Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson

Společnost Virgin Hyperloop One, za kterou stojí britský miliardář Richard Branson, chce v Indii vybudovat superrychlý dopravní systém. Ten by cestu mezi městem Púna a chystaným letištěm v Bombaji zkrátil na pětadvacet minut, čímž by cestujícím ušetřil až tři hodiny. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a97n 34C92e69p95e65k 1124576340

A kdo mu tím bude jezdit? Ti milionáři z chatrčí? :-)

+1/0
20.2.2018 9:43

T30o89m48á24š 79M15o71r68a48v19č52í28k 3117586473525

Vsadil bych se, ze je tam vic milionaru nez u nas.

0/0
20.2.2018 10:13

D34a42v26i20d 24K16n55a29p45e89k 8707594756175

V Indii jsem během své měsíční cesty najezdil vlakem asi 5000 km. Indická železnice je fakt svět sám pro sebe. Častokrát se mi stalo, že vlak měl mít zpoždění 1 hodinu a nakonec měl zpoždění 5 hodin. Nikdo prostě nevěděl, kde ten vlak je a kdy se objeví.

Dvakrát se mi stalo, že na peroně byl úplně jiný vlak, než svítilo na ceduli na nástupišti. Indický systém totiž ukazuje vlak, který má stát na nástupišti podle jízního řádu, ne ten který tam opravdu stojí.

A rezervační system, kdy řadový Ind si musí rezervovat lístek 1 až 2 měsíce dopředu a teprve v den odjezdu se dozví, zda se do vlaku dostane, je masakr. Naštěstí cizinci mají svoje kvóty na rezervace, které zaručují, že se do vlaku dostanou lépe než Indové - ale také není nic jisté.

A to nemluvím o tom, že Indové u okýnka pro rezervace, informace prostě neumí udělat klasickou frontu. Tlačí se, křičí a předbíhají jeden přes druhé v domění, že tak to půjde rychleji. Nástup do vlaku formou - nejdřív věci oknem do vlaku, pak se rychle natlačit do dveří a pak nechat vystoupit ostatní. A když Ind dojí svůj oběd ve vlaku, přirozeně vyhodí plastikový talíř s příborem z okna. Ale pozor - ne nějak ledabyle, ale s velkou silou, aby talíř odletěl daleko od vlaku a nebyl nasát do dalšího okna.

Příměstské vlaky nemají žádné dveře, u dálkových vlaků se jezdí s otevřenými dveřmi. Takže občas se stane, že v návalu někdo vypadne z vlaku. Ale to je život.

+5/0
20.2.2018 9:09

D41a56n51i69e69l 96A55d91a40m 2847400111343

Indii by víc prospěla větší údržba nebo dokonce modernizace železnic, které jim postavili ti zlí kolonialisté. Cestování je tam hrozné - vagony jsou obložené lidmi i z vnějšku jako lepkavý bonbon vosami.

+4/0
20.2.2018 7:58

J46a60n 94D48ě85d 8496449623481

Hyperloop nebude nikde, protože je to blbost. Ano, krátký testovací úsek lze vytvořit a provozovat, ale to je tak asi všechno. Jediný stát na světě, který je to schopný realizovat jsou češi. A povede mezi tunelem na Jadran a Kanálem Odra-Labe-Berounka. Šéfové stavebních firem už se těší na tu "losovačku".

+3/0
20.2.2018 6:01

F90r43a28n74t70i13š33e19k 55F95o60l16d61y11n58a 3406610915605

Je to ekonomický nesmysl tyhle novoty jako železnice a vlaky... Když nepočítám extrémní náklady na vybudování železniční sítě, tak jsou tu hlavně nepřekonatelné technologické překážky. Vlivem střídání mrazů a horka brzy všechny koleje popraskají a novátoři budou mít z ostudy kabát. A co ty strašlivé energetické nároky... Víte kolik tun uhlí taková jedna mašina spořádá? A co doplňování vody, na to ti vědátoři nemysleli? Jsou to všechno hlupáci. Lidi neprodávejte koně, byli tu dříve a budou tu navždy, to je naše jistota!

+4/0
19.2.2018 23:39

J93a56n 85D19ě88d 8686949333951

Concorde je budoucnost dopravy. Pravda, má malou kapacitu a jeho provoz je drahý, ale lidi si rádi připlatí. Že je to nepohodlné? Ale vždyť je to cestování nadzvukovou rychlostí. Považte vašnosto. Buďte si jistý, že to je průlom. Ostatní jsou odepsaní! Ta velká pomalá a těžkopádná letadla. Pche! Je jen otázkou času kdy Concorde2.0 pokoří rychlost světla. A C3.0 pokoří i starýho Veverku cestou do Kauflandu pro zlevněnej rum.

0/0
20.2.2018 6:09

P13e31t24r 22A68n50d23r33ý94s98e93k 9313821846887

Hyperloopu fandím, nevím jestli je to technicky reálné, ale fandím tomu projektu a té myšlence. U nás v Česku nikdy VRT mít nebudeme, takže by pro nás hyperloop (pokud by se povedl vyvinout) mohl být záchrana. Pokud bychom se dnes rozhodli, že chceme vysokorychlostní vlaky, tak s naší rychlostí legislativní přípravy, výkupů a výstavby bychom páteřní trať mohli mít tak v roce 2050, možná později. V té době už by hyperloop mohl být vyvinut, takže bychom mohli kapitolu VRT přeskočit a rovnou stavět hyperloop. Rozhodně ale nevěřím, že se v nejbližších 20 letech u nás projedu něčím co jede rychlej než 160 km/h.

0/0
19.2.2018 23:30

T78o93m71á45š 11M63o85r93a88v50č16í61k 3817536583785

Já tomu zase na druhou stranu věřím. Některé úseky už jsou k tomu připravené, některé stačí jen trochu upravit. Navíc brzy se začne stavět i Brno-Přerov. I přes místní skepticismus, bych si na to vsadil velké peníze. (pokud se bavíme o víc než 160 km/h, třeba 200 km/h)

+1/0
20.2.2018 0:37

P46e16t30r 87A40n82d91r65ý48s77e62k 9413671696767

Myslim, ze na useku Brno Breclav je to taky prizpusobeno na vyssi rychlost nez 160, dokonce tam tehdy probihalo nejake testovani, kde jezdili dokonce 220, jezdi tama vlaky, ktere umi jezdit rychlej nez 160, ale presto se tam vic nez klasickych 160 jet nesmi, nevim kde je problem. Navic k te rychlosti 200 - neni to zadny prevrat za co bysme se meli placat po zadech, smysl ma 300 a vys, 200 je dobrych nekde na "regionalnich tratich"'kde jsou mesta blizko u sebe, jinak bychom v dalkove doprave meli mit vyssi ambice

+1/0
20.2.2018 2:19

T18o67m17á25š 27M33o92r69a19v18č41í72k 3167176683685

Brno-Břeclav testovali na cca 237 km/h. Ale myslím, že to je jeden z těch úseků, který se musí ještě trochu upravit, aby se tam 200 km/h mohlo jezdit. Ale dávalo by to smysl, Slováci chtějí na Břeclav taky 200 km/h, takže by to byl relativně dlouhý úsek Brno-Bratislava.

+3/0
20.2.2018 6:27

P73a25v62e86l 10M94o53r16a86v37e33c 3662489322288

Ach to počešťováníRv.

Indická města trochu znám, s lidmi z Pune se bavím každý týden, ale nikdy by mne nenapadlo to město počešťovat jako "Púna"..

0/0
19.2.2018 22:35

Ř33e21h41o48ř 53V66l36a34s85á75k 2964214551676

No však ten český název zřejmě kdysi nevznikl na základě toho, jak tomu říkali místní, ale na základě toho, jak tomu říkali kolonisté. Že anglické "Poona" Češi přepíší jako "Púna", to není zase tak divné.

https://leporelo.info/puna

0/0
20.2.2018 8:25

P75a83v96e79l 13M46o77r80a68v81e64c 3602309862938

Ale jo, to jsem pochopil. Jen se mi nelíbí takový styl počešťování za každou cenu. To je trochu nesmysl jako napsat "Serena Williamsová". Tak se ona nejmenuje, ona má příjmení Williams.

(někdy počešťování cizích názvů zase má smysl, když jsou fonetické důvody typu "v ruštině neexistuje hláska h" apod)

0/0
20.2.2018 12:07
Foto

P65e53t47r 89J83a29r40o67š 6623112411

No ja nevim jestli je to dobrej napad. Obavam se, ze to u tohodle na strese nebude uplne bezpecny.

+9/0
19.2.2018 21:00

V48o39j85t89a 87L48e85j39s12e40k 1521635129539

Jako já věřím, že to může fungovat, může to být i rychlý, ale vidím zásadní problém v kapacitě. Afaik chtěj (a je to rozumné), aby byly rozestupy mezi kapslema za jízdy dostatečné na zastavení v případě nehody. Z toho při uvažovaných rychlostech plyne maximálně jeden odjezd za 45 vteřin (neřeším brzdné účinky, jen rozumné přetížení, aby to obsah kapsle přežil). Kapsle pro 30 lidí. Tj. špičková hodinová kapacita je necelých 2500 lidí jednosměrně. A to na spojení velkoměst není úplně mnoho. I z Prahy do Brna odjede ve špičce více míst v autobusech a vlacích...a přidání dalších vlaků je realizovatelné. Ale rozšíření Hyperloopu nejde, kapsle moc větší být nemůže (poloměr oblouku, atp.) a další kolej přidáte jedině vybudováním dalšího tubusu.

0/−1
19.2.2018 20:34

M47a63r39t76i86n 33P78a42v67e42l 3381166374354

Ano, je to hlupak, vysvetlete mu to prosim. Stejne tak treba Elonu Muskovi a dalsim podobnym, kteri Vam nesahaji ani po kotniky.

0/0
19.2.2018 20:09

J36a17n 30D94ě47d 8646179913901

Oh, ne. Musk je genius. Geniální obchodník s nefunkčním a neužitečným nesmyslem jakéhokoliv druhu. Je to takový Horst Fuchs s nafouknutým obratem a rozpočtem. Jak říkám, genius. Narozdíl od Horsta vodí za nos jiné miliardáře, což je kumšt. Dokonalá iluze. A ty jeho vize jsou skutečně působivé. Škoda, že fyzika....

0/0
20.2.2018 6:16

M79i42l77a30n 27V56o50l12e51k 5929523296899

Mně je to jedno, ať si tam dělají, co chtějí, ale zajímaly by mě ty úspory 55 miliard dolarů. Jak k nim asi došel?

0/0
19.2.2018 19:47

M63a80r39e32k 98B79a95r56t82o60s 8226593326817

A ja myslel, že ba hyperlup už nie je po privatizácii priestor, no ono sa vždy niečo nájde.

0/0
19.2.2018 19:47

M44a15r97e94k 61R56a82b95a97n 3657161327903

Tak snad jim vcas vysvetlej, za na vagonu to opravdu nepujde.

+8/0
19.2.2018 19:32

M65i90c44h62a17e45l71a 36K90r72o47u83p20o44v17á 7280293284972

:-D

0/0
19.2.2018 19:35

P45a22v44e14l 55M41o95r45a92v64e24c 3332989182248

Nekažte jim zábavu, Darwinovy ceny potřebují nové kandidáty.:-P:-)

0/0
19.2.2018 22:36

P15a21v30e53l 76S86o94v89i70č66k24a 4836268495642

"S konceptem hyperloop přišel poprvé americký vizionář Elon Musk v roce 2013."

Ne, Musk tomu dal jen nové jméno jméno. Původní myšlenka je více než 100 let stará a přišel s ní Robbert Goddard. Hyperloop není novinka, je to jen dávno zavržený nápad, který prakticky nelze realizovat a už vůbec ne s udávanými ekonomickými parametry.

+6/0
19.2.2018 18:59

T79o67m69á20š 55T60a44t13í66č70e51k 5170222670728

Prej video: "První test potrubní dopravy se podařil." ;-D;-D;-D

Takový vozíček na liště jsme měli ve fyzice na střední, sloužilo to k demonstraci zrychlení, možná i impulsu. ;-D

+7/0
19.2.2018 18:18

T39o69m14á32š 85K74r52á41l 3128548507779

No to si zive dovedu predstavit. Deset Indu uvnitr hyperloopu dvacet na strese a tisice na nadrazi;-D;-D;-D

+24/0
19.2.2018 18:13

P89a71v25e55l 80S26c84h55e62l88l61e 3621703183627

V Brne budeme mit hyperlup mezi Batislavskou a Jugoslavskou, takze nas nejaka Indie nemuze ohromit...

+8/−2
19.2.2018 18:05

M34i78c82h32a96e36l 54K79o93n62e88č33n48ý 6642253689779

Tak jedině, že by tam něktěří občané kradli časoprostor;-D

0/0
19.2.2018 21:24

J70a72n 87D20ě88d 8346329653151

Hyperlump pro dopravu něco plánuje jo?

0/0
20.2.2018 6:02

I82v77a16n 42M23a33r90e28k 6614298322

. . . . .bude i v Indii. . . . . A on už někde je funguje ?

0/0
19.2.2018 17:57

T52o50m45á90š 31T92a91t92í46č90e46k 5300822900978

Jen v představách. Asi jako perpetuum mobile.

+1/0
19.2.2018 18:20

M30i51c93h98a56e27l 26K23o58n47e46č79n39ý 6972153859449

Skoro v Brně.;-D

+3/−2
19.2.2018 21:25

A91u25r37e35l 80B65a27b96i41c 9858730672

Hyperloop staví své úžasné superrychlé dráhy po celém světě. Přitom všichni tvrdili, že je to utopie.

0/−1
19.2.2018 17:48

J62a93r24o44m92í80r 95K28r14á12l 4150389904969

;-D A kde jezdí ?

+5/0
19.2.2018 17:55

P53a50v62e92l 87S59c55h54e14l55l64e 3271633343967

V nejakym animovanym serialu typu Futuramy?

+8/0
19.2.2018 18:19

T67o70m52á58š 60T64a32t12í86č58e11k 5850812420858

V tom to dopravuje lidi i bez kapslí! :-)

0/0
19.2.2018 18:21

J85a45n 38D36ě25d 8636139523351

Nicméně to není Hyperlump, to je ten systém z Cimrmanaova posla světla.

0/0
20.2.2018 6:11

T28o23m57á47š 59T26a38t56í98č59e43k 5590562770368

Kdepak se co buduje? Někde v Kalifornii má Vizionář cca kilometrovou zrezavělou trubku a tady tenhle podobně postižený uzavřel smlouvu, že do tří let postaví předváděcí prototyp.

0/0
19.2.2018 18:24

J73a51r63o14m91i12r 77F23a67r28e20k 4362893487

Zásadní problém je, že ještě neprokázali proveditelnost a už slibují zázraky.

+2/0
19.2.2018 18:27

J69a93r25o44m33í45r 12K26r72á84l 4570119114359

Na střeše se bude blbě sedět. ;-) Není nad vlak.

+6/0
19.2.2018 17:40

M47i81l39a17n 18C63h84a60l58u20p49a 7574156547393

Spíše než deklarované výhody a úspory vidím nepřekonatelné problémy.

+11/0
19.2.2018 17:04

L36u32k36á88š 85A15d44a97m35e21c 6740209110657

To každý kdo má mozek, ale tihle ti tumeláři a dotační podvodníci se opírají o lidi ,kteří mozek nemají.

+5/−1
19.2.2018 17:09

P15a12v89e75l 39V40a38l20e12n71t15a 7871201827743

Takže pokud se ty problémy podaří překonat tak zbudou ty úspory a výhody. Otázka je jaké problémy to jsou?

0/−2
19.2.2018 17:26

J86a28r89o72m88i49r 58F68a25r95e90k 4492563277

Nepřekonatelné :D

+1/0
19.2.2018 17:26

L42u97k61á29š 54A55d30a73m28e73c 6260289340607

OK já vám to vysvětlím. Největší vákuový prostor na zemi je komora velikosti řádove 30x30m je to obrovské betonévé monstrum o váze tisíců tun za naprosto šílené prachy. Dveře k tomu mají sílu přes půl metru.

No a dotační podvodník chce stavět prakticky to samé, jen řádově větší a dlouhé stovky km. Přičemž si to představuje jako tenkou trubku Je technicky prakticky nemožné něco takového udržet dlouhodobě hermetické, prostě je to nesmysl, ale hlavně . Kontrolní otázka co se stane , když plastikusový vagonek jedoucí rychlostí 1000km /hodinu v této trubce dorazí do čísti tratě kde došlo ke ztrátě hermetičnosti?

Prozradím vám to bude to náraz stejný jako do zdi trubička kaput, vagonek kaput, cestující kaput. a To je jeden z těch neřešitelných problémů.

+4/−1
19.2.2018 17:37

J31a11r74o32m69í21r 16K31r11á30l 4600169464869

Jako do zdi ne, on vzduch je dost stlačitelný. Ale pěkných pár minusových géček to bude. Nechtěl bych tam být.

+2/0
19.2.2018 17:42

J93a84r89o82m20i77r 13F19a84r42e64k 4612113687

Ta vakuová komora má dvojitou stěnu, vnitřní je z hliníku, vnější z betonu. Uvnitř té hliníkové dokáží udržet vakuum, simulovat sluneční záření, udržovat extrémně nízkou teplotu, podle potřeby. Vnější betonová stěna pak slouží jako stínění proti radioaktivitě a částečně i jako vakuová komora, protože mezi vnější a vnitřní stěnou je udržovántlak nižší, než atmosférický.

Největší ocelová vakuová nádoba bude cryostat ITERu. Je o něco menší, ale pořád je to macek. Uvnitř bude vakuum a teplota pod 80K. Tloušťka stěny je od 50mm do 250mm, tady je to dáno geometrií, která není z pohledu tlaku úplně ideální (ploché dno, sppousta průchodů atd.)

Poměrně malá trubka, jako má hyperloop) představující téměř nekonečný válec si vystačí s výrazně menší tloušťkou (odhaduji tradiční 1/2 palce), ovšem z hlediska bezpečnosti možná budou muset přidat.

Jak ITER, tak NASA mají uvnitř vysoké vakuum (10e-4 Pa). Hyperloopu má stačit výrazně vyšší tlak, 100 Pa, které je výrazně jednodušší dosáhnout.

Pokud dojde ke ztrátě hermetičnosti, předpokládám, že celý hyperloop bude rozdělen do segmentů, tudíž bude zastaven/zpomalen provoz.

Ale ano, souhlasím s tím, že bezpečnost bude největší problém. A moc nevěřím těm ekonomickým propočtům.

+8/0
19.2.2018 17:56

P54a72v54e63l 88S37o66v49i72č30k37a 4496958405762

Dobrou serii videií na tématiku "Proč Hyperloop nikdy nebude fungovat" lze najít na Youtube kanálu uživatele Thunderf00t.

0/0
19.2.2018 19:01

J10a22r17o68m35i87r 37F90a15r50e30k 4502453677

On Thunderf00t je taky dobrý mystifikátor.....

0/0
19.2.2018 19:20
Foto

P20a69v67e52l 61K57u56c65e71r78a 7789464308633

Fajn, jen jestli by neměla nejdříve přijít kanalizace indických měst. :-P Ale co, potrubí jako potrubí :-)

+19/0
19.2.2018 17:02







Najdete na iDNES.cz