Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a60k36u44b 27Z16e80m26á31n49e28k 2674113701818

Copak USA, ale když ujede vlak s evropskou vysokorychlostní železnicí i zemi, která přímo uprostřed té Evropy leží...

+60/0
doporučit
12.1.2018 10:38

J66a81r91o18s70l45a14v 44D85o34s88t86a40l 2394681505249

Když chcete jet z Berlína do Vídně tak je rychlejší objet Českou Republiku - to mluví za vše.

+31/0
doporučit
12.1.2018 12:27

P94e30t54r 86N18e82c79h18a72n39i71c41k39ý 7943786858350

Superrychlík ;-D Novinářský termit ;-D

+14/0
doporučit
12.1.2018 11:06

D18a48v55i76d 34D67o23b26e49š 3195382297

Samozřejmě by se mi líbilo napojit Česko na rychlovlaky.

Za dvě a půl hodinky v Paříži, čtyři hodinky z centra Prahy do centra Londýna, nebo Stockholmu.

Pokud jsou čas a cena poměrně srovnatelné, tak dostupnost, jednoduchost odbavení, komfort, dovezení z centra do centra, možnost využít čas - vše hraje pro vlak.

+10/0
doporučit
12.1.2018 12:52

J50a85n62a 97S13t71e80h26l93í57k98o22v10á 2969150420126

Blbý, že ta konkurence není cenová, letadlo vyjde v mnoha případech levněji :-/

+9/0
doporučit
12.1.2018 12:08

P55e39t20r 10A14n30d29r94ý47s70e61k 9403701676727

Tak ve vlacích jsme na tom tak zhruba na úrovni Ameriky

+12/−2
doporučit
12.1.2018 12:10

M51a88r32t52i18n 42R35u32z96i69c40k59a 1492438766367

Cina nedominuje vyvoji, ale vystavbe VRT, to je rozdil, Cina vyuziva licence od Evropskych a Japonskych firem vyrabejici vlaky.

To je jako tvrdit, ze CR dominuje ve vyvoji automobilu, ale ve skutecnosti jen vyrabime vozy zahranicnich firem, tak trochu mozna Skoda ma tu nejaky vyvoj, ale i tak je to napul VW...

+8/0
doporučit
12.1.2018 12:26

M62a80r24t93i79n 28K28o45n65e42č13n65ý 3110294849335

Takže vlak z Tokia do 500km vzdálené Osaky má kratší jízdní dobu než nejrychlejší český vlak z Prahy do Brna. 8-o

+7/0
doporučit
12.1.2018 12:24

M88i35c69h20a74l 61D33o68l30e16ž22e40l 8729693781617

schválně jsem se teď podíval na ceny a časy ICE Mnichov -> Hamburg. Cena s předstihem 35 Euro za 2. třídu, 40 Euro 1. třídu. Cena ok, ale je to 800 km a trvá to nejmíň 5 hodin 33 minut. Možná jsem úplnej blbec, ale to neni průměrná rychlost 300 km/h. To neni ani průměrná rychlost 160 km/h. Autem je to 7,5 hodiny, letadlem 1:15. Nevim přesně, kde dělam chybu, ale vlak z tohohle srovnání nevychází moc dobře. A to je ICE full trasa 8-o

+10/−3
doporučit
12.1.2018 11:57

D70a44n98i59e55l 73J92a32n69á85k 8860743398692

Ono ale u lidí rozhoduje i cena. Pokud dokáže vlak na stejné trase přepravit za stejný čas stejný počet lidí jako letadlo, ale jízdenka bude stát 10-ti násobek, tak si lidé raději vyberou letadlo.

+7/−1
doporučit
12.1.2018 10:48

J31a77n 83J17e70n24i72c 1654604107564

Tohle je o5 článek zcela nic neříkající. Super je srovnávat 100M cestujících v Asii s 30M cestujících v USA. Jestli se nepletu, tak počet obyvatel se taky liší o jeden řád, tak co se tu srovnává?

Navíc nevím, jestli existuje země, která má tak hustou leteckou dopravu jako USA. Když se někdo podívá na mapu, tak mu asi musí dojít i mnoho dalších důvodů, třeba reliéf.

A jako perlička působí u SNCF věta: "Tato vysoká rychlost..", když v článku údaj o rychlosti zcela schází. ;-D

+8/−2
doporučit
12.1.2018 11:58

P54a72v73e15l 87R71y94b63á51ř 7942651299350

Při takovém článku si vždy vzpomenu na článek ve VTM někdy kolem roku 67, kde se představovala doprava v roce 2000. Tehdy psali, že metro v Moskvě, Paříži a Londýně je automatické apod. Na závěr zazněla věta, že ani Praha s naší republikou nezaostávají za světem. Po dlouhém zkoumání patřičných ústavů bylo rozhodnuto, že na příště se bude používat k brzdění kolejových vozidel, místo hrubozrnného písku písek jemnozrnný. Řekl bych, že to platí i 18 let po roce 2000. ;-O

+2/0
doporučit
12.1.2018 13:12

J76a25r42o46s49l88a74v 57D39o60s83t44a55l 2654981645879

USA je jinak koncipováná země. Zatímco v Evropě jsou letiště daleko za městem v USA jsou v blízkosti centra a je jich mnohem víc. V Kalifornii se již dlouho mluví o vybudování VRT mezi LA a San Franciskem, ale zjišťuje se, že tím nebude nikdo jezdit protože jen mezi LAX a SFO létá letadlo každých 15 minut. Ten článek je tak trochu napsaný číňanem, který v USA nikdy nebyl.

+3/−3
doporučit
12.1.2018 12:38

A14l82e97š 13P11e10l28i27k81á23n 2905218879732

A nám ujela i lokálka.

+3/−5
doporučit
12.1.2018 11:58

V65a57c58l39a54v 81V35a25v71r35a 3977254225887

Dvě naprosto rozdílné země v pojetí dopravy.

V USA se vždy létalo a létat bude. Jak chcete vlaky konkurovat třeba na trati N.Y. do Las Vegas a nebo jet autem pouhý týden?

A že tam budete za stejná čas jako s rychlovlakem? Pan novinář se zbláznil? Véte jak daleko je od východního pobřeží USA na západní?

Konkurence rychlovlaků je nesmysl. A jestli něco Amíkům ujelo, tak určitě ne vlak. Nicméně jako velmi zajímavý výlet je jízda "Pacifikem"" nezapomenutelný zážitel. A zájemců turistů je víc než dostatek. Škoda že pan novinář se nikdy nepřesvědčil o tom jak a proč se v Americe cestuje a čím.

+3/−9
doporučit
12.1.2018 16:32

F70r41a16n94t97i62š89e82k 31N31á75v24a23r29a 4675746821462

Naopak existují důkazy, že na mnoha místech cenově dostupné jízdenky na vlak podněcují novou poptávku po cestování, což pomáhá vlakům i letadlům.

Ano, tomu se říká Jevonsův paradox. Za to padly Nobelovy ceny. A evropští politici ho stále nechápou. Úsporné žárovky vedou k vyšší spotřebě elektřiny. Úsporné cestování vede k ještě větší poptávce po cestování. Robotizace a úspory v lidské síle vedou naopak k vyšší zaměstnanosti.

+1/0
doporučit
13.1.2018 5:12

M50i85c28h85a96e36l 53K82o62k88e21š 9723146853877

Je vhodné srovnat současně i cenu. Když jsem stál v Tokiu u poklady, mít na výběr, raději bych býval jel 5 hodin za cenu našeho pomalíku. A to jsem navíc musel koupit tři dospělce, přitom u nás by to byl jeden dospělec a při věku 13 a 15 dvě děti nebo studenti. V Japonsku počítají děti jedince do dvanácti let.

+1/0
doporučit
12.1.2018 16:14

O39n55d49ř17e94j 23Š35r83u81b36a36ř 1625401675166

Usa bude mit hyperloop

+1/0
doporučit
12.1.2018 12:26

J57o96s51e61f 73K36a70r84f44í78k 7512245986100

Ty rychlosti jsou v naší pidi zemičce docela nepodstatne. Jestli pojedu 3 hodiny nebo 2,5 mě zase tak netrápí...

Spíše by to chtělo rozšířit koridory. Neb na stávající se už více vlaků prostě nevejde.

+2/−15
doporučit
12.1.2018 12:59

M71i57l27a88n 35N83ě72m27e66c 1875320256116

Vlak ujíždí ve skutečnosti Evropě, i když má třeba lepší vlaky :)

+1/−22
doporučit
12.1.2018 11:07

M45i58l69a72n 22V24o56l41e23k 5319513226609

Češi jsou připraveni jezdit za tržní ceny, tak proč to prostě nějaký soukromník nepostaví? Nemáme přece žádný zákon, který by to zakazoval, ne?

0/−3
doporučit
12.1.2018 16:53

V67a70c15l37a53v 97V35a82v20r77a 3197724145837

Co s rychlíkama když nemají pasažéry?

Američané vlakem necestují a nebudou. Od toho jsou letadla. Bezpečnost cestujících v porovnání je v letadle mnohem vyšší než ve vlaku. Notabene cestování vlakem je VŽDY pomalejší. Stačí si spočítat jak dlouho se vlak zdrží ve stanicích.

Tady spíš ujel vlak Evropě. A jak se dostanu letecky z Prahy do Jablonce, nebudeme řešit, ne? [>-]

A rychlík do Jablonce? To snad nebudeme také řešit. Komu že to ujel vlak?

0/−10
doporučit
12.1.2018 16:22







Najdete na iDNES.cz