Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus zvažuje ukončení výroby největšího letounu A380

Výrobce letadel Airbus zvažuje ukončení výroby největšího letounu pro cestující Airbusu A 380. Společnost výrobní program obřích dvoupatrových letadel přeruší za předpokladu, že dubajské aerolinky Emirates, největší odběratel těchto strojů, neobjednají další letadla, uvedl obchodní ředitel Airbusu John Leahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G37e41o68r16g 29K48o13m40b82e54r26e84c 9874971226221

Uz nezvazuje, Emirates objednali dalsi nove A380 v hodnote 13 miliard Euro.

0/0
18.1.2018 11:57

A65l40e25š 45L31i72s26o15v69s92k86ý 9639148492702

Až dojde ropa, budou zase v Zálivu otrhaní kluci mezi ruinama pást kozy, jako před 100 lety.

+1/−2
16.1.2018 8:19

J67a38n 97C25e75p30e85k 1134846730

Možná někteří poddaní, ale šejci rozhodně ne.

+1/0
16.1.2018 8:22

M49i76c47h94a45l 50M40i78l37l96e95r 9916732159632

tenhle nesmysl tady siris na vsech strankach jako stara obehrana gramofonova deska. "Aby sousedovi ta koza chcipla";-)

Bud neumis cist a chapat, nebo se ti nehodi do kramu, ze v Dubaji uz pouzivaji prijem z ropy jen na 7% sveho rozpoctu. Prijem z ropy jim nastartoval bohatstvi, ale oni se pripravuji na budoucnost. Na rozdil od tebe, oni mysli dopredu.

+1/0
16.1.2018 20:01

L25e62o46š 36M60a49r36š43a82l 5572554892818

Nějak se projektům EU přestává dařit. Čím by to jen mohlo být?;-D

0/−5
16.1.2018 8:11

J46a91n 78C37e40p71e80k 1954776200

A na to jste přišel jak? Tím, že se nedaří dle očekávání jednomu typu z mnoha?

+5/0
16.1.2018 8:23

A33n52t55o84n76i52n 74K75a63d91l60c60e67k 9492759331346

Neni nahodou Airbus statni podnik a Boeing vubec ne statni??? To vy vysvetlovalo hodne.

0/−2
16.1.2018 0:18

J23a43n 63C46e88p59e57k 1424456280

A přitom stačí jen hledat. :-/

https://cs.wikipedia.org/wiki/Airbus

+1/0
16.1.2018 8:24

K68a61m12i33l 67D46o51l23e83z14e64l 6582896184812

pekny letadlo, hlavne se mi libilo, ze se muzu divat na videa, jinak tam neni co delat, kdyz clovek sedi v prostredni rade ;(

0/−2
15.1.2018 19:50

J91o96s30e84f 34T39r60ö17g46l 8669612246736

Což ale platí i pro řadu "menších" letadel.

+6/0
15.1.2018 20:24

J43a91n 97C51e40p34e15k 1244606680

Další odborník na civilní dopravní letadla. Dám jeden odkaz z mnoha. Ony prostřední sedačky jsou i v mnoha jiných letadlech. A propo vy si ideální let představujete koukáním z okénka? Co tam vidíte?

https://www.google.cz/search?q=boeing+777&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYntqI-tvYAhWNZlAKHVPRAtQQ_AUICigB&biw=1270&bih=885#imgrc=rEZKlxJwjZ14PM:

0/0
16.1.2018 8:26

L92i23b25o36r 91P28e69t63r52á54š 6635969628379

No nechci jim do toho kecat . Umim si akorat udelat poradek na ponku ale ta vyroba je logisticky nesmysl.

+3/0
15.1.2018 19:48

J56a21r88o18s53l65a66v 15M32i77n78á90ř 4163221273658

Proč myslíte?

0/0
15.1.2018 22:46

J13a67n 40P38r37o70c18h12á67z87k75a 5126192688197

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Transport_A380_en.svg/2000px-Transport_A380_en.svg.png

+1/0
15.1.2018 22:59

R45o38m69a94n 29K45r96a69t94o11c86h90v47í56l 6106217576454

Jak mám rozumět dopravě mezi Getafe a Toulouse? - je to po pevnině a není to road convoy.

0/0
16.1.2018 8:10

L86i50b94o66r 34P98e84t12r85á49š 6655889638959

Nevím to jistě ale něco přepravují letecky . Přepravují část letadla v letadle .

0/0
16.1.2018 8:55

J62i67ř42í 61Z45ý27k97a 9309163971450

předpokládám, že problém je i v tom, že to nelze přestavět na nákladní verzi. Alespoň jsem o žádné nákladní A380 neslyšel.

0/0
15.1.2018 19:15

T36o49m79á69š 55S66o75u28k65u32p 4273235780140

Byla v plánu, ale asi byla pro případné kupce přiliš drahá a velká. V dnešní době se vyplatí poslat menší letadlo vícekrát než čekat až se jedno velké naplní.

0/0
15.1.2018 19:24

K70a19r27e58l 56L13a15n46g90r 2372797240488

Pokud něco někdo potřebuje převést a je to větší obrací se na Volga-Dněpr a jejich An-124 s tím nemají většinou problém.

0/0
15.1.2018 19:42

K75a40r47l 65R44i96e31g96e59l 4154412408816

Ctyrmotorove koncepci 4 samostatnych motoru odzvonilo nejen diky rekordnimu zvyseni spolehlivosti motoru XWB, tedy zvyseni ETOPS, ale i diky prechodu vyvoje na hybridni druhy pohonu a konstrukcne nove "open rotor" motory. Oba budou vyzadovat naprosto odlisne umisteni motorovych jednotek na draku.

+2/−1
15.1.2018 19:02
Foto

L88u69k96á72š 45N53o63v57o74t17n80ý 6706587938398

Technologie mají, když bude na trhu zájem, tak takové letadlo dokáží dostat zase do výroby bez nějakých potíží.

0/−2
15.1.2018 19:01

M88i57l51a89n 40N28ě10m87e28c 1655820266566

No, s ukončením výroby se obvyklé ruší resp. přestavuje i linka. Její opětovné zahájení tedy není úplná sranda.

+2/0
15.1.2018 19:14

K16a20r13l 84R28i74e24g45e49l 4284912368596

Hybridni pohon dopravnich letadel jen jeden turbinovy motor - pohani nekolik "FANu" vyviji v soucasnosti Airbus, Boeing, GE, NASA, P&W, Safran. Pohon ma oproti soucasnemu nasledujici vyhody - vyznamne snizeni vsech splodin (az o 80%), vyznamne snizeni hluku (az o 65%), drasticke snizeni ceny pohonnych jednotek,pochopitelne I spotreby...nakladu na udrzbu atd.atd.

0/0
16.1.2018 11:51

K89a10r32l 66R94i84e13g91e17l 4124632518986

"pohani" je mysleno zprostredkovane pres generator el.proudu a elektromotory u "FANu"

0/0
16.1.2018 12:09

M62a87r80t78i17n 62K36o16l50l64e14r 7941513835784

Letěl jsem s tím poprvé až nedávno Lufthansou, ale docela mě zklamala kvalita zpracování. Prosezené sedačky, vykloktaný vstup na sluchátka, obrazovka, co reaguje na každý druhý dotyk s dvousekundovym zpožděním, nefungující kohoutek na toaletách apod. A to letadlo logicky nemůže být tak staré. Jedině let byl klidný, ale to se dá u tak velkého letadla čekat.

+1/0
15.1.2018 18:28

M93i49c39h59a63l 80M38i10l65l60e70r 9966232649972

prosezene sedacky a zpozdeny dotek obrazovky nejsou zavinene konceptem letadla, ale jake vnitrni zarizeni si spolecnost rozhodla mit a jeho udrzba. Takove sedacky a obrazovky muze mit i ve svych B737.

+1/0
15.1.2018 20:06

L18a49d43i29s21l35a63v 69J20a39r98o52š 6484459270707

Jestli s tímhle dokáže nějaký pilot přistát treba na Korfu, tak je machr! ;-D

A o tom to je. Má to omezené použití. Proč v Čechách kupovat Ferrari, když na 95% silnic s ním nemůžete?

+1/0
15.1.2018 18:18

M52i10l33a97n 67N71ě14m86e28c 1345870256276

Omezené použití je dáno hlavně obrovskou kapacitou - na většině linek by A380 létal buď poloprázdný, nebo jednou za uherský rok. Navíc, jestli to správně chápu, nejsou náklady na pasažéra extra příznivé, ani když je plný.

+1/0
15.1.2018 18:41

M45i64c23h51a52l 55M64i61l32l72e53r 9406782289292

letel jsem s A380 uz asi 16x a pokazde plny (2x dokonce 100%) nebo alespon ze 75% plny.

0/0
15.1.2018 20:08

M64i37l88a63n 47N89ě27m96e89c 1655400466456

Asi lítáte hodně exponovanýma linkama, pro jaké tahle letadla vznikla.

+1/0
15.1.2018 20:12

P55e10t85r 47P47e52t74r 6733852118953

Ano, protože jsou na linkách s vysokou poptávkou a těch je málo.

0/0
15.1.2018 21:36

M88i62r18e30k 37G78a67j87e52r 5831326909440

Ale na Korfu jste s tim neletel, coz je to, co pozaduje pan Ladislav.

0/0
15.1.2018 23:50

M33i76c37h27a67l 32M84i21l19l29e16r 9316852159912

;-D ne, na Korfu opravdu ne.

mezi Australii a Novym Zelandem, Asii, Dubaji, ruznymi mesty Evropy.

0/0
16.1.2018 20:04

M36a53g54d77a36l92e73n84a 80H96r68o20n97o51v92s61k32á 3190512234709

Těmhle kolosům je odzvoněno. Příliš neekonomické.

0/−8
15.1.2018 18:02

M25a56r16t62i25n 83N79o43v12o97t50n73ý 7743615980385

Důvod existence těchto kolosů je právě naopak jejich ekonomický přínos. To ale platí jen v případě, že se je daří pravidelně z velké části naplnit.

+2/0
15.1.2018 18:23

R53o64m51a58n 90K55r30a97t22o85c69h26v67í82l 6226447906304

Což se nedaří, takže Boeing měl před lety vlastně pravdu.

0/0
16.1.2018 8:13

J20a96r48o25m20í18r 93K51r78á98l 4280469324889

Naopak. Pokud je obsazené, jsou náklady na jednoho cestujícího podstatně menší.

+2/0
15.1.2018 18:34

R92o33m78a54n 98K63r78a68t36o18c49h38v23í62l 6756287856154

Ano, Boeing to věděl už dávno, proto jenom zmodernizoval B747.

Boeing měl pravdu.

0/0
16.1.2018 8:12
Foto

J81a54n50a 12F88u38s53z42t64e49i76o30v78á 9751636794328

To letadlo je velmi úctyhodné svými rozměry i některou technikou, ale prostě ladné elegantní křivky B747, která vzlétla poprvé myslím v 1969 v žádném případě nemá )))

+5/−1
15.1.2018 18:01

J44a14n 66J44e36ž51e50k 3691405747815

> Modelu A 380 se od roku 2007 vyrobilo 317 kusů.

Vy napíšete článek věnovaný výrobě, resp. možnému ukončení výroby A-380 a z té wikipedie ani nejste schopni správně opsat číslo? Těch 317 je počet OBJEDNANÝCH nikoli vyrobených kusů. A právě v tom je problém rentability výroby A-380.

+7/0
15.1.2018 17:31

V94o40j75t59a 23E22r63b77e48n 5907437503110

problém rentability je v tom, že airbus je státní podnik a kdyby mysleli trochu dopředu, tak takovou krávu nikdy nezačnou ani vyvíjet ...

+5/−4
15.1.2018 17:33

J66a98n 39J91e15ž38e73k 3741435407415

Ano, souhlasím. Já jsem myslel ten aktuální problém: není odbyt, není výroba, program je nerentabilní.

+1/0
15.1.2018 17:39

S24e28i70d54l 12P98e41t58r 1621701475334

Jenže oni konečně chtěli "dohnat a předehnat" ale jaksi si nevšimli, že doba je o 35 let dále, ETOPS též ale hlavně utráceli na vývoj a přípravu dotační peníze. A z cizího klasicky krev neteče ...:-/

+3/0
15.1.2018 17:59
Foto

J73a27n17a 66F21u84s41z41t10e63i65o77v37á 9211586644118

od začátku je to politický proce, vývoj a výroba tohoto letadla, bohužel a přiznaná náklady nejsou ani polovic kolik to stálo.

+1/0
15.1.2018 18:02

J10a17n 60V10á44c44l93a51v18í74k 3482586831869

Airbus není státní podnik. Problém je, že sice mysleli dopředu, ale dost neodhadli vývoj trhu (Boeing poptávku po velkých strojích přecenil také, ale ne tak dramaticky).

+3/0
15.1.2018 18:01
Foto

J40a29n75a 65F73u97s71z61t88e12i97o40v60á 9621916274898

Jak jí Boeing přecenil? Že vyrábí dál 747? Nic nového většího nevyrábí a výzkum ještě většího letadla zastavil už někdy před 15 lety.

+2/0
15.1.2018 18:03

J50a76n 57V61á62c85l33a39v82í22k 3242126191919

Boeing čekal, že se budou stroje téhle kategorie dál prodávat a uvedl na trhu 747-8I, kterou nakonec dodával pouhých pět let.

+1/0
15.1.2018 18:12
Foto

J81a26n75a 35F58u60s55z83t65e39i47o27v58á 9111136824418

Jenže to je jen pořád prodloužený 747 nic jiného, žádný vývoj nového letadla, ten už zastavili dávno, mluvíte úplně+ o něčem jiném než s čím se potýká Airbus 380.

0/0
15.1.2018 18:20

J58a90n 83V97á81c36l35a76v42í52k 3362906851569

Jenže i Boeing si od toho sliboval dost víc. Kvůli 50 letadlům by do toho asi nešli.

0/0
15.1.2018 18:50

S59e79i19d26l 24P84e37t43r 1651441655214

Boeing "přecenil" poptávku tak, že B 747 prodal dosud prodal cca 1550 ks ..;-D

Tedy skoro 5x více než má kolik Airbus na 380 celkem objednávek a kdy toto číslo bude patrně téměř konečné..

Když zjistil , že éra čtyřmotorů zákonitě končí už jen 747 faceliftoval na verzi 8 ale do "žádných vetší akcí se už nepouštěl".

Ale hlavně Boeing si vývoj i výrobu celou dobu platil sám.

Na A380 se musela složit půlka EU oficiálně cca 14 mld Eury, reálně se odhaduje skoro 25 mld .. (nové žel. tratě, extra nový přístav v Nice a podobné "legrácky" ...)

Historická analogie Concorde vs. Lockheed 2000/Boeing 2707 se dosti nabízí ...:-)

+4/−1
15.1.2018 18:18







Najdete na iDNES.cz