Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním letadlem. Cestující aerolinek z New Yorku do Londýna 15. ledna přiletěli do cílové stanice o 53 minut dříve, než bylo plánováno, a jejich let trval pět hodin a 13 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88o62m68a57n 51J13e86s63c98h18k40e 9918625867545

Nepřesný titulek. Oni objevili "Ameriku". Už v roce 1919 přeletěli Atlantik Alcock s Brownem z New Foundlandu do Irska a v učebnicích se stále mele Lindberg v roce 1927.

Věřím tomu, že z NY do Irska je to kratší dobu než do Londýna.

Jinak je to článek o ničem.

0/0
22.1.2018 16:36

J78a80n 90Č94e79k79a61l 7669805284964

Ona není tak krátká doba letu až taková vzácnost, ale velká část transatlantických letů směr východ je přes noc, a Heathrow otvírá až v šest ráno, takže dotyčná letadla sice letí rychle, ale pak krouží hodinu nad Londýnem a čekají do šesti na možnost přistání, takže krátká doba letu zůstane nezaznamenána...

0/−1
22.1.2018 10:38

T77o51m72á75š 37T83a21t91í91č47e74k 5540552810518

Jaký nadzvukový letadla, nuda. Elon nám postaví rakety, kterejma budeme lítat přes moře! :-P

0/0
21.1.2018 22:18

V22l30a83d80i30s11l89a27v 87N73o50h48e77j81l 7318807508591

a navic elektricky!

+3/0
21.1.2018 23:37
Foto

P73a61v24e86l 70H34l29a98v69á49č79e34k 4345192530672

Když je příznivý vítr... Nic jiného bych v tom nehledal... R^

0/0
21.1.2018 17:52

O58t76o85m60a26r 16T59h62o97m35a 2875157386695

1249 km/h je už nadzvuková rychlost ..

0/−5
21.1.2018 15:48

I20v96o 24J80a93n66á63č51e95k 8643803591612

A co tím chtěl básník říci?

0/0
21.1.2018 16:18

J20u92r63a64j 95R80e28h14a45k 1304335531237

treba rozlisovat real a ground speed ;)

+8/0
21.1.2018 16:35

T97o25m61á81š 28M90a38t59ě52j 9645528403512

Vůči okolnímu vzduchu se pohybuje podzvukovou rychlostí. Ale celé "akvárium"letí vůči zemi docela rychle.

+2/0
21.1.2018 19:17

L89u25b62o22m14í10r 64R94a66n98d42ý38s17e85k 3331347894720

Čtěte pozorně.

0/0
21.1.2018 15:19

K70a67r94e50l 12N68e76d73o52p10i19l 7558496339234

Lidé bděte!

0/0
21.1.2018 17:20

L16a65d65a 91N41o29v67a57k 4552983817

prostě jen proletěli časoprostorovým zlomem....

+1/0
21.1.2018 15:02

L32e74o41š 66M14a68r78š93a84l 5442104862558

A to ještě neletěli tím letadlem na baterie.;-D

+6/0
21.1.2018 14:10

V84l48a60d10a 55D49o26l75e29z31a51l 6302416915

Jet stream...

Zazil jsem nekdy v roce 2012 pri letu Air France (B777) z Houstonu do Parize, jak tu nekdo psal, ground speed byl taky okolo 1200km/h a hodinka k dobru (i kdyz i ta na CDG stejne skoro nestacila na prestup do Prahy, hrozny peklo tohle letiste;-D)...

+6/−1
21.1.2018 13:59

R69o14b23e21r95t 67P78e93l45c 5164489404390

Naprostý souhlas s tím peklem...CDG je opravdu lépe se vyhnout...

+2/−1
21.1.2018 15:38

V60l64a87d22i28s19l79a53v 79N29o22h17e39j33l 7628117338211

taky souhlas s CDG, takovej zmatek a nesmyslny oznaceni vseho (cesty po terminalu, pravidla odbaveni), to se jinde nevidi. Rv

+1/0
21.1.2018 23:34

P35e21t98r 73N80ě72m48e41c 4180613490417

No, Concordy směly zrychlit nad nadzvukovou rychlost právě až nad oceánem, kvůli supersonickému třesku.

Navíc mi přijde úsměvné "řešit" nadzvuková dopravní letadla a jejich vliv na zvěř, když třeba ohňostroje působí stejně a dneska je v průběhu roku dělá kdokoliv a kdykoliv. :-\

+37/0
21.1.2018 13:09

J22a68n 26V87á60c86l16a12v41í49k 3862226501919

Tak zase ohňostroje probíhají vesměs jen v obydlených lokalitách a krom Silvestra se jedná o nepravidelné lokální záležitosti.

Pokud by se létalo nadzvukově na pravidelné lince, tak to zasáhne víc zvěře a častěji.

0/−2
21.1.2018 13:41

J15u81r72a15j 77R70e33h80a36k 1404645791917

Pri vetroch v poslednej dobe su podobne casy zrejme bezne. V oktobri som letel s BA MIA->LHR s B747 a chvilami sme mali ground speed cez 1200km/h. Tiez sme prileteli s hodinovym predstihom.

+3/0
21.1.2018 12:56

J49o80s20e56f 40H21o66n59e94š 7281772460553

To záleží na větru.Když se podíváte na flighradar,tak při cestě z Ameriky do Evropy mají letadla okolo 900 km/h,ale v opačném směru okolo 700 km/h

+9/0
21.1.2018 12:53
Foto

T97o90m70á47š 98O58r80a74v90e75c 9362399905257

Ja co litam z Londyna do San Deiga a naopak, tam do SD s odrenejma usima 800+, ale ze SD kolikrat i 1000+ (letadlo 777-300). Pokud letim zrovna se 747 tak je to samozrejme o dost pomalejsi...

0/0
21.1.2018 15:14

J60a85n 37B60o18r68e46c35k91ý 8846197755540

Myslím, že tohle je směr pro budoucnost pro snižování emisí a spotřeby paliva. Počkat na správný vítr ;-D

+9/−1
21.1.2018 12:15

J89a95k86u13b 35P59r79o78k62e42š 6373818822153

Problém je v tom, že ty jet streamy vanou jen jedním směrem. To by se ten New York asi brzy vylidnil.

+1/0
21.1.2018 12:20

J10a73n 53P79a65v24e60l80k31a 3447201194981

.. ale po měsíci provozu zjistil, že se mu v Londýně hromadí američané.

+24/0
21.1.2018 12:28

M29i15c16h61a71l 53D67o83l86e87ž49e76l 8599213621277

:-)

+1/0
21.1.2018 13:13

E58d55u76a12r67d 71D80r21á29b93e25k 7737683619759

S rostoucími změnami klimatu bude takových rekordů přibývat. Extrémní výkyvy tryskového proudění (jet stream) ženou letadlo skoro po celé trase jako vítr. Samozřejmě budou extrémy i v opačném směru, tedy že letadlo poletí velmi dlouho, může se stát, že tak dlouho a pomalu, že vlastně nedoletí vůbec.

+14/−5
21.1.2018 12:12

M92i36r39o73s72l11a70v 82B23e97n27d22a 4343760308538

Může se stát, že po dlouhém letu přistane na stejném letišti, případně - jak už se v historii vzduchoplavectví stalo - vyletí ze Stuttgartu směrem na Brusel, ale vlivem silného protivětru přistanou po 7hodinovém letu ve Varšavě.

+15/−1
21.1.2018 12:24

V61í42t 31H75r66a17d51i36l 2474935851662

No neviděl bych to zase tak černé... proudění vzduchu ve směru od USA k Evropě je zcela běžné...

+2/0
21.1.2018 13:47

Z55d79e98n32ě20k 93V22a46l84e48n61t55a 3755410778834

Jakou foukal vítr borče, když se jim to podařilo jednou? ;-D

0/0
21.1.2018 12:10

M54a47r14t90i75n 42K81o51n91r93á67d 6518989909799

Z článku sem nějak nevycetl co to bylo za letadlo. Řekl bych, ze je to docela důležitá informace

+16/−3
21.1.2018 12:09

J85a44n 24P13a24v75e16l28k21a 3397441144101

Boeing 787 Dreamliner, let DY7014 z JF Kennedy do Gatwicku, 3470 mil.

+7/0
21.1.2018 12:15

M86a55r43t87i33n 95K88o43n12r20á33d 6738379169379

dík za info a víte, ze sem si to myslel, otec se stejným létá do Qataru, tak to trochu sleduju...

0/0
21.1.2018 12:33

J51a51n 23P55a15v62e27l40k72a 3277121764361

Jj. Množí se tu články které neinformují, ale slouží jako námět k samostudiu.

+13/0
21.1.2018 12:36

M35i73r55e70k 42G94a94j58e16r 5441546199570

Už to v článku je.

0/0
21.1.2018 14:15

T76o74m20á50š 74M17a48t63ě75j 9975838393512

Ani ne. Většina současných letadel je limitována rychlostí zvuku. Takže...

+1/0
21.1.2018 13:27

I82v55a82n 26H85o55l69a63s 5687567498907

Není, protože to nebylo zásluhou letadla.

0/0
21.1.2018 23:44

P78a41v57e31l 17S96o13b96o37t86k16a 5890964

jj, vzali to zkratkou.

0/0
21.1.2018 11:43

K19a63t22e59ř37i88n25a 29V58ý48b22o41r29n87á 6840559879

Asi vítr Máchale... Nevím co podobný článek dělá v sekci ekonomika, ale komerční využití vidím až v situaci, kdy konečně poručíme větru dešti:)

+13/−1
21.1.2018 11:43

M29i35r28o70s42l58a26v 56B78e93n86d12a 4643750658858

Kdyby mělo každé letadlo na ocase obří větrák, který by ten vítr vytvářel, tak bychom tak mohli létat pořád.

+1/−1
21.1.2018 12:26

P16e32t42r 19S35u79c40h30ý 1418399294266

V článku se pořád mluví o kratším letu a přitom je to odůvodněno časem ....... to je snad pak rychlejší let ne? Kratší by byl, kdyby letadlo uletělo menší vzdálenost. Takhle je stejně krátký/dlouhý jako ostatní lety, ale je rychlejší.

+30/−2
21.1.2018 11:40

R11o28m21a56n 18M17a61r87t28í64n60e46k 3653800420128

děkuji, už ten nadpis je poněkud matoucí.

+1/0
21.1.2018 11:41

Š23á63r82k82a 36P35á96l55k74o30v18á 9871159860406

Máte pravdu, nejrychlejší bude přesnější, upravíme, děkuji.

0/0
21.1.2018 11:44

O22n42d25ř38e66j 46H77o93r13á87k 8469304551

"Kratší" ve fyzice neznamená nic a v běžné češtině může znamenat obojí.

+4/0
21.1.2018 15:03

M84a76r38t91i76n 27N65e58r56m92u90t 4139720468364

Ale třeba kratší písnička nemusí být vždycky rychlejší :)

+2/0
21.1.2018 15:26

L10u28k55a10s 86V51a27v31r36a 2234952345291

Marná sláva, je to vůl...

0/0
21.1.2018 16:09

A60n93t45o15n78í22n 77S46v37o40b70o48d38a 3834293519212

Francouzi s Brity vytvořili krásný stroj, který skvěle fungoval, jen měl smůlu na upadlý kus jiného letadla :-(. Jinak vítr v zádech je velký pomocník, ve sportu je od určité rychlosti zakázán :-)

+20/−1
21.1.2018 11:34

J65a30k19u76b 74M56i86k59u78l38a63c50e24k 8957521977144

Concord neskoncil kvuli te nehode, to byl jen zastupny duvod

+10/0
21.1.2018 11:37

K63a21t87e21ř90i94n10a 98V69ý56b16o71r13n31á 6740209709

Concorde měl skončit dříve než začal. Jenže tam bylo utopeno tolik peněz, že by to příslušné vlády nevydýchaly. Tak se alespoň dostal do učebnic ekonomie, jako odstrašující případ. :)

+3/−3
21.1.2018 11:45

A92n85t56o53n14í17n 85S35v50o57b36o31d40a 3864723449732

Rudové a jejich TU-144 byl větší propadák

+6/0
21.1.2018 11:57

A72n41t40o29n69í30n 19S17v27o49b24o56d57a 3624533789312

Rusové

+2/0
21.1.2018 12:04



Najdete na iDNES.cz