Diskuse k článku

Zpátky na zem. Musk zvládl start rakety, ale Tesla „pro lidi“ má obří ztrátu

Vizionář a podnikatel Elon Musk se po zdárném startu své rakety musí opět rychle vrátit k problémům na zemi. Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o33m44á39š 49B21í68l42e10k 1714405937239

Okolnosti okolo této automobilky nejsou uplně 100% růžové, ale na druhou stranu je potřeba zdůraznit odkud ty finance jdou.

Také tento článek má k dokonalosti daleko. Falcon Heavy nevynesl "nejnovější dítě z dílny Tesla", ale naopak to nejstarší. Tesla taky za poslední čtvrdletí nevyrobila 1 550 nových vozů, ale mnohem víc jak je napsáno o kus dál.

+1/0
8.2.2018 18:24

A86n63t59o52n28í96n 92S63v46o38b47o11d14a 3304593379112

v prosinci 2017 se prodalo jen v Evropě 1369 e-Golfů a 1 979 BMW i3, což jsou konkurenti X3, oni vyráběli 3 měsíce 1550 X3

0/−1
8.2.2018 18:28

T31o14m93á17š 82B47í12l43e94k 1574775937769

Nj, začínají

0/0
8.2.2018 19:02

A90n81t91o66n53í43n 80S24v30o15b15o66d88a 3934963389452

nadšení amatéři proti profesionálům, je to vidět na kvalitě zpracování :-(

+2/−1
8.2.2018 19:05

D90a18v15i97d 49P36e98t16r 7130256560185

Takže současná raketa už unese skoro polovinu toho, co Saturn V z programu Apollo (vynášely sondy s posákami a výsadkovými moduly k Měsíci v letech 1969 až 1972)

0/−2
8.2.2018 17:55

M32a49r24t68i68n 46K64a18r46á75s26e55k 9858113988888

Na druhou stranu je oproti Saturnu prakticky zadarmo...

+1/0
8.2.2018 18:13

D49a93v53i15d 15P59e65t69r 7880786500555

Je jasné, že když se něco dělá poprvé a ani nevíte jestli to vůbec půjde, pak jsou náklady na výzkum mnohonásobně vyšší (musíte prozkoumat mnoho slepých uliček), než když už Vám někdo ukáže cestu. Navíc dnes lze mnoho částí simulovat na počítači, což na začátku 60. letech nebylo možné.

+1/0
8.2.2018 20:11

T92o60m50á27š 33K16u96c64h89a96ř 3307571418301

Musk je stejná dotační přísoska jako Babiš. Babiš akorát zatím nestaví rakety. ;-)

+6/−2
8.2.2018 15:03

J97a25n 91V58á22c48l37a20v65í19k 3712516131729

Protože na ně u nás není vládní financování.

0/0
8.2.2018 20:27

A82n54t78o88n94í19n 24S85v35o97b32o79d14a 3434973529722

Společnost Renault Trucks zahájí v roce 2019 prodej modelové řady elektrických nákladních vozidel. Výrobce testuje nákladní elektromobily v reálných podmínkách u svých zákazníků už 10 let

0/0
8.2.2018 13:53

J95a72n 83V60á50c76l39a66v12í27k 3822936401559

Nějaká pointa tam je?

0/−1
8.2.2018 13:58

A81n12t33o80n44í27n 40S61v32o15b22o89d92a 3364413439922

konkurence v nadějném oboru Tesle narůstá, než dodají náklaďáky, konkurence je bude vyrábět sériově, stejně je to i v boru osobních elektromobilů, spousta automobilek má hotová auta a prodává je

+2/−1
8.2.2018 14:09

J21a23n 46V74á78c28l21a42v77í49k 3322916901419

To není vyloženě konkurence, Volvo tím míří na městskou a příměstskou přepravu.

0/0
8.2.2018 20:25

T90o94m51á50š 77K80u62c62h34a41ř 3447491788481

10 let a nic.. ;-)

0/0
8.2.2018 15:00

A60n82t13o34n68í34n 70S80v92o79b12o83d21a 3474663779172

tahačů Tesel a Renaultů na elektriku v běžném provozu je stejně :-), nula

+1/0
8.2.2018 15:02

T68o41m73á31š 94K50u85c63h61a40ř 3587881148401

Tesla je dělá 10 let? U Tesly je ten rozdíl, že to na silnici dostane díky dotacím, i kdyby to bylo 10x prodělečné..

0/−1
8.2.2018 15:09

A38n49t72o81n93í46n 96S33v66o69b20o11d71a 3474923689242

jojo, Kalifornie, tam se utrácí za "ekologii", nějak se ty peníze přeci musí přerozdělit, když se vyberou na daních :-(

+1/−1
8.2.2018 15:11
Foto

J94i55ř33í 74D18v14o27ř64á41k 5275709160928

U Renaultu nejde o tahače ( to je nesmysl ), ale o řadu 12 - 16 tun. Rozvoz po městě.

+1/0
8.2.2018 16:40

A21n91t87o49n73í44n 47S65v72o41b20o44d74a 3134203929782

takže praktická auta, časté starty a denně málo kilometrů

+1/−1
8.2.2018 17:27

D47a69n92i26e63l 42P80a64n29e44k 6552261612280

" Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů."

Jak muze vysavat miliardy, kdyz je ve strate 675milionu? To mu do te prvni miliardy jeste kus chybi nemyslite? Nebo michate dohromady v textu koruny vs dolary? 8-o

A uprimne Tesla produkuje nejvic EV tydne na svete. Zadna jina automobilka v soucasne dobe neplni trh tak jako Tesla svymi elektrovozy. Nebal bych se toho, ze by se z toho nedostal. Ta ztrata je tak velka kvuli investicim. A ten lehky propad akcii je jen lehky. Nic co by neslo otocit.

+5/−1
8.2.2018 13:23

J36a26n 72V58á28c22l31a72v58í30k 3582326241239

Oni jsou ve ztrátě teprve první čtvrtletí?

+2/0
8.2.2018 13:49

D40a43n11i16e71l 61P78a11n23e76k 6572581172830

No to predesle meli ztratu 121milionu. Porad tam nevidim ty miliardy...

0/0
8.2.2018 14:00

M54i98c91h48a20l 22M82a28c11h54á91č80e56k 1740205713668

Kumulovaná ztráta se určitě počítá v miliardách dolarů. Tesla zatím nikdy nebyla v zisku. Druhá věc je, že autor článku míchá hrušky s jablkama. Nevíme, kolik je provozní ztráta a kolik činí investice. Takže údaj : automobilka prodělala 675 mil usd je nicneříkající výkřik do tmy...

+3/−1
8.2.2018 15:12

D41a28n66i34e84l 43P49a54n98e49k 6342131942100

Taky je to pekne blbe napsane, protoze pisou vysava jako ze jim litaji miliardy kazdou chvili z uctu. Osobne si myslim, ze kumulovana ztrata bude necela miliarda a tam bych to utnul. Ono totiz ztrata 121milionu z predesleho ctvrtleti bylo tou dobou rekordni. Predtim to nebylo tak horke. Ale jinak souhlasim, ze to cislo samo o sobe je nicnerikajici

+1/0
8.2.2018 17:51

D68a15n47i28e59l 38P20a21n11e39k 6212411552230

Tady jsou cisla pro akcionare: https://www.scribd.com/document/371002058/TSLA-Update-Letter-2017-4Q#from_embed

0/0
8.2.2018 18:03

J89a14r14o89s51l19a26v 40P49o58l68e65n51s92k21y 5716584259

V raketove technice ma Musk skutecne ocividny naskok a rentabilita je zjevna. To mu drzi duveru akcionaru. Tesla pujde do kopru v tu chvili kdy se do toho oprou vsichni zavedeni vyrobci tradicnich automobilu. A to bude v tu chvili kdy se to zacne skutecne vyplacet nebo Evropa zavede nejake posahane dotace na elektromobily ( popr sankce na neelektro). Kadopadne je obdivuhodne nasazeni a sebeduvera s kterou Musk drzi cely projekt elektromobilu nad vodou. Tot muj soukromy nazor.

+2/0
8.2.2018 14:03

D16a53n33i74e19l 55P60a42n56e29k 6272371222530

A o tom to je :) Ma duveru, investuje, zvetsuje se. Je tam stale rust. Roste se i se ztratou GM by o tom mohlo vypravet a dokonce 3x za svou historii.

Az se velci hraci rozhoupou k masove vyrobe Tesla bude mit dominantni postaveni na trhu. Jediny z velkych hracu kdo uplne nezachrapal je Nissan.

+2/−1
8.2.2018 14:12

A86n36t63o93n45í44n 60S84v83o38b64o87d59a 3934853269102

co BMW? VW s e-Golfem atd. , mají vybudovanou prodejní a servisní síť, i když BMW servisuje i3 jen v 6 servisech v republice, ale i tak je to slušné

+1/−1
8.2.2018 14:38

D38a80n95i35e12l 88P24a94n57e39k 6182621952230

VW zachrapal a jejich vyroba je prozatim spis provizorni. Jejich plan je rozjet masovou vyrobu az za 2 roky. BMW je na tom obdobne jako Hyundai. Max 10tisic rocne.

0/0
8.2.2018 17:54

A22n45t24o77n25í38n 26S36v23o63b30o69d94a 3204313949662

za rok 2017 se prodalo v Evropě BMW i3 20 885 ks, Renault Zoe 31 410 ks, Nissan Leaf 14 454 ks

0/0
8.2.2018 18:17

D56a39n29i87e55l 26P27a84n46e49k 6982861152520

Krasne, jak vidite sam ta cisla na Teslu ani zdaleka nedosahuji. A pravda na Zoe jsem opomel. V Evrope super. ALe mrknete na celosvetova cisla. Tesla zkratka dominuje.

0/0
8.2.2018 20:17

A32n86t25o51n51í44n 25S69v87o82b12o66d42a 3144423939142

Čína dominuje :-), polovina elektromobilů se prodá tam, Tesla tam toho zase tak moc neprodá

0/0
8.2.2018 20:59

D73a61n71i60e32l 75P34a66n29e96k 6922781882270

PS prodano vs vyrobeno.

0/0
8.2.2018 20:17
Foto

J48i18ř20í 96D81v78o67ř78á60k 5505859510468

5 000 x 52 = 260 000 aut ročně. To je plán. Kde je dominance a na jakém trhu.

+1/0
8.2.2018 16:35

D85a87n83i23e52l 51P44a34n35e42k 6902101202890

Ano letosni rok je 260 000 aut. Na ten pristi planuji 500 000. Zadna jina automobilka zatim neni konkurencni temto cislum. VW planuje produkci 1500 aut denne nekdy na rok 2020 ve Cvikove. Nissan jich vyrabi rocne asi jen 20 000, Hyundai 7000 a z toho vice jak polovina je odber ciste Korea zbytek export. A myslim tim celosvetovy trh.

0/0
8.2.2018 17:40

K84a31r47e32l 90M98a65z62a57č 3317163596259

Musk je skvělej, o tom žádná, ale současné pojetí elektromobilismu je nesmysl. Cena, kapacita, dojezd, infrastruktura, trvanlivost. Tohle všechno u e-aut nefunguje.

+3/−2
8.2.2018 12:37

V45l93a11s31t74i79m39i48l 77H45a82l50a37š53t91a 4233758288960

Není to tedy protimluv?

0/0
8.2.2018 12:40

P70e88t81r 56M22a27r93e52č80e32k 1403611169918

Nemusí být. Musk je skvělý mluvka, pumpa na investory a čerpač dotací. Na tom nesmyslnost dnešních elektromobilů nic nemění.

+4/−2
8.2.2018 12:52

A36l97e39š 33A20d26a29m 7800510178859

Cena se blíží běžnému novému vozu. K dojezdu-zvládá to běžný městský provoz. Na to se zatím hodí nejvíc. Infrastrukturu bylo nutné stavět i pro benzínové vozy. To prostě v přírodě samo neroste. Trvanlivost a údržba. Baterky jsou problém, u benzínu, nafty zase celá přenosová soustava s motorem. Tam zase odpadá údržba u elektroaut.

+2/−2
8.2.2018 12:47

V63á81c62l54a72v 49P80o12u19s87t35k63a 3470871132

Cena se běžnému novému vozu určitě neblíží, pokud si tedy pod pojmem "běžný vůz" představujete to samé, co většina ostatních.

+4/−1
8.2.2018 12:52

M79a37r58t25i47n 83B76a57r11t54e61k 5887651121763

Je to stejná cena jako za jiné auto střední třídy typu BMW 3, Audi A4.

A Fabie ani Oktvávka není auto střední třídy a ani složení českého automobilového trhu není vypovídající údaj.

0/−1
8.2.2018 12:54

D89a46n74i69e58l 45P40a96n17e82k 6582581952130

Tak Octavia ve vysi vybave uz je vozem stredni tridy. V te jejich Fresh a spol je to spis nizsi stredni. Ale jinak souhlasim.R^

0/0
8.2.2018 13:24

V10a44c91l44a16v 45M91e31d36e69k 5121852345615

Octavia je nižší střední; bez ohledu na výbavu

0/0
8.2.2018 13:30

D98a21n59i25e10l 42P97a88n87e76k 6392671482390

Auto za 700tisic podle meho neni nizsi stredni trida. To se na me nezlobte. Preci jen tridy jsou urcovany cenou vozu nebo ne?

0/0
8.2.2018 13:38

A51n41t87o34n79í53n 10S20v69o53b58o66d83a 3674203159672

malý rozvor ani přefouklou karoserií nikam auto neposune, ani cenou :-)

0/0
8.2.2018 13:41

D71a21n78i96e95l 33P42a58n63e15k 6212551242150

ok

0/0
8.2.2018 13:44

D48a95v61i79d 93E80v76a16n 6793600881501

Favorit byl v roce 87 taky střední třída, takže třídy nemá cenu vůbec řešit.

0/0
8.2.2018 13:53

M15i65c42h57a39l 77M82a18c67h56á69č42e55k 1170545753268

Do takzvané střední třídy patřila auta jako BMW 3, AUDI A4, MB C classe, Passat, Mondeo, Superb... Octavia je na podvozku VW Golf, takže je to konkurent Golfu, tedy auto kdysi nižší střední třídy. Dnes aby se v tom prase vyznalo. Jednoduché rozdělení na třídy už dávno neplatí.

+2/0
8.2.2018 15:08

K48a88r63e54l 48M20a70z32a87č 3257333906659

Ha ha, ani náhodou a s dojezdem 100 km.

0/0
8.2.2018 19:10

P40e27t18e54r 28V75a25ň16u74š42a72n15i46k 4917356296342

infrastruktura pro benzin/naftu je podstatne lehci nez elektro

+1/0
8.2.2018 13:28



Najdete na iDNES.cz