/0
8.1.2018 14:36

R30o50m43a17n 90S94t11o86n86e88k 1969773849291

Však koukaji

0/0
8.1.2018 16:28

A91l12o38i51s 66H71a67v98r64a71n57e88k 9565441856366

Tunelování má u nás velkou tradici od r.1989,připomeňme předáka Klause a jeho partu Bakalu,Kellnera,atd.....

+2/−3
8.1.2018 13:09

M14a80r22t90i65n 52S32e69d79l37á58č98e73k 1500569940104

Jj, ti mohli strhat normy...;-D

+2/0
8.1.2018 14:32

P59e17t72r 22V47a21r55g50a 3575823430510

Bakala to korunoval tím, jak si uměle navyšoval zásoby uhlí v OKD a těsně předtím než se to provalilo (i když jen největší hlupáci mu to žrali) ty svoje podíly prodal :-)

+2/0
8.1.2018 16:41

J28a46n 21C39e52p12e70k 1734136160

No tak naše české tunely jsou nejkvalitnější na světě. Třeba tunel OKD nebo MUS Most, to byly megatunely. :-P

+9/−2
8.1.2018 11:41

R10o46b84e28r96t 91P39r49a64ž97á16k 4418616435360

A přesto jejich hlavní architekt, Miloš Zeman, je favorit v prezidentské volbě...

+6/−1
8.1.2018 13:09

P28e40t68r 74V79a19r12g74a 3865463850390

Bohužel

+1/0
8.1.2018 16:40

J61a61n 21O14l92š39a84n13s65k21ý 9106354362529

Hmm, tak hlavně aby měli dost trpělivosti ;-D

+1/0
8.1.2018 11:40

M65a52r92t86i30n 40S79e77d18l75á51č42e44k 1410309370814

To s těmi tunely, to má být nějaký vtipný dvojsmysl?

+1/−1
8.1.2018 11:31

T53a20d55e53a19s 13P45i94s37t67a 6149502251747

Dělaj to kvalitně. Všechny tunely co tu stavěli tak jsou špiškové. Včetně Bláňi. Ta cena... to je jiná pohádka...ale to je o českým folkloru a politice než o kvalitě práce metrostaváků. Tak snad brzy začnou razit déčko nebo prodloužení céčka.... a vnitřní okruch taky ještě jeden dva tunely snese....jenže to bude na léta...protože magistrát nedokáže stavebníkům 8-opřipravit nic pořádně.

+2/0
8.1.2018 11:14

M56a73r54t82i59n 19Š43i52m97e19k 4310814428945

Ale to jo, když vezmu Blanku, tak to byla celkem komplikovaná stavba co se třeba i podloží týče

0/0
8.1.2018 12:20

F27r86a52n67t33i90š72e52k 82M41o20r98a82v82e83c 8447514192

Titulek má v sobě vše. ;-D

+7/0
8.1.2018 11:13

M14a34r36t66i86n 67Š75i53m32e43k 4760124548105

Ten nadpis je vše říkající při vzpomínkách na stavby v Praze ;-D;-D

+2/0
8.1.2018 10:31

J81a63n 62M42a50z26ů96r56e51k 2658114118985

vzhledem k tomu, že výměna eskalátorů v pražském metru jim trvá 9 měsíců, se nechci moc ptát jak dlouho budou kopat tunel :D.

+1/−2
8.1.2018 9:37

J27i98n43d68ř25i35c85h 39Š32k89o91p60e84k 4805651240285

na Islandu budou po českém vzoru určitě spolupracovat s tamními firmami a ty budou možná šikovnější, než metrostaví subdodavatelé z ČR

+1/0
8.1.2018 9:59

R29o48m64a17n 54S82t11o29n81e19k 1689873369791

prozraďte nám jak dlouho by měla trvat výměna eskalátoru ji to jsou jenom hloupé kecy

+1/0
8.1.2018 10:02

J25i30n66d73ř54i15c44h 42Š43k38o74p94e33k 4395511580645

výměna eskalátoru bude něco jako výměna výtahu. Takže dodávka a osazení hotového celku.

Opravdu je tak složité nejprve si domluvit datum dodání eskalátoru a dle něj následně přizpůsobit provedení ostatních (stavebních)prací tak, aby eskalátor nebyl mimo provoz zbytečně dlouho ?

+1/−1
8.1.2018 10:30

R22o74m84a50n 81S81t60o61n91e88k 1849243159141

Jenom pracujete 40 m. Pod zemi za plneho provozu stanice.Nehledě na to že musite krom eskalatou vyměnit vše od rozvodu až po zabezpečeni a samozřejmě musite provest stavebni upravy samotneho uloženi eskalatoru jinak to je stejne jako vyměnovat výtah

+1/0
8.1.2018 11:29

P30e63t12r 64V80a68r59g98a 3505733240140

A co si představujete pod pojmem "za plného provozu", když se celá ta strana metra - celý jeden východ uzavře! To je stejné jako když byste tvrdil, že když uděláte na silnici objížďku, tak to děláte za plného provozu, protože auta jezdí bočními ulicemi či obchvatem.

0/0
8.1.2018 16:53

M31i72l25a17n 15K95a51s66a20l 9337249140392

Škopek je koukám místní chytrák.. všechno vím, všechno znám, všemu rozumím... co ? A pak nezná definici produktivity práce ;-D;-D;-D

0/0
8.1.2018 11:59

J78i83n90d92ř52i52c53h 57Š24k69o89p12e75k 4495921830525

jo Kasal, akorát se kasá, a definici produktivity uzná jen takovou, která se mu hodí.

Místní odborník, co

0/0
8.1.2018 13:01

M25i85l10a18n 66K56a40s28a72l 9767189180622

A tak škopku pověz, co děláš. Jistě se jejími výpočty zabýváš denně jako já a nevygooglil sis ji a ještě špatně, že?;-D

0/0
8.1.2018 13:05

J62a52n 78M50a76z38ů79r24e58k 2798714608775

vymlouvají se na to, že mohou stavět jen po nocích, to jsem ochoten připustit v přápadě Anděla, kde je dost málo místa, špatný přístup, ale u náměstí republiky to neberu...tam mohou zavřít celý vestibul (vytvořit tam stavební zázemí), obchodníkům dát nějaké odstupné (to musí praha) a fungovat tam 24/7 na 3 směny a tím mohou být za 4 měsíce maximálně hotovy. Dopředu se ví kolik materiálu a jakého je třeba, takže i toto není problém a pokud má metrostav špatné dodavatele, tak prostě si najdou jiné.

+1/0
8.1.2018 11:05

P24e10t47r 25V92a75r27g27a 3495703870530

No můj názor je max. 3 měsíce. Nechápu jak oprava eskalátoru u jednoho z výstupů trvá déle než výstavba vlastní stanice. Ale chápu, jsme v Česku - typický příklad: u nás opravují cestu - 300m - položení dešťové kanalizace a provedené pevného povrchu. Žádné složité podloží, žádné majetkové spory, žádné přeložky sítí - místní to neblokují, ale podporují, neb na to čekáme už skoro 20let. Už to dělají 3 měsíce a ještě nejsou ani v polovině!!! Mají k práci bargy, náklaďák, "bobika", jeřáb, ale to co reálně za 1 pracovní den udělají - to by udělali 3 makáči jen s lopatami a 1 krumpáčem. Vidím to, neb kolem toho chodím každým den - to se mi chce plakat a když jsme slyšel za kolik - tak někdo zešílel, resp. pustil městskému rozpočtu žilou.

+1/0
8.1.2018 16:50

M78a75r34t46i22n 33S79e79d16l60á37č49e32k 1700519160234

Já myslím, že jistý tunel už je dávno vykopán...;-D

0/0
8.1.2018 11:31

J44a71n 50H37á93l94a 8615145720397

No na Islandu se možná těší, my ale vašich tunelů máme plný zuby!!

+2/−2
8.1.2018 9:28

M92a25r86t44i35n 39R78u87z84i10c48k34a 1432598376967

Na co se tunely tesi?

0/0
8.1.2018 9:15

S43t93a85n86i53s52l56a74v 42S57r52b80a 4385484398504

metrostav? to je ta firma, co se o ní říká, že vydírá investory? nejdříve podstřelí nabídkovou cenu, aby pak v půlce stavby vyhrožovala, že pokud nedostane navýšení, tak že to nechá celé zkrachovat a stavba se protáhne o dalších deset let...neměla podíl na Blance, ne požární stanici v Modřanech? hm...

+2/−1
8.1.2018 8:52

J59i29n17d50ř22i45c50h 14Š95k40o71p27e37k 4445331250925

jj, ta.

Ale chová je jako každá stavební firma, které investor ustoupí a nemá pořádnou smlouvu.

+2/0
8.1.2018 8:58

J44i67ř64í 69E77r52b15e70n 1433874606957

Pane redaktore, když už vytváříte článek kopírováním z poštovního klienta nebo dokumentů, přečtěte si to po sobě před zveřejněním. Ty klasické microsoftí chyby konverze jsou příliš viditelné ;-)

0/0
8.1.2018 8:42

J31a45n 14R70a98d93e91c10k17ý 5896924807506

Na "tunely" máme experty Kolibříka s Mazánkem.

+3/0
8.1.2018 8:20

J45i48ř55í 25K12l24e29j18n57a 2227548936827

[>-]jsem hrdý na to že jsem Čech;-)

0/0
8.1.2018 8:13

J93i59n38d97ř17i73c17h 26Š45k44o50p81e33k 4725331310105

já ne, z úhlu pohledu na stavební firmy.

Když se podíváš, jakou kvalitu staveb předvádí a ještě jaké vícenáklady si navymýšlí.......

0/−1
8.1.2018 8:38

L44a59d74i76s96l12a69v 32B86e71r57o80u11n37s56k57ý 1547982193156

To je ta islandská zakázka co chtěl Metrostav po vzoru Blanky v průběhu stavby navýšit rozpočet a islandský soud nařídil stavbu provést za peníze co metrostav vysoutěžil . . . . ?

+16/0
8.1.2018 7:15

J57i60n93d73ř75i38c32h 19Š80k61o42p95e44k 4335901530595

"Do zakázek se navíc vrhají firmy, které mnohdy nemají v dané zemi žádné zázemí.A zvládají to?Mnohdy očekávají, že si na práci následně najmou místní síly, které projekt provedou"

Tak to je vtip dne. Vždyť sám Metrostav jinak než přeprodejem zakázek mezi X dalších subdodavatelů ani nestaví. A tady to uvádí, jako něco, co dělají ti druzí, rozuměj špatní

+6/0
8.1.2018 7:11

P33a29t81r41i94k 46E51g29e54r 2878620489541

Já jsem zvědavý kdy se už konečně začne stavět tunel na trase Hamburk - Berlín - Drážďany - Ústí nad Labem - Praha - Hradec Králové - Pardubice - Olomouc - Brno - Vídeň - Štýrský Hradec - Lublaň - Záhřeb - Zadar - Šibenik věřím, že [>-] by to uvítala, EU na to poskytla dotaci a cestování vlakem by netrvalo 1 den, ale třeba jen 6 hodin a z Německa třeba jen 8 hodin což my turisté nejvíce oceníme R^. Ostrov na Balkáně už s těží získáme, ale pokud by se do tunelu zapojil každý stát tak realizaci do roku 2035 vidím pozitivně. Jen to nesmí dopadnout jako Blanka a železniční rychlodráha Praha - Letiště - Kladno nebo metro D.

+7/0
8.1.2018 6:43

M76a24r77t31i90n 39R11u23z81i32c35k40a 1102778896947

Drazdany - Praha - Brno - Viden nebude vest pres Pardubice nebo HK ani pres Olomouc... a tech tunelu a mostu bude vice, urcite vse nebude v tunelu, to by se nepostavilo ani za 50 let...

0/0
8.1.2018 9:18

P48e15t91r 32V65a10r49g85a 3845753280980

Nikdy. resp. za 100+ let. Viz železniční spojené Pha-letiška-Kladno. První realistická koncepce na toto spojení, které jsme viděl, je z počátku 70.let. - tj. už skoro 50 let jen plánujeme a ještě se nekoplo. A to už se směry a toky lidí a materiálu změnily. Jinak první plány na alespoň zdvoj-kolejnění trati vznikaly už za první republiky.

+1/0
8.1.2018 16:58

V36á34c19l77a31v 27S23v87o29b29o54d69a 3621309310150

tam to asi za dvojitou cenu než byl plán nepůjde co ;-(

+11/0
8.1.2018 6:39

H10o18n68z15a 51B51e63n92a24d43a 4612539579767

Přivezeme si na Island i naší divizi Děti Země, vyděláme daleko více.

+7/−2
8.1.2018 5:34







Najdete na iDNES.cz