Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak se staví železnice v Číně. 1 500 dělníků, devět hodin práce

Čínští pracovníci světu ukázali svou neuvěřitelnou výkonnost a sehranost. Zhruba 1 500 pracovníků postavilo za devět hodin železnici v nové vlakové stanici v provincii Fu-ťien v jižní Číně. S výstavbou začali 19. ledna v 18:00 a skončili 20. ledna ve 2:20 ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67i36c26h59a76r65d 73K36o49v44a34n44d10a 9616272865190

Příjde mi to trocha přehané, minimálně polovina jich tam není potřeba...

0/−4
2.2.2018 16:12

J72i13ř89í 60S13o70u61č62e62k 5616107939919

To jste poznal z 50sekundového záběru vystřiženého z devítihodinové směny? Máte můj obdiv. Vás by si firmy měly najímat na hodnocení efektivity práce. V každém oddělení natočí padesát sekund záznamu, pošlou vám to a obratem se dozví, kdo je tam zbytečný a koho mohou propustit.

+4/0
2.2.2018 17:22

R49i55c20h98a76r44d 14K42o75v74a80n40d88a 9166142305910

Dělám ve stavebnictví zhruba 10 let, čili mám odhad, kolik lidí je potřeba k montáži...ale to je fuk

0/−2
2.2.2018 17:27
Foto

J33a65n 46Z12e80l62e16n66k64a 3655643958231

Pan je deset let zednik, cili vi jak se spravne propojuji tri zeleznicni trate, abyste vedel.

+3/0
2.2.2018 20:39

M13i72r42o57s93l78a33v 11Z83i82k82m75u96n37d 6188292247638

Klasické stavebnictví je něco docela jiného než pokládka železničního svršku.

Vzato do důsledku, pokud měli - a to jistě měli - řadu částí, především výhybek, předem smontovánu, to znamená i připevněny pražce, tak by se do "času stavby" měla započítat i doba na tuhle přípravnou montáž.

Stejně tak lze za jednu noc vyměnit na trati "x" kilometrů kolejí, když každému dělníkovi přidělíte třeba 5 metrů trati, na kterých ručně povolí upevnění kolejnic k pražcům, pak se na povel ve stanovený čas stará kolejnice odsune vně a podobně se nasune předem připravený kolejnicový pás a zase ho dělník na přidělených 5 metrech připevní. Když se totéž bude dělat pomocí mechanizace - stroj za miliony - bude trvat povolování a utahování šroubů, jimiž jsou kolejnicové pásy připevněny k pražcům, trvat mnohem déle.

Jednokolejná trať z Olomouce do Prahy (přes 250 km) byla za c.k. monarchie postavena za necelých 5 let - bez jakékoli "moderní" strojní mechanizace - tunely se razily ručně, s pomocí dynamitu, přitom "modernizace" téže trati trvá více než 20 let a stále není hotová, přičemž by bylo záhodno zmodernizovat zmodernizované ...

Tehdy se vše dělalo ručně (krumpáč, lopata, kolečko, koňský povoz) za obrovského nasazení pracovních sil ...

0/0
5.2.2018 9:35

M57i42c69h38a44l 57Ž88á68k 8929140419222

U nás nejsme schopni za skoro 30 let od revoluce postavit solidní D1. Natož konkurovat rychlostii zahraničních firem. Viz. silnice Rakousko-Jižní Morava. Ti už ji dávno mají a my ještě nezapli míchačku.

+2/0
2.2.2018 10:53

V78í49t 45B61r70z17o97b40o21h35a95t89ý 7480822633361

To se hodně pletete, u nás ty dálnice mnohdy staví zahraniční firmy (Strabag, Skanska, Hochtief a další. A co se týče D52 Brno - Mikulov - Poysdorf. Tak tam to nestojí na žádných firmách, ale na politických rozhodnutích a státních úřednících.

0/0
4.2.2018 10:02

P82e34t97r 47N50o11v17e63k 6522742382836

R^přenechme číňanům dostavbu našich dálnic , naši odborníci spočítali ,že do r 2050 se nestihne , když jim to předáme , bude to dražší , ale všichni tady se dostavění dožijeme !!

+4/0
2.2.2018 8:37

M67i35r84e28k 69G71a13j43e39r 5451666109310

Naopak by to bylo levnejsi.

0/−1
6.2.2018 3:10

L82u51b31o45š 79C88h60l93u62m85s67k16ý 2930715768415

Kuriozita, trochu propaganda, ale zorganizovat to umí. Ovšem že číňani staví jak šílení, dopravní i pozemní stavby, to je nezpochybnitelné.

+4/0
1.2.2018 21:41

M81a18r95t77i23n 72H85r49o76u30d76n78ý 5297952464677

Jedná se sice o výstavbu nového nádraží, ale na již existující trati. Proto to taky dělaj večer a v noci (po dopravní špičce) a nahnali tam tolik lidí. Ta trať je zjevně extrémně frekventovaná a vytížená. A každá hodina omezení provozu na takové trati bolí.

+4/0
1.2.2018 20:39

M96a25r66t58i84n 27P72l84z77á89k 2147489268224

Jaký to kontrast třeba s výměnou eskalátorů na Andělu...

0/0
2.2.2018 9:49

J75o10s35e11f 57S36k70a31l18k20a 1652819674584

Ale vždyť oni porušují lidská práva!

0/−3
1.2.2018 20:08

M22i80c73h66a48l 10J18u77r14s28a 1566631446201

Jako, že se tam musí pracovat? ;-D

0/0
3.2.2018 12:06

M10i32r67o46s32l64a54v 76P53a28v47l20í96č75e17k 7563920125594

Od kdy se říká návěstidlu semafor?

0/0
1.2.2018 17:56

V24í72t 96J26ů47z10a 8262146961958

Odjakživa.

+1/−1
2.2.2018 21:44

M17i53r93o91s59l31a84v 51P29a59v13l14í44č37e54k 7283380135424

Neřekl bych ;-D

0/0
5.2.2018 12:27
Foto

R69o56m35a54n 14I30v46i13č15i29č 8453165590560

Nejlepší jsou tam ti frajeři, co v 0:27-0:29 dělají něco bez plošiny na vedení :D

Na téhle akci by se bezpečnost práce vyřádila (kdyby mohla něco namítat)

+3/0
1.2.2018 16:25

P80a45v74e53l 28M46a53t32o14u72š52e55k 5190377688714

Vy z toho poznáte, že nemají jištění? Za druhé, podle toho, co jste napsal, by v ČR museli pozavírat vedení všech pokrývačských firem. Ještě jsem neviděl pokrývače, který by se na střeše jistil. Ale je potřeba pomluvit Čínu, to chápu.

+2/−1
2.2.2018 12:28
Foto

R28o71m22a70n 36I48v81i98č89i70č 8223275780320

Jištění tam opravdu vidět nejde. Třeba ho mají, ale i tak tam museli nějak doskákat po konstrukci.

A jinak jsem viděl už spoustu tesařů a pokrývačů a klempířů, kteří se jistí. Neříkám, že vždy, ale viděl jsem jich dost. A sám se při práci ve výškách vážu vždycky.

A pokud jsem se tímto postem dotkl Vašeho čínského cítění, tak se Vám, i celé Číně, ze srdce omlouvám!

+1/0
2.2.2018 18:11

P82a52v52e57l 63O91b79d74r20ž65á87l47e52k 6616114578202

Pokud se pokrývač na střeše nejistí a pracuje jako OSVČ, tak je to jeho problém.

Pokud je tam jako zaměstnanec, tak je jeho vedoucí docela odvážný a jednou nohou v kriminále.

+1/0
2.2.2018 23:22

V19á43c43l11a73v 92N87o29v41o62t74n63ý 6566342366522

Veliký Si Ťin-pching zavelí a jde všechno jako po drátku.

0/0
1.2.2018 15:30

J81á89n 98H13r61o72n76s90k52ý 7616551825889

...drive nez Kalousek stihne vyvesit vlajku Tibetu

+3/−3
1.2.2018 14:53

R95o30m96a41n 59K13o83s44t30ú19r 2588630382325

hmmm to jistě...něco je položit/vyměnit koleje , ale koridor se sám nevybuduje, neopraví atd... zase průjmozpráva jak za sociku .... plníme na 150 % soudruzi

0/−1
1.2.2018 14:25

T15o21m62á41š 61P94á69r71t12l 7545589451652

Tak tuhle partu zavoláme k nám do Brna a o prodlouženém víkendu nám tu přeložku nádraží udělají. R^

+4/−1
1.2.2018 12:42

M52a57r22t47i15n 40R45ů42ž76i31č95k30a 9514171608809

tak podobně pokládali koleje i u nás - sice jen jednu, ale nebylo tam 1500 lidiček, ale vlak na kolejích a nejdýl trval posun, když vyndavali staré koleje a pak rovnali ty nové

ale 9 hodin - to je asi jen finální pokládka a vyrovnání a ne příprava - vybagrovat, odvézt, navézt, vyrovnat, položit, hutnit ... nic o délce nebo jsem to přehlédl

+1/0
1.2.2018 11:42
Foto

J49i48ř32í 50D48v85o41ř97á23k 5315929350578

Troch jako Stachanov a jeho rekord.

Kupa lidí to pár měsíců připravovala, a potom příjde úderník. úderníci.A rekord je na světě.

Jak bude ta trať vypadat za rok, to se už nedozvíme.

Urááááááá, soudruzi.

+1/0
1.2.2018 11:36

P94a85v10e67l 27M91a72t95o21u58š96e85k 5940377888654

Ta zpráva je silně tendenční, ale nic to nemění na skutečnosti, že kvalitu (nejen) tratí by Číně mohl závidět celý zbytek světa, kdyby o ní ovšem něco věděl.

+3/−3
1.2.2018 13:08
Foto

J21i19ř86í 18D90v61o16ř35á93k 5275669250238

Tak se zeptej třeba poláků na kvalitu čínské dálnice.

Pravda nepraská, nejsou vyjeté koleje,..... .

Ale bohužel ji ještě nepostavili.

+4/−2
1.2.2018 14:18

P33a83v46e19l 84M81a44t94o62u34š25e87k 5830387888354

Těžko hodnotit kvalitu něčeho, co neexistuje, že. Ale asi za tím nebude to, že by to technicky nezvládli...

+1/−1
1.2.2018 16:15
Foto

J64a53n 58Č51e41r12m21á16k 4269668425797

když na to hemžení koukám, tak se mi vybaví, jak se stavěla v Číně ta továrna... K tomu dostal stavbyvedoucí místní dělníky. Poslal dva z nich nanosit nějané dílce na místo. Když šel za půlhodinu kolem, vidí že práci neudělali a jen tam sedí. Zeptal se jich, proč to ještě nepřinesli a oni na to: něějde. Moc těžkýý... Tak jim vedoucí ještě dva dělníky přidá nicméně stejně práci neudělali a stále tam všichni sedí... Zeptá se, co se děje a oni zase. Nééjde. Moc těžkýý... Přidá jim tedy další čtyři dělníky, aby to konečně udělali... Za chvíli jde práci zkontrolovat a vidí, že opět nic neudělali a všech osm dělníků sedí a pokuřuje... Opět se ptá, proč ty dílce ještě nepřinesli. Néééjde, moc krááátky!... Odpovědí oni...

+1/−1
1.2.2018 11:11

P73e73t98r 35L56u81k86á74š 4605764206545

Hmmm, jako proc ne ale prijde mi ze jich tam bylo az zbytecne moc. Videl sem tam lidi jen stat, cucet, prekazet...vim ze umi a ze stavi rychle, o tom zadna, ale tady to vypada jako by nahnali lidi do prace ne aby se udelal prace ale pro praci...proste mi to prijde efektni ale ne efektivni. Neco jako u nas za komara, ano, vsichni meli praci....ale vime jak to vypadalo ;)

+3/−1
1.2.2018 10:25

L53u69d57v83í70k 30G16a33j26d10o38š73í17k 2725813314712

Musíte si uvědomit, že v Číně je pracovní síly tolik a je tak levná, že se jim pořád vyplatí použít 10 lidí místo jednoho stroje.A pokud tam někdo postával, tak nejspíš čekal, až na něj přijde řada a on bude moci udělat svůj díl úkolu. I to je efektivnější než lidi vozit sem tam.

+6/−1
1.2.2018 10:52

P40a91v27e48l 64M31a88t34o89u40š11e50k 5240737868434

Hodně jí je, ale tak úplně levná zase není. Jenže některé práce dost dobře plně mechanizovat nejde. Z toho videa toho moc poznat nelze, ale pokud je osa nové koleje mimo osu některé z kolejí původních, tak na to těžko může najet nějaký mechanismus, který by to kompletně vytrhal, vybagroval, vysypal, zhutnil a nově položil). Lze najít i videa z Číny, kdy práci důmyslného zařízení na pokládku kolejí řídí a sleduje pár maníků.

+1/−1
1.2.2018 13:22

M13a97r70t53i37n 44R95ů60ž19i63č72k44a 9354271828109

počty lidí :) - to je jak ty dvě blondýnky

jedna vykope díru a druhá ji zahrne

chlap to pozoruje a pak se zeptá co to má být

kolegyně co sází stromky je nemocná

+4/0
1.2.2018 11:43

D65a12v29i83d 91H16y88š48p68l58e80r 2893153827115

R^

+1/−1
1.2.2018 10:15

D36a51n40i14e74l 21P76a43n95e95k 6662391112570

Čert vem jestli je kus videa ze závěrečné pokládky. Ale ukázali, že něco lze, když se chce. U nás je to byrokratický šlendrián a když se už staví nebo opravuje není vidět živáčka ( hlavně dálnice a silnice ).

+6/−3
1.2.2018 9:52

P54a98v72e57l 11O84b21d53r13ž50á96l19e31k 6846774628162

Tak se podívejte na dálnici, když se demoluje most, nebo naopak osazuje. To je tam taky několik desítek lidí a do rána je hotovo. Nebo třeba výměna výhybky v koridorové trati - přes noc umíme zvládnout i u nás.

Šlendrián je především kvůli hromadám předpisů o bezpečnosti práce, ochraně životního prostředí, obtěžování hlukem, pracovním předpisům strojníků a řidičů a že do každé stavby může mluvit kdokoliv si zamane.

Ano, to, co je na videu, by v ČR nešlo. Jednak by to nepovolila hygiena kvůli světlu a hluku v zastavěné oblasti ... a především to, co tam ručně dělá několik stovek lidí, by v Evropě levněji udělala desítka operátorů stavebních strojů za stejný čas. Nicméně v Číně je ohromně levná lidská práce a tak se vyplatí tam nahnat tisíc idí.

+5/−1
1.2.2018 10:11

L54u36d61v46í92k 94G22a18j88d87o68š33í87k 2355753874902

Nenechte se mýlit. Číňani mají zrovnatak hromady předpisů. Ale na rozdíl od nás se to dá vždycky "nějak" udělat a předpisy obejít. To je jejich standardní postup a funguje to do okamžiku, než se něco stane. Pak se ale zase nikdo moc nepáře s odpovědnými úředníky.

0/0
1.2.2018 10:55

P23a59v18e42l 14M96a88t81o47u89š17e65k 5880907658424

Není to tak dávno, co jsem se pár nocí skoro nevyspal v hotelu v centru města, když tam kolem 4. ranní začali lomozit lešenáři. Ale pozor, nebylo to v Číně ani nikde mimo Evropu, ale ve finských Helsinkách...

+1/−1
1.2.2018 16:19

P89a21v13e48l 20M61a14t59o48u21š95e52k 5300247248304

Mínus na skutečnosti nic nezmění.

+1/0
2.2.2018 12:01

P31a40v70e28l 54M72a50t38o72u64š54e15k 5150517988954

Jinak se nenechte mýlit, jsou i činnosti, které se bez manuální práce neobejdou. Kdyby to bylo tak snadné, najede tam stavební mechanizaci i v Číně. A možná dokonalejší než v Evropě.

+1/−1
1.2.2018 16:22

V12í90t 97J23e71ž48e79k 4616559579925

Jestli není vidět živáčka, tak to se nikdy nic nepostavilo/neopravilo :-)

Evidentně nemáte praxi se stavbami, že?

0/0
1.2.2018 17:32

J91i10ř45í 61E33r74b85e44n 1583304476867

Pár výhrad:

1) těch devět hodin nestavěli velkou dlouhou železnici, ale pokládali odhadem pár set metrů kolejiště na hotový pešuňk.

2) není uvedeno (natož natočeno), jak dlouho předtím trvala příprava podloží.

.

Když se předloni rekonstruovalo nádraží Tanvald, zabraly nejvíc času výkopy pro elektroinstalaci a příprava podloží. Samotná pokládka pak byla hotová za pár dní.

+9/0
1.2.2018 9:17

J26a70r74o74s55l16a98v 54K96a21d98l49e39c 5261109582811

To není dělníky, ale prohnilým systémem u nás. Naši přeci pracují 12hodin denně. Jenže u nás se kolem jedné zakázky točí příliš mnoho firem a zlodějů, pardon, podnikatelů.

+5/−2
1.2.2018 8:44

R59o19m72a96n 79K58o37s36t13ú31r 2398290172505

prohnilý systém :-) R^

0/0
1.2.2018 14:26

T75o64m13á80š 52K96o73r34d54a 7554138956791

měli masivní biče Rimmere, masivní biče..

+9/−1
31.1.2018 23:25

M11i95l31a16n 73K37r61á97l 8213738891451

Když to srovnám se stavbou našich dálnic kde na stavbě nepotkáte živáčka, tak je to nebe a dudy

+7/0
31.1.2018 21:46

T21o46m48á52š 84M68o35r88a70v33č84í35k 3447576603185

Paradoxně u nás není problém rychlost samotné stavby, ale její povolování.

+2/0
31.1.2018 23:20

J35i63n26d92ř83i77c36h 40Š80k24o65p91e54k 4515641890225

stavba taky má problémy.

Firmy naberou maximum zakázek, lidí mají pár a ve finále se staví na té stavbě, kde investor nejvíc křičí nebo jsou nejvyšší sankce

+6/0
1.2.2018 7:24







Najdete na iDNES.cz