Diskuse k článku

Pendolino ze srážky ve Studénce je opravené, na trať vyrazí ale až v květnu

První dva vozy pendolina poškozeného při nehodě na přejezdu ve Studénce jsou již opravené. Po opravách v italském závodě společnosti Alstom by se do Česka měly dostat do konce února. Lidé se v nich ale svezou nejdříve v květnu. Celý vlak ještě před uvedením do provozu dostane nový interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i23c59h11a90e96l56a 85N49o27v41á17k24o49v81á 8720578408321

No tak to mi řekněte, co se na té kisni opravuje 3 roky. Za tu dobu moje 11 letá dcera podle návodu postaví raketoplán.

0/−3
2.2.2018 8:47

K92r43y93š33t19o45f 54L29a28n46í60k 1339210145765

ono to v ty italii moc velkou prioritu asi nemelo.

0/0
2.2.2018 9:29

O82n88d90ř93e17j 24P33e13t18r85á71š 8311430692385

Tak v té Itálii to bylo něco přes rok - převoz z Prahy do Itálie byl v říjnu 2016.

A hlavně, tenhle typ se už nevyrábí takže to všechno byla vysloveně zakázková/kusová výroba.

+5/0
2.2.2018 9:43

M97i31c59h14a66e69l85a 77N14o80v72á60k95o61v38á 8220648338341

No tak jinak. V ČR jezdí, tuším, celkem 6 nebo 7 Pendolino souprav, je to chlouba (!) Českých drah, tenhleten 20 let starý model italské tramvajky.

Jedna chybějící je poměrně velký zásek do celkové koncepce. Tak ještě jednou: proč to trvá tak dlouho? A není lepší - ekonomičtější - logičtější s výhledem do budoucnosti - pořídit nějaký novější typ, než čekat na opravu téhle stařenky?

0/−2
2.2.2018 10:47

K57r86y64š43t17o29f 83L56a32n12í75k 1749260315955

jaky zasek? misto toho jezdi nahradni souprava se stejnymi sluzbami. mozna mensi vypadek v trzbach, kdyz jsou tam ty sluzby a mistenky bezplatne.

0/0
2.2.2018 10:51

O85n55d66ř50e28j 97P78e18t28r43á21š 8611930892535

Pokud by se pořizoval (řekněme po nějaké soutěži) nějaký novější typ tak nějaký čas trvá výroba, rovněž by bylo potřeba mít vlak schválený pro provoz na (minimálně) české železniční síti (a je známo, jak dlouho se schvalovaly plzeňské 380 pro Německo - nicméně to je jiný příběh). A nemluvě o nějaké přípravě strojvedoucích. A zase se bavíme o době několika let. Ty dva vozy se vrátí do provozu po necelých 3 letech - a když se ještě řešilo jestli vůbec opravovat a kdo to bude hradit. A v té době je ještě modernizace - což s Italama nemá vůbec nic společného.

A ty výpadky se řeší náhradními soupravami. A copak byste měla v plánu s těmi zbývajícími 5 vozy? Ty potřebovaly jen nějaké minimální opravy a jsou už nějaké dva roky opět plně provozuschopné. Kdyby se ty dva vozy zrušily a těch pět zůstalo odstavených - bude se zase stěžovat, že zabírají místo...

+3/0
2.2.2018 11:49

P61a46v72e56l 14S94o90v12i74č56k43a 4676208125862

Schvalovací proces něčeho novějšího by vydal možná na 8. jednotku současného Pendolína. Dále zácviky nejen strojvůdců, ale i údržbového personálu. Jo určitě to bude "ekonomičtější - logičtější". Uvědomte si prosím, že vlak není auto.

A co se týče "Italské tramvajky" tak jediné "tramvaje" jsou soupravy LEx, u kterých toto označení vzniklo z použití regionální jednotky na dálkovou trať. Oproti tomu Pendolíno je od začátku uzpůsobeno na dálkovou dopravu a tomu odpovídá rozvržení jednotky.

+3/0
2.2.2018 12:58

M75i73l49a94n 87M93u65s54i26l 4383531532805

Vy jste ale chytrá.

Viděla jste třeba jen rozvod kabeláže u takové jednotky?

Navíc když se 680 již více než deset let nevyrábí..

+3/0
2.2.2018 13:52

Z22d39e40n93ě85k 38S29n70á31š40e93l 3218988330812

Už to opravili? Já to čekal až 2025.

+1/−3
2.2.2018 8:03
Foto

J17a95k90u58b 51B68e70z66n16o95s87k17a 9307433126

Kdyby to měl Polák splácet, dejme tomu třeba po 20 tisících měsíčně...tak to zaplatí zhruba za 880 let..;-D Tomu se říká růžová budoucnost;-D;-D (hnidopichové, berte ten příspěvek jako nadsázku...;-))

+9/0
2.2.2018 2:01

J59i23ř77í 72K44ü61h57r 2390906410646

Byl v práci......takže by to platil firma. Ta byla pravděpodobně pojištěna.

+1/0
2.2.2018 4:47
Foto

J28a81k61u50b 71B16e85z68n62o66s86k83a 9827233166

A firma, respektive pojišťovna to nebude po viníkovi vymáhat, když řidič porušil zákon??

+2/0
2.2.2018 5:53

J42o51s86e64f 93Č26e20r18v61e31n76i46c74k51ý 9269644361393

Pak by pojištění ztrácelo smysl, protože většina havárií se dá "napasovat" na porušení zákona.

+3/0
2.2.2018 5:57

J69i17ř30í 94Z10ý20k29a 9539623561280

být to česká firma a český zaměstnanec, tak by mohli vymáhat 4,5 násobek jeho mzdy. Více by mohli leda by prokázali úmysl ...

+4/0
2.2.2018 6:36

M76a98r71t39i91n 73V91i45n73t30r 8560667593847

Pravděpodobně to vymáhat bude. Ale vymůže jen část. Pravděpodobně tam bude i ten zákonný limit, jako je 4,5-násobek měsíční mzdy u nás.

0/0
2.2.2018 8:46

M13i95c63h68a14l 36G37r26i76v61a28l16s32k32ý 8433122467965

Snad to zaplatí Polský řidič a autodopravce z pojistky, jinak je nepouštět na ůzemí ČR.:-(

+1/−2
1.2.2018 21:22

J42a18n 89K91o83m71r82s16k52a 8432782728202

To ani náhodou, protože má sjednaný limit asi 25 milionu.

+5/0
1.2.2018 21:34

J31o26s98e46f 50Š24o26l35t39e51s 8254808650163

Minimum je 50, ne?

0/0
1.2.2018 23:40

T69o40m89á97š 75T87a48t75í67č11e41k 5230562260698

V ČR. Mezinárodně ne.

+1/0
2.2.2018 0:49

J57a63n 16C54o45n29s68t80a17n27t75i16n 1552271373340

úplně mi vře krev v žilách, když jsem si zase pustil to video srážky...;-€

+27/0
1.2.2018 20:51

O84n24d41ř91e18j 75P55e40t95r52á30š 8831840882345

Docela mě zarazilo/překvapilo, že se tentokrát nebude převážet kamionem po silnici - snad to tenkrát řešila nějaká polská firma, pokud si dobře pamatuju.

I když je pravda, že teď je v poněkud "nejpojízdnějším" stavu :)

+1/0
1.2.2018 18:44

P54e68t70r 33N95e78c60h95a34n62i22c23k90ý 7303696218510

Že by ty vozy vezl z Itálie polský kamion? Aby se jim tam nevrátily i s nějakým rakouským vlakem.

+2/0
1.2.2018 21:12

M81a86r98t30i48n 49M24u26s67i63l 4340601433791

R^;-D

0/0
2.2.2018 7:41

O56n61d57ř14e82j 59P48e75t37r59á61š 8281780262555

Na tu opravu to z Prahy taky paradoxně odvážela nějaká polská firma. Tuším, že to video bylo zrovna tady na idnesu.

0/0
2.2.2018 7:51

V84o29j53t69a 43T84e64r50š 7830402516138

Chápu,že by se to asi docela prodražilo,ale možná by stálo za to na přední části rychlíků montovat nějaké masivní ocelové nárazníky spojené s podvozkem. Aby pak případně takovým kamionem projel jak nůž máslem. Ale chápu, že z ekonomického hlediska je levnější nechat nějaký plech/papundekl. Doufám,že ten řidič kamionu už za volant do konce života nesedne.

+4/0
1.2.2018 18:42

V68o70j27t27ě26c77h 10H64a19n18á69k 8315441231314

Možná, kdyby jedna ze složek platby za dopravní cestu nebyla hmotnost, tak by to smysl mělo. :)

+4/0
1.2.2018 20:06

P35e80t51r 32N93e38c96h24a93n90i75c77k39ý 7713316158110

V USA mají mnohem přísnější crash testy na lokomotivy, musí dokonce v určitých mezích vydržet srážku s nákladním vlakem. Proto tam taky loko vypadají jak vypadají a taky paliva sežerou proti našim jako mustang proti fabii

+4/0
1.2.2018 21:10

P23a87v30e57l 21S81o60v63i68č17k84a 4626838395472

Dnešní normy už jsou přísnější, proto mají všechny nové lokomotivy a jednotky (Siemens Vectron, Škoda 380, Pesa 844) tak malé čelní okna a velké sloupky okolo. 380 má tuším řešené deformační zóny tak, že při srážce se celá kabina posune do strojovny. Dle TSI platí (opět jen co jsem slyšel, k samotným normám jsem se nedostal), že musí zvládnout srážku s cisternou ve 100 km/h. Pendolíno je rok výroby 2003, koncepčně vychází někdy ze začátku 90.let (ETR 460).

Taky je otázka co boční pevnost, neboť trosky kamionu co to nabralo pak sbíraly vybavení okolo trati včetně nějakého toho sloupu. Co je však nejdůležitější, že se souprava i přes to všechno udržela na kolejích.

+9/0
2.2.2018 7:14

O17t13a23k27a89r 11V54a87l74e78k 8509480868161

Nová sedla, vizuální informační systém, dětské kino, a zmodernizovné WC by se na všech soupravách měla objevit do léta, dodal mluvčí.

Sedla povidate? Tak to abych na cestu vlakem zacal nosit rajtky.;-)

+21/0
1.2.2018 18:41

O77n58d17ř93e81j 11P85e12t49r73á27š 8811240182745

Rajtky jen do Pendolina, do ostatních vlaků běžné kalhoty :)

+8/0
1.2.2018 18:47

J22a83r55o82s71l64a21v 80D29u60c22h48á18č78e19k 8347756822142

K nehodě ale došlo v roce 2015 a ne 2014 jak zde uvádíte.....

+10/0
1.2.2018 17:49

I61v23a13n 61M96a37r97e43k 6854418132

Věřím tomu, že pokud by se ty dva poškozené vozy nahradily úplně novými, vyšlo by to daleko levněji . R^

0/−11
1.2.2018 17:15

M81i35r41o14s29l95a77v 83F75i34a58l96a 7933557721314

Jenomže se už nevyrábí...

+10/0
1.2.2018 18:01

J76i76ř73í 90C22e29n11i14g23a 1241562567

Ono, že se něco nevyrábí neznamená, že k tomu nejsou plány. Vozy Škoda 14Tr/15Tr se přestaly vyrábět v roce 2004 a do roku +-2009 se vyráběly náhradní kastle. K Pendolinu určitě měli v továrně plány a podle nich vyrobily 2 nové vozy pro soupravu,

0/−3
2.2.2018 0:11

P48a85v32e17l 97S92o29v18i28č22k10a 4346588505332

Vyrobil se jeden vůz (čelní), druhý "jen z poloviny". A není to jen o plánech, je potřeba také výrobní stroje, přípravky a prostory v hale. To vše musel Alsthom mít někde uložené anebo znovu vyrobit...

+6/0
2.2.2018 7:18

M17i66l66a39n 39V30o59l34e52k 5739213126769

To nemůžete brát vážně. U kolejových vozidel se často rekonstruuje jen papírově. Asi jako když se v 90. letech kupovaly Š120 po bazarech v Německu a použily se české papíry ze Š100 jako že rekonstrukce...

0/0
1.2.2018 18:01

M22i26r56o71s56l91a60v 67G35r64o77s85s36m60a30n51n 8282329664

Víra je důležitá.

+7/0
1.2.2018 18:51

O14n62d43ř74e82j 93P95e32t95r21á21š 8151310802125

Jestli by to vyšlo levněji je otázkou. I z toho čelního vozu (který byl nejvíce poškozený) zůstavaly některé části původní - pokud se nepletu tak minimálně podvozky.

+2/0
1.2.2018 18:55

J60i56ř64í 18Z73ý89k24a 9679383801400

tento model se již nevyrábí a kupovat jednu soupravu úplně jiné řady je nesmysl, protože to pak prodražuje náklady na personál a údržbu

+6/0
1.2.2018 23:21

K78r19y77š41t11o85f 68L58a67n12í38k 1329600485605

hlavne je to zbytecny, bezne soupravy zvladnou stejnou trasu jako Pendolino ve stejnem case a je v nich vice mista. vubec to nemeli opravovat.

0/−4
2.2.2018 7:48

O80n49d62ř14e83j 75P35e78t94r22á77š 8371180972755

A mít neustále odstavených zbylých pět vozů z té soupravy? S těmi byste měl jaké plány?

Ono třeba na ty velké vyvozovací opravy by teoreticky byly fajn ale ty se nedělají každý týden, víme? ;-)

+2/0
2.2.2018 9:37

K81r13y94š73t25o64f 31L19a51n62í46k 1289510795105

rozprodat (nebo ponechat) na nahradni dily. snad to nejezdi jenom u nas, ne?

0/−2
2.2.2018 10:52

O18n14d36ř33e37j 20P82e62t54r60á82š 8951980142915

Prodat část vlaku v ceně řekněme 600 milionů (celá jedna souprava stála zhruba 700 a přecejen jde o většinu vlaku) na náhradní díly by dle mě znamenalo to prodat za zlomek ceny. A ani by se neprodalo všechno

0/−1
2.2.2018 11:54

A86l92o76i64s 16S63l16á95m26e50č39k86a 2266842422942

Člověk se brání tomu, být krvežíznivý - ale přece. Chamurappi je v každém z nás.

A tak říkám - škoda, že to neodnesl taky ten Polák v tom kamionu... :-/

+3/−5
1.2.2018 17:03

O34n70d89ř85e54j 98P97e24t22r36á51š 8211760262595

Když se štěstí unaví...

0/0
1.2.2018 18:52

Najdete na iDNES.cz