Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i67ř19í 39D49o62l86e83ž86e50l 9159625101270

hnulo se z místa, zpět na začátek, bravo ;-D

+23/0
doporučit
20.2.2018 11:34

J16i71ř52í 57S24c61h43m66i55d26t 5730223674305

Dnes je zřejmé, že naše tratě jsou už nyní přetížené a na svých limitech, přesto jsou vlaky plné a přidávat už není jak, je zde tlak dostat kamiony ze silnic nebo alespoň jejich část, ale bohužel přetížené tratě je už nemají jak rychle přepravit. Nutnost dalšího rozvoje železnice je zřejmá, otázka je jakou cestou jít, která varianta je pro naší zemi optimální. Myslím si že vysokorychlostní propojení naší země na evropskou síť jak východo-západním směrem, tak severo-jižním je do budoucna nevyhnutelnou nutností, pokud chceme dostat naší zemi na evropskou úroveň. Optimální cestování je jet do Chorvatska k moři, do Dolomit na lyže vlakem a pak na konkrétní místo autobusem. To by mohlo značně ulevit dálniční síti, která je ve prázdninových špičkách a nejen, přetížená. O ekologickém a bezpečnostním přínosu nemá cenu ani diskutovat.

+14/−2
doporučit
20.2.2018 11:59

M32i79l70a78n 32V63o13l13e22k 5239463236179

Podle mne má v ČR smysl investovat hlavně do příměstských tratí pro denní dojíždění. Ale ne jen u Prahy, ale aspoň u všech okresních měst. Když vidím, jak se na vedlejších tratí jezdí tak 60 km/h a před nechráněnými přejezdy klidně i 10 km/h, tak je to horší než za dob páry.

+7/0
doporučit
20.2.2018 17:56

R26a74d55e35k 14J47a92n60a46t43a 9535886204862

"Ryhlotrať by měla stát 650 miliard korun"

---

Dneska novinář dokáže vytvořit nadpis s překlepem a navíc lživý. 650 mld. by měla stát nikoliv jedna tra+t, ale kompletní VRT síť v ČR, jak se ostatně v článku píše.

+6/0
doporučit
20.2.2018 13:57

J77a21k91u65b 36F93e65i60f16a78r 7369399456249

Ještě mi není 50, ale je jasné, že se té trati nedožiju;-(

+5/0
doporučit
20.2.2018 17:23

J13a58n 39C20e10p53e26k 1914106900

Valím oči. To jsou naprosto přesné informace. Nejdříve v článku nadpis, že rychlotrať asi 1 bude stát 650 miliard a pak na závěr, že celé síť rychlotratí bude stát 650 miliard. Tak co je správně? A dále v obrázcích porovnávat šinkanzen s railjetem fakt teda moc nejde. :-/

+5/0
doporučit
20.2.2018 11:45

R69o74m74a69n 85V46a26c89e22k 7752346918

Spíš mě děsí prohlášení některých lidí, když prohlásí, že naše tzv.rychlotratě by stačilo projektovat na 110-130km/hod. Z toho si svět teda sedne na prdel. A nebo budeme pro prdel.

+5/−1
doporučit
20.2.2018 13:08

L30e56o20š 29L50i64t67e75r98á73k 5119786571862

Pokud vysokorychlostní trať nenapojí na obou koncích na naše sousedy s odpovídajícími parametry tratě, pak jde o vyhozené peníze. EU

+4/0
doporučit
21.2.2018 9:22

M13i42l87o65š 69D85v20o11ř94á61k 8285957746691

Ťok na idnesu stavi infrastrukturu jako divy - realne ale dokaze vyplodit tak kilometr dalnice rocne. A to jeste horkotěžko.

a takhle papírově maka cely ten maskovací burešův ansábl jen tady v jeho mediích

+4/0
doporučit
20.2.2018 15:00

M62i45c27h69a88l 20P38t82á10č80e13k 5616339339905

Do 12 let, jo? Ha - ha! Kdybych si byl jist, že těch 12 let ještě dožiju, vsadil bych cokoliv, ze NIKOLI.

+4/0
doporučit
20.2.2018 11:35

J95a72k95u22b 97K42o83s11m55i15d48e80r 4282608583

Ve videu bylo, že pro pána je trasa Praha - Berlín už na letadlo ... Tak proč skoro nikdo do Ostravy z Prahy nelétá a všichni jedou vlakem? ( Z Prahy je Berlin + - stejně daleko, jako Ostrava )

+2/0
doporučit
20.2.2018 18:40

J10a54n 88J97e23m62e55l41k88a 1465570

Nechci jim kazit to budovatelské nadšení. Ale realita je taková, že za 30 let se neopravily ani koridory a ještě se z nich stal děsný low cost - jako třeba jednokolejné úseky.

A co je problém? Že na zbytek sítě téměř nesáhli. A to je 6500km? A ty koleje mají 50 let a prostě životnost končí. A nebavíme se jen o regionálních tratích. Včetně Hradce, Berouna, Kladna, Frýdku a hromady dalších.

Takže tady podle mě - buďto vyžere všechny peníze megalomanská VRT jako Praha Ústí, kde už to není daleko od 200 mld. Přestože, Boleslav, Turnov (Liberec) má směšné spojení. A na ostatní "jako" nebudou prachy, tak to zruší.

A co je v Anglii, vystupují z EU a omezují plány na VRT a budou více investovat do oprav.

+2/−2
doporučit
20.2.2018 14:59

Z30d42e17n62ě18k 62H86r19u98b87ý 5325828751376

Bohužel to trasování přes Vysočinu je nesmysl. Větší užitek by přinesla trať paralelně se stávajícím koridorem, která by obsloužila 200 tis. region Hradec/Pardubice a 100 tis. Olomouc s následným větvením na Brno a Ostravu. To by ulevilo hlavnímu koridoru mnohem víc.

+2/−4
doporučit
20.2.2018 14:12

G77e44o70r63g 50K38o20m31b51e80r57e71c 9354191386491

Mam dojem ze dulezitejsi by bylo metro co by spojilo stred Prahy s letistem Ruzyne.

+1/0
doporučit
20.2.2018 18:19

M40i16r74o50s21l50a93v 91L96u84k93á19š61e69k 2777719222693

Už píšeme i o sci-fi ??? V naší republice se o tom hovoří xx let, peníze za projekty vyhazují, ale výsledky se dostavují možná až tak za 100 let pokud je příznivá konstelace hvězd a projekt nezačne krachem nebo defraudací státních peněz . Tak nechápu o čem tu vlastně hovoří. Toho se nikdo z nás stejně nedožije.

+1/0
doporučit
20.2.2018 17:35

R44a28d84i76m 48S17i47m98u89n35e15k 2460370766804

nedávno tu byl článek, že výstavba metre z motole na letiště by trvala 11 let :-)

+1/0
doporučit
20.2.2018 15:21

E59r56i25k 17L35e25v36i50n77s66k64ý 8441104683805

Tak evropska sit zeleznic nas uz uspesne obchazi, i z Berlina do Vidne se uz rychleji jezdi pres Norimberk, nez pres Prahu. Tuhle zemi proste kazdy radeji objede. Jeste by kolem mohli postavit plot, aby sem nekdo nahodou nezabloudil a nezranil se tu.

+1/0
doporučit
20.2.2018 13:14

M13i85c58h64a73l 20N64o63v66a67k 7139226607671

jj jeden krok vpred, jeden stranou a dva zpatky ... takhle to vazne dodelate do roku 3000 :D ...

+1/0
doporučit
20.2.2018 12:27

J86a59n 57B26a38r11t22u61š63k86a 7546181761163

Rozhodující by mělo být posouzení "náklady versus výkon". Výkon v tomto případě : co to přinese regionu a to nejen ČR jako celku ale i dotčeným oblastem.

+1/0
doporučit
20.2.2018 11:25

P20e83t72r 46B39á19č32a 8295866725135

650 miliard boze.

Chci D35/43 a ne nejaky smesny vlaky.

+3/−10
doporučit
20.2.2018 15:37

V70á94c92l58a49v 31A13p75l81t90a16u17e28r 7715665681502

Podle mě je naše železnice,teda aspoň hlavní tahy dnes už na úrovni.Proto nepochopím proč zase stavět další vysoko rychlostní trať a jen mezi Prahou a Brnem.Když už tak od hranic k hranicím.Dnes to ale už stejně není potřeba,protože Němci už si postavili svoji trať která jde okolo našich hranic a už výstavba naší trati je bezpředmětná.Jestli bude někdo tvrdit že je potřeba dostat náklad z kamionů na koleje tak je to úplně zcestné.Jezdil jsem s kamionem a vím že se dnes vyrábí přímo do výroby a né do skladu na zásoby.To znamená že se to z auta bere přímo na linku.Jak by jste to chtěli dělat s dráhou která je pomalá a více náklady nikdo nepočítá?To znamená ve firmě to naložit,odvézt na nádraží,přeložit a než se vagon dostane do nějakého vlaku a přejede se všema zastávkama republiku tak ještě se musí opět vyložit a převezt do firmy.To už je kamion nazpět na té samé nakládce.

+2/−9
doporučit
20.2.2018 11:44

J32o70s19e65f 42P57i53š82v94e66j81c 5506456678719

Za 650 mld. Kč budou Brňáci (a malé přilehlé okolí) jezdit do práce do Prahy nebo do Vídně a Pražáci (a malé přilehlé okolí) do Brna nebo do Berlína, ostatní tak možná 1x ročně na dovolenou - to se tedy skutečně vyplatí! :-/

+2/−11
doporučit
20.2.2018 12:55

R84i23c66h16a28r13d 23M65i50c41h94a24l13o76w53s73k72i 1491809965266

Tak zrovna o tom by mělo být referendum, aby si lidi konečně uvědomili jak se tu plýtvá jejich penězi. Na léky a léčení peníze nejsou, ale na hlouposti, které nikomu nic nepřinesou se požijí daně právě těch, kteří tím vlakem nikdy nepojedou.

+1/−9
doporučit
20.2.2018 13:29

R62i46c37h46a49r75d 54M64i31c34h46a32l44o31w14s14k60i 1491479185156

Vyhozené peníze, ale důležité je, že to zaplatí všichni a zejména Ti, kteří tu trať nikdy nevyužijí.

+1/−10
doporučit
20.2.2018 13:14

A68d34a47m 42F50a15r50i91n19i11c 5632707556316

nojo jinde dostali predbezne propojeni pro hyperloop tunel ny <-> dc a tady konzervativne a bezpecne pomalu ale predsi kupredu...

0/−1
doporučit
20.2.2018 12:34







Najdete na iDNES.cz