Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet opět rostl, žlutými vlaky přepravil o milion cestujících víc

Žlutými vlaky RegioJet cestovalo v loňském roce 4,67 milionu cestujících. Počet lidí, kteří využili služeb soukromého dopravce patřícího podnikateli Radimu Jančurovi, tak meziročně vzrostl o zhruba milion. Více cestujících přibylo mimo jiné kvůli navyšování spojů na trati mezi Prahou, Brnem a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77e45o64š 62K63o11n35e39č29n75ý 2682230672

tohle zbytečné protěžování vlaků v 21. století fakt nechápu. Mimochodem ten vagón low cost je děsnej. Sedačky nepohodlný a vlak jede, neskutečně dlouho. Nerozumím tomu, když má krásný žlutý autobusy a ta dálnice taky hrozná vždy není. Autobus je rychlejší a má pohodlnější sedadla.

0/−1
31.1.2018 22:53

M66i61r13e58k 84Z50á94v52o51d69n23ý 7952887200358

To je škoda :(

0/−7
25.1.2018 17:05

L24e57o62š 38K24o80n83e20č70n47ý 2702560502

vy jste hlupák že

0/0
31.1.2018 22:48

T61o57m28á54š 32H52o40r86á59k 8300745726439

"V roce 2016 ČD přepravily 171,5 milionu cestujících, což představuje nárůst o 1,8 milionu." Jak počítá cestující Regiojet mě je jasné, ale jak počítá přepravené cestující ČD? Jen kolem Prahy jezdí spousta lidí na PID jízdné a u ČD si žádné jízdenky, které by šly evidovat, nekupují, přesto vlakem jezdí. A jinde lidi jezdí na ČD dlouhodobé traťové jízdenky. Jak je třeba ve statistikách započítán cestující, který jezdí do práce na čtvrtletní jízdenku, když dopravce nemá přehled, kolikrát jí během platnosti využil?

0/−4
25.1.2018 13:11

Z25d81e92n22ě92k 49K15o45v28á93ř 9618219599395

To je poměrně jednoduchá záležitost. Dopravce má přehled, protože i čtvrletní traťovou jízdenku pípá při kontrole průvodčí přes terminál.

+5/0
25.1.2018 13:15

J52a79n 28C48e24p12e34k 1944106180

Tak to vás naprosto přesně ubezpečím, že třeba na trase mezi Klánovicemi a Libní kolikrát ani průvodčí nestačí projít skoro prázdný vlak, zkontrolovat lítačky pípnutím, neb pořád nějaká další zastávka a on nestíhá. Ve špičkách to nemůže stíhat již vůbec. Tak že tudy cesta k počtu cestujících určitě nevede.

+2/0
25.1.2018 13:24

R65a76d44e86k 82J83a69n12a17t48a 9185496934872

Jedno za čtvrt roku se dělá přepravní průzkum. Výsledky pak extrapolujete na celý rok podobně, jako se při průzkumu veřejného mínění extrapolují odpovědi 1000-2000 respondentů na celou zemi a stačí to. Přesnost statistiky totiž závisí nikoliv na podílu velikosti vzorku na celku, ale na reprezentativnosti vzorku a jeho absolutní velikosti.

+4/0
25.1.2018 19:16

R53o57b63e11r55t 21M98a60t70u40l79a 8577179506555

V Jihomoravském kraji průvodčí nic nepípá a jenom kontroluje platnost teda pokud to vůbec stihne

0/−2
25.1.2018 13:29

P34e29t23r 57L97u21k83á83š 4385114406205

Do CD se sype dost na to aby si urceni manageri dovolili vykazat nejaka mala cisla ;)

0/−1
25.1.2018 13:17

J76i50ř56í 31P13r71ů78š53a 7355572755409

Několikrát ročně se cestující sčítají a někdy se sčítají i použité jízdní doklady. Objednavatelé chtějí mít přesný přehled kolik cestujících jede v jaké systému.

+3/0
25.1.2018 13:18

P98e62t53r 76V82a26r51g13a 3225943660910

aneb přesně v duchu "věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji". Když budete sčítat fyzický počet cestujících + použité jízdní doklady - tak ty, co mají předplatné, tam máte započtené 1x, ti, co si koupí jednorázovou jízdenku - tak je tam máte započtené 2x :-)

Velká čísla se takto počítat nedají.

To už byste měl přesnější, kdybyste ty obsazené vlaky vážil, od toho čísla odečetl váhu prázdné soupravy + vzal v potaz váhu provozních kapalin na daném konkrétním spoji a ten rozdíl vydělil 80kg. ;-D

je to stejně přesné, jako když "sčítají" kolik lidí jezdí do Prahy / po Praze autem (jak chcete započítat, že máte obsazenost od 1 to 5 (někdy 8 lidí), plus že někdo se točí x-krát na stejné trase (zabloudil, rozváží, stěhuje se atd.)

0/−2
25.1.2018 14:49

R82a29d80e39k 55J46a78n26a27t20a 9685506924892

Statisticky se zjišťuje spousta věcí. I MHD Praha dělá přepravní průzkum statisticky.

Pokud je vzorek dostatečně velký, tak použitelné výsledky dostanete.

+2/0
25.1.2018 19:14

P32e36t13r 77V76a79r92g64a 3805663210310

Ano, dostanete použitelná čísla, to nerozporuji. Já jen říkám, že přesně se to spočítat nedá - je to počítáno s nějakou statistickou chybou. A více než vlastní číslo by mne zajímala ta velikost statistické chyby.

0/0
26.1.2018 12:46

P39e60t27r 24V67a72r38g61a 3635213870580

Vzhledem k tomu, co píšete, to spočítat přesně nedokáže. A ani to nelze. Je to přesný součet nepřesných čísel. Čas od času si ČD najme lidi, co sčítají lidi na zastávkách/ve vlacích - ale pak je to jen o průměrování a extrapolaci. Vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby vzalo číslo z loňska / předloňska a "pocitově to upravilo".

Variant jízdného na dráze je tolik + ne ve všech vlacích je průvodčí + třeba když jedete vlakem v rámci Prahy - tak stačí ukázat, že máte jednu z platných verzí jízdného na MHD a zjistí se, že nejste černý pasažér, ale v evidenci počtu cestujících být nemusíte.

Já už vlakem (z důvodu nepoužitelnosti) nejezdím, ale ČD vydává tyto statistiky už desítky let - a před deseti lety (trasa Pha-Kladno) se naprosto běžně stávalo, že za a) nepřišel průvodčí vůbec (a když máte předplatné, jak se tedy zjistí, že jste jel?), za b) průvodčí akorát spokojeně zamručel nebo propiskou udělat modrý křížek na jednorázové jízdence (ty těžké el. kleště odmítali používat) a bylo, za c) děti do urč. věku nejsou evidováni vůbec. takže, kdyýž jsem si přečetl, že jim na této trati přibylo xy cestujících, (a to i v době, kdy vlaky byly prázdnější), tak jsem se tomu jen pousmál

+1/−3
25.1.2018 14:44

R72a94d12e39k 60J82a44n43a18t42a 9325616804842

"Vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby vzalo číslo z loňska / předloňska a "pocitově to upravilo". "

---

Kdybyste vlakem jezdil pravidelně, tak vás nemusí nic překvapovat. Toho přepravního průzkumu byste si totiž všimnul.

"kdy vlaky byly prázdnější"

------

"Prázdnost" vlaku určitě není indikátorem celkového počtu cestujících, zvlášť při náhodných jízdách, jaké děláte vy. Záleží totiž na četnosti sourpav, jejich kapacitě a dokonce i na vozu v rámci soupravy. Cestující mají tendenci shkukovat se v uričích částech soupravy, nezaplňuji ji rovnoměrně.

+2/0
25.1.2018 19:19

P90e87t24r 13V36a25r58g87a 3345573860650

Já taky pracuji se statickými čísly a dělám výkazy. Tak vím, jak některá čísla tvořím a nebo se po mě chce aby se tvořila. Často se mi stalo, že výpočet na základě pohledu z okna je lepší, než přesný součet nepřesných čísel.

Ano, teď dělám jen náhodné cesty. Ale svého času jsme jezdíval pravidelně. Když jsme jezdil na studia, tak jsem kombinoval pražskou lítačku (papírovou kartičku) s měsíční studenskou předplatnou jízdenkou. Na trase Kladno-Praha jsem v té době (5 let) nikdy sčítací komisaře neviděl (a na Kladně se fakt nemají kam schovat). Když přišel průvodčí, tak se jen podíval (nic ničím neskenoval a šel dál) - čili nebylo jak a čím se dostat do evidence. A jestli jsem ten den skutečně jel 1x, 2x nebo ani jednou neměli šanci zjistit.

Nevím jak na jiných tratích, ale na té co znám se lidé shlukují takto: "nejprve každý sám obsadí celou čtyřsedačku - a tak se obsadí celý vlak, pak se to zahušťuje obsazováním po dvousedačkách opět po celém vlaku a pak se obsadí všechna místa k sezení po celém vláčku", pak se shlukují v uličkách a u dveří." Nikdy jsme nezažil, že by lidé mačkali např. v prvním vagónu a např. poslední zůstal prázdný (pokud tedy není uzamčen)

"kdy vlaky byly prázdnější" - když na trasu Kl-Pha nastoupili autobusoví soukromí přepravci, tak skoro všichni přestali jezdit vlakem (vyjma pár jedinců) neb nebyl důvod použít vlak (byl dražší (násobně), pomalejší a nižší frekvence spojů). Jezdily téměř prázdné vlaky (při čekání u žel. přejezdu jste dokázal ty cestující spočítat), přesto ČD vykazovaly nárůst cestujících.

Dnes po více než 10 letech se lidé k vlaku vracejí, ale z jiného důvodu.

Komentoval jsme tady tu argumentaci na základě jedné reálné trati (mezi hl. městem a největším městem ve stř. Čechách)

0/−1
26.1.2018 14:08

R91o53m81a29n 60J69e71s91c89h27k17e 9968625517165

Ono je to jednoduché. Na silnice se všichni nevlezeme. Zlatý vlak. Jezdím 31 km z Brna do Doubravice na trati 260. jízdní doba 40 minut. Autem nemám nárok. Naše silnice R 43 je totálně přecpaná. Vlak mne jede každou půlhodinu. A vlaky jsou plné. V pohodě si čtu knížku.

0/0
27.1.2018 6:36

R38o85m94a52n 83J91e15s91c52h70k75e 9958835327565

Koupě té měsíční je registrovaná. Měsíc má okolo 20 pracovních dní. Připočtěte jeden nákup týdně. Kolik si myslíte, že se spletete ?

0/0
27.1.2018 6:30

Š46t23e15f13a94n 78F50r64i60č12a 7112208233976

Sice nejezdím pravidelně, ale už asi třikrát jsem zažil průzkum, který prováděli sčítači ve vlacích v rámci IDS JMK. Chodila s nimi i průvodčí, zřejmě jako zástupce dopravce. Podívali se na typ jízdenky a do výkazu vykázali čárku.

+1/0
25.1.2018 23:41







Najdete na iDNES.cz