Diskuse k článku

Stavby chceme urychlit, spoustu jich však brzdí aktivisté, říká Ťok

Ministrovi dopravy Danu Ťokovi kritici vyčítají postup v zakázce na provoz mýta či pomalou dostavbu dálniční sítě. „Bez nového zákona omezujícího možnost veřejnosti a aktivistů zdržovat výstavbu není možné výstavbu silnic a dálnic rozhýbat,“ říká Ťok. Slibuje i urychlení přípravných prací velkých staveb, které často překračují desetileté období.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z21d61e44n89ě77k 41Z79á75l26i70š 2385724807313

Ani bych se nedivil, kdyby si samo ministerstvo platilo aktivisty, aby nemuseli veřejně přiznat, že na dané stavbě nemají zájem a peníze chtějí investovat na jinou stavbu.

Další možnost je, že samotní aktivisti jsou pouhými vyděrači stavebních firem. Jeden případ je už v šetření policie.

Jedno vím jistě. O ekologii rozhodně nejde.

0/0
18.1.2018 9:34

J78o62s39e33f 51T43r80ö18g78l 8469702646466

Mně by je zajímalo, na čem, že to pan ministr makal tak intenzivně předchozí čtyři roky, že to není dosud vidět.

Většina staveb, co se zahájila v posledních letech (D3, D6...) nebo se doufejme zahájí v blízké době (D35) už byla významně připravena před jeho působením. Na MD bylo jen dokončit výkupy pozemků a soutěžit zhotovitele.

+1/0
17.1.2018 16:05

J15a44r28o90m41í96r 52J41e86ž25e77k 1503712553239

myslíte, že se dá připravit výstavba nového úseku dálnice za 4 roky?

0/0
18.1.2018 8:41

J32o23s24e11f 77T76r45ö32g80l 8769862196776

To záleží, co do toho počítáte. Většina našich dálnic už je zanesená ve strategických dokumentech a má hotové např. vyhledávací studie trasy nebo technicko-ekonomickou studii. Některé měly už územní rozhodnutí. Za 4 roky to bylo potřeba jen dotáhnout.

+1/0
18.1.2018 15:50

A40l53e64š 53K17o76č43í 5698817520466

Teda, ale ten křeček... potvora a pořád se množej...;-D

0/0
17.1.2018 12:54

M41i83c77h46a74l 24S55t10e70b34l94o 5559331554637

Tu železnici zdarma snad přehodnotí...je to nesmysl a zase bude úředníček vydávat nějaká povolení či průkazy ;-O;-€Rv

+1/0
17.1.2018 10:18
Foto

L67u38m97í94r 20K63u19c43h62a56ř 4709224962649

trošku upřesním: 1) změny v legislativě mají být takové, že se lidé vyjádří v procesu EIA 1x, připomínky se zapracují do posudku EIA, následně je vydáno souhlasné stanovisko a pak už se může dělat projekční příprava - územko stavebko atd. bez možnosti odvolání a zdržování, tzn. režim, jaký je v rakousku či německu - takže lidé nebudou odstřiženi od "demokracie", jen se musí podřídit veřejnému zájmu ... a tím se zastaví tzv. ekoterorismus - neboli blokace ze strany Dětí Země, kteří se jako ekologové tváří, a přitom jejich rozklady s ekologií nemají nic společného - krásný příklad - modernizace D1, kde podávají rozklady jak na běžícím pásu ... nebo rozklad proti změně územního rozhodnutí na mimoúrovňovou křižovatku Přerov-Sever na D1, kde se jim nelíbí trasování přes Dluhonice, přitom ta křižovatka není v Dluhonicích ale v Předmostí ... a když se jich ptali, proč tedy tento nesmysl podali, a jestli jsou si vědomi, že zdržují, tak šéf řekl "podal jsem, protože můžu" a proč zdržujete? "protože můžu" no comment ...

2) není člověk ten, který by se zavědčil lidem všem, proto zájem většiny musí být nadřazen na úkor menšiny, holt tak to je ... nikdo nechce mít dálnici za barákem - všichni po dálnici chtějí jezdit, nikdo nechce tranzitní dopravu v obcích, ale když se má vybudovat někde obchvat, tak křičí místní - my tady nechceme ten obchvat za barákem a pak všechna ta auta ... holt bohužel někde to postavit musíme a všude někdo bydlí ... !!

+9/−2
17.1.2018 9:51

T78o79m61á40š 70H64a46n91á67č84e15k 6625414180171

Svádět chabou výkonnost státu v oblasti dopravních staveb na aktivisty je směšné. Asi už standardní styl hnutí ANO - "my makáme a ti všichni lumpové okolo nám to kazí". Např. opravy D1 nejspíš žádní aktivisté nebrzdí a stejně mají zpoždění.

+1/−5
17.1.2018 9:37

J15a58r18o29m60í22r 74J41e82ž56e35k 1763742433839

znáte kauzu přesunu brněnského nádraží tam se nejsou schopni dohodnout brńáci již desítky let

0/0
18.1.2018 8:42

F28r52a42n12t16i54š24e93k 91M84o98s31s 8452403209149

Ty kráso, on chce zavést regulaci (jízdné zdarma), ale už teď ví, že se mu to vymkne, tak přemýšlí, že zavede další regulace té regulace.

+1/0
17.1.2018 9:34

M11a76r35e55k 50G22a13j76d14a 4653144306562

Spoustu stavem také brzdí arogantní přístup ŘSD k ostatním dotčeným. Absolutní nekomunikace.

+6/0
17.1.2018 9:31

D24a38v69i27d 33V11á86v19r97a 3153110600439

Jaké zákony jste odhlasovali takové máte.. že toho ta zelená verbež bude využívat muselo být každému jasné

+4/−1
17.1.2018 9:15

M37a75r23t53i94n 52H46a31v74e96l18k37a 8764402394

Naprosto nesouhlasím s dalším posilováním centrální moci (tzn. dělání čar na mapě z Prahy) bez povinnosti respektovat názory lidí, kteří v "postiženém místě" prokazatelně bydlí. Jinak se vracíme do dob "soudruhů".

A případní "vyděračtí aktivisté"? Nepatří do kategorií tzv. "neziskovek", které si stát z druhé kapsy platí?

+1/−1
17.1.2018 9:07

M35a11r87t20i72n 45K69y69p60r 2282175184274

Tak jsem zvědavý jak dlouho tam Ťok vydrží. Začíná druhé kolo jednání o vládě a Babiš může nabídnout ministerstvo dopravy možnému koaličnímu partnerovi. Zabije tím pár much - jednak nabídne finančně atraktivní ministerstvo, ale současně mediálně hodně nevděčné a zároveň se zbaví nepříliš oblíbeného Ťoka.:-)

0/0
17.1.2018 9:04

N90o77r29b54e89r77t 87Š49t37ú51r 7601350145777

Z vládnutí ANO se budeme vzpamatovávat dlouho.

+1/−3
17.1.2018 8:57

Š17t94e29f25a72n 20F78r68i79č98a 7712338513916

Ťok pouze odvádí pozornost od skutečných příčin. Žádný soud nerozhoduje podle aktivistových modrých očí. Dnes je za většinou žalob dotčený územní samosprávný celek, zpravidla obec. K tomu se připojují jednotliví majitelé dotčených nemovitostí. A pokud někdy soud rozhodne ve prospěch žalující strany, tak nejspíš někde opravdu byla v přípravě věcná chyba.

+1/0
17.1.2018 8:53

M15a53r91t75i45n 37H13a82v29e87l82k85a 8614512844

No chybka - z vlastní zkušenosti vím, že to vyloženě zkoušejí, co ještě ujde pozornosti veřejnosti ... proto také to "dvoutýdenní vyvěšování na Internetu". Ruku na srdce - kdo se každý týden dívá na vývěsky všeho druhu, zda mu na zahrádce náhodou nechtějí něco stavět?

Politici si to ohlídají v rámci své "pracovní doby"...

+2/0
17.1.2018 9:12

V73i45l59é47m 40B91a62r65á98k 4906447179226

Řeči, řeči, řeči a žádné makání. Podle mě se záměrně z Prahy blokuje propojení dálnice do Vídně (Rakušáci jsou na hranicích, obchvat Mikulova možná začne 2019), aby LVH mělo dostatek pasažérů.

Když projíždíme kolem „opravovaného“ úseku, kde je pusto a prázdno, tak viníkem určitě nejsou stavební firmy, ale výhradně investor, tedy ŘSD a další (kraje, obce, města). Ministerstvo dopravy přiznalo, že nedokáže (je neschopné) uzavřít smlouvy, které by stavbaře donutily pracovat na dvě směny.

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775

0/−4
17.1.2018 8:40

P19e49t54r 27Š54e46d57ý 5322977672

Největší "lumpenbande" jsou mafiáni z ŘSD.Rv Netransparentní a politikou ovlivněná rozhodnutí tlačí výstavbu dálnic tam, kde to odborníci nedoporučují (viz D8). Klientelistické vazby na politiky, kteří zkupují pozemky v místech kde očekávají budoucí výstavbu a násobné zhodnocení svých investic potom komplikují a hlavně prodražují realizaci stavby. Proč vybrali tu nejhorší variantu trasy D8 přes Č.středohoří ze 3 možných, když na možná rizika poukazovaly všechny geologické posudky. Protože byla tenkrát "nejlevnější" ??? No po tom všem co se tam odehrálo je dnes variantou nepochybně nejdražší a platíme si to všechno my sami z daní.:-/

+4/−1
17.1.2018 8:14

M58a67r49t13i21n 10H36a89v33e27l26k93a 8354352734

S obsahem souhlas. S formulací s výhradami.

0/0
17.1.2018 9:13

L13e60o23p89o36l76d 53P91r95o70k19e48š 8379684167

Já si myslím , že současný stav , současné vládě vyhovuje. Masivně investovat do veřejných komunikací , by zničilo poslední Babišův volební argument a to je skoro vyrovnaný rozpočet. Patlat se z opravou D1 deset let , opticky vypadá , že se něco děje , ale je to jen velký humbuk , protože i po opravě nebude D1 kapacitně stíhat.

0/−4
17.1.2018 8:09

V14l37a51d46i90m87í71r 52K58o54m98á63r54e83k 5935910544298

ANofertí ministr s jasnou vizí: "Zatím jsme nepostavili skoro nic, ale slibuji Vám, že příště toho bude víc." A k tomu si koupíme voliče dráhou zdarma. HURÁ.

+9/0
17.1.2018 8:05

L90i80b42o95r 19P18e40t80r24á56š 6175499898879

Ty urychli akorát odchod z křesla.

0/−3
17.1.2018 8:02

S61t64a20n22i66s83l87a81v 24S87r69b40a 4815774898474

dost bylo Ťoka. Včerejší a dnešní stav D1 hovoří za vše. Asi pozůstatek po minulé Nečasově vládě.

0/−3
17.1.2018 8:01

Z22d75e27n93e18k 76N35o71v40o42h38r59a16d57s94k51ý 6141184750915

Ten člověk je nekompetentní. Cokoliv slíbil nesplnil. Říkal jsem si že budu volit ANO pokud opravdu začnou stavět dálnice, ale oni nezačali a ještě některé stavět přestali viz. úsek D1 - Běchovice. Pokud by některým voličům nestačili jen sliby, tak by ano volby nevyhrálo. !!

+1/−5
17.1.2018 7:46
Foto

L29u83m79í86r 45K13u98c27h18a48ř 4769584132349

tak to mi nedá, na to nereagovat ...

"některé stavět přestali viz. úsek D1 - Běchovice"

dovolte mi uvést na pravou míru tento nesmysl, co jste napsal

úsek dálnice D0 511 Běchovice - Modletice (D1) trpěl tím, že skupina místních obyvatel v Běchovicích byla proti plánované trase, jelikož si postavili domy přímo u budoucí 6ti pruhové dálnice a tak klasický NIMBY efekt (vygooglujte si) takže se hledalo řešení až nakonec kompromis, že se to bude stavět současně s přeložkou I/12 Běchovice - Úvaly ... a pak tam byla EIA, kterou neřešily vlády od roku 2010, kdy se u této stavby tento problém objevil ... !!!! nyní je EIA hotová ale v poslední den lhůty opět jeden aktivista poslal žalobu k soudu, takže se čeká na verdikt, Ťok se dohodl s pražskou primátorkou Krnáčovou o společném postupu přípravy s Prahou a tak Praha začne vykupovat pozemky v předstihu, než se podaří ŘSD získat územní rozhodnutí (už potřetí - 2x to aktivisté zrušili u soudu) a je snaha 2020 začít, takže po přečtení mého příspěvku se dostáváme k tomu, že to není věc ANO ale aktivistů a jejich vlivu, což nás vrací k článku o zákoně, který vyloučí vliv veřejnosti, aby lidé sklapli a nekecali do toho, co chce stát stavět a kde ... takže naopak přejme Ťokovi štěstí, aby uspěl se zákonem, pak uspěje Praha s okruhem ... [>-]!R^

+9/−2
17.1.2018 8:01

M18a93r72t71i93n 53H86a84v49e36l50k59a 8314182394

Tedy formulace " ....aby lidé sklapli a nekecali do toho, co chce stát stavět a kde ..." mne opravdu děsí.

Opravdu nerad se uchyluji k osobním věcem, ale dva dotazy:

1) Není pán náhodou z Prahy?

2) Asi jste se nikdy nesetkal s takovýmito názory "z druhé strany", kdy někdo s podobnou argumentací začal chtít stavět za Vaší zahradou že?

A dodatek - přesně tímto způsobem vznikly dnešní problémy s D8!!!

0/0
17.1.2018 9:18

J74o87s76e68f 23T54r92ö91g46l 8169712736356

Zrovna v tomto případě byly některé připomínky celkem správné - hlavně křižovatka Duběč měla překračovat hlukové limity. A teprve po protestech jí nechalo ŘSD přeprojektovat tak, aby vyhovovala. S připomínkami veřejnosti se to nemá přehánět (Děti Země jsou extrémní příklad), ale nemá se ani vyloučit, to spadneme do opačného extrému.

EIA mohla být nejméně o rok dříve, kdyby ŘSD konalo. Na konci roku 2014 byla narychlo přijata novela zákona 100/2001 o posuzování vlivů na ŽP, která dávala do souladu legislativu ČR s legislativou EU (k tomu jsme se zavázali už v přístupové dohodě k EU s lhůtou tuším 10 let, takže opět na poslední chvíli). Z této novely vyplývalo, že posudky získané podle zákona 100/2001 musí získat jen tzv. razítko souladu, posudky vypracované podle předchozího zákona 244/1992 jsou neplatné a musí se udělat znovu. To byl i případ úseku 511 Pražského okruhu. ŘSD s novým posuzováním začalo až více než po roce. Takže zcela zbytečné zdržení jdoucí na vrub ŘSD a nikomu jinému.

0/0
17.1.2018 16:18

Z53d32e92n61e11k 13N33o85v57o40h46r80a48d41s98k39ý 6601934520765

Nemáte pravdu, možnost tu byla:

Vláda schválila definitivní seznam dopravních staveb, u kterých nahradí zvláštní zákon chybějící posudek o vlivu na životní prostředí EIA. Půjde o třináct staveb na osmi dálnicích a jednom železničním koridoru. V seznamu navzdory kritice radnic chybí jihovýchodní část Pražského okruhu, vypadlo z něj také dokončení čtyřproudé silnice I/11 z Ostravy na hranice Opavska – tzv. prodloužená Rudná.

Měl by jste se mi omluvit...

0/0
18.1.2018 0:25
Foto

L19u77m73í87r 80K43u20c63h11a80ř 4349874802239

bože vy jste ale banda naprostých pitomců .. 8-o fakta:

1) zákon o liniových stavbách se připravoval na MD, ale Šlechtová na místním rozvoji řekla, že ty novinky zapracuje do stavebního zákona, proto tento zákon shodila legislativní rada vlády jako nadbytečnou duplicitu - následně ve sněmovně ten zákon rozcupovali a na poslední chvíli šlechtová cukla z některých podstatných změn - např. předběžné držby a poslanci napříč stranami tzv. lidovou tvořivostí z x změn udělali naprostou bídu - Ťok asi sám nemá 101 hlasů ve sněmovně, má jen jeden hlas!

takže nyní bude 2. pokus s širokou podporou parlamentních stran ...

2) současná legislativa umožňuje donekonečna blokovat stavby ze strany ekoteroristů - příklad: v článku zmíněná D49 - letos v červenci to bude 10 let, co ji ekoteroristé brzdí !! proto je třeba schválit ad. 1)

3) pokud se vám represe na silnicích zdá přísná, pak se zajeďte podívat např. do rakouska německa či švýcarska, jaké tam jsou pokuty za jaké prohřešky a myslím, že se velmi rychle vrátíte do ČR a budete ťokovi líbat ruce ... [>-]

a to nechtějte, abych Vám tu vypsal seznam všech staveb, které aktuálně ekoteroristé brzdí, to by byl hodně dlouhý seznam ... ;-€

+5/−1
17.1.2018 7:41

M58i95r13e57k 97Z30á14v16o87d40n46ý 7322427160608

Víš vůbec, co znamená slovo ekoterorista? Já jen, že jo tak rád používáš a přitom v tvém kontextu to naprosto nedává smysl :o)

+1/−3
17.1.2018 7:43

M92i17r54e77k 30Z57á43v53o29d72n29ý 7682237320558

Hlavso, ty také nevíš, co znamená slovo ekoterorista? Nebo mi to vysvětli, když se dobrovolně hlásíš? :)

+1/0
17.1.2018 7:51

M59i21r92e67k 27Z50á43v56o46d54n56ý 7142717840568

Tak já to raději vysvětlím. Ekoterorista má dva významy:

1) Člověk, který vědomě, soustavně a cíleně likviduje přírodu.

2) Člověk, který ve jménu ekologie spáchá teroristický čin.

Máte snad někdo za to, že je naplněna některá ze dvou definic slov ekoterorista. Ano, občas se lidé chovají jako ekoteroristé (mohou o tom vyprávět například v Brazílii či Indonésii). Nicméně v tomto případě je pouze zjevné, že se snažíte namontovat slovo tam, kde skutečně nepatří, jen proto, že je to nyní "cool". Prznit češtinu "cool" skutečně není.

P. S. I já se občas "netrefím", nicméně to nedělám takto vědomě :)

+1/0
17.1.2018 7:56

V44i21l76é57m 49B87a27r42á13k 4926107619596

Hm. Tak to měl být poslanecký návrh. Takto to padá na ANO, protože mělo zákony předložit, slibovali a nic.

+2/0
17.1.2018 8:44
Foto

L37u34m10í45r 91K64u84c85h21a48ř 4479434512729

přesně jak píšete ... proto v tomto období půjde novela zákona 416 jako poslanecký návrh ... R^

0/0
17.1.2018 15:57

V97i40l74é11m 38B80a44r25á83k 4566457749156

To není žádné makání. Slibovali to před 4 lety. Pokud by kolem toho udělali v PS humbuk, byli by z obliga, že to pokazila ČSSD.

Zde je můj názor na neschopnost řízení resortů od ANO.

Ministerstva ANO jsou řízena stejně špatně jako ostatní resorty

1. 11. 2017 15:43:25

Přesvědčení voličů, že Andrej Babiš řídí stát lépe než ostatní je pouhou mediální fikci šířenou nájemnými PR manažery. Stačí vyjet na silnice a dálnice, navštívit některé soudy nebo vyplňovat daňové přiznání.

+1/0
17.1.2018 18:02

R70o92m60a64n 34J49e81s96c19h29k56e 9688795307715

Stavební zákon slečny Šlechtové je k horšímu.

0/0
18.1.2018 18:09

J57o10s38e19f 16H45l54i43n71o27m98a32z 3770924183258

Protože neumíme podat žádost o stavební povolení bez chyb, tak alespoň zvýšíme pokuty řidičům.

+7/0
17.1.2018 7:33

M87a55r88t78i24n 27K87o82u18š12a 6905114314

Možná by bylo dobře, aby se ministerstvo dopravy soustredilo na přípravu staveb a odstaveníběsnících aktivistů na místo nesmyslného stupňování represí řidičů.

Asi tráví čas něčím jiným, než je opravdu potřeba.

+1/0
17.1.2018 7:28

J54i53ř69í 11P24l53a36v56s17k65ý 9980356481269

aktivista do domu, hul do ruky ...

+4/−3
17.1.2018 7:24

K91a17r50e58l 28S26u20m40b80a33l 4401912429827

Ekoteroristé!!Rv

0/0
17.1.2018 7:58

J49a36n 96J43e62m42e49l71k54a 1625750

Minule chtěli vpašovat do zákona o liniových stavbách také přehrady, přestože to vůbec mediálně neavizovali.

A já nevím proč úplně omezovat práva občanů. To tady bylo za komunistů. A nevedlo to k dobrým výsledkům, protože buldozer a tečka. Nejlevnější řešení. (Viz Bratislava, Ostrava, Praha)

Pokud nějaké sdružení dává neustále nějaké hloupé opakující se námitky, proč tedy jejich vyhodnocení trvá tak dlouho? Proč se neshodí ze stolu rychleji.

Ono to asi není příjemné, když vám za barákem protáhnou smradlavou hlučnou dálnici a nedají žádnou kompenzaci za znehodnocení nemovitosti (snížení tržní ceny), polí a podobně.

+6/−2
17.1.2018 7:19

L77i64b88o41r 48D33o79l88á77k 9709896118

Než svádět všechnu vinu na ekoteroristy je lépe se zamyslet, co ekoteroristy vede ke snaze měnit nachystané stavební projekty. A výsledkem je špatná práce při plánování těchto staveb. Neb nikdo nechce připustit, aby se jeho místo bydliště stalo plynovou komorou, kde se dá trvale žít jen se špunty v uších. Přitom úředníci, co dělají plány, ti již musejí vědět, na kterých místech je překročen hygienický limit ať už hluku či emisí. Těmto místům je pak nutno se vyhnout nebo naplánovat takové opatření aby byly limity dodrženy. Nicméně to se neděje, a plánovači z těchto míst místo, aby stahovali dopravu, dopravu ještě zvyšují a tím vraždí tyto občany. Stačilo by, aby veřejnému ochránci zdraví bylo dovolenou použít výjimku pouze 2. V případě, že hluk či emise by v těchto místech neklesly pod hygienický limit, by musel správce zdroje hluku buť komunikaci uzavřít, nebo všechny nemovitosti občanům vykoupit a umožnit jim přestěhování do jiných míst, případně se s postiženými občany domluvit na kompenzacích za překračovaní nadlimitního stavu. Nikoliv jak to platí dnes, že postižení obyvatelé dostanou výjimku, za kterou si nic nekoupí, navíc s platností výjimky se výrazně sníží cena nemovitosti a všudypřítomný hluk a emise jim ničí zdraví. Nebylo by lépe tedy plánovat opatření tak, aby následky byly co nejmenší a postiženým ihned pomoc a do plánů i tuto cenu započíst do ceny projektu. Vždyť být doživotně odsouzen živořit v plynové a hlukové komoře nikdo nechce. Chcete-li být humální, tak proč tyto lidi raději nevyvraždíte.....

0/0
17.1.2018 9:25

J41i81ř15í 43H23o87v77o82r60k92a 8737676392125

Pokud je ŘSD aktivista, tak ano, brzdí. Že tahle organizace dělá krpu a krpou si všímají i novináři. Viz info o třetím rozkladu, kdy ŘSD jaksi neoslovilo majitele pozemku potřebného pro stavbu.

+10/0
17.1.2018 7:12

J91a84k83u51b 44J95e95m51e47l55k50a 7499834168226

Co takhle odstřihnout parazitující organizaci děti země od státních dotacích?

Tím jen začít a pokračovat s dalšími pseudo organizacemi.

+17/−4
17.1.2018 6:55

M53i14r77e45k 94Z81á31v59o44d37n40ý 7732977940148

Jo no... a příště bych celkově lidi odstřihl od jakéhokoliv rozhodování. Demokracie je pro slabochy :o)

+3/0
17.1.2018 7:19

J94i66ř80í 93P77l95a91v86s47k66ý 9630446401669

a aktivismus je pro netahla, ktera se nejsou schopna uzivit praci pro soukromy sektor.

+1/0
17.1.2018 7:26

M87i71r48e92k 76Z47á49v68o88d92n16ý 7192637330178

Aktivismus je něco, co společnost určitým způsobem koriguje. Je to projev demokratických hodnot. Zlikvidujte aktivismus, zlikvidujte demokracii.

+1/−1
17.1.2018 7:41

J17a64k32u53b 52J51e55m81e13l22k44a 7569214898966

Proč?

Tyhle zbytečně organizace nejsou zarukou demokracie.

Akorat tahají ze státu peníze za nic.

Blokování nesmyslama a prodlužování staveb není demokracie.

Ať si tyhle spolky provozují ,ale za svoje to potom bude demokracie ,ne že budou brát peníze od státu a pak proti němu bojovat.

+1/0
17.1.2018 8:34

J38o28s85e29f 76Č48v68a34n14č27a65r55a 2972909103701

To ma jeste co delat:

http://www.imagehosting.cz/?v=39226.jpg

0/0
17.1.2018 6:34

Najdete na iDNES.cz