Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Provoz mýtného systému byl drahý, tvrdí NKÚ. Ministerstvo se už polepšilo

Skoro třetinu peněz vybraných v Česku v letech 2007 až 2016 na mýtném spolkly náklady na zavedení a provoz mýtného systému, zjistil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Jedním z důvodů vysokých nákladů byl podle kontrolorů nekoncepční přístup k výběru mýtného. Ministerstvo dopravy s většinou závěrů NKÚ souhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22l79a89s90t90i46m45i79l 79H69a19l22b67i38c25h 8113785636148

Na mýtném systému se nejvíce napakoval Kapsch.

0/0
9.1.2018 12:55

J88o59s16e27f 13H98o82n51e92š 7171162980893

Ťoka vymáchat ve Vltavě za to jak zuřivě hledal na koho hodit provozování.Mohl zvolit řešení jako v Rakousku s Asfinagem

0/0
8.1.2018 19:24

P55e98t74r 33N88o91v43a81k 3740267159387

A co třeba celé mýtné a dálniční známky zrušit. Platíme si to z daní, kvalita je hrozná. Dálnice jsou od toho, aby na nich auta jezdila.

0/0
8.1.2018 8:59

P91a86v61e53l 20Ř93a65p25e20k 7322166619855

Pro vnitrostátní dopravu bych si to dokázal představit jako lepší řešení než současný stav, je ale žádoucí zpoplatnit zahraniční tranzit přes republiku.

+2/0
8.1.2018 9:11

J91i17n94d51ř71i73c70h 29Š67k21o39p49e77k 4895701700175

jenže to by se EU zbláznila,pokud by se zpoplatnil pouze mezinárodní tranzit

0/0
8.1.2018 17:29

J83i89n22d74ř16i95c88h 49Š96k22o43p73e43k 4325921230475

takže zahraniční kamiony budou jezdit zadarmo u nás....

Zajímavý přístup.

0/0
8.1.2018 17:28

P95a83v47e39l 12Ř51a43p18e34k 7752326139415

Tvrdím to tady už roky. Současný "mýtný systém" je paskvil, který by bylo nejlépe okamžitě zastavit, brány sešrotovat a radši mít prehistorický systém papírových kupónů než tohle. Smyslem mýtného systému by mělo být:

1) Maximalizovat výběr z tranzitu skrz republiku

2) Regulovat těžkou a dálkovou dopravu, tedy motivovat k využívání komunikací, které jsou na tento typ dopravy stavěny a výrazně zpoplatnit průjezd tam, kde tento typ dopravy působí značné problémy, tedy skrz obce a úzké silnice. Současný "mýtný systém" dělá přesný opak, čímž působí víc škody než užitku.

Ten systém je ukrutně drahý, těžko rozšiřitelný, bezkoncepční. Vznikl jen jako zdroj peněz pro soukromou firmu a pár politiků.

+12/0
8.1.2018 8:42

J13o93s53e13f 48D26v48o21ř84á21č16e11k 9742614375545

to kde je mýtná brána postavaná o tom nerozhoduje soukromá firma ale zákon (dálnice, silnice první třídy, obchvat),toto právě maximalizuje výber tranzitu, plati se za kilometr projetej přes čr, to že je pro dopravce levnejší jet po okreskách a vyhýbat se placení mýtného není chyba mýtného systému, mýtný systém v čr je jeden z těch nejefektivnějších nejspolehlivějších a na brány jde navěsit plno dalších věci, pokud by to zákon umožnil, stejný systém bran a systému funguje i v rakousku, a tam ti dojde pokuta z mýtné brány domu bez zasahu policisty, jde dohledávat kradená auta přes rz, jde řídit liniový provoz dle hustoty, ale to by zase čeští řidiči museli respektovat značky, ten systém není špatný a to že si kapsch vydupal velky prachy za to....................., tak někdo mu je dal no, tak to je chyba třeba ministra dopravy v době kdy se smlouva s kapschem podepisovala, že si neudělal audit cen nedal tam doložku o tom že řsd bude mít přistup a data o systemu ve své péči

0/0
8.1.2018 10:59

J34i87ř46í 36H40o92r86á33k 5762812470

Od začátku tunel, stačí si přečíst, jak proběhlo výběrové řízení. Jedna třetina provozní náklady - hrozné. Podpis prodloužení smlouvy v sobotu - hlavně rychle. A do toho skvělého systému nejsou schopni ani vložit elektronické dálniční známky. Ty už mají i na Slovensku a my pořád škrábeme staré ze skla. A nikdo za nic neodpovídá.

+7/0
8.1.2018 8:32

O77n65d81ř29e65j 46M64u18s49i30l 9397835756734

Zkuste se najít, jaké náklady má Skytoll na Slovensku, budete se divit. Podle všeho je to nad 50% vybraného mýta.

+1/0
8.1.2018 8:39

M35i21c71h41a38l 36D89a16r63m10o86v85z75a11l 7191176302366

Údajně v Rakousku mají při porovnatelné délce silniční sítě provozní náklady okolo 12 %. Kam tedy, (nebo, komu?) tečou ty peníze?

+1/0
8.1.2018 8:42

J66o77s70e54f 13D90v49o64ř20á52č87e34k 9932134695625

v rakousku pres dodavatele technologie a systemu firmu kapsch tečou další soukromé firmě asfinag která pro stát vybíra pokuty

0/0
8.1.2018 11:02

J14o81s24e90f 47H54o57n70e12š 7811422790693

Asfinag je podle mně státní,tudíž by peníze neměly mizet v černé díře

0/0
8.1.2018 19:22

J62o97s42e10f 13D27v96o13ř80á18č79e90k 9732264465285

ale tohle není chyba mátného systému, tohle je chyba ministra, je potřeba to rozlišovat, mýtný systém v čr oproti skytoll na slovensku má mnohem větší učinost a efektivitu, podívejme se když skytoll na slovensku začínal jaky tam byly problémy a učinost vyberu na 30%, pokud se nepletu tak skytoll platil i nějake pokuty sr za to že učinost neni takova jakou v paírech slibovali, tohle se systemu od kapsch nestalo,

0/0
8.1.2018 11:04

P38a15v82e25l 23T96r37u91k38s87a 3223307982513

Ťok kritizuje smlouvu s Kapschem uz nekolik let. Nekecame, makame...

+4/0
8.1.2018 8:29







Najdete na iDNES.cz