Diskuse k článku

Česko chrlí milion aut ročně, Češi však jezdí s 14 let starými ojetinami

Přestože Česko patří mezi nejvýznamnější evropské výrobce aut, vozidlový park Čechů neustále stárne. Ke konci loňského roku se věk průměrného tuzemského auta podle statistik Svazu dovozců automobilů vozidel v Česku zvýšilo na 14,62 roku. Zvýšil se rovněž počet registrovaných aut na 5,6 milionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A87r65n14o13š52t 56P93á33t78e48k 4447576215417

Co proč? Asi nemaj na nový prachy, ne?

0/0
29.1.2018 6:03

V72á19c49l93a59v 83K93a75f72t23a57n 7105859673516

Já třeba na nové rozhodně nemám, ale znám dost lidí, kteří na nové mají a stejně kupují ojetiny. není to jen o penězích ale i o preferencích. Mj. znám i lidi kteří na nové nemají a přesto si ho pořizují :)

0/0
29.1.2018 11:37

M27a68r43t53i47n 17H94o14r76á11k 9103589904

Ať si každý kupuje, co chce a na co má. Hlavně ať se lidi příliš nezadlužují.

Auta po r. 2000 jsou již poměrně slušně bezpečná (pokud to nejsou opravené vraky) a pak spíše záleží, jak byla udržovaná a jak se k nim předchozí majitel choval. Kupující se pak ještě musí rozhodnout, co od auta očekává. Pokud mu stačí starší auto v určité výbavě, tak je vše v pořádku.

Hlavně bych vždy hodnotil i u aut cost-benefit. Na malý nájezd není nutné mít super nové auto.

+1/0
28.1.2018 19:28

V95i54k74t33o87r 86J38o73h73á16n76e32k 4524214928890

To není. Ale otázka, jestli to musí být staré (= většinou smradlavé) auto, nebo nějaké novější, ale méně nadupané (výbavou a výkonem), pro někoho, kdo moc nenajezdí, klidně nějaké "městské přibližovadlo". Myslím, že určité rozumná míra legislativního tlaku (nebo spíše motivace) pro pořizování novějších aut by měla existovat.

0/0
28.1.2018 23:46

V54á51c69l35a81v 60K79a11f13t72a34n 7765159713916

Staré=Smradlavé není pravda. Legislativní tlak na pořizování spotřebního zboží ... to nemyslíte vážně, že ne. To je drobet totalitní.

0/0
29.1.2018 11:41

J59i34ř13í 78S28c48h33w22a97c38h 8768524618656

hlavně co s tím každoročně vyráběným milionem aut budeme dělat až se eurohateři "dočkají" svého vysněného czexitu.....

+1/0
27.1.2018 22:39

M31a94r94e12k 24H32r59u39b32y 6187452741738

Auta se vyrabi i mimo EU, jen tak naokraj;-)

0/0
28.1.2018 22:01

J30i24ř62í 60S68c11h24w27a97c48h 8418744518306

a kolik se v EU prodá aut vyrobených mimo EU?

0/0
30.1.2018 20:55

T39o71m95á14š 17K27l45í80m77a 4384747893493

A zitra tu bude clanek ze mame moc stare domy atd.... Nebo neco jinneho. Jako chapu ze jsou stara auta min bezpecna atd. Ale na to bezne cestovani na nakup po meste to bohate staci.

0/0
27.1.2018 12:51

J42i29ř11í 93S43c53h74w13a96c44h 8778184508466

a když nám to ty města ještě tak pěkně "navoní", tak je to super.....

0/0
27.1.2018 23:16

V47í33t 55B62r36z72o11b29o67h35a14t37ý 7560372493451

Jojo ekodaň, která měla stará auta ze silnic dostat je jen prodražila a vozový park čechů kvůli tomu stárne..... je na čase ji zvýšit (jak mají politici v plánu) aby vozový park byl ještě starší :-D :-D

0/0
27.1.2018 10:43
Foto

J33i85ř78í 61O81p97á95l54k97a 5311750278417

Firemní vůz nemá ani půl roku, měsíční nájezd je cca 12oookm, nafta. Soukromý je z roku 97 na LPG a najedu s nim asi tisíc km ročně. Na co mi bude nové soukromé auto?

+4/0
27.1.2018 4:11

A36r28n95o65š80t 96P56á32t74e47k 4277486225617

600km/za den? Půl dne za volantem? To tě asi volnat živí, ne?

0/0
29.1.2018 6:05

P74e89t16r 95N46o62v60á21k 8905389880

domnívám se že to souvisí

-

1) se zvrácenou pseudo green EU politikou (maloobjemové motory které žerou více než starší ale nové jsou dražší) ;-€

-

2) lidé se snad bezhlavě nezadlužují a myslí na zadní kolečka

neboť

až současná bublina o5 zplaskne je dobré mít rezervy!!8-o

+2/−1
27.1.2018 1:26

P64e49t37r 11N64o15v95á82k 8865419170

3) lhaní o užitných vlastnostech by mohl být asi 3. důvod

(který vyhovuje POUZE výrobcům!) tzn i zadavatelům reklamy 8-o

--

Lhát a Krást mohou totiž pouze korporace a bohatí

--

--

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.cz/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+1/0
27.1.2018 1:29

J17i70ř75í 40S91c23h57w48a61c22h 8698454318636

domnívej se co chceš, ale netvrď tady, že dnešní maloobjemové motory žerou víc jak starší ekvivalenty.

Zatímco dnes Octavía s malým benzínovým turbomotorem 1.2/1.0 díky "zvrácené pseudo green politice EU" jezdí v průměru 6-6.5 litru na 100, tak Octavii s jeho atmosferickými předchůdci se o takových hodnotách mohlo jen zdát, protože reálně to bylo 7,5-8 na sto.

A oproti tvým domněnkám ti mohu poskytnou fakta:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=120&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2009&power_s=50&power_e=120&page=10&powerunit=2

0/0
27.1.2018 22:56

M90a34r39e63k 80H25r36u66b76y 6257562291318

Super...a stoji ten litr na sto za zkracenou zivotnost celeho auta? A brutalni komplikovanost a zlo jmenem DPF?

0/0
28.1.2018 22:05

J19i41ř30í 65S34c29h67w81a45c30h 8158704478626

DPF je brutální dobro, co dýchají vzduch za autem, které je funkčním DPF vybaveno.

0/0
30.1.2018 20:58

J52a76n 76F94r13i15d46r73i80c65h 6285168259793

Já vlastně nikdy neměl auto mladší 15ti let. Momentálě mám ročník 1990. na těch mých 5-9 km do města a zpět to stačí, když chci dál, tak soused má autopůjčovnu.

Rád bych nové, i příjem by na to byl, ale pořád si říkám, že jsou důlěžitejší věci, které je třeba koupit.

+4/0
27.1.2018 1:16

Z50d93e59n82k71a 91S48v16o40b56o44d25o62v81á 2552138334923

Asi na nová auta nemají.

0/0
26.1.2018 12:30

R42a61d83e88k 10K30o52l24i84á45š 6607632461279

Mě stálo pořízení vozu 30 tis.. Vrazil jsem do něj v průběhu let dalších třicet. Najel jsem již více než 70 tis.km. V přepočtu 1Kč/1km. Vyplatí se vůz za 300 tisíc? Kde na to má vzít státní úředník? Neštymuje to.

0/0
26.1.2018 12:24

L14a86d40i50s70l31a98v 55K24a46l45o29u59s 7865516631270

Protože za A) kupní síla je nízká, B) rozhodují spíš najeté kilometry, než uběhlé roky, a způsob užívání, a údržba

+2/−1
25.1.2018 7:57

L76e42o35š 73M63a95r60š93a38l 5402574172128

A proto by bylo nejlepší přijmout zákon, zakazující jezdit u nás automobilem starším 5 let, ne?;-€

+2/0
25.1.2018 7:35

Z54d76e19n26e21k 75J50i14n41d11r92a 5866478460

Problém dnešní doby je nejspíše v tom, že vše když je staré čtyři roky tak rádoby odborníci tlačí do lidí nutnost tuto věc vyměnit za novou a to se týká i automobilů.

Zvláště západní ekonomiky jsou založeny na spotřebě a to je ten zakopaný pes.

I věc stará dvacet let může sloužit velmi dobře a s malými náklady.

+14/−1
25.1.2018 6:39

V52i79k70t64o71r 30J28o82h31á21n53e50k 4904794568420

Tak samozřejmě tenhle tlak je zdravý pro ekonomiku, ale jinak moc ne. Uzákonit maximální stáří auta by také byla socialistická hloupost.

Na druhou stranu, v situaci, kdy se často při STK fixluje a uplácí a zároveň existují jinak přísné normy pro auta různého stáří, vytváří se dost neférové prostředí. Jeden zaplatí kuoupí novějšího vozu desetitisíce za technologie vedoucí k nižším emisím, zatímco jiný před ním jedoucí mu čmudí pod nos (sám to čuchat nemusí). Samozřejmě to nejde zařídit tak, aby si každý čmuchal to svoje, ale měla by souběžně s různě přísnými limity existovat i nějaké kompenzační znevýhodnění. Otázka je, jak by mělo vypadat - vyšší poplatky, časové omezení provozu, omezení najetých km za měsíc (případně cokoliv nad limit za poplatek), ... Já vím, byla by to další regulace, ale zrovna tady bych ji viděl jako smysluplnou a narovnávající současný neférový stav.

0/0
28.1.2018 23:41

M90a51r48e22k 90J68a20n43e74č75k22a 1227456403411

Koukám průměr tří aut v naší rodině je přesně 14,66 let (11, 16 a 17 let) a celorepublikový je 14,62 let, takže až na ty setinky přesně ;-D

+3/0
25.1.2018 0:42

P85e25t58r 17S23c67h74w85a85r82z 7718549963711

Průměr zvedají další auta v rodině. Pokud bydlíte na vesnici (stačí kousek za městem), potřebujete zpravidla dojíždět do práce. Zatímco MHD je většinou bez problémů, tak "meziměsto" veřejnou dopravou je zhusta děs. Takže hlavní auto v rodině bývá novější, kdežto 2. auto pro druhého z manželů nebo dítě je 15+ let staré, ale vzhledem k nájezdu se nevyplatí koupit novější.

Dále (co vidím v okolí) dost starších aut drží penzisté, kteří už auto k dojíždění do práce nepotřebují a to co mají je "na dožití" (toho auta) a další si už třeba nekoupí.

+8/0
24.1.2018 20:49

M70a83r70e57k 98M19a51l48ý 1352548831680

Máme taky v rodině 2 auta, jedno 7 let a druhé 11 let. A soused důchodce má malé auto jako nové 2 roky. Předtím měl auto 5 let.

0/0
24.1.2018 21:46

O36n88d94ř17e16j 47L89o79š67o34t41h 2712424745260

S tím se dá souhlasit, bydlím ve městě a máme jedno auto, nové, letos dostavíme dům kousek za městem a budu potřebovat druhé auto a to nové kupovat nebudu, na 10 km denně stačí 8-10 let stará plečka.

0/0
25.1.2018 2:46

P65a61v38e29l 24K22u70n14c 9902519648458

Jenom aby Škodovka "nepropásla" přechod na elektroauta (konkurenci by se to hodilo) - něco jako přechod na ploché obrazovky TV.

0/0
24.1.2018 19:56

J30a89n 47V88á14c33l54a40v84í89k 3772766331639

Tohle bude podle všeho pozvolnější přechod, takže i kdyby zaspali, tak je spalovací motory nějakou dobu uživí a v mezičase něco spíchnou. Konečně VW už nějaké elektromobily má.

+1/0
24.1.2018 22:27

M27i14c46h52a97l 24R34o92u85č85a 7956350690551

kde je můj příspěvek pane cenzore?

0/0
24.1.2018 18:53

M65i84c13h65a50l 11R69o89u29č44a 7376480870431

Na západ od nás má tatík dvě děti, poněvadž ve škole byl průměrně (in arsch), tak jako Fliesenleger (dlaždič) bere 1850 Euro měsíčně, má dva dlaždičovo potomky, na každé měsíčně 245 Euro, žena (taky žádná intelektuálka) prodavačka v obchodě 1300 měsíčně. Oba platy krát 14, plus děti (a to nepočítám žádné extra daňové úlevy) měsíční příjem cca 105 000.- Nájmy, ceny energií stejné, ceny potravin levnější, drogerie levnější.. Tohle je tip, jak je možné pár kilometrů ve městě velikosti Znojma existovat.. V ČR je to plat plat poslance a učitelky... [>-]Rv

+2/−1
24.1.2018 18:49

V41l74a82d61a 95S59i94m65o66n47i52k 3509213373145

U těch přídavků trochu básníte - 2 x 194€ pro rok 2018

+1/0
24.1.2018 22:21

M60a92r78t63i97n 73S98e85d22o35n31a 2935376846119

Musim rici ze bych nechtel zit jako rodinka ve vasem pripade, zadna hitparada to neni. Ale s ohledem na profese rodicu to je celkem logicke.

0/0
25.1.2018 3:50

G25e59o35r89g 60K20o12m44b39e19r60e10c 9284641226101

tech 1850 se mi nejak nezda to by mel jen nejakch 2450 hrubyho. A jako obkladac jenom 2450 hrubeho je nejak malo.

0/0
25.1.2018 13:06

Š88t41e85f67a51n 57F84r89i68č42a 7882708363736

Vyrábíme a prodáváme auta za světové ceny, ale mzdy jsou zde několikanásobně nižší, než v sousední zemi. Takže nezbývá, než kupovat staré ojetiny a ta auta dojezdit až do šrotu.

+1/−1
24.1.2018 18:26
Foto

R64o67m80a65n 32K92o25z31e75l 4927586573494

Nějak nevidím důvod, proč by se měl vozový park obnovovat jinak než přirozenou cestou. A pokud někdo argumentuje ekologií, tak už od cca roku 1993 všechny auta splňují nějakou normu Euro, tedy se nejedná o žádné trabanty a nadto tak staré auta nemají velké nájezdy, obvykle je mají ti, kdo moc nenajezdí.

+12/0
24.1.2018 17:50

J53i46n73d80ř30i98c34h 41Š61k50o26p59e66k 4735441300285

hlavně EURO je tak teoretická hodnota, že není třeba příliš řešit, zda má auto EURO 2 nebo 4, protože emise v reálu mohou být téměr totožné

0/0
24.1.2018 17:56

J30a41n 17V64á54c91l28a61v42í29k 3842676651919

Jako že auta vyráběná v době EURO2 splňují i EURO4?

0/0
24.1.2018 18:03

R19o92b18e40r52t 94M60a67t70u11l41a 8127269646165

Ne, jakože auta EURO4 jsou ve skutečnosti EURO2

0/0
24.1.2018 18:14

J64i28n79d11ř56i71c26h 50Š83k98o53p55e28k 4875791490735

jakože reálné emise aut EURO 2 a EURO 4 nemusí být zas tak rozdílné

reálné emise = emise v provozu

Laboratorní údaje jsou k ničemu, ty znečištění nedělají

+1/0
24.1.2018 18:19

J95i58ř16í 65S57c43h90w34a67c62h 8698164338516

to jakože Euro 4 laboratorní hodnoty ve skutečném provozu nesplňuje a Euro 2 ty laboratorní hodnoty ve skutečném provozu splňuje?

0/0
27.1.2018 23:30

P75a63v55e76l 10K14r66ů18t29a 9920527348417

Problém je v tom, že auta jsou na české poměry neúměrně drahá. Když na nové auto spořím deset a více let, tak to není zrovna dobře.

+2/0
24.1.2018 17:46

V49í42ť79a 90K61r66u16t67i57š 1490164845887

Před 20 lety byla auta na české poměry reálně asi 3x dražší.

0/0
24.1.2018 20:02

E75d88u19a55r43d 59D56r77á90b72e20k 7787443179869

a co teprv před 80 lety!

+3/0
24.1.2018 21:22

M39a23r23t33i11n 91S84e35d81o78n54a 2655446186169

Proc by to nemelo byt dobre? Nove auto se v CR da poridit od 170 tis, pokud nejste schopen za rok usetrit 17 tis tak vam budou chybet penize na jeho provoz. Pro lidi jako vy je auto ekonomicky nesmysl.

0/0
25.1.2018 3:56

P15a70v25e25l 89K29r19ů46t18a 9730837308577

Takové auto neznám a i u dalších věcí jste mimo realitu.

+4/0
25.1.2018 6:11
Foto

J68a69r22o26m59í28r 37H43l36u82b82e95k 2896630364761

Já jsem se svým 19. letým naprosto spokojen. Všechno, co má fungovat, funguje naprosto spolehlivě, nekazí se, ještě mne nikdy nezradilo na silnici. Údržba je poměrně levná, jelikož skoro všechno se dá opravit svépomocí. Nemám nejmenší zájem o nějaký přeelektrizovaný šrot, který je po 5 letech opravdu šrot.

+18/−1
24.1.2018 17:07

M88a93r21t69i84n 66S49e62d29o26n67a 2295766146599

1) pokud autem popojizdite proc ne, ale na jizdu napric Evropou asi uz vas vuz moc nebude,

2) proc by melo byt auto po 5 letech srot, pokud se o nej majitel stara? 5 let je dnes bezna tovarni zaruka na vuz.

+2/0
25.1.2018 4:00



Najdete na iDNES.cz