Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson

Společnost Virgin Hyperloop One, za kterou stojí britský miliardář Richard Branson, chce v Indii vybudovat superrychlý dopravní systém. Ten by cestu mezi městem Púna a chystaným letištěm v Bombaji zkrátil na pětadvacet minut, čímž by cestujícím ušetřil až tři hodiny. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a25n 10C44e98p50e84k 1494576950

A kdo mu tím bude jezdit? Ti milionáři z chatrčí? :-)

+1/0
20.2.2018 9:43

T75o85m14á51š 62M61o53r37a32v64č54í72k 3567566793205

Vsadil bych se, ze je tam vic milionaru nez u nas.

0/0
20.2.2018 10:13

D41a64v12i53d 31K75n65a44p12e68k 8187234616315

V Indii jsem během své měsíční cesty najezdil vlakem asi 5000 km. Indická železnice je fakt svět sám pro sebe. Častokrát se mi stalo, že vlak měl mít zpoždění 1 hodinu a nakonec měl zpoždění 5 hodin. Nikdo prostě nevěděl, kde ten vlak je a kdy se objeví.

Dvakrát se mi stalo, že na peroně byl úplně jiný vlak, než svítilo na ceduli na nástupišti. Indický systém totiž ukazuje vlak, který má stát na nástupišti podle jízního řádu, ne ten který tam opravdu stojí.

A rezervační system, kdy řadový Ind si musí rezervovat lístek 1 až 2 měsíce dopředu a teprve v den odjezdu se dozví, zda se do vlaku dostane, je masakr. Naštěstí cizinci mají svoje kvóty na rezervace, které zaručují, že se do vlaku dostanou lépe než Indové - ale také není nic jisté.

A to nemluvím o tom, že Indové u okýnka pro rezervace, informace prostě neumí udělat klasickou frontu. Tlačí se, křičí a předbíhají jeden přes druhé v domění, že tak to půjde rychleji. Nástup do vlaku formou - nejdřív věci oknem do vlaku, pak se rychle natlačit do dveří a pak nechat vystoupit ostatní. A když Ind dojí svůj oběd ve vlaku, přirozeně vyhodí plastikový talíř s příborem z okna. Ale pozor - ne nějak ledabyle, ale s velkou silou, aby talíř odletěl daleko od vlaku a nebyl nasát do dalšího okna.

Příměstské vlaky nemají žádné dveře, u dálkových vlaků se jezdí s otevřenými dveřmi. Takže občas se stane, že v návalu někdo vypadne z vlaku. Ale to je život.

+5/0
20.2.2018 9:09

D40a33n82i73e68l 63A45d13a71m 2717670401633

Indii by víc prospěla větší údržba nebo dokonce modernizace železnic, které jim postavili ti zlí kolonialisté. Cestování je tam hrozné - vagony jsou obložené lidmi i z vnějšku jako lepkavý bonbon vosami.

+4/0
20.2.2018 7:58

J16a45n 29D67ě52d 8646889193291

Hyperloop nebude nikde, protože je to blbost. Ano, krátký testovací úsek lze vytvořit a provozovat, ale to je tak asi všechno. Jediný stát na světě, který je to schopný realizovat jsou češi. A povede mezi tunelem na Jadran a Kanálem Odra-Labe-Berounka. Šéfové stavebních firem už se těší na tu "losovačku".

+3/0
20.2.2018 6:01

F47r13a73n10t30i68š48e92k 52F39o75l10d33y31n89a 3816870265745

Je to ekonomický nesmysl tyhle novoty jako železnice a vlaky... Když nepočítám extrémní náklady na vybudování železniční sítě, tak jsou tu hlavně nepřekonatelné technologické překážky. Vlivem střídání mrazů a horka brzy všechny koleje popraskají a novátoři budou mít z ostudy kabát. A co ty strašlivé energetické nároky... Víte kolik tun uhlí taková jedna mašina spořádá? A co doplňování vody, na to ti vědátoři nemysleli? Jsou to všechno hlupáci. Lidi neprodávejte koně, byli tu dříve a budou tu navždy, to je naše jistota!

+4/0
19.2.2018 23:39

J38a92n 39D84ě90d 8216589973821

Concorde je budoucnost dopravy. Pravda, má malou kapacitu a jeho provoz je drahý, ale lidi si rádi připlatí. Že je to nepohodlné? Ale vždyť je to cestování nadzvukovou rychlostí. Považte vašnosto. Buďte si jistý, že to je průlom. Ostatní jsou odepsaní! Ta velká pomalá a těžkopádná letadla. Pche! Je jen otázkou času kdy Concorde2.0 pokoří rychlost světla. A C3.0 pokoří i starýho Veverku cestou do Kauflandu pro zlevněnej rum.

0/0
20.2.2018 6:09

P10e64t58r 71A22n20d84r78ý10s68e43k 9763631776287

Hyperloopu fandím, nevím jestli je to technicky reálné, ale fandím tomu projektu a té myšlence. U nás v Česku nikdy VRT mít nebudeme, takže by pro nás hyperloop (pokud by se povedl vyvinout) mohl být záchrana. Pokud bychom se dnes rozhodli, že chceme vysokorychlostní vlaky, tak s naší rychlostí legislativní přípravy, výkupů a výstavby bychom páteřní trať mohli mít tak v roce 2050, možná později. V té době už by hyperloop mohl být vyvinut, takže bychom mohli kapitolu VRT přeskočit a rovnou stavět hyperloop. Rozhodně ale nevěřím, že se v nejbližších 20 letech u nás projedu něčím co jede rychlej než 160 km/h.

0/0
19.2.2018 23:30

T37o64m62á82š 24M38o85r63a48v23č79í36k 3177276823875

Já tomu zase na druhou stranu věřím. Některé úseky už jsou k tomu připravené, některé stačí jen trochu upravit. Navíc brzy se začne stavět i Brno-Přerov. I přes místní skepticismus, bych si na to vsadil velké peníze. (pokud se bavíme o víc než 160 km/h, třeba 200 km/h)

+1/0
20.2.2018 0:37

P70e69t64r 92A87n80d13r87ý22s45e21k 9803291816977

Myslim, ze na useku Brno Breclav je to taky prizpusobeno na vyssi rychlost nez 160, dokonce tam tehdy probihalo nejake testovani, kde jezdili dokonce 220, jezdi tama vlaky, ktere umi jezdit rychlej nez 160, ale presto se tam vic nez klasickych 160 jet nesmi, nevim kde je problem. Navic k te rychlosti 200 - neni to zadny prevrat za co bysme se meli placat po zadech, smysl ma 300 a vys, 200 je dobrych nekde na "regionalnich tratich"'kde jsou mesta blizko u sebe, jinak bychom v dalkove doprave meli mit vyssi ambice

+1/0
20.2.2018 2:19

T73o24m21á56š 35M57o75r83a54v24č10í20k 3577416833775

Brno-Břeclav testovali na cca 237 km/h. Ale myslím, že to je jeden z těch úseků, který se musí ještě trochu upravit, aby se tam 200 km/h mohlo jezdit. Ale dávalo by to smysl, Slováci chtějí na Břeclav taky 200 km/h, takže by to byl relativně dlouhý úsek Brno-Bratislava.

+3/0
20.2.2018 6:27

P60a26v79e72l 16M98o84r40a56v61e74c 3692789272148

Ach to počešťováníRv.

Indická města trochu znám, s lidmi z Pune se bavím každý týden, ale nikdy by mne nenapadlo to město počešťovat jako "Púna"..

0/0
19.2.2018 22:35

Ř44e65h25o16ř 21V95l70a56s39á93k 2854204781866

No však ten český název zřejmě kdysi nevznikl na základě toho, jak tomu říkali místní, ale na základě toho, jak tomu říkali kolonisté. Že anglické "Poona" Češi přepíší jako "Púna", to není zase tak divné.

https://leporelo.info/puna

0/0
20.2.2018 8:25

P70a54v56e38l 66M59o63r49a19v90e74c 3392799102738

Ale jo, to jsem pochopil. Jen se mi nelíbí takový styl počešťování za každou cenu. To je trochu nesmysl jako napsat "Serena Williamsová". Tak se ona nejmenuje, ona má příjmení Williams.

(někdy počešťování cizích názvů zase má smysl, když jsou fonetické důvody typu "v ruštině neexistuje hláska h" apod)

0/0
20.2.2018 12:07
Foto

P82e15t14r 37J19a65r53o41š 6343712801

No ja nevim jestli je to dobrej napad. Obavam se, ze to u tohodle na strese nebude uplne bezpecny.

+9/0
19.2.2018 21:00

V89o68j49t77a 29L87e16j52s85e16k 1271415219669

Jako já věřím, že to může fungovat, může to být i rychlý, ale vidím zásadní problém v kapacitě. Afaik chtěj (a je to rozumné), aby byly rozestupy mezi kapslema za jízdy dostatečné na zastavení v případě nehody. Z toho při uvažovaných rychlostech plyne maximálně jeden odjezd za 45 vteřin (neřeším brzdné účinky, jen rozumné přetížení, aby to obsah kapsle přežil). Kapsle pro 30 lidí. Tj. špičková hodinová kapacita je necelých 2500 lidí jednosměrně. A to na spojení velkoměst není úplně mnoho. I z Prahy do Brna odjede ve špičce více míst v autobusech a vlacích...a přidání dalších vlaků je realizovatelné. Ale rozšíření Hyperloopu nejde, kapsle moc větší být nemůže (poloměr oblouku, atp.) a další kolej přidáte jedině vybudováním dalšího tubusu.

0/−1
19.2.2018 20:34

M49a94r56t34i41n 81P25a70v82e56l 3881806824684

Ano, je to hlupak, vysvetlete mu to prosim. Stejne tak treba Elonu Muskovi a dalsim podobnym, kteri Vam nesahaji ani po kotniky.

0/0
19.2.2018 20:09

J31a26n 22D31ě65d 8856699943981

Oh, ne. Musk je genius. Geniální obchodník s nefunkčním a neužitečným nesmyslem jakéhokoliv druhu. Je to takový Horst Fuchs s nafouknutým obratem a rozpočtem. Jak říkám, genius. Narozdíl od Horsta vodí za nos jiné miliardáře, což je kumšt. Dokonalá iluze. A ty jeho vize jsou skutečně působivé. Škoda, že fyzika....

0/0
20.2.2018 6:16

M41i70l85a32n 36V23o66l65e73k 5929693686709

Mně je to jedno, ať si tam dělají, co chtějí, ale zajímaly by mě ty úspory 55 miliard dolarů. Jak k nim asi došel?

0/0
19.2.2018 19:47

M96a17r92e89k 64B28a85r92t88o48s 8156463316687

A ja myslel, že ba hyperlup už nie je po privatizácii priestor, no ono sa vždy niečo nájde.

0/0
19.2.2018 19:47

M93a95r75e35k 96R54a94b24a62n 3547581887563

Tak snad jim vcas vysvetlej, za na vagonu to opravdu nepujde.

+8/0
19.2.2018 19:32

M26i90c24h87a22e10l60a 29K14r38o75u30p50o18v15á 7520323794852

:-D

0/0
19.2.2018 19:35

P15a54v72e68l 97M67o72r23a74v81e54c 3472409752718

Nekažte jim zábavu, Darwinovy ceny potřebují nové kandidáty.:-P:-)

0/0
19.2.2018 22:36

P69a12v73e60l 91S46o70v48i88č67k98a 4146558465882

"S konceptem hyperloop přišel poprvé americký vizionář Elon Musk v roce 2013."

Ne, Musk tomu dal jen nové jméno jméno. Původní myšlenka je více než 100 let stará a přišel s ní Robbert Goddard. Hyperloop není novinka, je to jen dávno zavržený nápad, který prakticky nelze realizovat a už vůbec ne s udávanými ekonomickými parametry.

+6/0
19.2.2018 18:59

T71o40m74á72š 82T11a52t31í26č30e49k 5850842460598

Prej video: "První test potrubní dopravy se podařil." ;-D;-D;-D

Takový vozíček na liště jsme měli ve fyzice na střední, sloužilo to k demonstraci zrychlení, možná i impulsu. ;-D

+7/0
19.2.2018 18:18

T89o45m53á77š 48K13r78á71l 3878488447159

No to si zive dovedu predstavit. Deset Indu uvnitr hyperloopu dvacet na strese a tisice na nadrazi;-D;-D;-D

+24/0
19.2.2018 18:13

P82a11v97e62l 26S76c84h20e24l72l66e 3921693263807

V Brne budeme mit hyperlup mezi Batislavskou a Jugoslavskou, takze nas nejaka Indie nemuze ohromit...

+8/−2
19.2.2018 18:05

M56i40c51h59a84e12l 38K76o63n60e77č96n85ý 6922673859349

Tak jedině, že by tam něktěří občané kradli časoprostor;-D

0/0
19.2.2018 21:24

J48a95n 68D29ě28d 8666339193101

Hyperlump pro dopravu něco plánuje jo?

0/0
20.2.2018 6:02

I36v45a26n 77M60a17r31e31k 6314418452

. . . . .bude i v Indii. . . . . A on už někde je funguje ?

0/0
19.2.2018 17:57

T87o59m13á54š 34T43a12t48í78č97e27k 5550852420538

Jen v představách. Asi jako perpetuum mobile.

+1/0
19.2.2018 18:20

M73i56c61h38a72e28l 50K84o74n92e59č85n98ý 6692743649709

Skoro v Brně.;-D

+3/−2
19.2.2018 21:25

A36u49r45e88l 91B24a94b83i64c 9848390112

Hyperloop staví své úžasné superrychlé dráhy po celém světě. Přitom všichni tvrdili, že je to utopie.

0/−1
19.2.2018 17:48

J18a89r40o44m17í43r 74K69r92á68l 4270479734379

;-D A kde jezdí ?

+5/0
19.2.2018 17:55

P61a73v57e12l 78S14c43h55e29l46l96e 3641813423667

V nejakym animovanym serialu typu Futuramy?

+8/0
19.2.2018 18:19

T53o17m43á21š 82T66a12t29í50č91e35k 5100932760678

V tom to dopravuje lidi i bez kapslí! :-)

0/0
19.2.2018 18:21

J32a96n 24D63ě62d 8306369613151

Nicméně to není Hyperlump, to je ten systém z Cimrmanaova posla světla.

0/0
20.2.2018 6:11

T35o66m61á69š 92T46a51t60í42č13e49k 5600832360898

Kdepak se co buduje? Někde v Kalifornii má Vizionář cca kilometrovou zrezavělou trubku a tady tenhle podobně postižený uzavřel smlouvu, že do tří let postaví předváděcí prototyp.

0/0
19.2.2018 18:24

J70a58r54o16m20i52r 13F49a78r61e23k 4982503277

Zásadní problém je, že ještě neprokázali proveditelnost a už slibují zázraky.

+2/0
19.2.2018 18:27

J78a45r27o55m37í84r 26K14r42á35l 4140499744679

Na střeše se bude blbě sedět. ;-) Není nad vlak.

+6/0
19.2.2018 17:40

M90i37l17a47n 70C33h92a14l75u29p51a 7624316277823

Spíše než deklarované výhody a úspory vidím nepřekonatelné problémy.

+11/0
19.2.2018 17:04

L79u46k11á42š 62A66d31a15m56e50c 6730669260287

To každý kdo má mozek, ale tihle ti tumeláři a dotační podvodníci se opírají o lidi ,kteří mozek nemají.

+5/−1
19.2.2018 17:09

P12a69v76e44l 58V50a54l75e38n26t34a 7741691977133

Takže pokud se ty problémy podaří překonat tak zbudou ty úspory a výhody. Otázka je jaké problémy to jsou?

0/−2
19.2.2018 17:26

J73a62r98o30m33i55r 66F48a41r15e33k 4162113907

Nepřekonatelné :D

+1/0
19.2.2018 17:26

L30u58k35á87š 56A27d80a84m86e68c 6420639130187

OK já vám to vysvětlím. Největší vákuový prostor na zemi je komora velikosti řádove 30x30m je to obrovské betonévé monstrum o váze tisíců tun za naprosto šílené prachy. Dveře k tomu mají sílu přes půl metru.

No a dotační podvodník chce stavět prakticky to samé, jen řádově větší a dlouhé stovky km. Přičemž si to představuje jako tenkou trubku Je technicky prakticky nemožné něco takového udržet dlouhodobě hermetické, prostě je to nesmysl, ale hlavně . Kontrolní otázka co se stane , když plastikusový vagonek jedoucí rychlostí 1000km /hodinu v této trubce dorazí do čísti tratě kde došlo ke ztrátě hermetičnosti?

Prozradím vám to bude to náraz stejný jako do zdi trubička kaput, vagonek kaput, cestující kaput. a To je jeden z těch neřešitelných problémů.

+4/−1
19.2.2018 17:37

J22a79r32o87m75í39r 87K68r51á57l 4630339264359

Jako do zdi ne, on vzduch je dost stlačitelný. Ale pěkných pár minusových géček to bude. Nechtěl bych tam být.

+2/0
19.2.2018 17:42

J81a10r18o42m83i89r 93F83a81r59e49k 4562433967

Ta vakuová komora má dvojitou stěnu, vnitřní je z hliníku, vnější z betonu. Uvnitř té hliníkové dokáží udržet vakuum, simulovat sluneční záření, udržovat extrémně nízkou teplotu, podle potřeby. Vnější betonová stěna pak slouží jako stínění proti radioaktivitě a částečně i jako vakuová komora, protože mezi vnější a vnitřní stěnou je udržovántlak nižší, než atmosférický.

Největší ocelová vakuová nádoba bude cryostat ITERu. Je o něco menší, ale pořád je to macek. Uvnitř bude vakuum a teplota pod 80K. Tloušťka stěny je od 50mm do 250mm, tady je to dáno geometrií, která není z pohledu tlaku úplně ideální (ploché dno, sppousta průchodů atd.)

Poměrně malá trubka, jako má hyperloop) představující téměř nekonečný válec si vystačí s výrazně menší tloušťkou (odhaduji tradiční 1/2 palce), ovšem z hlediska bezpečnosti možná budou muset přidat.

Jak ITER, tak NASA mají uvnitř vysoké vakuum (10e-4 Pa). Hyperloopu má stačit výrazně vyšší tlak, 100 Pa, které je výrazně jednodušší dosáhnout.

Pokud dojde ke ztrátě hermetičnosti, předpokládám, že celý hyperloop bude rozdělen do segmentů, tudíž bude zastaven/zpomalen provoz.

Ale ano, souhlasím s tím, že bezpečnost bude největší problém. A moc nevěřím těm ekonomickým propočtům.

+8/0
19.2.2018 17:56

P21a28v10e26l 19S11o84v52i78č93k20a 4446578335302

Dobrou serii videií na tématiku "Proč Hyperloop nikdy nebude fungovat" lze najít na Youtube kanálu uživatele Thunderf00t.

0/0
19.2.2018 19:01

J86a66r22o22m98i61r 51F75a74r82e18k 4912373977

On Thunderf00t je taky dobrý mystifikátor.....

0/0
19.2.2018 19:20
Foto

P71a48v29e95l 89K56u33c57e47r23a 7259504398313

Fajn, jen jestli by neměla nejdříve přijít kanalizace indických měst. :-P Ale co, potrubí jako potrubí :-)

+19/0
19.2.2018 17:02



Najdete na iDNES.cz