Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní technici kritizují nový systém. Půlka jich kvůli němu skončila

Zpřísnění podmínek zredukovalo počet stanic měření emisí na méně než polovinu. Zatímco vloni v září provádělo kontroly množství vypouštěných zplodin automobilů v rámci povinných technických kontrol přes 1 750 emisních stanic, nyní po měsíci platnosti nových pravidel jich zůstalo aktivních 867.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56a22d27i95s43l39a35v 56K74a63l53o76u97s 7705556951400

Navrhuji zrušit STK úplně po dobu, než se vybuduje nový, lepší, objektivní,rychlý STK svět.:-)

0/0
13.2.2018 9:51

V13l31a28s56t21i36m26i34l 40H23a42l22b81i87c98h 8533285376498

Kdyz zavedete MHD zdarma,uvidite jak klesnou emise.

+1/0
12.2.2018 9:07

P59e43t19r 43Č32e27r53m28á18k 9978315939190

0 R^

0/0
12.2.2018 10:15
Foto

J84a14n 82Č67e72r30m94á92k 4659298955237

nevím, moc tomu nevěřím...

Ale kdo ví... Ono se to stejně týká víc mimopražských návštěvníků, neboť pražané mívají lítačku...

Ale když vezmu sebe. Zhruba 3x ročně navštěvuji svého kamaráda bydlícího kousek za Prahou (jezdí tam příměstská MHD). Už několik let jezdím autem, neboť se zhoršily podmínky na železnici ( zdražení a omezení zpáteční jízdenky, ale i přípoje na lokálku) a zdražila MHD. To je pravda... Ovšem také jsem svobodnější časově i pohybově a mám možnost takovou cestu spojit s něčím dalším... Minule jsem ser např. stavil v Lipanech...

Takže když to zvážím, zatím se mi vyplatí zůstat u auta, samotná bezplatná MHD by to nezměnila... Krom toho, pro mimopražské by zdarma zcela jistě nebyla...

Ale kdo ví, třeba by Pražané nechali auta doma...

0/0
12.2.2018 11:13

P74e86t63r 10Č57e70r31m95á62k 9308685989100

No tak ono jde spíš o tohle - tramvajenku má ani ne polovina populace Prahy, což zhruba koresponduje s tím kolik lidí jí i fakticky používá. A to číslo neustále klesá, protože potenciál MHD v Praze je už roky vyčerpaný. Cena roční tramvajenky je pak prakticky nulová už teď, a z pohledu uźivatele iad naprosto - takže to že by byla skutečně zadarmo nepřivede do mhd nikoho z řad iad.

0/0
12.2.2018 18:22

R12o92b27e28r12t 45M14a89t37u76l14a 8417809976425

"Pokud by však auto bylo změřené znovu na jiné stanici a tentokráte by je systém vyhodnotil jako technicky způsobilé provozu, emisní stanice by si tím na sebe přivolala státní kontrolu, obávají se technici, kteří na problém ministerstvo dopravy upozorňovali."

Napadlo někoho, že majitel už mohl problém odstranit? Nebo se to nesmí?8-o Možná už nastala ta chvíle, kdy je jednodušší přihlásit auto třeba na Ukrajině než dělat v ČR STK;-O

+4/0
11.2.2018 21:57

J55i93ř23í 23S29c56h40m89i27d59t 5370983974555

Taky to nechápu, když auto projde, tak snad projde a o to tu běží. Třeba zrovna natankoval někde nějakou pančovanou směs a pak jinde nepančovanou a už mohou být emise někde jinde. Víme dobře, jak někdy dopadají kontroly kvality paliva u nás;-).

+1/0
11.2.2018 22:14

R31o25b15e82r64t 78M12a75t89u29l25a 8157859976815

Nejhorší je, že ani nemusí být "pančovaná" protože u starších aut se emise měřili na naftu a ne na řepku. Jelikož má každé jiné složení tak je logické, že nebudou sedět ani emise. Takže jak píšete stačí někde sehnat čistou naftu a je po problému to samé u benzínu ten je taky ředěný...

+1/0
11.2.2018 22:21

J32o29s59e37f 74Š12o48l16t48e51s 8694228740673

Je to zřejmě myšleno ten samý den o pár minut později...

0/0
11.2.2018 23:21

R90o12b47e57r67t 21M70a31t75u11l94a 8657649736965

Jsou věci, které nemají být zřejmě, asi, možná, přibližně, ale mají být zcela jasné...

+2/0
12.2.2018 0:52

M17i43c58h57a66l 97K10v98a33k 8947160245753

kdo protestuje at si precte https://ekonomika.idnes.cz/cesko-autobazary-nemecko-vrary-aaa-auto-rozhovor-f7o-/ekonomika.aspx?c=A180207_200452_ekonomika_rts

0/0
11.2.2018 21:33

J63i22ř52í 13S44c84h87m80i66d46t 5730363604565

a dozvíte se, že 10 let staré vozy s nájezdem 150 000km za cenu 200 000 kč jsou nejprodávanějšími vozy;-D

+1/0
11.2.2018 21:49

J27a63n 71N20o37v51a97k 5151917229554

Kolega ma strejdu na stk a prochazi podvodem stale.Pry tam ted od noveho roku strci vetrak k vyfuku ci co a vysledek vzdy zarucen.Ale nevim presne jak to funguje,jen neco s vetrakem rikal....

0/0
11.2.2018 21:18

M76i66c91h77a51l 50K52v45a16k 8187330965603

to se mi zda jako pekná kachna, protoze z STK se porizuje video zaznam, asi si z vas dela kozy, navic jak z STK, nemel by nahodou merit emise spis, na STK se zadnej vykon nemeri a vetrak je k nicemu, spis si ty kozy to budou

0/0
11.2.2018 21:23

J79i76ř92í 39S70c68h32m95i20d79t 5450363234675

Tak na některých už dělají kontroly komplet včetně emisí a odrbat jde cokoli, když víte jak. Ta kamera opravdu nevidí za roh;-) proč by vůbec měřili někde nějaký výkon, pokud to tedy nejsou tuningáři8-o?

0/0
11.2.2018 21:53

P64e25t70r 71Č98e96r36m76á92k 9198395269920

Z STK ano z SME nikoliv, pouze se fotí, takže prostor pro “oprimalizace” skutečně je.

0/0
11.2.2018 22:24

P38e29t51e33r 30V13a90ň42u44š21a37n45i69k 4257446956312

njn jelikoz moje auto je EGR off a DPF off tak budu muset koupit nove...

0/0
11.2.2018 18:05

M64i63c82h84a37l 74K44v19a35k 8697820865663

a divis se? ja ne, taky sem mel DPF off a zbavil sem se toho, koupil nove, prodam za 5 let a porad to bude kvalitni auto a nekdo ho muze jezdit do 10 let, pak by melo jit na recyklaci, ne šrot, recyklaci, kdyby to bylo poradne vymyslene, mohli by se novy auta delat v klidu z x % ze starych, nebo se vyrobi neco jineho, dyt je to jedno, treba voziky na nakup, je mi to sumak, ale ne srot a zem

0/0
11.2.2018 21:25

P62e23t76r 40B12á53č86a 8595426445805

Uz jenom diky te neskutecne sikane lidi na STK mel Tok byt davno bez prace.

+5/−2
11.2.2018 16:40

M33i53c87h34a12l 83K61v40a55k 8387540555403

kdyz mate vse cajk, tak vam nic nehrozi, sikana je kdyz vam nekdo rika ze mate vrak, nefungujou vam brzdy, nesviti svetla, tece vam olej, mate zrezly prahy a spodek auta, deravej vejfuk, nebo snad ste si odstranil DPF, zaslepil EGR, nebo snad cipoval motor?

0/−1
11.2.2018 21:35

J65i63ř84í 42S96c59h30m14i74d80t 5960603154665

šikana je, když musím povinně na kontrolu s dobrým autem, vystát frontu a ještě to i zaplatit, protože stát si neumí došlápnout jen na podfukáře

0/0
11.2.2018 21:56

J70i57ř45í 87E29r82b59e40n 1483494416357

Celoplošně povinné STK jsou tu už skoro čtvrt století. Nikoliv kvůli podfukářům, ale kvůli bezpečnosti.

0/0
12.2.2018 12:17

P73e38t36r 57Č22e17r81m20á76k 9278215889100

Jo to byly časy kdy nebyla... Měli jsme doma škodovku která souhrou okolností nikdy na STK nebyla a přesto legálně brázdila cesty cca 20let. Je fakt že dojezdila někdy v první polovině 90. tých let až když jí na místě byl odebrán TP protože byla - zcela v duchu dobového kontextu - shnilá jak papír ;-D

0/0
12.2.2018 18:27
Foto

J22a39n 15Č51e55r36m29á44k 4229138945667

to tedy nevím, kde nebyla STK... U nás Pce byla už někdy od 80. let...

0/0
12.2.2018 19:44

J18i71n94d10ř26i23c52h 17Š32k30o92p56e62k 4725251500375

ale omezuje !

Protože když kontrola stojí, protože slavnej systém MDČR nejede.....

0/0
12.2.2018 19:48

J49a59r68o45m75i88r 76H17o83b22l30i95k 1225697435

A co takhle místo buzerace s nedůvěrou, kdyby ti, co nařizují tohle a tamhleto vybavení do STK a měření emisí, taky to vybavení zaplatili? Stav, kdy ministerstvo nařídí, provozovatel povinně zakoupí a natáhne ceny pro zákazníky a zákazník nemá možnost to ovlivnit je na přes držku. Třeba, ať se dají náklady na STK odečíst z daní.

+1/−1
11.2.2018 15:57

J68o48s49e21f 81Š92o62l73t13e65s 8784288820523

A ony snad nedají? Když máte auto na firmu, je to normálně uznatelný náklad.

+1/−1
11.2.2018 16:02

V78í40t 85K90o94u61b44a 6586900294938

tak si přihlásíme auto na Ukraině a budem s ním vesele jezdit tady. Po Praze jezdí stovky dodávak s ukrajinskými SPZ a to raději zastavím a počkám až se mračno dýmu rozptýlí, než bych to dýchal.

+3/0
11.2.2018 15:50

R86a25d14i92m 55K93a62l85a33s 2170226602431

Je to celé pakárna. Kdo chce, STK projde, záleží jen kolik ho to bude stát. Auta z provozu stejně nakonec vyřadí především jejich stáří. Kdyby tomu tak nebylo, tak ještě dnes všichni jezdíme ve favoritech nebo ve vozítkách z devadesátých let s atmosférickými motory.

Ale buď člověk na lepší auto má nebo nemá. Jsem proto, aby STK dávaly zavedené servisy, kterou jsou několik let v provozu. Kdo servis navštěvuje, mívá auto v pořádku a je tam i vazba mezi útratou v servisu a ochotou podvádět na straně vydavatele STK. Pak by bylo i jednodušší si nechat auto spravit a získat legálně technickou než uplácet stejného servisáka a mít auto v nepořádku. To nedává moc smysl.

+2/0
11.2.2018 15:42

V56í74t74ě55z12s66l56a15v 34K38l53o35z38í11k 3601359844777

Pokud někdo pročistí ten maras a šmejd co si říká stk, tak jen dobře....Jsou až moc na koni!!!

+1/−1
11.2.2018 15:24

M29i54c34h65a87l 69K28v19a13k 8917940755393

systemu fandim, to co jezdi po nasich silnicich je tragicke stejne jako kvalita tech silnic, vozime se auta ze šrotu Německa, Polska, Rakouska....tragedie, prumerne stari vozu se prohlubuje a dnes je kolem 15 let, to je des, ty auta sou v hroznym stavu obcas kdyz jedu tak cumim co dokaze za čoud predemnou vytvorit kdejaky diesel i od mercedesu nebo bmw, nejen pleček z 80. let....je to hnus, muzete kupovat auta z dovozu, ale ne 10 letý kentusy za par drobnejch, vsichni to tu dychame, auto čoudí pod nos narozdil od letadla nebo lodi, je to problem, chcete v rakovine pokracovat? chcete se dusit, mit resporacni obtize, astma, atd. pokracujte tedy v odstranovani FAPu apod. ja sam vim, ze ruzne nove normy EURO 5 a 6 sou zmetky a ze FAP do benzinu nepatri, ale nedivim se, ze to nekdo vymysli, kdyz šrotu na silnicich pribejva, v autech se vozej jedinci, vsude sou kolony aut.....takhle to nejde, auta co nemaj na silnici co delat, protoze nesplnuji normy, musej pryc, do srotu, recyklovat, a jak to udelat jinak? zna nekdo reseni? zas takova buzerace ten novej system neni, sme v 21. stoleti, mit internet a posilat data nekam, to neni dnes zadna buzerace

+1/−11
11.2.2018 15:19

J27i96ř39í 26Z29ý15k41a 9919433231690

jste mimo, průměrný věk automobilů, které potkáváte na silnici je kolem 10let. Průměr 15let je úředničina, do které spadají i veteráni na běžných značkách, neexistující auta, dlouhodobě neprovozovaná auta atp.

A že by byla 15 letá auta v hrozném stavu? Troufám si tvrdit, že u mnoha aut jejich stáří ani neodhadnete. Budete hádat třeba 8 let, ale ne 15 ...

+7/0
11.2.2018 15:35

R58a71d77i64m 54K43a36l11a55s 2860676362761

Mám pocit, že reálný věk je 11.

0/0
11.2.2018 15:49

M67i14c56h46a97l 73K61v38a94k 8217550955213

jesteze je to jen vas pocit, teda skoda vlastne, bral bych to mit takovej pocit, ale realita je dost jina

0/−1
11.2.2018 21:32

J80i54n92d91ř43i15c84h 74Š93k20o14p72e75k 4765901480885

to bude vyšší. Vem si, kolik jezdí jedničkových oktávek. Třeba. A jejich výroba končila někdy 2005, 2006

0/0
12.2.2018 19:59

P71e89t30r 70Č21e71r67m42á28k 9808845739470

Kdepak, skutečně jen to kolem 11, ono se to nezná ale!! jedničkové octávky se vyráběly až do konce roku 2010.

0/0
12.2.2018 21:39

J25i81n52d72ř87i42c18h 21Š80k81o61p81e57k 4985821700315

ano, ale to už byly jen Tour v omezené výbavě a motorizaci. Na druhou stranu oktávky začly 1996

0/0
13.2.2018 17:19

P81e22t49r 33Č30e35r35m98á18k 9868605739610

To sice ano, ale vzhledem k tomu že šlo stejně o ty dvě nejprodávanější motorizace a výbava v podstatě také odpovídala tomu středu tak šly na dračku do poslední chvíle, stopku jim vystavilo až E5, jinak to škodovka vyrábí místo rapidu dodnes.

0/0
14.2.2018 20:22

M30i21c37h78a37l 61K10v86a43k 8817360175883

si delate srandu ne? o veteranech vime vsichni, nejstarsi budou mit tak 80-100 let, nejpocetjnejsi budou mit tak 50-60 let, vemte si kalkulacku a prumerujte nez vyslovite takovou kravinu, prokazte mi laskavost a prectete si tom neco malo http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=5794&v=m

neni to dlouhy clanek, spocitejte si kolik by muselo byt stoletych veteranu, aby se vaz prumer z 14,5 dostal na 11

0/0
11.2.2018 21:32

M38i47c22h21a88l 96K21v45a68k 8447500275883

jeste jedna super statistika z roku 2015 http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/

bude vas to asi bolet

0/0
11.2.2018 21:33

J55i52ř63í 10S81c43h59m60i70d34t 5130293474825

Tohle jsou plky o ničem, jde o to, kolik ta auta opravdu odjezdí. Ta starší auta mají důchodci a lidé, kteří toho najezdí ročně hodně málo, lidé, kteří najezdí hodně kilometrů mají auta daleko mladší, takže kdyby se vzal běžný denní průměr vozů v jednom okamžiku na cestách, tak to vyjde ještě mnohem příznivěji;-).

+2/0
11.2.2018 22:11

A82n87t10o84n42í43n 90F87o22l86t29ý89n 2486387921845

...Měřicí stanice odmítají změřit vůz, který byl dříve vyhodnocen jako emisně nevyhovující, což se mohlo stát například kvůli administrativní chybě....

A v takovém případě má řidič nechat auto sešrotovat a dát v práci výpověď, protože se jinak do práce nedostane? Samotný systém měření emisí je na hlavu postavený. Vymyslet měření v 5000 otáčkách, ve kterých auto nikdy nejelo, mohl jen totální debil.

+5/0
11.2.2018 15:06

M69i19c88h80a18l 45K85v61a48k 8767550285143

kdyz vam v administrativni chybe nekdo vyplni blbe technicak jako me, taky nedostanete technickou a musite to jit opravit, tak co se divite, vsechno se da spravit, o srotovani ste cetl kde? co to je za blbost

+1/−1
11.2.2018 15:20

J43i92ř73í 15Z23ý33k45a 9829123161350

5000 otáček nevidím problematicky. Pokud by to to auto nemělo zvládat, tak výrobce nastaví omezovač otáček níže.

A pokud se tím nasimulují "jízdní emise" u nezatíženého vozidla, tak proč ne. Furt lepší, než kdyby to týrali na válcích, ničili studenou automatku a měření stálo 2000Kč.

+1/0
11.2.2018 15:37

R11a43d65i44m 20K42a15l65a75s 2100246242471

Zkuste zatočit rukou jako větrníkem a nechte ruku povolenou v lokti. Postupně otáčky ruky navyšujte a uvidíte, jak na to zareaguje váš loket. Motor, který je zatížen, 5000 ot. snese, problém může nastat u motoru, který je nezatížen a pouze je vytočen na volnoběh. Všechny stroje jsou na průběhové otáčky citlivé a u některých hrozí i destrukce.

+1/0
11.2.2018 15:54

Š39t46e96f35a60n 18F85r25i86č53a 7292238233766

Někteří níže horují za elektromobily. Zapomeňte na to. Jednak na to většina lidí nemá. Jednak elektromobil je ekologický sajrajt ze všeho největší. Jak při výrobě, tak při likvidaci, a ostatně i za provozu. Elektromobil totiž není nic jiného, než parní automobil s komínem v Severních Čechách.

+5/0
11.2.2018 14:52

L25u92d20v81í63k 83G86a47j52d11o75š28í42k 2215793274892

Máte pravdu. I přes to všechno je elektrický pohon budoucnost. Nikoliv však s auty na baterky.

Zásadní výhoda elektrockého pohonu je diverzifikace výroby energie. Pokud totiž rozdělíte výrobní kapacitu na různé způsoby získávání téhož, nezatěžujete přírodu jednostranně, což má daleko menší ekologiký dopad.

U aut na baterky jsou ale hlavní problém právě ty baterie, kde opět jednostranně zatěžujete ekosystém planety. Výroba baterií je přitom už tak ekologicky velmi problematická.

0/0
11.2.2018 15:50

M29i54r44o68s26l96a83v 73H26r89a48c56h 9246519305435

Je to potřeba. Plechovky co zamořují ovzduší je nutné ze silnic odstranit. Panu Ťokovi fandím. R^

+1/−12
11.2.2018 14:46

S27t21a55n92i46s39l36a10v 85K44o31z17e27l95k15a 8965968346736

Hlavně je potřeba sebrat volební právo extremistům jako vy.

+5/−2
11.2.2018 14:48

M78i54r60o28s18l45a65v 72H45r39a33c10h 9806419115315

To neni extremismus. Zkuzte si jezdit denně celý den po Praze. Jestli bydlíte někde v Horní Dolní, tak nevíte o co jde logicky.

0/−7
11.2.2018 14:55







Najdete na iDNES.cz