Diskuze
Čínské i evropské superrychlíky konkurují letadlům, USA ujel vlak
Děkujeme za pochopení.
F76r17a80n79t33i20š11e52k 23N35á53v93a21r84a
Naopak existují důkazy, že na mnoha místech cenově dostupné jízdenky na vlak podněcují novou poptávku po cestování, což pomáhá vlakům i letadlům.
Ano, tomu se říká Jevonsův paradox. Za to padly Nobelovy ceny. A evropští politici ho stále nechápou. Úsporné žárovky vedou k vyšší spotřebě elektřiny. Úsporné cestování vede k ještě větší poptávce po cestování. Robotizace a úspory v lidské síle vedou naopak k vyšší zaměstnanosti.
A49n55t43o24n39i35n 44K88a23d18l43c44e53k
Amerika pouziva vlacky hlavne na prevoz zbozi, ne lidi. Maximalne trochu na vychodnim pobrezi a tot vse. Jinaci svet.
L28u40b25o21š 78U94l81r33i45c97h
A čo iné ostáva cestujcim ako diaľničná alebo letecká doprava, keď dodnes nedokázali vybudovať osobnú železničnú dopravu na úrovni Západnej Európy, Japonska, alebo Číny.
M27i42l28a89n 25V54o28l57e82k
Češi jsou připraveni jezdit za tržní ceny, tak proč to prostě nějaký soukromník nepostaví? Nemáme přece žádný zákon, který by to zakazoval, ne?
R29a76d72e78k 20J78a81n58a28t83a
Nevím o žádné VRT na světě, kterou by postavil soukromý investor. Návratnost se totiž počítá ve vyšších desítkách let a není jistá. Na investice do infratrutkury tu proto máme státy.
V71a44c68l59a19v 49V94a41v98r50a
Dvě naprosto rozdílné země v pojetí dopravy.
V USA se vždy létalo a létat bude. Jak chcete vlaky konkurovat třeba na trati N.Y. do Las Vegas a nebo jet autem pouhý týden?
A že tam budete za stejná čas jako s rychlovlakem? Pan novinář se zbláznil? Véte jak daleko je od východního pobřeží USA na západní?
Konkurence rychlovlaků je nesmysl. A jestli něco Amíkům ujelo, tak určitě ne vlak. Nicméně jako velmi zajímavý výlet je jízda "Pacifikem"" nezapomenutelný zážitel. A zájemců turistů je víc než dostatek. Škoda že pan novinář se nikdy nepřesvědčil o tom jak a proč se v Americe cestuje a čím.
T25o80m21á45š 28M43o94r60a60v25č76í54k
Však ty vlaky nemají konkurovat přeletům kontinentu (to ani v Evropě nekonkuruje), ale trasám typu Boston-New York- Washington, Cleveland- Pittsburgh - New York, San Diego-Los Angeles-San Francisco, Buffalo-New York, Miami-Orlando-Tampa. Žádné rozdíly mezi Evropou a USA nejsou. Z Moskvy do Paříže nebo Londýna se taky nejede vlakem, dokonce ani z Londýna do Říma, ale z Říma do Neapole nebo Florencie nebo z Paříže do Londýna či Bruselu vlak hodně konkuruje letecké dopravě. V USA si to taky uvědomují, proto staví v Kalifornii a budou stavět na SV.
V61a15c42l96a46v 63V49a76v76r38a
Co s rychlíkama když nemají pasažéry?
Američané vlakem necestují a nebudou. Od toho jsou letadla. Bezpečnost cestujících v porovnání je v letadle mnohem vyšší než ve vlaku. Notabene cestování vlakem je VŽDY pomalejší. Stačí si spočítat jak dlouho se vlak zdrží ve stanicích.
Tady spíš ujel vlak Evropě. A jak se dostanu letecky z Prahy do Jablonce, nebudeme řešit, ne?
A rychlík do Jablonce? To snad nebudeme také řešit. Komu že to ujel vlak?
T70o83m31á64š 45M77o62r51a29v36č68í31k
1) Opravdu je vlak VŽDY pomalejší? To snad záleží odkud a kam jedete/letíte, ne? Když jedete z centra do centra je často rychlejší vlak 2) Bezpečnost v letadle je mnohem vyšší než v autě, ale ve srovnání s vlakem tam není nějaký výrazný rozdíl. Například v USA je to 0,07 vs 0,43 (vlak) vs 7,3 jejich oblíbené auto vs 213 motocykl.
M93i96c69h23a98e50l 72K70o38k55e66š
Je vhodné srovnat současně i cenu. Když jsem stál v Tokiu u poklady, mít na výběr, raději bych býval jel 5 hodin za cenu našeho pomalíku. A to jsem navíc musel koupit tři dospělce, přitom u nás by to byl jeden dospělec a při věku 13 a 15 dvě děti nebo studenti. V Japonsku počítají děti jedince do dvanácti let.
R23a97d14e17k 96J94a45n11a36t79a
Pokud to srovnáte s tamní kupní silou, tak to zas tak drahé není.
A navíc si prosím uvědomte jednu věc. To že vlak jede pomalu, ho levným nedělá. Vlak jedoucí pomalu má náklady na oskm zpravidla vyšší, než vlak jedoucí rychle!
Pro to musí být v celé Evropě dotování všechny osobáky, zatímco na dobrých tratích se expresní vlaky uživí bez dotací. Jejich cestovní rychlost je vyšší a náklady na oskm tudíž nižší.
R86o20b37e24r62t 97M26á96s18l95o
Já bych to neviděl tak tragicky. USA (a Brno) prostě rychlovlaky přeskakují a vybudují hyperloop .
V50l85a40d20i44m36í32r 64F97i14b16i10g24e26r
Myslím že ČR přeskočí i ten Hyperloop a vybuduje přímo teleportovací stanice
P17a66v40e70l 64R56y82b34á42ř
Při takovém článku si vždy vzpomenu na článek ve VTM někdy kolem roku 67, kde se představovala doprava v roce 2000. Tehdy psali, že metro v Moskvě, Paříži a Londýně je automatické apod. Na závěr zazněla věta, že ani Praha s naší republikou nezaostávají za světem. Po dlouhém zkoumání patřičných ústavů bylo rozhodnuto, že na příště se bude používat k brzdění kolejových vozidel, místo hrubozrnného písku písek jemnozrnný. Řekl bych, že to platí i 18 let po roce 2000.
J50o16s86e42f 97K45a52r55f72í29k
Ty rychlosti jsou v naší pidi zemičce docela nepodstatne. Jestli pojedu 3 hodiny nebo 2,5 mě zase tak netrápí...
Spíše by to chtělo rozšířit koridory. Neb na stávající se už více vlaků prostě nevejde.
R59a26d37e66k 92N71o69v71a80k
Spíše konečně rychle zbudovat VR tratě.
Na ně se může přesunout mimo VRT i množství rychlíků a uvolnit tak koridory pro ostatní dopravu.
Nákladní doprava skomírá, protože pro ně nejsou na koridorech takty, maximálně tak v noci.
D12a31v73i86d 94D20o16b95e66š
Samozřejmě by se mi líbilo napojit Česko na rychlovlaky.
Za dvě a půl hodinky v Paříži, čtyři hodinky z centra Prahy do centra Londýna, nebo Stockholmu.
Pokud jsou čas a cena poměrně srovnatelné, tak dostupnost, jednoduchost odbavení, komfort, dovezení z centra do centra, možnost využít čas - vše hraje pro vlak.
T55o42m61á22š 25M53o88r13a57v93č34í28k
Za 2,5 hodiny se nedostanete z Paříže ani do Frankfurtu, tak na takové jízdní doby zapomeňte
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...