Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým drahám loni přibyly tři miliony pasažérů, průměrně najezdili 45 km

Českým drahá loni přibylo 3,2 milionu cestujících. Celkem dopravce odvezl 174,7 milionu pasažérů. Každý Čech včetně nemluvňat průměrně cestoval vlakem zhruba sedmnáctkrát. Rostla i průměrná vzdálenost, kterou běžný cestující vlakem ujede. Běžná jízda je aktuálně dlouhá 44,5 kilometru. Cestující přibývají i soukromým železničním dopravcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K65r26y52š95t44o49f 84L91a73n25í12k 1889820775905

me by zajímalo, zda se ekonomicky vyplati rekonstrukce pendolin, když tam ocividne staci bezne jednotky. aspoň tak usuzuji z faktu, ze ty, které jsou nasazeny za aktualne rekonstruovane soupravy pendolino, zvladnou cestu praha - ostrava za stejnou dobu jako pendolina, tzn. zde nevidim pridanou hodnotu pendolina. mohly by tedy CD v pripade jednotek pendolino jizdni dobu zkratit? jinak jako cestujici mam radeji ty nahradni IC, je v nich vice mista (a za místenku a obcerstveni v 1.tride nemusim priplacet :-)

0/0
30.1.2018 13:47

R82a74d40e52k 22J32a51n46a66t89a 9215486524852

"zda se ekonomicky vyplati rekonstrukce pendolin, když tam ocividne staci bezne jednotky"

Není mi jasné proč se ptáte. Modernizace interiéru je po nějakých 15 letech velmi vhodná bez ohledu na to, kde vozidlo jezdí. Životnost železničního vozidla jako takového je totiž delší, než životnost interiéru.

"mohly by tedy CD v pripade jednotek pendolino jizdni dobu zkratit?"

Teoreticky ano, ale prakticky rozdíl není velký a hlavně by tím o něco klesla využitelná kapacita trati (ta je maximální při rovnoběžném grafikonu). Takové trasy by bylo od SŽDC těžší získat.

+6/0
30.1.2018 14:50

K46r71y61š49t75o41f 27L30a11n69í22k 1729340295595

nevedel jsem ze se dela jen interier, pak je jasne, ze je to levnejsi varianta. ale co jsem zatím videl na obrazcich, me dost zklamalo. prostorove to bude v 1.tride stejne spatne jako dosud (a jako ve druhé tride). i když je mi jasne, ze pokud ma byt zachovana stejna poloha oken a sedacek, jinak to neslo. kazdopadne při stejne jizdni době bych volil radeji vozy Ampz nebo jak se to jmenuje.

marketingove by to dobře vypadalo, ze vlajkova souprava CD zvladne trasu Prahy do Ostravy třeba za 2:40.

0/0
30.1.2018 16:10

K69a61r89e86l 85Ř39e48h81á55č73e82k 9282580611842

Ono díky těm jízdním dobám jako má klasická souprava může Pendolino více krátit zpoždění způsobená různými výlukami a podobně, takže jezdí dlouhodobě dost přesně.

0/0
31.1.2018 2:23

P94e95t97r 54V12a62r61g23a 3515593700810

Rozesmál mne poslední odstavec, rsp. věta: "V současnosti České dráhy vybírají ve veřejné soutěži dodavatele 50 nových vozů pro linku z Prahy do Kladna, která se má v souvislosti se stavbou železničního napojení na pražské Letiště Václava Havla kompletně modernizovat."

O tom, že se na tuto trať dají nové vozy se mluví už minim. 10 let - poslední články na toto téma byly přesně před rokem. Zatím je tu posledním výkřikem modernosti Regionova (810) nebo rekonstruované vozy ze 60.let. Nerozumím té souslednosti - teď koupím nové vozy, protože za 20 let budu modernizovat trať a za dalších 10 možná přivedu koleje na letiště? Nebo to spolu nesouvisí (což by byla ta lepší zpráva, neb by to znamenalo, že konečně se něco nového koupí.

Jen aby to dráhy s tím nákupem nepřepískly - jen podotýkám, že max. traťová rychlost z Masaryčky do Hostivic je 65-70 km/h (max.). A Z Hostivic přes Kladno do Lužné u R. je max. 75-80 km/h. Nízkopodlažnost taky asi nemá smysl - neb na celé trati až do Chomutova nejsou nástupiště (nastupuje se z úrovní kolejí, max. udusané kopky hlíny)

0/−2
30.1.2018 11:27

Z15d27e79n86ě12k 90K75o15v98á33ř 9628239479645

Já jsem to pochopil, že ČD budou nakupovat nějaké motorové jednotky ještě na nerekonstruovanou trať.

0/0
30.1.2018 11:44

K25a87r65e56l 81Ř64e45h15á72č23e27k 9312650971562

Pan novinář pomotal několik věcí dohromady. ČD vybírají motorové jednotky pro linku do Kladna (nejspíš vyhraje Regioshark) a 50 nových vozů pro mezinárodní linku Praha - Brno - Bratislava - Budapest.

+3/0
30.1.2018 12:02

P20e40t26r 13V33a30r12g67a 3705913520530

Pokud je tohle pravda, tak pak to dává smysl. A 3x sláva za cokoli mladšího 20 let na linku Pha-Kladno-Rakovník

+1/0
30.1.2018 13:10
Foto

J61a60n 42V82a60l89a85l74í94k 6656689940356

Web z dopravy

V brzké době chtějí vypsat soutěže na výrobu více než 380 nových vozů, aktuálně probíhají soutěže na dodávku 50 nových vozů pro dálkové spoje a deseti motorových jednotek na linku Praha – Kladno.

0/0
30.1.2018 13:17

P76e42t13r 61V65a46r92g29a 3945683170580

Pokud to bude 10 ucelených motorových jednotek typu RegioShark - tak to bude skutečně revoluce na této trati. Jen doufám, že ty nové soupravy nebudou moc citlivé na kvalitu tratě - aby pak nebyly pomalejší než "810"

0/0
30.1.2018 13:44

R88a27d62e57k 27J73a14n38a12t83a 9725886624372

"Nerozumím té souslednosti - teď koupím nové vozy, protože za 20 let budu modernizovat trať a za dalších 10 možná přivedu koleje na letiště?"

----

Tam žádná souslednost není, jen novinář to klasicky pomotal. Nové motorové vozy se tam vybírají, třebaže není jasné, kdy začne modernizace, protože až začne, není problém ty vozy použít jinde ("regionováckých" tratí je po ČR dost).

+1/0
30.1.2018 13:11

P44e89t12r 89V50a45r89g36a 3905263490110

líbí se mi Váš výraz "..modernizace, protože až začne..." - vzhledem k tomu, že i dráhy (dnes SŽDC) přiznává, že poslední modernizace proběhla v 60.letech (zabezp. zařízení), tak by bylo na čase.

Je pravda, že později (80.léta) na většině přejezdů vyměnili ručně stahované sraňky za automatické (vyjma Pavlova, tak se dosud stahují ručně) - to byly poslední peníze vložené do této tratě (do vlastní tratě vlastně ne).

Myslím si, že modernizaci dokončí, tak už "regionovy" budou ve šrotu. Do té doby to shnije

0/0
30.1.2018 13:40

R33a98d33e58k 92J52a82n92a42t36a 9385576314612

Hezký příspěvek, ale moc nechápu, proč tím reagujete na mě. Jinak doufám, že víte, že hlavní překážkou modernizace tratě 120 jsou už přes 20 let pražští politici, nikoliv kdokoliv od železnice (SŽDC a už vůbec ne ČD).

0/0
30.1.2018 14:54

P40e91t50r 14V52a50r34g31a 3555893380530

vím, že překážkou jsou pražští politice. Nic ve zlém, mě se jen líbil ten slovní obrat. ;-)

0/0
30.1.2018 20:28

J33a26n 31S97v10o22b56o92d73a 3807794199413

Nikdy jsem moc nerozuměl tomu, proč lidé volí na cesty do sousedních metropolí raději rychlé a pohodlné vlaky, když je auto ještě rychlejší a hlavně mnohem levnější. A to často i pro jednotlivce. Pokud jste pár bez auta, tak Vás víkend v poměrně blízkém Berlíně vyjde i s půjčením auta cenově cca nastejno, jako samotná cesta vlakem. Navíc jste mnohem variabilnější. Do vzdálenějších měst více než 800 km už by se mi stejně vlakem kodrcat nechtělo a tam už je zase letadlo jasná volba (pokud se jede na otočku).

0/−8
30.1.2018 11:02
Foto

B88r94o29n10i15s42l80a38v 20G52a49b32r47y75š 2252799771

Pokud je auto levnější, tak z toho vyplývá, že je auto pro socky. :-P

0/0
30.1.2018 11:17

J19a93n 14S68v35o60b94o42d23a 3817644569803

Nebo taky to, že socky často neumí moc dobře počítat a k akci jim obvykle stačí slevový nápis "výhodné jízdné na Adventní trhy do Dráždan a Vídně." To, že to autem vyjde levněji již nevědí, nebo nepotřebují vědět. Z těchto lidí se peníze dolují sami a když ty peníze nemají, tak si ještě výhodně půjčí.

0/−1
30.1.2018 11:24
Foto

B60r82o19n24i57s30l33a25v 23G19a10b43r80y76š 2982609341

Tak schválně - kolik peněz projezdíte za rok?

+4/0
30.1.2018 11:39

J96a75n 24S64v85o74b49o15d37a 3107864859333

Co je Vám po tom? :)

0/−2
30.1.2018 11:57
Foto

B76r33o56n59i68s40l18a88v 55G90a63b64r10y93š 2702879581

Socka se nepřizná... ;-D

+2/0
30.1.2018 12:45

K61a43r18o26l15i50n90a 93M84a43r13i85e 56H42l47a90v45s84o52v83á 6214469905703

umíte dojet z Prahy do Drážďan a zpět za 600 stovek?

+2/0
30.1.2018 12:14
Foto

J78a16n 21V58a64l91a14l60í55k 6756659780696

Do Draždan a zpět za 500Kč a v pohodě bez soustředění se během jizdy autem.

+2/0
30.1.2018 13:02

J27i36ř41í 61V73a35n36k 8310413229532

Počítáte do toho amortizaci vozidla ,pojištění ,dálniční známku,atd.?Když už to chcete počítát musíte dát všechny údaje, až pak se to teprve může porovnávat.

+1/0
30.1.2018 13:14
Foto

J71a29n 24V50a86l76a22l70í71k 6396199920906

píši za 500 vlakem...

0/0
30.1.2018 19:05

P36e12t80r 81V57a20r90g63a 3765723180520

spíš něco jiného - že hromadná doprava je příliš drahá. Nebudu hodnotit dlouhé tratě, ale denní dojíždění do práce. Za předpokladu, že existuje srovnatelné dopravní spojení mezi hromadnou a individuální dopravou, pak už při 2 osobách na stejné trase, vás doprava autem vyjde nákladově stejně či levněji. Dražší je indiv. doprava jen tehdy, když jedete sám

0/0
30.1.2018 13:31
Foto

B90r19o84n19i68s39l65a62v 48G39a49b51r27y83š 2432159931

A pak že socky jezdí vlakem a MHD... ;-D

Kdyby byla drahá, tak všichni studenti jezdí autem a do vlaku nikdo nepoleze. ;-)

+1/0
30.1.2018 13:54

P49e60t34r 45V15a58r91g53a 3785203500570

Studenti jezdí za jiné ceny než běžná populace. A znám studenty co jezdí autem, protože, když nebydlí "na nádraží", tak ve 2-3 je to vyjde nastejno. A o MHD (spec. v Praze jsem nemluvil - to je jiná kategorie, co nemá ve zbytku ČR srovnání). není to tak dávno, co vlaky byly prázdné, neb i bus stál polovinu toho co vlak (pamatuji, sám jsem tak pendloval do práce v Praze)

0/0
30.1.2018 13:58
Foto

B75r98o20n71i58s76l90a12v 11G42a72b56r53y60š 2852609631

To je pravda, na jiné ceny studentů jsem zapomněl.

V každém případě vlakem jezdí víc a víc lidí. :-)

+1/0
30.1.2018 14:56

F97i23l15i96p 24S26i48r71o46t41e27k 9402409572871

Zdravím z Budapešti. Zpáteční jízdenka v 1. třídě za rovné 2000. Jen za naftu do auta bych dal víc, k tomu dálniční poplatky na Slovensku a v Maďarsku, adrenalin na D1 a ten čas na cestě, byť trochu kratší (když se D1 nesekne), totálně promarněný, zatímco ve vlaku pohodička, můžu pracovat nebo si jen tak číst. Nechápu lidi, co jedou autem.

+8/0
30.1.2018 11:31

J18a85n 49S28v77o91b50o91d40a 3137604769133

Budapešť Vás musí přijít v naftě cca šulnul za jednotlivce a ve dvou už se cesta vyplátí podstatně více (i s poplatky). Navíc Budapešť je zrovna snad nejextrémnější možný případ, protože platíte poplatky za 2 krátké úseky dálnice. Jezdím tam minimálně jednou ročně. Na D1 nemám většinou problém. Auto je hlavně variabilní. Když mám náladu, mohu sjet z cesty a podívat se kdekoli po okolí. To s vlakem tyto možnosti nemám. Navíc odpadají nevýhody typu - něco nakoupím (i objemnějšího), nemusím to tahat na hotel, z hotelu na nádraží a v Praze zas z nádraží... Prostě to naložím rovnou do auta a jedu.

0/0
30.1.2018 11:45

F79i84l29i97p 38S55i64r15o53t43e59k 9592479342271

Každému vyhovuje něco jiného, dokonce ten samý člověk se může rozhodnout pokaždé jinak podle okolností, třeba jestli jede služebně nebo soukromě atd. Takže já vám vůbec vaše nadšení pro auto vyvracet nebudu, jen se mi zdá, že trochu moc tlačíte svůj pohled jako jedinou možnou pravdu.

+4/0
30.1.2018 12:12

Z59d60e70n52ě54k 64K69o13v41á18ř 9688239159815

Není nic hezčího než se po několikamilonové metropoli jakou je Berlín, kondrcat plečkou. Parkování tam také mají zadarmo. :-)

+1/0
30.1.2018 11:32

J11a45n 47S22v67o86b27o43d87a 3847754529433

Jednoduché. Do Berlína přijedu, zaparkuji před hotelem (často i zdarma) a dál funguji s jejich MHD, nebo zaparkuji auto v centru. Odpadá mi primárně cesta s bagáží z nádraží k hotelu a následně zpět. Po Berlíně se jezdí autem celkem dobře. Pokud něco nakoupím, nemusím to opět přesouvat mezi hotelem a nádražím, ale jednoduše naložím do auta a vyložím až v Praze.

Navíc je doprava v německé MHD většinou tak drahá, že se ve dvou fakt vyplatí radši jet autem až ke strategickému místu do centra a zaparkovat ho na placeném parkovišti, než využívat na stejnou trasu jejich MHD.

0/0
30.1.2018 11:54

K73a36r89e80l 52Ř73e90h41á69č59e16k 9212430761522

Praha - Vídeň 368 Kč. Můžete se autem předvést.

+8/0
30.1.2018 12:07

P21e38t25r 49N81o13v17o95t46n90y 1601170831

Každej není unesenej z točení volantem.:-)

+2/0
30.1.2018 13:42

D70a74n94i10e20l 89D43r23á60b64e93k 8310730225502

Je fakt že vlaky v okolí Prahy jsou skoro na hraně

0/−1
30.1.2018 10:49

P39e35t78r 90V43a16r14g71a 3455923480360

na hraně čeho? pokud na hraně faktické či morální životnosti - tak to souhlas. Regionova nebo vlaky za 60.let by se už měly vyměnit

0/0
30.1.2018 10:55

R77o88b97e29r45t 89P29r65a73ž59á94k 4318106625910

Elefanty jsou ze 60. let? Aha.

+2/0
30.1.2018 11:26

P55e43t92r 75V68a61r76g70a 3675103270100

Elefanta např. na trati z Phy do Kladna (největší město ve stř. Čechách, podotýkám), Rakovníka neuvidíte ani jednoho

0/0
30.1.2018 11:28

R78o98b39e12r60t 83P22r53a25ž40á29k 4148126175480

To jistě ne, když jsou to neelektrifikované tratě. Poděkujte radnici v Praze 6.

+2/0
30.1.2018 11:59

P90e44t13r 77V38a50r60g69a 3775683330850

Ani ani dieselová trakce není nijak moderní - nejnovější jsou Regionovy a pak rekonstrukce řady 820 a 854 (doplněná Brejlovcem) - to není žádný výhra - všechno to má základ v 60. letech nebo na přelomu 60/70 let

0/0
30.1.2018 12:08

J58a16n 30V96a12l44o20u30c36h 6712977218180

Na hraně kapacity. Je pěkné, že můžete nakoupit nová vozidla, ale pokud zabezpečovačka hln-smí pustí jeden vlak za 5 minut, 10minutový interval příměsta je maximum (mezi tím rychlíky, nájezdy na hln z odstavných míst...), pak stačí jeden kiks a na hodiny je "vymalováno". K tomu směr Kolín dvoukolejka s vlaky směr Ostrava, Brno a dál, kam už se taky nejezdí 2x denně - Slovensko, Vídeň, Budapešť (přičemž před koncem tříkolejky v Poříčanech moc příměstkých vlaků nekončí a i ta tříkolejka s "kličkováním" na volné úseky není ideální); na Kladno jednokolejka...

0/0
30.1.2018 12:05

P55e47t60r 36V39a90r67g30a 3705423660890

První zmínky o první pokusech o zdvojkolejnění trati KL-Pha jsem, v historii Kladna, našel už ve 20. letech 20. století - čili za chvíli to bude 100 let ;-O

0/0
30.1.2018 13:13







Najdete na iDNES.cz