Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlastník spadlého letadla čelil stížnostem, letoun ještě nebyl zaplacený

Teprve rok sloužilo Saratovským aerolinkám (Saravia) letadlo An-148, které se v neděli zřítilo z neznámých příčin i se 71 lidmi. Saravia letoun koupila v únoru 2017 a v současnosti jej ještě splácela. Na jeho technický stav nebývaly stížnosti, certifikát osvědčující jeho letovou způsobilost byl platný až do letošního června. Ostatně stáří letadla bylo necelých osm let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D16a34n56i29e75l 82K76o71r50o58u32s 9481634759470

Stížnosti naprosto nesouvisejí s provozem stroje.

0/0
13.2.2018 13:19

Š89t40ě53p91á90n 14F49r16a28n90c37l 8424409544110

Ovšem ilustrující, jak ta firma přistupovala k bezpečnostním předpisům. A to jim zajisté byl znám osud letu Aeroflot 593 s pilotem Jaroslavem Kudrinským...Rv

0/0
13.2.2018 13:34

J23a50k79u83b 13Š16a32f79a85n86d13a 7285337581261

Přítomnost někoho cizího v pilotní kabině nehodnotím nijak negativně. Ostatně celkem nedávno to byla celkem běžná praxe.

0/0
13.2.2018 14:57

J94i79ř22í 42T25o36m50e20š 5112620653272

"Nemluvte za jízdy s řidičem" bylo dříve napsáno v každé tramvaji, dnes jsou vesměs oddělené prostory, nějaký důvod to asi má.

0/0
13.2.2018 15:06

J37a37k48u49b 45Š26a49f45a80n68d79a 7725417671591

Tak s piloty mluvit nemusí. Dokonce je upozorněn aby během vzletu a přistání jen seděl a mlčel. Když pak letí několik hodin přes oceán, kde není ani spojení tak se klidně s jedním z pilotů bavit může.

Oddělené prostory mají důvod hlavně v bezpečnosti řidiče, kdy byl často fyzicky napadán.

0/0
13.2.2018 15:22
Foto

J66i15ř87í 84D26v57o11ř95á56k 5305979390738

https://technet.idnes.cz/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli-pvu-/tec_technika.aspx?c=A071119_162403_tec_technika_pka

0/−1
13.2.2018 15:09

J71a40k77u31b 46Š87a93f52a47n47d66a 7115837221441

Tak přítomnost něho dalšího v pilotní kabině je asi něco jiného, než ho posadit za knipl. To snad dokážete rozlišit i vy, ne?

0/0
13.2.2018 15:23

P36a10v49e10l 56N76o83v15á23k 2763483696360

prostě vrak.

0/−22
13.2.2018 12:45

V41a90c29l47a86v 74M72e50d89e57k 5351532735165

8letý vrak ;-D

většina letadel našich aerolinií bude starší

+13/0
13.2.2018 13:05

R29o66m30a83n 42S44t66o68n56e79k 1969813969871

bez řádná údržby muže být vrak i po 8 letech

0/0
13.2.2018 13:20

V34a63c54l96a27v 67M20e55d27e28k 5231182495925

a o tom, že bylo bez údržby, jste se dozvěděl kde?

+1/0
13.2.2018 13:33

L45a51d23i56s82l69a63v 47T92r92i16s35k68a 4715447480

Tak ano, obecně je Vaše tvrzení pravdivé, ale z hlediska do teď předložených faktů tohoto konkrétního případu je to prozatím pouhá spekulace.

0/0
13.2.2018 15:16

R50a14d76e84k 26J36o13n37á36š 4167955733498

Možná za to tentokrat nemohla (ne)kvalita ruských aerolinek a toho jak se o letadla (ne)starají ale byla to "obyčejná" nehoda která se zkratka jednou za čas stane i těm nejlepší letadlům...nic to ale nemění na tom, jak se to v Rusku děje často a ze zem, která si hraje na mistry světa úplně ve všem je v tomto odvětví "sto let za opicema"

+1/−6
13.2.2018 12:39

V11a69c33l94a72v 33M15e65d50e98k 5361342855705

Rusko má díky své rozloze obrovské množství vnitrostátních letů. Víc jich mají jen USA. To se s provozem evropských aerolinek, které se soustředí téměř výlučně na mezinárodní dopravu, nedá příliš srovnávat.

U nás je o stavu ruského letectva spoustu mýtů, které ale ve většině nejsou založeny na pravdě. Většina starých "veteránů" byla vyřatena, aerolinky provozují jednak letadla západní produkce (Boeing, Airbus,

Embraer), ale i vlastní novodobé moderní letadla - např. Suchoj Superjet, TU-204/214 apod.

Ty děsivé zkazky o strojích z 60. let s nulovou údržbou se obvykle ve skutečnosti týkají jiných postsovětských republik.

+1/0
13.2.2018 13:19

J61a90k91u97b 48Š21a78f77a19n40d63a 7755197471841

Navíc ruské stroje tak nějak s horším zacházením počítaly již v konstrukci a tedy snesou více, než západní stroje.

0/−1
13.2.2018 14:59
Foto

J30i75ř73í 89D97v90o32ř81á39k 5945479380818

Rok 1970 - 2002.

Aeroflot 244 havárií - 4 564 obětí.

+1/0
13.2.2018 15:26

J15a49k60u40b 64Š51a46f43a18n56d61a 7695337601911

A? Nevím, co je to za nesmyslný argument. Já píši o letadlech. Havárie má častěji jinou příčinu než fatální závadu na letadle. Třeba alkohol, šlendrián, pocit že to zvládnu, přetížení letadel....

0/0
13.2.2018 15:28

J40u96r24a66j 80M29i32k62l43a86s 5791387198611

To nehovorí o ničom. Aeroflot v dobách sojuzu zabezpečoval všetku civilnú prevádzku na šestine sveta. To znamená od práškovania a stavebných prác vrtulníkmi až po medzinárodné lety. To znamená tisíce lietadiel a vrtulníkov a desiatky miliónov pasažierov ročne.V tomto kontexte treba vnímať štatistiky. Po rozpade sojuzu sa rozdelil na okolo 300 spoločností a dnes má okolo 200 lietadiel. Najvacsím problémom ruskej leteckej dopravy je podla mna množstvo malých spoločností, ktoré šetria na údržbe.

+1/0
14.2.2018 10:41
Foto

J12i10ř81í 95D77v13o90ř13á45k 5535949480858

Záleží, co si představuješ pod vnitrostátním letem a s jakým letadlem.

Ale pokud se podívám na : https://www.flightradar24.com, tak tam zas tak velký provoz není.

+1/0
13.2.2018 15:20

M67a26r37t37i67n 71Š88i97m97e32k 4710114798815

Zveřejněná provinění jsou malichernosti, nic proti bezpečnosti. Ale vyšetřování časem ukáže. Kdo se defacto stará o letadlo v leasingu?

+4/0
13.2.2018 12:33

K86a26t52e84ř23i36n80a 16V55ý78b73o55r56n11á 6370609699

Většina leteckých společností má letadla na leasing. A údržbu provádí autorizované firmy.

+7/−1
13.2.2018 12:37

J70a41k43u64b 45Š16a59f21a66n30d62a 7135777201941

Dotaz nebyl na to, kdo provádí údržbu ale kdo se o ni stará. Kdo ji třeba zajišťuje (objednává, platí), kdo rozhoduje o konkrétních opravách a pod.

0/0
13.2.2018 15:01
Foto

J96i31ř13í 85D92v68o81ř22á14k 5615709570638

Provozovatel.

+1/0
13.2.2018 15:21

V22a24c86l70a47v 61M10e69d46e26k 5511202925725

hlavně jde o obvinění z formalit. Nic co by souviselo s údržbou strojů a jejich technickým stavem.

0/0
13.2.2018 13:28

Š55t16ě28p12á77n 68F78r57a35n97c51l 8674119884280

Ovšem o porušování předpisů to naopak vypovídá hodně...

0/0
13.2.2018 13:35

K38a13r74e57l 94L98a51n42g91r 2652257190348

Predpisy porusuje kde kdo a to i rakovou banalitou jako je otevreny kokpit v dobe nastupu pasazeru do letadla

0/0
13.2.2018 14:07

K60a14t61e75ř98i94n35a 16V85ý58b92o87r84n64á 6880889299

Totalitní Rusko je koukám plné kritiků Putina :)

+1/−1
13.2.2018 12:20

J78o60z21e50f 17Z23á75h61u96m73e13n72s35k46ý 1621598534950

zopár ich ešte prežilo

+1/0
13.2.2018 13:25

P30a45v74e68l 16Č62e22r52n53ý 2817685206430

normální v despociích...

+1/0
13.2.2018 13:39

O62n53d72ř85e64j 96K83n53í89ž84e24k 7118307315424

Nebýt autoritativního režimu, žilo a bylo by jich víc.

Je něco jiného nechat zavraždit novinářku a je něco jiného "odrovnat" miliardáře. Pak i takový režim zneužije spíše státní moc než že použije hrubou primitivní sílu.

Poštvat si proti sobě ty nejbohatší Rusy a vyhlásit jim otevřenou válku si nemůže dovolit ani Putin.

0/0
13.2.2018 14:01

V59á22c39l38a40v 67R67ů52ž53e20k 3546587376638

Společnost vlastnil kritik Putina? Toho bych se při vyšetřování držel...:-)

+12/0
13.2.2018 12:12

T69o93m91á86š 39R50ů29ž62i59č97k62a 5688523398604

To právě nesmíte...

0/−2
13.2.2018 12:12







Najdete na iDNES.cz