Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel a přechod na elektromobily by je mohla stát místo. Odborníci se shodují, že masivní propouštění je nevyhnutelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i94r23o39s12l23a52v 41M16i59č87á14n 5779938450149

Naprosto zbytečný článek,který zkresluje celou problematiku kolem automobilů.

0/0
1.2.2018 20:37
Foto

P48r73e16m70y55s33l 17K96y52s78e87l36a76k 5755583614879

Nesmyslná hysterie. A pseuodekologické lobby. Docela by mně zajímalo co budou dělat s těžší frakcí ropy, když bude všechno jezdit jen na benzín? Tu budou asi v rámci ekologie vylejvat do moře. A propos zaregistrovali jste, že benzínové motory také produkují pevné částice? Že pneumatiky a brzdový systém produkují ještě víc pevných částic než motor? A že letadla nás bombardují tunami spáleného i nespáleného paliva? A konec konců, že auta jsou jen kapka v moři, ale co lodě u kterých je ještě problém to, že ty obrovské motory spálí i PET flašky bez jakýchkoliv filtrů a ekologie, a taky se tak děje. A diesel, který je v pořádku je stejně neekologický, ne-li méně než benzín. A pokud by někdo chtěl argumentovat, že spousta jich není atd. Tak od toho je tady STK a Policie. On ten benzín s prokopnutým výfukem taky není zrovna ekologický bonbónek. Ekologii elektromobilů nemá cenu rzebírat. Darmo mluvit, nejvíc se vydělává na davové hysterii.

0/0
24.1.2018 8:36

Z80d13e97n57ě59k 73M51o85r52á47v67e51k 5627678758213

Ekologii elektromobilů nemá cenu rozebírat - s člověkem, který tomu houby rozumí.

0/0
24.1.2018 12:17

M18i17l37o32š 12S72e16t86í26k 3859339344250

Já nevím, asi jsem blbej, ale proč by se mělo propouštět pro nezájem o diesely? Tak místo nich, budou do aut dávat benzínové motory a prakticky nebude důvod propustit jediného člověka. Nebo britské automobilky benzinové motory neumí vyrobit?

+1/0
22.1.2018 19:19

P63e39t11r 36H25a95r89i46p56r88a98s64a83d 12H84a48j54i89č 5201216253680

No, ono pokud se budou diesely nahrazovat BEV, tak se prostě přelijí zaměstananci z jedné firmy do jiné. A někdy ani to ne. Je to zase taková novinářská panika.

0/0
22.1.2018 21:23

M68i31l39o85š 18S96e20t41í72k 3509269694880

Vždyť jo. Auta se prostě vyrábět budou a je celkem jedno, jaké motory to budou pohánět.

0/0
23.1.2018 18:37

Z17d66e25n46e71k 85K73o61r27o37t67v27i70č30k48a 8700959226234

Ja bych si koupil jedine diesel

0/0
21.1.2018 9:11
Foto

L10u94b70o78m96i39r 87K91m36o24t25o58r47k24a 3230770815396

Elektromobily v dnešnej podobe a kapacity batérie sú vhodné iba do mesta. Najlepšie v teple. Ak zastavím takom aute v zime napríklad v kolóne na diaľnici na viac hodín, ako to auto vykúrim? Nikde som sa nedočítal, ako majú vyriešené vykurovanie pri niekoľko hodinovom státí v zime. No a keď sa batéria vybije, nezostáva nič iné, iba auto odtiahnuť ku zásuvke. Ak tých áut bude napríklad 500 v blízkosti 10 nabíjačiek na pumpe, kedy sa dostanem ku nej?

0/0
20.1.2018 19:03

Z52d48e35n51ě16k 50P93a70v67l46i75š 8715700766

Nabíjení elektroauta z jednofázové zásuvky výkonem 3 kW 10 hodin to je 30 kWh, na to musíte v uhelné elektrárně spálit 30 kg uhlí. Výborná ekologie.

0/0
19.1.2018 9:12

Z13d69e92n45ě86k 28M17o83r92á47v47e12k 5777308138563

30 kWh je 150 km nájezd. Na to musíte spálit 9 litrů nafty, ve městě i více. Není to o moc ekologičtější. Kromě toho, ta energie do baterií půjde z uhlí jen z půlky. A představte si, že ten elektromobil bude mít ve městě spotřebu i menší než mimo město. Narozdíl od toho nafťáku.

0/0
19.1.2018 14:36

Z52d65e40n52ě72k 86P57a87v30l84i35š 8715500266

Například od nás do Ostravy je to 265 km zpátky rovněž. Běžná trasa našich obchoďáků, pro elektroauto neřešitelné. Případně zpátky na koni.

0/0
19.1.2018 14:59

Z63d52e48n30ě43k 54M30o41r93á21v45e64k 5417148688483

Jestli jste si nevšiml, tak nikdo netvrdí, že elektromobily nahradí běžná auta dnes hned všechny.

+1/0
19.1.2018 15:11

Z26d50e63n89ě32k 15P39a34v63l25i21š 8145250126

Pane Morávku, už jste si koupil elektroauto? Tento týden jsem koupil do firmy jedno auto, mohu Vám prozradit, že na elektřinu není.

0/0
19.1.2018 23:59

Z91d45e43n76ě82k 93M63o56r85á57v36e21k 5717298168183

Pane Pavliši, nevydělávám tolik, abych si mohl koupit nové auto. Své Mondeo jsem si koupil ojeté, až budou dostupné vhodně ojeté elektromobily budu o tom uvažovat.

0/0
21.1.2018 17:47

Z54d53e29n80ě68k 84M17o59r93á57v23e24k 5667278438253

Přesněji nové podle svých představ. Fóbii nebo Dacii bych si koupit mohl, ale mám raději větší a výkonnější. To Mondeo jako nové stálo v podstatě tolik, co stojí nová Tesla 3, tak časem uvidíme.

0/0
21.1.2018 17:53
Foto

P25r90e28m10y31s64l 31K74y84s68e63l15a63k 5205433194279

Neuvidíme, páč už teď je nedostatek Chromu, který je podstatnou součástí Li baterií, jestli nebude vynalezena nová technologie jsme i s elektromobily v háji zeleném. A propos kolik plochy země se bude muset pokrýt ohyzdnými větrnými nebo solárními elektrárnami aby utáhly stejný počet aut, jako je dnes spalovacích? Či kolik dalších tepelných nebo jaderných elektráren se bude muset postavit? Mimo jiné i o jádro časem dojde. Plazmové elektrárny v nedohlednu. Tak nějak nevím. Jsem pro novou technologii, ale tato má tolik úskalí, že masová hysterie okolo spalovacích motorů a dieslů není na místě, minimálně na dalších 20 let.

0/0
24.1.2018 8:44

Z55d70e66n84ě44k 43M16o37r82á81v34e79k 5487898678243

Mám dojem, že se moc neorientujete. O kobaltu se u baterií mluví hodně (Musk se v jeho těžbě také angažuje), ale o chromu čtu ve spojitosti s bateriemi poprvé (od vás). Vzhledem k tomu, kolik se toho na světě pochromovalo, tak zrovna z chromu obavy nemám. Solární a větrné elektrárny moc nemusím, jsem zastáncem jádra a tak na rozdíl od vás vím o množivých reaktorech, které jsou dalším stupněm jaderné energetiky. Jejich rozvoji zatím brání příliš levný uran a tak si zatím vystačíme s klasickými jadernými elektrárnami. Paliivo pro tyto reaktory máme na tisíce let.

20 let je tak akorát na to, aby se rozšířil nějaký náhradní způsob dopravy, kdybychom čekali těch 20 let a pak si vzpomněli že budeme potřebovat náhradu, tak jsme v háji.

0/0
24.1.2018 12:14

J20i95ř79í 11S16c86h88w32a54c95h 8988304118956

diesely prý nikdo nechce, elektromobily taky nikdo nechce, malý benzíny taky nikdo nechce a na velký nemá leckdo peníze a celkový prodeje stoupají.... co ti lidi vlastně kupují? ;-)

0/0
18.1.2018 20:35

K82r24y13s95t20o56f 75P40e80c56h21o71u47s 6814955936458

Uzasne je ze budem v evrope snizovat emise az to bude uplne nesmyslne ale zbytek sveta vesele pojede dal bez restrikci a pak se budeme divit az evropa bude tak draha ze se casem propadne...

+1/0
18.1.2018 19:08

J78i95ř90í 52S24c62h18w20a67c80h 8448394478446

....do pekla

0/0
18.1.2018 20:36

J85i36ř86í 98E19r76b51e78n 1203484796257

Jestli jste si nevšiml, tak Dieselgate odstartovala v USA, kde jsou ještě striktnější předpisy než v Evropě. A ani Rusové nebo Číňané se už nechtějí dusit ve smogu a nové čínské ekologické předpisy si s těmi evropskými nezadají.

+1/0
21.1.2018 20:40

J33a88r43o49m17i35r 60H60o29b34l20i52k 1685617935

Už tyhle plky kolem elektromobility nehodlám číst. Elektroauta existují (=výrobci jsou schopni je vyrobit), ale nemají potenciál se za současných technologických znalostí (kapacita a dobíjení baterek) masově rozšířit. Přechod na plnou elektromobilitu jen osobních aut by znamenal pro malou Českou republiku postavit 2-3 další Temelíny s odpovídajícím zadrátováním republiky. Tohle nějaký solár nebo vyrovnávání spotřeby nepokryje. A to při současném výpadku spotřební daně z nafty a benzínu (spočte někdo, kolik desítek miliard ročně?). A pokud by elektřina zdražila aby tuto daň nahradila, tak si nikdo z provozních důvodů elektroauto nekoupí a raději bude doma topit, aby měl páru do parního stroje s generátorem elektřiny pro vlastní spotřebu.

+1/−2
18.1.2018 10:40

Z52d75e40n10ě42k 22M35o45r60á82v86e26k 5927108848513

Zase blbosti. Teda ne všechno, s druhou větou souhlasím, ale další Temelíny nejsou potřeba. Pro přechod 5 miliónů osobních automobilů na elektřinu je potřeba 20 TWh ročně. Malá Česká republika dnes vyváží ročně kolem 17 TWH. K tomu se dá připočíst snižování výroby v noci, kdy je nižší odběr, což je akorát vhodná kapacita na noční dobíjení. Takže Česko má u dnes dost energie na elektromobily.

+2/0
18.1.2018 11:03

J71a97r39o29m75i28r 73H19o78b86l24i60k 1255437405

ok, není třeba 3 Temelínů ale jen jeden navíc (dnešní roční výroba v JETE je 16,48TWh - wikipedia). Zpochybňuji tvrzení o množství vyvezené elektřiny, nebo snad celou výrobu Temelína vyvážíme?

0/0
18.1.2018 12:29

Z81d65e35n43ě18k 79M81o20r62á97v87e33k 5477438668293

Znovu - ani jeden. Vyvážíme 17 TWh, na noc se výroba snižuje, což je další kapacita, která se právě na noční nabíjení hodí. A zpochybňovat můžete, ale já jsem si ty údaje hledal, sice to nebylo za rok 2017, ale nějak 2012 nebo tak nějak. Ale bylo to tak.

+1/0
18.1.2018 12:40

Z48d67e80n69ě32k 74P19a34v12l30i30š 8555970736

Pane Morávku, na noc snižují výkon uhelné elektrárny, jaderky jedou stále na max. Když z těch Vašich 5 mil. elektroaut začne najednou nabíjet jedna pětina pomalonabíjením 3 kW potřebujete 1,5 Temelína. Při rychlonabíjení jich potřebujete 5.

0/0
19.1.2018 8:52

Z29d27e51n39ě43k 36M73o51r43á91v26e28k 5657778398493

Pane Pavliš, když si vymyslíte nemožné podmínky, tak vám to prostě fungovat nebude. Jestli je vaším smyslem života vymýšlet proč to nejde, místo abyste něco udělal, tak si to užijte.

Mimochodem - noční pokles výroby je cca 20% a pak jsou tu ještě víkendy. Rychlonabíjení trvá cca na půl hodiny, to nepojede celou noc. Na spínání spotřebičů na noční prou už dnes existují možnosti, není důvod je nevyužít i pro nabíjení.

0/0
19.1.2018 14:16

Z70d44e29n93ě22k 57P62a69v35l17i56š 8115410866

Pane Morávku, četl jsem o rychlonabíjení pro Teslu, na dojezd 350 km údajně za půl hodiny, ale výkonem 100 kW. To si doma ani neškrtnete.

Pro Vaši informaci mým smyslem života je vymýšlet co a jak lze vyrábět pro naši firmu a to se mi, díky bohu, daří.

0/0
19.1.2018 15:18

Z58d36e22n87ě78k 69M80o18r98á39v55e96k 5337878538133

Já jsem nepsal nic o domácím rychlonabíjení. Běžný uživatel vozidla ujede denně do 100 km na což pomalé nabíjení doma ze zásuvky naprosto stačí.

Rychlonabíjení dává smysl právě na dlouhých cestách, třeba někde u restaurace, kde si zastavíte na kávu nebo oběd. I ti vaši cesťáci by neměli problém, kdyby v cílovém místě odstavili auto u nabíječky a šli na jednání. Zkuste si představit svět, kde je stejně propracované a dostupné nabíjení, jako jsou dnes benzínové pumpy. Myslíte, že ani v takovém případě nebude možné nahradit více než 90% osobních vozidel elektromobily?

Vy se na všechno díváte v kontextu, kdy je svět zařízen pro spalovací motory. A představte si dobu, kdy benzínka nebyla na každém rohu. To se hodně lidí vracelo zpět na koni.

A teď si to obraťte, na svět, kdy už jsou elektromobily běžné. Výrobci elektřiny a distributoři se perou o zákazníky už dnes, myslíte že nebudou mít zájem postavit na žádaném místě nabíječku, když tam bude odběr 10x (nebo 100x) vyšší než v jedné pitomé domácnosti?

Změna bude jen v tom, že se nabíjet bude tam, kde odstavujete auto - na parkovištích u supermarketů, restaurací, kancelářských center. Pro mé osobní potřeby by stačilo, kdybych jednou týdně nabil při týdenním nákupu v obchoďáku. Vůbec bych nemusel řešit, jestli je támhleta benzínka správná značka kterou beru, jestli mám v nádrži letní nebo už zimní naftu, jestli je ten benzín čistý a se správnými parametry.

Ano, dostavba Temelína je správná věc, modernizace Dukovan taky a vůbec bych se nezlobil, kdyby místo tepelných elektráren vyrostla třetí jaderka. Pro tu trochu jaderného odpadu se dá vybudovat úložiště ve vytěženém dole na lithium.

0/0
19.1.2018 15:40

J18a41r93o62m58i85r 35H14o61b70l64i81k 1135367795

No, tak zdroje by jsme měli jasné - potřebujeme jeden Temelín navíc.

Zatím je ticho po pěšině o masivním posílení rozvodné sítě a o dost citelném zdražení elektriky po zavedení spotřební daně (aby se nahradila daň ušlá díky snížení prodejů nafty a benzínu). Jednoduchý výpočet - na 300km buď 18l benzínu (spotř.daň 12,5x18=225Kč) nebo 22kWh (jedno dobití baterky). Vychází, že kWhodina bude o 10Kč dražší.

Tak ještě jsou v elektromobilitě zářné zítřky?

0/0
22.1.2018 0:17

Z71d19e56n43ě89k 16M76o97r68á67v62e45k 5887478248333

Máte to blbě všechno. Temelín navíc nepotřebujeme, jsou to jasná čísla a jen hlupák je nechápe nebo záměrně ignoruje. Rozvodná síť byla za komančů dimenzovaná na těžký průmysl, ten po revoluci uhynul a tak jediné, co je potřeba, je modernizace místních rozvodů a ta je potřeba tak jako tak. Na 300 km potřebujete 20+ litrů benzínu nebo 16+ litrů nafty. Jenže elektriky potřebujete 60 kWh (ne 22), takže kdybych vycházel z vašich počtů, tak by to bylo zdražení 3 kč na kWh. Jenže spotřební daň platí i náklaďáky, ty na elektriku tak honem nebudou a těch je fakt hodně, takže ten výpadek spotřební daně bude menší než jste počítal a tak případné zdražení vychází na 1 kč. Reálnější je to, že se zavede sazba podle odběru, kdo nebude nabíjet doma a bude mít spotřebu do určitého objemu, bude platit méně, nad tento objem to bude více. Už to tak kdesi zavedli.

Takže nemalujte čerty na zeď, je docela možné, že lidi, kteří elektromobily nebudou používat, tak se jich to vůbec nijak nedotkne. Teda budou dýchat čistší vzduch.

+1/0
22.1.2018 11:36
Foto

V73i26t 32C97h24a17l77u37p72a 5102187362176

Jak jsem si byl loni na jaře vybrat ojeté auto, udělal jsem si předem analýzu náhradních dílů a rizik co se může pokazit (jezdím trasy s malými dětmi cca do 20 km max.). Takže jednoznačně vyhrál atmosféra benzín 4válec 1,8 obsah. Nemá turbo, DPF, EGR, dvouhmotu, vysokotlaké čerpadlo, drahé rozvody, prostě 1 dražší srandu než druhou. Navíc při prohlídce stačilo nastartovat jak benziňáka tak jsem zkusil i diesla a bylo rozhodnoto, chcu auto, né chrochtadlo

+1/0
18.1.2018 8:46

P15e98t14r 72H58a83r86i76p54r63a95s41a42d 34H94a95j50i46č 5651466473900

Ano, to je rozumný kompromis pro někoho, kdo potřebuje ošetřit cash domácí rozpočet. Ohromně elektromobilitě fandím a prorokuji jí budoucnost, ale pro větší rodinu s dětmi je to zatím bohužel, většinou nedostupné. Benzímový motor 4-válec je rozhodně dobrá volba. Tříválcové motory jsou vývojová slepá ulička. Kdo potřebuje malý úsporný vůz do města, možná bude volit ojetý elektromobil. Např. Smart for Two už se taky dělá v elektrické verzi. :-)

0/0
22.1.2018 21:21

B64ě80l38a 64H64o41r29á69k88o97v50á 1908632679570

To jsou furt keci jak sice diesel táhne vocpodu ale pak rychle vadne.

Tak ten můj 8automat biturbo opravdu ve dvoustovce vadne, ale může mi někdo vysvětlit kdy to má v normálním provozu vadit?...

0/0
17.1.2018 13:29

Z71d39e63n37ě55k 28M62o35r66á81v81e82k 5407328638513

Jistě - více válců a kvalitní převodovka dokáže nedostatky dieslu skvěle zamaskovat, ale dostáváme se do cenových relací a ke spotřebě, kdy už je jedno, jestli diesel nebo benzín. Jenže emise - dobře udělaný atmosférický benzín sice vyprodukuje víc CO2 (ten lidem neškodí a je to potrava rostlin), ale výrazně méně NOx a sazí (a ty lidem škodí).

+1/0
18.1.2018 11:09
Foto

V88l68a24d44i32m43í93r 28Š55ť57a83s73t96n89ý 1501706365483

A kde to budou lidi nabíjet?

0/0
17.1.2018 13:17

Z77d16e12n19ě90k 71M11o55r71á82v82e57k 5877478358563

A když se přecházelo od koní k automobilům, tak se někteří určitě ptali - a kde budou lidi tankovat?

+1/0
18.1.2018 11:10

O60n31d48ř33e34j 38L45o44š81o97t44h 2882374755400

Jenže to třeba byl přirozený vývoj, prosadilo se to na trhu jako lepší řešení.

Elektromobily jsou ve všem horší než auta na benzín nebo naftu, vyjma lokálních emisí a státy se to snaží tlačit silou a dotacemi a i tak to nikdo nechce.

0/0
18.1.2018 15:25

Z20d55e91n54ě56k 49M78o76r52á42v76e71k 5207458968683

Nejsou horší ve všem, jsou lepší v hlučnosti, tvorbě prachu z brzdových destiček, v údržbě (žádné výměny oleje, žádná spojka). Také je většina lepší v dynamice. Jsou jednodušší na obsluhu, žádná převodovka.

A i v těch globálních emisích - jak jsem psal jinde, i ta uhelná elktrárna má účinnost 35-40%, což nemá naftová motor v optimálním režimu, přitom on se většinu času pohybuje mimo svůj optimální režim, Kromě toho se jeden komín dá vyčistit od emisí daleko lépe než statisíce výfuků a také se ta čistota dá lépe kontrolovat. Kromě toho jde jen polovina elektřiny z uhlí, takže jsou čistší obecně.

No až bude ropa hůř dostupná a přehnaně drahá, tak přechod na elektromobil bude přirozený vývoj a budeme rádi, že nám nadšenci prošlapali cestičku.

+2/0
18.1.2018 16:15

M46a47r50t39i28n 31K13o23u48š69a 6665374924

Je čas zabývat se tím, zda i nadále chceme platit z našich daní zelené fanatiky rozlezlé po funkcích, kteří ženou náš život ke krachu, stojí nás nesmyslné peníze a jdou po moci, jako slepice po flusu.

+3/0
17.1.2018 8:20

Z36d21e28n94ě51k 71M11o95r92á77v17e80k 5547958898573

A není čas zabývat se tím, jak budeme jezdit až bude ropa nedostupná a nesmyslně drahá?

0/0
18.1.2018 11:12

O65n35d98ř83e38j 97L51o85š46o21t88h 2522784155860

Tím, že si budeme připlácet za elektromobily?

0/0
18.1.2018 15:26

Z81d51e83n25ě30k 58M75o67r72á94v72e52k 5687438578733

Nebo chodit pěšky.

0/0
18.1.2018 16:16

G35e23o64r82g 44K66o52m63b38e69r41e58c 9404821586261

jeste tu je palivovy clanek, sice taky elektrika ale natankovano za 3 minuty a dojezd aspon co reklamuje Hunday ten posledni model co vystavoval na CES 800km

0/0
18.1.2018 19:47

G87e90o34r39g 69K79o68m98b88e66r36e87c 9654541826521

Hyundai

0/0
18.1.2018 19:48

Z88d46e62n39ě24k 31M52o24r97á29v86e60k 5267268378893

Pokud myslíte vodíkový palivový článek, tak to podle všeho budoucnost nebude. Pokud někdo nepřijde s nějakou novou technologií, tak je ukládání energie do vodíku snad nejméně efektivní způsob ze všech. To už je lepší vyrobit elektřinu a uložit do baterií.

Kromě toho - zástavba palivového článku do auta zabere hrozně moc místa a taky ten článek není napořád.

0/0
19.1.2018 17:26

M46a55r64t76i19n 27D14o54k53t64o92r 5769408647976

Já třeba osobně potřebuji najet najednou minimálně 700km. Pro mně dokud nebude cena a dojezd srovnatelný se spalovacím autem tak je to mimo můj zájem.

+2/0
17.1.2018 2:28

M82i85r88e69k 92G29a29j12e65r 5471196419490

Na to nemusite mit diesel. Benzinaky to ujedou taky a hybridy klidne jeste vic.

+2/−1
17.1.2018 3:26

B92o17h81u72m38í45r 51E19l89i15á42š 1701428174842

Jako jaka panika,kdyz neni infrastruktura na elektroauta..a hodne dlouho nebude

+1/−1
16.1.2018 20:33

R58o38m74a83n 43M31a13r73t37í55n44e69k 3263530970398

Loni jsem si koupil první diesel auto, po letech užívání benzínu je to opravdu pecka, 110kw táhne pěkně odspodu.

+4/−1
16.1.2018 19:51







Najdete na iDNES.cz