Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson

Společnost Virgin Hyperloop One, za kterou stojí britský miliardář Richard Branson, chce v Indii vybudovat superrychlý dopravní systém. Ten by cestu mezi městem Púna a chystaným letištěm v Bombaji zkrátil na pětadvacet minut, čímž by cestujícím ušetřil až tři hodiny. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a44n 16C17e28p74e89k 1224126850

A kdo mu tím bude jezdit? Ti milionáři z chatrčí? :-)

+1/0
20.2.2018 9:43

T26o96m64á78š 80M72o40r57a39v58č20í64k 3167866393745

Vsadil bych se, ze je tam vic milionaru nez u nas.

0/0
20.2.2018 10:13

D60a21v50i40d 75K54n92a81p82e74k 8467574336145

V Indii jsem během své měsíční cesty najezdil vlakem asi 5000 km. Indická železnice je fakt svět sám pro sebe. Častokrát se mi stalo, že vlak měl mít zpoždění 1 hodinu a nakonec měl zpoždění 5 hodin. Nikdo prostě nevěděl, kde ten vlak je a kdy se objeví.

Dvakrát se mi stalo, že na peroně byl úplně jiný vlak, než svítilo na ceduli na nástupišti. Indický systém totiž ukazuje vlak, který má stát na nástupišti podle jízního řádu, ne ten který tam opravdu stojí.

A rezervační system, kdy řadový Ind si musí rezervovat lístek 1 až 2 měsíce dopředu a teprve v den odjezdu se dozví, zda se do vlaku dostane, je masakr. Naštěstí cizinci mají svoje kvóty na rezervace, které zaručují, že se do vlaku dostanou lépe než Indové - ale také není nic jisté.

A to nemluvím o tom, že Indové u okýnka pro rezervace, informace prostě neumí udělat klasickou frontu. Tlačí se, křičí a předbíhají jeden přes druhé v domění, že tak to půjde rychleji. Nástup do vlaku formou - nejdřív věci oknem do vlaku, pak se rychle natlačit do dveří a pak nechat vystoupit ostatní. A když Ind dojí svůj oběd ve vlaku, přirozeně vyhodí plastikový talíř s příborem z okna. Ale pozor - ne nějak ledabyle, ale s velkou silou, aby talíř odletěl daleko od vlaku a nebyl nasát do dalšího okna.

Příměstské vlaky nemají žádné dveře, u dálkových vlaků se jezdí s otevřenými dveřmi. Takže občas se stane, že v návalu někdo vypadne z vlaku. Ale to je život.

+5/0
20.2.2018 9:09

D74a94n45i40e78l 73A64d80a70m 2777130401503

Indii by víc prospěla větší údržba nebo dokonce modernizace železnic, které jim postavili ti zlí kolonialisté. Cestování je tam hrozné - vagony jsou obložené lidmi i z vnějšku jako lepkavý bonbon vosami.

+4/0
20.2.2018 7:58

J10a13n 58D38ě28d 8776529243771

Hyperloop nebude nikde, protože je to blbost. Ano, krátký testovací úsek lze vytvořit a provozovat, ale to je tak asi všechno. Jediný stát na světě, který je to schopný realizovat jsou češi. A povede mezi tunelem na Jadran a Kanálem Odra-Labe-Berounka. Šéfové stavebních firem už se těší na tu "losovačku".

+3/0
20.2.2018 6:01

F71r71a19n71t14i81š94e16k 35F81o33l35d83y25n28a 3756180645205

Je to ekonomický nesmysl tyhle novoty jako železnice a vlaky... Když nepočítám extrémní náklady na vybudování železniční sítě, tak jsou tu hlavně nepřekonatelné technologické překážky. Vlivem střídání mrazů a horka brzy všechny koleje popraskají a novátoři budou mít z ostudy kabát. A co ty strašlivé energetické nároky... Víte kolik tun uhlí taková jedna mašina spořádá? A co doplňování vody, na to ti vědátoři nemysleli? Jsou to všechno hlupáci. Lidi neprodávejte koně, byli tu dříve a budou tu navždy, to je naše jistota!

+4/0
19.2.2018 23:39

J79a50n 72D36ě45d 8146919783341

Concorde je budoucnost dopravy. Pravda, má malou kapacitu a jeho provoz je drahý, ale lidi si rádi připlatí. Že je to nepohodlné? Ale vždyť je to cestování nadzvukovou rychlostí. Považte vašnosto. Buďte si jistý, že to je průlom. Ostatní jsou odepsaní! Ta velká pomalá a těžkopádná letadla. Pche! Je jen otázkou času kdy Concorde2.0 pokoří rychlost světla. A C3.0 pokoří i starýho Veverku cestou do Kauflandu pro zlevněnej rum.

0/0
20.2.2018 6:09

P46e27t79r 80A89n95d33r72ý30s16e68k 9813841636517

Hyperloopu fandím, nevím jestli je to technicky reálné, ale fandím tomu projektu a té myšlence. U nás v Česku nikdy VRT mít nebudeme, takže by pro nás hyperloop (pokud by se povedl vyvinout) mohl být záchrana. Pokud bychom se dnes rozhodli, že chceme vysokorychlostní vlaky, tak s naší rychlostí legislativní přípravy, výkupů a výstavby bychom páteřní trať mohli mít tak v roce 2050, možná později. V té době už by hyperloop mohl být vyvinut, takže bychom mohli kapitolu VRT přeskočit a rovnou stavět hyperloop. Rozhodně ale nevěřím, že se v nejbližších 20 letech u nás projedu něčím co jede rychlej než 160 km/h.

0/0
19.2.2018 23:30

T30o16m25á26š 87M39o61r20a22v41č44í36k 3977456733665

Já tomu zase na druhou stranu věřím. Některé úseky už jsou k tomu připravené, některé stačí jen trochu upravit. Navíc brzy se začne stavět i Brno-Přerov. I přes místní skepticismus, bych si na to vsadil velké peníze. (pokud se bavíme o víc než 160 km/h, třeba 200 km/h)

+1/0
20.2.2018 0:37

P22e13t70r 69A18n12d52r45ý86s90e55k 9543111956387

Myslim, ze na useku Brno Breclav je to taky prizpusobeno na vyssi rychlost nez 160, dokonce tam tehdy probihalo nejake testovani, kde jezdili dokonce 220, jezdi tama vlaky, ktere umi jezdit rychlej nez 160, ale presto se tam vic nez klasickych 160 jet nesmi, nevim kde je problem. Navic k te rychlosti 200 - neni to zadny prevrat za co bysme se meli placat po zadech, smysl ma 300 a vys, 200 je dobrych nekde na "regionalnich tratich"'kde jsou mesta blizko u sebe, jinak bychom v dalkove doprave meli mit vyssi ambice

+1/0
20.2.2018 2:19

T93o85m31á16š 38M88o75r89a94v83č17í66k 3487556683355

Brno-Břeclav testovali na cca 237 km/h. Ale myslím, že to je jeden z těch úseků, který se musí ještě trochu upravit, aby se tam 200 km/h mohlo jezdit. Ale dávalo by to smysl, Slováci chtějí na Břeclav taky 200 km/h, takže by to byl relativně dlouhý úsek Brno-Bratislava.

+3/0
20.2.2018 6:27

P37a55v48e55l 77M24o93r43a27v63e78c 3382969832168

Ach to počešťováníRv.

Indická města trochu znám, s lidmi z Pune se bavím každý týden, ale nikdy by mne nenapadlo to město počešťovat jako "Púna"..

0/0
19.2.2018 22:35

Ř19e26h13o49ř 50V76l38a44s77á46k 2234754841116

No však ten český název zřejmě kdysi nevznikl na základě toho, jak tomu říkali místní, ale na základě toho, jak tomu říkali kolonisté. Že anglické "Poona" Češi přepíší jako "Púna", to není zase tak divné.

https://leporelo.info/puna

0/0
20.2.2018 8:25

P45a13v89e28l 65M27o97r61a49v60e78c 3902869872738

Ale jo, to jsem pochopil. Jen se mi nelíbí takový styl počešťování za každou cenu. To je trochu nesmysl jako napsat "Serena Williamsová". Tak se ona nejmenuje, ona má příjmení Williams.

(někdy počešťování cizích názvů zase má smysl, když jsou fonetické důvody typu "v ruštině neexistuje hláska h" apod)

0/0
20.2.2018 12:07
Foto

P19e46t92r 20J76a96r50o45š 6153282571

No ja nevim jestli je to dobrej napad. Obavam se, ze to u tohodle na strese nebude uplne bezpecny.

+9/0
19.2.2018 21:00

V97o21j70t19a 63L48e19j42s81e59k 1881205419659

Jako já věřím, že to může fungovat, může to být i rychlý, ale vidím zásadní problém v kapacitě. Afaik chtěj (a je to rozumné), aby byly rozestupy mezi kapslema za jízdy dostatečné na zastavení v případě nehody. Z toho při uvažovaných rychlostech plyne maximálně jeden odjezd za 45 vteřin (neřeším brzdné účinky, jen rozumné přetížení, aby to obsah kapsle přežil). Kapsle pro 30 lidí. Tj. špičková hodinová kapacita je necelých 2500 lidí jednosměrně. A to na spojení velkoměst není úplně mnoho. I z Prahy do Brna odjede ve špičce více míst v autobusech a vlacích...a přidání dalších vlaků je realizovatelné. Ale rozšíření Hyperloopu nejde, kapsle moc větší být nemůže (poloměr oblouku, atp.) a další kolej přidáte jedině vybudováním dalšího tubusu.

0/−1
19.2.2018 20:34

M17a56r75t52i70n 58P88a50v70e68l 3981296644184

Ano, je to hlupak, vysvetlete mu to prosim. Stejne tak treba Elonu Muskovi a dalsim podobnym, kteri Vam nesahaji ani po kotniky.

0/0
19.2.2018 20:09

J13a93n 67D83ě98d 8176289863901

Oh, ne. Musk je genius. Geniální obchodník s nefunkčním a neužitečným nesmyslem jakéhokoliv druhu. Je to takový Horst Fuchs s nafouknutým obratem a rozpočtem. Jak říkám, genius. Narozdíl od Horsta vodí za nos jiné miliardáře, což je kumšt. Dokonalá iluze. A ty jeho vize jsou skutečně působivé. Škoda, že fyzika....

0/0
20.2.2018 6:16

M40i95l40a81n 54V15o23l29e35k 5619543686499

Mně je to jedno, ať si tam dělají, co chtějí, ale zajímaly by mě ty úspory 55 miliard dolarů. Jak k nim asi došel?

0/0
19.2.2018 19:47

M74a91r44e69k 68B57a49r11t19o44s 8836113386877

A ja myslel, že ba hyperlup už nie je po privatizácii priestor, no ono sa vždy niečo nájde.

0/0
19.2.2018 19:47

M91a15r21e33k 46R29a65b45a55n 3397751437443

Tak snad jim vcas vysvetlej, za na vagonu to opravdu nepujde.

+8/0
19.2.2018 19:32

M56i48c73h67a20e48l62a 29K74r49o38u48p70o47v88á 7300613554802

:-D

0/0
19.2.2018 19:35

P25a27v31e24l 24M37o17r48a83v38e46c 3142929342228

Nekažte jim zábavu, Darwinovy ceny potřebují nové kandidáty.:-P:-)

0/0
19.2.2018 22:36

P92a61v45e75l 73S61o75v68i26č64k81a 4846758815762

"S konceptem hyperloop přišel poprvé americký vizionář Elon Musk v roce 2013."

Ne, Musk tomu dal jen nové jméno jméno. Původní myšlenka je více než 100 let stará a přišel s ní Robbert Goddard. Hyperloop není novinka, je to jen dávno zavržený nápad, který prakticky nelze realizovat a už vůbec ne s udávanými ekonomickými parametry.

+6/0
19.2.2018 18:59

T24o93m83á94š 27T27a34t34í58č40e12k 5980782890388

Prej video: "První test potrubní dopravy se podařil." ;-D;-D;-D

Takový vozíček na liště jsme měli ve fyzice na střední, sloužilo to k demonstraci zrychlení, možná i impulsu. ;-D

+7/0
19.2.2018 18:18

T45o45m23á57š 53K36r83á84l 3818288497589

No to si zive dovedu predstavit. Deset Indu uvnitr hyperloopu dvacet na strese a tisice na nadrazi;-D;-D;-D

+24/0
19.2.2018 18:13

P15a58v42e51l 40S66c16h24e51l30l97e 3161943673377

V Brne budeme mit hyperlup mezi Batislavskou a Jugoslavskou, takze nas nejaka Indie nemuze ohromit...

+8/−2
19.2.2018 18:05

M86i45c70h62a96e77l 87K29o45n71e28č37n50ý 6392183119759

Tak jedině, že by tam něktěří občané kradli časoprostor;-D

0/0
19.2.2018 21:24

J77a68n 29D75ě25d 8876719413711

Hyperlump pro dopravu něco plánuje jo?

0/0
20.2.2018 6:02

I75v85a24n 46M16a61r85e97k 6964498202

. . . . .bude i v Indii. . . . . A on už někde je funguje ?

0/0
19.2.2018 17:57

T65o52m79á27š 39T95a79t22í38č65e83k 5430282310388

Jen v představách. Asi jako perpetuum mobile.

+1/0
19.2.2018 18:20

M36i47c61h70a57e98l 30K34o12n11e14č98n64ý 6652513519429

Skoro v Brně.;-D

+3/−2
19.2.2018 21:25

A68u90r20e35l 87B12a45b29i17c 9598130162

Hyperloop staví své úžasné superrychlé dráhy po celém světě. Přitom všichni tvrdili, že je to utopie.

0/−1
19.2.2018 17:48

J91a52r95o24m77í34r 47K46r35á91l 4210449274779

;-D A kde jezdí ?

+5/0
19.2.2018 17:55

P25a34v96e25l 55S85c23h50e73l37l21e 3121483453257

V nejakym animovanym serialu typu Futuramy?

+8/0
19.2.2018 18:19

T51o49m49á27š 27T20a57t17í83č85e40k 5140152160768

V tom to dopravuje lidi i bez kapslí! :-)

0/0
19.2.2018 18:21

J78a75n 17D20ě85d 8216319903131

Nicméně to není Hyperlump, to je ten systém z Cimrmanaova posla světla.

0/0
20.2.2018 6:11

T27o92m50á77š 68T13a74t85í11č31e83k 5510712270988

Kdepak se co buduje? Někde v Kalifornii má Vizionář cca kilometrovou zrezavělou trubku a tady tenhle podobně postižený uzavřel smlouvu, že do tří let postaví předváděcí prototyp.

0/0
19.2.2018 18:24

J67a67r26o22m38i24r 80F18a44r96e57k 4452943377

Zásadní problém je, že ještě neprokázali proveditelnost a už slibují zázraky.

+2/0
19.2.2018 18:27

J58a13r30o57m45í98r 34K68r78á48l 4800219534139

Na střeše se bude blbě sedět. ;-) Není nad vlak.

+6/0
19.2.2018 17:40

M82i32l34a17n 57C17h52a28l94u18p62a 7884456837163

Spíše než deklarované výhody a úspory vidím nepřekonatelné problémy.

+11/0
19.2.2018 17:04

L79u20k67á79š 58A52d27a63m92e36c 6270739970877

To každý kdo má mozek, ale tihle ti tumeláři a dotační podvodníci se opírají o lidi ,kteří mozek nemají.

+5/−1
19.2.2018 17:09

P76a41v27e69l 77V34a21l72e50n86t86a 7841391187213

Takže pokud se ty problémy podaří překonat tak zbudou ty úspory a výhody. Otázka je jaké problémy to jsou?

0/−2
19.2.2018 17:26

J94a55r63o50m61i98r 37F23a40r94e60k 4652673417

Nepřekonatelné :D

+1/0
19.2.2018 17:26

L80u40k42á53š 40A27d75a44m28e66c 6590939170697

OK já vám to vysvětlím. Největší vákuový prostor na zemi je komora velikosti řádove 30x30m je to obrovské betonévé monstrum o váze tisíců tun za naprosto šílené prachy. Dveře k tomu mají sílu přes půl metru.

No a dotační podvodník chce stavět prakticky to samé, jen řádově větší a dlouhé stovky km. Přičemž si to představuje jako tenkou trubku Je technicky prakticky nemožné něco takového udržet dlouhodobě hermetické, prostě je to nesmysl, ale hlavně . Kontrolní otázka co se stane , když plastikusový vagonek jedoucí rychlostí 1000km /hodinu v této trubce dorazí do čísti tratě kde došlo ke ztrátě hermetičnosti?

Prozradím vám to bude to náraz stejný jako do zdi trubička kaput, vagonek kaput, cestující kaput. a To je jeden z těch neřešitelných problémů.

+4/−1
19.2.2018 17:37

J79a91r72o22m18í51r 96K79r62á33l 4450889494289

Jako do zdi ne, on vzduch je dost stlačitelný. Ale pěkných pár minusových géček to bude. Nechtěl bych tam být.

+2/0
19.2.2018 17:42

J85a73r27o68m52i40r 69F56a53r40e98k 4902443607

Ta vakuová komora má dvojitou stěnu, vnitřní je z hliníku, vnější z betonu. Uvnitř té hliníkové dokáží udržet vakuum, simulovat sluneční záření, udržovat extrémně nízkou teplotu, podle potřeby. Vnější betonová stěna pak slouží jako stínění proti radioaktivitě a částečně i jako vakuová komora, protože mezi vnější a vnitřní stěnou je udržovántlak nižší, než atmosférický.

Největší ocelová vakuová nádoba bude cryostat ITERu. Je o něco menší, ale pořád je to macek. Uvnitř bude vakuum a teplota pod 80K. Tloušťka stěny je od 50mm do 250mm, tady je to dáno geometrií, která není z pohledu tlaku úplně ideální (ploché dno, sppousta průchodů atd.)

Poměrně malá trubka, jako má hyperloop) představující téměř nekonečný válec si vystačí s výrazně menší tloušťkou (odhaduji tradiční 1/2 palce), ovšem z hlediska bezpečnosti možná budou muset přidat.

Jak ITER, tak NASA mají uvnitř vysoké vakuum (10e-4 Pa). Hyperloopu má stačit výrazně vyšší tlak, 100 Pa, které je výrazně jednodušší dosáhnout.

Pokud dojde ke ztrátě hermetičnosti, předpokládám, že celý hyperloop bude rozdělen do segmentů, tudíž bude zastaven/zpomalen provoz.

Ale ano, souhlasím s tím, že bezpečnost bude největší problém. A moc nevěřím těm ekonomickým propočtům.

+8/0
19.2.2018 17:56

P37a95v90e67l 90S67o42v47i32č47k56a 4266448115762

Dobrou serii videií na tématiku "Proč Hyperloop nikdy nebude fungovat" lze najít na Youtube kanálu uživatele Thunderf00t.

0/0
19.2.2018 19:01

J18a18r51o77m57i57r 54F49a89r50e76k 4982323487

On Thunderf00t je taky dobrý mystifikátor.....

0/0
19.2.2018 19:20
Foto

P41a22v27e17l 46K51u65c42e77r96a 7809844488513

Fajn, jen jestli by neměla nejdříve přijít kanalizace indických měst. :-P Ale co, potrubí jako potrubí :-)

+19/0
19.2.2018 17:02







Najdete na iDNES.cz