Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bulhaři předběhnou Čechy. Za dva roky chtějí mít euro

Do letošního června se Bulharsko zapojí do evropského mechanismu úrokových sazeb ERM-2. Oznámil to ve čtvrtek ministr financí Vladislav Goranov. V režimu ERM-2 musí měna země, která chce vstoupit do eurozóny a zavést euro, strávit alespoň dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a85n10i69e11l 56O60r58a16v37e73c 7237871113319

Pár rokov pred prijatím € sme platli za jedno € viac ako 42 Sk. Prijimali sme ho v kurze 1€- 30,126 Sk. Takže sa nám zhodnotili úspory a zlacneli tovary. Ten čo tvrdí, že € zdraželo Slovákom život doslova klame.

+3/−3
12.1.2018 12:31

F63r74a27n63t98i95š86e29k 63N70á19v82a98r13a 4595586691722

Jaká je pravda? Průměrná mzda na Slovensku:

https://goo.gl/Bw3jjQ

Pravda je taková, že € za 10 let Slovensku nepřineslo oproti ČR vůbec nic. Na to jsou prostá čísla.EURv

+1/−1
13.1.2018 15:50

Š93á28r57k52a 68Č67e20c37h31o70v46á 8968946855275

Idnes jako bulvár : Sice Bulharsko patří k nejchudším v EU, míra korupce k nejvyšším, ale : ředběhnou Čechy !

+1/0
12.1.2018 9:54
Foto

I26m73r93i41c85h 58S96u91c33h21a86r22s84k45ý 8266683295951

Bulharsko je další stát, který do pokladny EU nic nepřinese a bude jako Řecko jen stále něco požadovat.....;-)

+4/0
12.1.2018 7:30

M67a38r81t59i60n 94R15u64z81i52c66k95a 1852498596817

To uz je trochu pozde ne? V EU uz davno jsou... a vlastne i euro defacto uz maji 14 let, jen vymeni papirky a kolecka...

+2/−1
12.1.2018 9:14

D96a67n16i20e93l 38O67r54a73v79e85c 7497691193619

Do BG smerujú eurofondy tak, ako do ČR alebo na SK.

+1/0
12.1.2018 12:33

J45o30s25e86f 97T62r66ö23g97l 8369302756546

Právě jsem v USA a tady by nikoho nenapadlo, že by si třeba Kansas udělal vlastní dolar. A stejně tak koukají na Evropu jako na celek a nechápou, k čemu je nám koruna, když okolo mají skoro všichni Euro.

+1/−5
11.1.2018 23:15

P34e37t35r 46K62r12e48j57č61í18ř 4114388692360

Toto asi nemyslíte moc vážně že? 1. Státy USA jsou v rámci FEDERÁLNÍHO uspořádání - to jako EU má být FEDERÁLNÍ jeden stát? 2. Dolar je platidlo USA jako jediného subjektu mezinárodního práva (stejně jako ČR) a nikoli Kansas. 3.Nevšiml jste si, že kolem nás opravdu NEMAJÍ všichni euro?

+4/0
11.1.2018 23:46

J84o79s19e65f 93T71r89ö31g74l 8699612616296

1. Časem určitě ano. Malé státy nic neznamenají, jen velké.

2. Státy USA mají samozřejmě právo se osamostatnit, ale většina lidí si to nepřeje. Být součástí velkého celku je výhodnější.

3. Skoro všichni (+i státy, které nejsou v EU, třeba Černá Hora). A většina těch, které mají významné ekonomiky, kam by měla patřit i ČR. Ostatní tam směřují.

0/−4
12.1.2018 0:08

P39e53t18r 83K72r62e23j30č46í53ř 4484868662700

Tak tím je jasné, proč chcete euro za každou cenu. Jenže já opravdu ve 4 říši žít nechci. A mimochodem, i v USA byly pokusy o osamostatnění vč. zavedení separátních měn pro jednotlivé státy, jenže z toho byla těžká krvavá lázeň.

+2/0
12.1.2018 7:43

J14o82s21e23f 58T37r35ö80g42l 8879692356146

Nevím, co myslíte 4. říší, pravděpodobně jakési velkoněmecko. To by samozřejmě nebyl ideální stav. Pokud by se měla EU transformovat v něco jako USE, tak by bylo potřeba významně přehodnotit kompetence centra a jednotlivých států (na což je ale EU zralá už teď). Na druhou stranu ať se to komu líbí nebo ne, Německo je ekonomicky nejsilnější stát Evropy, pro ČR je to soused a nejvýznamnější obchodní partner. Tahat za ekonomický provaz stejným směrem jako Německo je pro nás užitečné.

Významná krvavá lázeň byla hlavně válka severu proti jihu. Evropská integrace je hnána mj. právě snahou o mírové soužití. O vystoupení z USA se reálně mluví maximálně v Texasu, což je trochu obdoba Norska. Ekonomicky druhý nejsilnější stát, s významnými zásobami ropy, velkým počtem obyvatel, významným zemědělstvím atd.

0/−2
12.1.2018 8:58

P64e13t62r 64K84r10e82j18č14í53ř 4344378752560

Ano, Texas je jedním ze států, které uvažují o autonomii a volnějšího svazku v rámci USA. Ale těch států je víc. A pokud jste byl v USA delší dobu a ne jen na dovolené nebo na krátké (pár měsíců) pracovní stáži, tak by jste to věděl. Jinak to srovnání USA a EU je značně zcestné, protože oba kontinenty se vyvíjeli zcela odlišně a jejich obyvatelstvo je historicky a kulturně jinak postavené. Dá se říci, že Američani jsou nově vytvořený národ z emigrantů s jediným společným cílem bez předchozích kulturních základů, (bez rozdílu odkud do USA přišli)

0/0
12.1.2018 19:00

J16o48s36e70f 78T37r11ö85g47l 8629562136346

Oba kontinenty se vyvíjejí neustále. Předchozí kulturní vývoj nějaké hlubší integraci nijak nebrání. I jako součást případné federace budeme pořád mluvit Česky, slavit svoje svátky, učit děti násobilku a přehled české literatury. Žádná omezení nejsou, EU hlásá oficiální politiku rozmanitosti (svoje národy, svoje jazyky, svoje zvyky, svoje tradice, svoje lokální produkty atd.).

Cíl Čecha i Američana je ve většině případů stejný - vystudovat, najít si dobrou práci, založit rodinu a dobře si žít. Američani jsou možná trochu podnikavější, ale jinak se to moc neliší.

0/−1
13.1.2018 0:18

P92a58v20e29l 24Š47t57í57p26e82k 5879633854825

Jo, rozmanitost, když se přejmenovávají Vánoce na zimní svátky a do kalendáře naopak zavádí ty muslimské

0/0
18.1.2018 11:40

P61e10t39r 86K84r82e79j29č42í16ř 4274908972120

Mimochodem, z toho co jste napsal o "malých" a "velkých" státech - vy musíte mít velký komplex méněcenosti. Sorry

+1/−1
12.1.2018 7:54

J64o98s18e80f 75T89r59ö92g33l 8209892276976

Rozhodně nemám. Ale jako součást většího demokratického celku založeného na západních hodnotách se cítím bezpečněji především před velkými státy východu (Rusko, Čína).

+2/−2
12.1.2018 9:15

R88o64m47a17n 92S53m48a85t18a74n71a 6295532737268

Tu vám Josefe argumenty nepomôžu. Diskutovať s lokálnymi zaprdencami, čo majú strach zo zmien vo svete a boja sa veľkého suseda nemá riešenie. Ale garantujem Vám, že všetky ich takéto argumenty padnú ako hnilé hrušky zo stromu pri najbližšej kríze alebo devalvácii lokálnej meny a tie isté ustráchané ovečky budú nadávať, že ich okradli a že už dávno mohli mať problém s nestabilitou vyriešený. Odpoveď na otázku, prečo táto hystéria a trach nebol a nie je na Slovensku poskytol Martin M. Šimečka pre DenníkN a ktoré prevzali aj denníky v Čechách.

"Lenže rozdelením pôvodnej federácie európska váha oboch nových štátov dramaticky klesla, aj keď v očiach Slovákov paradoxne stúpla, pretože ako národ boli povýšení do kategórie síce malého, ale vlastného štátu. Česi naopak do tejto kategórie spadli bez toho, aby si to poriadne uvedomili. V deväťdesiatych rokoch živil ich ilúziu o pretrvávajúcom význame stredne veľkého štátu nevdojak Václav Havel vďaka svojej medzinárodnej autorite. Po jeho odchode sa naplno prejavila malosť Českej republiky, zdá sa však, že tento fakt vidia všetci okrem samotných Čechov.

Ich zaslepenosť sa prejavuje postojom voči EÚ, keď sa českí politici správajú tak, ako keby sa mala Európa usilovať o pozornosť českej strany a nie naopak. Tento zvláštny kŕč sa nedá vysvetliť inak, než neschopnosťou premýšľať o Česku ako o malom štáte primerane malého významu, ktorým sa stal po tom, čo prišiel o slovenskú časť."

https://dennikn.sk/986187/prilis-kratkych-25-rokov/?ref=tit

+1/−3
12.1.2018 9:51

J14o12s32e48f 55T79r61ö82g79l 8819192926126

Děkuji za podporu.

Boj za Českou korunu v situaci, kdy "naše" ČNB většinu národa okradla, opravdu nechápu.

Boj proti EU, která nás ročně dotuje, díky které máme řadu výdobytků, jako je opravdu volný pohyb a to včetně možnosti pracovat v zahraniční bez formalit, taky nechápu.

Jediné vysvětlení je zneužití současné uprchlické krize k šíření strachu za účelem získání volebních bodů, což se bohužel daří.

A vliv Ruské propagandy je také nepochybný.

Nemám z tohoto vývoje žádnou radost.

+1/−3
12.1.2018 10:38

R17o15m76a93n 65S80m39a76t68a19n97a 6535622917558

Ľudia berú súčasnú priaznivú situáciu nejako automaticky a v dobe prosperity vyvolanej výlučne externým dopytom sa odmietajú zaoberať budúcnosťou. Každý majáles raz skončí a aj zvláštna situácia v Čechách, kedy sa ľudia majú relatívne dobre a napriek tomu sa správajú ako magori súvisí asi naozaj s tým, že si neprešli takou kataklizmou, ako my na Slovensku v období mečiarizmu. Svojim spôsobom vďaka zaň. Vytvoril nielen geografický, ale aj politický a občiansky národ a Slováci si dávajú väčší pozor na to, koho zvolia za prezidenta a ani neuvažujú koketovať s Ruskom, alebo Čínou ako alternatívu k EU.

0/−3
12.1.2018 11:27

P34e46t61r 32K26r43e87j30č86í50ř 4704288372800

Tak pokud jste toto směřoval k mé osobě, tak jste těžce mimo. Mám to štěstí, že mohu srovnávat na odborné a profesní bázi jak evropské zkušenosti,, tak i názory a praxi ze zámoří. Takže jediný lokalni zaprdenec je umístěn ve vaší mysli. Asi jste se na pár týdnů podíval do Německa nebo Anglie a už se pasujete na zkušeného ekonoma. Jinak ve vašich příspěvcích nějak chybí DATA. Ne jen proklamace. Ale v jednom s vámi souhlasím. Diskuze s lidmi, kteří nejsou ochotni naslouchat a posoudit i jiné názory nemá smysl.

+1/0
12.1.2018 14:57

P67a35v82e60l 46Š77t12í97p76e62k 5719433484455

No jasně, hlavně Švýcarsko vůbec nic neznamená.

0/0
12.1.2018 9:51

R92o34m94a91n 86S15m58a43t29a86n76a 6685282837898

To je neuveriteľná namyslenosť a nedostatok súdnosti porovnávať nemecký ekonomický protektorát so Švajčiarskom, alebo Nórskom, poprípade Švédskom. Spadol si z ekonomickej a politickej višne???

0/−2
12.1.2018 9:57

P53a93v62e11l 94Š10t83í24p92e26k 5239533364685

Prohlásil jste, že naprosto všechny malé státy světa jsou bezvýznamné, čili neumíte porovnávat sám. A nechápu, co vám vůbec jako cizinci je do toho, čím se v ČR platí.

+2/−1
12.1.2018 10:58

R97o59m81a93n 52S37m61a55t78a41n32a 6325342157958

Mne je jedno, či platíte korunou, rubľom alebo juanom. Ja dostávam plat v mene, ktorú akceptujú na celom svete. Keď si na ten komfort raz zvyknete, pochopíte o čom je reč. Ale zas akceptujem, že sú aj dôležitejšie veci, ako je debata o mene. Treba dnešné vaše voľby. Tam sa ukáže skutočná vyspelosť vašej spoločnosti. My sme pred takou výzvou boli v roku 1998. Zvládli sme to.

+1/−3
12.1.2018 11:32

P83a76v59e27l 17Š32t68í19p41e52k 5449183204115

Euro vám přijde například v USA akceptovatelnější než koruna, jo? Aha

+1/0
12.1.2018 12:00

L74u72b61o32š 73U31l37r93i73c74h 5561370978254

Neviem či má niekto v USA poznatok čo je to Kč, možno iba ak českí prisťahovalci.

Skúste zaplatiť v USA českými korunami;-D;-D;-D

+1/−1
12.1.2018 23:32

P83a68v88e13l 84Š70t78í34p52e87k 5629783674405

Vtipné. A pak tam zkuste zaplatit tím vaším eurem

+1/0
13.1.2018 9:57

R91o91m35a19n 36S13m37a90t86a53n32a 6665372857538

V každej banke je akceptované. Na rozdiel od koruny. Nikto vám ju nevezme. Preto si všetci turisti do zahraničia kupujú dolár a €, pretože ani platobná karta nie je všade akcepovateľná a na veľa platieb treba hotovosť. A výber z bankomatov tiež stojí nemalý poplatok. Leda že by bola k dispozícii strieborná alebo zlatá kreditka. Ale tá zas nie je zadarmo a platí sa za jej exkluzivitu ročne aj 30 €. Naučte sa, že nič nie je zadara a každý vexel niečo stojí.

0/0
16.1.2018 9:54

P22a62v18e73l 25Š93t59í29p45e77k 5639483214865

Tak si ty eura u vás v Maďarsku užívejte, plaťte dál Řekům jachty a přestaňte se laskavě starat o to, čím platíme my a jak moc potřebujeme euro, protože sem tam občas někdo jede do Ameriky. Na rozdíl od vás se o placení umíme postarat sami a žádný problém s tím nemáme.

0/−1
16.1.2018 10:59

R60o86m71a49n 87S58m60a76t58a43n94a 6335912807448

Štípek, po prvé Maďari € nemajú a tak skoro mať nebudú. Neplnia kritériá, tak ako Čechy. Takže užívať si v Maďarsku € môžu leda, pokiaľ si ho zmenia z forintov cez poplatok. A po druhé - Grékom sa nezaplatil zatiaľ ani cent. Len sa dali záruky, ale nie Grécku. Keďže nemáš ani základný prehľad o situácii, usúdil som, že si obyčajný hlupák. Sorry jako, ale slušnejšie pomenovanie som nenašiel. Možno ešte ekonomický analfabet. Ale to by sa mohli uraziť ľudia prostého myslenia :-)

0/0
17.1.2018 14:18

P79a28v43e92l 79Š39t35í53p15e52k 5459423714895

Neboli nemáte ani jediný argument, proč bychom měli to vaše ojro přijímat, vážený ekonomický analfabete.

0/0
17.1.2018 22:03

J40o71s64e25f 14T35r66ö59g26l 8489372926456

To schválně vyzkouším :-) za chvíli razím na nákup.

Ale vážně, ve směnárně nebo bance (tady na KSU je pobočka přímo v kampusu), vám Euro za dolary vymění (švýcarský frank taky). Českou korunu neznají.

Ale musím si do Američanů také rýpnout - mince bez čísel jsou opravdu opruz. Quarter jsem si domyslel, ale jaký je rozdíl mezi dime a nickel, jsem se musel naučit. EUromince jsou v tomto směru zlaté.

+1/−1
13.1.2018 0:24

P14a74v77e91l 11Š77t83í64p59e30k 5559403564355

Tak nějak zejména v době platebních karet nevidím jediný důvod, proč by někdo měl jako vozit do USA českou hotovost a naprosto nevěřím, že by ani tam směnárny koruny neměly.

+1/0
13.1.2018 10:00

J42o66s96e51f 26T87r86ö27g70l 8409172876556

Švýcarsko je oblíbený příklad. ČR ale není Švýcarsko a nikdy nebude.

Bohatství Švýcarska je založeno zejména na bankovnictví a to včetně i poněkud sporných vkladů např. židů. Švýcaři se nestali součástí velkoněecké říše kvůli vojenské převaze ale opět hlavně proto, že významní představitelé třetí říše potřebovali bezpečné úložiště pro nakradený majetek po válce. Plán dobytí Švýcarska existoval a Švýcaři by se těžko ubránili.

Ekonomicky je Švýcarský frank významná měna, ale malá. Stačí se podívat, jaké výkyvy nastaly na začátku ekonomické krize, když investoři chtěli rychle měnit Eura na "stabilnější" Švýcarské franky. Švýcarská ekonomika to těžko ustávala.

+1/−2
12.1.2018 10:33

P77a30v11e93l 64Š86t93í31p78e36k 5609443634875

Kupodivu to ustála, což se vám tak nehodí. Ano, že ČR není Švýcarsko je také oblíbená fráze, která mě má asi přesvědčit, že celý vesmír kromě Švýcarska potřebuje tu vaší únii.

+2/0
12.1.2018 11:01

J34o79s51e19f 84T57r98ö34g92l 8299952206146

Ustála, ovšem za cenu drastických intervencí. Ani jeden výkyv není pro ekonomiku ideální.

Není to moje unie, ale Evropská. Všichni jí nepotřebují, ale jsem osobně přesvědčen, že většina ano. Celý vesmír asi nee, definice "Evropská" nás limituje víceméně jen na Evropu. Myslím, že i Švýcaři by mohli vstoupit (vstoupili alespoň do Schoengenského prostoru), ale nechtějí, je to jejich rozhodnutí.

0/−1
12.1.2018 15:05

P57a85v13e47l 83Š23t31í16p44e58k 5359893524615

Dokud to bylo jen sdružení volného obchodu, fungovalo dobře a nic bych proti neměl. Počínaje Lisabonem se z EU stal neudržitelný socialistický moloch a už jen proto euro naprosto odmítám.

0/0
13.1.2018 9:55

J14o62s39e46f 17T61r10ö62g46l 8289312326396

Tento argument už jsem slyšel vícekrát. Zkuste také rozvést, proč považujete EU za socialistický moloch. A zkuste rozvést, jak s tím souvisí Euro, které používají i některé státy mimo EU.

Souhlasím s tím, že fungování EU institucí je zralé na přeformulování, ale celkově myslím funguje dobře.

0/0
13.1.2018 15:02

P55a52v37e81l 96Š54t82í46p44e75k 5889753304425

Že by třeba proto, že přes veškeré regulace se spíše než o volný trh jedná o centrálně řízenou ekonomiku, kde o úspěchu firem a o tom, co a kolik se bude vyrábět, rozhodují zejména úředníci? To tak na volném trhu obvykle nebývá, víte

0/0
15.1.2018 8:35

J80o88s31e26f 28T41r94ö94g70l 8629822876576

Výrobní kvóty jsou maximálně na některé potraviny v zájmu udržení produkce resp. soběstačnosti EU v potravinách. A i od těch se upouští, třeba nedávno cukr.

Pak jsou tu regulace směřující k trvale udržitelnému rozvoji a ochraně ŽP, ty jsou logické, protože EU má velmi limitované zásoby surovin a energetických zdrojů (především ropy a zemního plynu). Do této kategorie patří i diskutované limity na sekačky nebo vysavače. A pak jsou tu mnohé normy a standardy, které naopak přispívají k většímu soupeření výrobců a eliminují levný šmejd.

0/0
15.1.2018 19:43

P13a94v48e83l 25Š61t82í74p62e17k 5759373454695

Jak může být kvóta v zájmu udržitelnosti soběstačnosti, kristepane? Aha, to hodní úředníci z Brusele chrání občana před cizí potravinou, která by pro něj mohla být příliš levná, chápu. Pokud se vám socialistům nelíbí "levný šmejd", tak ho laskavě nekupujte a hleďte si svého.

0/0
15.1.2018 21:22

J25o68s85e49f 69T86r29ö29g72l 8259122126896

Ano, to jste trefil. Produkční kvóta chrání zemědělce před příliš levnou cenou. Smyslem je udržet jistou úroveň a ochránit domácí producenty před levnou zahraniční konkurencí. Je to velmi sporný nástroj deformující trh, který je používán v zájmu strategické soběstačnosti EU v produkci potravin.

Nerozhodli o něm hodní úředníci, ale volená politická reprezentace a postupně je opouštěn. V průmyslové produkci nic takového není.

Kvalitativní normy jsou ve všech vyspělých zemích, jinak by třeba elektronik nebyla kompatibilní nebo dokonce nebezpečná. Na tom opravdu není nic socialistického. Levný šmejd neodpovídající normám se prodávat nesmí a každou chvíli jsou podobné výrobky stahovány z trhu k celkové spokojenosti uživatelů.

A já také nejsem socialista, nýbrž středopravicový volič.

0/0
16.1.2018 0:31

P43a60v81e73l 98Š19t95í78p50e94k 5919733234475

Já si bohužel raději rozhodnu sám, co koupím a vážně nepotřebuji, aby mi úředník zakázal koupit banán, protože není správně křivý. A na toustovač taky nepotřebuji 52 regulací.

0/0
16.1.2018 10:58

J66o27s81e54f 88T82r70ö79g35l 8839232226116

Ptákovina s banány se tu opakuje pořád, takže citace z oficiálních míst:

Křivé banány nebo okurky Evropská unie nikdy nezakázala a mohou se prodávat bez omezení. Členské státy EU pouze schválily rozdělení do jakostních tříd a pro každou třídu stanovily určité normy, a to na popud obchodníků s ovocem a v souladu s mezinárodními standardy.

O toustovačích nic nevím.

+1/0
16.1.2018 14:55

P38a83v32e33l 81Š22t70í48p24e80k 5429763284485

Bezva, takže EU si vymýšlí i normy, které slouží jen tak pro legraci a prosadilo si je pár lobbyistů. Dost drahá legrace. Pokud o toustovačích nic nevíte, tak si to laskavě zjistěte, dělá se to takhle https://www.google.cz/search?q=eu+toaster+regulations&oq=eu+toast&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3864j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

0/0
17.1.2018 11:28

J90o73s72e93f 75T55r48ö62g11l 8909702236296

Přečtěte si to znovu, třeba to pochopíte lépe. Bez norem to nejde ani tady v USA.

Toustovače, vysavače atd. mají poněkud širší pozadí ve faktu, že EU jako celek má velmi málo přírodních zdrojů. Dováží se ropa i zemní plyn (jen uhlí je celkem dost), dováží se fosfáty pro zemědělství, rudy kovů atd. Většina se při tom dováží z nestabilních zemí - Rusko, Arábie, severní Afrika. V tom jsme na tom podstatně hůř než třeba Čína, Rusko nebo USA. Z toho vyplývá tlak na šetření, na obnovitelné zdroje energie, na recyklaci odpadů a hlavně na úspory. Některá nařízení se mohou jevit poněkud kontroverzní, ale politika je to logická a hlavně preventivní. Třeba Ukrajinci už např. mají zkušenost s odstřiženými dodávkami zemního plynu a tyto spory se tehdy projevili Evropě taky a mohlo by být i hůř.

0/0
17.1.2018 21:06

P28a63v34e96l 60Š85t17í67p93e28k 5719193604525

Jistě, oni totiž ti odborníci v Bruselu vědí lépe než trh, kolik čeho musíme dovážet. A jsou tak šetřiví, že přes 10 000 z nich má vyšší plat než britský premiér.

0/0
17.1.2018 22:08

J97o51s46e48f 76T69r43ö79g16l 8619892466656

Nevím, zda to ví lépe než trh. A ani to nijak neomezují. Ale ve strategických záležitostech se na trh nespoléhá. Až nám trh (=Rusko, Saudská Arábie) neprodá zemní plyn, tak budeme mrznout. Až nebudeme moci dovéz fosfáty z Maroka (třeba kvůli další občanské válce), bude kolabovat zemědělství. Až Čína na volném trhu vykoupí veškeré kovy vzácných zemin (a to skutečně dělá, dříve je vyvážela, teď naopak dováží), zkolabuje elektrotechnický průmysl. Podobných rizik je mnoho, nemusí přijít naráz, ale postupně a je třeba se na to připravit, být soběstační.

0/0
17.1.2018 23:08

P61a75v82e40l 62Š68t92í51p84e89k 5839813904215

A tohle si říká VŠ akademik. Takže jediný existující zemní plyn je v Rusku a Saúdské Arábii, aha (proč by nám ho měli neprodat, když jsou zas závislí na našich penězích za něj samozřejmě netušíte), proč bychom ty kovy nemohli od Číny koupit normálně na volném trhu, kde je prodá, taky netušíte, ale ve vašem strategickém socialismu se na trh nespoléhá, že.

0/0
18.1.2018 8:07

P80a95v55e11l 84Š25t13í50p20e64k 5519923524845

Aha, a když si něco myslí pár údajných Američanů, tak je to posvátný názor, který musíme všichni ctít, co.

0/0
12.1.2018 9:50







Najdete na iDNES.cz