Diskuse k článku

K lednu patří zelenina. Měsíc vegen podporuje Tesco i Gucci

Velká Británie zažívá veganskou revoluci, kterou se nyní rozhodl podpořit i potravinářský řetězec Tesco. Ten zahájil prodej 100 procentně rostlinných výrobků v 600 obchodech po celé Velké Británii. Přidávají se i další značky z oblasti potravinářství i módy. Leden jako měsíc zeleninové stravy dostal i svoji přezdívku - Vegen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D47a28v85i61d 35R45y94c89h30e21t27s32k84ý 9916341780700

Filosofie, že nebudu brát mléko kravičce protože ona ho potřebuje pro telátko se mohl vyvinout jen v dnešní pošahané době kdy kosmopolitní blondýny mají takovou romantickou představu, že kravičky a prasátka z průmyslových provozů vypustíme na louky a do lesů, oni tam budou běhat a nad tím bude duha. Krása..

0/0
1.3.2018 14:32

M49i71l86a45n 29S90v12i14t30á90k 9457510398

Proč leden ? Zimní měsíc.

0/0
13.1.2018 5:03

M63i39c90h69a90l 80N60a46c25h15t31m91a66n72n 8387732127820

Nejsem vegan (jen vegetarián). Ale některé nenávistné a posměvačné komentáře vůči veganům mi dávají zabrat.

Ať si každý jí co chce, pokud mu to svědomí dovolí, ale nechápu, proč se do těch lidí musíte tak navážet a užívat u toho takové pseudoargumenty.

+1/0
11.1.2018 20:31

K30a48r88e81l 70U36r88b27a36n 2824564151549

Pokud tím ohrožuje zdrav a výchovu svého dítěte, tak to není čistě jeho, ale celospolečenská záležitost.

0/0
1.2.2018 16:40

P58a47v89e56l 87S41o25b10o52t27k33a 5330654

A pravé české bezmasé špekáčky.

0/−1
10.1.2018 20:35

T65o53m61á28š 73P40a27v17e24l13k50a 6816673643796

Já nejsem vegan ani vegetarián, ale nechápu, že v každé diskuzi pod článkem o veganství se najdou desítky lidí, kteří vypadají, že mají nějaké mindráky z veganů. Proč má někdo potřebu se navážet do skupiny lidí jen proto, že se rozhodli žít jinak? Vždyť tím rozhodnutím ovlivňují jen sami sebe, své zdraví, své tělo. Je to svobodná vůle každého, co chce a nechce jíst. Pokud k tomu samozřejmě nenutí ostatní, nebo pokud ostatní neomezuj.

A vegani svým rozhodnutím neomezují nikoho, kdo chce jíst maso a pít mléko. Myslím, že pokud má člověk potřebu se veganům vysmívat jen proto, že chtějí jíst jen rostlinnou stravu, tak si tím kompenzuje nějaký vlastní problém, například nedostatek sebevědomí.

+12/0
10.1.2018 17:01

V73i53k77t89o19r 59W71o53l76f 8262508413866

Je to podvědomá obranná reakce proti kognitivní disonanci.

Většina z nás by o sobě řekla, že má ráda zvířata a neschvaluje jejich utrpení. Ta stejná většina ale svými spotřebitelskými návyky zvířatům to utrpení způsobuje (porážky, velkochovy, zabíjení telat od dojnic, mletí čerstvě vylíhlých kohoutků ve vaječným průmyslu a obrovská spousta dalšího).

Když se člověk díky volbám veganů dozví o svým vnitřním rozporu, vzniká tzv. kognitivní disonance.

Nejde zároveň věřit, že máme rádi zvířata a nemělo by se jim ubližovat a zároveň věřit, že bychom jim měli ubližovat pro (nahraditelný) jídlo, materiály, pokusy...

Psychika si potřebuje zachovat konzistenci, nejde věřit opačným věcem zároveň. A tady vzniká ta obranná reakce. Když podvědomě shodíme poskytovatele jedné z těch nesouladných informací, cítíme se líp.

+7/−1
10.1.2018 17:45

V82á76c31l64a57v 14P69o45u64s18t19k25a 3870471442

Takhle mohou uvažovat "děti velkoměsta", lidé kteří znají zvířata maximálně ze ZOO. Na venkově ještě pořád moc dobře víme, že prase, krávu, slepici, kačenu, husu, králíka musíte nejprve zabít a poté s ním nějak naložit. Zvířata jsou pro nás primárně potravou a nějaké kognitivní disonance nikoho netrápí. ;-)

+2/−4
10.1.2018 17:52

V44i49k73t29o75r 44W36o98l49f 8432238163936

To je klidně možné. Pak ale vysvětlete ten výsměch a urážky veganům od "dětí venkova", já lepší nemám, pokud se tedy nechceme spokojit s tím, že jsou to prostě nenávistní pitomci, kterým vadí prostej fakt, že někdo něco dělá jinak.

+7/0
10.1.2018 17:55

V10á84c11l32a97v 40P34o46u81s84t33k63a 3930441182

Proč by to těm co se smějí mělo vadit? Prostě jim to příjde směšné.

0/0
10.1.2018 17:57

M44i67c73h31a22l 37T18e36s51a30ř 4648512550771

Nesouhlas. Maminka je dítě vesnice, drobná havěť byla běžnou součástí domácnosti a přestože ví že králíka je nutno zabít a připravit, naprosto nepřipadá v úvahu že by to sama udělala nebo u toho vůbec byla. Velký problém má i s kaprem.

Prostě tu část kdy zvíře vypadá jako zvíře vytěsňuje.

+3/0
10.1.2018 18:03

V80á31c43l96a75v 44P78o17u85s26t56k23a 3960621642

To je možné, ale sní jej.

0/0
10.1.2018 18:05

M49i65c80h10a27l 63T80e69s91a93ř 4668902580591

Ale zažívá úplně stejnou kognitivní disonanci. Jen ji řeší na druhém konci "houpačky".

+1/0
10.1.2018 18:09

D11a43v88i77d 68K10n62a89p65e28k 8987394376815

Mindrák z veganů nemám. Jen nemám rád jejich pokrytectví, jak zachraňují planetu a jako jsou něco lepšího než masožravci. A sami jezením různých papají, quin, avokáda a jiných pochutin z druhé strany planety, příp. zeleninou ze skleníků vytápěných i v zimě způsobují takovou spotřebu energie, že ty jejich pozitiva veganství jsou 10x převáženo negativy.

+3/−4
10.1.2018 17:56

P56a74v97e39l 55S70v11a64t82o51š 2386233106611

Takto jste vedle jak ta jedle...drtiva vetsina veganu, ji sezoni a regionalni zeleninu...drtiva vetsina naproste presne vi, co jist a jak co nejmene skodit.

+1/0
10.1.2018 18:30

V51á13c18l53a30v 57P84o82u67s45t38k61a 3110591982

V lednu, jo? Sezonní a regionální. Vážně v lednu?

+1/−2
10.1.2018 18:41

P62a10v87e36l 98S22v27a94t36o44š 2866573456591

Domaci korenova zelenina( uchovava se ve sklepe nebo v zemi), houby, nakladane zeli, susene ovoce, hrach, obiloviny, milion druhu lustenin,kroupy, cocka..drive se tomu rikalo masopust, trval od popelecni stredy po velikonoce, cekalo se na jaro...dnes se k tomu ji hodne ruznych orechu , seminek, rasy, miso polevky jsou plny min.latek..atd a td...je toho spousta..tze prosim nechytrit, kdyz nevime co meleme...

+3/0
10.1.2018 18:56

V46á48c54l10a11v 47P62o20u55s18t79k96a 3720161622

Byla řeč o sezonní zelenině. Ale to je celkem jedno, pořád to celé stojí a padá na tom, že lidé v zimě sice částečně fungovali tak jak píšete, ale rozhodně nebyli vegani, ti co maso měli (nebo na něj měli), normálně je jedli. Ti co si je nemohli dovolit, prostě fungovali v úsporném režimu.

+2/0
10.1.2018 19:11

P11a93v69e50l 65S30v50a49t86o11š 2486343176811

A??? s tim souhlasim, ja jen, ze se tak divite te sezoni a regionalni zelenine, proste ji mame zavarenou, susenou, nakladanou, uskladnenou... o mase se vubec nebavim...

+2/0
10.1.2018 20:14

A18l42e98n48a 33V30e95s82e61l10á 3223461525548

Tak většina z těch "hodně" různých ořechů rozhodně není regionální a o regionálnosti řas mám taky značné pochyby.

0/0
10.1.2018 19:17

P78a55v12e49l 20S42v34a50t27o16š 2796383956981

Hmm, to jste me ted teda utrela...ja jim jen ceske plodiny, rasa je jen doplnek..99 procent toho, co jim je z ceske krajiny...a jeste podporim malopestitele...co vy?

+2/0
10.1.2018 20:19

A67l97e62n23a 54V37e46s75e79l57á 3493841655288

Tak já o sobě, jak jim jen regionální věci nikdy netvrdila. Natožpak, abych to pak konkretizovala na polévku miso. ;-)

0/0
10.1.2018 20:30

P41a69v38e28l 77S94v70a40t98o97š 2236743566671

A smysl tohodle vaseho hnidopisstvi je?.... nekdo tu psal o tom jak jsou vegani pokrytecky, ze jedi exoticky plodiny....tak pokud se jedna napriklad o rasu, tak ta muze byt tez regionalni..Chlorella z Třebone, je jednobunecna rasa, byla dokonce vynesena do vesmiru(Remek)...takze tu ted mame miso polevku z chlorelly, regionalni Chlorelly....Nepracujete nekde na urade??...Zpusob vasi komunikace tomu odpovida.

+1/0
10.1.2018 23:35

A25l91e67n93a 34V96e24s62e46l97á 3913241185138

A vy všechno zeširoka okecáváte a holt občas sám sobě odporujete...

Nejste náhodou politik? Způsob vaší komunikace tomu odpovídá... ;-) (Zejména to, jak se vlastní ukecnutí snažite hodit na někoho jiného.)

0/0
11.1.2018 12:32

P74a53v10e34l 75S16v18a56t76o60š 2596103376361

Vas pristup tu nekdo presne popsal, jako kognitivni disonanci...tedy vase hnidopisstvi se da pochopit..s tim co jim a kde si obstaravam potraviny jsem spokojen a pokud mi nekdo vycte, ze rasa neni regionalni?..mno preji vam krasny den

0/0
11.1.2018 13:13

A98l63e98n79a 79V78e59s86e89l54á 3603681135788

Já vám to přece nevyčítám, jezte si, co chcete. Kdybyste ji sám neuváděl za příklad toho, jak se stravujete regionálně, věřte, že by mě vůbec nenapadlo "hnidopišsky" se tím zabývat. Ale v tom vašem textu ta polévka miso praštila do očí, to se nedalo nereagovat... A taky to mohlo skončit tím, že byste řek "jasně, občas něco regionální není", místo vykřikování o hnidopišství...

Prostě ta vaše útočná reakce na moji pouhou faktickou poznámku mi přišla docela zvláštní.

Mno, taky mějte krásný den...

0/0
11.1.2018 15:13

P32a40v36e63l 86S66v64a54t97o87š 2976503586671

Mozna je to tim, ze nekdy psany text vyzni utocneji nez to dotycny mysli, vas prispevek se mi tak jevil..pohybuji se mezi takto stravujicimi lidmi a vsichni nakupuji tak jak jsem popsal, jelikoz jim na tom proste zalezi..tak me tyhle prispevky o pokrytectvi (psal nekdo vyse)a stourani se v malichernostech docela stvou..

0/0
11.1.2018 18:18
Foto

H25a16n44a 33A68n87t63o81n97o22v43á 6397529864634

Zajimalo by me, jestli ma sklenik vyssi spotrebu energie nez takova vyhrivana drubezarna.

+1/0
10.1.2018 19:11

V54á73c17l12a39v 34P46o34u95s23t69k70a 3530641212

A není to jedno?

0/−1
10.1.2018 19:13

P80a39v29e90l 71S82o20b37o98t25k25a 5490414

Kolik je v populaci veganů, a kolik se jim věnuje v médiích prostoru?

Tj. nejde tu o pár lidí kteří se rozhodli žít jinak, ale jde tu o mediální masírku, která lidem leze krkem.

+2/−4
10.1.2018 20:38

A24l29e57n24a 77V90e53s24e90l47á 3293431775818

Tak samozřejmě, že se píše o věcech, co jsou do jisté míry raritní, na tom mi nepřijde nic divného. To bych nebrala jako masírku. Článek o tom, že v Tescu mají chlaďák s kuřaty a taky tam prodávají rohlíky, by těžko někdo četl navzdory tomu, že většina populace to jí.

+2/0
10.1.2018 21:00

D47a20v97i26d 19K27n86a40p14e19k 8617244796445

Ať si vegani jí svoje naklíčené obilí se salátem. Pokud si myslí, že z nich dostanou všechny živiny, co jsou obsaženy v mase. Aspoň zbyde více masa na ostatní.

+1/−4
10.1.2018 16:45

V46i17k86t24o83r 15W19o75l65f 8552928613216

Ještě štěstí, že vegani nejí jen to, co si myslíte, že jí. To by vážně brzo strádali.

Ale ve skutečnosti není veganství chuťovou rozmanitostí ani nutričně nijak omezující.

A docela se divím, že se v 21. století pořád najdou neinformovaní lidi jako vy. Bez urážky.

+6/−1
10.1.2018 17:48

M95a88r90e10k 56S93t10o71p26k11a 7981157325534

A jaké živiny to jsou, pane nutriční experte? :)

0/0
13.1.2018 11:50

D82a25v47i62d 62K20n18a77p82e60k 8157594726725

Měsíc zeleniny leden - to je takové krásně ekologické. V lednu té zeleniny v Evropě moc neroste, ta je tak maximálně ze skladů od minulého léta nebo podzimu nebo v konzervách.

Nebo ji pak můžete "čerstvou" dovézt přes půl zeměkoule. Ale s tím se asi vegani nezabývají, že v rámci svého eko chování způsobí přeprava zeleniny a ovoce více emisí (CO2) než se ušetří vynecháním masa. Něco na způsob profersora Zelí na výletě do ZOO: nechci tu slevu zadarmo.

+4/−6
10.1.2018 16:42

P70a54v51e32l 56S15v90a50t22o19š 2146303796711

A co myslite..k cemu byly pusty....maso-pusty od popelecni stredy az do velikonoc...jedl se hrach, kroupy, nakladana zelenina, susene ovoce, houby,korenova zelenina se prechovavala ve sklepích, nakladane zeli je vitaminova bomba...Tyhle lidi moc dobre vi, co maji jist a kde si to obstarat, tze plkate hlouposti, mistre Zeli..

+2/−1
10.1.2018 18:44

J29a16n 86S18o60u60k35u60p 1274924406505

A to maso, které se tu jí po stovkách tun, to počítám na talíře chodí bez logistiky. A karfiol je solidním zdrojem metanu atd.

+4/0
10.1.2018 19:00

J12a28r16o39s94l96a31v 37L11á71z58e75ň57s27k62ý 3423123382570

To je, panečku, nápad, udělat veganský měsíc v lednu, kdy v Evropě žádná zelenina normálně neroste. :-)

+3/−4
10.1.2018 16:30

J42a40n 46S57o76u73k95u98p 1214464206365

Je neuvěřitelné, že je někdo tak omezený.

+4/0
10.1.2018 18:30

P57a91v16e12l 71S44v82a24t16o97š 2526703566571

Myslite, ze drive lidi hladoveli? nebo jak si to jako vysvetlujete??...chybi mi tu selsky rozum..

+2/−1
10.1.2018 19:00

V20á60c42l96a92v 58P87o44u97s20t65k69a 3380651972

Proč by hladověli?

0/0
10.1.2018 19:03

P96a19v89e90l 44S10v83a51t24o90š 2966293246511

No prave proc? tady se nekdo ohani, ze je leden a nic neroste..a taky je to mesic pustu...masoveho pustu. to je teda zahada, co???

+2/−1
10.1.2018 19:07

V43á87c75l11a29v 62P45o65u24s53t60k48a 3220931942

Na tom není nic záhadného.

+1/0
10.1.2018 19:25

P46a12v15e26l 25S18v88a61t79o21š 2566363186281

Pro vas ocividne ano..kdyz se divite, ze se da jist v lednu regionalni zelenina, ktera je proste jen zpracovana, jelikoz v lednu nic moc neroste..a ji se regionalni korenova zelenina, ktera byla uskladnena nekde ve sklepe, aby mela stavu, tak jak se treba drive zelenina davala do zeme...proste to jde i bez toho abych musel bezet do marketu, kam ja nepachnu,protoze tam maji odpadky.

+1/−1
10.1.2018 23:44

D16a94v38i73d 92K63n31a89p67e19k 8137624416945

Zajímalo by mě, jakou mají odpověď vegani na to, že člověk byl stvořen jako všežravec. Kdyby bylo veganství tak super, tak příroda stvořila člověka jako býložravce.

+1/−2
10.1.2018 15:41

M45a39r95t86i88n 55K76a87r90á12s97e42k 9548353948898

A jak definujete bylozravce a vsezravce, ze jste si tak jisty ze clovek je vsezravec.

Ja mam treba za to, ze clovek celkem jednoznacne bylozravec, coz mu ale stejne jako vetsine bylozravcum nijak nebrani v tom jist veci zivocisneho puvodu....

+4/−2
10.1.2018 16:12

D71a35v36i46d 17K58n32a74p29e39k 8727564436955

Kdyby byl člověk býložravec, tak to maso prostě nestráví. Zkuste mi jmenovat nějakého býložravce, který zvládne žrát maso.

+1/−2
10.1.2018 16:17

M23a61r76t92i26n 49K24a69r46á61s50e27k 9138353748608

No do afery s BSE, se I takovi "ech bylozravci" jako dobytek krmili masokostni mouckou, nektere opice jsou schopny i ulovit korist (kdyz se jim to povede tak ji normalne stravi) apod - ono bylozravci to maso obvykle neji, protoze nemaji organizmus uzpusoveny tomu, aby nejakou korist ulovili (stejne jako clovek), ale travici trakt u velke casti zivocichu je extremne prizpusobivy, ono neni problem udelat I ze psa vegana a bude prospivat, stejne tak napr kravy prikmovali masokostni mouckou aby rychleji rostly, nebo clovek muze zit temer vyhradne na mase (eskymaci).....

Pak mate takove paradoxni zvirata jako panda, jejiz strava se diametralne lisi od pribuznych zvirat apod....

+3/0
10.1.2018 16:23

D19a95v93i77d 47K76n36a93p87e86k 8167314676595

A za jak dlouho ten pes vegan chcípne?

0/−2
10.1.2018 16:39

M81a30r54t94i88n 45K64a60r19á55s74e11k 9888733958888

Cca za tak dlouho jako jiný běžný příslušník daného plemene?

+3/0
10.1.2018 17:14

Najdete na iDNES.cz