Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino ze srážky ve Studénce je opravené, na trať vyrazí ale až v květnu

První dva vozy pendolina poškozeného při nehodě na přejezdu ve Studénce jsou již opravené. Po opravách v italském závodě společnosti Alstom by se do Česka měly dostat do konce února. Lidé se v nich ale svezou nejdříve v květnu. Celý vlak ještě před uvedením do provozu dostane nový interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i75c35h21a61e90l76a 88N46o42v98á42k98o24v17á 8380638948811

No tak to mi řekněte, co se na té kisni opravuje 3 roky. Za tu dobu moje 11 letá dcera podle návodu postaví raketoplán.

0/−3
2.2.2018 8:47

K12r91y27š63t44o71f 67L22a24n78í29k 1809560495945

ono to v ty italii moc velkou prioritu asi nemelo.

0/0
2.2.2018 9:29

O67n81d88ř64e93j 49P41e31t31r52á40š 8361210812545

Tak v té Itálii to bylo něco přes rok - převoz z Prahy do Itálie byl v říjnu 2016.

A hlavně, tenhle typ se už nevyrábí takže to všechno byla vysloveně zakázková/kusová výroba.

+5/0
2.2.2018 9:43

M62i39c94h38a96e74l58a 21N89o48v93á78k62o19v27á 8610528918141

No tak jinak. V ČR jezdí, tuším, celkem 6 nebo 7 Pendolino souprav, je to chlouba (!) Českých drah, tenhleten 20 let starý model italské tramvajky.

Jedna chybějící je poměrně velký zásek do celkové koncepce. Tak ještě jednou: proč to trvá tak dlouho? A není lepší - ekonomičtější - logičtější s výhledem do budoucnosti - pořídit nějaký novější typ, než čekat na opravu téhle stařenky?

0/−2
2.2.2018 10:47

K56r34y49š97t10o41f 70L69a94n21í13k 1449550395685

jaky zasek? misto toho jezdi nahradni souprava se stejnymi sluzbami. mozna mensi vypadek v trzbach, kdyz jsou tam ty sluzby a mistenky bezplatne.

0/0
2.2.2018 10:51

O26n88d85ř27e51j 30P19e70t97r25á10š 8701770222145

Pokud by se pořizoval (řekněme po nějaké soutěži) nějaký novější typ tak nějaký čas trvá výroba, rovněž by bylo potřeba mít vlak schválený pro provoz na (minimálně) české železniční síti (a je známo, jak dlouho se schvalovaly plzeňské 380 pro Německo - nicméně to je jiný příběh). A nemluvě o nějaké přípravě strojvedoucích. A zase se bavíme o době několika let. Ty dva vozy se vrátí do provozu po necelých 3 letech - a když se ještě řešilo jestli vůbec opravovat a kdo to bude hradit. A v té době je ještě modernizace - což s Italama nemá vůbec nic společného.

A ty výpadky se řeší náhradními soupravami. A copak byste měla v plánu s těmi zbývajícími 5 vozy? Ty potřebovaly jen nějaké minimální opravy a jsou už nějaké dva roky opět plně provozuschopné. Kdyby se ty dva vozy zrušily a těch pět zůstalo odstavených - bude se zase stěžovat, že zabírají místo...

+3/0
2.2.2018 11:49

P89a87v43e16l 35S29o22v40i93č96k36a 4146638985862

Schvalovací proces něčeho novějšího by vydal možná na 8. jednotku současného Pendolína. Dále zácviky nejen strojvůdců, ale i údržbového personálu. Jo určitě to bude "ekonomičtější - logičtější". Uvědomte si prosím, že vlak není auto.

A co se týče "Italské tramvajky" tak jediné "tramvaje" jsou soupravy LEx, u kterých toto označení vzniklo z použití regionální jednotky na dálkovou trať. Oproti tomu Pendolíno je od začátku uzpůsobeno na dálkovou dopravu a tomu odpovídá rozvržení jednotky.

+3/0
2.2.2018 12:58

M48i92l92a37n 75M35u49s83i47l 4633501822105

Vy jste ale chytrá.

Viděla jste třeba jen rozvod kabeláže u takové jednotky?

Navíc když se 680 již více než deset let nevyrábí..

+3/0
2.2.2018 13:52

Z70d92e57n89ě30k 24S11n48á13š49e13l 3588918290252

Už to opravili? Já to čekal až 2025.

+1/−3
2.2.2018 8:03
Foto

J25a55k70u20b 21B61e32z84n28o75s24k62a 9927323876

Kdyby to měl Polák splácet, dejme tomu třeba po 20 tisících měsíčně...tak to zaplatí zhruba za 880 let..;-D Tomu se říká růžová budoucnost;-D;-D (hnidopichové, berte ten příspěvek jako nadsázku...;-))

+9/0
2.2.2018 2:01

J65i70ř57í 92K36ü43h56r 2720786710126

Byl v práci......takže by to platil firma. Ta byla pravděpodobně pojištěna.

+1/0
2.2.2018 4:47
Foto

J97a44k53u88b 78B82e15z34n68o91s91k40a 9707473476

A firma, respektive pojišťovna to nebude po viníkovi vymáhat, když řidič porušil zákon??

+2/0
2.2.2018 5:53

J17o38s23e15f 61Č17e26r25v82e41n10i97c92k81ý 9679814911483

Pak by pojištění ztrácelo smysl, protože většina havárií se dá "napasovat" na porušení zákona.

+3/0
2.2.2018 5:57

J18i63ř86í 40Z38ý96k40a 9579683631950

být to česká firma a český zaměstnanec, tak by mohli vymáhat 4,5 násobek jeho mzdy. Více by mohli leda by prokázali úmysl ...

+4/0
2.2.2018 6:36

M73a40r85t54i87n 35V28i58n72t20r 8940817293707

Pravděpodobně to vymáhat bude. Ale vymůže jen část. Pravděpodobně tam bude i ten zákonný limit, jako je 4,5-násobek měsíční mzdy u nás.

0/0
2.2.2018 8:46

M57i77c84h21a51l 10G19r10i90v61a83l60s76k98ý 8253742147475

Snad to zaplatí Polský řidič a autodopravce z pojistky, jinak je nepouštět na ůzemí ČR.:-(

+1/−2
1.2.2018 21:22

J62a29n 19K10o24m52r15s56k49a 8322292378232

To ani náhodou, protože má sjednaný limit asi 25 milionu.

+5/0
1.2.2018 21:34

J81o67s69e80f 29Š55o45l26t62e85s 8734498330703

Minimum je 50, ne?

0/0
1.2.2018 23:40

T37o57m28á42š 96T16a56t28í98č60e56k 5630412150948

V ČR. Mezinárodně ne.

+1/0
2.2.2018 0:49

J60a85n 79C62o48n12s91t17a28n95t28i67n 1312981423450

úplně mi vře krev v žilách, když jsem si zase pustil to video srážky...;-€

+27/0
1.2.2018 20:51

O60n89d81ř77e97j 30P88e31t31r65á62š 8671180342655

Docela mě zarazilo/překvapilo, že se tentokrát nebude převážet kamionem po silnici - snad to tenkrát řešila nějaká polská firma, pokud si dobře pamatuju.

I když je pravda, že teď je v poněkud "nejpojízdnějším" stavu :)

+1/0
1.2.2018 18:44

P23e39t31r 11N10e92c85h84a67n44i50c98k46ý 7783476358280

Že by ty vozy vezl z Itálie polský kamion? Aby se jim tam nevrátily i s nějakým rakouským vlakem.

+2/0
1.2.2018 21:12

M66a25r94t72i59n 37M95u39s96i58l 4410811493331

R^;-D

0/0
2.2.2018 7:41

O97n93d40ř15e37j 98P97e42t52r74á15š 8241420562315

Na tu opravu to z Prahy taky paradoxně odvážela nějaká polská firma. Tuším, že to video bylo zrovna tady na idnesu.

0/0
2.2.2018 7:51

V52o52j83t40a 43T10e91r38š 7910632126348

Chápu,že by se to asi docela prodražilo,ale možná by stálo za to na přední části rychlíků montovat nějaké masivní ocelové nárazníky spojené s podvozkem. Aby pak případně takovým kamionem projel jak nůž máslem. Ale chápu, že z ekonomického hlediska je levnější nechat nějaký plech/papundekl. Doufám,že ten řidič kamionu už za volant do konce života nesedne.

+4/0
1.2.2018 18:42

V70o12j43t53ě12c28h 20H52a15n15á72k 8195351301344

Možná, kdyby jedna ze složek platby za dopravní cestu nebyla hmotnost, tak by to smysl mělo. :)

+4/0
1.2.2018 20:06

P72e29t67r 45N93e48c18h53a16n57i50c16k33ý 7163646488510

V USA mají mnohem přísnější crash testy na lokomotivy, musí dokonce v určitých mezích vydržet srážku s nákladním vlakem. Proto tam taky loko vypadají jak vypadají a taky paliva sežerou proti našim jako mustang proti fabii

+4/0
1.2.2018 21:10

P35a73v36e39l 18S31o12v94i32č14k26a 4466788735152

Dnešní normy už jsou přísnější, proto mají všechny nové lokomotivy a jednotky (Siemens Vectron, Škoda 380, Pesa 844) tak malé čelní okna a velké sloupky okolo. 380 má tuším řešené deformační zóny tak, že při srážce se celá kabina posune do strojovny. Dle TSI platí (opět jen co jsem slyšel, k samotným normám jsem se nedostal), že musí zvládnout srážku s cisternou ve 100 km/h. Pendolíno je rok výroby 2003, koncepčně vychází někdy ze začátku 90.let (ETR 460).

Taky je otázka co boční pevnost, neboť trosky kamionu co to nabralo pak sbíraly vybavení okolo trati včetně nějakého toho sloupu. Co je však nejdůležitější, že se souprava i přes to všechno udržela na kolejích.

+9/0
2.2.2018 7:14

O22t75a28k19a33r 27V18a85l62e58k 6376952605222

Nová sedla, vizuální informační systém, dětské kino, a zmodernizovné WC by se na všech soupravách měla objevit do léta, dodal mluvčí.

Sedla povidate? Tak to abych na cestu vlakem zacal nosit rajtky.;-)

+21/0
1.2.2018 18:41

O86n45d49ř66e31j 83P60e92t94r64á97š 8641490712435

Rajtky jen do Pendolina, do ostatních vlaků běžné kalhoty :)

+8/0
1.2.2018 18:47

J91a16r36o82s45l92a57v 86D55u24c33h27á87č73e79k 8797346512822

K nehodě ale došlo v roce 2015 a ne 2014 jak zde uvádíte.....

+10/0
1.2.2018 17:49

I44v67a75n 79M57a88r53e28k 6794638202

Věřím tomu, že pokud by se ty dva poškozené vozy nahradily úplně novými, vyšlo by to daleko levněji . R^

0/−11
1.2.2018 17:15

M68i77r45o51s69l51a10v 22F25i28a39l58a 7923527961664

Jenomže se už nevyrábí...

+10/0
1.2.2018 18:01

J72i29ř24í 83C72e23n65i36g74a 1251362787

Ono, že se něco nevyrábí neznamená, že k tomu nejsou plány. Vozy Škoda 14Tr/15Tr se přestaly vyrábět v roce 2004 a do roku +-2009 se vyráběly náhradní kastle. K Pendolinu určitě měli v továrně plány a podle nich vyrobily 2 nové vozy pro soupravu,

0/−3
2.2.2018 0:11

P92a90v73e76l 32S45o55v54i80č45k13a 4386788215352

Vyrobil se jeden vůz (čelní), druhý "jen z poloviny". A není to jen o plánech, je potřeba také výrobní stroje, přípravky a prostory v hale. To vše musel Alsthom mít někde uložené anebo znovu vyrobit...

+6/0
2.2.2018 7:18

M64i15l19a82n 37V59o32l80e98k 5649783466549

To nemůžete brát vážně. U kolejových vozidel se často rekonstruuje jen papírově. Asi jako když se v 90. letech kupovaly Š120 po bazarech v Německu a použily se české papíry ze Š100 jako že rekonstrukce...

0/0
1.2.2018 18:01

M21i19r76o54s25l31a29v 33G53r61o36s57s95m51a85n36n 8252859144

Víra je důležitá.

+7/0
1.2.2018 18:51

O61n86d11ř30e65j 41P97e28t70r20á74š 8211520972105

Jestli by to vyšlo levněji je otázkou. I z toho čelního vozu (který byl nejvíce poškozený) zůstavaly některé části původní - pokud se nepletu tak minimálně podvozky.

+2/0
1.2.2018 18:55

J43i70ř68í 58Z22ý57k91a 9129203521810

tento model se již nevyrábí a kupovat jednu soupravu úplně jiné řady je nesmysl, protože to pak prodražuje náklady na personál a údržbu

+6/0
1.2.2018 23:21

K35r40y17š46t53o83f 78L73a84n66í20k 1879200225265

hlavne je to zbytecny, bezne soupravy zvladnou stejnou trasu jako Pendolino ve stejnem case a je v nich vice mista. vubec to nemeli opravovat.

0/−4
2.2.2018 7:48

O12n57d22ř78e50j 82P58e95t18r24á67š 8661730562685

A mít neustále odstavených zbylých pět vozů z té soupravy? S těmi byste měl jaké plány?

Ono třeba na ty velké vyvozovací opravy by teoreticky byly fajn ale ty se nedělají každý týden, víme? ;-)

+2/0
2.2.2018 9:37

K84r89y77š82t16o67f 21L34a65n90í42k 1789230435325

rozprodat (nebo ponechat) na nahradni dily. snad to nejezdi jenom u nas, ne?

0/−2
2.2.2018 10:52

O81n57d45ř94e54j 43P88e41t12r98á75š 8441970312845

Prodat část vlaku v ceně řekněme 600 milionů (celá jedna souprava stála zhruba 700 a přecejen jde o většinu vlaku) na náhradní díly by dle mě znamenalo to prodat za zlomek ceny. A ani by se neprodalo všechno

0/−1
2.2.2018 11:54

A26l14o27i25s 81S30l20á37m16e58č90k33a 2556872172142

Člověk se brání tomu, být krvežíznivý - ale přece. Chamurappi je v každém z nás.

A tak říkám - škoda, že to neodnesl taky ten Polák v tom kamionu... :-/

+3/−5
1.2.2018 17:03

O45n61d85ř42e20j 30P77e12t35r94á57š 8741830392335

Když se štěstí unaví...

0/0
1.2.2018 18:52







Najdete na iDNES.cz