Diskuse k článku

Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson

Společnost Virgin Hyperloop One, za kterou stojí britský miliardář Richard Branson, chce v Indii vybudovat superrychlý dopravní systém. Ten by cestu mezi městem Púna a chystaným letištěm v Bombaji zkrátil na pětadvacet minut, čímž by cestujícím ušetřil až tři hodiny. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a46n 48C90e94p10e47k 1264506710

A kdo mu tím bude jezdit? Ti milionáři z chatrčí? :-)

+1/0
20.2.2018 9:43

T12o83m83á83š 47M68o69r49a52v31č90í20k 3317886973295

Vsadil bych se, ze je tam vic milionaru nez u nas.

0/0
20.2.2018 10:13

D25a57v37i19d 34K76n83a43p70e88k 8287724446255

V Indii jsem během své měsíční cesty najezdil vlakem asi 5000 km. Indická železnice je fakt svět sám pro sebe. Častokrát se mi stalo, že vlak měl mít zpoždění 1 hodinu a nakonec měl zpoždění 5 hodin. Nikdo prostě nevěděl, kde ten vlak je a kdy se objeví.

Dvakrát se mi stalo, že na peroně byl úplně jiný vlak, než svítilo na ceduli na nástupišti. Indický systém totiž ukazuje vlak, který má stát na nástupišti podle jízního řádu, ne ten který tam opravdu stojí.

A rezervační system, kdy řadový Ind si musí rezervovat lístek 1 až 2 měsíce dopředu a teprve v den odjezdu se dozví, zda se do vlaku dostane, je masakr. Naštěstí cizinci mají svoje kvóty na rezervace, které zaručují, že se do vlaku dostanou lépe než Indové - ale také není nic jisté.

A to nemluvím o tom, že Indové u okýnka pro rezervace, informace prostě neumí udělat klasickou frontu. Tlačí se, křičí a předbíhají jeden přes druhé v domění, že tak to půjde rychleji. Nástup do vlaku formou - nejdřív věci oknem do vlaku, pak se rychle natlačit do dveří a pak nechat vystoupit ostatní. A když Ind dojí svůj oběd ve vlaku, přirozeně vyhodí plastikový talíř s příborem z okna. Ale pozor - ne nějak ledabyle, ale s velkou silou, aby talíř odletěl daleko od vlaku a nebyl nasát do dalšího okna.

Příměstské vlaky nemají žádné dveře, u dálkových vlaků se jezdí s otevřenými dveřmi. Takže občas se stane, že v návalu někdo vypadne z vlaku. Ale to je život.

+5/0
20.2.2018 9:09

D45a47n96i24e26l 54A53d11a16m 2697710911213

Indii by víc prospěla větší údržba nebo dokonce modernizace železnic, které jim postavili ti zlí kolonialisté. Cestování je tam hrozné - vagony jsou obložené lidmi i z vnějšku jako lepkavý bonbon vosami.

+4/0
20.2.2018 7:58

J64a22n 28D96ě94d 8696139883251

Hyperloop nebude nikde, protože je to blbost. Ano, krátký testovací úsek lze vytvořit a provozovat, ale to je tak asi všechno. Jediný stát na světě, který je to schopný realizovat jsou češi. A povede mezi tunelem na Jadran a Kanálem Odra-Labe-Berounka. Šéfové stavebních firem už se těší na tu "losovačku".

+3/0
20.2.2018 6:01

F37r52a51n85t36i55š73e22k 91F84o16l80d41y72n47a 3866720625815

Je to ekonomický nesmysl tyhle novoty jako železnice a vlaky... Když nepočítám extrémní náklady na vybudování železniční sítě, tak jsou tu hlavně nepřekonatelné technologické překážky. Vlivem střídání mrazů a horka brzy všechny koleje popraskají a novátoři budou mít z ostudy kabát. A co ty strašlivé energetické nároky... Víte kolik tun uhlí taková jedna mašina spořádá? A co doplňování vody, na to ti vědátoři nemysleli? Jsou to všechno hlupáci. Lidi neprodávejte koně, byli tu dříve a budou tu navždy, to je naše jistota!

+4/0
19.2.2018 23:39

J28a42n 20D63ě80d 8746779723971

Concorde je budoucnost dopravy. Pravda, má malou kapacitu a jeho provoz je drahý, ale lidi si rádi připlatí. Že je to nepohodlné? Ale vždyť je to cestování nadzvukovou rychlostí. Považte vašnosto. Buďte si jistý, že to je průlom. Ostatní jsou odepsaní! Ta velká pomalá a těžkopádná letadla. Pche! Je jen otázkou času kdy Concorde2.0 pokoří rychlost světla. A C3.0 pokoří i starýho Veverku cestou do Kauflandu pro zlevněnej rum.

0/0
20.2.2018 6:09

P96e16t17r 32A96n48d51r36ý21s37e38k 9253581636837

Hyperloopu fandím, nevím jestli je to technicky reálné, ale fandím tomu projektu a té myšlence. U nás v Česku nikdy VRT mít nebudeme, takže by pro nás hyperloop (pokud by se povedl vyvinout) mohl být záchrana. Pokud bychom se dnes rozhodli, že chceme vysokorychlostní vlaky, tak s naší rychlostí legislativní přípravy, výkupů a výstavby bychom páteřní trať mohli mít tak v roce 2050, možná později. V té době už by hyperloop mohl být vyvinut, takže bychom mohli kapitolu VRT přeskočit a rovnou stavět hyperloop. Rozhodně ale nevěřím, že se v nejbližších 20 letech u nás projedu něčím co jede rychlej než 160 km/h.

0/0
19.2.2018 23:30

T45o45m46á52š 29M42o89r23a38v40č51í38k 3647886683675

Já tomu zase na druhou stranu věřím. Některé úseky už jsou k tomu připravené, některé stačí jen trochu upravit. Navíc brzy se začne stavět i Brno-Přerov. I přes místní skepticismus, bych si na to vsadil velké peníze. (pokud se bavíme o víc než 160 km/h, třeba 200 km/h)

+1/0
20.2.2018 0:37

P92e45t19r 41A26n17d43r82ý44s65e39k 9643751246407

Myslim, ze na useku Brno Breclav je to taky prizpusobeno na vyssi rychlost nez 160, dokonce tam tehdy probihalo nejake testovani, kde jezdili dokonce 220, jezdi tama vlaky, ktere umi jezdit rychlej nez 160, ale presto se tam vic nez klasickych 160 jet nesmi, nevim kde je problem. Navic k te rychlosti 200 - neni to zadny prevrat za co bysme se meli placat po zadech, smysl ma 300 a vys, 200 je dobrych nekde na "regionalnich tratich"'kde jsou mesta blizko u sebe, jinak bychom v dalkove doprave meli mit vyssi ambice

+1/0
20.2.2018 2:19

T90o31m82á35š 64M26o23r88a61v60č68í64k 3127636573375

Brno-Břeclav testovali na cca 237 km/h. Ale myslím, že to je jeden z těch úseků, který se musí ještě trochu upravit, aby se tam 200 km/h mohlo jezdit. Ale dávalo by to smysl, Slováci chtějí na Břeclav taky 200 km/h, takže by to byl relativně dlouhý úsek Brno-Bratislava.

+3/0
20.2.2018 6:27

P97a79v84e10l 60M68o93r25a52v98e36c 3202139352568

Ach to počešťováníRv.

Indická města trochu znám, s lidmi z Pune se bavím každý týden, ale nikdy by mne nenapadlo to město počešťovat jako "Púna"..

0/0
19.2.2018 22:35

Ř40e93h74o21ř 73V87l74a38s75á70k 2624834761986

No však ten český název zřejmě kdysi nevznikl na základě toho, jak tomu říkali místní, ale na základě toho, jak tomu říkali kolonisté. Že anglické "Poona" Češi přepíší jako "Púna", to není zase tak divné.

https://leporelo.info/puna

0/0
20.2.2018 8:25

P93a54v30e82l 95M74o61r21a66v12e92c 3502969342138

Ale jo, to jsem pochopil. Jen se mi nelíbí takový styl počešťování za každou cenu. To je trochu nesmysl jako napsat "Serena Williamsová". Tak se ona nejmenuje, ona má příjmení Williams.

(někdy počešťování cizích názvů zase má smysl, když jsou fonetické důvody typu "v ruštině neexistuje hláska h" apod)

0/0
20.2.2018 12:07
Foto

P57e28t72r 19J60a41r54o97š 6383112961

No ja nevim jestli je to dobrej napad. Obavam se, ze to u tohodle na strese nebude uplne bezpecny.

+9/0
19.2.2018 21:00

V14o15j73t36a 71L93e64j48s80e46k 1521435139409

Jako já věřím, že to může fungovat, může to být i rychlý, ale vidím zásadní problém v kapacitě. Afaik chtěj (a je to rozumné), aby byly rozestupy mezi kapslema za jízdy dostatečné na zastavení v případě nehody. Z toho při uvažovaných rychlostech plyne maximálně jeden odjezd za 45 vteřin (neřeším brzdné účinky, jen rozumné přetížení, aby to obsah kapsle přežil). Kapsle pro 30 lidí. Tj. špičková hodinová kapacita je necelých 2500 lidí jednosměrně. A to na spojení velkoměst není úplně mnoho. I z Prahy do Brna odjede ve špičce více míst v autobusech a vlacích...a přidání dalších vlaků je realizovatelné. Ale rozšíření Hyperloopu nejde, kapsle moc větší být nemůže (poloměr oblouku, atp.) a další kolej přidáte jedině vybudováním dalšího tubusu.

0/−1
19.2.2018 20:34

M11a19r20t77i46n 21P75a18v36e82l 3301646594724

Ano, je to hlupak, vysvetlete mu to prosim. Stejne tak treba Elonu Muskovi a dalsim podobnym, kteri Vam nesahaji ani po kotniky.

0/0
19.2.2018 20:09

J51a74n 80D20ě31d 8636309623821

Oh, ne. Musk je genius. Geniální obchodník s nefunkčním a neužitečným nesmyslem jakéhokoliv druhu. Je to takový Horst Fuchs s nafouknutým obratem a rozpočtem. Jak říkám, genius. Narozdíl od Horsta vodí za nos jiné miliardáře, což je kumšt. Dokonalá iluze. A ty jeho vize jsou skutečně působivé. Škoda, že fyzika....

0/0
20.2.2018 6:16

M64i14l88a45n 33V97o40l62e62k 5339373246889

Mně je to jedno, ať si tam dělají, co chtějí, ale zajímaly by mě ty úspory 55 miliard dolarů. Jak k nim asi došel?

0/0
19.2.2018 19:47

M20a93r96e98k 86B92a37r36t24o95s 8856383656607

A ja myslel, že ba hyperlup už nie je po privatizácii priestor, no ono sa vždy niečo nájde.

0/0
19.2.2018 19:47

M80a92r69e61k 65R30a98b88a23n 3267571927523

Tak snad jim vcas vysvetlej, za na vagonu to opravdu nepujde.

+8/0
19.2.2018 19:32

M31i92c83h41a60e41l88a 22K56r82o17u73p19o68v85á 7650273954182

:-D

0/0
19.2.2018 19:35

P95a82v44e75l 34M67o76r42a95v50e42c 3412789872138

Nekažte jim zábavu, Darwinovy ceny potřebují nové kandidáty.:-P:-)

0/0
19.2.2018 22:36

P23a20v66e13l 43S16o71v75i49č41k38a 4726528725252

"S konceptem hyperloop přišel poprvé americký vizionář Elon Musk v roce 2013."

Ne, Musk tomu dal jen nové jméno jméno. Původní myšlenka je více než 100 let stará a přišel s ní Robbert Goddard. Hyperloop není novinka, je to jen dávno zavržený nápad, který prakticky nelze realizovat a už vůbec ne s udávanými ekonomickými parametry.

+6/0
19.2.2018 18:59

T81o49m16á88š 16T86a14t96í75č44e77k 5950222870888

Prej video: "První test potrubní dopravy se podařil." ;-D;-D;-D

Takový vozíček na liště jsme měli ve fyzice na střední, sloužilo to k demonstraci zrychlení, možná i impulsu. ;-D

+7/0
19.2.2018 18:18

T15o73m77á68š 35K54r86á38l 3928938857269

No to si zive dovedu predstavit. Deset Indu uvnitr hyperloopu dvacet na strese a tisice na nadrazi;-D;-D;-D

+24/0
19.2.2018 18:13

P41a42v27e94l 10S92c64h21e69l87l15e 3711303733137

V Brne budeme mit hyperlup mezi Batislavskou a Jugoslavskou, takze nas nejaka Indie nemuze ohromit...

+8/−2
19.2.2018 18:05

M76i95c56h11a74e98l 14K63o42n59e64č82n20ý 6172713479639

Tak jedině, že by tam něktěří občané kradli časoprostor;-D

0/0
19.2.2018 21:24

J48a45n 85D26ě30d 8106879103781

Hyperlump pro dopravu něco plánuje jo?

0/0
20.2.2018 6:02

I19v32a31n 61M22a11r64e23k 6434568352

. . . . .bude i v Indii. . . . . A on už někde je funguje ?

0/0
19.2.2018 17:57

T77o83m32á45š 37T54a53t56í20č65e18k 5750632600878

Jen v představách. Asi jako perpetuum mobile.

+1/0
19.2.2018 18:20

M72i10c21h71a88e25l 20K62o34n51e56č89n95ý 6272363879269

Skoro v Brně.;-D

+3/−2
19.2.2018 21:25

A35u25r26e57l 14B25a57b33i88c 9318620842

Hyperloop staví své úžasné superrychlé dráhy po celém světě. Přitom všichni tvrdili, že je to utopie.

0/−1
19.2.2018 17:48

J15a43r30o96m42í29r 36K73r40á53l 4950989164779

;-D A kde jezdí ?

+5/0
19.2.2018 17:55

P68a14v80e17l 70S17c53h72e91l11l88e 3561733953547

V nejakym animovanym serialu typu Futuramy?

+8/0
19.2.2018 18:19

T40o20m93á15š 10T61a35t37í21č52e31k 5540942380818

V tom to dopravuje lidi i bez kapslí! :-)

0/0
19.2.2018 18:21

J96a31n 39D84ě14d 8376889243831

Nicméně to není Hyperlump, to je ten systém z Cimrmanaova posla světla.

0/0
20.2.2018 6:11

T25o69m34á36š 59T89a88t55í43č71e50k 5950312130618

Kdepak se co buduje? Někde v Kalifornii má Vizionář cca kilometrovou zrezavělou trubku a tady tenhle podobně postižený uzavřel smlouvu, že do tří let postaví předváděcí prototyp.

0/0
19.2.2018 18:24

J46a57r19o74m16i18r 80F25a61r48e79k 4442613457

Zásadní problém je, že ještě neprokázali proveditelnost a už slibují zázraky.

+2/0
19.2.2018 18:27

J23a57r18o79m19í11r 72K72r21á52l 4940829964289

Na střeše se bude blbě sedět. ;-) Není nad vlak.

+6/0
19.2.2018 17:40

M45i48l92a50n 87C67h43a17l16u85p61a 7464666597583

Spíše než deklarované výhody a úspory vidím nepřekonatelné problémy.

+11/0
19.2.2018 17:04

L29u50k18á72š 93A94d91a16m44e84c 6880139370767

To každý kdo má mozek, ale tihle ti tumeláři a dotační podvodníci se opírají o lidi ,kteří mozek nemají.

+5/−1
19.2.2018 17:09

P10a73v42e45l 69V72a65l65e82n25t26a 7961301167303

Takže pokud se ty problémy podaří překonat tak zbudou ty úspory a výhody. Otázka je jaké problémy to jsou?

0/−2
19.2.2018 17:26

J22a74r92o66m85i58r 16F37a33r48e97k 4932393307

Nepřekonatelné :D

+1/0
19.2.2018 17:26

L56u91k75á37š 72A30d96a57m18e89c 6590839860147

OK já vám to vysvětlím. Největší vákuový prostor na zemi je komora velikosti řádove 30x30m je to obrovské betonévé monstrum o váze tisíců tun za naprosto šílené prachy. Dveře k tomu mají sílu přes půl metru.

No a dotační podvodník chce stavět prakticky to samé, jen řádově větší a dlouhé stovky km. Přičemž si to představuje jako tenkou trubku Je technicky prakticky nemožné něco takového udržet dlouhodobě hermetické, prostě je to nesmysl, ale hlavně . Kontrolní otázka co se stane , když plastikusový vagonek jedoucí rychlostí 1000km /hodinu v této trubce dorazí do čísti tratě kde došlo ke ztrátě hermetičnosti?

Prozradím vám to bude to náraz stejný jako do zdi trubička kaput, vagonek kaput, cestující kaput. a To je jeden z těch neřešitelných problémů.

+4/−1
19.2.2018 17:37

J47a10r37o38m18í89r 27K87r67á96l 4170639344809

Jako do zdi ne, on vzduch je dost stlačitelný. Ale pěkných pár minusových géček to bude. Nechtěl bych tam být.

+2/0
19.2.2018 17:42

J75a59r20o65m37i42r 44F27a31r66e10k 4592373467

Ta vakuová komora má dvojitou stěnu, vnitřní je z hliníku, vnější z betonu. Uvnitř té hliníkové dokáží udržet vakuum, simulovat sluneční záření, udržovat extrémně nízkou teplotu, podle potřeby. Vnější betonová stěna pak slouží jako stínění proti radioaktivitě a částečně i jako vakuová komora, protože mezi vnější a vnitřní stěnou je udržovántlak nižší, než atmosférický.

Největší ocelová vakuová nádoba bude cryostat ITERu. Je o něco menší, ale pořád je to macek. Uvnitř bude vakuum a teplota pod 80K. Tloušťka stěny je od 50mm do 250mm, tady je to dáno geometrií, která není z pohledu tlaku úplně ideální (ploché dno, sppousta průchodů atd.)

Poměrně malá trubka, jako má hyperloop) představující téměř nekonečný válec si vystačí s výrazně menší tloušťkou (odhaduji tradiční 1/2 palce), ovšem z hlediska bezpečnosti možná budou muset přidat.

Jak ITER, tak NASA mají uvnitř vysoké vakuum (10e-4 Pa). Hyperloopu má stačit výrazně vyšší tlak, 100 Pa, které je výrazně jednodušší dosáhnout.

Pokud dojde ke ztrátě hermetičnosti, předpokládám, že celý hyperloop bude rozdělen do segmentů, tudíž bude zastaven/zpomalen provoz.

Ale ano, souhlasím s tím, že bezpečnost bude největší problém. A moc nevěřím těm ekonomickým propočtům.

+8/0
19.2.2018 17:56

P47a29v45e87l 10S96o47v73i63č21k88a 4916298285632

Dobrou serii videií na tématiku "Proč Hyperloop nikdy nebude fungovat" lze najít na Youtube kanálu uživatele Thunderf00t.

0/0
19.2.2018 19:01

J66a46r55o42m38i60r 11F35a34r12e20k 4542363437

On Thunderf00t je taky dobrý mystifikátor.....

0/0
19.2.2018 19:20
Foto

P98a95v73e72l 94K30u67c46e78r27a 7869604408703

Fajn, jen jestli by neměla nejdříve přijít kanalizace indických měst. :-P Ale co, potrubí jako potrubí :-)

+19/0
19.2.2018 17:02

Najdete na iDNES.cz