Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlastník spadlého letadla čelil stížnostem, letoun ještě nebyl zaplacený

Teprve rok sloužilo Saratovským aerolinkám (Saravia) letadlo An-148, které se v neděli zřítilo z neznámých příčin i se 71 lidmi. Saravia letoun koupila v únoru 2017 a v současnosti jej ještě splácela. Na jeho technický stav nebývaly stížnosti, certifikát osvědčující jeho letovou způsobilost byl platný až do letošního června. Ostatně stáří letadla bylo necelých osm let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D49a26n30i73e18l 18K81o59r84o45u77s 9741914559200

Stížnosti naprosto nesouvisejí s provozem stroje.

0/0
13.2.2018 13:19

Š81t61ě13p82á12n 65F26r10a96n12c10l 8944979944950

Ovšem ilustrující, jak ta firma přistupovala k bezpečnostním předpisům. A to jim zajisté byl znám osud letu Aeroflot 593 s pilotem Jaroslavem Kudrinským...Rv

0/0
13.2.2018 13:34

J46a46k25u52b 34Š84a18f42a27n61d77a 7635907211111

Přítomnost někoho cizího v pilotní kabině nehodnotím nijak negativně. Ostatně celkem nedávno to byla celkem běžná praxe.

0/0
13.2.2018 14:57

J34i81ř65í 93T35o63m91e87š 5312300333252

"Nemluvte za jízdy s řidičem" bylo dříve napsáno v každé tramvaji, dnes jsou vesměs oddělené prostory, nějaký důvod to asi má.

0/0
13.2.2018 15:06

J32a70k17u22b 83Š63a88f98a40n59d48a 7305347721281

Tak s piloty mluvit nemusí. Dokonce je upozorněn aby během vzletu a přistání jen seděl a mlčel. Když pak letí několik hodin přes oceán, kde není ani spojení tak se klidně s jedním z pilotů bavit může.

Oddělené prostory mají důvod hlavně v bezpečnosti řidiče, kdy byl často fyzicky napadán.

0/0
13.2.2018 15:22
Foto

J84i31ř33í 12D34v88o95ř77á27k 5395149690418

https://technet.idnes.cz/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli-pvu-/tec_technika.aspx?c=A071119_162403_tec_technika_pka

0/−1
13.2.2018 15:09

J53a58k93u32b 10Š69a85f71a20n48d93a 7985127211701

Tak přítomnost něho dalšího v pilotní kabině je asi něco jiného, než ho posadit za knipl. To snad dokážete rozlišit i vy, ne?

0/0
13.2.2018 15:23

P73a42v44e68l 61N45o17v65á96k 2283983366360

prostě vrak.

0/−22
13.2.2018 12:45

V91a89c81l79a93v 56M54e81d65e26k 5301642865555

8letý vrak ;-D

většina letadel našich aerolinií bude starší

+13/0
13.2.2018 13:05

R74o81m38a13n 31S76t35o13n84e94k 1449183949461

bez řádná údržby muže být vrak i po 8 letech

0/0
13.2.2018 13:20

V91a95c13l11a43v 58M79e29d66e24k 5151542665875

a o tom, že bylo bez údržby, jste se dozvěděl kde?

+1/0
13.2.2018 13:33

L18a25d23i13s74l89a41v 83T68r25i76s58k11a 4875147850

Tak ano, obecně je Vaše tvrzení pravdivé, ale z hlediska do teď předložených faktů tohoto konkrétního případu je to prozatím pouhá spekulace.

0/0
13.2.2018 15:16

R44a84d61e18k 88J69o23n28á31š 4377755543258

Možná za to tentokrat nemohla (ne)kvalita ruských aerolinek a toho jak se o letadla (ne)starají ale byla to "obyčejná" nehoda která se zkratka jednou za čas stane i těm nejlepší letadlům...nic to ale nemění na tom, jak se to v Rusku děje často a ze zem, která si hraje na mistry světa úplně ve všem je v tomto odvětví "sto let za opicema"

+1/−6
13.2.2018 12:39

V24a96c76l20a46v 94M68e81d40e43k 5151142185365

Rusko má díky své rozloze obrovské množství vnitrostátních letů. Víc jich mají jen USA. To se s provozem evropských aerolinek, které se soustředí téměř výlučně na mezinárodní dopravu, nedá příliš srovnávat.

U nás je o stavu ruského letectva spoustu mýtů, které ale ve většině nejsou založeny na pravdě. Většina starých "veteránů" byla vyřatena, aerolinky provozují jednak letadla západní produkce (Boeing, Airbus,

Embraer), ale i vlastní novodobé moderní letadla - např. Suchoj Superjet, TU-204/214 apod.

Ty děsivé zkazky o strojích z 60. let s nulovou údržbou se obvykle ve skutečnosti týkají jiných postsovětských republik.

+1/0
13.2.2018 13:19

J87a34k83u57b 90Š24a79f79a29n92d57a 7985487121941

Navíc ruské stroje tak nějak s horším zacházením počítaly již v konstrukci a tedy snesou více, než západní stroje.

0/−1
13.2.2018 14:59
Foto

J81i46ř24í 86D67v54o27ř98á48k 5635929450148

Rok 1970 - 2002.

Aeroflot 244 havárií - 4 564 obětí.

+1/0
13.2.2018 15:26

J13a51k55u13b 80Š42a34f93a47n78d84a 7395457441771

A? Nevím, co je to za nesmyslný argument. Já píši o letadlech. Havárie má častěji jinou příčinu než fatální závadu na letadle. Třeba alkohol, šlendrián, pocit že to zvládnu, přetížení letadel....

0/0
13.2.2018 15:28

J82u61r47a55j 65M86i58k95l90a27s 5491817708341

To nehovorí o ničom. Aeroflot v dobách sojuzu zabezpečoval všetku civilnú prevádzku na šestine sveta. To znamená od práškovania a stavebných prác vrtulníkmi až po medzinárodné lety. To znamená tisíce lietadiel a vrtulníkov a desiatky miliónov pasažierov ročne.V tomto kontexte treba vnímať štatistiky. Po rozpade sojuzu sa rozdelil na okolo 300 spoločností a dnes má okolo 200 lietadiel. Najvacsím problémom ruskej leteckej dopravy je podla mna množstvo malých spoločností, ktoré šetria na údržbe.

+1/0
14.2.2018 10:41
Foto

J44i92ř96í 78D74v75o76ř47á54k 5275169770108

Záleží, co si představuješ pod vnitrostátním letem a s jakým letadlem.

Ale pokud se podívám na : https://www.flightradar24.com, tak tam zas tak velký provoz není.

+1/0
13.2.2018 15:20

M44a66r39t56i32n 19Š49i26m86e26k 4460794278545

Zveřejněná provinění jsou malichernosti, nic proti bezpečnosti. Ale vyšetřování časem ukáže. Kdo se defacto stará o letadlo v leasingu?

+4/0
13.2.2018 12:33

K55a64t85e40ř59i63n68a 12V84ý86b60o69r67n10á 6450179299

Většina leteckých společností má letadla na leasing. A údržbu provádí autorizované firmy.

+7/−1
13.2.2018 12:37

J49a87k85u24b 38Š61a69f27a72n30d18a 7575767591981

Dotaz nebyl na to, kdo provádí údržbu ale kdo se o ni stará. Kdo ji třeba zajišťuje (objednává, platí), kdo rozhoduje o konkrétních opravách a pod.

0/0
13.2.2018 15:01
Foto

J57i31ř31í 81D67v85o56ř23á41k 5415809510958

Provozovatel.

+1/0
13.2.2018 15:21

V62a51c48l79a78v 95M96e90d41e39k 5261132265235

hlavně jde o obvinění z formalit. Nic co by souviselo s údržbou strojů a jejich technickým stavem.

0/0
13.2.2018 13:28

Š86t42ě59p53á18n 36F60r22a46n78c62l 8484429924730

Ovšem o porušování předpisů to naopak vypovídá hodně...

0/0
13.2.2018 13:35

K53a81r56e19l 72L63a31n81g38r 2772797620178

Predpisy porusuje kde kdo a to i rakovou banalitou jako je otevreny kokpit v dobe nastupu pasazeru do letadla

0/0
13.2.2018 14:07

K25a90t14e78ř51i71n68a 80V81ý87b72o24r44n50á 6140689269

Totalitní Rusko je koukám plné kritiků Putina :)

+1/−1
13.2.2018 12:20

J40o62z13e27f 87Z57á69h92u52m59e65n59s30k74ý 1371738534950

zopár ich ešte prežilo

+1/0
13.2.2018 13:25

P55a74v83e95l 70Č33e92r70n92ý 2827935376230

normální v despociích...

+1/0
13.2.2018 13:39

O26n23d22ř47e26j 58K88n37í42ž43e85k 7988227135304

Nebýt autoritativního režimu, žilo a bylo by jich víc.

Je něco jiného nechat zavraždit novinářku a je něco jiného "odrovnat" miliardáře. Pak i takový režim zneužije spíše státní moc než že použije hrubou primitivní sílu.

Poštvat si proti sobě ty nejbohatší Rusy a vyhlásit jim otevřenou válku si nemůže dovolit ani Putin.

0/0
13.2.2018 14:01

V60á22c44l49a90v 53R58ů92ž42e44k 3916797336268

Společnost vlastnil kritik Putina? Toho bych se při vyšetřování držel...:-)

+12/0
13.2.2018 12:12

T63o85m97á25š 45R48ů46ž18i37č21k25a 5648683228404

To právě nesmíte...

0/−2
13.2.2018 12:12







Najdete na iDNES.cz