Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko chrlí milion aut ročně, Češi však jezdí s 14 let starými ojetinami

Přestože Česko patří mezi nejvýznamnější evropské výrobce aut, vozidlový park Čechů neustále stárne. Ke konci loňského roku se věk průměrného tuzemského auta podle statistik Svazu dovozců automobilů vozidel v Česku zvýšilo na 14,62 roku. Zvýšil se rovněž počet registrovaných aut na 5,6 milionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A68r26n39o12š90t 43P40á92t93e94k 4487966695417

Co proč? Asi nemaj na nový prachy, ne?

0/0
29.1.2018 6:03

V21á69c27l76a95v 90K52a69f39t32a66n 7315989513506

Já třeba na nové rozhodně nemám, ale znám dost lidí, kteří na nové mají a stejně kupují ojetiny. není to jen o penězích ale i o preferencích. Mj. znám i lidi kteří na nové nemají a přesto si ho pořizují :)

0/0
29.1.2018 11:37

M93a58r62t24i60n 94H95o70r57á89k 9773799114

Ať si každý kupuje, co chce a na co má. Hlavně ať se lidi příliš nezadlužují.

Auta po r. 2000 jsou již poměrně slušně bezpečná (pokud to nejsou opravené vraky) a pak spíše záleží, jak byla udržovaná a jak se k nim předchozí majitel choval. Kupující se pak ještě musí rozhodnout, co od auta očekává. Pokud mu stačí starší auto v určité výbavě, tak je vše v pořádku.

Hlavně bych vždy hodnotil i u aut cost-benefit. Na malý nájezd není nutné mít super nové auto.

+1/0
28.1.2018 19:28

V78i46k26t64o10r 23J38o37h27á93n15e97k 4554974858170

To není. Ale otázka, jestli to musí být staré (= většinou smradlavé) auto, nebo nějaké novější, ale méně nadupané (výbavou a výkonem), pro někoho, kdo moc nenajezdí, klidně nějaké "městské přibližovadlo". Myslím, že určité rozumná míra legislativního tlaku (nebo spíše motivace) pro pořizování novějších aut by měla existovat.

0/0
28.1.2018 23:46

V45á68c44l88a52v 10K46a84f82t19a46n 7255979693856

Staré=Smradlavé není pravda. Legislativní tlak na pořizování spotřebního zboží ... to nemyslíte vážně, že ne. To je drobet totalitní.

0/0
29.1.2018 11:41

J28i20ř51í 90S91c16h12w31a84c22h 8228754648576

hlavně co s tím každoročně vyráběným milionem aut budeme dělat až se eurohateři "dočkají" svého vysněného czexitu.....

+1/0
27.1.2018 22:39

M25a14r95e19k 63H22r31u42b90y 6577772101408

Auta se vyrabi i mimo EU, jen tak naokraj;-)

0/0
28.1.2018 22:01

J80i90ř75í 23S39c57h17w85a86c14h 8168934118436

a kolik se v EU prodá aut vyrobených mimo EU?

0/0
30.1.2018 20:55

T46o58m75á39š 33K81l37í67m14a 4494167433573

A zitra tu bude clanek ze mame moc stare domy atd.... Nebo neco jinneho. Jako chapu ze jsou stara auta min bezpecna atd. Ale na to bezne cestovani na nakup po meste to bohate staci.

0/0
27.1.2018 12:51

J63i84ř29í 92S22c91h75w30a40c19h 8988824288566

a když nám to ty města ještě tak pěkně "navoní", tak je to super.....

0/0
27.1.2018 23:16

V70í37t 10B88r25z62o77b84o82h24a28t54ý 7280122223851

Jojo ekodaň, která měla stará auta ze silnic dostat je jen prodražila a vozový park čechů kvůli tomu stárne..... je na čase ji zvýšit (jak mají politici v plánu) aby vozový park byl ještě starší :-D :-D

0/0
27.1.2018 10:43
Foto

J35i16ř94í 98O52p10á67l20k93a 5111340228167

Firemní vůz nemá ani půl roku, měsíční nájezd je cca 12oookm, nafta. Soukromý je z roku 97 na LPG a najedu s nim asi tisíc km ročně. Na co mi bude nové soukromé auto?

+4/0
27.1.2018 4:11

A49r75n56o14š34t 65P40á14t60e90k 4807786785127

600km/za den? Půl dne za volantem? To tě asi volnat živí, ne?

0/0
29.1.2018 6:05

P14e74t66r 73N72o18v53á82k 8915869290

domnívám se že to souvisí

-

1) se zvrácenou pseudo green EU politikou (maloobjemové motory které žerou více než starší ale nové jsou dražší) ;-€

-

2) lidé se snad bezhlavě nezadlužují a myslí na zadní kolečka

neboť

až současná bublina o5 zplaskne je dobré mít rezervy!!8-o

+2/−1
27.1.2018 1:26

P13e69t69r 89N94o23v37á65k 8775429480

3) lhaní o užitných vlastnostech by mohl být asi 3. důvod

(který vyhovuje POUZE výrobcům!) tzn i zadavatelům reklamy 8-o

--

Lhát a Krást mohou totiž pouze korporace a bohatí

--

--

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.cz/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+1/0
27.1.2018 1:29

J71i50ř92í 46S81c81h74w25a24c30h 8738974628456

domnívej se co chceš, ale netvrď tady, že dnešní maloobjemové motory žerou víc jak starší ekvivalenty.

Zatímco dnes Octavía s malým benzínovým turbomotorem 1.2/1.0 díky "zvrácené pseudo green politice EU" jezdí v průměru 6-6.5 litru na 100, tak Octavii s jeho atmosferickými předchůdci se o takových hodnotách mohlo jen zdát, protože reálně to bylo 7,5-8 na sto.

A oproti tvým domněnkám ti mohu poskytnou fakta:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=120&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2009&power_s=50&power_e=120&page=10&powerunit=2

0/0
27.1.2018 22:56

M36a37r61e14k 61H66r83u68b84y 6317942691248

Super...a stoji ten litr na sto za zkracenou zivotnost celeho auta? A brutalni komplikovanost a zlo jmenem DPF?

0/0
28.1.2018 22:05

J64i76ř53í 22S10c68h65w12a26c79h 8358354718176

DPF je brutální dobro, co dýchají vzduch za autem, které je funkčním DPF vybaveno.

0/0
30.1.2018 20:58

J76a72n 98F38r70i16d53r68i85c74h 6615268759643

Já vlastně nikdy neměl auto mladší 15ti let. Momentálě mám ročník 1990. na těch mých 5-9 km do města a zpět to stačí, když chci dál, tak soused má autopůjčovnu.

Rád bych nové, i příjem by na to byl, ale pořád si říkám, že jsou důlěžitejší věci, které je třeba koupit.

+4/0
27.1.2018 1:16

Z12d65e71n50k21a 67S19v47o70b17o72d39o95v42á 2192568364773

Asi na nová auta nemají.

0/0
26.1.2018 12:30

R89a59d17e95k 84K91o33l63i69á95š 6907772601839

Mě stálo pořízení vozu 30 tis.. Vrazil jsem do něj v průběhu let dalších třicet. Najel jsem již více než 70 tis.km. V přepočtu 1Kč/1km. Vyplatí se vůz za 300 tisíc? Kde na to má vzít státní úředník? Neštymuje to.

0/0
26.1.2018 12:24

L92a11d10i59s18l84a23v 13K96a38l12o91u65s 7415206201580

Protože za A) kupní síla je nízká, B) rozhodují spíš najeté kilometry, než uběhlé roky, a způsob užívání, a údržba

+2/−1
25.1.2018 7:57

L39e48o82š 35M25a57r16š79a79l 5262574962238

A proto by bylo nejlepší přijmout zákon, zakazující jezdit u nás automobilem starším 5 let, ne?;-€

+2/0
25.1.2018 7:35

Z56d91e55n88e46k 94J42i58n47d50r64a 5866618770

Problém dnešní doby je nejspíše v tom, že vše když je staré čtyři roky tak rádoby odborníci tlačí do lidí nutnost tuto věc vyměnit za novou a to se týká i automobilů.

Zvláště západní ekonomiky jsou založeny na spotřebě a to je ten zakopaný pes.

I věc stará dvacet let může sloužit velmi dobře a s malými náklady.

+14/−1
25.1.2018 6:39

V93i92k36t91o52r 58J46o60h39á76n57e76k 4534934798380

Tak samozřejmě tenhle tlak je zdravý pro ekonomiku, ale jinak moc ne. Uzákonit maximální stáří auta by také byla socialistická hloupost.

Na druhou stranu, v situaci, kdy se často při STK fixluje a uplácí a zároveň existují jinak přísné normy pro auta různého stáří, vytváří se dost neférové prostředí. Jeden zaplatí kuoupí novějšího vozu desetitisíce za technologie vedoucí k nižším emisím, zatímco jiný před ním jedoucí mu čmudí pod nos (sám to čuchat nemusí). Samozřejmě to nejde zařídit tak, aby si každý čmuchal to svoje, ale měla by souběžně s různě přísnými limity existovat i nějaké kompenzační znevýhodnění. Otázka je, jak by mělo vypadat - vyšší poplatky, časové omezení provozu, omezení najetých km za měsíc (případně cokoliv nad limit za poplatek), ... Já vím, byla by to další regulace, ale zrovna tady bych ji viděl jako smysluplnou a narovnávající současný neférový stav.

0/0
28.1.2018 23:41

M67a65r15e83k 80J19a45n75e94č25k77a 1107906963281

Koukám průměr tří aut v naší rodině je přesně 14,66 let (11, 16 a 17 let) a celorepublikový je 14,62 let, takže až na ty setinky přesně ;-D

+3/0
25.1.2018 0:42

P48e63t78r 22S85c52h33w14a48r76z 7948629783401

Průměr zvedají další auta v rodině. Pokud bydlíte na vesnici (stačí kousek za městem), potřebujete zpravidla dojíždět do práce. Zatímco MHD je většinou bez problémů, tak "meziměsto" veřejnou dopravou je zhusta děs. Takže hlavní auto v rodině bývá novější, kdežto 2. auto pro druhého z manželů nebo dítě je 15+ let staré, ale vzhledem k nájezdu se nevyplatí koupit novější.

Dále (co vidím v okolí) dost starších aut drží penzisté, kteří už auto k dojíždění do práce nepotřebují a to co mají je "na dožití" (toho auta) a další si už třeba nekoupí.

+8/0
24.1.2018 20:49

M69a50r48e78k 19M81a97l80ý 1772968831570

Máme taky v rodině 2 auta, jedno 7 let a druhé 11 let. A soused důchodce má malé auto jako nové 2 roky. Předtím měl auto 5 let.

0/0
24.1.2018 21:46

O59n96d37ř80e46j 69L41o57š19o22t74h 2802924845430

S tím se dá souhlasit, bydlím ve městě a máme jedno auto, nové, letos dostavíme dům kousek za městem a budu potřebovat druhé auto a to nové kupovat nebudu, na 10 km denně stačí 8-10 let stará plečka.

0/0
25.1.2018 2:46

P60a66v16e84l 55K65u45n35c 9732399308808

Jenom aby Škodovka "nepropásla" přechod na elektroauta (konkurenci by se to hodilo) - něco jako přechod na ploché obrazovky TV.

0/0
24.1.2018 19:56

J25a29n 67V85á80c37l38a92v36í75k 3672406351319

Tohle bude podle všeho pozvolnější přechod, takže i kdyby zaspali, tak je spalovací motory nějakou dobu uživí a v mezičase něco spíchnou. Konečně VW už nějaké elektromobily má.

+1/0
24.1.2018 22:27

M30i30c56h75a66l 84R33o47u47č23a 7706210370901

kde je můj příspěvek pane cenzore?

0/0
24.1.2018 18:53

M24i71c63h51a25l 87R25o38u51č36a 7926530640911

Na západ od nás má tatík dvě děti, poněvadž ve škole byl průměrně (in arsch), tak jako Fliesenleger (dlaždič) bere 1850 Euro měsíčně, má dva dlaždičovo potomky, na každé měsíčně 245 Euro, žena (taky žádná intelektuálka) prodavačka v obchodě 1300 měsíčně. Oba platy krát 14, plus děti (a to nepočítám žádné extra daňové úlevy) měsíční příjem cca 105 000.- Nájmy, ceny energií stejné, ceny potravin levnější, drogerie levnější.. Tohle je tip, jak je možné pár kilometrů ve městě velikosti Znojma existovat.. V ČR je to plat plat poslance a učitelky... [>-]Rv

+2/−1
24.1.2018 18:49

V17l83a98d75a 59S34i45m24o77n97i71k 3459573763815

U těch přídavků trochu básníte - 2 x 194€ pro rok 2018

+1/0
24.1.2018 22:21

M53a24r68t10i46n 77S64e22d26o25n46a 2155916786299

Musim rici ze bych nechtel zit jako rodinka ve vasem pripade, zadna hitparada to neni. Ale s ohledem na profese rodicu to je celkem logicke.

0/0
25.1.2018 3:50

G81e23o30r41g 40K63o24m93b61e13r55e10c 9924651786781

tech 1850 se mi nejak nezda to by mel jen nejakch 2450 hrubyho. A jako obkladac jenom 2450 hrubeho je nejak malo.

0/0
25.1.2018 13:06

Š40t48e56f97a21n 34F52r27i23č51a 7702828603226

Vyrábíme a prodáváme auta za světové ceny, ale mzdy jsou zde několikanásobně nižší, než v sousední zemi. Takže nezbývá, než kupovat staré ojetiny a ta auta dojezdit až do šrotu.

+1/−1
24.1.2018 18:26
Foto

R28o53m44a58n 25K58o24z25e46l 4287386293174

Nějak nevidím důvod, proč by se měl vozový park obnovovat jinak než přirozenou cestou. A pokud někdo argumentuje ekologií, tak už od cca roku 1993 všechny auta splňují nějakou normu Euro, tedy se nejedná o žádné trabanty a nadto tak staré auta nemají velké nájezdy, obvykle je mají ti, kdo moc nenajezdí.

+12/0
24.1.2018 17:50

J96i90n76d71ř56i46c45h 16Š66k44o80p17e57k 4695121270875

hlavně EURO je tak teoretická hodnota, že není třeba příliš řešit, zda má auto EURO 2 nebo 4, protože emise v reálu mohou být téměr totožné

0/0
24.1.2018 17:56

J91a41n 43V48á83c11l65a44v49í30k 3642246121389

Jako že auta vyráběná v době EURO2 splňují i EURO4?

0/0
24.1.2018 18:03

R68o91b26e55r36t 45M79a24t45u24l16a 8617189636505

Ne, jakože auta EURO4 jsou ve skutečnosti EURO2

0/0
24.1.2018 18:14

J66i87n21d97ř57i35c95h 85Š67k23o88p21e36k 4165261800905

jakože reálné emise aut EURO 2 a EURO 4 nemusí být zas tak rozdílné

reálné emise = emise v provozu

Laboratorní údaje jsou k ničemu, ty znečištění nedělají

+1/0
24.1.2018 18:19

J63i16ř21í 25S40c23h75w80a17c76h 8958284418316

to jakože Euro 4 laboratorní hodnoty ve skutečném provozu nesplňuje a Euro 2 ty laboratorní hodnoty ve skutečném provozu splňuje?

0/0
27.1.2018 23:30

P91a11v93e82l 42K52r26ů53t12a 9720157588427

Problém je v tom, že auta jsou na české poměry neúměrně drahá. Když na nové auto spořím deset a více let, tak to není zrovna dobře.

+2/0
24.1.2018 17:46

V46í33ť53a 17K29r43u25t97i11š 1510344355737

Před 20 lety byla auta na české poměry reálně asi 3x dražší.

0/0
24.1.2018 20:02

E45d26u49a58r10d 66D35r91á96b20e42k 7337823379749

a co teprv před 80 lety!

+3/0
24.1.2018 21:22

M19a14r48t20i81n 80S38e56d63o68n75a 2835266326899

Proc by to nemelo byt dobre? Nove auto se v CR da poridit od 170 tis, pokud nejste schopen za rok usetrit 17 tis tak vam budou chybet penize na jeho provoz. Pro lidi jako vy je auto ekonomicky nesmysl.

0/0
25.1.2018 3:56

P58a69v56e67l 17K98r13ů52t71a 9480337508497

Takové auto neznám a i u dalších věcí jste mimo realitu.

+4/0
25.1.2018 6:11
Foto

J23a20r83o45m16í50r 87H96l13u24b53e91k 2166690854881

Já jsem se svým 19. letým naprosto spokojen. Všechno, co má fungovat, funguje naprosto spolehlivě, nekazí se, ještě mne nikdy nezradilo na silnici. Údržba je poměrně levná, jelikož skoro všechno se dá opravit svépomocí. Nemám nejmenší zájem o nějaký přeelektrizovaný šrot, který je po 5 letech opravdu šrot.

+18/−1
24.1.2018 17:07

M33a81r18t68i16n 60S72e75d25o30n74a 2155606756709

1) pokud autem popojizdite proc ne, ale na jizdu napric Evropou asi uz vas vuz moc nebude,

2) proc by melo byt auto po 5 letech srot, pokud se o nej majitel stara? 5 let je dnes bezna tovarni zaruka na vuz.

+2/0
25.1.2018 4:00







Najdete na iDNES.cz