Diskuse k článku

Nový dálniční zabiják: unavený mladík v přetížené dodávce

Firmy se o řidiče dodávek přetahují. Stačí jim totiž jen obyčejný řidičák skupiny B. Navíc pro ně neplatí povinné přestávky. Jenže mladí řidiči přetížených dodávek patří mezi časté viníky tragických nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S15t48a88n 93N63o74v45á46k 5227945325104

Dodávkáři jsou po blondýnách v teréňáku druhou nejnebezpečnější skupinou. Výkon motoru je přizpůsobený pro tunový náklad, ale věčně jezdí skoro prázdní a neodolají hrát si na závoďáky...

0/0
12.2.2018 17:20

M98a24r91e27k 61H63r86u57b34y 6777812611878

To jsou vymluvy. I ridicu dodavek se tyka zakonik prace, ktery prestavky upravuje.

Na to neni treba dalsi buzerace od EU.

0/0
10.2.2018 23:23

A87l74o98i45s 61P97l25á55š58e74k 4919742309806

telička?-ten zrádce ještě veu-přicmrduje???8-obabiš ho měl ihned odvolat-škody budou nevratné;-O;-ORv

+3/−1
10.2.2018 10:51

A98l60o71i50s 20P86l66á36š12e16k 4279192269906

komoušská EU-vstupuje...Rv

0/0
10.2.2018 10:49

P25a27v37e65l 36C16h74a10m46r10á59d 4967160549495

Tachografy to řeší plně, možná navýšit do 3,5 tuny dobu jízdy na 12 hodin, protože tam automaticky odpadá výkon.

0/0
9.2.2018 23:08

D10a52v41i81d 87K95n61a37p70e74k 8307614716925

Zase výmluvy policie, proč není schopna postihnout tyto dodávkáře. Stačilo by používat stávající předpisy zákona o silničním provozu 361/2000 a selský rozum

§5, odst. 1, pís. b):

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích

§4, pís. a)

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Není potřeba žádný speciální zákon pro řidiče dodávek

+1/0
9.2.2018 13:35

M28i52c80h34a39l 40V46o35j47t24í16š97e24k 7719893228797

Nedodržování přestávek, bezohledně rychlá jízda, přetěžování dodávek které jsou do 3,5 t jen papírově, zanedbávání údržby, obvolávání zákazníků za jízdy - to jsou všechno průvodní jevy bezohledné nebo zoufalé honby za ziskem.

V USA se na "normální osobákový" řidičák může řídit "dodávka" do cca 12 tun, rozdíl je však ten, že jakmile se něco stane, všechny jakkoli související hříchy vám znalci odhalí, právníci spočítají, soud udělí tučné odškodné, a pojišťovna, pokud jste porušili pojistné podmínky (že pravidelně kontrolujete práci řidiče, náklad, jízdní doby, ...), jej po vás bude chtít. Nehody autobusů tam téměr nejsou protože jsou často pro menší dopravce likvidační.

Než zatěžovat početnější rodiny a drobné řemeslníky další legislativou, spíš bych podporoval exemplární tresty pro v článku popsané řidiče a zejména pro jejich zaměstnavatele. Bezohlední řidiči jsou statisticky větším rizikem než jaderné elektrárny, teroristé, a další věci, kterých se obáváme.

Řidičák C a D mám přes 20 let, bez nehod, nikdy jsem se nepodvolil požadavkům na nebezpečnou jízdu, nikdy jsem neměl problém najít práci, a nejsem sám. Řidiči z povolání, i služebních automobilů, musí absolvovat pravidelně školení - tam by mělo zaznít, že profesionální řidič má také jako profesionál jezdit.

+2/0
9.2.2018 12:53

D21a85v62i15d 73K76n43a12p29e64k 8107944616845

Unavení jezdí nejen dodávkáři. Mám osobní zkušenost s odtahovkou, co mě odtahovala z okolí Salzburgu do Brna (skoro 500 km). Maník vyjel kolem 21:00 z Jihlavy, přijel v pondělí ve 2 hodiny v noci, aby neporušil rakouský zákaz jízdy náklaďáků do neděle 24:00. Zpátky jel hned na otočku přes Linz, jižní Čechy a Vysočinu.

Na můj dotaz proč nejede po rychlejší dálnici přes Vídeň a Mikulov a motá se po okreskách JČ a Vysočiny, mi odpověděl, že v Rakousku se přísněji kontroluje dodržování bezpečnostních přestávek a na české hranice do Mikulova by to nestihl bez povinné přestávky. V Česku je to prý s policajtama v pohodě.

Takže do Brna jsme přijeli dopoledne v 10:00, borec naprosto nevyspanej po 13 hodinách noční jízdy, na benzínkách dával jedno kafe za druhým a hned se ještě vracel do Jihlavy. Nevěřil jsem svým očím, co odtahovak dělá, aby nemusela poslat 2 řidiče pro bezpečnou jízdu.

Takže celá věc je benevolence PČR. Z rakouské policie měla odtahovka vítr - (kontrola zákazu náklaďáku o víkendu, kontrola dodržování pauz), ale z české měla naprosto srandu.

Mimochodem jihlavská odtahovka se jmenuje Paseka.

+2/0
9.2.2018 12:38

I22v37a 52S81e16d26l80á25č19k12o74v15á

odtahovky, za nimi v závěsu PPL speciálně ta šetří kde může - řidiči vyjíždějící z Plzně až do Aše - začínají ráno v 5:15 tím že si sundají a srovnají celodenní náklad balíků - cca tunu a půl na hromadu, tu pak následně přeskenují a naloží do svých aut, vyjíždějí kolem 9 ráno a jedou až na místo rozvozu, kde se doslova honí až do cca 16-17 hodin, většina ženských chce zásilky ke dveřím bytu, nejlépe 4 patro bez výtahu, na oběd leckdy max na benzinu pro bagetu a kafe, pak posbírají svozy a rychle zpět na depo, dorazí kolem 19-20 hod, pak musí sami udělat uzávěrku dne, vyčíst scenery, vystát frontu u pokladny s tržbou, svozy vyházet na dopravník a teprve kolem 10 večer je hotovo. Pak na ubytovnu spát..

Kdo si myslí že se s někým střídá, tak ho uvedu reality - nestřídá, ráno musí opět nastoupit k tomu pasu, to co nestíhá rozvézt přes týden, musí dorazit v sobotu. Ti kluci dostanou max 17 tis čistého a jsou rádi.

Je tu někdo kdo by si chtěl práci u PPL zkusit? Hlavně když v inzerátech se píše že jde o práci, kterou si koordinujete sám...

Jo ještě jsem zapomněla - z toho platu si musí platit uniformu a veškeré škody na zásilkách a pokuty za stížnosti zákazníků, kterým balík nevynesl do patra, protože už nemohl..

+1/0
9.2.2018 14:14
Foto

V27i75t 88C80h89a46l57u93p19a 5742197872536

To, že přibývá profesionálních řidičů s mokrým řidičákem, kteří nafasujou dodávku a valí po dálnicích plně naložení 150km/h je bohužel smutná pravda....

Já mám cca 9 let naježděno cca 130-150 tis. a považuji se (i přes 0 přestupků, 0 zaviněných nehod) za slabšího řidiče a jít pracovně řídit dodávku by mne ani ve snu nenapadlo....A to si teda troufám říct že jsem trošilinku lepší řidič než ten 20 letý s čerstvým řidičákem v kapse...

+2/−1
6.2.2018 9:37

P47e31t20r 74B46á39č85a 8395926705715

spis vase smutne pohadka.

Plne nalozena dodavka 150 ani nemuze jet.

0/−2
8.2.2018 22:53

J88i82ř95í 98S95l76e59z39á68k 8595662234475

Na D1 každodenní situace. Připouštím, že ne vždy ta dodávka musí být plně naložená, ale s tou rychlostí to je pravda.

+2/0
9.2.2018 9:27

I74v63a 46S66e74d46l27á64č37k41o78v58á

asi jste neviděl kolik lítají po D5 řidiči PPL

+1/0
9.2.2018 14:15
Foto

V15i43t 65C44h29a87l82u28p19a 5102627602946

Když jsem jezdíval na služebky po dálnicích, tak právě krom různých "pirátů" v luxusních černých audinách či meďourech, nejrychleji jezdily právě takové dodávky.

+5/−1
6.2.2018 9:25

M22i97c58h57a84l 24U79n18g71e10r 9826911283631

Odposlechnuto: Jsou jako dámské vložky: bílé, velké, všichni je nenávidíme, ale všichni je vlastně potřebujeme. Bílé dodávky.

+2/0
6.2.2018 1:07

R55o52b16e60r51t 27H49o90m43o93l93k48a 4713828930382

Bílá dodávka, to je diagnóza

+2/−2
5.2.2018 15:12
Foto

I73v10o 84P71e62t48e68r17k52a 4266975507429

Tak to snad můžou vážit už teď, ne? U každého auta je jasně stanoveno výrobcem, jaká je jeho zátěž, tak nevidím důvod, proč by při podezření z přetížení nemohli to auto převážit.

+4/0
5.2.2018 14:19

P42e81t52r 11B34á37č74a 8125486205435

Cekaji az jim poradite,

0/−3
6.2.2018 0:17

A54n31t64o63n62í45n 52T95v23r42d35í81k 8168558109

Pravidelně potkávám magory v dodávkách PPL...!!!

Rychlost na silnici tyhle frajírky absolutně nezajímá, jestli v obci nebo mimo, pořád tomu stojí na krku.

Když vás nemůže okamžitě předjet, tak si myslíte, že si ho za sebou táhnete na kouli, prostě ukázkový "lepič". Navíc tyhle plechový almary není problém přeložit, takže za vámi ubrzdí jedno velký hnědý.

+4/0
5.2.2018 14:07

P17a83v98e18l 34J29i98n57d10ř22i51š47e47k 3550295366340

Přesně tak, tuhle dojíždím k vesnici a najedou to dodávkař brzdí vedle mě v protisměru, musel do tý vesnice dojet nejmíň kilem, naštěstí alespoň uhnul. Problém je, že mají poměrně silné motory, snadno se do toho narve tolik, že to váží více než 3,5t a pak to mají ubrzdit a dokonce v tu chvíli na to nemají ani ŘP. Proto např. ty dlouhé Mercedesy....

0/0
6.2.2018 13:06

I89v51a 26S40e82d14l53á16č73k11o36v10á

píšu výše - jak to chodí u PPL - věřte mi že jsou tlačeni k nadlidským výkonům

+1/0
9.2.2018 14:16

A16n10t45o54n33í30n 89T12v40r85d24í55k 8738648519

To, že jsou tlačeni k nadlidským výkonům je neopravňuje k tomu, aby svým chováním na silnici ohrožovali životy ostatních řidičů.

0/0
10.2.2018 11:14

M21a97r15t50i93n 15K11o91u64š38a 6695334784

Obzvášť nebezpeční jsou kšiltovkáři.

Potkáte-li jedince s kšiltem dozadu, raději to strhněte do příkopu.

+4/0
5.2.2018 13:06

J55o12s60e27f 71H56a92n21y16á91š 2244359383

Už jenom proto, že vypadají jako paka.:-/

0/0
7.2.2018 22:44

I34v93o 14P37i70n66k28a61s 2428171688602

Aby si řidič dodávky vydělal nějakou tu korunku, musí se hodně otáčet... Odveze menší náklad a tudíž vydělá svému majiteli méně. A o tom to je...

0/0
4.2.2018 18:47
Foto

V42i94t 15C18h79a26l62u95p21a 5562387342956

Bohužel máte pravdu. Ale to víte, to různým chytrákům, co myslí jen "tržně" nevysvětlíte....prachy, prachy a ještě větší prachy, že někoho zabiju...no což...ale teď nemyslím primárně ty kluky z PPL a jinžch spedičních firem, kteří ve stresu neví kam dřív skočit, ale jejich zaměstanavatele....

0/0
6.2.2018 9:29

I82v26a 71S40e14d16l90á24č64k80o17v87á

zaměstnavatel řidiče PPL je dopravce - PPL nemá řidiče, ale najímá si dopravce, většina vydrží 2-3 roky, kdo nezaplatí řediteli depa a vedoucímu depa desátek, ten nemá lukrativní linku, takže nestíhá platit daně, Dph, pak už ani odvody za ty kluky a do cca 2-3 let krachuje a PPL si najde další dojnou krávu, - platba je od balíku - čím víc balíků, tím víc peněz, linka bez firem - bez peněz, kde nejsou svozy, jezdí auto jen na naftu - řidiči makají 16 hodin denně za minimum, pokud se řediteli zdá že máte moc balíků, jednostranně změní smlouvu a snižuje platby za balíky a dopravci mlčí, protože je to začarovaný kruh - víte jak odcházejí dopravci od PPL ?

Seberou tržbu od řidičů a nahlásí že ji ztratili - protože odejít nelze - pokuta až 1/4 mega za nedodržení smlouvy, a PPL si nechá fakturaci za poslední měsíc půl roku v úschově - prý na škody které by se mohly v budoucnu zpětně objevit...

0/0
9.2.2018 14:24

S37t67a12n14i26s22l93a91v 66N39ý61v86l13t 2354755603

V Liberci v centru včera buzerovali normálnícho chlapa ve fabii, a měli na to černej superb se skrytýma majákama. Asi jel 51km/h na rovince.

+3/0
3.2.2018 20:02

J38i27ř76í 65S78c40h86w50a56c31h 8378114778456

podle Báči sedí ve Fábiích jen "točvolanti z Vidlákova", co neumějí řídit, takže ho možná buzerovali zcela oprávněně.

0/−1
4.2.2018 22:04

O76d23s97t29r52a57n59ě90n93ý 43U43ž42i39v53a63t83e36l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−2
3.2.2018 18:58

P78e39t39r 85B47á13č50a 8185966795615

Vcera.

0/0
3.2.2018 19:58

S57t94a84n92i23s30l61a48v 88K82o82z27e10l46k33a 8435318466106

U nás každou chvíli postávají na provařených místech, kde obtěžují bezdůvodnými náhodnými kontrolami ani to nejsou dopraváci, jsou z obvodu a hrajou si na BESIP obvykle v dobu, kdy se střídají směny, že by náhoda?

0/0
4.2.2018 13:57

J42o85s72e93f 58B71e47z59n39o20s56k21a 3558767979435

Největším problémem je hlavně cena za přepravu a časový limity. A nejenom dodávkáři jsou jak vy říkáte prasata, ale taky se podívejte na retardy v osobákách. Pokud se mi někdo s osobákem lepí na zadek, tak mu to natvrdo zašlápnu a ať se třeba pose.. . Většina lidí se dod dneška nenaučila používat mlhovky. Zase pokud někdo mi svítí mlhovkama do ksichtu a není mlha, tak mu prostě posvítím bixenonama do ksichtu.Vybržďování o tom se radši bavit nebudu.

0/−15
3.2.2018 15:59

J97a58n 50O28p19i91s 3253938532945

Správně pane Bezmozka.8-o[>-]

+9/0
3.2.2018 20:46

D21a39d48a23k 69P29e71t96r 7461740844108

Směšné, neúčinné. To já ve stopadesáti tam narvu zpátečku a to je teprve za mnou fofr.;-D

+8/0
4.2.2018 4:38

T35o30m75á70š 31V38e42s71e37l49ý 5115138340839

adín, dva, tri, četýre i rakéta ;-)

0/0
6.2.2018 21:50

L80u27d89v50í70k 77G50a62j59d17o20š26í49k 2375483574402

Ovybržďování se ale bavíte. Tvrdíte, že to děláte.

A s mlhovkama byste si měl nastudovat silniční zákon a přestat se rozčilovat. Rv

+2/0
4.2.2018 10:29

J32i58n97d32ř29i51c48h 70Š86k61o81p67e70k 4375451880845

to že spousta lidí neví, jak a čím má svítit, je naprostá pravda. Je spuousta primitivů, co svítí mlhovkami nonstop, na druhou stranu jsou pitomci, co mlhovky nezapnou ani v mlze

+3/0
5.2.2018 7:01

P47a54v16e95l 14V16a59n72ě70k 6674597150874

Radeji se nechces bavit o vybrzdovani a kosek nad tim se chlubis ze vybrzdujes ... podle me ses nenakej ubozak.

+3/0
5.2.2018 8:25

M14a32r78t19i78n 54K35o61u61š74a 6515794834

Kde blb, tam nebezpečno.

jen nepotkat J.Bezmozka.

0/0
5.2.2018 13:08

J25o68s94e88f 79M74i36k64i89n 5933514435284

Řidič kamionu nebo autobusu je jiný řidič než řidič dodávky? Pro všechny by měla stejná pravidla

+2/−3
3.2.2018 13:39

A51l48e59x58a83n88d64e97r 57P58o88m60p58o90š 8629322858783

To rozhodne a ja bych do toho pridal i ridice osobnich aut. Kdyz vsichni tak vsichni. Spousta lidi nadava na EU, ale kdyz jde o to regulovat jine, tak jsou pro vsema deseti. Nic to nevyresi, proste zacnou jezdit pcikupy a kdo myslite ze to nakonec zaplati?

+4/0
3.2.2018 14:02

L64u25d30v89í89k 77G81a87j84d77o32š24í38k 2365743604122

Opravdu? A což takhle si znova prosvištit silniční zákon. :-)

0/0
4.2.2018 10:42

K86a11r13e90l 62S24v84o67b20o15d37a 9309834733416

Nadává se na kamioňáky nebo taxíkáře. Jenže obě skupiny jsou pro mě předvídatelné. Taxíkář bez klienta možná jede jako prase, ale pro mě vypočitatelně. Dodávkáři jsou naprosto neřízené střely. A ano, používám paušální odsuzování.

+4/−4
3.2.2018 13:22

P14e24t86r 28B97á60č57a 8815756945145

Me by hlavne zajimalo jak jezdite vy sami co pisete tyhle nesmysly, to urcite bude taky posusnanicko.

+3/−3
3.2.2018 13:28

P86e75t42r 29Č61e85r96v87e74n31ý 3816861122115

Z některých příspěvků má člověk až pocit, že se pohybuje po úplně jiných silnicích, než které jsou zde popisovány.

+3/0
3.2.2018 13:53

P44e31t79r 71B54á66č10a 8145896205245

R^ vystizne

+1/−1
3.2.2018 13:56

A49n56t62o51n38í28n 36S94v58o37b19o35d89a 3534513339942

Taxikář v Praze jede často nevypočítatelně, co dokáží udělat, to rozum zůstává stát

0/0
3.2.2018 13:28

J97a20k31u36b 84K26o62r38e76c 6204310381133

To jako že předvídáte, že taxikář pojede jako prase? Pokud tedy toto lze předvídat, pak je na čase s tím něco dělat.

+1/0
3.2.2018 13:29

M81a84r32t15i21n 38M44i46k45u12l55e91n53k72a 1354952886277

dlouho jsi přemýšlel celé 4 hodiny než jsi zareagoval (narážka na to, že mam dlouho přemýšlet, vůbec mě nezajíma že jsi tady třeba nebyl....) pak jsem psal možná, že jedeš není to samé, že určite. Kazdý tachometr ukazuje obzvlaště ve vetsích rychlostech odchylku do +. při 140tacho jedes klidně o 7km/hod méně, zimní gumy jsou nepatrně mensího vnejsího obvodu jak treba letní sada a jenom tohle udela treba 2km/hod. chtěl jsem napsat jen to, že mnozí jedou prave predpisových 130 tacho a ve skutecnosti jedou pomaleji. jsou to "angličani" kterí jezdí prostredkem nebo v levo. pokud se na tebe nekdo tlačí tak chce jet rychleji nez ty, nemas sebemensí pravo delat vtu chvili soudce nebo pravnika poliii nebo nevim co a rict ja jedu maximalní do volenou nemuzes jet rychleji...třeba ma vyjimku nemuzes vedet, muze to byt skrytá policie v zasahu nebo nevím není to uplne jednoznacné

+1/0
3.2.2018 13:10

Najdete na iDNES.cz