Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním letadlem. Cestující aerolinek z New Yorku do Londýna 15. ledna přiletěli do cílové stanice o 53 minut dříve, než bylo plánováno, a jejich let trval pět hodin a 13 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55o19m45a78n 42J75e39s71c36h94k17e 9558855887715

Nepřesný titulek. Oni objevili "Ameriku". Už v roce 1919 přeletěli Atlantik Alcock s Brownem z New Foundlandu do Irska a v učebnicích se stále mele Lindberg v roce 1927.

Věřím tomu, že z NY do Irska je to kratší dobu než do Londýna.

Jinak je to článek o ničem.

0/0
22.1.2018 16:36

J81a21n 91Č93e64k31a97l 7629735964584

Ona není tak krátká doba letu až taková vzácnost, ale velká část transatlantických letů směr východ je přes noc, a Heathrow otvírá až v šest ráno, takže dotyčná letadla sice letí rychle, ale pak krouží hodinu nad Londýnem a čekají do šesti na možnost přistání, takže krátká doba letu zůstane nezaznamenána...

0/−1
22.1.2018 10:38

T84o54m37á42š 12T30a80t28í40č73e27k 5310812390598

Jaký nadzvukový letadla, nuda. Elon nám postaví rakety, kterejma budeme lítat přes moře! :-P

0/0
21.1.2018 22:18

V60l68a39d92i53s98l29a74v 11N52o41h85e77j81l 7568557708811

a navic elektricky!

+3/0
21.1.2018 23:37
Foto

P82a90v83e43l 93H91l85a73v67á57č97e64k 4885192630152

Když je příznivý vítr... Nic jiného bych v tom nehledal... R^

0/0
21.1.2018 17:52

O69t39o33m79a52r 59T64h79o35m89a 2695437136455

1249 km/h je už nadzvuková rychlost ..

0/−5
21.1.2018 15:48

I83v28o 55J49a97n48á74č26e73k 8463173781412

A co tím chtěl básník říci?

0/0
21.1.2018 16:18

J71u76r46a62j 31R32e72h22a26k 1314895381337

treba rozlisovat real a ground speed ;)

+8/0
21.1.2018 16:35

T35o14m17á14š 32M51a70t32ě72j 9785188493212

Vůči okolnímu vzduchu se pohybuje podzvukovou rychlostí. Ale celé "akvárium"letí vůči zemi docela rychle.

+2/0
21.1.2018 19:17

L86u72b72o27m92í13r 88R36a47n21d39ý33s66e95k 3651207734220

Čtěte pozorně.

0/0
21.1.2018 15:19

K69a19r69e24l 64N18e19d97o96p37i22l 7208176419684

Lidé bděte!

0/0
21.1.2018 17:20

L60a44d26a 64N15o42v11a27k 4762833407

prostě jen proletěli časoprostorovým zlomem....

+1/0
21.1.2018 15:02

L40e97o16š 82M52a39r47š11a69l 5432934712188

A to ještě neletěli tím letadlem na baterie.;-D

+6/0
21.1.2018 14:10

V64l18a93d15a 61D24o37l14e96z64a15l 6602486545

Jet stream...

Zazil jsem nekdy v roce 2012 pri letu Air France (B777) z Houstonu do Parize, jak tu nekdo psal, ground speed byl taky okolo 1200km/h a hodinka k dobru (i kdyz i ta na CDG stejne skoro nestacila na prestup do Prahy, hrozny peklo tohle letiste;-D)...

+6/−1
21.1.2018 13:59

R67o79b68e90r92t 39P34e76l20c 5914249834820

Naprostý souhlas s tím peklem...CDG je opravdu lépe se vyhnout...

+2/−1
21.1.2018 15:38

V71l15a71d34i65s71l18a10v 96N47o94h65e62j55l 7358437438101

taky souhlas s CDG, takovej zmatek a nesmyslny oznaceni vseho (cesty po terminalu, pravidla odbaveni), to se jinde nevidi. Rv

+1/0
21.1.2018 23:34

P31e13t83r 78N31ě10m52e11c 4420833870977

No, Concordy směly zrychlit nad nadzvukovou rychlost právě až nad oceánem, kvůli supersonickému třesku.

Navíc mi přijde úsměvné "řešit" nadzvuková dopravní letadla a jejich vliv na zvěř, když třeba ohňostroje působí stejně a dneska je v průběhu roku dělá kdokoliv a kdykoliv. :-\

+37/0
21.1.2018 13:09

J12a89n 76V40á65c97l35a39v48í87k 3402546701419

Tak zase ohňostroje probíhají vesměs jen v obydlených lokalitách a krom Silvestra se jedná o nepravidelné lokální záležitosti.

Pokud by se létalo nadzvukově na pravidelné lince, tak to zasáhne víc zvěře a častěji.

0/−2
21.1.2018 13:41

J73u34r39a83j 97R43e75h91a92k 1804975921827

Pri vetroch v poslednej dobe su podobne casy zrejme bezne. V oktobri som letel s BA MIA->LHR s B747 a chvilami sme mali ground speed cez 1200km/h. Tiez sme prileteli s hodinovym predstihom.

+3/0
21.1.2018 12:56

J70o81s64e39f 34H21o98n45e15š 7871312890373

To záleží na větru.Když se podíváte na flighradar,tak při cestě z Ameriky do Evropy mají letadla okolo 900 km/h,ale v opačném směru okolo 700 km/h

+9/0
21.1.2018 12:53
Foto

T17o14m60á42š 72O39r18a89v36e27c 9702589845547

Ja co litam z Londyna do San Deiga a naopak, tam do SD s odrenejma usima 800+, ale ze SD kolikrat i 1000+ (letadlo 777-300). Pokud letim zrovna se 747 tak je to samozrejme o dost pomalejsi...

0/0
21.1.2018 15:14

J31a20n 96B95o42r71e25c63k57ý 8836587165430

Myslím, že tohle je směr pro budoucnost pro snižování emisí a spotřeby paliva. Počkat na správný vítr ;-D

+9/−1
21.1.2018 12:15

J71a94k68u45b 18P92r70o35k71e40š 6593178672833

Problém je v tom, že ty jet streamy vanou jen jedním směrem. To by se ten New York asi brzy vylidnil.

+1/0
21.1.2018 12:20

J92a44n 63P92a80v48e66l76k35a 3177911874271

.. ale po měsíci provozu zjistil, že se mu v Londýně hromadí američané.

+24/0
21.1.2018 12:28

M21i53c56h75a83l 65D95o46l93e67ž80e62l 8649243281597

:-)

+1/0
21.1.2018 13:13

E78d46u87a73r87d 32D28r92á89b76e67k 7757933699609

S rostoucími změnami klimatu bude takových rekordů přibývat. Extrémní výkyvy tryskového proudění (jet stream) ženou letadlo skoro po celé trase jako vítr. Samozřejmě budou extrémy i v opačném směru, tedy že letadlo poletí velmi dlouho, může se stát, že tak dlouho a pomalu, že vlastně nedoletí vůbec.

+14/−5
21.1.2018 12:12

M53i29r75o58s81l24a64v 75B51e71n47d97a 4753820408268

Může se stát, že po dlouhém letu přistane na stejném letišti, případně - jak už se v historii vzduchoplavectví stalo - vyletí ze Stuttgartu směrem na Brusel, ale vlivem silného protivětru přistanou po 7hodinovém letu ve Varšavě.

+15/−1
21.1.2018 12:24

V33í47t 26H55r70a13d24i39l 2884345621842

No neviděl bych to zase tak černé... proudění vzduchu ve směru od USA k Evropě je zcela běžné...

+2/0
21.1.2018 13:47

Z16d97e29n51ě34k 17V36a42l87e65n46t44a 3235690468124

Jakou foukal vítr borče, když se jim to podařilo jednou? ;-D

0/0
21.1.2018 12:10

M49a33r51t20i59n 60K43o38n76r23á88d 6508159459689

Z článku sem nějak nevycetl co to bylo za letadlo. Řekl bych, ze je to docela důležitá informace

+16/−3
21.1.2018 12:09

J56a60n 78P69a52v52e94l72k68a 3557961374671

Boeing 787 Dreamliner, let DY7014 z JF Kennedy do Gatwicku, 3470 mil.

+7/0
21.1.2018 12:15

M10a81r41t10i66n 21K88o64n81r52á35d 6558639909749

dík za info a víte, ze sem si to myslel, otec se stejným létá do Qataru, tak to trochu sleduju...

0/0
21.1.2018 12:33

J21a27n 85P37a52v96e89l82k44a 3107921594541

Jj. Množí se tu články které neinformují, ale slouží jako námět k samostudiu.

+13/0
21.1.2018 12:36

M60i82r64e61k 32G75a37j94e80r 5871836929550

Už to v článku je.

0/0
21.1.2018 14:15

T13o73m18á53š 24M88a60t30ě61j 9515688693842

Ani ne. Většina současných letadel je limitována rychlostí zvuku. Takže...

+1/0
21.1.2018 13:27

I69v20a97n 96H10o72l61a44s 5147987878737

Není, protože to nebylo zásluhou letadla.

0/0
21.1.2018 23:44

P32a86v63e78l 39S38o12b43o95t92k25a 5740904

jj, vzali to zkratkou.

0/0
21.1.2018 11:43

K85a14t97e33ř97i41n94a 90V47ý15b26o95r83n87á 6200409219

Asi vítr Máchale... Nevím co podobný článek dělá v sekci ekonomika, ale komerční využití vidím až v situaci, kdy konečně poručíme větru dešti:)

+13/−1
21.1.2018 11:43

M97i74r29o78s90l11a95v 50B31e22n66d36a 4873760948338

Kdyby mělo každé letadlo na ocase obří větrák, který by ten vítr vytvářel, tak bychom tak mohli létat pořád.

+1/−1
21.1.2018 12:26

P16e24t68r 63S21u15c67h92ý 1818839804476

V článku se pořád mluví o kratším letu a přitom je to odůvodněno časem ....... to je snad pak rychlejší let ne? Kratší by byl, kdyby letadlo uletělo menší vzdálenost. Takhle je stejně krátký/dlouhý jako ostatní lety, ale je rychlejší.

+30/−2
21.1.2018 11:40

R82o55m50a90n 12M84a93r50t54í21n93e12k 3113810760288

děkuji, už ten nadpis je poněkud matoucí.

+1/0
21.1.2018 11:41

Š38á64r59k38a 31P72á76l72k51o76v10á 9921179360966

Máte pravdu, nejrychlejší bude přesnější, upravíme, děkuji.

0/0
21.1.2018 11:44

O17n29d58ř67e75j 71H74o33r13á81k 8539774931

"Kratší" ve fyzice neznamená nic a v běžné češtině může znamenat obojí.

+4/0
21.1.2018 15:03

M30a65r61t38i38n 48N64e27r34m52u25t 4199770768494

Ale třeba kratší písnička nemusí být vždycky rychlejší :)

+2/0
21.1.2018 15:26

L35u84k11a42s 28V24a85v81r52a 2244112555621

Marná sláva, je to vůl...

0/0
21.1.2018 16:09

A55n56t76o94n82í52n 84S25v70o64b67o71d78a 3814763439582

Francouzi s Brity vytvořili krásný stroj, který skvěle fungoval, jen měl smůlu na upadlý kus jiného letadla :-(. Jinak vítr v zádech je velký pomocník, ve sportu je od určité rychlosti zakázán :-)

+20/−1
21.1.2018 11:34

J94a35k97u28b 79M21i58k79u43l82a19c23e37k 8917111867774

Concord neskoncil kvuli te nehode, to byl jen zastupny duvod

+10/0
21.1.2018 11:37

K94a48t23e94ř33i63n19a 23V46ý74b56o44r13n15á 6190659139

Concorde měl skončit dříve než začal. Jenže tam bylo utopeno tolik peněz, že by to příslušné vlády nevydýchaly. Tak se alespoň dostal do učebnic ekonomie, jako odstrašující případ. :)

+3/−3
21.1.2018 11:45

A60n37t41o37n75í65n 46S12v19o11b16o56d36a 3754693919142

Rudové a jejich TU-144 byl větší propadák

+6/0
21.1.2018 11:57

A80n94t44o11n70í70n 88S14v43o46b12o44d39a 3774103579332

Rusové

+2/0
21.1.2018 12:04







Najdete na iDNES.cz