Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Podvod, pyramida, nebo budoucnost? Bitcoin je splašený kůň

Bitcoin za měsíc spadl o 42 procent. Předtím se za rok jeho hodnota zdvacetinásobila. I ostatní kryptoměny jsou zranitelné. Jde o bubliny, které brzy splasknou? Nebo půjde cena zase nahoru, zamýšlí se Aleš Michl, poradce ministryně financí a ekonom fondu Quant.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J67a60r89e30k 64J96a17k71u96b11č93e78k 7329260498668

Splaseny kun je hlavne bulvarni titulkar iDnesu.

+4/0
21.1.2018 16:56
Foto

J24i25ř29í 20D12v86o20ř33á65k 5525809600828

A jak je na tom dnes? Kolem 8 000 ?

0/0
2.2.2018 12:16
Foto

J81a87r19e82k 77J13a91k16u82b80č38e82k 7989590938968

V eurech jemne nad 6 :) A je to v poradku, sel jsem do toho s tim, ze je to velmi volatilni a rizikova investice.

A narozdil od ostatnich trapnych investoru do ruznych fondu nebudu pozadovat bailout ani zadne podobne svinstvo ;-)

0/0
2.2.2018 12:21

B97r85a75n81o 48H72o61r79n79a74k 6264644279364

Sice NE penize, ale zasoby masa a zakladnich potravin na dva-tri mesice urcite

0/−1
21.1.2018 15:04

M60a57r34t44i93n 75N45o22v77á50k 6863757159241

.. no jasně.. jen když:

a) bude fungovat internet a elektřina

b) ̈budete mít štěstí, že když to "začne padat" - tak někomu tu svou část prodáte

c) .. možná si přečtěte na redditu horrorové příběhy o tom, jak někdo čeká už 5-6 týdnů na to, aby jeho požadavek vyplatit krypto na USD či jinou běžnou měnu - stále nikdo ani po XX urgencích neprovedl

si tady jen lžete do kapsy, jak to bude všechno bezvadný atd.. jo. MUZE BYT, když neprodáte na samém vrchu.. ale to prakticky každý propásne.. a navíc, když to ZKUSITE PRODAT na strmé křivce na vrchol, tak žel sice máte dobrý úmysl a nápad - ale zaseknete se na tom, že vaši transakci nezpracují kvůli tomu, že všechny síly věnuje na NECO, co jim vydělá prachy = nově příchozí.

+2/0
22.1.2018 2:40

P13a72v80e41l 41Š59t15í62p40e16k 5689473624385

Dokud to rozzuřuje všemožné socialisty, kteří by rádi regulovali i pocení ve spodkách, je bitcoin už jen proto dobrá věc.

+2/0
21.1.2018 9:38

L57i50b74o86r 36M27a41c37h34a80l71e79k 1194555855188

Na svete je moc lidi, co uz nevi, co s penezi. A tak investuji. Jini je oskubavaji. Muzete byt na te ci druhe strane. Deje se to mnoha nastroji a tisice let. To je normalni eroze. Jen je skoda, ze jako vedlejsi efekt se musi spalit tolik elektriny. Celkove to k verejnemu blahu neprispeje. A jeste neco. Vsechny oficialni meny jsou dnes virtualni. Jen jejich uvolnovani ridi centralni banky. V pripade btc si centralni banku nakonec zridil jeden japonec.

+2/−3
21.1.2018 9:24

R80o80s67t36i58s91l75a30v 74V71o93m76á29č78k36a 6778204671675

Satoshi, ať už je to kdokoliv, nemá žádnou banku a nemůže měnu ovlivnit.

+2/−2
21.1.2018 9:41
Foto

P28e78t77r 45J59a37r10o23š 6633132571

Aha. A toto bylo co, kdyz ne ovlivnovani?

https://technet.idnes.cz/propad-ceny-bitcoinu-a-kryptomen-litecoin-ethereum-ripple-a-dlasich-11r-/sw_internet.aspx?c=A180116_140728_tec-kratke-zpravy_vse

A to je jen vrcholek ledovce. Kdo vi co vsechno se deje v pozadi. Vzhledem k nepruhlednosti celeho systemu se tam mohou dit mnohem vetsi krivarny.

+2/−2
21.1.2018 13:27

R51a56d62e33k 36J28a61n79a45t81a 9645366804722

Vy myslíte 4 roky starou kauzu MtGox, kdy ekosystém kolem Bitcoinu vypadal zcela jinak?

+2/−1
21.1.2018 13:46
Foto

P27e74t88r 62J94a36r44o58š 6413622511

A zitra muze byt zase jiny.

+1/−1
21.1.2018 13:53

R32a85d63e52k 95J72a42n61a20t59a 9675756224922

Jste příliš nekonkrétní. Argumenty, proč je kauza MtGox již neopakovatelná, jsem uvedl níže. Prosím vás také o nějaké argumenty.

0/−1
21.1.2018 13:56
Foto

P47e27t53r 51J14a36r32o23š 6243292341

Takze tvrdite, ze jste obeznamen se vsemi eventualitami, ktere by mohli BTC ohrozit a muzete garantovat, ze BTC nemuze nic ohrozit?

Ze se system pouci z predchozi krize ma byt u zdraveho systemu naprosta samozrejmost. Samotnym faktem ze doslo k uprave, vsak nelze prokazat neprustrelnost.

+2/−1
21.1.2018 20:22

R66a69d12e80k 25J20a77n42a48t84a 9965666594252

Takto obecné prohlášení ovšem může vydat o čemkoliv jiném, než o BTC, že.

Každopádně ani kauza MtGox nijak nepostihla Bitcoin jako takový. Platební síť pořád běží, bez výpadků, více než 9 let.

MtGox pouze ovlivnil směnnou hodnotu vůči jiným měnám (v zásadě urychlil růst cenu, vytvořil tedy cenovou bublinu, která se posléze zkorigovala).

+1/−1
21.1.2018 21:37
Foto

P56e46t77r 89J62a47r53o88š 6713852651

Samozrejme ze to lze rict o vsem. A proto to take plati pro BTC.

0/−1
21.1.2018 21:49

R42o13s23t93i27s96l96a24v 75V82o14m15á63č48k58a 6278274631765

Neprůhlednosti? Bitcoin je open-source do posledního bajtu. Na světě neexistuje průhlednější měna.

+2/0
21.1.2018 14:36

R44a86d48e52k 36J91a74n70a89t89a 9475166804812

Klid. "Je to neprůhledný" bývá v těchto diskuzích synonymem k "Nerozumím tomu".

0/−1
21.1.2018 15:25
Foto

P28e55t67r 40J91a64r94o27š 6603542391

Je to v poradku, dokud to nezacne ovlivnovat "beznou" ekonomiku. Pokud by do toho meli napriklad zacit investovat penzijni fondy, a pripravit pak o uspory tisice az miliony lidi, uz by to takova sranda nebyla.

Kdo chce riskovat, at si riskuje, ale nemeli by do toho tahat ostatni. Prave to zapojovani financnich instituci me ponekud zneklidnuje.

+1/−1
21.1.2018 13:23

R37a84d31e54k 34J61a30n57a25t45a 9875776234322

Nevím proč by měl penzijní fond přijít o peníze v kryptoměnách. Penzijní fondy diverzifikují. I kdyby do BTC daly 5% a BTC spadnul na nulu, neklesne majetek fondu pod 95% původní hodnoty.

+1/−1
21.1.2018 13:48
Foto

P62e39t40r 26J36a93r23o16š 6223842791

PF vedou lide. A lide proste blbnou. Zvlaste, pokud jim ucinite nabidku jak zarucene a rychle zbohatnout. Takze proto.

Je to nepravdepodbne, ale ne nemozne. Proto take to slovicko "pokud"

0/−1
21.1.2018 13:55

R14a43d11e22k 80J95a93n79a96t85a 9445826614302

Aha, takže vy jste si vymyslel strašáka, kterého se pak sám bojíte. OK, beru.

+1/0
21.1.2018 14:16
Foto

P71e45t73r 39J89a40r61o75š 6283762691

Co je ten strasak? Ze se lidi cela tisicileti snazi bezpracne zbohatnout, a ze nikdy ty neskoncilo dobre? Ano. Z toho mam vazne strach.

+1/−1
21.1.2018 20:25

R22a59d76e48k 83J17a61n17a23t29a 9275936614162

Vymyslel jste si eventualitu, že PF začnou masově investovat do Bitcoinu, ačkoliv je to proti všem strategiím, kterými se PF desítky let řídí. A začal jste se toho bát.

+1/0
21.1.2018 21:29

M70a11r24t54i64n 96N55o40v47á39k 6133797219651

je naprosto vidět, že makroekonomice navíc penzijním fondům NAPROSTO nerozumíte!! oni, jako extrémně konzervativní investoři, nesmí investovat do titulů, které nemají nějaký XX rating.. např. i když řecké či portugalské dluhopisy působily při svém pádu jako skvělá šance na zhodnocení za pár let, tak to pro ně bylo tabu.. a jaké hodnocení od Fitch či SP a Moody má jakákoliv crypto?

dokonce US SEC minulý týden odmítl převzít dohled nad regulací (lépe řečeno vůbec jakkoliv kontrolovat (ne)plnění regulatorních parametrů ze strany hedge fondů) s odůvodněním, že problémem je: naprosto nevyzpytatelná likvidita + požadavek na jakýkoliv hedge fund, aby na konci pracovního dne měl na kontě takovou zásobu peněz, aby mohl vyplatit KOHOKOLIV + naprostá nemožnost kontrolovat, zdali někdo nemanipuluje trhem /např. skrze insider trading)

+1/0
22.1.2018 2:46

M84a93r90e88k 46S16t55o92p47k60a 7591287895154

A nebylo by snažší,kdyby penzijní fondy mohly investovat do jakýchkoli poskladových aktiv se jim zlíbí, jen o tom museli své podílníky informovat?

0/0
21.1.2018 17:55
Foto

P78e43t25r 34J77a77r69o63š 6523322351

Ano. Mohla by to byt moznost. Jen se obavam toho, zda by tak dobrovolne ucinily.

0/−1
21.1.2018 20:26

M96a19r87e72k 66S76t44o67p35k81a 7901637685314

Jak dobrovolně? Už dle současné regulace musí penzíjní fondy (a další fondy) spoustu informací, včetně míry expozice vůči různým třídám aktiv hlási ve svých kvartálních a výročních zprávách :-)

+1/0
21.1.2018 23:17

M47a65r13i98a57n 34P13e79š61t27a 6388228618338

No s tím uchováváním bohatství to je zcela mimo. S bitcoinem apod. můžete pouze spekulovat, případně riskovat. Rozhodně ne uchovávat a už vůbec ne něco produkovat.

To si kupte zlato, případně akcie, které zobrazují výkonnost reálného majetku.

+7/−1
21.1.2018 1:09

M59a41r46t20i53n 67N44o13v66á23k 6743837139101

vy jste fakt naběhl na to, být "ostrakizován" ;-D

ale máte naprostou pravdu, někde na Wall Street Journal jsem nedávno viděl interview a v něm byl použit tento výraz"

"Buying Bitcoing is more like gambling than investing.. "

+1/0
21.1.2018 1:12

M68a94r54t60i62n 25S36t96e97f49k70a 8530771929

Bitcoin je od zacatku vymyslen tak, aby byl co nejmene ovlivnitelny jednotlivci, nebo vladami. Je navrzen tak, aby jako prvni jej ziskali ti kteri mu veri, tedy prvni tezari. Ted uz tezi profesionalove, kteri zajistuji siti stabilitu nesrovnatelnou s nicim jinym. Muzete bitcoiny posilat komu chcete, bez toho aby vam do toho nekdo kecal. A prijit o ne muzete jen vlastni blbosti. Ale nikdy to nebylo navrzeno jako levny a rychly platebni system, a kdo to o bitcoinu tvrdi tak je lhar. Transakce jsou zpracovavany v bloku kazdych deset minut (zadna rychlost), a poplatky za transakce maji postupne nahradit odmenu za vytezeny blok(tedy ne levne). Uz ted poplatky tvori asi 1/6 odmeny za blok, a bylo to tak zamysleno.

+2/−2
21.1.2018 0:07

M85a57r85t27i83n 51N96o33v69á24k 6553947779811

.. aha.. aha.. ! zajímavé.. ještě prosím pokračujete.. protože seriozní odhady hovoří o tom, že 40 % BTC drží pouze cca 1000 jedinců.. a dále, že čas od času (tak 2x do roka) se tato "partička" domluví, část svého portfolia odprodají za vysokou cenu smluvenému partnerovi (tím naroste cena na burze) a pak při propadu o třeba 3000 USD levněji nakoupí zpět.. tzv. pump & dump scénář.

pokud to převedu na naprosto běžné a v praxi opravdu realizovaných obchodů na NASDAQ nebo jiných burzách, tak to samé dělají tzv. market makers (tvůrci trhu, mezi něž se sám počítá i Janoušek). Tam je to ale o setinkách dolaru, ale v tom obrovském objemu jsou z toho pak zajímavé sumy

+1/−2
21.1.2018 0:20

M96a22r80t76i60n 24S64t36e69f86k20a 8280271619

Velky podil z toho tvori penezenka samotneho Satoshi Nakamota, kde je asi 1,5M btc. Ale s tou se od zacatku nepohlo.

Rozlisujme dve veci. Jedna vec je ze Vas nekdo ovlivnuje nabidkou. Tedy ze Vam nabidne za Vas majetek protohodnotu. Bud prijmete nebo ne. Pokud prijmete spatnou nabidku, pak je to Vase chyba.

Druha vec je, ze Vas nekdo ovlivnuje chybou v systemu. Tedy ze Vas majetek Vam vezme podvodem, chybou v systemu.

Kdyz jsem psal, ze je bitcoin tezko ovlivnitelny jednotlivci, pak jsem myslel jeho funkcnost, bezpecnost a celkovy provoz systemu.

Cena uz se jednotlivci ovlivnit da. Ale proto je dulezite se vzdelat nez clovek do toho neco vlozi. Pak totiz bude vedet ze takove vykyvy jsou bezne. A cim vetsi cast trhu bude s temito vykyvy pocitat, tim mene budou fungovat.

V posledni dobe se pump n dump odehrava spise v altcoinech

+1/0
21.1.2018 0:29

M43a96r48t98i89n 50N26o18v37á57k 6103617139451

prosím vás, už toho nechte.. nikoho tady ve vlákně nejste schopen přesvědčit.. navíc pořád plácáte bludy.. viz z před-předešlého příspěvku, kdy se zmiňujete o odméně za provedení transakce a ještě to schvalujete, že to je tak správné..

.. už teď jsou transakční poplatky v průměrné výši 16-20 USD tak nehorázně, že hypotetický týdenní nákup v Albertovi zkrátka skrze BTC platit nebudete (pokud jste jen nekoupil za 2 USD, pak by se vám to vyplatilo).. a bude pořád hůř a hůř.. za dva roky má být denně vytěženo 900 BTC a když se připočítá inflace (vyšší cena elektřiny i HW).. a za předpokladu, že někdo zase nepřijde s nápadem BTC rozdělit na další a další proudy.. tak bude asi jedna transakce stát okolo 50 USD..

jaký soudný člověk by s tím PROBOHA PLATIL?? .. Bitcoin už dnes plní pouze jakousi úlohu "investičního zlata či diamantů.". platební prostředek to ROZHODNE NENI!

- s výjimkou toho, že za něj nakoupíte pouze jakokoliv další přiblblou novou měnu.. panuje poměrně značný souhlas na tom, že v průběhu příštích let se Bitcoin ukáže jako naprosto neefektivní a jeho úlohu převezme a novým standardem se stane Ethereum.

+3/−1
21.1.2018 1:18

M35a39r15t66i46n 54S98t84e67f93k91a 8630381599

Vzdyt v prvnim prispevku rikam ze btc neni vhodny na platby a nikdy na to vhodny nebyl.

Je otazka co s tim udela lightning network. Kdyby panoval pomerne jasny souhlas na ethereu jako jednicce, pak uz by jednickou byl.

Ale kdo tou jednickou bude nevim. Muzu jen tipnout ze bitcoin

+2/−1
21.1.2018 1:36

M86a97r16e64k 33S44t88o72p75k55a 7151367645874

A jak se pozná jednička? Ethereum totiž už třeba jedničkou v počtu transakcí je :) A pokud myslíš podle tržní kapitalizace, tak bych prosil od kapitalizace BTC odečíst tu hromadu BTC která se už nikdy nepohne, protože k ní neexistují šifrovací klíče a pak teprve srovnávat...

0/0
21.1.2018 2:07

M84a33r76t98i20n 28N10o40v81á52k 6813727619571

ETH coby "jedničku" jsem jmenoval jen z toho důvodu, že je patrná nejenom její jednoznačná preference ze stran nových ICO (viz třeba BABB minulý týden).. ale i vcelku praktického použití.. no tedy 7h není moc praktické, ale dá se mnohokrát během dne najít okno, kdy převod netrvá i bez GAS moc dlouho.. takže asi tak.. svůj názor jsem v tomto opřel o momentální vývoj nálady na trhu..

pokud BTC bude svou katastrofickou funkcionalitu coby prostředek úhrady za službu / zboží řešit zase dalším dělením (by mě zajímalo, který d--bil vymyslel "vidličku".. fakt ynteligent.. so třeba "SPLIT"? - no nic, to jen ukazuje na marketingové zkušenosti lidí, co stojí za nejrůznějšími crypto.. - NULOVE!)

.. takže když to bude řešit dalším dělením. jak důvěru asi získá od kupujících, že to neudělá za dva roky znovu..? neustále ředění.. ředění. a ředění podílu. kam to už v minulosti běžné firmy na akciovém trhu dostalo, když jednu akcie nahradily 10 novými..

0/−1
22.1.2018 2:37

M38a54r17e35k 22S65t31o38p50k45a 7371677565624

Já právě oponuji Martinu Stefkovi proč si myslí, že je BTC je jedničkou... Já souhlasím s tím, že jedničkou je ETHereum; nevím kde si přišel na převody na ETH trvající 7 hodin, mi nikdy netrval převod déle než 10 minut :-)

Jinak dělení blockchainu není jako akciový split, takže to nelze srovnávat; nehledě na to, že spoustě firem akciové splity pomohly a mají smysl, když mají akcie vysokou jednotkovou hodnotu, akcie se pak stávají více likvidní.

+1/0
22.1.2018 2:42

R62a58d61e20k 89J21a10n44a26t91a 9535196584552

On-chain transakce v ETH je na tom stejně jako u BTC. Rychlost jejího provedení závisí na výši poplatku v kombinaci s výší poplatku ostatních nezpracovaných transakcí ve frontě. Není tam žádný principiální rozdíl mezi ETH a BTC.

+1/0
22.1.2018 10:24
Foto

P25e62t82r 60J82a40r43o31š 6483782241

Zajimave. Protoze prave nezavisla MENA byl puvodni zamer celeho projektu. Proc jinak by se z pocatku snazili presvedcovat obchodniky, aby prijimaly platby v bitcoinech, kdyby se nemelo jednat o menu? Bohuzel se to cele zvrhlo a z meny se stala komodita pro spekulanty.

0/−1
21.1.2018 13:36

R97a66d55e81k 41J71a51n71a47t77a 9335906704812

Bitcoin stále JE měna. Nevěřte každému zde v diskuzi.

+1/0
21.1.2018 13:49
Foto

P50e57t93r 37J24a81r12o16š 6743222861

Je, ale naprosto neprakticka, takze se vlastne k funkci meny uz nehodi.

+1/−1
21.1.2018 13:56

R61a76d84e25k 28J41a19n81a95t90a 9535536614842

Opět vás prosím o argumenty. Co přesně je nepraktické? Já Bitcoinem platím poměrně často už několik let a přijde mi to jednodušší než platba kartou, zadává se mnohem méně údajů, v postatě jen naskenujete QR kód z www stránky mobilem, zadáte do appky PIN a je to.

Pokud vám přijde nepraktická vyše poplatků - tak to je problém teprve poslední rok a řešení se připravuje. Pokud vám přijde nepraktická volatilita - tak volatilita s rostoucí adopcí Bitcoinu klesá.

Je to běh na dlouho trať. Internet se 9 let po svém vzniku taky mohl zdát některým lidem nepraktický.

+1/0
21.1.2018 14:04
Foto

P30e11t47r 21J77a91r71o21š 6773422821

Jak prakticke je platit menu, ktera skace jak jojo, a ma rano treba o 20% vyssi hodnotu nez vecer. A samozrejme jak prakticke, je nechat si takovou menou platit?

0/−1
21.1.2018 20:33

R49a92d33e96k 21J90a90n42a94t78a 9935666554282

Jak jsem napsal, volatilita Bitcoinu postupně klesá.

Když tady máte novou měnu, která má na začátku hodnotu nula a nulovou adopci, tak prostě musíte mít nějakou fázi, kdy adopce nabíhá a tomu odpovídá i volatilita. Přece nemůže mít 1 BTC ten jeden milion USD (kolik trvdí některé odhady) hned od začátku. To dá rozum.

+1/0
21.1.2018 21:32

R46a23d19e74k 90J95a13n42a51t93a 9805646944962

Transakční poplatky na hlavním chainu (který ukládají tisíce nodů po celém světě na "věky věků"), nemohou být z principu nízké. Taková sranda prostě něco stojí a systém, který by s takto neefektivní redundancí ukládal každou platbu "za kafe", si lze těžko představit.

Tohle má vyřešit Lightning Network, která převezmě většinu plateb velmi efektivním způsobem a hlavní chain bude sloužit pouze jako settlement a záruka.

Ad Ethereum. Ethereum má z hlediska škálovatelnosti přesně ten saý problém jako Bitcoin. Blockchain prostě škáluje blbě. Nebo myslíte to, že Ethereum má oproti Bitcoin silnější jazyk na smartkontrakty? Ale to může Bitcoin snadno změnit, ve vývoji je projekt RSK, který bude dělat něco podobného nad Bitcoinem.

+1/0
21.1.2018 12:48

T30o25m50á97š 51J42a78n47í85r83e84k 8984620214663

"Bitcoin je od zacatku vymyslen tak, aby byl co nejmene ovlivnitelny jednotlivci, nebo vladami." .... aaa dalsi pan ekonom, alias bitcoinovy mag a evangelista:o)

Kdo zacne citovat tenhle blabol, tak je v mych ocich okamzite za pitomce a otvira se mi kudla v kapse. Az (neni uz otazka kdy) zakazou centralni banky vyvadet prostredky narodni meny do zahranici na anonymni bitcoinove burzy nekam do danovych raju, tak se to bitcoinu jako takoveho samozrejme nedotkne, to nepopiram .... ale kdyz nebudete moci bitcoin nekomu vymenit za SKUTECNE penize, tak pak si za 5df0564f89df41df4894f0a84addfd450 nekoupite ani oschly rohlik z billy:o) Ale budiz;)

+2/−3
21.1.2018 0:29

M16a35r43t90i91n 40S77t62e45f85k45a 8780161519

Nic jako anonymni bitcoinovy ucet neexistuje.

A bitcoin bude mit hodnotu, pokud najdu nekoho kdo mi za nej neco da. Vlada samozrejme muze zakazat bitcoin, stejne jako muze zakzat internet. Ale nemuze ho realne vypnout. A to je o cem jsem psal

+1/0
21.1.2018 0:33

T39o26m55á95š 92J22a79n37í94r25e23k 8494980374343

Sak ano, ma jen takovou hodnotu, dokud najdete pitomce, co vam za tricetimistne cislo da skutecne penize ... ted vam je daji JENOM proto, ze je kolem toho "letadlovy" HYPE a lidi to na vsech moznych a pochybnych burzach kupujou ... cemuz se mimochodem snazi vsichni seriozni makroekonomove zabranit, protoze lidi takto bezhlave vyhazujou penize oknem. A kdyby jen to, oslabujou menu, protoze sve penize posilaji nenavratne na ucty burz do danovych raju, takze uz nejde jen o nejaky vlastni hazard, ale davovou psychozu. A jak vime, vetsina lidi jsou proste pitomci. Znam spoustu relativne rozumnych lidi, co pred 20ti lety naleteli na cesky bitcoin, zvany skyline ...

+2/−3
21.1.2018 0:38

M89a91r43t91i75n 45S67t47e73f12k65a 8510621149

Muj komentar se tykal ciste technicke stranky. Nikdo neridi produkci novych btc, vse je predem dano vcetne konecneho mnozstvi. A dalsi parametry z toho delaji zajimavou alternativu k jinym komoditam(menam).

Nejlepsi na tom je, ze kdyz tomu neverite, tak do toho sve penize davat nemusite.

Jen se mi nelibi to arogantni odsuzovani tech kteri neco maji. Ja radsi budu drzet majetek v mene, jejiz produkci nikdo neovlivnuje, nez ve klasickych menach podlehajicich inflaci a politice centralnich bank. Kdo si mysli ze bitcoin jsou jednoduche penize ktere vydelavaji sami, je idiot. A taky o plno penez prijde. Jako idiot

+3/0
21.1.2018 0:47

T22o16m62á71š 94J55a67n38í12r68e98k 8854770394283

Zeptam se takto, opravdu mate nejake sve penize v bitcoinech? Jakoze vlastnite nejake bitcoiny??:o)

0/−1
21.1.2018 0:54







Najdete na iDNES.cz