Diskuse k článku

Vlastník spadlého letadla čelil stížnostem, letoun ještě nebyl zaplacený

Teprve rok sloužilo Saratovským aerolinkám (Saravia) letadlo An-148, které se v neděli zřítilo z neznámých příčin i se 71 lidmi. Saravia letoun koupila v únoru 2017 a v současnosti jej ještě splácela. Na jeho technický stav nebývaly stížnosti, certifikát osvědčující jeho letovou způsobilost byl platný až do letošního června. Ostatně stáří letadla bylo necelých osm let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a89n50i98e31l 68K11o75r42o74u36s 9851854399600

Stížnosti naprosto nesouvisejí s provozem stroje.

0/0
13.2.2018 13:19

Š13t42ě42p23á96n 24F23r91a66n86c47l 8534769914430

Ovšem ilustrující, jak ta firma přistupovala k bezpečnostním předpisům. A to jim zajisté byl znám osud letu Aeroflot 593 s pilotem Jaroslavem Kudrinským...Rv

0/0
13.2.2018 13:34

J57a23k83u92b 62Š66a21f87a51n63d51a 7655647251521

Přítomnost někoho cizího v pilotní kabině nehodnotím nijak negativně. Ostatně celkem nedávno to byla celkem běžná praxe.

0/0
13.2.2018 14:57

J63i21ř41í 21T65o42m17e33š 5822220583962

"Nemluvte za jízdy s řidičem" bylo dříve napsáno v každé tramvaji, dnes jsou vesměs oddělené prostory, nějaký důvod to asi má.

0/0
13.2.2018 15:06

J82a21k82u25b 33Š82a98f27a23n12d91a 7755937901531

Tak s piloty mluvit nemusí. Dokonce je upozorněn aby během vzletu a přistání jen seděl a mlčel. Když pak letí několik hodin přes oceán, kde není ani spojení tak se klidně s jedním z pilotů bavit může.

Oddělené prostory mají důvod hlavně v bezpečnosti řidiče, kdy byl často fyzicky napadán.

0/0
13.2.2018 15:22
Foto

J89i59ř55í 58D58v76o24ř33á36k 5225649350118

https://technet.idnes.cz/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli-pvu-/tec_technika.aspx?c=A071119_162403_tec_technika_pka

0/−1
13.2.2018 15:09

J49a88k11u80b 13Š68a38f75a68n47d28a 7815647971391

Tak přítomnost něho dalšího v pilotní kabině je asi něco jiného, než ho posadit za knipl. To snad dokážete rozlišit i vy, ne?

0/0
13.2.2018 15:23

P61a28v64e27l 73N88o26v73á37k 2633103306680

prostě vrak.

0/−22
13.2.2018 12:45

V87a56c12l67a56v 97M76e33d11e21k 5721342625765

8letý vrak ;-D

většina letadel našich aerolinií bude starší

+13/0
13.2.2018 13:05

R31o21m36a75n 92S77t84o70n17e57k 1479613219331

bez řádná údržby muže být vrak i po 8 letech

0/0
13.2.2018 13:20

V25a72c26l13a48v 68M86e22d45e59k 5341662315155

a o tom, že bylo bez údržby, jste se dozvěděl kde?

+1/0
13.2.2018 13:33

L60a16d91i92s21l21a94v 62T10r86i17s52k83a 4275487540

Tak ano, obecně je Vaše tvrzení pravdivé, ale z hlediska do teď předložených faktů tohoto konkrétního případu je to prozatím pouhá spekulace.

0/0
13.2.2018 15:16

R30a94d85e53k 18J37o94n69á85š 4927885193748

Možná za to tentokrat nemohla (ne)kvalita ruských aerolinek a toho jak se o letadla (ne)starají ale byla to "obyčejná" nehoda která se zkratka jednou za čas stane i těm nejlepší letadlům...nic to ale nemění na tom, jak se to v Rusku děje často a ze zem, která si hraje na mistry světa úplně ve všem je v tomto odvětví "sto let za opicema"

+1/−6
13.2.2018 12:39

V75a51c36l55a78v 20M11e64d54e50k 5981372625725

Rusko má díky své rozloze obrovské množství vnitrostátních letů. Víc jich mají jen USA. To se s provozem evropských aerolinek, které se soustředí téměř výlučně na mezinárodní dopravu, nedá příliš srovnávat.

U nás je o stavu ruského letectva spoustu mýtů, které ale ve většině nejsou založeny na pravdě. Většina starých "veteránů" byla vyřatena, aerolinky provozují jednak letadla západní produkce (Boeing, Airbus,

Embraer), ale i vlastní novodobé moderní letadla - např. Suchoj Superjet, TU-204/214 apod.

Ty děsivé zkazky o strojích z 60. let s nulovou údržbou se obvykle ve skutečnosti týkají jiných postsovětských republik.

+1/0
13.2.2018 13:19

J38a94k94u84b 69Š72a90f39a39n80d77a 7965337211321

Navíc ruské stroje tak nějak s horším zacházením počítaly již v konstrukci a tedy snesou více, než západní stroje.

0/−1
13.2.2018 14:59
Foto

J16i27ř32í 85D86v33o45ř80á95k 5145179470888

Rok 1970 - 2002.

Aeroflot 244 havárií - 4 564 obětí.

+1/0
13.2.2018 15:26

J75a54k85u25b 54Š63a65f73a89n17d28a 7455837461221

A? Nevím, co je to za nesmyslný argument. Já píši o letadlech. Havárie má častěji jinou příčinu než fatální závadu na letadle. Třeba alkohol, šlendrián, pocit že to zvládnu, přetížení letadel....

0/0
13.2.2018 15:28

J55u77r81a85j 88M42i47k32l76a51s 5751487928241

To nehovorí o ničom. Aeroflot v dobách sojuzu zabezpečoval všetku civilnú prevádzku na šestine sveta. To znamená od práškovania a stavebných prác vrtulníkmi až po medzinárodné lety. To znamená tisíce lietadiel a vrtulníkov a desiatky miliónov pasažierov ročne.V tomto kontexte treba vnímať štatistiky. Po rozpade sojuzu sa rozdelil na okolo 300 spoločností a dnes má okolo 200 lietadiel. Najvacsím problémom ruskej leteckej dopravy je podla mna množstvo malých spoločností, ktoré šetria na údržbe.

+1/0
14.2.2018 10:41
Foto

J98i80ř62í 35D11v63o83ř93á61k 5515689550588

Záleží, co si představuješ pod vnitrostátním letem a s jakým letadlem.

Ale pokud se podívám na : https://www.flightradar24.com, tak tam zas tak velký provoz není.

+1/0
13.2.2018 15:20

M26a19r13t50i12n 86Š33i34m28e32k 4300574558385

Zveřejněná provinění jsou malichernosti, nic proti bezpečnosti. Ale vyšetřování časem ukáže. Kdo se defacto stará o letadlo v leasingu?

+4/0
13.2.2018 12:33

K31a19t73e78ř24i72n58a 89V36ý65b19o82r82n37á 6600259399

Většina leteckých společností má letadla na leasing. A údržbu provádí autorizované firmy.

+7/−1
13.2.2018 12:37

J27a43k83u30b 22Š72a10f73a61n68d88a 7805587411761

Dotaz nebyl na to, kdo provádí údržbu ale kdo se o ni stará. Kdo ji třeba zajišťuje (objednává, platí), kdo rozhoduje o konkrétních opravách a pod.

0/0
13.2.2018 15:01
Foto

J55i35ř61í 84D87v72o53ř81á98k 5355829460408

Provozovatel.

+1/0
13.2.2018 15:21

V29a13c95l73a12v 91M13e24d70e17k 5181452725155

hlavně jde o obvinění z formalit. Nic co by souviselo s údržbou strojů a jejich technickým stavem.

0/0
13.2.2018 13:28

Š62t13ě68p19á77n 34F41r37a57n74c74l 8374669724600

Ovšem o porušování předpisů to naopak vypovídá hodně...

0/0
13.2.2018 13:35

K83a94r39e35l 68L53a57n72g25r 2782657370628

Predpisy porusuje kde kdo a to i rakovou banalitou jako je otevreny kokpit v dobe nastupu pasazeru do letadla

0/0
13.2.2018 14:07

K83a27t52e49ř24i67n90a 78V40ý26b14o22r98n91á 6550309979

Totalitní Rusko je koukám plné kritiků Putina :)

+1/−1
13.2.2018 12:20

J73o34z40e63f 86Z21á78h19u14m60e14n40s52k40ý 1211968784520

zopár ich ešte prežilo

+1/0
13.2.2018 13:25

P39a31v35e23l 98Č81e81r52n78ý 2357235696610

normální v despociích...

+1/0
13.2.2018 13:39

O12n51d26ř14e41j 96K98n95í16ž73e40k 7208177855474

Nebýt autoritativního režimu, žilo a bylo by jich víc.

Je něco jiného nechat zavraždit novinářku a je něco jiného "odrovnat" miliardáře. Pak i takový režim zneužije spíše státní moc než že použije hrubou primitivní sílu.

Poštvat si proti sobě ty nejbohatší Rusy a vyhlásit jim otevřenou válku si nemůže dovolit ani Putin.

0/0
13.2.2018 14:01

V87á84c91l25a30v 48R26ů98ž72e60k 3356587816438

Společnost vlastnil kritik Putina? Toho bych se při vyšetřování držel...:-)

+12/0
13.2.2018 12:12

T42o52m94á43š 97R12ů87ž35i36č79k10a 5788563328564

To právě nesmíte...

0/−2
13.2.2018 12:12

Najdete na iDNES.cz