Diskuse k článku

Česko, obří staveniště. Ťok chce letos stavět 360 kilometrů nových silnic

Ministr dopravy Dan Ťok slibuje, že promění Česko v obří staveniště. Během letošního roku by podle plánu úřadu měli silničáři pracovat na více než 360 kilometrech nových silnic a dálnic včetně modernizace stěžejní D1. Další stovky kilometrů pak budou silničáři opravovat na stávajících komunikacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a43r83t50i34n 47Š21m12e64j23k89a75l 6521391633953

Šmejdy Země zakázat a pak snad se konečně začne stavět...

0/0
21.2.2018 21:03

M76a41r16e88k 29V33y85m90a30z29a24l 5298876722290

Může se snažit jak chce, ale dokud bude moci kdokoliv napadnou stavbu v rozkladovém řízení a o roky pozastavit, nic se nezmění a peníze na tyto stavby z EU nedostaneme. Obrovská škoda.

0/0
23.1.2018 9:26
Foto

M48a35r46t15i50n 89L77u30k51š 7534523884546

a teď tu o Karkulce...

0/0
23.1.2018 8:32

Z53d96e58n46e95k 22N73o87v45o72h49r24a56d92s30k14ý 6331904240915

I kdyby se všechno opravdu začalo, tak to bude strašně málo.

Něco v tomhle státě hnije. Vybírají se daně jako nikdy, ale za ty peníze se dělají kraviny. Budou vlaky zadarmo, koblihy zadarmo, vstup do Čapího hnízda zadarmo ...

Všechno tohle za nás zaplatí stát => Takže to vlastně zaplatí každý z nás s obrovskou přirážkou na papaláše ... Rv

0/0
23.1.2018 7:48

T93o51m50á15š 34Z22e16m97a20n 3645458764435

Na mapě je většina z těch 360 km na D1 - opravy.

Bohužel jsme promeškali dobu kdy se dálnice daly stavět budováním hnědého a pak i rudého socialismu..

+2/0
22.1.2018 20:32

J41a46n 32B70l76a33n75a 3976405124

je třeba izolovat zelený ekoteroristy

0/0
22.1.2018 19:41

V61l96a90s93t96i56m25i28l 61K37o96c60u12r56e52k 4226823150754

Ti už ani nejde o peníze, ale o to, že jsme s dálnicemi tak špatně, že se úplně izolujeme od Evropy, jako kdybychom b\li na jiném kontinentu. Dálnice jsou navíc částečně návratné. Prostě musíme je fofrem stavět. bez ohledu na SR a dluh.

Co s týče úředníků a mandatorních výdajů vydaných zbytečně s vámi na 100% souhlasím.

Vygúglujte si na google maps "chudičké" Portugalsko, které jsme údajně předběhli, a pochopíte.

0/0
22.1.2018 19:39

L77u80b37o71š 79H24o55l97í43k 5557670472920

Ještě že to ANO vyhrálo volby a konečně začne ministerstvo dopravy makat. Ti co se tam flákali dosud, to byla hrozná svoloč :)

Ale na druhou stranu - pokud bude ministerstvo dopravy opravdu investovat, jak zaručíme tak hezký výsledek rozpočtu jako byl vloni? Protože přijmout tisíce úředníků, zvednout mandatorní výdaje a navrch ještě investovat, to zatnou sekyru jako Kalousek (nebo že by se za toho arciďábla i investovalo?)

0/0
22.1.2018 18:21

B62o48h87u18m42í28r 18E50l93i45á82š 1491468804442

Ale vzdyt tam bylo ANO..

0/−1
22.1.2018 19:05

Z74d28e64n49e69k 32N62o31v33o34h21r78a50d58s81k72ý 6931884140965

Tomu se říká ironie, Eliáši.

0/0
23.1.2018 7:49

J63a67n 43F78r64i95s34c82h 9443546320

Je na čase, totálně jsme totiž zaspali. Posledních 10 let jsme nepostavili prakticky nic. Sousední Polsko má k letošku 3500 km dálnic a rychlostních silnic, dalších 1000 km rozestavěných a to jsem měli právě před 10 lety prakticky stejný počet.

+2/0
22.1.2018 15:12

R43o43m21a32n 25S89t28o77n69e98k 1279633839311

Polsko je o něco větší než ČR :-)

0/0
22.1.2018 16:35

V48l67a91s22t72i87m59i42l 82K80o16c83u84r83e72k 4976793850784

právě to píšu nahoře, vygúglujte si chudičké Portugalsko, je více srovnatelné než Polsko.

+1/0
22.1.2018 19:40

M12i76l44o39š 36K65o81l75m21a43n 6966463147582

Práce je dost, našly by se i peníze, ale bohužel nejsou "ruce" které by to realizovali. Nezaměstnaných je sice zásoba, ale ti nejsou práce schopní.

0/0
22.1.2018 12:39

J56i25ř38í 42E69r71b65e72n 1113594406257

Tak ale to je problém letitý. Už Československo konce 30. let mělo se sháněním zaměstnanců problém - opevňovací práce měly zpoždění řadu měsíců až rok právě kvůli nedostatku zaměstnanců.

Ostatně i stavba D1 nebyla dokončena ze stejného důvodu: politická vůle byla, peníze byly, materiál byl, stroje byly, dokumenty byly. Mít dost lidí, byla D1 z Prahy až k Jihlavě hotova na podzim 1941. Ale nikdy se stavebním firmám nepodařilo sehnat tolik dělníků, kolik potřebovaly mít - zatímco na Ředitelství stavby dálnic seděly dvě stovky dobře placených úředníků a ředitelů z řad bývalých plukovníků a generálů.

+2/0
22.1.2018 13:02

Z40d14e43n14e71k 29N40o84v80o54h13r37a65d56s90k22ý 6471974840445

To se ale stavělo ještě lopatama...

0/−1
23.1.2018 7:51

R12o35m38a67n 43J65e20s24c22h39k75e 9848985207345

Ty jsi chytrý. V té době měli bagry, lokomotivy a spostu další mechanizace. Sežeň si knihu Stroje na stavbách nakladatelství Gradis autor Zdeněk Bauer. Je to do roku 1948. Já jsem osobně také přispěl mnoha fotkama. V knize jsou tabulky a seznamy všech strojů. Jejich mnoho .

0/0
23.1.2018 19:27

K76a41t17e70ř77i15n28a 77S12l21a11v76í23k79o53v34á 6123735940223

Takže na dalších 10 let staveniště ;-D

0/0
22.1.2018 11:36

V15o75j74t69a 16E19r25b72e51n 5777287373540

začneme stavět? takže 3 kopnutí do země a je to?

+4/0
22.1.2018 11:23

J31o23s79e40f 37K17r38o83u56p36a 7551428885957

Proti staveništi nic nemám, pokud se na něm staví. Jestli budeme i letos svědky nesmyslných uzavírek a staveb na objízdných trasách tak bude prohlášení ministra k pousmání.

+4/0
22.1.2018 10:59

J43a68n 14Č73e20k13a96l 7299105664464

Hlavně aby konečně začali s VRT...

+3/−1
22.1.2018 10:49

J64a68r89m55i35l33a 92N73e31u91b65a72u93e73r66o66v38á 8572492296373

V médiích vám to už kolikrát vysvětlovali, proč ministr Ťok, nemohl stavět dálnice a silnice tak, jak by bylo potřeba, ale asi to nechcete slyšet. Tohle je článek, z roku 2014. Novela vyvlastňovacího zákona z 26. září 2012 zablokovala další výstavbu rychlostní silnice R35, chrudimského obchvatu a dalších plánovaných investic v dopravě, protože snížila výkupní ceny pozemků ze sto na třicet korun za metr čtvereční. Desítky majitelů půdy už ji proto odmítli za těchto podmínek státu prodat a pohrozili v případě jejich vyvlastňování soudy. To může podle poslanců výstavbu uvedených komunikací pozdržet i o několik let. Někde výstavbu blokují i ochránci přírody.

Novela vyvlastňovacího zákona měla přitom zabránit spekulacím s pozemky a panovala na ní shoda napříč celým politickým spektrem. Nikdo už ale nedomyslel, že namísto urychlení procesu výstavby dopravní infrastruktury nakonec výrazně nižší výkupní ceny za pozemky pod silnicemi stavby zablokují.

+1/0
22.1.2018 10:46

D22a80n13i47e13l 18P33a57n11e23k 6232921712470

Kecy v klecy Toku. Staci se podivat na Stredocesky kraj - Praha Vychod a dal na sever nebo zapad. Tam se za tu dobu opravila mozna jedna silnice a pak se jedna co byla rok predtim opravena znovu frezovala a znova se pokladal asfalt. Tam jsou silnice ktere potrebuji opravy jako sul. Na misto toho jsou tam akorat kydane zaplaty, ktere nic nevydrzi.

+5/0
22.1.2018 10:18

J47i38ř31í 12E62r68b67e14n 1773944196987

Jestli máte na mysli silnice II. a III. tříd, tak na ně nemá ministr dopravy žádnou pravomoc - jsou ve správě krajů.

+4/0
22.1.2018 10:40

A52l46e67š 70N60o47v19o48t56n19ý 1511871309831

Naopak pokračovat bude zřejmě výstavba obchvatů obcí na karlovarské D6 vybudováním obchvatu u Lubence na Lounsku. Od loňského roku jsou přitom rozestavěné obchvat Řevničova na Rakovnicku a sousedního úseku směřujícího k Novému Strašecí.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/stavba-silnic-360-km-ministr-dopravy-dan-tok-fju-/ekonomika.aspx?c=A180121_145845_domaci_krb

Začít měli loni 3 úseky (napřed na jaře, pak koncem léta). Začali se stavět 2 úseky, třetí má začít letos.

A ty dva úseky začali až v prosinci, když už na té stavbě leželo 10 cm sněhu. Když jsem jel do KV, tak tam bylo sice vysekáno, ale nebylo kopnuto do země. Takže reálně se začne letos tak koncem března.

Ale co, je to ministr zvolený za Karlovy Vary, má tam mít poslaneckou kancelář, do které by měl občas zajít. Takže po té silnice D6 a I/6 musí jezdit. Třeba ho to přinutí na tom víc máknout!

Neuvěřitelně neschopný ministr!

+4/−1
22.1.2018 10:16

L49a73d89i52s59l11a12v 29K28a10l36o47u65s 7675586171130

Ambiciózní plán, který zastaví na 3/4 roku provoz v ĆR, pak tam budou něco šmudlat, před zimou to otevřou, a následující rok se to bude opakovat, budou opravovat , co se nepovedlo.

+6/−1
22.1.2018 10:00

L17u37b14o65m86í88r 40S62a75z82e33č90e38k 7859428815783

Lidem se nezavděčíš! Stavíš, je to špatně. Nestavíš, je to špatně!

+3/0
22.1.2018 10:17

L29a92d24i34s45l18a96v 32K27a67l43o22u80s 7515886481150

To není pravda. Viděl jsem opravovat silnici v Německu i Rakousku, a to byl koncert. U nás chybí promyšlenost. Většina zakázek je podivný byznys mezi státem a stavebními firmami. Když něco zavřu, logicky by oprava měla probíhat tak rychle, jak to jen jde, řešit objezdové trasy, promyšlená značení. Když na opravovaném úseku neuvidíte 1/2 roku ani nohu, a pak "někdy" se na to vrhnou a rychle to opraví, tak logicky se ptáte, proč jsem jezdil zbytečně 1/2 roku přes provizoria, stál v kolonách . Tady to probíhá tak, že se odněkud vezmou peníze (EU) a spustí se vše NARÁZ. Sice se opravuje, ale defacto se nejezdí.

+4/0
22.1.2018 11:24

J44i60ř26í 27E62r83b59e89n 1823274786387

Logiku by to mělo, pokud by rychlost prací (resp. doba uzavírky) byla jedním z podstatných faktorů výběrového řízení. Jenomže právníci a občanská sdružení se rádi šťourají v drobnostech a velmi rádi by podávali nekonečná odvolání a rozklady proti tomu, kdyby zakázku dostala firma sice garantující dokončení stavby za měsíc, jenomže by za třeba za most chtěla šedesát milionů, zatímco firma s půlroční dodací lhůtou by za něj chtěla "jenom" pětapadesát milionů.

A za druhé: v takovém Německu je díky řádově většímu trhu také řádově více firem, schopných tu kterou stavbu provést. To se pak vybírá mnohem snáz, než když se v českých výběrovkách opakují stále jen Strabag, Colas (což je mimochodem snad největší flákač), Skanska, SSŽ/Eurovia a do počtu Hochtief, Metrostav a Chládek&Tintěra.

0/0
22.1.2018 12:18

P89e24t92r 65A86n48d64r92ý77s70e28k 9163421686317

Plán je jedna věc, druhá věc je ta, co se skutečně začne dělat. Pamatuju si, že před rokem tu byl podobný článek, který popisoval jak moc ambiciózně se začne v minulém roce stavět, také bylo v plánu rozestavět přes 100 km nových dálnic. Realita za loňský rok byla taková, že se začalo stavět jen 30 km nových dálnic. Příprava taveb je pomalá, problémy jsou na mnoha frontách, od špatného stavebního zákona, který dává práva všem, jenom ne státu, přes pomalé úředníky, kteří lhůty natahují na maximum až po ekoteroristické organizace typu Děti země. Schválně říkám ekoteroristické, mám rád přírodu a její ochranu, ale to, co zejména tato jedna organizace dělá je šílenost. Nechápu, proč podávají rozklad na modernizaci D1, když modernizace probíhá ve stejné trase jako původní dálnice, nedochází k jejímu rozšíření a dopad na životní prostředí, tak není žádný. Pan Patrik (ředitel této organizace) musí být psychicky nemocný člověk a mělo by mu být nějakým způsobem zakázáno toto dělat. Doporučuju sledovat tyto stránky, je zde krásný přehled toho, co se kde staví, kdy to bude dokončeno a co je v plánu: http://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/ve-stavbe/

Dále doporučuju se podívat na tento graf - v Polsku od roku 2006 postavili přes 2200 km nových dálnic a dalších cca 1200 km mají v současné době rozestavěných. My se tady plácáme po zádech, když otevřeme tři pětikilometrové úseky za rok, je to ostuda. Proč to v Polsku v pohodě jde a u nás ne? Proč nezkopírujeme jejich stavební zákon, aby i u nás neblokovala výstavbu byrokracie a ekopošukové? https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_a_rychlostn%C3%AD_silnice_v_Polsku#/media/File:PL-Motorways-pl.svg

+10/0
22.1.2018 9:43

K95a49r93e41l 43W52i32n51t81e65r 2606655199

Souhlasím. To co tu 30let prováděly "tradiční" a prý i demokratické strany je jeden velký podvod. Jejich "exeperi" na ministerských postech byly povětšinou zhoubou této země a jejich činnost nedohlédla dál, než na sjezdy jejich stranických sjezdů. A dodnes se neměnili, Stačí se podívat a poslouchat Fialu z ODS. Proč ten člověk vůbec lezl do politiky, kdyžnechce nic dělat ?

+3/−1
22.1.2018 9:47

P64e43t61r 89A28n93d37r53ý49s56e93k 9123331546367

Pane Wintere, prosím Vás, pročítal jsem tuto diskusi a neveďte tady volební agitku. Jasně, že to u nás není dobře vedené, to všichni víme. Ale svádět to třeba na STAN, kteří samostatně sedí ve sněmovně poprvé a s ministerstvem dopravy neměli nikdy nic společného, je nesmysl. Pan Ťok nebude zrovna příkladem schopného ministra, který to tady vytrhne. O jeho schopnostech vypovídá mimo jiné vyjednávání o mýtu, to byla poměrně velká komedie. I když souhlasím s tím, že výstavba dopravních staveb je běh na dlouhou trať a má určitou setrvačnost, tak Ťok nevypadá jako někdo, kdo by to tady nejak vytrhnul. Celkově tady pozoruju, že napadáte všechny strany, kromě ANO, SPD a KSČM. ANO je strana podvodníků a prospěchářů, kteří se k ANO přifařili, protože je momentálně na vlně, nechápu, že jim to lidi žerou.

+2/0
22.1.2018 9:56

L72u41b19o83m92í62r 62S50a88z85e44č84e66k 7719218105353

Ještě, že mezi ODS, ČSSD, STAN, KDU a TOP nikdy nebyli podvodníci a prospěcháři! Mnozí politici z vyjmenovaných uskupení jsou stále jako vzory morálních gigantů naší vyspělé kapitalistické společnosti!

0/0
22.1.2018 10:21

J81o55s38e44f 19S38t87a48ň41u76r55a 2913105386208

Nejen tradiční. Věci veřejné a pán Bárta se na tom taky podepsal.

+4/0
22.1.2018 9:58

V96l94a78s49t55i76m72i55l 11K92o72c14u83r18e69k 4806383560684

Tomu nerozumím, za to, že nejsou zákony vyracovány tak, aby vše mohlo probíhat normálně snad zodpovídá parlament. O tom nepíšete.

Tak pokud parlament místo práce bude dělat obstrukce, pospávat, nebosi dělat soukromé kšefty, etc. tak se stejně nic nevyřeší.

+1/0
22.1.2018 19:46

J30a77n 25D91l62o13u30h45ý 8606840173570

To je krásná pohádka, avšak zcela nereálná.

Vlastně když to vezmeme takto - na D3 se staví 5ti km. úsek, plánovaná dálnice celkem 200km, D1 - opravuje se xx km, celková délka D1 180km, to je celkem 380 km.. atd. ;-D

0/−1
22.1.2018 9:34

K87a56r33e87l 70W92i71n53t57e18r 2986375509

Ťok přišel do pěkného sajrajtu, který mu zanechali ods+socdem vlády za 30let spoluvlády s kKDU. Nyní je za Ťokem vidět výborná práce, a kdo to nevidí, tak neví jak to chodí. Když nemáte projekt (a ty zastavili ODS s pískalkem z VP a v sabotáži výstavby dálnic pokračovali další i sTOPáky) tak se další tři až čtyři roky můžete jít klouzat.

0/−5
22.1.2018 9:38

M45a34r14t39i71n 95K27y45p41r 2182415814134

ODS a ČSSD měly ministerstvo dopravy od roku 1992 do roku 2013. Tedy 21 let a to ještě ne v celku, třeba v letech 2010 až 2011 tam bačoval jistý Bárta z VV, což byl takový mentální předchůdce ANO. Takže jestli jsou vaše informace zhruba stejně přesné jako ta o 30 letech vlády ODS a ČSSD nedá se nic víc než nad nimi mávnout rukou.

+4/−1
22.1.2018 9:46

K25a46r34e41l 22W70i92n45t84e56r 2596305979

Bárta, který je jeden z největších viníků dnešní triskní situace, byl ve vládě ODS a dělal tedy vše se souhlasem této vlády.

0/−2
22.1.2018 9:50

M87a66r12t20i21n 78K86y50p27r 2772265154884

Dělal co sám chtěl.

0/0
22.1.2018 9:52

L88u89b21o56m47í91r 15S67a76z34e28č26e95k 7379438155603

Ovšem výstavba silnic je jednoduchý obor. Tam se rozhodneš a během jednoho období vystavíš stovky km dálnic! To jsou dost primitivní představy! Ale dá se nadávat na toho, kdo je posledním ministrem dopravy, to jo!

+2/0
22.1.2018 10:28

T76o53m18á72š 18Z59e43m31a96n 3625938614965

Ve 30. letech tomu tak kupodivu bylo..

+1/0
22.1.2018 20:34

J67i17ř35í 33E81r13b33e37n 1183674246407

Ano, bylo - v Praze se rozhodlo a venkov musel krčit hřbet, námitkové řízení trvalo dva týdny a protesty neměly odkladný účinek.

... a mimo jiné i kvůli tomu je D1 tažená vcelku nesmyslně přes Vysočinu. Alternativní trasa na Kolín a Pardubice by už tehdy byla rychlejší a levnější...

0/0
23.1.2018 6:02

J20a41n 82K92r25p50e53c 5456663114712

4 roky makal na mytu a kdyz nic nevymakal - a hlavne se nic nstalo, o misto neprisel a volici to tam zase hodili a v jste vetsim poctu - tak zacal radsi slibovat. nic to nestoji.

+1/−1
22.1.2018 9:33

K95a26r79e39l 77W35i50n38t21e16r 2796655209

To může napsat jen absolutní neznalec problematiky. Co mohl asi Ťok dělat s tím humusem, který mu zanechaly spoluvlády ODS+socdem ? Všude po nich zbyly nedokonalé smlouvy, protirepublikové zákony, které nedokáží ani dodnes zastavit sabotáž bandy která se jmenuje Děti země, kdovíodkud financované. projekty nikde, jenom svrab a neštovice po těch "tradičních" pseudodemokratických shnilotinách tady zbyla.

0/0
22.1.2018 9:43

J90o72s55e39f 81S32t67a85ň93u41r97a 2283595376818

Tak dnes tady máme jiné strany a nikde nečtu, že by chtěly změnit zákon kdy každý kdo má díru v zadku může blokovat výstavbu. Jak to mají na západ od nás? Tam je ta demokracie horší když to nemůže každý blokovat?

+1/0
22.1.2018 10:04

J22i50n26d40ř66i44c38h 16Š11k73o55p12e67k 4385131340405

takže nedokonalou práci stavebních úřadů vyřešíme tak, že zamezíme možnost se vyjádřit ke stavebnímu řízení ?

Jsi normální ?

0/0
22.1.2018 10:26

L75i71b11o51r 93W23a62l43i42c85h12i83e81w20i27c96z 3678256697894

Spíše jde o to, že by se vypořádání všech připomínek řešilo v jedné etapě přípravy stavby a nikoliv v každé, jak se to děje dnes.

+1/0
22.1.2018 10:40

J48i98n74d62ř65i54c65h 35Š30k10o56p89e17k 4665521860365

dnes se spousta připomínek neřeší, nebo zamítá jako neopodstatněné, proto soudy nemají problém povolení zneplatnit

0/0
22.1.2018 17:52

R39o28m37a62n 96J34e58s35c32h28k62e 9378155987225

Slečna Šlechtová se bila v prsa , že nový stavební zákon se zjednodušší. Vůbec to není pravda. Stavěl jsem před 15 lety dům a nebylko tolik papírování. Dnes stavím pouze přístřešek na auto a je to daleko horší.

+1/0
23.1.2018 19:33

Najdete na iDNES.cz