Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým drahám loni přibyly tři miliony pasažérů, průměrně najezdili 45 km

Českým drahá loni přibylo 3,2 milionu cestujících. Celkem dopravce odvezl 174,7 milionu pasažérů. Každý Čech včetně nemluvňat průměrně cestoval vlakem zhruba sedmnáctkrát. Rostla i průměrná vzdálenost, kterou běžný cestující vlakem ujede. Běžná jízda je aktuálně dlouhá 44,5 kilometru. Cestující přibývají i soukromým železničním dopravcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25r24y91š59t38o17f 47L12a48n78í15k 1519470525555

me by zajímalo, zda se ekonomicky vyplati rekonstrukce pendolin, když tam ocividne staci bezne jednotky. aspoň tak usuzuji z faktu, ze ty, které jsou nasazeny za aktualne rekonstruovane soupravy pendolino, zvladnou cestu praha - ostrava za stejnou dobu jako pendolina, tzn. zde nevidim pridanou hodnotu pendolina. mohly by tedy CD v pripade jednotek pendolino jizdni dobu zkratit? jinak jako cestujici mam radeji ty nahradni IC, je v nich vice mista (a za místenku a obcerstveni v 1.tride nemusim priplacet :-)

0/0
30.1.2018 13:47

R11a29d80e73k 21J23a47n34a61t52a 9985336854102

"zda se ekonomicky vyplati rekonstrukce pendolin, když tam ocividne staci bezne jednotky"

Není mi jasné proč se ptáte. Modernizace interiéru je po nějakých 15 letech velmi vhodná bez ohledu na to, kde vozidlo jezdí. Životnost železničního vozidla jako takového je totiž delší, než životnost interiéru.

"mohly by tedy CD v pripade jednotek pendolino jizdni dobu zkratit?"

Teoreticky ano, ale prakticky rozdíl není velký a hlavně by tím o něco klesla využitelná kapacita trati (ta je maximální při rovnoběžném grafikonu). Takové trasy by bylo od SŽDC těžší získat.

+6/0
30.1.2018 14:50

K12r98y54š42t14o82f 76L28a34n38í89k 1849400535585

nevedel jsem ze se dela jen interier, pak je jasne, ze je to levnejsi varianta. ale co jsem zatím videl na obrazcich, me dost zklamalo. prostorove to bude v 1.tride stejne spatne jako dosud (a jako ve druhé tride). i když je mi jasne, ze pokud ma byt zachovana stejna poloha oken a sedacek, jinak to neslo. kazdopadne při stejne jizdni době bych volil radeji vozy Ampz nebo jak se to jmenuje.

marketingove by to dobře vypadalo, ze vlajkova souprava CD zvladne trasu Prahy do Ostravy třeba za 2:40.

0/0
30.1.2018 16:10

K75a82r59e39l 82Ř97e78h89á35č57e40k 9762890401162

Ono díky těm jízdním dobám jako má klasická souprava může Pendolino více krátit zpoždění způsobená různými výlukami a podobně, takže jezdí dlouhodobě dost přesně.

0/0
31.1.2018 2:23

P38e82t61r 12V45a78r60g18a 3435683780810

Rozesmál mne poslední odstavec, rsp. věta: "V současnosti České dráhy vybírají ve veřejné soutěži dodavatele 50 nových vozů pro linku z Prahy do Kladna, která se má v souvislosti se stavbou železničního napojení na pražské Letiště Václava Havla kompletně modernizovat."

O tom, že se na tuto trať dají nové vozy se mluví už minim. 10 let - poslední články na toto téma byly přesně před rokem. Zatím je tu posledním výkřikem modernosti Regionova (810) nebo rekonstruované vozy ze 60.let. Nerozumím té souslednosti - teď koupím nové vozy, protože za 20 let budu modernizovat trať a za dalších 10 možná přivedu koleje na letiště? Nebo to spolu nesouvisí (což by byla ta lepší zpráva, neb by to znamenalo, že konečně se něco nového koupí.

Jen aby to dráhy s tím nákupem nepřepískly - jen podotýkám, že max. traťová rychlost z Masaryčky do Hostivic je 65-70 km/h (max.). A Z Hostivic přes Kladno do Lužné u R. je max. 75-80 km/h. Nízkopodlažnost taky asi nemá smysl - neb na celé trati až do Chomutova nejsou nástupiště (nastupuje se z úrovní kolejí, max. udusané kopky hlíny)

0/−2
30.1.2018 11:27

Z94d51e83n35ě81k 92K74o84v69á49ř 9928129129335

Já jsem to pochopil, že ČD budou nakupovat nějaké motorové jednotky ještě na nerekonstruovanou trať.

0/0
30.1.2018 11:44

K19a28r84e72l 15Ř85e87h27á10č16e32k 9382170781252

Pan novinář pomotal několik věcí dohromady. ČD vybírají motorové jednotky pro linku do Kladna (nejspíš vyhraje Regioshark) a 50 nových vozů pro mezinárodní linku Praha - Brno - Bratislava - Budapest.

+3/0
30.1.2018 12:02

P74e25t70r 14V25a83r47g51a 3315573830240

Pokud je tohle pravda, tak pak to dává smysl. A 3x sláva za cokoli mladšího 20 let na linku Pha-Kladno-Rakovník

+1/0
30.1.2018 13:10
Foto

J54a46n 88V89a59l98a22l69í41k 6336699620916

Web z dopravy

V brzké době chtějí vypsat soutěže na výrobu více než 380 nových vozů, aktuálně probíhají soutěže na dodávku 50 nových vozů pro dálkové spoje a deseti motorových jednotek na linku Praha – Kladno.

0/0
30.1.2018 13:17

P93e76t51r 77V13a52r84g94a 3685933340320

Pokud to bude 10 ucelených motorových jednotek typu RegioShark - tak to bude skutečně revoluce na této trati. Jen doufám, že ty nové soupravy nebudou moc citlivé na kvalitu tratě - aby pak nebyly pomalejší než "810"

0/0
30.1.2018 13:44

R97a85d48e70k 76J62a25n31a71t43a 9805206264712

"Nerozumím té souslednosti - teď koupím nové vozy, protože za 20 let budu modernizovat trať a za dalších 10 možná přivedu koleje na letiště?"

----

Tam žádná souslednost není, jen novinář to klasicky pomotal. Nové motorové vozy se tam vybírají, třebaže není jasné, kdy začne modernizace, protože až začne, není problém ty vozy použít jinde ("regionováckých" tratí je po ČR dost).

+1/0
30.1.2018 13:11

P39e94t19r 83V51a54r17g21a 3315163940720

líbí se mi Váš výraz "..modernizace, protože až začne..." - vzhledem k tomu, že i dráhy (dnes SŽDC) přiznává, že poslední modernizace proběhla v 60.letech (zabezp. zařízení), tak by bylo na čase.

Je pravda, že později (80.léta) na většině přejezdů vyměnili ručně stahované sraňky za automatické (vyjma Pavlova, tak se dosud stahují ručně) - to byly poslední peníze vložené do této tratě (do vlastní tratě vlastně ne).

Myslím si, že modernizaci dokončí, tak už "regionovy" budou ve šrotu. Do té doby to shnije

0/0
30.1.2018 13:40

R27a15d97e28k 84J51a64n66a61t23a 9725976634692

Hezký příspěvek, ale moc nechápu, proč tím reagujete na mě. Jinak doufám, že víte, že hlavní překážkou modernizace tratě 120 jsou už přes 20 let pražští politici, nikoliv kdokoliv od železnice (SŽDC a už vůbec ne ČD).

0/0
30.1.2018 14:54

P54e41t29r 60V95a41r61g40a 3235893850840

vím, že překážkou jsou pražští politice. Nic ve zlém, mě se jen líbil ten slovní obrat. ;-)

0/0
30.1.2018 20:28

J52a79n 25S85v63o42b75o14d45a 3207324529573

Nikdy jsem moc nerozuměl tomu, proč lidé volí na cesty do sousedních metropolí raději rychlé a pohodlné vlaky, když je auto ještě rychlejší a hlavně mnohem levnější. A to často i pro jednotlivce. Pokud jste pár bez auta, tak Vás víkend v poměrně blízkém Berlíně vyjde i s půjčením auta cenově cca nastejno, jako samotná cesta vlakem. Navíc jste mnohem variabilnější. Do vzdálenějších měst více než 800 km už by se mi stejně vlakem kodrcat nechtělo a tam už je zase letadlo jasná volba (pokud se jede na otočku).

0/−8
30.1.2018 11:02
Foto

B38r55o58n20i25s31l20a29v 80G98a74b91r70y20š 2632219861

Pokud je auto levnější, tak z toho vyplývá, že je auto pro socky. :-P

0/0
30.1.2018 11:17

J90a18n 41S98v97o84b51o75d59a 3407324599343

Nebo taky to, že socky často neumí moc dobře počítat a k akci jim obvykle stačí slevový nápis "výhodné jízdné na Adventní trhy do Dráždan a Vídně." To, že to autem vyjde levněji již nevědí, nebo nepotřebují vědět. Z těchto lidí se peníze dolují sami a když ty peníze nemají, tak si ještě výhodně půjčí.

0/−1
30.1.2018 11:24
Foto

B44r18o75n12i67s84l12a30v 96G68a75b65r70y79š 2492939911

Tak schválně - kolik peněz projezdíte za rok?

+4/0
30.1.2018 11:39

J32a22n 91S57v28o24b21o57d39a 3707174449653

Co je Vám po tom? :)

0/−2
30.1.2018 11:57
Foto

B89r86o69n56i63s66l25a68v 51G77a19b66r92y49š 2652439371

Socka se nepřizná... ;-D

+2/0
30.1.2018 12:45

K14a11r81o67l18i20n67a 75M26a93r64i54e 37H24l94a84v41s77o87v94á 6234259825773

umíte dojet z Prahy do Drážďan a zpět za 600 stovek?

+2/0
30.1.2018 12:14
Foto

J33a79n 44V82a90l34a74l55í23k 6126659160626

Do Draždan a zpět za 500Kč a v pohodě bez soustředění se během jizdy autem.

+2/0
30.1.2018 13:02

J97i81ř76í 12V80a47n71k 8590243249622

Počítáte do toho amortizaci vozidla ,pojištění ,dálniční známku,atd.?Když už to chcete počítát musíte dát všechny údaje, až pak se to teprve může porovnávat.

+1/0
30.1.2018 13:14
Foto

J23a80n 60V70a76l47a23l87í27k 6136439380756

píši za 500 vlakem...

0/0
30.1.2018 19:05

P83e83t90r 28V19a40r35g57a 3885323430950

spíš něco jiného - že hromadná doprava je příliš drahá. Nebudu hodnotit dlouhé tratě, ale denní dojíždění do práce. Za předpokladu, že existuje srovnatelné dopravní spojení mezi hromadnou a individuální dopravou, pak už při 2 osobách na stejné trase, vás doprava autem vyjde nákladově stejně či levněji. Dražší je indiv. doprava jen tehdy, když jedete sám

0/0
30.1.2018 13:31
Foto

B21r92o42n76i20s28l19a64v 80G68a20b72r13y78š 2742889761

A pak že socky jezdí vlakem a MHD... ;-D

Kdyby byla drahá, tak všichni studenti jezdí autem a do vlaku nikdo nepoleze. ;-)

+1/0
30.1.2018 13:54

P87e59t63r 52V11a27r96g55a 3535503820870

Studenti jezdí za jiné ceny než běžná populace. A znám studenty co jezdí autem, protože, když nebydlí "na nádraží", tak ve 2-3 je to vyjde nastejno. A o MHD (spec. v Praze jsem nemluvil - to je jiná kategorie, co nemá ve zbytku ČR srovnání). není to tak dávno, co vlaky byly prázdné, neb i bus stál polovinu toho co vlak (pamatuji, sám jsem tak pendloval do práce v Praze)

0/0
30.1.2018 13:58
Foto

B14r34o58n27i74s64l54a79v 21G16a84b34r72y93š 2242739281

To je pravda, na jiné ceny studentů jsem zapomněl.

V každém případě vlakem jezdí víc a víc lidí. :-)

+1/0
30.1.2018 14:56

F24i40l64i46p 80S10i71r79o52t20e75k 9452319662761

Zdravím z Budapešti. Zpáteční jízdenka v 1. třídě za rovné 2000. Jen za naftu do auta bych dal víc, k tomu dálniční poplatky na Slovensku a v Maďarsku, adrenalin na D1 a ten čas na cestě, byť trochu kratší (když se D1 nesekne), totálně promarněný, zatímco ve vlaku pohodička, můžu pracovat nebo si jen tak číst. Nechápu lidi, co jedou autem.

+8/0
30.1.2018 11:31

J35a76n 75S43v60o55b38o23d30a 3187654809733

Budapešť Vás musí přijít v naftě cca šulnul za jednotlivce a ve dvou už se cesta vyplátí podstatně více (i s poplatky). Navíc Budapešť je zrovna snad nejextrémnější možný případ, protože platíte poplatky za 2 krátké úseky dálnice. Jezdím tam minimálně jednou ročně. Na D1 nemám většinou problém. Auto je hlavně variabilní. Když mám náladu, mohu sjet z cesty a podívat se kdekoli po okolí. To s vlakem tyto možnosti nemám. Navíc odpadají nevýhody typu - něco nakoupím (i objemnějšího), nemusím to tahat na hotel, z hotelu na nádraží a v Praze zas z nádraží... Prostě to naložím rovnou do auta a jedu.

0/0
30.1.2018 11:45

F38i79l16i12p 32S37i39r19o27t50e33k 9342859462311

Každému vyhovuje něco jiného, dokonce ten samý člověk se může rozhodnout pokaždé jinak podle okolností, třeba jestli jede služebně nebo soukromě atd. Takže já vám vůbec vaše nadšení pro auto vyvracet nebudu, jen se mi zdá, že trochu moc tlačíte svůj pohled jako jedinou možnou pravdu.

+4/0
30.1.2018 12:12

Z54d78e44n88ě49k 17K98o95v27á80ř 9228729859265

Není nic hezčího než se po několikamilonové metropoli jakou je Berlín, kondrcat plečkou. Parkování tam také mají zadarmo. :-)

+1/0
30.1.2018 11:32

J43a38n 24S28v96o51b72o13d72a 3227924379663

Jednoduché. Do Berlína přijedu, zaparkuji před hotelem (často i zdarma) a dál funguji s jejich MHD, nebo zaparkuji auto v centru. Odpadá mi primárně cesta s bagáží z nádraží k hotelu a následně zpět. Po Berlíně se jezdí autem celkem dobře. Pokud něco nakoupím, nemusím to opět přesouvat mezi hotelem a nádražím, ale jednoduše naložím do auta a vyložím až v Praze.

Navíc je doprava v německé MHD většinou tak drahá, že se ve dvou fakt vyplatí radši jet autem až ke strategickému místu do centra a zaparkovat ho na placeném parkovišti, než využívat na stejnou trasu jejich MHD.

0/0
30.1.2018 11:54

K17a35r52e19l 73Ř19e16h68á51č72e75k 9412660381822

Praha - Vídeň 368 Kč. Můžete se autem předvést.

+8/0
30.1.2018 12:07

P88e31t20r 64N52o92v82o22t18n15y 1871930581

Každej není unesenej z točení volantem.:-)

+2/0
30.1.2018 13:42

D51a15n32i95e22l 49D91r69á74b70e47k 8630780575912

Je fakt že vlaky v okolí Prahy jsou skoro na hraně

0/−1
30.1.2018 10:49

P65e47t86r 40V23a88r24g50a 3115383830730

na hraně čeho? pokud na hraně faktické či morální životnosti - tak to souhlas. Regionova nebo vlaky za 60.let by se už měly vyměnit

0/0
30.1.2018 10:55

R33o22b43e13r85t 24P57r27a46ž49á79k 4298276465230

Elefanty jsou ze 60. let? Aha.

+2/0
30.1.2018 11:26

P23e60t71r 11V73a44r90g56a 3705283570800

Elefanta např. na trati z Phy do Kladna (největší město ve stř. Čechách, podotýkám), Rakovníka neuvidíte ani jednoho

0/0
30.1.2018 11:28

R68o36b63e31r66t 37P74r67a56ž40á66k 4618486305400

To jistě ne, když jsou to neelektrifikované tratě. Poděkujte radnici v Praze 6.

+2/0
30.1.2018 11:59

P55e25t66r 67V23a75r75g10a 3895393370190

Ani ani dieselová trakce není nijak moderní - nejnovější jsou Regionovy a pak rekonstrukce řady 820 a 854 (doplněná Brejlovcem) - to není žádný výhra - všechno to má základ v 60. letech nebo na přelomu 60/70 let

0/0
30.1.2018 12:08

J39a41n 65V72a84l37o42u87c89h 6812287238900

Na hraně kapacity. Je pěkné, že můžete nakoupit nová vozidla, ale pokud zabezpečovačka hln-smí pustí jeden vlak za 5 minut, 10minutový interval příměsta je maximum (mezi tím rychlíky, nájezdy na hln z odstavných míst...), pak stačí jeden kiks a na hodiny je "vymalováno". K tomu směr Kolín dvoukolejka s vlaky směr Ostrava, Brno a dál, kam už se taky nejezdí 2x denně - Slovensko, Vídeň, Budapešť (přičemž před koncem tříkolejky v Poříčanech moc příměstkých vlaků nekončí a i ta tříkolejka s "kličkováním" na volné úseky není ideální); na Kladno jednokolejka...

0/0
30.1.2018 12:05

P51e77t65r 82V92a19r61g52a 3135453400130

První zmínky o první pokusech o zdvojkolejnění trati KL-Pha jsem, v historii Kladna, našel už ve 20. letech 20. století - čili za chvíli to bude 100 let ;-O

0/0
30.1.2018 13:13



Najdete na iDNES.cz