Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním letadlem. Cestující aerolinek z New Yorku do Londýna 15. ledna přiletěli do cílové stanice o 53 minut dříve, než bylo plánováno, a jejich let trval pět hodin a 13 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o69m76a72n 12J92e29s60c42h48k19e 9278265637335

Nepřesný titulek. Oni objevili "Ameriku". Už v roce 1919 přeletěli Atlantik Alcock s Brownem z New Foundlandu do Irska a v učebnicích se stále mele Lindberg v roce 1927.

Věřím tomu, že z NY do Irska je to kratší dobu než do Londýna.

Jinak je to článek o ničem.

0/0
22.1.2018 16:36

J45a37n 94Č20e93k54a13l 7109795674244

Ona není tak krátká doba letu až taková vzácnost, ale velká část transatlantických letů směr východ je přes noc, a Heathrow otvírá až v šest ráno, takže dotyčná letadla sice letí rychle, ale pak krouží hodinu nad Londýnem a čekají do šesti na možnost přistání, takže krátká doba letu zůstane nezaznamenána...

0/−1
22.1.2018 10:38

T28o86m48á94š 40T47a35t10í61č91e84k 5240292950958

Jaký nadzvukový letadla, nuda. Elon nám postaví rakety, kterejma budeme lítat přes moře! :-P

0/0
21.1.2018 22:18

V10l30a30d72i31s31l90a71v 81N69o16h45e83j32l 7478697958141

a navic elektricky!

+3/0
21.1.2018 23:37
Foto

P86a73v42e22l 46H18l71a90v25á11č40e59k 4235742230972

Když je příznivý vítr... Nic jiného bych v tom nehledal... R^

0/0
21.1.2018 17:52

O53t82o78m17a45r 92T36h25o65m34a 2345117516765

1249 km/h je už nadzvuková rychlost ..

0/−5
21.1.2018 15:48

I24v32o 87J19a41n31á63č86e82k 8223103401152

A co tím chtěl básník říci?

0/0
21.1.2018 16:18

J89u40r32a56j 40R31e85h77a64k 1894885671937

treba rozlisovat real a ground speed ;)

+8/0
21.1.2018 16:35

T47o26m56á22š 83M69a48t47ě86j 9185718143422

Vůči okolnímu vzduchu se pohybuje podzvukovou rychlostí. Ale celé "akvárium"letí vůči zemi docela rychle.

+2/0
21.1.2018 19:17

L91u43b65o98m66í16r 15R87a46n83d43ý77s92e78k 3651987584410

Čtěte pozorně.

0/0
21.1.2018 15:19

K97a50r46e82l 46N40e70d38o39p90i66l 7128316599524

Lidé bděte!

0/0
21.1.2018 17:20

L96a39d51a 22N64o32v82a62k 4162113417

prostě jen proletěli časoprostorovým zlomem....

+1/0
21.1.2018 15:02

L22e43o89š 90M82a48r37š76a72l 5622944182958

A to ještě neletěli tím letadlem na baterie.;-D

+6/0
21.1.2018 14:10

V34l37a38d75a 23D30o43l62e82z35a94l 6492236865

Jet stream...

Zazil jsem nekdy v roce 2012 pri letu Air France (B777) z Houstonu do Parize, jak tu nekdo psal, ground speed byl taky okolo 1200km/h a hodinka k dobru (i kdyz i ta na CDG stejne skoro nestacila na prestup do Prahy, hrozny peklo tohle letiste;-D)...

+6/−1
21.1.2018 13:59

R93o18b24e86r40t 81P15e27l36c 5474489184270

Naprostý souhlas s tím peklem...CDG je opravdu lépe se vyhnout...

+2/−1
21.1.2018 15:38

V73l54a86d88i11s30l55a86v 36N93o17h49e84j66l 7788397188931

taky souhlas s CDG, takovej zmatek a nesmyslny oznaceni vseho (cesty po terminalu, pravidla odbaveni), to se jinde nevidi. Rv

+1/0
21.1.2018 23:34

P50e68t61r 43N67ě57m74e64c 4360903170117

No, Concordy směly zrychlit nad nadzvukovou rychlost právě až nad oceánem, kvůli supersonickému třesku.

Navíc mi přijde úsměvné "řešit" nadzvuková dopravní letadla a jejich vliv na zvěř, když třeba ohňostroje působí stejně a dneska je v průběhu roku dělá kdokoliv a kdykoliv. :-\

+37/0
21.1.2018 13:09

J89a37n 14V13á69c17l95a45v92í29k 3672986661249

Tak zase ohňostroje probíhají vesměs jen v obydlených lokalitách a krom Silvestra se jedná o nepravidelné lokální záležitosti.

Pokud by se létalo nadzvukově na pravidelné lince, tak to zasáhne víc zvěře a častěji.

0/−2
21.1.2018 13:41

J17u47r54a25j 35R87e28h53a96k 1494645391867

Pri vetroch v poslednej dobe su podobne casy zrejme bezne. V oktobri som letel s BA MIA->LHR s B747 a chvilami sme mali ground speed cez 1200km/h. Tiez sme prileteli s hodinovym predstihom.

+3/0
21.1.2018 12:56

J38o24s46e93f 63H79o35n13e78š 7441812960713

To záleží na větru.Když se podíváte na flighradar,tak při cestě z Ameriky do Evropy mají letadla okolo 900 km/h,ale v opačném směru okolo 700 km/h

+9/0
21.1.2018 12:53
Foto

T43o72m10á31š 10O61r76a52v49e36c 9202209645287

Ja co litam z Londyna do San Deiga a naopak, tam do SD s odrenejma usima 800+, ale ze SD kolikrat i 1000+ (letadlo 777-300). Pokud letim zrovna se 747 tak je to samozrejme o dost pomalejsi...

0/0
21.1.2018 15:14

J81a46n 39B64o48r39e29c66k31ý 8566357135290

Myslím, že tohle je směr pro budoucnost pro snižování emisí a spotřeby paliva. Počkat na správný vítr ;-D

+9/−1
21.1.2018 12:15

J40a21k38u13b 72P28r63o54k54e52š 6753488122623

Problém je v tom, že ty jet streamy vanou jen jedním směrem. To by se ten New York asi brzy vylidnil.

+1/0
21.1.2018 12:20

J43a88n 86P35a82v98e60l53k65a 3497791434661

.. ale po měsíci provozu zjistil, že se mu v Londýně hromadí američané.

+24/0
21.1.2018 12:28

M51i75c51h52a95l 96D41o46l41e21ž33e47l 8919113731367

:-)

+1/0
21.1.2018 13:13

E93d63u26a45r76d 85D77r44á30b52e14k 7687863549879

S rostoucími změnami klimatu bude takových rekordů přibývat. Extrémní výkyvy tryskového proudění (jet stream) ženou letadlo skoro po celé trase jako vítr. Samozřejmě budou extrémy i v opačném směru, tedy že letadlo poletí velmi dlouho, může se stát, že tak dlouho a pomalu, že vlastně nedoletí vůbec.

+14/−5
21.1.2018 12:12

M33i38r60o22s77l13a98v 79B50e69n26d12a 4763620878898

Může se stát, že po dlouhém letu přistane na stejném letišti, případně - jak už se v historii vzduchoplavectví stalo - vyletí ze Stuttgartu směrem na Brusel, ale vlivem silného protivětru přistanou po 7hodinovém letu ve Varšavě.

+15/−1
21.1.2018 12:24

V97í85t 26H71r85a62d96i89l 2654975161312

No neviděl bych to zase tak černé... proudění vzduchu ve směru od USA k Evropě je zcela běžné...

+2/0
21.1.2018 13:47

Z53d91e72n58ě85k 32V10a18l40e88n94t32a 3935830748744

Jakou foukal vítr borče, když se jim to podařilo jednou? ;-D

0/0
21.1.2018 12:10

M59a82r11t80i42n 61K16o81n70r82á12d 6698419709559

Z článku sem nějak nevycetl co to bylo za letadlo. Řekl bych, ze je to docela důležitá informace

+16/−3
21.1.2018 12:09

J79a95n 76P35a57v96e66l26k53a 3617791584181

Boeing 787 Dreamliner, let DY7014 z JF Kennedy do Gatwicku, 3470 mil.

+7/0
21.1.2018 12:15

M90a92r76t11i87n 32K39o81n96r35á88d 6908859899879

dík za info a víte, ze sem si to myslel, otec se stejným létá do Qataru, tak to trochu sleduju...

0/0
21.1.2018 12:33

J12a30n 40P76a69v42e25l35k26a 3577261764921

Jj. Množí se tu články které neinformují, ale slouží jako námět k samostudiu.

+13/0
21.1.2018 12:36

M66i56r28e62k 12G96a90j76e16r 5101806189400

Už to v článku je.

0/0
21.1.2018 14:15

T72o82m70á87š 44M71a16t78ě23j 9335318133882

Ani ne. Většina současných letadel je limitována rychlostí zvuku. Takže...

+1/0
21.1.2018 13:27

I75v74a66n 60H53o71l54a46s 5257497168367

Není, protože to nebylo zásluhou letadla.

0/0
21.1.2018 23:44

P88a88v98e20l 95S29o59b67o38t68k42a 5640374

jj, vzali to zkratkou.

0/0
21.1.2018 11:43

K23a53t70e23ř53i33n96a 59V22ý31b25o20r54n56á 6180629939

Asi vítr Máchale... Nevím co podobný článek dělá v sekci ekonomika, ale komerční využití vidím až v situaci, kdy konečně poručíme větru dešti:)

+13/−1
21.1.2018 11:43

M57i42r64o61s54l82a16v 67B26e14n70d44a 4593160428128

Kdyby mělo každé letadlo na ocase obří větrák, který by ten vítr vytvářel, tak bychom tak mohli létat pořád.

+1/−1
21.1.2018 12:26

P32e40t27r 83S32u70c26h18ý 1758759674836

V článku se pořád mluví o kratším letu a přitom je to odůvodněno časem ....... to je snad pak rychlejší let ne? Kratší by byl, kdyby letadlo uletělo menší vzdálenost. Takhle je stejně krátký/dlouhý jako ostatní lety, ale je rychlejší.

+30/−2
21.1.2018 11:40

R98o50m71a50n 15M43a20r98t10í75n67e70k 3633550360288

děkuji, už ten nadpis je poněkud matoucí.

+1/0
21.1.2018 11:41

Š36á24r61k24a 81P18á32l26k89o78v71á 9851269550846

Máte pravdu, nejrychlejší bude přesnější, upravíme, děkuji.

0/0
21.1.2018 11:44

O78n25d32ř67e74j 41H29o39r26á95k 8429114561

"Kratší" ve fyzice neznamená nic a v běžné češtině může znamenat obojí.

+4/0
21.1.2018 15:03

M56a29r76t44i96n 81N60e23r52m11u90t 4289540608354

Ale třeba kratší písnička nemusí být vždycky rychlejší :)

+2/0
21.1.2018 15:26

L71u34k82a53s 89V88a55v40r86a 2614862165841

Marná sláva, je to vůl...

0/0
21.1.2018 16:09

A45n28t49o16n75í54n 43S58v94o51b28o73d33a 3644713319762

Francouzi s Brity vytvořili krásný stroj, který skvěle fungoval, jen měl smůlu na upadlý kus jiného letadla :-(. Jinak vítr v zádech je velký pomocník, ve sportu je od určité rychlosti zakázán :-)

+20/−1
21.1.2018 11:34

J56a85k68u13b 53M70i59k57u65l81a10c88e88k 8827201747754

Concord neskoncil kvuli te nehode, to byl jen zastupny duvod

+10/0
21.1.2018 11:37

K76a34t61e84ř51i10n26a 76V75ý81b63o78r65n34á 6830199199

Concorde měl skončit dříve než začal. Jenže tam bylo utopeno tolik peněz, že by to příslušné vlády nevydýchaly. Tak se alespoň dostal do učebnic ekonomie, jako odstrašující případ. :)

+3/−3
21.1.2018 11:45

A14n10t47o81n90í56n 88S57v20o71b42o69d15a 3684183989572

Rudové a jejich TU-144 byl větší propadák

+6/0
21.1.2018 11:57

A86n46t69o91n14í84n 51S35v77o88b94o77d98a 3574263799792

Rusové

+2/0
21.1.2018 12:04







Najdete na iDNES.cz