Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta se vrátila na třicet korun za litr. Zdražení trápí hlavně malé firmy

Cena nafty se po půl roce opět vrátila na hranici třiceti korun. Zdražování přitom trápí hlavně malé silniční dopravce provozující jen několik kamionů, kterých je však na trhu většina. Palivo tvoří zhruba třetinu nákladů, současné výkyvy tak firmám ubírají značnou část marží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i44c11h30a28l 34S27t18e70b45l16o 5549501454877

To někdo opravdu řeší jestli stojí litr 28 nebo 32 Kč?8-o?;-DRv

+3/0
23.1.2018 11:26

J48a77n 78C51e59p64e28k 1924186280

Ve firmách ne, ale spousta diskutérů ano. A nyní přemýšlí jak do mrazáku k 50 kostkám másla za 50 Kč a 200 vejcím ještě nacpou 500 litrů nafty, co kdyby nedej bože zdražila o 1 Kč.

+3/0
23.1.2018 12:49

J43i52n47d36ř21i59c96h 33Š43k88o58p44e14k 4235791840755

jj, spousta lidí řeší, jestli se PHM zdražily o 1 Kč/l, a pak jedou kvůli úspoře několika korun autem přes celý město do jinýho superhyper krámu

0/0
23.1.2018 13:04

Š74i13m62o53n 94M78a47r11t11y93n86e44k 7383985253186

Přesně, pro někoho jsou náklady na benzín/naftu jediným provozním nákladem auta. To, že ve skutečnosti jsou náklady na palivo jen cca 30% skutečných nákladů neřeší.

0/0
23.1.2018 15:17

J21i98ř89í 74E70r44b33e56n 1573264126987

Pamatuji časy, kdy se ceny benzínu i nafty blížily ke čtyřiceti korunám za litr... a nevím o tom, že by dopravní společnosti nějak hromadně krachovaly.

+3/0
23.1.2018 10:48

J89a42n 74C38e79p78e52k 1284156650

Jasně. To je zas hláška roku. Zdražení o 50 haléřů na litr nažene všechny řidiče do hromadné dopravy. No tak to určitě. ;-D

+3/0
23.1.2018 9:57

J88a56k67u87b 19F57e12i46f97a60r 7599299956119

Já úplně něchápu, jak může mít někdo nastavený podníkání, že ho ohrožuje 50 halířů na naftě.

+5/0
23.1.2018 9:51

R79a93d10i13m 67S38v96o47b61o45d12a 9213609216162

„Trh je velice liberalizovaný, což vyhovuje zákazníkům. Není možné do smlouvy se zákazníkem vložit novou klauzuli, například palivový příplatek, protože okamžitě přejde jinam,“

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/cena-nafta-male-firmy-stoupani-cen-drk-/ekonomika.aspx?c=A180122_210106_ekonomika_dtt

a jinde tu naftu nemaji drazsi? boze, to je debilni argument

+3/0
23.1.2018 8:53

J57i29n72d88ř16i42c10h 28Š12k55o24p97e54k 4795131480395

u železnice to chápu jako důvod.

Ale u MKD, kde nemají lidi, je to nesmysl

0/0
23.1.2018 10:20
Foto

L23u77k36á10š 83N51o24v46o37t91n19ý 6156527168468

Co kdyby ten zbytečný bordel naložili na vlak?

+5/0
23.1.2018 8:45

V50á34c90l12a40v 55P16o93u47s93t81k10a 3210231972

Který zbytečný bordel máte na mysli?

0/−1
23.1.2018 8:46

J91a81n 41N63á80d47v42o78r57n44í30k 7743698155177

Drahé, nespolehlivé, trvá to dlouho, samá škoda, jenom nevýhody.

+1/−2
23.1.2018 8:46

Š18i96m13o17n 61M13a54r21t45y98n66e71k 7423615893696

Zdražení litru nafty o 2 kč se projeví zvýšením nákladů na 1 kilometr u kamionu o 0,5 kč. Běžná cena za 1 km je 30 kč.

Skutečně je tento nárust nákladů pro některé firmy likvidační?

+1/0
23.1.2018 8:15

B23o35h23u92s26l33a20v 52D64u13š90e22k 5540945354415

30Kč/km v celkovém průměru je spíše z říše snů.

0/0
23.1.2018 8:17

M34a41r85t72i13n 18K15a46r88á37s29e27k 9818793708468

No pokud z tech 30 kc/km mate 50 haleru zisku na km, tak zvyseni nakladu o 50 haleru muze byt docela problem

0/0
23.1.2018 8:58

J54a60n 60C43e91p23e91k 1724916640

To mi chcete říct, že přepravce má na trase Praha - Brno za minimálně 3 hodiny zisk jen 100 Kč? Asi ne že?

+1/0
23.1.2018 9:59

J95i98n62d98ř89i14c41h 40Š18k30o13p96e19k 4275171560375

je to divný.

To pak jedna proražená pneu znamená ztrátu na několik týdnů

+3/0
23.1.2018 10:23

V95á89c34l82a33v 30P74o59u50s74t79k89a 3490711792

No tak na takovou vzdálenost se s návěsem sotva dostanete přes 1E/km.... zbytek si snadno spočítáte sám. ...

0/0
23.1.2018 10:34

M40a25r50t50i88n 73K29a37r77á48s40e37k 9738503638508

No troufam si rict, ze dost firem muze mit I ztratu, tak je to prece v kazdem byznysu...

0/0
23.1.2018 10:41

M26a83r66t64i76n 11K40a23r75á42s34e40k 9628653598278

A proc by takovy zisk mit nemel, jestli kamion zvladne takove cesty 4 denne (v pohode), tak to je zisk 400 denne, pri nejakych 250 pracovnich dnech to v male firme o 20 kamionech mate rocni zisk 2 miliony....

0/0
23.1.2018 10:45

J79a41n 26C78e11p66e16k 1474316700

A z čeho po 5 letech koupíte nové kamiony a z čeho zaplatíte případné poruchy atd?

0/0
23.1.2018 12:45

M96a15r84t88i46n 84K98a21r38á72s64e15k 9258623238208

Aha, vy asi netusite co je to zisk, to bude pak trosku problem - zisk je to, co vam zbude z trzeb po odecteni veskerych nakladu (tj I odpisu kamionu, oprav poruch apod)....

+2/0
23.1.2018 13:05

J37a23n 40C94e96p24e81k 1804206920

A jak píše pán nahoře. Byly tu doby, kdy stála nafta ke 40 Kč za litr a speditéři fungovali. Nyní při zdražení o 50 haléřů se tu věští národní tragédie. Ale je potřeba lidi masírovat a mít velkou čtenost článků.

+1/0
23.1.2018 12:47

J19i46n71d25ř27i60c26h 54Š40k42o17p90e53k 4865541630545

to ano,ale co mu brání mít zisk větší ? Nejsou řidiči, takže asi zákazník těžko uteče jinam, řidičům platí almužnu (13 000 + - ), tak kam ty peníze mizí ?

+1/0
23.1.2018 10:16

P30e54t25r 36Š10t26u87r55s78a 8340908747987

Osobně v tom nevidím problém. Každé podnikání má svá rizika. Ať už je to výkyv ceny vstupní suroviny (uhlí, různé druhy kovů, máslo, cukr atd.) někde jsou to pohonné hmoty a jinde zase výkyvy kurzu. Pokud firma nedokáže vstřebat tyto dopady a umí nabízet své produkty pouze a jen cenou pak je to problém.

Zajisté i v autodopravě existuje jiný atribut než cena (včasnost/přesnost dodání, rychlost dodání od objednání nebo třeba samo nakládka/vykládka zboží - prostě vše udělá řidič).

+8/0
23.1.2018 8:02

P89a12v18e36l 90V89a73n66ě57k 6474537980174

ONO bentinky a jejich 28.50 za naftu

+1/0
23.1.2018 7:02

P81e76t29r 32Š86t18u51r60s36a 8600648777817

V tomto případě mám pocit, že problém kamionů to moc neřeší, protože ONO není asi na hlavních trasách kamionové dopravy. Ale samozřejmě pro soukromé osoby s osobním autem to je řešení.

+1/0
23.1.2018 8:04
Foto

J46i54ř36í 70O81p91á63l65k43a 5271870458597

Tak někdy sjeďte z D5 na Nýřany :D

0/0
23.1.2018 8:40

L62a72d80i62s95l77a81v 11K18a15l78o58u11s 7135656571390

Je to divná situace. Výrobci vozidel vyrábí stále větší(délkou,výškou, i šířkou) vozy MPV,SUV, kombi. To má pochopitelně vliv na větší spotřebu, větší odpor vzduchu, horší dynamiku, potřebu větších a dražších pneumatik. Dokonce se zjistilo, že šířka vozidel je nyní tak velká, že přestávají stačit komunikace, je méně místa pro parkování. I přes zlepšování parametrů motorů(efektivita) ta spotřeba neklesá, jak by mohla. Hybridy, elektroauta to sice zlepšují, ale náklady jsou vyšší, než klasický pohon. Domnívám se, že stále je velký protor použití vozidel na CNG.(je lehčí než LPG) Je ho hodně, dá se vyrábět z biomasy.Má lepší předpoklady, než distribuce a skladování vodíku. Problém je , že distribuce plynu není na té úrovni, jak by mohla být. Pokud se nenalezne lepší způsob skladování energie, tak právě CNG má nejlepší předpoklady na budoucích 50 let. Především kamiony mají tak velké stavební rozměry, že předělávka na CNG by neměl být takový problém.

0/−1
23.1.2018 7:01

J75o56s70e23f 17B37r21o30ž75e71k 7163535262431

Na venkově v poho, ale ve městech je většina parkování v podzemí se zákazem vjezdu jak LPG tak CNG. Pořídit si auto, které nemůžu zaparkovat když někam jedu je na nic.

A kamiony na CNG je úplně mimo mísu.

+1/0
23.1.2018 8:40

Z11d44e51n58e87k 86S55e96i67d10l 6104445460307

A na co potřebujete ve velkém městě auto. Já když přijedu do velkého města, tak musím zaparkovat na záchytném parkovišti a tak nevím, proč by se měli po městě pohybovat ve vlastních autech, jen pro svoji lenost nebo aby ukázali, že na to mají?

0/−1
23.1.2018 8:59

J91i32ř89í 59J98i84n86d21r87a 6875499646538

na to aby si mohl odvézt rozměrnější těžší náklad, máma aby zvládla přepravit více malých dětí atd ...

+1/0
23.1.2018 9:35

J50i74ř11í 19E93r64b88e44n 1573664616177

Jo, to je gól, když si rodinka vyjede z Orlických hor do pražské Ikey, aby si tam nacpala auto dřevěným obytným legem a po započtení paliva a amortizace ušetřila asi tak stokorunu oproti tomu, kdyby dala vydělat místnímu truhláři... ;-)

0/0
23.1.2018 10:51

M68a51r29e59k 13J22a17n91e74č10k83a 1497256923261

Dejte si tu námahu a zkuste si nejdříve porovnat ceny materiálu a práci truhláře a pak pochopíte, proč spousta lidí jezdí nakupovat do Polska a nebo do marketů typu Ikea. Navíc není truhlář, jako truhlář. Některý se specializuje pouze na výrobky z masivu, jiný pouze z lamina, protože oboje má svá specifika.

0/0
23.1.2018 13:08

L57a24d32i63s69l47a32v 12K55a92l97o89u50s 7815416561740

Já bych vedle auta na vodík nezaparkoval. LPG je těžší než vzduch, je tedy mnohem nebezpečnější než CNG, které vyletí z garáže ventilací. To, že dávají zákaz v garážích na CNG je jen jejich alibismus obecně na plyn. Kamiony na CNG se velmi dlouhá léta používá v USA.

0/0
23.1.2018 14:52
Foto

J33i97ř90í 25O45p91á37l84k37a 5571610758747

Ve stávající formě je cng využitelné Hodně omezeně.

0/0
23.1.2018 8:41

J27i69n78d71ř71i86c42h 44Š96k47o31p29e27k 4135201230265

velikost pneu souvisí s hmotností vozu

0/0
23.1.2018 10:22

M51a92r67e36k 74J91a93n35e42č77k40a 1357846203731

Očividně jste skočil z fosilních paliv do CNG, když vám tak imponuje. Také jsem dlouholetý fanda plynového pohonu, ale CNG je vůči LPG krok zpět, protože má více uživatelských negativ, než pozitiv a pokud má něco budoucnost a neznamená pro uživatele žádné omezení jsou to právě hybridy.

0/0
23.1.2018 13:15

T50o79m27á80š 30K70u20c68h69a41ř 3877111538931

Podle prognóz měl už dnes docházejcí nafta měla stát 60..80 kč/l. 30 kč je za pusu.;-)

+2/0
23.1.2018 6:55

M26i73l34a74n 23L41i20n82h16a89r93t 8854766467546

Naprosto souhlas - za starého režimu mě litr benzinu stál skoro mou hodinovou mzdu!8-o A těsně před předáním moci byl litr za 8 Kčs .Jestli někomu stoupla mzda v této relaci jenom 4x... ?Jinak to je samozřejmě viděti na silnicích, na parkovištích a ve městech. Kdo má do prde-e díru, tak všade jezdí autem...:-(

+2/−1
23.1.2018 7:14

J64i14ř70í 62J20i54n76d32r91a 6425949796828

nehledě, že spotřeba u stejně velkého auta je 2/3

0/0
23.1.2018 9:36

J98a66n 43P14a92l81á47t 3615652118196

Dovezte si vice levne nafty z Ukrajiny ;)

+2/0
23.1.2018 6:53

P95e42t40r 96H20o89r36á84k 1429323259754

Nafta má neoduvodněnou daňovou výhodu proti benzínu. Takže by klidně mohla být o korunu dražší, benzín o korunu levnější. A bylo by i po problémech se škudlily a jejich sazomety.

+5/−1
23.1.2018 6:50

P83a39v89e82l 70N96o11v81á80k 7451396109173

Nebyl, pořád ta psychologická situace když ono to jede za 5,5. To, že to má drahý servis nikoho nezajímá

0/0
23.1.2018 7:12

P33e59t81r 83P64o16s12p47í69š52i24l 4228464356816

Tady vůbec nejde o škudlily a jejich sazomety. Tady jde o nákladní dopravu, vlaky, autobusy ... Až Vám kvůli tomu zdraží rohlíky, tak budete nadávat jako první.

+3/−1
23.1.2018 8:20

P52e68t93r 49H75o51r66á29k 1629903639904

Tak za prvé. Na levnějším benzínu bych ušetřil násobně více. Za druhé, rohlík stojí stejně, ať je nafta za třicet nebo za čtyřicet. Takže ta koruna by se nepoznala zcela jistě.

+1/0
23.1.2018 10:46

P68e10t36e25r 95V10a95ň12u65š75a13n57i67k 4187726456692

To si fakt myslite ze popularita nafty je kvuli 2kc rozdilu? 8-o8-o8-o8-o

0/0
23.1.2018 16:33

V47l68a57d60i74m10í37r 76F45i59b40i81g91e61r 5314721511214

MHD v Praze roste díky parkovacím zónám a až pozavírají další mosty v havarijním stavu, tak tam zkolabuje.

Nejde vozit náklad pod náklady to je cesta do pekel. Když zdraží vstupy musí se zdražit i služby. Doposud to vyrovnávali nízkými mzdami pro řidiče, ale to je u konce když nejsou lidi.

0/0
23.1.2018 6:16

D78a69v25i97d 26T46e38r78i85n91g90l 9917184420

Rust cen je nesmyslny.ted uz minimalne od vanoc stoji na zapade nemecka (vestfalsko), 1.14eur./ltr.Vzhledem k tomu ze koruna posiluje moc nerozumim zdrazeni,krom tedy marzi pumparu.

+2/0
23.1.2018 6:14

J93o83s92e53f 94V42a18l34a 9360873283633

jenom za posledni mesic zdrazila ropa o zhruba 13%

0/−1
23.1.2018 6:42







Najdete na iDNES.cz