Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní technici kritizují nový systém. Půlka jich kvůli němu skončila

Zpřísnění podmínek zredukovalo počet stanic měření emisí na méně než polovinu. Zatímco vloni v září provádělo kontroly množství vypouštěných zplodin automobilů v rámci povinných technických kontrol přes 1 750 emisních stanic, nyní po měsíci platnosti nových pravidel jich zůstalo aktivních 867.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L24a29d14i34s14l22a14v 37K94a98l33o14u72s 7125436441720

Navrhuji zrušit STK úplně po dobu, než se vybuduje nový, lepší, objektivní,rychlý STK svět.:-)

0/0
13.2.2018 9:51

V49l73a72s43t16i83m80i89l 14H97a95l63b28i43c71h 8833465616588

Kdyz zavedete MHD zdarma,uvidite jak klesnou emise.

+1/0
12.2.2018 9:07

P88e28t18r 56Č76e92r40m61á92k 9578215299760

0 R^

0/0
12.2.2018 10:15
Foto

J32a43n 85Č22e90r69m80á23k 4299528245177

nevím, moc tomu nevěřím...

Ale kdo ví... Ono se to stejně týká víc mimopražských návštěvníků, neboť pražané mívají lítačku...

Ale když vezmu sebe. Zhruba 3x ročně navštěvuji svého kamaráda bydlícího kousek za Prahou (jezdí tam příměstská MHD). Už několik let jezdím autem, neboť se zhoršily podmínky na železnici ( zdražení a omezení zpáteční jízdenky, ale i přípoje na lokálku) a zdražila MHD. To je pravda... Ovšem také jsem svobodnější časově i pohybově a mám možnost takovou cestu spojit s něčím dalším... Minule jsem ser např. stavil v Lipanech...

Takže když to zvážím, zatím se mi vyplatí zůstat u auta, samotná bezplatná MHD by to nezměnila... Krom toho, pro mimopražské by zdarma zcela jistě nebyla...

Ale kdo ví, třeba by Pražané nechali auta doma...

0/0
12.2.2018 11:13

P16e41t40r 79Č88e42r88m64á80k 9848835309640

No tak ono jde spíš o tohle - tramvajenku má ani ne polovina populace Prahy, což zhruba koresponduje s tím kolik lidí jí i fakticky používá. A to číslo neustále klesá, protože potenciál MHD v Praze je už roky vyčerpaný. Cena roční tramvajenky je pak prakticky nulová už teď, a z pohledu uźivatele iad naprosto - takže to že by byla skutečně zadarmo nepřivede do mhd nikoho z řad iad.

0/0
12.2.2018 18:22

R25o66b22e53r28t 96M56a86t75u86l95a 8107849706545

"Pokud by však auto bylo změřené znovu na jiné stanici a tentokráte by je systém vyhodnotil jako technicky způsobilé provozu, emisní stanice by si tím na sebe přivolala státní kontrolu, obávají se technici, kteří na problém ministerstvo dopravy upozorňovali."

Napadlo někoho, že majitel už mohl problém odstranit? Nebo se to nesmí?8-o Možná už nastala ta chvíle, kdy je jednodušší přihlásit auto třeba na Ukrajině než dělat v ČR STK;-O

+4/0
11.2.2018 21:57

J91i77ř74í 98S64c42h68m86i97d31t 5220673784405

Taky to nechápu, když auto projde, tak snad projde a o to tu běží. Třeba zrovna natankoval někde nějakou pančovanou směs a pak jinde nepančovanou a už mohou být emise někde jinde. Víme dobře, jak někdy dopadají kontroly kvality paliva u nás;-).

+1/0
11.2.2018 22:14

R22o51b57e11r91t 36M53a23t10u74l34a 8277609296655

Nejhorší je, že ani nemusí být "pančovaná" protože u starších aut se emise měřili na naftu a ne na řepku. Jelikož má každé jiné složení tak je logické, že nebudou sedět ani emise. Takže jak píšete stačí někde sehnat čistou naftu a je po problému to samé u benzínu ten je taky ředěný...

+1/0
11.2.2018 22:21

J53o83s88e56f 27Š19o88l16t19e30s 8984828970353

Je to zřejmě myšleno ten samý den o pár minut později...

0/0
11.2.2018 23:21

R31o22b12e61r51t 91M70a36t70u24l73a 8307369426725

Jsou věci, které nemají být zřejmě, asi, možná, přibližně, ale mají být zcela jasné...

+2/0
12.2.2018 0:52

M21i30c78h39a45l 73K48v89a50k 8507440965683

kdo protestuje at si precte https://ekonomika.idnes.cz/cesko-autobazary-nemecko-vrary-aaa-auto-rozhovor-f7o-/ekonomika.aspx?c=A180207_200452_ekonomika_rts

0/0
11.2.2018 21:33

J67i89ř67í 21S30c56h18m85i31d71t 5910103894175

a dozvíte se, že 10 let staré vozy s nájezdem 150 000km za cenu 200 000 kč jsou nejprodávanějšími vozy;-D

+1/0
11.2.2018 21:49

J91a76n 49N10o13v14a81k 5451567229974

Kolega ma strejdu na stk a prochazi podvodem stale.Pry tam ted od noveho roku strci vetrak k vyfuku ci co a vysledek vzdy zarucen.Ale nevim presne jak to funguje,jen neco s vetrakem rikal....

0/0
11.2.2018 21:18

M96i42c57h72a22l 21K10v57a73k 8677120345163

to se mi zda jako pekná kachna, protoze z STK se porizuje video zaznam, asi si z vas dela kozy, navic jak z STK, nemel by nahodou merit emise spis, na STK se zadnej vykon nemeri a vetrak je k nicemu, spis si ty kozy to budou

0/0
11.2.2018 21:23

J18i16ř85í 63S34c97h17m47i45d82t 5410973734105

Tak na některých už dělají kontroly komplet včetně emisí a odrbat jde cokoli, když víte jak. Ta kamera opravdu nevidí za roh;-) proč by vůbec měřili někde nějaký výkon, pokud to tedy nejsou tuningáři8-o?

0/0
11.2.2018 21:53

P43e92t64r 85Č54e21r98m31á58k 9748385579590

Z STK ano z SME nikoliv, pouze se fotí, takže prostor pro “oprimalizace” skutečně je.

0/0
11.2.2018 22:24

P79e10t42e42r 33V74a25ň93u94š96a94n80i31k 4237906586962

njn jelikoz moje auto je EGR off a DPF off tak budu muset koupit nove...

0/0
11.2.2018 18:05

M74i41c23h46a10l 23K79v13a25k 8797930185833

a divis se? ja ne, taky sem mel DPF off a zbavil sem se toho, koupil nove, prodam za 5 let a porad to bude kvalitni auto a nekdo ho muze jezdit do 10 let, pak by melo jit na recyklaci, ne šrot, recyklaci, kdyby to bylo poradne vymyslene, mohli by se novy auta delat v klidu z x % ze starych, nebo se vyrobi neco jineho, dyt je to jedno, treba voziky na nakup, je mi to sumak, ale ne srot a zem

0/0
11.2.2018 21:25

P36e87t95r 49B56á66č45a 8495986735985

Uz jenom diky te neskutecne sikane lidi na STK mel Tok byt davno bez prace.

+5/−2
11.2.2018 16:40

M84i49c97h66a90l 72K89v84a40k 8987760625263

kdyz mate vse cajk, tak vam nic nehrozi, sikana je kdyz vam nekdo rika ze mate vrak, nefungujou vam brzdy, nesviti svetla, tece vam olej, mate zrezly prahy a spodek auta, deravej vejfuk, nebo snad ste si odstranil DPF, zaslepil EGR, nebo snad cipoval motor?

0/−1
11.2.2018 21:35

J45i43ř98í 29S61c30h58m44i98d85t 5220673914345

šikana je, když musím povinně na kontrolu s dobrým autem, vystát frontu a ještě to i zaplatit, protože stát si neumí došlápnout jen na podfukáře

0/0
11.2.2018 21:56

J73i43ř90í 61E34r41b49e47n 1243724816457

Celoplošně povinné STK jsou tu už skoro čtvrt století. Nikoliv kvůli podfukářům, ale kvůli bezpečnosti.

0/0
12.2.2018 12:17

P33e17t14r 33Č52e37r20m42á32k 9218335459300

Jo to byly časy kdy nebyla... Měli jsme doma škodovku která souhrou okolností nikdy na STK nebyla a přesto legálně brázdila cesty cca 20let. Je fakt že dojezdila někdy v první polovině 90. tých let až když jí na místě byl odebrán TP protože byla - zcela v duchu dobového kontextu - shnilá jak papír ;-D

0/0
12.2.2018 18:27
Foto

J47a52n 49Č49e49r22m53á32k 4799648215967

to tedy nevím, kde nebyla STK... U nás Pce byla už někdy od 80. let...

0/0
12.2.2018 19:44

J17i25n37d84ř94i94c84h 55Š79k84o35p37e94k 4625681400805

ale omezuje !

Protože když kontrola stojí, protože slavnej systém MDČR nejede.....

0/0
12.2.2018 19:48

J90a50r31o67m26i14r 93H95o96b74l32i69k 1905117365

A co takhle místo buzerace s nedůvěrou, kdyby ti, co nařizují tohle a tamhleto vybavení do STK a měření emisí, taky to vybavení zaplatili? Stav, kdy ministerstvo nařídí, provozovatel povinně zakoupí a natáhne ceny pro zákazníky a zákazník nemá možnost to ovlivnit je na přes držku. Třeba, ať se dají náklady na STK odečíst z daní.

+1/−1
11.2.2018 15:57

J48o21s55e29f 94Š15o47l25t37e59s 8734678670243

A ony snad nedají? Když máte auto na firmu, je to normálně uznatelný náklad.

+1/−1
11.2.2018 16:02

V21í54t 58K83o91u97b72a 6706750494978

tak si přihlásíme auto na Ukraině a budem s ním vesele jezdit tady. Po Praze jezdí stovky dodávak s ukrajinskými SPZ a to raději zastavím a počkám až se mračno dýmu rozptýlí, než bych to dýchal.

+3/0
11.2.2018 15:50

R33a89d98i97m 19K32a19l92a33s 2110556502231

Je to celé pakárna. Kdo chce, STK projde, záleží jen kolik ho to bude stát. Auta z provozu stejně nakonec vyřadí především jejich stáří. Kdyby tomu tak nebylo, tak ještě dnes všichni jezdíme ve favoritech nebo ve vozítkách z devadesátých let s atmosférickými motory.

Ale buď člověk na lepší auto má nebo nemá. Jsem proto, aby STK dávaly zavedené servisy, kterou jsou několik let v provozu. Kdo servis navštěvuje, mívá auto v pořádku a je tam i vazba mezi útratou v servisu a ochotou podvádět na straně vydavatele STK. Pak by bylo i jednodušší si nechat auto spravit a získat legálně technickou než uplácet stejného servisáka a mít auto v nepořádku. To nedává moc smysl.

+2/0
11.2.2018 15:42

V21í85t85ě12z15s39l65a40v 36K38l82o63z77í20k 3171189374757

Pokud někdo pročistí ten maras a šmejd co si říká stk, tak jen dobře....Jsou až moc na koni!!!

+1/−1
11.2.2018 15:24

M50i79c78h95a81l 57K26v39a50k 8517570735893

systemu fandim, to co jezdi po nasich silnicich je tragicke stejne jako kvalita tech silnic, vozime se auta ze šrotu Německa, Polska, Rakouska....tragedie, prumerne stari vozu se prohlubuje a dnes je kolem 15 let, to je des, ty auta sou v hroznym stavu obcas kdyz jedu tak cumim co dokaze za čoud predemnou vytvorit kdejaky diesel i od mercedesu nebo bmw, nejen pleček z 80. let....je to hnus, muzete kupovat auta z dovozu, ale ne 10 letý kentusy za par drobnejch, vsichni to tu dychame, auto čoudí pod nos narozdil od letadla nebo lodi, je to problem, chcete v rakovine pokracovat? chcete se dusit, mit resporacni obtize, astma, atd. pokracujte tedy v odstranovani FAPu apod. ja sam vim, ze ruzne nove normy EURO 5 a 6 sou zmetky a ze FAP do benzinu nepatri, ale nedivim se, ze to nekdo vymysli, kdyz šrotu na silnicich pribejva, v autech se vozej jedinci, vsude sou kolony aut.....takhle to nejde, auta co nemaj na silnici co delat, protoze nesplnuji normy, musej pryc, do srotu, recyklovat, a jak to udelat jinak? zna nekdo reseni? zas takova buzerace ten novej system neni, sme v 21. stoleti, mit internet a posilat data nekam, to neni dnes zadna buzerace

+1/−11
11.2.2018 15:19

J19i97ř17í 70Z80ý22k85a 9679693201420

jste mimo, průměrný věk automobilů, které potkáváte na silnici je kolem 10let. Průměr 15let je úředničina, do které spadají i veteráni na běžných značkách, neexistující auta, dlouhodobě neprovozovaná auta atp.

A že by byla 15 letá auta v hrozném stavu? Troufám si tvrdit, že u mnoha aut jejich stáří ani neodhadnete. Budete hádat třeba 8 let, ale ne 15 ...

+7/0
11.2.2018 15:35

R91a62d69i24m 55K53a98l85a25s 2720796102431

Mám pocit, že reálný věk je 11.

0/0
11.2.2018 15:49

M41i88c14h54a87l 98K25v88a78k 8637910535793

jesteze je to jen vas pocit, teda skoda vlastne, bral bych to mit takovej pocit, ale realita je dost jina

0/−1
11.2.2018 21:32

J12i46n37d25ř88i81c20h 68Š63k88o93p56e25k 4935961570875

to bude vyšší. Vem si, kolik jezdí jedničkových oktávek. Třeba. A jejich výroba končila někdy 2005, 2006

0/0
12.2.2018 19:59

P74e46t27r 17Č37e48r33m81á23k 9808215269130

Kdepak, skutečně jen to kolem 11, ono se to nezná ale!! jedničkové octávky se vyráběly až do konce roku 2010.

0/0
12.2.2018 21:39

J83i15n32d12ř73i96c48h 86Š57k89o28p33e72k 4345251590415

ano, ale to už byly jen Tour v omezené výbavě a motorizaci. Na druhou stranu oktávky začly 1996

0/0
13.2.2018 17:19

P83e30t90r 31Č75e27r17m61á94k 9198875909170

To sice ano, ale vzhledem k tomu že šlo stejně o ty dvě nejprodávanější motorizace a výbava v podstatě také odpovídala tomu středu tak šly na dračku do poslední chvíle, stopku jim vystavilo až E5, jinak to škodovka vyrábí místo rapidu dodnes.

0/0
14.2.2018 20:22

M67i38c56h46a84l 20K50v91a91k 8337590485863

si delate srandu ne? o veteranech vime vsichni, nejstarsi budou mit tak 80-100 let, nejpocetjnejsi budou mit tak 50-60 let, vemte si kalkulacku a prumerujte nez vyslovite takovou kravinu, prokazte mi laskavost a prectete si tom neco malo http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=5794&v=m

neni to dlouhy clanek, spocitejte si kolik by muselo byt stoletych veteranu, aby se vaz prumer z 14,5 dostal na 11

0/0
11.2.2018 21:32

M87i37c87h14a75l 97K65v63a49k 8377950215613

jeste jedna super statistika z roku 2015 http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/

bude vas to asi bolet

0/0
11.2.2018 21:33

J39i14ř94í 21S12c39h97m65i81d59t 5930253864395

Tohle jsou plky o ničem, jde o to, kolik ta auta opravdu odjezdí. Ta starší auta mají důchodci a lidé, kteří toho najezdí ročně hodně málo, lidé, kteří najezdí hodně kilometrů mají auta daleko mladší, takže kdyby se vzal běžný denní průměr vozů v jednom okamžiku na cestách, tak to vyjde ještě mnohem příznivěji;-).

+2/0
11.2.2018 22:11

A48n89t90o37n67í70n 36F39o28l34t16ý15n 2226927511145

...Měřicí stanice odmítají změřit vůz, který byl dříve vyhodnocen jako emisně nevyhovující, což se mohlo stát například kvůli administrativní chybě....

A v takovém případě má řidič nechat auto sešrotovat a dát v práci výpověď, protože se jinak do práce nedostane? Samotný systém měření emisí je na hlavu postavený. Vymyslet měření v 5000 otáčkách, ve kterých auto nikdy nejelo, mohl jen totální debil.

+5/0
11.2.2018 15:06

M87i29c50h72a57l 21K86v96a21k 8577180875313

kdyz vam v administrativni chybe nekdo vyplni blbe technicak jako me, taky nedostanete technickou a musite to jit opravit, tak co se divite, vsechno se da spravit, o srotovani ste cetl kde? co to je za blbost

+1/−1
11.2.2018 15:20

J54i38ř19í 60Z21ý35k24a 9599453671530

5000 otáček nevidím problematicky. Pokud by to to auto nemělo zvládat, tak výrobce nastaví omezovač otáček níže.

A pokud se tím nasimulují "jízdní emise" u nezatíženého vozidla, tak proč ne. Furt lepší, než kdyby to týrali na válcích, ničili studenou automatku a měření stálo 2000Kč.

+1/0
11.2.2018 15:37

R90a12d74i75m 85K95a34l85a72s 2400546152941

Zkuste zatočit rukou jako větrníkem a nechte ruku povolenou v lokti. Postupně otáčky ruky navyšujte a uvidíte, jak na to zareaguje váš loket. Motor, který je zatížen, 5000 ot. snese, problém může nastat u motoru, který je nezatížen a pouze je vytočen na volnoběh. Všechny stroje jsou na průběhové otáčky citlivé a u některých hrozí i destrukce.

+1/0
11.2.2018 15:54

Š46t66e90f77a13n 40F55r23i27č50a 7962788773946

Někteří níže horují za elektromobily. Zapomeňte na to. Jednak na to většina lidí nemá. Jednak elektromobil je ekologický sajrajt ze všeho největší. Jak při výrobě, tak při likvidaci, a ostatně i za provozu. Elektromobil totiž není nic jiného, než parní automobil s komínem v Severních Čechách.

+5/0
11.2.2018 14:52

L61u80d25v89í38k 83G81a29j66d19o22š31í35k 2615833124572

Máte pravdu. I přes to všechno je elektrický pohon budoucnost. Nikoliv však s auty na baterky.

Zásadní výhoda elektrockého pohonu je diverzifikace výroby energie. Pokud totiž rozdělíte výrobní kapacitu na různé způsoby získávání téhož, nezatěžujete přírodu jednostranně, což má daleko menší ekologiký dopad.

U aut na baterky jsou ale hlavní problém právě ty baterie, kde opět jednostranně zatěžujete ekosystém planety. Výroba baterií je přitom už tak ekologicky velmi problematická.

0/0
11.2.2018 15:50

M24i82r13o64s74l68a32v 80H42r37a96c77h 9836339775175

Je to potřeba. Plechovky co zamořují ovzduší je nutné ze silnic odstranit. Panu Ťokovi fandím. R^

+1/−12
11.2.2018 14:46

S27t38a33n91i24s63l75a21v 63K46o33z67e89l19k30a 8605438486486

Hlavně je potřeba sebrat volební právo extremistům jako vy.

+5/−2
11.2.2018 14:48

M63i93r91o95s16l55a66v 57H50r53a31c88h 9346879525275

To neni extremismus. Zkuzte si jezdit denně celý den po Praze. Jestli bydlíte někde v Horní Dolní, tak nevíte o co jde logicky.

0/−7
11.2.2018 14:55







Najdete na iDNES.cz