Diskuse k článku

VIDEO: Jak se staví železnice v Číně. 1 500 dělníků, devět hodin práce

Čínští pracovníci světu ukázali svou neuvěřitelnou výkonnost a sehranost. Zhruba 1 500 pracovníků postavilo za devět hodin železnici v nové vlakové stanici v provincii Fu-ťien v jižní Číně. S výstavbou začali 19. ledna v 18:00 a skončili 20. ledna ve 2:20 ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38i25c41h23a63r97d 77K14o60v39a44n71d77a 9696522905190

Příjde mi to trocha přehané, minimálně polovina jich tam není potřeba...

0/−4
2.2.2018 16:12

J70i86ř43í 26S81o62u11č51e34k 5256757909769

To jste poznal z 50sekundového záběru vystřiženého z devítihodinové směny? Máte můj obdiv. Vás by si firmy měly najímat na hodnocení efektivity práce. V každém oddělení natočí padesát sekund záznamu, pošlou vám to a obratem se dozví, kdo je tam zbytečný a koho mohou propustit.

+4/0
2.2.2018 17:22

R77i82c30h46a11r11d 83K38o18v12a21n15d96a 9556762605790

Dělám ve stavebnictví zhruba 10 let, čili mám odhad, kolik lidí je potřeba k montáži...ale to je fuk

0/−2
2.2.2018 17:27
Foto

J35a48n 11Z66e90l90e88n55k75a 3245893888481

Pan je deset let zednik, cili vi jak se spravne propojuji tri zeleznicni trate, abyste vedel.

+3/0
2.2.2018 20:39

M32i86r36o81s56l24a34v 76Z68i67k61m10u68n75d 6388282357858

Klasické stavebnictví je něco docela jiného než pokládka železničního svršku.

Vzato do důsledku, pokud měli - a to jistě měli - řadu částí, především výhybek, předem smontovánu, to znamená i připevněny pražce, tak by se do "času stavby" měla započítat i doba na tuhle přípravnou montáž.

Stejně tak lze za jednu noc vyměnit na trati "x" kilometrů kolejí, když každému dělníkovi přidělíte třeba 5 metrů trati, na kterých ručně povolí upevnění kolejnic k pražcům, pak se na povel ve stanovený čas stará kolejnice odsune vně a podobně se nasune předem připravený kolejnicový pás a zase ho dělník na přidělených 5 metrech připevní. Když se totéž bude dělat pomocí mechanizace - stroj za miliony - bude trvat povolování a utahování šroubů, jimiž jsou kolejnicové pásy připevněny k pražcům, trvat mnohem déle.

Jednokolejná trať z Olomouce do Prahy (přes 250 km) byla za c.k. monarchie postavena za necelých 5 let - bez jakékoli "moderní" strojní mechanizace - tunely se razily ručně, s pomocí dynamitu, přitom "modernizace" téže trati trvá více než 20 let a stále není hotová, přičemž by bylo záhodno zmodernizovat zmodernizované ...

Tehdy se vše dělalo ručně (krumpáč, lopata, kolečko, koňský povoz) za obrovského nasazení pracovních sil ...

0/0
5.2.2018 9:35

M49i70c98h75a73l 33Ž85á86k 8929730709852

U nás nejsme schopni za skoro 30 let od revoluce postavit solidní D1. Natož konkurovat rychlostii zahraničních firem. Viz. silnice Rakousko-Jižní Morava. Ti už ji dávno mají a my ještě nezapli míchačku.

+2/0
2.2.2018 10:53

V20í94t 88B84r24z83o32b50o41h51a83t21ý 7660852113971

To se hodně pletete, u nás ty dálnice mnohdy staví zahraniční firmy (Strabag, Skanska, Hochtief a další. A co se týče D52 Brno - Mikulov - Poysdorf. Tak tam to nestojí na žádných firmách, ale na politických rozhodnutích a státních úřednících.

0/0
4.2.2018 10:02

P25e62t69r 30N88o73v28e88k 6722582622506

R^přenechme číňanům dostavbu našich dálnic , naši odborníci spočítali ,že do r 2050 se nestihne , když jim to předáme , bude to dražší , ale všichni tady se dostavění dožijeme !!

+4/0
2.2.2018 8:37

M94i62r49e63k 89G57a71j71e24r 5531906159760

Naopak by to bylo levnejsi.

0/−1
6.2.2018 3:10

L93u44b65o59š 41C88h72l34u70m33s33k53ý 2800225918155

Kuriozita, trochu propaganda, ale zorganizovat to umí. Ovšem že číňani staví jak šílení, dopravní i pozemní stavby, to je nezpochybnitelné.

+4/0
1.2.2018 21:41

M26a36r61t43i37n 87H90r87o92u62d93n23ý 5857542334577

Jedná se sice o výstavbu nového nádraží, ale na již existující trati. Proto to taky dělaj večer a v noci (po dopravní špičce) a nahnali tam tolik lidí. Ta trať je zjevně extrémně frekventovaná a vytížená. A každá hodina omezení provozu na takové trati bolí.

+4/0
1.2.2018 20:39

M92a35r54t18i67n 57P82l85z37á78k 2707399958814

Jaký to kontrast třeba s výměnou eskalátorů na Andělu...

0/0
2.2.2018 9:49

J77o64s66e55f 87S90k56a76l88k12a 1552719954464

Ale vždyť oni porušují lidská práva!

0/−3
1.2.2018 20:08

M74i85c79h46a75l 39J27u35r13s33a 1576431506331

Jako, že se tam musí pracovat? ;-D

0/0
3.2.2018 12:06

M64i66r58o94s15l25a97v 37P67a97v62l76í80č13e33k 7973450715204

Od kdy se říká návěstidlu semafor?

0/0
1.2.2018 17:56

V17í87t 27J69ů93z36a 8932366671618

Odjakživa.

+1/−1
2.2.2018 21:44

M47i35r50o75s31l71a58v 26P57a51v65l29í55č59e94k 7843700725264

Neřekl bych ;-D

0/0
5.2.2018 12:27
Foto

R57o88m72a11n 10I20v40i71č98i71č 8833295150790

Nejlepší jsou tam ti frajeři, co v 0:27-0:29 dělají něco bez plošiny na vedení :D

Na téhle akci by se bezpečnost práce vyřádila (kdyby mohla něco namítat)

+3/0
1.2.2018 16:25

P85a95v90e69l 46M80a89t92o14u42š88e60k 5380317848334

Vy z toho poznáte, že nemají jištění? Za druhé, podle toho, co jste napsal, by v ČR museli pozavírat vedení všech pokrývačských firem. Ještě jsem neviděl pokrývače, který by se na střeše jistil. Ale je potřeba pomluvit Čínu, to chápu.

+2/−1
2.2.2018 12:28
Foto

R62o76m78a78n 88I45v35i40č45i58č 8713855420380

Jištění tam opravdu vidět nejde. Třeba ho mají, ale i tak tam museli nějak doskákat po konstrukci.

A jinak jsem viděl už spoustu tesařů a pokrývačů a klempířů, kteří se jistí. Neříkám, že vždy, ale viděl jsem jich dost. A sám se při práci ve výškách vážu vždycky.

A pokud jsem se tímto postem dotkl Vašeho čínského cítění, tak se Vám, i celé Číně, ze srdce omlouvám!

+1/0
2.2.2018 18:11

P45a85v57e68l 63O14b24d34r90ž36á63l83e39k 6216484818182

Pokud se pokrývač na střeše nejistí a pracuje jako OSVČ, tak je to jeho problém.

Pokud je tam jako zaměstnanec, tak je jeho vedoucí docela odvážný a jednou nohou v kriminále.

+1/0
2.2.2018 23:22

V73á27c69l97a70v 49N24o93v58o34t85n58ý 6376712946762

Veliký Si Ťin-pching zavelí a jde všechno jako po drátku.

0/0
1.2.2018 15:30

J35á87n 18H93r33o18n98s58k13ý 7596961785989

...drive nez Kalousek stihne vyvesit vlajku Tibetu

+3/−3
1.2.2018 14:53

R25o82m78a56n 18K90o27s77t47ú66r 2358420422985

hmmm to jistě...něco je položit/vyměnit koleje , ale koridor se sám nevybuduje, neopraví atd... zase průjmozpráva jak za sociku .... plníme na 150 % soudruzi

0/−1
1.2.2018 14:25

T73o16m27á48š 77P27á31r75t59l 7615189821732

Tak tuhle partu zavoláme k nám do Brna a o prodlouženém víkendu nám tu přeložku nádraží udělají. R^

+4/−1
1.2.2018 12:42

M68a65r48t73i70n 24R78ů74ž54i39č50k45a 9534271398679

tak podobně pokládali koleje i u nás - sice jen jednu, ale nebylo tam 1500 lidiček, ale vlak na kolejích a nejdýl trval posun, když vyndavali staré koleje a pak rovnali ty nové

ale 9 hodin - to je asi jen finální pokládka a vyrovnání a ne příprava - vybagrovat, odvézt, navézt, vyrovnat, položit, hutnit ... nic o délce nebo jsem to přehlédl

+1/0
1.2.2018 11:42
Foto

J61i75ř61í 33D43v92o40ř64á80k 5795569330648

Troch jako Stachanov a jeho rekord.

Kupa lidí to pár měsíců připravovala, a potom příjde úderník. úderníci.A rekord je na světě.

Jak bude ta trať vypadat za rok, to se už nedozvíme.

Urááááááá, soudruzi.

+1/0
1.2.2018 11:36

P31a70v72e43l 31M60a38t72o94u20š62e66k 5540437648804

Ta zpráva je silně tendenční, ale nic to nemění na skutečnosti, že kvalitu (nejen) tratí by Číně mohl závidět celý zbytek světa, kdyby o ní ovšem něco věděl.

+3/−3
1.2.2018 13:08
Foto

J93i59ř86í 62D24v82o98ř84á49k 5805379110668

Tak se zeptej třeba poláků na kvalitu čínské dálnice.

Pravda nepraská, nejsou vyjeté koleje,..... .

Ale bohužel ji ještě nepostavili.

+4/−2
1.2.2018 14:18

P93a23v90e23l 52M83a66t17o24u92š88e66k 5720517238934

Těžko hodnotit kvalitu něčeho, co neexistuje, že. Ale asi za tím nebude to, že by to technicky nezvládli...

+1/−1
1.2.2018 16:15
Foto

J77a98n 37Č58e70r30m91á93k 4189818325857

když na to hemžení koukám, tak se mi vybaví, jak se stavěla v Číně ta továrna... K tomu dostal stavbyvedoucí místní dělníky. Poslal dva z nich nanosit nějané dílce na místo. Když šel za půlhodinu kolem, vidí že práci neudělali a jen tam sedí. Zeptal se jich, proč to ještě nepřinesli a oni na to: něějde. Moc těžkýý... Tak jim vedoucí ještě dva dělníky přidá nicméně stejně práci neudělali a stále tam všichni sedí... Zeptá se, co se děje a oni zase. Nééjde. Moc těžkýý... Přidá jim tedy další čtyři dělníky, aby to konečně udělali... Za chvíli jde práci zkontrolovat a vidí, že opět nic neudělali a všech osm dělníků sedí a pokuřuje... Opět se ptá, proč ty dílce ještě nepřinesli. Néééjde, moc krááátky!... Odpovědí oni...

+1/−1
1.2.2018 11:11

P71e77t81r 28L49u24k70á76š 4575664116705

Hmmm, jako proc ne ale prijde mi ze jich tam bylo az zbytecne moc. Videl sem tam lidi jen stat, cucet, prekazet...vim ze umi a ze stavi rychle, o tom zadna, ale tady to vypada jako by nahnali lidi do prace ne aby se udelal prace ale pro praci...proste mi to prijde efektni ale ne efektivni. Neco jako u nas za komara, ano, vsichni meli praci....ale vime jak to vypadalo ;)

+3/−1
1.2.2018 10:25

L30u89d71v69í14k 16G49a53j78d40o45š11í29k 2815413304962

Musíte si uvědomit, že v Číně je pracovní síly tolik a je tak levná, že se jim pořád vyplatí použít 10 lidí místo jednoho stroje.A pokud tam někdo postával, tak nejspíš čekal, až na něj přijde řada a on bude moci udělat svůj díl úkolu. I to je efektivnější než lidi vozit sem tam.

+6/−1
1.2.2018 10:52

P43a54v30e43l 27M87a89t32o72u79š17e32k 5790907688584

Hodně jí je, ale tak úplně levná zase není. Jenže některé práce dost dobře plně mechanizovat nejde. Z toho videa toho moc poznat nelze, ale pokud je osa nové koleje mimo osu některé z kolejí původních, tak na to těžko může najet nějaký mechanismus, který by to kompletně vytrhal, vybagroval, vysypal, zhutnil a nově položil). Lze najít i videa z Číny, kdy práci důmyslného zařízení na pokládku kolejí řídí a sleduje pár maníků.

+1/−1
1.2.2018 13:22

M71a13r45t21i27n 79R82ů18ž24i29č35k75a 9624461188929

počty lidí :) - to je jak ty dvě blondýnky

jedna vykope díru a druhá ji zahrne

chlap to pozoruje a pak se zeptá co to má být

kolegyně co sází stromky je nemocná

+4/0
1.2.2018 11:43

D72a42v12i46d 66H53y41š10p49l95e34r 2973263727865

R^

+1/−1
1.2.2018 10:15

D70a86n39i26e45l 29P13a27n60e46k 6152231902210

Čert vem jestli je kus videa ze závěrečné pokládky. Ale ukázali, že něco lze, když se chce. U nás je to byrokratický šlendrián a když se už staví nebo opravuje není vidět živáčka ( hlavně dálnice a silnice ).

+6/−3
1.2.2018 9:52

P37a84v64e86l 44O89b76d54r12ž15á39l13e95k 6246924808662

Tak se podívejte na dálnici, když se demoluje most, nebo naopak osazuje. To je tam taky několik desítek lidí a do rána je hotovo. Nebo třeba výměna výhybky v koridorové trati - přes noc umíme zvládnout i u nás.

Šlendrián je především kvůli hromadám předpisů o bezpečnosti práce, ochraně životního prostředí, obtěžování hlukem, pracovním předpisům strojníků a řidičů a že do každé stavby může mluvit kdokoliv si zamane.

Ano, to, co je na videu, by v ČR nešlo. Jednak by to nepovolila hygiena kvůli světlu a hluku v zastavěné oblasti ... a především to, co tam ručně dělá několik stovek lidí, by v Evropě levněji udělala desítka operátorů stavebních strojů za stejný čas. Nicméně v Číně je ohromně levná lidská práce a tak se vyplatí tam nahnat tisíc idí.

+5/−1
1.2.2018 10:11

L57u48d46v46í10k 87G89a54j80d64o40š52í61k 2305713634412

Nenechte se mýlit. Číňani mají zrovnatak hromady předpisů. Ale na rozdíl od nás se to dá vždycky "nějak" udělat a předpisy obejít. To je jejich standardní postup a funguje to do okamžiku, než se něco stane. Pak se ale zase nikdo moc nepáře s odpovědnými úředníky.

0/0
1.2.2018 10:55

P47a63v35e95l 42M68a80t98o22u49š14e20k 5450937118784

Není to tak dávno, co jsem se pár nocí skoro nevyspal v hotelu v centru města, když tam kolem 4. ranní začali lomozit lešenáři. Ale pozor, nebylo to v Číně ani nikde mimo Evropu, ale ve finských Helsinkách...

+1/−1
1.2.2018 16:19

P65a52v74e90l 84M75a95t88o19u21š23e58k 5520197408414

Mínus na skutečnosti nic nezmění.

+1/0
2.2.2018 12:01

P82a55v27e40l 48M93a88t66o46u33š59e83k 5780187868634

Jinak se nenechte mýlit, jsou i činnosti, které se bez manuální práce neobejdou. Kdyby to bylo tak snadné, najede tam stavební mechanizaci i v Číně. A možná dokonalejší než v Evropě.

+1/−1
1.2.2018 16:22

V61í86t 18J54e80ž78e65k 4506739269835

Jestli není vidět živáčka, tak to se nikdy nic nepostavilo/neopravilo :-)

Evidentně nemáte praxi se stavbami, že?

0/0
1.2.2018 17:32

J28i20ř38í 89E81r18b31e64n 1283624626847

Pár výhrad:

1) těch devět hodin nestavěli velkou dlouhou železnici, ale pokládali odhadem pár set metrů kolejiště na hotový pešuňk.

2) není uvedeno (natož natočeno), jak dlouho předtím trvala příprava podloží.

.

Když se předloni rekonstruovalo nádraží Tanvald, zabraly nejvíc času výkopy pro elektroinstalaci a příprava podloží. Samotná pokládka pak byla hotová za pár dní.

+9/0
1.2.2018 9:17

J75a85r37o67s34l90a26v 79K31a57d61l70e43c 5631589612261

To není dělníky, ale prohnilým systémem u nás. Naši přeci pracují 12hodin denně. Jenže u nás se kolem jedné zakázky točí příliš mnoho firem a zlodějů, pardon, podnikatelů.

+5/−2
1.2.2018 8:44

R14o52m24a64n 74K78o37s56t50ú51r 2628240892335

prohnilý systém :-) R^

0/0
1.2.2018 14:26

T10o76m21á32š 27K23o53r73d33a 7934938356661

měli masivní biče Rimmere, masivní biče..

+9/−1
31.1.2018 23:25

M48i94l35a32n 55K14r59á75l 8483978191951

Když to srovnám se stavbou našich dálnic kde na stavbě nepotkáte živáčka, tak je to nebe a dudy

+7/0
31.1.2018 21:46

T58o80m26á82š 38M12o88r97a57v84č58í21k 3467456183525

Paradoxně u nás není problém rychlost samotné stavby, ale její povolování.

+2/0
31.1.2018 23:20

J80i57n29d38ř17i39c42h 30Š27k94o57p64e24k 4835121660245

stavba taky má problémy.

Firmy naberou maximum zakázek, lidí mají pár a ve finále se staví na té stavbě, kde investor nejvíc křičí nebo jsou nejvyšší sankce

+6/0
1.2.2018 7:24



Najdete na iDNES.cz