Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé mzdy si je nebudou v zahraničí najímat, obává se ministr dopravy Dan Ťok. Poukázal tím na případ českého šoféra, který po Německé poště vysoudil dorovnání platu na německou úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M28a84r28t38i13n 54F59l98o40r66i51á19n 9389463168520

Pan Ťok je úplně mimo, jak může být tento člověk vůbec ministrem dopravy. Proč ponižuje naše řidiče kamionů, kteří patří mezi dobré a spolehlivé řidiče v unii. Mě by zajímalo, kdy se naposledy sešel s německým ministrem dopravy a konzultoval s ním tuto problematiku?

Vždyť ministr za ANO umí a zná všechno nejlépe.

+3/−2
16.2.2018 12:12

J42a85n 72C41e34p37e52k 1434956750

"Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme"

Pak je mi záhadou, proč si někdo najímá Německého šoféra za stejnou mzdu?

+2/−1
16.2.2018 11:07

J19i55ř65í 98E85r26b40e65n 1233604296187

Protože Němci jsou poněkud větší patrioti a vědí, že pokud dnes dají vydělat německému sousedovi s německým náklaďákem tankujícím německou naftu, tak on dá zítra vydělat jim a všichni tak budou pracovat pro Německo.

Poněkud rozdíl proti českým špeditérům, kteří na počátku 90. let postavili svoje kariéry na levně odkoupených liazkách a aviích z ČSAD a podnikových doprav, nebo sem tahali vylágrované orezlé vraky mercedesů a dafů, ale nový český vůz si koupit odmítali...

+3/0
16.2.2018 11:13

J29a61n 11D44l47o22u27h52ý 8576560273250

"....ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu" - tak to je snad účel, ne?

+1/0
16.2.2018 8:57

S96a71r97a 29N48o89v42a 3833422371451

Jenže oni jim nemusí vyplácet mzdu Německého řidiče kamionu. Stačí pouze vyplacení MINIMÁLNÍ mzdy a to jen za dny, kdy se nachází na území daného státu. A pokud jde o překládané dokumenty, s tím přece budou mít úplně stejné problémy i Němci, Španělé, Francouzi...

+5/−1
16.2.2018 6:55

J14a43n 41C80e34p77e71k 1334556330

Přesně tak, tady to zas každý včetně politiků překrucuje. Nikde není psáno o mzdě německého řidiče. Jedná se o minimální německou mzdu a to jen po dobu výkonu na území Německa.

+4/0
16.2.2018 11:09

J33a66r21o39s89l88a39v 26Ž53á27č61e37k 1490119241288

Velice zcestný článek.Pan ministr si vůbec neuvědomuje,že i český řidič,který se pohybuje v evropských destinacích je okolnostmi přinucen si alespoň základní část západních jazyků osvojit jinak by nedokázal pracovat.A i se základními znalostmi jazyka je pro zahraniční firmy ceněná komodita.Takže než aby pracoval pod českou firmou za minimální českou mzdu ,bude raději pracovat v zahraničí a vykonávat de facto tu samou práci pro zahraniční firmu za nižší mzdu než místní,ale určitě ne za minimální mzdu jako u většiny českých zaměstnavatelů.Protože jak u přepravních firem v česku,tak i na samotném ministerstvu panuje stále názor,že dieta je v podstatě část platu.Tudíž je plat řidiče v čechách v pořádku.O řidiče je stále veliký zájem neboť je to velice náročné povolání hned z několika aspektů.Časová náročnost - až 80% řidičů je rozvedených.Skoro žádný osobní život.Pracovní doba 13-15 h denně včetně sobot a svátků. Dennodenní stres na sinicích,nakládkách a při nesmyslných časových limitech.Spousty různých nařízení a zákonů,které musí ovládat jinak se stane lovnou zvěři pro složky policie po celé evropě a v neposlední řadě fyzická náročnost samotné práce a při tom všem i ministerstvo podporuje dopravce v minimální mzdě za tuto činnost.Nedivím se že spousta řidičů už pracuje pod zahraniční firmou.

+8/−1
16.2.2018 6:17

G21e26o32r28g 44K75o90m26b96e10r16e41c 9914731846331

R^

0/0
16.2.2018 10:32

K71a90r72e15l 85L88a58n11g13r 2672877200828

Tokovi nedoslo stale, ze Deutsche post si ty ridice pronajala a platila je? ;-D Tohle tu uz funguje leta a delaji to pracovni agentury, ale jak to udela jina firma tak to je neco spatneho a muze za to ona, dle vladnich soudruhu...

0/0
16.2.2018 5:45

P75e93t39r 65V16o66n55d10r37a87c56e74k 7945421893810

Víte co je zvláštní - že v Německu vůbec existují nejen kamiony ale i průmysl a proč to není všechno přestěhované za Balkánem jak nám tady politici stále vyhrožují ?

Prostě Ťok jen mele nesmysly svého vůdce, který je na tom tak špatně, že svým zaměstnancům platí většinou mezi 12 - 15 tis hrubého měsíčně ale za poslední 4 roky vydělal 40 miliard - o vo tom to je !!!!!!

0/−1
16.2.2018 5:18

J96i34ř79í 41E38r65b57e37n 1193414316667

"Většině" zaměstnanců? Definujte tu svou "většinu". V Olmě je průměrná hrubá měsíční mzda (bez manažerů) přes 23 tisíc, v Kosteleckých uzeninách přes 25 tisíc, v DEZE dokonce přes 31 tisíc.

+1/−1
16.2.2018 6:07

P30e25t76r 86V80o42n31d16r76a74c85e16k 7395321443120

Erbene - nepsal náhodou nějaký tvůj předej pohádky - třeba Kostelecké uzeniny - Dělník potravinářské výroby - 14tis - a pro zajímavost jak si pan STBák představuje osmihodinovou pracovní dobu - od 5:30 do 14:30

+1/−2
16.2.2018 6:32

J26i39ř90í 56E68r28b15e43n 1183784546197

Vondráčku, vono se stačí podívat do účetnictví. Čisté mzdové náklady kolem 425 milionů korun pro cca 1410 řadových zaměstnanců D+TH (bez 11 manažerů) je hrubá průměrná mzda přes 25 tisíc.

A tu pracovní dobu ti nestanovuje žádnej STBák, ale kolektivní smlouva, kterou se zaměstnavatelem uzavírají odbory. Chápeš, dělníku?

+1/0
16.2.2018 10:51
Foto

R45a11d56e73k 44K87ř78á21p21e68k 5937617209823

Vondráčku tak když máš takové informace, co kdyby jsi náhodou skončil na dlažbě?

0/0
19.2.2018 13:10

D15a32v47i72d 11P15e31t54r 7210786500735

Tak holt nenajme. Nemá cenu se podbízet mzda, které jsou nižší než minimální mzdy pro řidiče v dané zemi.

+1/−1
16.2.2018 4:37

P97e12t19r 43N78o12v86á21k 8705759280

že soudruzi z NDR nedávají Německé výplaty v Českých montovnách ??? 8-o;-€8-o

0/0
15.2.2018 23:52

J22i70ř50í 52E32r90b56e45n 1383454846227

To proto, že jste nepochopil, o čem je řeč. Nevadí, tak znovu: Němci chtějí, aby řidič vykonávající práci _pouze_ na území Německa dostával _aspoň_ tamní minimální mzdu. Pokud Němec bude pracovat pouze v ČR, bude také muset mít _aspoň_ českou minimální mzdu.

+1/0
16.2.2018 10:53

P82a94v45e76l 48C86h89a88m76r32á70d 4897760119775

Přijedete brzo, PROBLÉM, přijedete pozdě, velký PROBLÉM, přijedete včas, ČEKÁTE.

+1/0
15.2.2018 23:01

J89i91n74d98ř22i39c13h 35Š11k59o61p98e63k 4635431220385

daň za to, že se zrušily klasické sklady

0/0
16.2.2018 7:05

J22i88ř36í 47E42r34b47e34n 1793854506887

... protože rychlomanažeři jsou placeni mimo jiné za hodnotu skladových zásob. A tak raději přesouvají náklady na dodavatele a zvyšují riziko, že nebudou mít z čeho dělat, než aby jim leželo na skladě víc materiálu, než stihnou zpracovat za 24 hodin :-/

0/0
16.2.2018 10:55

D10a60n75i30e22l 66A53d63a46m 2727820781693

Další výdobytek EUrobyrokratů.

0/0
15.2.2018 22:41
Foto

M43a26r86e87k 35C35e43r20n41y 5768866747

No T'oku, muzes jim klidne dolozit ze svyho, ne?.....Vlada luzy....:-P

0/−3
15.2.2018 21:19

F40r57a66n36t74i41š52e62k 45V11r98á85n78a 5509962893571

Tak českého politika by si v zahraničí nikdo nenajmul ani zadarmo ;-D Pokud jde o řidiče, není důvod, proč by si ho nikdo nenajmul, pokud je spolehlivý a bezproblémový - uvědomte si, že v Západní Evropě jsou pracovníci z Východní Evropy velmi žádaní. V tomto smyslu ten problém je čistě v zaměstnavatelých, kteří nejsou schopni vyjednat férové ceny.

Např. dneska v rozhlase si stěžoval šéf sdružení autodopravců, že západní zákazníci nutí české firmy podepisovat v dohodě ustanovení, že dodržují všechny povinnosti plynoucí z legislativy i ohledně mezd, ale nechtějí jim dát příslušnou cenu. A tento člověk říká, že to podnikatelé přesto vezmou, protože by to vzal někdo jiný. K tomu je logický dotaz: a ten "někdo jiný" by snad nemusel ty stejné!! podmínky dodržovat?!

+3/0
15.2.2018 21:01

P90a49v16e57l 77B97í18n60a 1463545592173

Tak jistě, Ťok zastupuje stranu jednoho majitele, v jehož zájmu je, aby lidé byli málo zaplacení, kupovali ve velkém separát a doufali, že je majitel spasí. Na tom se dá vydělat víc, než na kvalitě a dobrém hospodaření.

+2/−3
15.2.2018 20:30

P78e67t82r 88A54g81u19l85á37r 4717408390264

Pán nejspíše nikoho nezaměstnává...

+1/−1
15.2.2018 20:48
Foto

O33l42i27n 11C18e83t38l 1524614496374

A co tak Uber a naši taxikáři? Není to něco podobného??? Každý se brání konkurenci. Ale minimální mzda pro německé firmy českým řidičům???

0/0
15.2.2018 20:03

D80a26v61i58d 57C74h38m86e91l55í66č42e25k 3959339684864

Je to rasismus, proc ma mit cesky ridic mene nez nemecky. Copak nejsme v EU si sobe rovni.....

+1/−1
15.2.2018 19:57

A13l30e29x 18S75l41a54v64í90č59e37k 8697311639268

8-o8-o

0/0
15.2.2018 19:59

L28e55o18š 37M29a60r38š61a43l 5532464692658

Protože nejsme v Německu...:-(;-D

+1/0
15.2.2018 20:08

K10a12t14e83ř25i50n49a 40V30ý28b14o84r17n92á 6660249109

Ale vždyť v Německu jezdil.8-o

0/−1
15.2.2018 20:19

A26l70o90i50s 23J68i87n94d48r36a 9740684857645

Delal jsem vedle jedne nejmenovane spedicni firmy a mohu rici, ze majitel a jeho nekolik pohunku byli tezce za vodou. Luxusni auta (jina nez BMW snad nekupoval), luxusni baraky a dovolene. Takze rezervy jsou........

+2/0
15.2.2018 19:50

P38a70t87r64i87k 55Z52a54b80r24a84n96s36k13y 1521219665703

Fakt myslitel..Nemecky fitmy si najmou sofery za minimalku kdykoliv.Ono to minimalka nebude, je to vic.Cesky firmy budou platit, mzdu, ne diety :-).Nebo pujdou zaslouzene kam patri, do háje

+2/0
15.2.2018 19:43

A46l42e36x 75S78l24a85v42í25č88e75k 8237731719438

pochopil jste clanek?

0/0
15.2.2018 19:57

J63o74s24e29f 38V78a68l56a 9700883763643

spis jestli vy jste pochopil problem . V SRN je povinna nejaka minimalni mzda. cesky ridic ji za soucasneho stavu nemuze mit, protoze zamestanavatel v ramci danove optimalizace mu da (placnu) 40% mzdy a zbytek v dietach. Jenze nemecke urady neberou diety jako mzdu ( taky to mzda neni ). Takze jedina moznost cz zamestnavatele je prestat davat diety, zvednout mzdy na nemeckou uroven a pak se mozna jit past, protoze neni duvod, aby si nemecky zakaznik za stejnou cenu najimal ceskou firmu

+3/0
15.2.2018 20:07

V25o42k84o52u37n 69V14l31a52d37i62m90i72r 8772548399638

Nemecko ovsem neni Cesko a nekouka se tam hlavne na minimalni cenu. Nemci si v prvni rade potrpi na kvalitu. Nepropadaj se tam dalnice, protoze byla vybrana nejlevnejsi firma.

+1/0
15.2.2018 21:09

K77a66r49e22l 63L71a37n37g91r 2382917760848

Vy jste evidentne nepochopil zakladni fakt. Zamestnavatel byla Deutsche Post, ceska firma v tu chvili byla jako personalka a sehnala zamestnance. Vyplatu platila Deutsche Post a ta platila min nez mela. Pokud by si DP najala onu firmu k preprave zakazek musi udelat vyberovku a tu by ona firma musela vyhrat. Jednodussi je najmout si ridice a dat jim jejich platy, coz zde v jednom pripade nevyslo.

+2/0
16.2.2018 5:54

P64e85t11r 59S69t10e40i45n48e53r 7692502902365

Takže diskriminace Čechů :D

0/−1
15.2.2018 19:35

M22i32l55o59s33l39a92v 92Z32u37b51r 2616697563251

Ono se to kecá, když pan Ťok má západoevropský plat, ale pokud máte vyžít s východoevropským platem za ceny, u ledasčeho, vyšší než na západě, tak to člověk vidí trochu jinak. Co takhle Ťoku dorovnání platů k západu a se žvástama o produktivitě jdi do p....

+2/−3
15.2.2018 19:29

V44í40t 22K53o66u71b75a 6896230174548

Stanovte maximální mzdu, kterou smí řidič dostat, třeba 50 tisíc (to v Čr nikdo nebere) a pokutujte všechny německé, francouzské, belgické řidiče, že berou moc. Za měsíc těch buzerací nechají.

0/0
15.2.2018 19:23

P98a28t39r23i79k 71Z72a45b25r14a46n77s68k47y 1911719635733

muzes dostat i milion, zadny predpis to troubo nereguluje

+7/0
15.2.2018 19:44
Foto

M17a17r40i82a30n 14V22e57l95a33s 1648457420414

Když se člověk koukne do nabídky logistických zakázek, najde tam běžné, s českou cenou, a pak ty u kterých je napsáno "Nur Deutsche Fahrer" nebo "Nur Deutsche firma" za mnohem větší peníze.

Takhle funguje ten slavný "volný" trh.

+1/0
15.2.2018 19:18

M51a77r40t73i62n 19K56a79r88á33s41e20k 9978613528168

Co se vám na to nezdá? To je právě tržní ne?

0/0
15.2.2018 19:49

V74o98k22o26u16n 98V24l25a97d35i10m31i74r 8482808799718

Kde jste to prosim videl?

+1/0
15.2.2018 21:10

J14a35r89o17s27l19a53v 26K37u28b16r51i19c15h59t 2144897585643

Ťol lže nebo žije mimo realitu. Ať ukáže statistiku, kdo z českých kamionaku zdrhlo makat pro nemeckeho speditera.

0/−1
15.2.2018 19:04

J32a26r35o51s63l24a75v 37K18u34b14r49i52c61h48t 2934367625973

Ťok. I moje T9 se mu brani.

+1/−1
15.2.2018 19:05

P56a89v67e98l 78B80l17á72h87a 7298498277848

To by měl zajímalo kolik z Vás dělá v dopravě. Samý odborníci, ale ví o tom kulový. Doprava v Čechách se prodává za minimální peníze. Třeba v oblasti Mladé Boleslavi se jezdí 20-21 Kč na km - což je na nic, ceny už několik let klesají nebo stagnují. Níkdo vám nepřidá, ale jakmile klesne cena nafty o 2 Kč už vám zákazník říká zlevni klesla nafta - obráceně to nefunguje. Další problém je v tom,že Vám spousty českých zákazníků platí v EUR - u přepravy za 1000 EUR tak loni v dubnu 27020 Kč - dnes 25350 Kč - ale cenu v EUR vám nikdo nezvedne - takže když máte 50 tisíc EUR za měsíc najednou jste o 80-90 tisíc chudší Problém tví v tom, že existuje velké množství malých a středních dopravců, co nakoupili kamiony a nyní jim zbývají 2 možnosti jezdit za minimální ceny, nebo prodělat a zrušit živnost. Stejně tak mzdy - čeští řidiči mají 15.400 Kč hrubého, což je minimální plat řidiče a diety což dělá +- 40-50 tisíc - když dostane řidič 40000 Kč a k tomu diety (ze zákona povinné) tak náklady na řidiče nebudou 50 tisíc ale 75 mimochodem u firmy s 10 řidiči 250 tisíc měsíčně navíc

+4/−1
15.2.2018 19:04

M89a25r56t55i77n 82J35u91r50e80č45k90a 2333774631891

A ještě jste zapomněl na Poláky, těm s cenou nejde konkurovat, takže to je něco jako když Němci koukají na nás.

+3/0
15.2.2018 19:08

P70a21v33e50l 90B11l74á63h26a 7568708557518

to už zhruba asi rok neplatí zrušili jim dotaci na naftu

0/0
15.2.2018 19:09

J87a17r68o17s28l59a36v 14H91o25r52á36k 6167151189320

Prumerny plat ridice nakladaku byl v roce 2016 21300,-. Median pak 20200,-.

Zdroj CSU ;-)

0/0
15.2.2018 19:11

P17a54v13e53l 82B27l18á26h75a 7928878507918

to zkreslují řidiči co jezdí jen vnitro nemají diety :)

+1/0
15.2.2018 19:17







Najdete na iDNES.cz