Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový dálniční zabiják: unavený mladík v přetížené dodávce

Firmy se o řidiče dodávek přetahují. Stačí jim totiž jen obyčejný řidičák skupiny B. Navíc pro ně neplatí povinné přestávky. Jenže mladí řidiči přetížených dodávek patří mezi časté viníky tragických nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S40t31a30n 28N43o58v48á25k 5217935985624

Dodávkáři jsou po blondýnách v teréňáku druhou nejnebezpečnější skupinou. Výkon motoru je přizpůsobený pro tunový náklad, ale věčně jezdí skoro prázdní a neodolají hrát si na závoďáky...

0/0
12.2.2018 17:20

M64a79r48e49k 50H59r72u41b15y 6837372271978

To jsou vymluvy. I ridicu dodavek se tyka zakonik prace, ktery prestavky upravuje.

Na to neni treba dalsi buzerace od EU.

0/0
10.2.2018 23:23

A11l36o41i20s 70P15l35á37š94e43k 4919832349896

telička?-ten zrádce ještě veu-přicmrduje???8-obabiš ho měl ihned odvolat-škody budou nevratné;-O;-ORv

+3/−1
10.2.2018 10:51

A38l68o46i10s 94P66l51á20š95e39k 4179652479616

komoušská EU-vstupuje...Rv

0/0
10.2.2018 10:49

P60a98v55e92l 12C29h42a31m17r15á49d 4887720359695

Tachografy to řeší plně, možná navýšit do 3,5 tuny dobu jízdy na 12 hodin, protože tam automaticky odpadá výkon.

0/0
9.2.2018 23:08

D46a55v64i26d 68K43n72a67p83e41k 8607554896395

Zase výmluvy policie, proč není schopna postihnout tyto dodávkáře. Stačilo by používat stávající předpisy zákona o silničním provozu 361/2000 a selský rozum

§5, odst. 1, pís. b):

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích

§4, pís. a)

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Není potřeba žádný speciální zákon pro řidiče dodávek

+1/0
9.2.2018 13:35

M12i12c14h66a72l 75V94o86j97t80í14š56e16k 7619413598167

Nedodržování přestávek, bezohledně rychlá jízda, přetěžování dodávek které jsou do 3,5 t jen papírově, zanedbávání údržby, obvolávání zákazníků za jízdy - to jsou všechno průvodní jevy bezohledné nebo zoufalé honby za ziskem.

V USA se na "normální osobákový" řidičák může řídit "dodávka" do cca 12 tun, rozdíl je však ten, že jakmile se něco stane, všechny jakkoli související hříchy vám znalci odhalí, právníci spočítají, soud udělí tučné odškodné, a pojišťovna, pokud jste porušili pojistné podmínky (že pravidelně kontrolujete práci řidiče, náklad, jízdní doby, ...), jej po vás bude chtít. Nehody autobusů tam téměr nejsou protože jsou často pro menší dopravce likvidační.

Než zatěžovat početnější rodiny a drobné řemeslníky další legislativou, spíš bych podporoval exemplární tresty pro v článku popsané řidiče a zejména pro jejich zaměstnavatele. Bezohlední řidiči jsou statisticky větším rizikem než jaderné elektrárny, teroristé, a další věci, kterých se obáváme.

Řidičák C a D mám přes 20 let, bez nehod, nikdy jsem se nepodvolil požadavkům na nebezpečnou jízdu, nikdy jsem neměl problém najít práci, a nejsem sám. Řidiči z povolání, i služebních automobilů, musí absolvovat pravidelně školení - tam by mělo zaznít, že profesionální řidič má také jako profesionál jezdit.

+2/0
9.2.2018 12:53

D93a26v50i59d 82K51n49a78p28e87k 8407714616515

Unavení jezdí nejen dodávkáři. Mám osobní zkušenost s odtahovkou, co mě odtahovala z okolí Salzburgu do Brna (skoro 500 km). Maník vyjel kolem 21:00 z Jihlavy, přijel v pondělí ve 2 hodiny v noci, aby neporušil rakouský zákaz jízdy náklaďáků do neděle 24:00. Zpátky jel hned na otočku přes Linz, jižní Čechy a Vysočinu.

Na můj dotaz proč nejede po rychlejší dálnici přes Vídeň a Mikulov a motá se po okreskách JČ a Vysočiny, mi odpověděl, že v Rakousku se přísněji kontroluje dodržování bezpečnostních přestávek a na české hranice do Mikulova by to nestihl bez povinné přestávky. V Česku je to prý s policajtama v pohodě.

Takže do Brna jsme přijeli dopoledne v 10:00, borec naprosto nevyspanej po 13 hodinách noční jízdy, na benzínkách dával jedno kafe za druhým a hned se ještě vracel do Jihlavy. Nevěřil jsem svým očím, co odtahovak dělá, aby nemusela poslat 2 řidiče pro bezpečnou jízdu.

Takže celá věc je benevolence PČR. Z rakouské policie měla odtahovka vítr - (kontrola zákazu náklaďáku o víkendu, kontrola dodržování pauz), ale z české měla naprosto srandu.

Mimochodem jihlavská odtahovka se jmenuje Paseka.

+2/0
9.2.2018 12:38

I72v52a 91S15e12d44l31á98č58k73o59v57á

odtahovky, za nimi v závěsu PPL speciálně ta šetří kde může - řidiči vyjíždějící z Plzně až do Aše - začínají ráno v 5:15 tím že si sundají a srovnají celodenní náklad balíků - cca tunu a půl na hromadu, tu pak následně přeskenují a naloží do svých aut, vyjíždějí kolem 9 ráno a jedou až na místo rozvozu, kde se doslova honí až do cca 16-17 hodin, většina ženských chce zásilky ke dveřím bytu, nejlépe 4 patro bez výtahu, na oběd leckdy max na benzinu pro bagetu a kafe, pak posbírají svozy a rychle zpět na depo, dorazí kolem 19-20 hod, pak musí sami udělat uzávěrku dne, vyčíst scenery, vystát frontu u pokladny s tržbou, svozy vyházet na dopravník a teprve kolem 10 večer je hotovo. Pak na ubytovnu spát..

Kdo si myslí že se s někým střídá, tak ho uvedu reality - nestřídá, ráno musí opět nastoupit k tomu pasu, to co nestíhá rozvézt přes týden, musí dorazit v sobotu. Ti kluci dostanou max 17 tis čistého a jsou rádi.

Je tu někdo kdo by si chtěl práci u PPL zkusit? Hlavně když v inzerátech se píše že jde o práci, kterou si koordinujete sám...

Jo ještě jsem zapomněla - z toho platu si musí platit uniformu a veškeré škody na zásilkách a pokuty za stížnosti zákazníků, kterým balík nevynesl do patra, protože už nemohl..

+1/0
9.2.2018 14:14
Foto

V83i21t 21C36h20a36l33u35p65a 5392497792286

To, že přibývá profesionálních řidičů s mokrým řidičákem, kteří nafasujou dodávku a valí po dálnicích plně naložení 150km/h je bohužel smutná pravda....

Já mám cca 9 let naježděno cca 130-150 tis. a považuji se (i přes 0 přestupků, 0 zaviněných nehod) za slabšího řidiče a jít pracovně řídit dodávku by mne ani ve snu nenapadlo....A to si teda troufám říct že jsem trošilinku lepší řidič než ten 20 letý s čerstvým řidičákem v kapse...

+2/−1
6.2.2018 9:37

P60e64t87r 54B87á64č25a 8465396405145

spis vase smutne pohadka.

Plne nalozena dodavka 150 ani nemuze jet.

0/−2
8.2.2018 22:53

J24i56ř38í 24S83l94e66z75á98k 8355662384665

Na D1 každodenní situace. Připouštím, že ne vždy ta dodávka musí být plně naložená, ale s tou rychlostí to je pravda.

+2/0
9.2.2018 9:27

I90v76a 14S47e35d84l43á12č21k85o50v79á

asi jste neviděl kolik lítají po D5 řidiči PPL

+1/0
9.2.2018 14:15
Foto

V42i53t 69C19h43a20l53u79p16a 5212637962186

Když jsem jezdíval na služebky po dálnicích, tak právě krom různých "pirátů" v luxusních černých audinách či meďourech, nejrychleji jezdily právě takové dodávky.

+5/−1
6.2.2018 9:25

M50i70c71h72a80l 92U92n36g31e63r 9216591763201

Odposlechnuto: Jsou jako dámské vložky: bílé, velké, všichni je nenávidíme, ale všichni je vlastně potřebujeme. Bílé dodávky.

+2/0
6.2.2018 1:07

R54o96b11e13r69t 86H44o51m50o96l66k64a 4243238570592

Bílá dodávka, to je diagnóza

+2/−2
5.2.2018 15:12
Foto

I78v22o 16P39e84t23e71r39k40a 4916565537219

Tak to snad můžou vážit už teď, ne? U každého auta je jasně stanoveno výrobcem, jaká je jeho zátěž, tak nevidím důvod, proč by při podezření z přetížení nemohli to auto převážit.

+4/0
5.2.2018 14:19

P89e57t58r 66B98á98č82a 8155186925195

Cekaji az jim poradite,

0/−3
6.2.2018 0:17

A73n98t30o74n16í25n 78T79v78r70d83í98k 8528478359

Pravidelně potkávám magory v dodávkách PPL...!!!

Rychlost na silnici tyhle frajírky absolutně nezajímá, jestli v obci nebo mimo, pořád tomu stojí na krku.

Když vás nemůže okamžitě předjet, tak si myslíte, že si ho za sebou táhnete na kouli, prostě ukázkový "lepič". Navíc tyhle plechový almary není problém přeložit, takže za vámi ubrzdí jedno velký hnědý.

+4/0
5.2.2018 14:07

P40a35v71e72l 77J40i90n40d59ř48i17š97e24k 3230735546700

Přesně tak, tuhle dojíždím k vesnici a najedou to dodávkař brzdí vedle mě v protisměru, musel do tý vesnice dojet nejmíň kilem, naštěstí alespoň uhnul. Problém je, že mají poměrně silné motory, snadno se do toho narve tolik, že to váží více než 3,5t a pak to mají ubrzdit a dokonce v tu chvíli na to nemají ani ŘP. Proto např. ty dlouhé Mercedesy....

0/0
6.2.2018 13:06

I28v96a 64S84e92d95l33á25č22k76o74v49á

píšu výše - jak to chodí u PPL - věřte mi že jsou tlačeni k nadlidským výkonům

+1/0
9.2.2018 14:16

A16n58t16o29n73í67n 57T42v45r25d78í82k 8688698369

To, že jsou tlačeni k nadlidským výkonům je neopravňuje k tomu, aby svým chováním na silnici ohrožovali životy ostatních řidičů.

0/0
10.2.2018 11:14

M97a26r64t65i14n 26K23o80u55š81a 6495474384

Obzvášť nebezpeční jsou kšiltovkáři.

Potkáte-li jedince s kšiltem dozadu, raději to strhněte do příkopu.

+4/0
5.2.2018 13:06

J48o57s64e62f 25H89a53n88y11á77š 2504549263

Už jenom proto, že vypadají jako paka.:-/

0/0
7.2.2018 22:44

I22v34o 13P27i81n26k32a69s 2348971578202

Aby si řidič dodávky vydělal nějakou tu korunku, musí se hodně otáčet... Odveze menší náklad a tudíž vydělá svému majiteli méně. A o tom to je...

0/0
4.2.2018 18:47
Foto

V69i32t 92C77h59a47l33u30p28a 5922867592256

Bohužel máte pravdu. Ale to víte, to různým chytrákům, co myslí jen "tržně" nevysvětlíte....prachy, prachy a ještě větší prachy, že někoho zabiju...no což...ale teď nemyslím primárně ty kluky z PPL a jinžch spedičních firem, kteří ve stresu neví kam dřív skočit, ale jejich zaměstanavatele....

0/0
6.2.2018 9:29

I66v77a 26S46e95d48l24á21č86k14o87v76á

zaměstnavatel řidiče PPL je dopravce - PPL nemá řidiče, ale najímá si dopravce, většina vydrží 2-3 roky, kdo nezaplatí řediteli depa a vedoucímu depa desátek, ten nemá lukrativní linku, takže nestíhá platit daně, Dph, pak už ani odvody za ty kluky a do cca 2-3 let krachuje a PPL si najde další dojnou krávu, - platba je od balíku - čím víc balíků, tím víc peněz, linka bez firem - bez peněz, kde nejsou svozy, jezdí auto jen na naftu - řidiči makají 16 hodin denně za minimum, pokud se řediteli zdá že máte moc balíků, jednostranně změní smlouvu a snižuje platby za balíky a dopravci mlčí, protože je to začarovaný kruh - víte jak odcházejí dopravci od PPL ?

Seberou tržbu od řidičů a nahlásí že ji ztratili - protože odejít nelze - pokuta až 1/4 mega za nedodržení smlouvy, a PPL si nechá fakturaci za poslední měsíc půl roku v úschově - prý na škody které by se mohly v budoucnu zpětně objevit...

0/0
9.2.2018 14:24

S37t98a32n24i67s23l59a17v 52N55ý66v60l21t 2504405263

V Liberci v centru včera buzerovali normálnícho chlapa ve fabii, a měli na to černej superb se skrytýma majákama. Asi jel 51km/h na rovince.

+3/0
3.2.2018 20:02

J34i96ř28í 46S52c11h25w48a16c32h 8378584438986

podle Báči sedí ve Fábiích jen "točvolanti z Vidlákova", co neumějí řídit, takže ho možná buzerovali zcela oprávněně.

0/−1
4.2.2018 22:04

O82d28s15t10r31a47n10ě15n60ý 78U37ž51i71v21a20t65e35l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−2
3.2.2018 18:58

P55e17t96r 85B89á85č50a 8345356835835

Vcera.

0/0
3.2.2018 19:58

S18t44a85n10i73s53l71a48v 55K20o29z91e26l28k46a 8485198106396

U nás každou chvíli postávají na provařených místech, kde obtěžují bezdůvodnými náhodnými kontrolami ani to nejsou dopraváci, jsou z obvodu a hrajou si na BESIP obvykle v dobu, kdy se střídají směny, že by náhoda?

0/0
4.2.2018 13:57

J14o38s50e96f 81B50e46z22n92o42s63k75a 3948637269965

Největším problémem je hlavně cena za přepravu a časový limity. A nejenom dodávkáři jsou jak vy říkáte prasata, ale taky se podívejte na retardy v osobákách. Pokud se mi někdo s osobákem lepí na zadek, tak mu to natvrdo zašlápnu a ať se třeba pose.. . Většina lidí se dod dneška nenaučila používat mlhovky. Zase pokud někdo mi svítí mlhovkama do ksichtu a není mlha, tak mu prostě posvítím bixenonama do ksichtu.Vybržďování o tom se radši bavit nebudu.

0/−15
3.2.2018 15:59

J25a92n 37O77p28i48s 3703198252365

Správně pane Bezmozka.8-o[>-]

+9/0
3.2.2018 20:46

D24a79d67a52k 46P41e33t95r 7781540674478

Směšné, neúčinné. To já ve stopadesáti tam narvu zpátečku a to je teprve za mnou fofr.;-D

+8/0
4.2.2018 4:38

T13o58m36á41š 78V15e90s43e33l38ý 5985318310549

adín, dva, tri, četýre i rakéta ;-)

0/0
6.2.2018 21:50

L80u32d20v64í66k 40G81a55j36d65o53š49í94k 2325523984832

Ovybržďování se ale bavíte. Tvrdíte, že to děláte.

A s mlhovkama byste si měl nastudovat silniční zákon a přestat se rozčilovat. Rv

+2/0
4.2.2018 10:29

J70i38n76d88ř77i50c85h 68Š64k28o80p12e85k 4795451310905

to že spousta lidí neví, jak a čím má svítit, je naprostá pravda. Je spuousta primitivů, co svítí mlhovkami nonstop, na druhou stranu jsou pitomci, co mlhovky nezapnou ani v mlze

+3/0
5.2.2018 7:01

P59a10v85e23l 86V36a65n57ě32k 6704867380204

Radeji se nechces bavit o vybrzdovani a kosek nad tim se chlubis ze vybrzdujes ... podle me ses nenakej ubozak.

+3/0
5.2.2018 8:25

M67a90r34t54i38n 91K53o65u12š80a 6335954114

Kde blb, tam nebezpečno.

jen nepotkat J.Bezmozka.

0/0
5.2.2018 13:08

J21o11s52e49f 84M17i28k13i72n 5513224695824

Řidič kamionu nebo autobusu je jiný řidič než řidič dodávky? Pro všechny by měla stejná pravidla

+2/−3
3.2.2018 13:39

A11l21e41x55a79n98d39e54r 60P88o77m41p51o53š 8769352568293

To rozhodne a ja bych do toho pridal i ridice osobnich aut. Kdyz vsichni tak vsichni. Spousta lidi nadava na EU, ale kdyz jde o to regulovat jine, tak jsou pro vsema deseti. Nic to nevyresi, proste zacnou jezdit pcikupy a kdo myslite ze to nakonec zaplati?

+4/0
3.2.2018 14:02

L61u27d85v25í64k 14G81a85j78d20o16š94í48k 2215833544892

Opravdu? A což takhle si znova prosvištit silniční zákon. :-)

0/0
4.2.2018 10:42

K42a33r56e10l 34S65v56o60b21o74d18a 9429634503766

Nadává se na kamioňáky nebo taxíkáře. Jenže obě skupiny jsou pro mě předvídatelné. Taxíkář bez klienta možná jede jako prase, ale pro mě vypočitatelně. Dodávkáři jsou naprosto neřízené střely. A ano, používám paušální odsuzování.

+4/−4
3.2.2018 13:22

P25e31t60r 51B96á85č56a 8365736925295

Me by hlavne zajimalo jak jezdite vy sami co pisete tyhle nesmysly, to urcite bude taky posusnanicko.

+3/−3
3.2.2018 13:28

P29e48t64r 49Č66e56r95v62e44n12ý 3106281362615

Z některých příspěvků má člověk až pocit, že se pohybuje po úplně jiných silnicích, než které jsou zde popisovány.

+3/0
3.2.2018 13:53

P38e63t52r 39B72á52č25a 8695386785265

R^ vystizne

+1/−1
3.2.2018 13:56

A59n42t57o13n85í95n 82S16v15o46b17o94d70a 3174613459102

Taxikář v Praze jede často nevypočítatelně, co dokáží udělat, to rozum zůstává stát

0/0
3.2.2018 13:28

J15a74k25u12b 34K88o67r31e13c 6964100501133

To jako že předvídáte, že taxikář pojede jako prase? Pokud tedy toto lze předvídat, pak je na čase s tím něco dělat.

+1/0
3.2.2018 13:29

M58a20r85t32i16n 24M48i59k58u15l27e22n30k25a 1314682816317

dlouho jsi přemýšlel celé 4 hodiny než jsi zareagoval (narážka na to, že mam dlouho přemýšlet, vůbec mě nezajíma že jsi tady třeba nebyl....) pak jsem psal možná, že jedeš není to samé, že určite. Kazdý tachometr ukazuje obzvlaště ve vetsích rychlostech odchylku do +. při 140tacho jedes klidně o 7km/hod méně, zimní gumy jsou nepatrně mensího vnejsího obvodu jak treba letní sada a jenom tohle udela treba 2km/hod. chtěl jsem napsat jen to, že mnozí jedou prave predpisových 130 tacho a ve skutecnosti jedou pomaleji. jsou to "angličani" kterí jezdí prostredkem nebo v levo. pokud se na tebe nekdo tlačí tak chce jet rychleji nez ty, nemas sebemensí pravo delat vtu chvili soudce nebo pravnika poliii nebo nevim co a rict ja jedu maximalní do volenou nemuzes jet rychleji...třeba ma vyjimku nemuzes vedet, muze to byt skrytá policie v zasahu nebo nevím není to uplne jednoznacné

+1/0
3.2.2018 13:10



Najdete na iDNES.cz