Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus zvažuje ukončení výroby největšího letounu A380

Výrobce letadel Airbus zvažuje ukončení výroby největšího letounu pro cestující Airbusu A 380. Společnost výrobní program obřích dvoupatrových letadel přeruší za předpokladu, že dubajské aerolinky Emirates, největší odběratel těchto strojů, neobjednají další letadla, uvedl obchodní ředitel Airbusu John Leahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G15e72o62r47g 63K60o15m28b87e54r22e35c 9124741516161

Uz nezvazuje, Emirates objednali dalsi nove A380 v hodnote 13 miliard Euro.

0/0
18.1.2018 11:57

A18l39e97š 85L86i39s17o76v11s62k62ý 9899258392332

Až dojde ropa, budou zase v Zálivu otrhaní kluci mezi ruinama pást kozy, jako před 100 lety.

+1/−2
16.1.2018 8:19

J30a66n 37C91e30p25e67k 1464196410

Možná někteří poddaní, ale šejci rozhodně ne.

+1/0
16.1.2018 8:22

M10i87c58h49a53l 81M84i75l63l35e63r 9956832449742

tenhle nesmysl tady siris na vsech strankach jako stara obehrana gramofonova deska. "Aby sousedovi ta koza chcipla";-)

Bud neumis cist a chapat, nebo se ti nehodi do kramu, ze v Dubaji uz pouzivaji prijem z ropy jen na 7% sveho rozpoctu. Prijem z ropy jim nastartoval bohatstvi, ale oni se pripravuji na budoucnost. Na rozdil od tebe, oni mysli dopredu.

+1/0
16.1.2018 20:01

L65e84o46š 10M97a25r12š58a30l 5912674732818

Nějak se projektům EU přestává dařit. Čím by to jen mohlo být?;-D

0/−5
16.1.2018 8:11

J22a29n 79C71e71p74e68k 1864286100

A na to jste přišel jak? Tím, že se nedaří dle očekávání jednomu typu z mnoha?

+5/0
16.1.2018 8:23

A25n52t45o93n55i80n 42K25a90d25l55c83e76k 9882109361476

Neni nahodou Airbus statni podnik a Boeing vubec ne statni??? To vy vysvetlovalo hodne.

0/−2
16.1.2018 0:18

J88a22n 65C22e41p12e67k 1204886760

A přitom stačí jen hledat. :-/

https://cs.wikipedia.org/wiki/Airbus

+1/0
16.1.2018 8:24

K27a57m55i41l 62D35o59l51e41z44e70l 6192786854412

pekny letadlo, hlavne se mi libilo, ze se muzu divat na videa, jinak tam neni co delat, kdyz clovek sedi v prostredni rade ;(

0/−2
15.1.2018 19:50

J84o21s43e38f 51T89r70ö44g37l 8789742626866

Což ale platí i pro řadu "menších" letadel.

+6/0
15.1.2018 20:24

J83a50n 77C82e66p14e24k 1664446830

Další odborník na civilní dopravní letadla. Dám jeden odkaz z mnoha. Ony prostřední sedačky jsou i v mnoha jiných letadlech. A propo vy si ideální let představujete koukáním z okénka? Co tam vidíte?

https://www.google.cz/search?q=boeing+777&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYntqI-tvYAhWNZlAKHVPRAtQQ_AUICigB&biw=1270&bih=885#imgrc=rEZKlxJwjZ14PM:

0/0
16.1.2018 8:26

L92i57b26o47r 67P91e75t79r42á79š 6805559898349

No nechci jim do toho kecat . Umim si akorat udelat poradek na ponku ale ta vyroba je logisticky nesmysl.

+3/0
15.1.2018 19:48

J80a47r85o55s23l28a61v 86M72i72n67á90ř 4663861523748

Proč myslíte?

0/0
15.1.2018 22:46

J70a73n 50P36r50o79c34h52á13z52k60a 5986422828167

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Transport_A380_en.svg/2000px-Transport_A380_en.svg.png

+1/0
15.1.2018 22:59

R16o43m53a83n 27K73r85a46t74o45c84h10v93í33l 6896167686674

Jak mám rozumět dopravě mezi Getafe a Toulouse? - je to po pevnině a není to road convoy.

0/0
16.1.2018 8:10

L65i68b23o50r 47P31e95t73r23á10š 6405629778809

Nevím to jistě ale něco přepravují letecky . Přepravují část letadla v letadle .

0/0
16.1.2018 8:55

J78i29ř42í 11Z66ý29k85a 9459293481150

předpokládám, že problém je i v tom, že to nelze přestavět na nákladní verzi. Alespoň jsem o žádné nákladní A380 neslyšel.

0/0
15.1.2018 19:15

T22o63m14á47š 45S35o45u35k32u23p 4563525640950

Byla v plánu, ale asi byla pro případné kupce přiliš drahá a velká. V dnešní době se vyplatí poslat menší letadlo vícekrát než čekat až se jedno velké naplní.

0/0
15.1.2018 19:24

K32a86r52e59l 85L16a21n67g13r 2302737890888

Pokud něco někdo potřebuje převést a je to větší obrací se na Volga-Dněpr a jejich An-124 s tím nemají většinou problém.

0/0
15.1.2018 19:42

K48a49r81l 30R48i74e45g35e66l 4904362768736

Ctyrmotorove koncepci 4 samostatnych motoru odzvonilo nejen diky rekordnimu zvyseni spolehlivosti motoru XWB, tedy zvyseni ETOPS, ale i diky prechodu vyvoje na hybridni druhy pohonu a konstrukcne nove "open rotor" motory. Oba budou vyzadovat naprosto odlisne umisteni motorovych jednotek na draku.

+2/−1
15.1.2018 19:02
Foto

L94u37k54á67š 32N75o77v15o44t41n43ý 6846427418938

Technologie mají, když bude na trhu zájem, tak takové letadlo dokáží dostat zase do výroby bez nějakých potíží.

0/−2
15.1.2018 19:01

M54i59l82a72n 55N46ě95m85e50c 1915170766296

No, s ukončením výroby se obvyklé ruší resp. přestavuje i linka. Její opětovné zahájení tedy není úplná sranda.

+2/0
15.1.2018 19:14

K69a64r95l 26R81i21e21g83e22l 4454962968226

Hybridni pohon dopravnich letadel jen jeden turbinovy motor - pohani nekolik "FANu" vyviji v soucasnosti Airbus, Boeing, GE, NASA, P&W, Safran. Pohon ma oproti soucasnemu nasledujici vyhody - vyznamne snizeni vsech splodin (az o 80%), vyznamne snizeni hluku (az o 65%), drasticke snizeni ceny pohonnych jednotek,pochopitelne I spotreby...nakladu na udrzbu atd.atd.

0/0
16.1.2018 11:51

K82a13r18l 48R44i16e43g50e79l 4174172628316

"pohani" je mysleno zprostredkovane pres generator el.proudu a elektromotory u "FANu"

0/0
16.1.2018 12:09

M37a97r50t14i74n 25K98o57l44l79e44r 7261123315304

Letěl jsem s tím poprvé až nedávno Lufthansou, ale docela mě zklamala kvalita zpracování. Prosezené sedačky, vykloktaný vstup na sluchátka, obrazovka, co reaguje na každý druhý dotyk s dvousekundovym zpožděním, nefungující kohoutek na toaletách apod. A to letadlo logicky nemůže být tak staré. Jedině let byl klidný, ale to se dá u tak velkého letadla čekat.

+1/0
15.1.2018 18:28

M19i42c24h85a75l 43M62i91l77l12e57r 9116432779892

prosezene sedacky a zpozdeny dotek obrazovky nejsou zavinene konceptem letadla, ale jake vnitrni zarizeni si spolecnost rozhodla mit a jeho udrzba. Takove sedacky a obrazovky muze mit i ve svych B737.

+1/0
15.1.2018 20:06

L56a87d62i60s82l22a43v 17J69a81r97o64š 6474339720317

Jestli s tímhle dokáže nějaký pilot přistát treba na Korfu, tak je machr! ;-D

A o tom to je. Má to omezené použití. Proč v Čechách kupovat Ferrari, když na 95% silnic s ním nemůžete?

+1/0
15.1.2018 18:18

M41i84l22a41n 47N92ě31m86e87c 1745160716126

Omezené použití je dáno hlavně obrovskou kapacitou - na většině linek by A380 létal buď poloprázdný, nebo jednou za uherský rok. Navíc, jestli to správně chápu, nejsou náklady na pasažéra extra příznivé, ani když je plný.

+1/0
15.1.2018 18:41

M27i24c64h78a54l 32M56i62l51l47e18r 9756342539132

letel jsem s A380 uz asi 16x a pokazde plny (2x dokonce 100%) nebo alespon ze 75% plny.

0/0
15.1.2018 20:08

M76i78l24a68n 15N80ě25m26e31c 1465520636656

Asi lítáte hodně exponovanýma linkama, pro jaké tahle letadla vznikla.

+1/0
15.1.2018 20:12

P75e72t18r 15P70e15t52r 6673432848923

Ano, protože jsou na linkách s vysokou poptávkou a těch je málo.

0/0
15.1.2018 21:36

M42i12r67e89k 85G78a39j12e15r 5281106449420

Ale na Korfu jste s tim neletel, coz je to, co pozaduje pan Ladislav.

0/0
15.1.2018 23:50

M88i22c35h78a27l 80M39i24l47l65e63r 9576672139832

;-D ne, na Korfu opravdu ne.

mezi Australii a Novym Zelandem, Asii, Dubaji, ruznymi mesty Evropy.

0/0
16.1.2018 20:04

M51a69g10d52a90l42e35n80a 20H17r11o59n92o48v82s75k25á 3370792774189

Těmhle kolosům je odzvoněno. Příliš neekonomické.

0/−8
15.1.2018 18:02

M75a28r25t60i71n 53N51o30v25o80t44n11ý 7433585730425

Důvod existence těchto kolosů je právě naopak jejich ekonomický přínos. To ale platí jen v případě, že se je daří pravidelně z velké části naplnit.

+2/0
15.1.2018 18:23

R50o40m35a63n 41K24r71a26t31o45c74h63v89í47l 6306877356754

Což se nedaří, takže Boeing měl před lety vlastně pravdu.

0/0
16.1.2018 8:13

J74a51r84o90m28í87r 82K60r94á35l 4660579584899

Naopak. Pokud je obsazené, jsou náklady na jednoho cestujícího podstatně menší.

+2/0
15.1.2018 18:34

R96o54m23a75n 60K55r98a39t36o77c87h39v76í60l 6556747676824

Ano, Boeing to věděl už dávno, proto jenom zmodernizoval B747.

Boeing měl pravdu.

0/0
16.1.2018 8:12
Foto

J32a56n58a 22F46u79s79z28t45e58i72o85v84á 9541556724328

To letadlo je velmi úctyhodné svými rozměry i některou technikou, ale prostě ladné elegantní křivky B747, která vzlétla poprvé myslím v 1969 v žádném případě nemá )))

+5/−1
15.1.2018 18:01

J43a21n 98J24e94ž85e61k 3901195947305

> Modelu A 380 se od roku 2007 vyrobilo 317 kusů.

Vy napíšete článek věnovaný výrobě, resp. možnému ukončení výroby A-380 a z té wikipedie ani nejste schopni správně opsat číslo? Těch 317 je počet OBJEDNANÝCH nikoli vyrobených kusů. A právě v tom je problém rentability výroby A-380.

+7/0
15.1.2018 17:31

V28o74j20t82a 90E16r85b85e25n 5847177433950

problém rentability je v tom, že airbus je státní podnik a kdyby mysleli trochu dopředu, tak takovou krávu nikdy nezačnou ani vyvíjet ...

+5/−4
15.1.2018 17:33

J41a20n 49J66e50ž92e42k 3831145377225

Ano, souhlasím. Já jsem myslel ten aktuální problém: není odbyt, není výroba, program je nerentabilní.

+1/0
15.1.2018 17:39

S63e67i68d36l 70P95e30t36r 1841591105694

Jenže oni konečně chtěli "dohnat a předehnat" ale jaksi si nevšimli, že doba je o 35 let dále, ETOPS též ale hlavně utráceli na vývoj a přípravu dotační peníze. A z cizího klasicky krev neteče ...:-/

+3/0
15.1.2018 17:59
Foto

J48a89n93a 77F67u68s56z46t35e77i13o81v84á 9461946504268

od začátku je to politický proce, vývoj a výroba tohoto letadla, bohužel a přiznaná náklady nejsou ani polovic kolik to stálo.

+1/0
15.1.2018 18:02

J61a46n 24V46á97c28l33a47v59í25k 3282646801579

Airbus není státní podnik. Problém je, že sice mysleli dopředu, ale dost neodhadli vývoj trhu (Boeing poptávku po velkých strojích přecenil také, ale ne tak dramaticky).

+3/0
15.1.2018 18:01
Foto

J75a55n25a 73F24u56s89z86t84e63i86o50v34á 9111786204328

Jak jí Boeing přecenil? Že vyrábí dál 747? Nic nového většího nevyrábí a výzkum ještě většího letadla zastavil už někdy před 15 lety.

+2/0
15.1.2018 18:03

J22a85n 33V50á70c69l39a18v53í38k 3812536291679

Boeing čekal, že se budou stroje téhle kategorie dál prodávat a uvedl na trhu 747-8I, kterou nakonec dodával pouhých pět let.

+1/0
15.1.2018 18:12
Foto

J49a45n45a 28F94u10s87z31t67e55i20o43v69á 9601186904278

Jenže to je jen pořád prodloužený 747 nic jiného, žádný vývoj nového letadla, ten už zastavili dávno, mluvíte úplně+ o něčem jiném než s čím se potýká Airbus 380.

0/0
15.1.2018 18:20

J84a70n 35V32á55c26l59a15v84í84k 3642696281189

Jenže i Boeing si od toho sliboval dost víc. Kvůli 50 letadlům by do toho asi nešli.

0/0
15.1.2018 18:50

S42e65i95d46l 15P87e81t83r 1191441905274

Boeing "přecenil" poptávku tak, že B 747 prodal dosud prodal cca 1550 ks ..;-D

Tedy skoro 5x více než má kolik Airbus na 380 celkem objednávek a kdy toto číslo bude patrně téměř konečné..

Když zjistil , že éra čtyřmotorů zákonitě končí už jen 747 faceliftoval na verzi 8 ale do "žádných vetší akcí se už nepouštěl".

Ale hlavně Boeing si vývoj i výrobu celou dobu platil sám.

Na A380 se musela složit půlka EU oficiálně cca 14 mld Eury, reálně se odhaduje skoro 25 mld .. (nové žel. tratě, extra nový přístav v Nice a podobné "legrácky" ...)

Historická analogie Concorde vs. Lockheed 2000/Boeing 2707 se dosti nabízí ...:-)

+4/−1
15.1.2018 18:18







Najdete na iDNES.cz