Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino ze srážky ve Studénce je opravené, na trať vyrazí ale až v květnu

První dva vozy pendolina poškozeného při nehodě na přejezdu ve Studénce jsou již opravené. Po opravách v italském závodě společnosti Alstom by se do Česka měly dostat do konce února. Lidé se v nich ale svezou nejdříve v květnu. Celý vlak ještě před uvedením do provozu dostane nový interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i97c97h45a70e31l69a 56N51o72v67á88k18o66v36á 8220768418981

No tak to mi řekněte, co se na té kisni opravuje 3 roky. Za tu dobu moje 11 letá dcera podle návodu postaví raketoplán.

0/−3
2.2.2018 8:47

K77r91y32š68t41o16f 40L65a77n56í41k 1239570175345

ono to v ty italii moc velkou prioritu asi nemelo.

0/0
2.2.2018 9:29

O34n47d80ř49e65j 75P60e93t42r78á98š 8661810382775

Tak v té Itálii to bylo něco přes rok - převoz z Prahy do Itálie byl v říjnu 2016.

A hlavně, tenhle typ se už nevyrábí takže to všechno byla vysloveně zakázková/kusová výroba.

+5/0
2.2.2018 9:43

M25i10c15h30a45e89l65a 39N66o38v39á65k90o10v19á 8590198818831

No tak jinak. V ČR jezdí, tuším, celkem 6 nebo 7 Pendolino souprav, je to chlouba (!) Českých drah, tenhleten 20 let starý model italské tramvajky.

Jedna chybějící je poměrně velký zásek do celkové koncepce. Tak ještě jednou: proč to trvá tak dlouho? A není lepší - ekonomičtější - logičtější s výhledem do budoucnosti - pořídit nějaký novější typ, než čekat na opravu téhle stařenky?

0/−2
2.2.2018 10:47

K41r87y41š37t75o33f 26L96a89n89í41k 1499570375105

jaky zasek? misto toho jezdi nahradni souprava se stejnymi sluzbami. mozna mensi vypadek v trzbach, kdyz jsou tam ty sluzby a mistenky bezplatne.

0/0
2.2.2018 10:51

O40n40d17ř37e70j 43P68e18t24r21á35š 8191690932325

Pokud by se pořizoval (řekněme po nějaké soutěži) nějaký novější typ tak nějaký čas trvá výroba, rovněž by bylo potřeba mít vlak schválený pro provoz na (minimálně) české železniční síti (a je známo, jak dlouho se schvalovaly plzeňské 380 pro Německo - nicméně to je jiný příběh). A nemluvě o nějaké přípravě strojvedoucích. A zase se bavíme o době několika let. Ty dva vozy se vrátí do provozu po necelých 3 letech - a když se ještě řešilo jestli vůbec opravovat a kdo to bude hradit. A v té době je ještě modernizace - což s Italama nemá vůbec nic společného.

A ty výpadky se řeší náhradními soupravami. A copak byste měla v plánu s těmi zbývajícími 5 vozy? Ty potřebovaly jen nějaké minimální opravy a jsou už nějaké dva roky opět plně provozuschopné. Kdyby se ty dva vozy zrušily a těch pět zůstalo odstavených - bude se zase stěžovat, že zabírají místo...

+3/0
2.2.2018 11:49

P29a88v84e97l 95S88o83v72i39č96k28a 4926758485342

Schvalovací proces něčeho novějšího by vydal možná na 8. jednotku současného Pendolína. Dále zácviky nejen strojvůdců, ale i údržbového personálu. Jo určitě to bude "ekonomičtější - logičtější". Uvědomte si prosím, že vlak není auto.

A co se týče "Italské tramvajky" tak jediné "tramvaje" jsou soupravy LEx, u kterých toto označení vzniklo z použití regionální jednotky na dálkovou trať. Oproti tomu Pendolíno je od začátku uzpůsobeno na dálkovou dopravu a tomu odpovídá rozvržení jednotky.

+3/0
2.2.2018 12:58

M87i81l38a90n 68M78u51s81i20l 4503721792265

Vy jste ale chytrá.

Viděla jste třeba jen rozvod kabeláže u takové jednotky?

Navíc když se 680 již více než deset let nevyrábí..

+3/0
2.2.2018 13:52

Z26d49e23n56ě13k 66S70n52á64š59e41l 3208568670762

Už to opravili? Já to čekal až 2025.

+1/−3
2.2.2018 8:03
Foto

J40a51k50u92b 69B89e32z53n80o77s34k53a 9767163736

Kdyby to měl Polák splácet, dejme tomu třeba po 20 tisících měsíčně...tak to zaplatí zhruba za 880 let..;-D Tomu se říká růžová budoucnost;-D;-D (hnidopichové, berte ten příspěvek jako nadsázku...;-))

+9/0
2.2.2018 2:01

J57i32ř19í 66K55ü89h82r 2710886180766

Byl v práci......takže by to platil firma. Ta byla pravděpodobně pojištěna.

+1/0
2.2.2018 4:47
Foto

J80a32k32u96b 80B22e20z74n51o67s98k79a 9197363936

A firma, respektive pojišťovna to nebude po viníkovi vymáhat, když řidič porušil zákon??

+2/0
2.2.2018 5:53

J94o42s77e78f 23Č93e45r89v11e18n10i89c22k86ý 9569794601833

Pak by pojištění ztrácelo smysl, protože většina havárií se dá "napasovat" na porušení zákona.

+3/0
2.2.2018 5:57

J91i18ř98í 31Z83ý96k21a 9429113641160

být to česká firma a český zaměstnanec, tak by mohli vymáhat 4,5 násobek jeho mzdy. Více by mohli leda by prokázali úmysl ...

+4/0
2.2.2018 6:36

M57a52r10t39i61n 93V50i92n20t94r 8820457423307

Pravděpodobně to vymáhat bude. Ale vymůže jen část. Pravděpodobně tam bude i ten zákonný limit, jako je 4,5-násobek měsíční mzdy u nás.

0/0
2.2.2018 8:46

M87i79c32h97a87l 94G87r48i94v26a28l93s73k58ý 8803662797915

Snad to zaplatí Polský řidič a autodopravce z pojistky, jinak je nepouštět na ůzemí ČR.:-(

+1/−2
1.2.2018 21:22

J80a83n 53K65o10m59r60s91k16a 8852492888192

To ani náhodou, protože má sjednaný limit asi 25 milionu.

+5/0
1.2.2018 21:34

J72o66s10e94f 26Š88o44l23t69e28s 8194568820213

Minimum je 50, ne?

0/0
1.2.2018 23:40

T67o29m91á22š 53T24a89t63í58č76e31k 5790712470948

V ČR. Mezinárodně ne.

+1/0
2.2.2018 0:49

J87a11n 97C16o17n55s36t73a62n63t76i45n 1772211643430

úplně mi vře krev v žilách, když jsem si zase pustil to video srážky...;-€

+27/0
1.2.2018 20:51

O19n26d48ř91e71j 24P73e95t74r29á18š 8181330722455

Docela mě zarazilo/překvapilo, že se tentokrát nebude převážet kamionem po silnici - snad to tenkrát řešila nějaká polská firma, pokud si dobře pamatuju.

I když je pravda, že teď je v poněkud "nejpojízdnějším" stavu :)

+1/0
1.2.2018 18:44

P26e96t27r 80N27e20c50h75a64n40i55c38k57ý 7763786218520

Že by ty vozy vezl z Itálie polský kamion? Aby se jim tam nevrátily i s nějakým rakouským vlakem.

+2/0
1.2.2018 21:12

M92a42r22t63i33n 54M33u73s36i11l 4400871463271

R^;-D

0/0
2.2.2018 7:41

O49n88d27ř59e47j 59P39e47t32r68á50š 8821610252845

Na tu opravu to z Prahy taky paradoxně odvážela nějaká polská firma. Tuším, že to video bylo zrovna tady na idnesu.

0/0
2.2.2018 7:51

V26o29j95t17a 64T25e90r60š 7810922526938

Chápu,že by se to asi docela prodražilo,ale možná by stálo za to na přední části rychlíků montovat nějaké masivní ocelové nárazníky spojené s podvozkem. Aby pak případně takovým kamionem projel jak nůž máslem. Ale chápu, že z ekonomického hlediska je levnější nechat nějaký plech/papundekl. Doufám,že ten řidič kamionu už za volant do konce života nesedne.

+4/0
1.2.2018 18:42

V16o89j19t19ě86c27h 23H15a48n39á26k 8405611231544

Možná, kdyby jedna ze složek platby za dopravní cestu nebyla hmotnost, tak by to smysl mělo. :)

+4/0
1.2.2018 20:06

P19e53t22r 49N92e17c87h20a81n44i80c81k12ý 7583386458660

V USA mají mnohem přísnější crash testy na lokomotivy, musí dokonce v určitých mezích vydržet srážku s nákladním vlakem. Proto tam taky loko vypadají jak vypadají a taky paliva sežerou proti našim jako mustang proti fabii

+4/0
1.2.2018 21:10

P94a64v32e57l 23S58o62v64i47č19k46a 4856138655552

Dnešní normy už jsou přísnější, proto mají všechny nové lokomotivy a jednotky (Siemens Vectron, Škoda 380, Pesa 844) tak malé čelní okna a velké sloupky okolo. 380 má tuším řešené deformační zóny tak, že při srážce se celá kabina posune do strojovny. Dle TSI platí (opět jen co jsem slyšel, k samotným normám jsem se nedostal), že musí zvládnout srážku s cisternou ve 100 km/h. Pendolíno je rok výroby 2003, koncepčně vychází někdy ze začátku 90.let (ETR 460).

Taky je otázka co boční pevnost, neboť trosky kamionu co to nabralo pak sbíraly vybavení okolo trati včetně nějakého toho sloupu. Co je však nejdůležitější, že se souprava i přes to všechno udržela na kolejích.

+9/0
2.2.2018 7:14

O51t70a80k16a68r 52V59a86l27e79k 6366742165452

Nová sedla, vizuální informační systém, dětské kino, a zmodernizovné WC by se na všech soupravách měla objevit do léta, dodal mluvčí.

Sedla povidate? Tak to abych na cestu vlakem zacal nosit rajtky.;-)

+21/0
1.2.2018 18:41

O21n56d19ř93e58j 44P95e89t95r94á93š 8581830542965

Rajtky jen do Pendolina, do ostatních vlaků běžné kalhoty :)

+8/0
1.2.2018 18:47

J51a34r78o78s35l39a40v 76D31u75c23h45á77č15e77k 8867836562292

K nehodě ale došlo v roce 2015 a ne 2014 jak zde uvádíte.....

+10/0
1.2.2018 17:49

I36v62a36n 90M53a30r58e61k 6734858212

Věřím tomu, že pokud by se ty dva poškozené vozy nahradily úplně novými, vyšlo by to daleko levněji . R^

0/−11
1.2.2018 17:15

M20i68r14o89s74l54a57v 94F80i15a79l78a 7873287451974

Jenomže se už nevyrábí...

+10/0
1.2.2018 18:01

J27i84ř28í 17C20e12n64i27g43a 1251422357

Ono, že se něco nevyrábí neznamená, že k tomu nejsou plány. Vozy Škoda 14Tr/15Tr se přestaly vyrábět v roce 2004 a do roku +-2009 se vyráběly náhradní kastle. K Pendolinu určitě měli v továrně plány a podle nich vyrobily 2 nové vozy pro soupravu,

0/−3
2.2.2018 0:11

P57a75v77e65l 90S20o65v54i40č87k39a 4326398875742

Vyrobil se jeden vůz (čelní), druhý "jen z poloviny". A není to jen o plánech, je potřeba také výrobní stroje, přípravky a prostory v hale. To vše musel Alsthom mít někde uložené anebo znovu vyrobit...

+6/0
2.2.2018 7:18

M23i56l83a47n 72V17o32l41e75k 5559773116179

To nemůžete brát vážně. U kolejových vozidel se často rekonstruuje jen papírově. Asi jako když se v 90. letech kupovaly Š120 po bazarech v Německu a použily se české papíry ze Š100 jako že rekonstrukce...

0/0
1.2.2018 18:01

M13i86r55o59s22l31a46v 15G37r24o86s77s62m89a66n39n 8552949774

Víra je důležitá.

+7/0
1.2.2018 18:51

O31n37d50ř70e59j 76P68e27t35r43á11š 8191230182575

Jestli by to vyšlo levněji je otázkou. I z toho čelního vozu (který byl nejvíce poškozený) zůstavaly některé části původní - pokud se nepletu tak minimálně podvozky.

+2/0
1.2.2018 18:55

J50i53ř41í 78Z19ý17k51a 9689853421950

tento model se již nevyrábí a kupovat jednu soupravu úplně jiné řady je nesmysl, protože to pak prodražuje náklady na personál a údržbu

+6/0
1.2.2018 23:21

K69r20y26š64t11o30f 59L10a78n79í62k 1269940815535

hlavne je to zbytecny, bezne soupravy zvladnou stejnou trasu jako Pendolino ve stejnem case a je v nich vice mista. vubec to nemeli opravovat.

0/−4
2.2.2018 7:48

O14n21d70ř35e14j 73P68e14t49r23á96š 8751840692795

A mít neustále odstavených zbylých pět vozů z té soupravy? S těmi byste měl jaké plány?

Ono třeba na ty velké vyvozovací opravy by teoreticky byly fajn ale ty se nedělají každý týden, víme? ;-)

+2/0
2.2.2018 9:37

K67r63y38š62t16o57f 10L70a42n79í59k 1239390765875

rozprodat (nebo ponechat) na nahradni dily. snad to nejezdi jenom u nas, ne?

0/−2
2.2.2018 10:52

O36n45d96ř65e13j 40P97e60t37r31á11š 8161760502135

Prodat část vlaku v ceně řekněme 600 milionů (celá jedna souprava stála zhruba 700 a přecejen jde o většinu vlaku) na náhradní díly by dle mě znamenalo to prodat za zlomek ceny. A ani by se neprodalo všechno

0/−1
2.2.2018 11:54

A54l73o39i98s 21S97l87á41m74e94č13k49a 2386542542602

Člověk se brání tomu, být krvežíznivý - ale přece. Chamurappi je v každém z nás.

A tak říkám - škoda, že to neodnesl taky ten Polák v tom kamionu... :-/

+3/−5
1.2.2018 17:03

O39n36d60ř85e60j 77P29e66t49r69á13š 8101410152515

Když se štěstí unaví...

0/0
1.2.2018 18:52







Najdete na iDNES.cz