Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový dálniční zabiják: unavený mladík v přetížené dodávce

Firmy se o řidiče dodávek přetahují. Stačí jim totiž jen obyčejný řidičák skupiny B. Navíc pro ně neplatí povinné přestávky. Jenže mladí řidiči přetížených dodávek patří mezi časté viníky tragických nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S26t47a86n 62N24o46v66á81k 5217755875634

Dodávkáři jsou po blondýnách v teréňáku druhou nejnebezpečnější skupinou. Výkon motoru je přizpůsobený pro tunový náklad, ale věčně jezdí skoro prázdní a neodolají hrát si na závoďáky...

0/0
12.2.2018 17:20

M41a44r49e40k 45H84r18u71b94y 6177472281988

To jsou vymluvy. I ridicu dodavek se tyka zakonik prace, ktery prestavky upravuje.

Na to neni treba dalsi buzerace od EU.

0/0
10.2.2018 23:23

A63l14o21i78s 85P30l94á31š75e39k 4789972479696

telička?-ten zrádce ještě veu-přicmrduje???8-obabiš ho měl ihned odvolat-škody budou nevratné;-O;-ORv

+3/−1
10.2.2018 10:51

A55l24o27i93s 44P26l31á57š58e65k 4669552379586

komoušská EU-vstupuje...Rv

0/0
10.2.2018 10:49

P13a27v19e98l 68C63h60a41m54r13á34d 4547920429655

Tachografy to řeší plně, možná navýšit do 3,5 tuny dobu jízdy na 12 hodin, protože tam automaticky odpadá výkon.

0/0
9.2.2018 23:08

D15a70v42i97d 25K62n57a77p22e13k 8127764166545

Zase výmluvy policie, proč není schopna postihnout tyto dodávkáře. Stačilo by používat stávající předpisy zákona o silničním provozu 361/2000 a selský rozum

§5, odst. 1, pís. b):

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích

§4, pís. a)

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Není potřeba žádný speciální zákon pro řidiče dodávek

+1/0
9.2.2018 13:35

M55i21c40h92a45l 27V57o30j78t38í83š19e23k 7689233688887

Nedodržování přestávek, bezohledně rychlá jízda, přetěžování dodávek které jsou do 3,5 t jen papírově, zanedbávání údržby, obvolávání zákazníků za jízdy - to jsou všechno průvodní jevy bezohledné nebo zoufalé honby za ziskem.

V USA se na "normální osobákový" řidičák může řídit "dodávka" do cca 12 tun, rozdíl je však ten, že jakmile se něco stane, všechny jakkoli související hříchy vám znalci odhalí, právníci spočítají, soud udělí tučné odškodné, a pojišťovna, pokud jste porušili pojistné podmínky (že pravidelně kontrolujete práci řidiče, náklad, jízdní doby, ...), jej po vás bude chtít. Nehody autobusů tam téměr nejsou protože jsou často pro menší dopravce likvidační.

Než zatěžovat početnější rodiny a drobné řemeslníky další legislativou, spíš bych podporoval exemplární tresty pro v článku popsané řidiče a zejména pro jejich zaměstnavatele. Bezohlední řidiči jsou statisticky větším rizikem než jaderné elektrárny, teroristé, a další věci, kterých se obáváme.

Řidičák C a D mám přes 20 let, bez nehod, nikdy jsem se nepodvolil požadavkům na nebezpečnou jízdu, nikdy jsem neměl problém najít práci, a nejsem sám. Řidiči z povolání, i služebních automobilů, musí absolvovat pravidelně školení - tam by mělo zaznít, že profesionální řidič má také jako profesionál jezdit.

+2/0
9.2.2018 12:53

D32a88v90i53d 93K34n57a22p95e55k 8497954956665

Unavení jezdí nejen dodávkáři. Mám osobní zkušenost s odtahovkou, co mě odtahovala z okolí Salzburgu do Brna (skoro 500 km). Maník vyjel kolem 21:00 z Jihlavy, přijel v pondělí ve 2 hodiny v noci, aby neporušil rakouský zákaz jízdy náklaďáků do neděle 24:00. Zpátky jel hned na otočku přes Linz, jižní Čechy a Vysočinu.

Na můj dotaz proč nejede po rychlejší dálnici přes Vídeň a Mikulov a motá se po okreskách JČ a Vysočiny, mi odpověděl, že v Rakousku se přísněji kontroluje dodržování bezpečnostních přestávek a na české hranice do Mikulova by to nestihl bez povinné přestávky. V Česku je to prý s policajtama v pohodě.

Takže do Brna jsme přijeli dopoledne v 10:00, borec naprosto nevyspanej po 13 hodinách noční jízdy, na benzínkách dával jedno kafe za druhým a hned se ještě vracel do Jihlavy. Nevěřil jsem svým očím, co odtahovak dělá, aby nemusela poslat 2 řidiče pro bezpečnou jízdu.

Takže celá věc je benevolence PČR. Z rakouské policie měla odtahovka vítr - (kontrola zákazu náklaďáku o víkendu, kontrola dodržování pauz), ale z české měla naprosto srandu.

Mimochodem jihlavská odtahovka se jmenuje Paseka.

+2/0
9.2.2018 12:38

I85v53a 86S98e90d92l61á57č24k17o83v91á

odtahovky, za nimi v závěsu PPL speciálně ta šetří kde může - řidiči vyjíždějící z Plzně až do Aše - začínají ráno v 5:15 tím že si sundají a srovnají celodenní náklad balíků - cca tunu a půl na hromadu, tu pak následně přeskenují a naloží do svých aut, vyjíždějí kolem 9 ráno a jedou až na místo rozvozu, kde se doslova honí až do cca 16-17 hodin, většina ženských chce zásilky ke dveřím bytu, nejlépe 4 patro bez výtahu, na oběd leckdy max na benzinu pro bagetu a kafe, pak posbírají svozy a rychle zpět na depo, dorazí kolem 19-20 hod, pak musí sami udělat uzávěrku dne, vyčíst scenery, vystát frontu u pokladny s tržbou, svozy vyházet na dopravník a teprve kolem 10 večer je hotovo. Pak na ubytovnu spát..

Kdo si myslí že se s někým střídá, tak ho uvedu reality - nestřídá, ráno musí opět nastoupit k tomu pasu, to co nestíhá rozvézt přes týden, musí dorazit v sobotu. Ti kluci dostanou max 17 tis čistého a jsou rádi.

Je tu někdo kdo by si chtěl práci u PPL zkusit? Hlavně když v inzerátech se píše že jde o práci, kterou si koordinujete sám...

Jo ještě jsem zapomněla - z toho platu si musí platit uniformu a veškeré škody na zásilkách a pokuty za stížnosti zákazníků, kterým balík nevynesl do patra, protože už nemohl..

+1/0
9.2.2018 14:14
Foto

V13i24t 15C49h88a63l53u23p78a 5862247102606

To, že přibývá profesionálních řidičů s mokrým řidičákem, kteří nafasujou dodávku a valí po dálnicích plně naložení 150km/h je bohužel smutná pravda....

Já mám cca 9 let naježděno cca 130-150 tis. a považuji se (i přes 0 přestupků, 0 zaviněných nehod) za slabšího řidiče a jít pracovně řídit dodávku by mne ani ve snu nenapadlo....A to si teda troufám říct že jsem trošilinku lepší řidič než ten 20 letý s čerstvým řidičákem v kapse...

+2/−1
6.2.2018 9:37

P86e82t80r 48B71á18č33a 8825716965645

spis vase smutne pohadka.

Plne nalozena dodavka 150 ani nemuze jet.

0/−2
8.2.2018 22:53

J35i68ř32í 74S37l74e73z82á68k 8125312424165

Na D1 každodenní situace. Připouštím, že ne vždy ta dodávka musí být plně naložená, ale s tou rychlostí to je pravda.

+2/0
9.2.2018 9:27

I56v65a 84S52e81d86l98á39č85k48o14v20á

asi jste neviděl kolik lítají po D5 řidiči PPL

+1/0
9.2.2018 14:15
Foto

V79i18t 52C98h60a18l40u26p50a 5232297412776

Když jsem jezdíval na služebky po dálnicích, tak právě krom různých "pirátů" v luxusních černých audinách či meďourech, nejrychleji jezdily právě takové dodávky.

+5/−1
6.2.2018 9:25

M85i13c22h40a40l 57U64n49g74e91r 9156321793101

Odposlechnuto: Jsou jako dámské vložky: bílé, velké, všichni je nenávidíme, ale všichni je vlastně potřebujeme. Bílé dodávky.

+2/0
6.2.2018 1:07

R83o97b34e48r30t 27H64o56m66o31l83k18a 4923898250642

Bílá dodávka, to je diagnóza

+2/−2
5.2.2018 15:12
Foto

I42v46o 53P74e95t83e85r97k54a 4896485697159

Tak to snad můžou vážit už teď, ne? U každého auta je jasně stanoveno výrobcem, jaká je jeho zátěž, tak nevidím důvod, proč by při podezření z přetížení nemohli to auto převážit.

+4/0
5.2.2018 14:19

P25e46t75r 79B18á56č28a 8255736985235

Cekaji az jim poradite,

0/−3
6.2.2018 0:17

A23n38t45o90n55í32n 63T74v33r19d58í68k 8788158149

Pravidelně potkávám magory v dodávkách PPL...!!!

Rychlost na silnici tyhle frajírky absolutně nezajímá, jestli v obci nebo mimo, pořád tomu stojí na krku.

Když vás nemůže okamžitě předjet, tak si myslíte, že si ho za sebou táhnete na kouli, prostě ukázkový "lepič". Navíc tyhle plechový almary není problém přeložit, takže za vámi ubrzdí jedno velký hnědý.

+4/0
5.2.2018 14:07

P10a21v35e93l 40J78i93n51d50ř83i18š37e84k 3430955486680

Přesně tak, tuhle dojíždím k vesnici a najedou to dodávkař brzdí vedle mě v protisměru, musel do tý vesnice dojet nejmíň kilem, naštěstí alespoň uhnul. Problém je, že mají poměrně silné motory, snadno se do toho narve tolik, že to váží více než 3,5t a pak to mají ubrzdit a dokonce v tu chvíli na to nemají ani ŘP. Proto např. ty dlouhé Mercedesy....

0/0
6.2.2018 13:06

I46v39a 60S66e47d94l51á32č35k72o46v94á

píšu výše - jak to chodí u PPL - věřte mi že jsou tlačeni k nadlidským výkonům

+1/0
9.2.2018 14:16

A66n77t95o74n13í55n 17T89v79r67d44í29k 8868948169

To, že jsou tlačeni k nadlidským výkonům je neopravňuje k tomu, aby svým chováním na silnici ohrožovali životy ostatních řidičů.

0/0
10.2.2018 11:14

M47a94r78t41i36n 70K89o31u48š54a 6475614264

Obzvášť nebezpeční jsou kšiltovkáři.

Potkáte-li jedince s kšiltem dozadu, raději to strhněte do příkopu.

+4/0
5.2.2018 13:06

J82o71s14e15f 56H55a83n15y21á62š 2804869883

Už jenom proto, že vypadají jako paka.:-/

0/0
7.2.2018 22:44

I58v88o 77P94i41n78k52a87s 2148361568412

Aby si řidič dodávky vydělal nějakou tu korunku, musí se hodně otáčet... Odveze menší náklad a tudíž vydělá svému majiteli méně. A o tom to je...

0/0
4.2.2018 18:47
Foto

V19i34t 76C56h56a30l65u92p89a 5162187632386

Bohužel máte pravdu. Ale to víte, to různým chytrákům, co myslí jen "tržně" nevysvětlíte....prachy, prachy a ještě větší prachy, že někoho zabiju...no což...ale teď nemyslím primárně ty kluky z PPL a jinžch spedičních firem, kteří ve stresu neví kam dřív skočit, ale jejich zaměstanavatele....

0/0
6.2.2018 9:29

I71v40a 20S10e35d42l96á54č46k21o11v52á

zaměstnavatel řidiče PPL je dopravce - PPL nemá řidiče, ale najímá si dopravce, většina vydrží 2-3 roky, kdo nezaplatí řediteli depa a vedoucímu depa desátek, ten nemá lukrativní linku, takže nestíhá platit daně, Dph, pak už ani odvody za ty kluky a do cca 2-3 let krachuje a PPL si najde další dojnou krávu, - platba je od balíku - čím víc balíků, tím víc peněz, linka bez firem - bez peněz, kde nejsou svozy, jezdí auto jen na naftu - řidiči makají 16 hodin denně za minimum, pokud se řediteli zdá že máte moc balíků, jednostranně změní smlouvu a snižuje platby za balíky a dopravci mlčí, protože je to začarovaný kruh - víte jak odcházejí dopravci od PPL ?

Seberou tržbu od řidičů a nahlásí že ji ztratili - protože odejít nelze - pokuta až 1/4 mega za nedodržení smlouvy, a PPL si nechá fakturaci za poslední měsíc půl roku v úschově - prý na škody které by se mohly v budoucnu zpětně objevit...

0/0
9.2.2018 14:24

S53t22a67n19i38s78l44a57v 73N47ý31v17l58t 2644425253

V Liberci v centru včera buzerovali normálnícho chlapa ve fabii, a měli na to černej superb se skrytýma majákama. Asi jel 51km/h na rovince.

+3/0
3.2.2018 20:02

J98i52ř79í 24S65c69h48w41a86c77h 8938584868716

podle Báči sedí ve Fábiích jen "točvolanti z Vidlákova", co neumějí řídit, takže ho možná buzerovali zcela oprávněně.

0/−1
4.2.2018 22:04

O22d75s13t13r17a97n83ě60n36ý 72U15ž64i33v19a13t51e70l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−2
3.2.2018 18:58

P98e80t60r 47B68á30č37a 8865526285775

Vcera.

0/0
3.2.2018 19:58

S51t10a49n97i86s74l18a41v 54K60o34z26e19l47k25a 8165198116456

U nás každou chvíli postávají na provařených místech, kde obtěžují bezdůvodnými náhodnými kontrolami ani to nejsou dopraváci, jsou z obvodu a hrajou si na BESIP obvykle v dobu, kdy se střídají směny, že by náhoda?

0/0
4.2.2018 13:57

J39o38s44e17f 93B77e35z34n53o54s75k25a 3648787169195

Největším problémem je hlavně cena za přepravu a časový limity. A nejenom dodávkáři jsou jak vy říkáte prasata, ale taky se podívejte na retardy v osobákách. Pokud se mi někdo s osobákem lepí na zadek, tak mu to natvrdo zašlápnu a ať se třeba pose.. . Většina lidí se dod dneška nenaučila používat mlhovky. Zase pokud někdo mi svítí mlhovkama do ksichtu a není mlha, tak mu prostě posvítím bixenonama do ksichtu.Vybržďování o tom se radši bavit nebudu.

0/−15
3.2.2018 15:59

J35a33n 16O77p57i10s 3713968192745

Správně pane Bezmozka.8-o[>-]

+9/0
3.2.2018 20:46

D63a51d98a52k 23P27e84t16r 7881480164928

Směšné, neúčinné. To já ve stopadesáti tam narvu zpátečku a to je teprve za mnou fofr.;-D

+8/0
4.2.2018 4:38

T55o30m60á50š 64V85e78s44e69l47ý 5125388890829

adín, dva, tri, četýre i rakéta ;-)

0/0
6.2.2018 21:50

L12u33d86v38í65k 47G96a29j23d83o35š10í41k 2575393574882

Ovybržďování se ale bavíte. Tvrdíte, že to děláte.

A s mlhovkama byste si měl nastudovat silniční zákon a přestat se rozčilovat. Rv

+2/0
4.2.2018 10:29

J66i12n41d76ř85i26c17h 45Š85k27o73p14e26k 4485691620395

to že spousta lidí neví, jak a čím má svítit, je naprostá pravda. Je spuousta primitivů, co svítí mlhovkami nonstop, na druhou stranu jsou pitomci, co mlhovky nezapnou ani v mlze

+3/0
5.2.2018 7:01

P24a61v29e60l 82V67a95n35ě17k 6764257630534

Radeji se nechces bavit o vybrzdovani a kosek nad tim se chlubis ze vybrzdujes ... podle me ses nenakej ubozak.

+3/0
5.2.2018 8:25

M30a15r22t57i45n 35K57o15u26š16a 6795924794

Kde blb, tam nebezpečno.

jen nepotkat J.Bezmozka.

0/0
5.2.2018 13:08

J29o32s24e95f 44M64i47k12i42n 5773384385834

Řidič kamionu nebo autobusu je jiný řidič než řidič dodávky? Pro všechny by měla stejná pravidla

+2/−3
3.2.2018 13:39

A44l45e51x77a49n91d80e41r 96P68o91m67p13o43š 8159332968553

To rozhodne a ja bych do toho pridal i ridice osobnich aut. Kdyz vsichni tak vsichni. Spousta lidi nadava na EU, ale kdyz jde o to regulovat jine, tak jsou pro vsema deseti. Nic to nevyresi, proste zacnou jezdit pcikupy a kdo myslite ze to nakonec zaplati?

+4/0
3.2.2018 14:02

L48u66d12v48í73k 20G20a42j59d26o51š86í36k 2825293614902

Opravdu? A což takhle si znova prosvištit silniční zákon. :-)

0/0
4.2.2018 10:42

K21a63r48e66l 87S22v48o32b62o32d38a 9419304413776

Nadává se na kamioňáky nebo taxíkáře. Jenže obě skupiny jsou pro mě předvídatelné. Taxíkář bez klienta možná jede jako prase, ale pro mě vypočitatelně. Dodávkáři jsou naprosto neřízené střely. A ano, používám paušální odsuzování.

+4/−4
3.2.2018 13:22

P44e32t88r 70B80á95č70a 8405666165415

Me by hlavne zajimalo jak jezdite vy sami co pisete tyhle nesmysly, to urcite bude taky posusnanicko.

+3/−3
3.2.2018 13:28

P64e88t19r 42Č18e48r50v52e92n69ý 3586871602545

Z některých příspěvků má člověk až pocit, že se pohybuje po úplně jiných silnicích, než které jsou zde popisovány.

+3/0
3.2.2018 13:53

P63e25t20r 87B81á11č38a 8835736525145

R^ vystizne

+1/−1
3.2.2018 13:56

A92n57t79o94n49í33n 80S59v55o56b58o22d30a 3234883899772

Taxikář v Praze jede často nevypočítatelně, co dokáží udělat, to rozum zůstává stát

0/0
3.2.2018 13:28

J48a18k85u43b 38K26o27r79e60c 6514840151133

To jako že předvídáte, že taxikář pojede jako prase? Pokud tedy toto lze předvídat, pak je na čase s tím něco dělat.

+1/0
3.2.2018 13:29

M79a25r66t37i24n 89M70i56k52u46l76e38n14k96a 1144132896747

dlouho jsi přemýšlel celé 4 hodiny než jsi zareagoval (narážka na to, že mam dlouho přemýšlet, vůbec mě nezajíma že jsi tady třeba nebyl....) pak jsem psal možná, že jedeš není to samé, že určite. Kazdý tachometr ukazuje obzvlaště ve vetsích rychlostech odchylku do +. při 140tacho jedes klidně o 7km/hod méně, zimní gumy jsou nepatrně mensího vnejsího obvodu jak treba letní sada a jenom tohle udela treba 2km/hod. chtěl jsem napsat jen to, že mnozí jedou prave predpisových 130 tacho a ve skutecnosti jedou pomaleji. jsou to "angličani" kterí jezdí prostredkem nebo v levo. pokud se na tebe nekdo tlačí tak chce jet rychleji nez ty, nemas sebemensí pravo delat vtu chvili soudce nebo pravnika poliii nebo nevim co a rict ja jedu maximalní do volenou nemuzes jet rychleji...třeba ma vyjimku nemuzes vedet, muze to byt skrytá policie v zasahu nebo nevím není to uplne jednoznacné

+1/0
3.2.2018 13:10







Najdete na iDNES.cz