Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpátky na zem. Musk zvládl start rakety, ale Tesla „pro lidi“ má obří ztrátu

Vizionář a podnikatel Elon Musk se po zdárném startu své rakety musí opět rychle vrátit k problémům na zemi. Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o15m19á22š 90B43í91l87e79k 1634665417849

Okolnosti okolo této automobilky nejsou uplně 100% růžové, ale na druhou stranu je potřeba zdůraznit odkud ty finance jdou.

Také tento článek má k dokonalosti daleko. Falcon Heavy nevynesl "nejnovější dítě z dílny Tesla", ale naopak to nejstarší. Tesla taky za poslední čtvrdletí nevyrobila 1 550 nových vozů, ale mnohem víc jak je napsáno o kus dál.

+1/0
8.2.2018 18:24

A50n25t50o98n75í43n 19S75v10o10b95o21d32a 3494483459822

v prosinci 2017 se prodalo jen v Evropě 1369 e-Golfů a 1 979 BMW i3, což jsou konkurenti X3, oni vyráběli 3 měsíce 1550 X3

0/−1
8.2.2018 18:28

T16o31m90á68š 64B28í62l75e75k 1924275967749

Nj, začínají

0/0
8.2.2018 19:02

A69n56t79o89n17í69n 91S72v19o95b17o94d36a 3144223109672

nadšení amatéři proti profesionálům, je to vidět na kvalitě zpracování :-(

+2/−1
8.2.2018 19:05

D93a53v51i95d 57P44e49t25r 7850966860335

Takže současná raketa už unese skoro polovinu toho, co Saturn V z programu Apollo (vynášely sondy s posákami a výsadkovými moduly k Měsíci v letech 1969 až 1972)

0/−2
8.2.2018 17:55

M98a50r91t77i35n 39K48a41r41á41s77e52k 9198963358838

Na druhou stranu je oproti Saturnu prakticky zadarmo...

+1/0
8.2.2018 18:13

D72a37v24i49d 74P18e97t72r 7540776220215

Je jasné, že když se něco dělá poprvé a ani nevíte jestli to vůbec půjde, pak jsou náklady na výzkum mnohonásobně vyšší (musíte prozkoumat mnoho slepých uliček), než když už Vám někdo ukáže cestu. Navíc dnes lze mnoho částí simulovat na počítači, což na začátku 60. letech nebylo možné.

+1/0
8.2.2018 20:11

T39o74m31á72š 14K49u19c54h24a27ř 3117731728681

Musk je stejná dotační přísoska jako Babiš. Babiš akorát zatím nestaví rakety. ;-)

+6/−2
8.2.2018 15:03

J36a62n 74V97á86c59l19a64v51í57k 3812476581909

Protože na ně u nás není vládní financování.

0/0
8.2.2018 20:27

A52n29t32o56n27í37n 11S66v20o15b48o69d86a 3794683559362

Společnost Renault Trucks zahájí v roce 2019 prodej modelové řady elektrických nákladních vozidel. Výrobce testuje nákladní elektromobily v reálných podmínkách u svých zákazníků už 10 let

0/0
8.2.2018 13:53

J49a75n 16V80á45c96l56a90v62í12k 3732326721899

Nějaká pointa tam je?

0/−1
8.2.2018 13:58

A66n90t28o12n94í93n 53S56v45o66b68o51d69a 3594263719382

konkurence v nadějném oboru Tesle narůstá, než dodají náklaďáky, konkurence je bude vyrábět sériově, stejně je to i v boru osobních elektromobilů, spousta automobilek má hotová auta a prodává je

+2/−1
8.2.2018 14:09

J95a95n 31V42á70c51l19a17v31í75k 3652636351369

To není vyloženě konkurence, Volvo tím míří na městskou a příměstskou přepravu.

0/0
8.2.2018 20:25

T43o47m25á81š 78K68u77c73h61a81ř 3917391488211

10 let a nic.. ;-)

0/0
8.2.2018 15:00

A92n37t96o73n89í72n 77S36v51o56b94o48d18a 3934733279872

tahačů Tesel a Renaultů na elektriku v běžném provozu je stejně :-), nula

+1/0
8.2.2018 15:02

T91o20m40á35š 14K54u77c46h12a60ř 3317431488501

Tesla je dělá 10 let? U Tesly je ten rozdíl, že to na silnici dostane díky dotacím, i kdyby to bylo 10x prodělečné..

0/−1
8.2.2018 15:09

A40n13t96o23n93í78n 90S73v61o57b17o95d67a 3854403609822

jojo, Kalifornie, tam se utrácí za "ekologii", nějak se ty peníze přeci musí přerozdělit, když se vyberou na daních :-(

+1/−1
8.2.2018 15:11
Foto

J10i43ř93í 98D29v18o85ř88á82k 5295379860228

U Renaultu nejde o tahače ( to je nesmysl ), ale o řadu 12 - 16 tun. Rozvoz po městě.

+1/0
8.2.2018 16:40

A55n91t12o16n64í44n 20S80v78o48b96o28d57a 3814273189852

takže praktická auta, časté starty a denně málo kilometrů

+1/−1
8.2.2018 17:27

D90a16n51i76e31l 10P54a50n21e93k 6202331212590

" Pomalá výroba nového elektromobilu Model 3 totiž vysává miliardy dolarů z účtů Tesly rychlostí, která může nejvýkonnější raketě světa konkurovat. V posledním čtvrtletí roku prodělala automobilka 675 milionů dolarů."

Jak muze vysavat miliardy, kdyz je ve strate 675milionu? To mu do te prvni miliardy jeste kus chybi nemyslite? Nebo michate dohromady v textu koruny vs dolary? 8-o

A uprimne Tesla produkuje nejvic EV tydne na svete. Zadna jina automobilka v soucasne dobe neplni trh tak jako Tesla svymi elektrovozy. Nebal bych se toho, ze by se z toho nedostal. Ta ztrata je tak velka kvuli investicim. A ten lehky propad akcii je jen lehky. Nic co by neslo otocit.

+5/−1
8.2.2018 13:23

J63a85n 49V12á24c92l60a30v94í49k 3122306941969

Oni jsou ve ztrátě teprve první čtvrtletí?

+2/0
8.2.2018 13:49

D80a70n36i68e80l 95P37a30n45e44k 6342911562650

No to predesle meli ztratu 121milionu. Porad tam nevidim ty miliardy...

0/0
8.2.2018 14:00

M53i50c98h57a67l 88M42a41c18h79á12č24e35k 1690215113748

Kumulovaná ztráta se určitě počítá v miliardách dolarů. Tesla zatím nikdy nebyla v zisku. Druhá věc je, že autor článku míchá hrušky s jablkama. Nevíme, kolik je provozní ztráta a kolik činí investice. Takže údaj : automobilka prodělala 675 mil usd je nicneříkající výkřik do tmy...

+3/−1
8.2.2018 15:12

D11a15n57i69e49l 67P51a52n24e32k 6422491142770

Taky je to pekne blbe napsane, protoze pisou vysava jako ze jim litaji miliardy kazdou chvili z uctu. Osobne si myslim, ze kumulovana ztrata bude necela miliarda a tam bych to utnul. Ono totiz ztrata 121milionu z predesleho ctvrtleti bylo tou dobou rekordni. Predtim to nebylo tak horke. Ale jinak souhlasim, ze to cislo samo o sobe je nicnerikajici

+1/0
8.2.2018 17:51

D32a46n94i76e54l 50P54a61n16e63k 6482621562650

Tady jsou cisla pro akcionare: https://www.scribd.com/document/371002058/TSLA-Update-Letter-2017-4Q#from_embed

0/0
8.2.2018 18:03

J66a69r66o19s44l69a32v 86P97o95l13e81n56s14k52y 5656984919

V raketove technice ma Musk skutecne ocividny naskok a rentabilita je zjevna. To mu drzi duveru akcionaru. Tesla pujde do kopru v tu chvili kdy se do toho oprou vsichni zavedeni vyrobci tradicnich automobilu. A to bude v tu chvili kdy se to zacne skutecne vyplacet nebo Evropa zavede nejake posahane dotace na elektromobily ( popr sankce na neelektro). Kadopadne je obdivuhodne nasazeni a sebeduvera s kterou Musk drzi cely projekt elektromobilu nad vodou. Tot muj soukromy nazor.

+2/0
8.2.2018 14:03

D13a12n79i77e39l 92P65a60n29e48k 6972931302860

A o tom to je :) Ma duveru, investuje, zvetsuje se. Je tam stale rust. Roste se i se ztratou GM by o tom mohlo vypravet a dokonce 3x za svou historii.

Az se velci hraci rozhoupou k masove vyrobe Tesla bude mit dominantni postaveni na trhu. Jediny z velkych hracu kdo uplne nezachrapal je Nissan.

+2/−1
8.2.2018 14:12

A21n85t84o54n64í33n 15S43v54o44b47o98d72a 3714923499192

co BMW? VW s e-Golfem atd. , mají vybudovanou prodejní a servisní síť, i když BMW servisuje i3 jen v 6 servisech v republice, ale i tak je to slušné

+1/−1
8.2.2018 14:38

D49a63n56i59e54l 84P88a39n73e52k 6832501832870

VW zachrapal a jejich vyroba je prozatim spis provizorni. Jejich plan je rozjet masovou vyrobu az za 2 roky. BMW je na tom obdobne jako Hyundai. Max 10tisic rocne.

0/0
8.2.2018 17:54

A14n74t26o69n70í28n 97S11v75o85b68o56d44a 3394403299922

za rok 2017 se prodalo v Evropě BMW i3 20 885 ks, Renault Zoe 31 410 ks, Nissan Leaf 14 454 ks

0/0
8.2.2018 18:17

D67a79n39i58e39l 73P36a66n10e95k 6242901792310

Krasne, jak vidite sam ta cisla na Teslu ani zdaleka nedosahuji. A pravda na Zoe jsem opomel. V Evrope super. ALe mrknete na celosvetova cisla. Tesla zkratka dominuje.

0/0
8.2.2018 20:17

A92n69t56o42n33í55n 11S31v30o20b47o87d69a 3894963509582

Čína dominuje :-), polovina elektromobilů se prodá tam, Tesla tam toho zase tak moc neprodá

0/0
8.2.2018 20:59

D98a53n59i26e69l 53P38a74n11e88k 6132691322830

PS prodano vs vyrobeno.

0/0
8.2.2018 20:17
Foto

J19i94ř64í 74D85v87o95ř16á72k 5905459590298

5 000 x 52 = 260 000 aut ročně. To je plán. Kde je dominance a na jakém trhu.

+1/0
8.2.2018 16:35

D21a51n13i46e69l 59P47a24n47e30k 6142331262270

Ano letosni rok je 260 000 aut. Na ten pristi planuji 500 000. Zadna jina automobilka zatim neni konkurencni temto cislum. VW planuje produkci 1500 aut denne nekdy na rok 2020 ve Cvikove. Nissan jich vyrabi rocne asi jen 20 000, Hyundai 7000 a z toho vice jak polovina je odber ciste Korea zbytek export. A myslim tim celosvetovy trh.

0/0
8.2.2018 17:40

K67a32r65e97l 60M97a35z37a91č 3157243206629

Musk je skvělej, o tom žádná, ale současné pojetí elektromobilismu je nesmysl. Cena, kapacita, dojezd, infrastruktura, trvanlivost. Tohle všechno u e-aut nefunguje.

+3/−2
8.2.2018 12:37

V61l91a79s67t79i20m34i27l 32H96a52l43a20š83t68a 4713748598510

Není to tedy protimluv?

0/0
8.2.2018 12:40

P69e69t38r 83M16a92r83e61č92e82k 1583971319588

Nemusí být. Musk je skvělý mluvka, pumpa na investory a čerpač dotací. Na tom nesmyslnost dnešních elektromobilů nic nemění.

+4/−2
8.2.2018 12:52

A96l84e32š 66A61d33a23m 7900100458359

Cena se blíží běžnému novému vozu. K dojezdu-zvládá to běžný městský provoz. Na to se zatím hodí nejvíc. Infrastrukturu bylo nutné stavět i pro benzínové vozy. To prostě v přírodě samo neroste. Trvanlivost a údržba. Baterky jsou problém, u benzínu, nafty zase celá přenosová soustava s motorem. Tam zase odpadá údržba u elektroaut.

+2/−2
8.2.2018 12:47

V23á63c50l23a65v 65P26o54u72s49t92k33a 3170721742

Cena se běžnému novému vozu určitě neblíží, pokud si tedy pod pojmem "běžný vůz" představujete to samé, co většina ostatních.

+4/−1
8.2.2018 12:52

M95a58r41t44i72n 97B31a84r23t98e46k 5147221351373

Je to stejná cena jako za jiné auto střední třídy typu BMW 3, Audi A4.

A Fabie ani Oktvávka není auto střední třídy a ani složení českého automobilového trhu není vypovídající údaj.

0/−1
8.2.2018 12:54

D78a68n92i58e92l 38P43a47n36e26k 6412531572180

Tak Octavia ve vysi vybave uz je vozem stredni tridy. V te jejich Fresh a spol je to spis nizsi stredni. Ale jinak souhlasim.R^

0/0
8.2.2018 13:24

V14a61c24l93a86v 37M64e58d65e71k 5361902785365

Octavia je nižší střední; bez ohledu na výbavu

0/0
8.2.2018 13:30

D24a29n60i14e28l 44P70a33n40e58k 6782451622200

Auto za 700tisic podle meho neni nizsi stredni trida. To se na me nezlobte. Preci jen tridy jsou urcovany cenou vozu nebo ne?

0/0
8.2.2018 13:38

A14n27t41o54n72í75n 19S46v31o20b34o97d72a 3294133319312

malý rozvor ani přefouklou karoserií nikam auto neposune, ani cenou :-)

0/0
8.2.2018 13:41

D12a58n16i33e16l 65P37a34n22e47k 6792301642240

ok

0/0
8.2.2018 13:44

D51a74v53i54d 47E39v80a27n 6133270761971

Favorit byl v roce 87 taky střední třída, takže třídy nemá cenu vůbec řešit.

0/0
8.2.2018 13:53

M49i78c30h71a50l 29M19a37c76h85á56č86e96k 1600135293608

Do takzvané střední třídy patřila auta jako BMW 3, AUDI A4, MB C classe, Passat, Mondeo, Superb... Octavia je na podvozku VW Golf, takže je to konkurent Golfu, tedy auto kdysi nižší střední třídy. Dnes aby se v tom prase vyznalo. Jednoduché rozdělení na třídy už dávno neplatí.

+2/0
8.2.2018 15:08

K37a38r25e65l 95M82a33z28a74č 3647903496839

Ha ha, ani náhodou a s dojezdem 100 km.

0/0
8.2.2018 19:10

P55e87t55e18r 26V57a14ň50u96š59a21n37i47k 4647286666562

infrastruktura pro benzin/naftu je podstatne lehci nez elektro

+1/0
8.2.2018 13:28







Najdete na iDNES.cz