Diskuse k článku

Tunel nestačí, postavme most. Johnson navrhuje překlenout La Manche

Britský ministr zahraničí Boris Johnson navrhl údajně během čtvrtečního summitu francouzskému prezidentovi Emmanuelu Macronovi, aby se mezi jejich zeměmi postavil most. Šéf britské diplomacie podle páteční zprávy listu The Guardian označil za „směšné“, že dvě z největších ekonomik světa jsou spojené jedinou železniční tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a67r11e38k 96Š61i54m68o96n 2144497348118

Mě se zdá, že Eurotunel ve spojení s trajektama funguje dostatečně a mamutí most potřeba není.

+1/0
21.1.2018 17:42

F90r53a14n35t33i45š28e86k 46P93á46p94a47y 2772529987197

Milý Boris najprv mosty s Európou spálil a teraz ich chce budovať? Podivná "stratégia"...

+1/0
21.1.2018 11:28

K48a98r43l 71R87i24e31g77e43l 4834342258896

Nesmysl, podobne jako jine Borisovy napady...kanalem denne proplouva kolem 500 plavidel mnoha statu...a stavet druhe "Tower Bridge" v mori na takovou kapacitu je technicky a provozne nepruchodne...

+1/0
20.1.2018 8:27

P86a88v22e42l 27R10u58s 9698768679510

Číňané postavili za 4 roky most přes zátoku Chang-čou v délce 35 Km. Nad mořem je ve výšce 60 metrů, takže žádný problém.

0/0
20.1.2018 18:48

K28a13r72l 64R43i59e83g12e68l 4874642498896

U takovych konstrukci je rozhodujici mistni hloubka more, piloty ukotvene ve dnu mohou vycnivat vysoko nad hladinu pokud jde o melky self, pak nehrozi rozkmitani konstrukce vlnami a vetrem pri bouri, naopak hmotnost pilotu kostrukci stabilizuje, obavam se ze to u Lamanskeho prulivu tak lehce nepujde, nejsnadnejsi by byla "plovouci konstrukce", ukotvena ke dnu lany...coz ovsem prave kvuli obrovskemu lodnimu provozu je nemozne...

0/0
20.1.2018 20:32

J39o12s38e81f 57H89o60n92e71š 7551162560823

Když bude větrno-co budou dělat?Co když dojde k nehodě-jak to řešit?Politici vůbec nepřemýšlí

0/0
20.1.2018 8:21

L15e59o52š 49M48a71r41š90a53l 5842514662448

A migrantům se po něm prý bude o mnoho lépe chodit.;-D;-D;-D

0/0
20.1.2018 7:27

O82n10d32ř55e12j 32V48a31r12o25š70č75á22k 9851170587557

Ja jsem pro. At se na to použijí evropské dotace :-)

0/0
19.1.2018 22:40

M56a66r18t59i53n 33K58o28l48a91c18e98k 5849267863253

Například použít těch 60 mld co budou EU doplácet při Brexitu?

0/0
19.1.2018 23:15

P23a16v59e70l 26K53r82ů17t60a 9120447808727

Chcete Brexit? Pak bude spravedlivé zasypat tunel a né stavět most.

+1/0
19.1.2018 20:37

P36e84t33r 42L96u37k83á57š 4835394766725

Nevyjde levnej zavezt to kamenim a udelat brod? ;-)

+4/0
19.1.2018 16:43

P36e62t40r 39N31o27v97e82k 6602982792566

Johnson je exhibicionista ,chce si postavit pomník , při optimalizaci provozu v eurotunelu žádný most nebude potřeba

+4/0
19.1.2018 16:33

M86a39r13t82i10n 97K51o88l77á55ř 1225164839665

Nejdřív zblbne lidi, že je potřeba most a pak se zase ztratí....

+4/0
19.1.2018 16:10

T87o88m12á66š 38P76o82l96á89č89e52k 4767395844

Pokud opravdu začnou stavět, tak to bude hodně zajímavé.

+2/0
19.1.2018 15:42

D45a96v22i36d 15E76n54g67e34l11m57a84i87e86r 8940801504

Tak ony ty kamiony poté, co UK vystoupí z celní unie nebudou mít v Doveru kde parkovat při čekání na odbavení, takže postavit most se zdá být logickým řešením, prostě bude kolona až do Calais. Boris je hlavička, nejdřív spáchá brexit a pak bude jeden z jeho problémů řešit mostem ;-D

+8/−1
19.1.2018 15:29

J33i55ř64í 38N19o79v92o69t13n73ý 6895497226396

Kdo tvrdí, že "hlavička Boris" chce vystoupit z celní unie? Británie pouze vystoupí z EU, ovládanou Bruselem a Angelou. Ale proč by měla vystupovat z celní unie, to mi nějak uniká....

+1/−11
19.1.2018 15:37

D32a68v65i52d 79E42n84g11e17l21m29a63i11e19r 8530881944

Je fakt, že většina lidí v ČR o tom nemá přesné informace, ani moc ponětí o tom, co je EU, Schengen, celní unie, EFTA apod., ale vězte, že je to britská vláda, jejíž je Boris součástí, co chce opustit celní unii např. zde http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-customs-union-businesses-billion-four-eu-cost-latest-a7939356.html. Důvodem je to, že pokud by UK v celní unii zůstala, nemohla by vyjednávat mezinárodní dohody o volném obchodu s jinými státy. Celní unie je založená na harmonizaci cel v jejím rámci, nelze proto dopustit, aby její členové vyjednávali bilaterální smlouvy o volném obchodu se státy mimo celní unii, jelikož by to vedlo k tomu, že takové země by se pak v podstatě staly dírou v plotě, kterou by do prostoru celní unie mířilo zboží a služby ze třetích zemí bez toho, aniž by dané podmínky schválili všechny země celní unie.

+13/0
19.1.2018 15:46

J12a18k49u29b 31Z73e55m36á26n29e66k 2114123641288

Nekomplikujte odborníkům na mezinárodní obchod a vztahy fundovaný názor nějakými zbytečnými fakty. Oni ví co je pro koho nejlepší i bez znalosti problému.

+4/0
19.1.2018 16:23

D21a70v35i26d 31E43n24g48e64l31m47a52i19e54r 8770821264

Britská vláda se oficiálně domnívá, že bude mít lepší podmínky pro obchodní vyjednávání samostatně než v rámci EU, na první pohled je to nesmyl, proč by země jako Indie nebo Čína dávaly lepší podmínky UK, která má 65 milionů spotřebitelů než EU, která má 500 milionů spotřebitelů. Vysvětlení jsou dvě, prvním je naprostá neschopnost a odtržení od reality vedení konzervativní strany, druhým je pak zájem určitých skupin napojených na konzervativní stranu udělat z UK daňový ráj, což bezpochyby přiláká určité druhy kapitálu do země a pomůže City snížit ztráty z brexitu, vydělá na tom ovšem velmi úzká skupina lidí, zatímco většina obyvatelstva na tom výrazně prodělá.

+7/0
19.1.2018 16:32

J24a77k86u40b 72Z20a10c93h 3205256623220

Jde vidět, že toho moc nevíte.

+1/0
19.1.2018 16:29

M28a98r14t56i11n 51K40o83l36a66c60e86k 5699837973833

Vzhledem k tomu, že chtějí tvrdý Brexit, tak možnost setrvat v celní unii je utopie.

+2/0
19.1.2018 23:11

J30a46n81a 48L45a49n86g34o76v87á 2475606340313

Dobře ví, že to podělal, a teď se snaží o kosmetické úpravy, aby si zachoval tvář. Jsem na to náramně zvědavá.

+1/0
19.1.2018 16:07

D21e28n61i35s 46H31u42m95l 4172125475986

A proc ne rovnou prehradu? Turbiny uzivi poptavku cele Britanie.

+5/0
19.1.2018 15:23

P88a56v26e10l 69D88a21v25í72d72e43k 9244756779212

Most nestačí, postavme teleport.

+2/0
19.1.2018 15:12

M79a78t23o13u79š 58B15á55r42t34a 2445464754

Kanál Zeman bude mít inspiraci

+2/−5
19.1.2018 15:07

J50i34ř38í 78N10o46v60o40t17n76ý 6275587486186

Díky za výborný fór. V hospodě už jste jej vyprávěl?

+3/−1
19.1.2018 15:38

L57e47o83š 47N58a68v20r61á27t93i97l 9673490835105

myslis anal zeman

0/0
19.1.2018 23:59

R83a74d35e52k 45J74a48n43a63t23a 9395276794722

Pokud se nepletu, tak Eurotunnel stále není plně vytížen. Takže nevidím důvod, proč by se měl stavět most. Spíš ať podpoří větší interoperabilitu evropské železnice, aby mohly tunelem jezdit nové delší vysokorychostní linky, například ICE Londýn-Frankfurt.

Navíc dlouhé mosty nad mořem s sebou nesou větší technické problémy než tunely. Proto byl například projekt plánovaného mostu přes Fehmarnsundskou úžinu mezi Německem a Dánskem změněn na tunel.

+16/0
19.1.2018 14:48

R11a94d54e40k 50J56a17n57a86t84a 9775656874172

Oprava, jedná se o "Fehmarnovu" úžinu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_pod_Fehmarnovou_%C3%BA%C5%BEinou

0/0
19.1.2018 14:54

M43a80r42t95i75n 40N33e12r90m16u12t 4439190138304

Eurotunel už jednou zkrachoval, tak si to chtějí zopakovat

+2/−2
19.1.2018 14:34

R33a29d51e39k 88J25a98n53a36t98a 9365916354862

Eurotunel zkrachoval proto, že soukromí investoři požadovali příliš krátkou návratnost, nereálnou pro velké infrastrukturní stavby, kde se návratnost počítá v desítkách let.

Tak holt investoři ostrouhali, nicméně restrukturalizovaná stavba úspěšně funguje.

+7/0
19.1.2018 15:18

M50i73l79a85n 41N10ě82m80e43c 1505490486986

Zeptejte se radši napřed na Praze 8, jak to s těma mostama je, abyste pak nelitovali :)

+21/0
19.1.2018 14:31

R13o47b37e16r47t 14M37a63t65u36l35a 8987919446365

Most? Jaká je tam hloubky a vlny v bouři? A to nemluvím o těch panelácích co tam budou chtít proplout;-D Sice nejsem odborník, ale vzhledem k předchozím bodům mi to přijde jako snažit se vybudovat v Jeseníku přístav...

+23/−1
19.1.2018 14:31

J15a95n 49C47e97p24e50k 1414326570

Také mi to přijde jako dost velká výzva. Ale třeba Čína dnes staví železnici i na tajícím permafrostu nebo přes bažiny, tak asi s dnešními technologiemi již lze i skoro nemožné. :-)

+2/0
19.1.2018 14:35

R76o13b47e51r85t 10M88a49t25u94l15a 8977919876875

Bažina má výhodu, že jakmile narazíte na dno tak máte vyhráno, protože nemusíte řešit 10m vlny ani Titanic;-)

+7/0
19.1.2018 14:49

P97e33t84r 47T53y85č49k64a 6555742469112

Hmmm...jenomže permafrost je nejhorší podklad pro základání staveb. Zlaté mořské dno.

0/0
19.1.2018 14:59

O11n50d84ř62e16j 15U58r70b10a89n 8217780359457

Pro nás neznalé: proč? Laicky bych naopak soudil, že to půjde dobře.

0/0
19.1.2018 15:29

M58a75r49t31i17n 13K60a58r98á90s65e92k 9778703378488

No permafrost jako takovy zas takovy problem, problem je permafrost, u ktereho cekate ze bude tat...

0/0
19.1.2018 15:46

T90o76m49á98š 87M97o40r41a97v91č43í27k 3877186223155

Což je "drtivá" většina plochy permafrostu.

0/0
19.1.2018 17:12

T22o18m37á72š 24M33o67r42a49v51č50í93k 3967226373865

Protože se horní vrstva permafrostu v létě ráda čile pohybuje - opilé lesy, vybouluje - pingo a pak se zase hroutí.

+1/0
19.1.2018 17:10

M42a61r97t44i39n 36K57o59r45o17u32s 8245694423709

přes 170 metrů maximální hloubka

0/0
19.1.2018 14:45

R90o77b60e80r68t 43M63a33t66u18l16a 8587459576465

To není zase tak moc, ale málo taky ne, ovšem pořád zbývají ty 2 problémy a ještě k tomu ta slaná voda těm pilířům moc prospívat nebude

+3/0
19.1.2018 14:51

J44u85r64a 56M84a35z19i76k 3748854596765

Máte recht, zatrhněte jim to:-P

+1/0
19.1.2018 15:00

P37e16t11r 53T72y16č80k58a 6255452409672

Tak mosty přes moře se staví běžně. Viz. Lisabon nebo Dánsko-Švédsko.

+4/0
19.1.2018 15:01

E52d77u38a40r35d 32D76r22á12b98e72k 7467583229579

tak dost taky záleží na hloubce :-)

+3/0
19.1.2018 15:13

P44e81t11r 84T94y19č65k36a 6265652639432

Nevím jaká je tam přesně hloubka. Maximální je 174m. Most Vasco de Gamma v Lisabonu je dlouhý 17km a má sloupy 60m. Tady je třeba most podobně dlouhý jako by musel být přes Lamanč: https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_p%C5%99es_z%C3%A1toku_Chang-%C4%8Dou

0/0
19.1.2018 15:21

P51e63t97r 31T97y54č96k13a 6165962779502

Ale hloubka tam bude asi na most OK, protože eurotunel je v průměrné hloubce 45m pod dnem moře.

0/0
19.1.2018 15:26

T51o19m47á74š 37M43o64r94a59v58č45í76k 3247606453585

Ten most co postujete (wiki) vede přes mělkou zátoku (max 15 metrů), to je trošku rozdíl. Viz i sedmimílový most na Key west, to se dá zvládnout relativně technicky levou zadní.

+1/0
19.1.2018 17:24

M86o50j21m74í71r 88M34o57t14y77č73k90a 3612195514470

Co by dal Jeseník za přístav na Staříči? To by bylo rozvojový krok. ;-D

+1/0
19.1.2018 15:20

J13i59ř43í 85N70o90v97o81t10n68ý 6835927286306

Taky nejsem odborník. Ale když šlo postavit Öresundský most mezi Dánskem a Švédskem, proč by nešlo postavit Lamanšský most mezi Francií a Anglií?

+1/0
19.1.2018 15:42



Najdete na iDNES.cz