Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

F70r61a97n20t55i67š63e41k 59L60u11k26e64š 7178330575196

Jde spíš o to,že to je psychicky náročná profese a i kdyby za to dávali 100tis. Kč,tak stejně se najde málo odvážlivců...Není to pro každého....

+11/0
doporučit
21.2.2018 18:25

T96o85m92á91š 76H65e54ř77m73á62n44e76k 7244977685

když vidím jak v molochu čd/sždc bují arogance vedení tak se ani nedivím že se k nim lidi nehrnou

+6/0
doporučit
21.2.2018 16:52

J49i36ř23í 88K68r42e11j65č90a 8924331206

Dokud nebudou platy strojvůdců několikanásobky toho, co berou pracanti v ziskuchtivých neziskovkách, neoplatí se jim studovat takovýto obor.

+6/−2
doporučit
21.2.2018 17:14

P15e36t20r 89K63o64r59b56e61l 9716847920952

To jste mohli přes kopírák napsat i o výpravčích. Bez nich se žádný vlak nerozjede.

+4/−1
doporučit
21.2.2018 15:42

R52o42b80e15r29t 63M45a62t41u75l37a 8937439886765

Průměr 37 tisíc hrubého není nic moc vzhledem k tomu, že když trochu zaspíte tak zastavíte hodně daleko za zastávkou a budete mít velkej průšvih...

+3/0
doporučit
21.2.2018 18:16

J94o30s12e98f 53M55e49r50u63n71k79a 6212640503167

Můj nejlepší kámoš je strojvedoucí. Podle toho, co říká - tak někdy před 15-20 lety vyhodili hodně strojvedoucích, protože se na dráze vše utlumovalo. A samozřejmě každý musí mít 3 auta. No - a pak po 10 letech přišli naši top-manageři na to, že strojvedoucí najednou chybí. A tak se postupně začal počet navyšovat, ale je otázka, zda to není na úkor kvalifikace ( můj kámoš má obchodní akademii a absolvoval nějaký kurz a testy, ale také tam mají třeba kuchaře - pokud to umí, proč ne ). Dalším problémem je i to, že platy sice nemají špatné, ale jsou neustále jednou nohou v kriminále, mají odpovědnost za lidi a to ty mladé moc neláká. Krom toho, když mají rodinu, není zrovna odvaz přespávat v nějakém blbákově 10 km od nejbližší civilizace a čekat na novou směnu. V některých krajích je to sice lepší, ale u nás na Vysočině ne - tam spí v Jihlávce nebo Křižanově, kde "chcípl pes", v přestávce si ani to pivo nemůžou koupit, to by znamenalo 5 km pěšky na nejbližší benzínku. No - a za rozdělení na České dráhy, Cargo a SŽDC, kde nešlo o nějaké zefektivnění, ale o koryta, bych zodpovědné osoby poslal Kimovi, aby se jeho pejsci najedli. Pochopitelně na vlastní náklady těchto "odborníků"

+2/0
doporučit
22.2.2018 9:59

J77i51ř30í 92S25c98h29m59i70d38t 5860563724595

Klid nebude jen nedostatek strojvedoucích, ale i jiných profesí pokud se vedení nevzpamatuje včas a nebude personální politiku dělat tak, že přemlouvá lidi, kteří už mají nárok na důchod, aby ještě zůstali pracovat, to zatím částečně funguje neboť se ještě nechodí v 65 do důchodu, ale až se chodit bude, tak jich už moc přesluhovat nebude chtít, takhle se personální politika neděláRvRvRv.

+2/0
doporučit
21.2.2018 17:10

P81a95v30e74l 82J60o41n69á85š 5481495129915

Něco podobného je u pilotů vrtulníkářů.

+1/0
doporučit
21.2.2018 18:37
Foto

O27n43d49r52e80j 22V35a97l85o73u49s72e76k 4750691407701

Strojvůdců bude hlavně potřeba stále méně protože na železnici se dá už teď reálně uvažovat o úplně autonomním provozu.

Totéž se týká a výpravčích.

Pokrok nezastavíš.

+3/−11
doporučit
21.2.2018 16:04

P66a98v76e89l 80S74o59b45o80t88k74a 5170654

Je složitější žídit vlak, než řídit kamión s návěsem?

Jak dlouho trvá vzdělání strojvedoucího?

(myslím tím skutečně potřebné vzdělání, a samozřejmým předpokladem je zdravotní způsobilost).

Nevěřím, že vyškolení maturanta, bakaláře nebo Ing. strojního či elektro vč. jízd může trvat víc než půl roku.

Víte co je to Metro? Co je to Tramvaj? Tam jezdí po krátkém zaškolení i studenti-brigádníci...

Takže bych z toho nedělal takovou vědu a rozbil nesmyslný monopol studovaných stroijvůdců, alespoň u nákladních vlaků.

+2/−6
doporučit
21.2.2018 19:44
Foto

J80a53n 23Č17e11r25m31á85k 4169448465617

"...Pozitivním trendem je podle Koláře rostoucí zájem o povolání strojvedoucího u žen..."

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/zeleznice-strojvedouci-drazni-urad-jiri-kolar-zeleznice-pes-/eko-doprava.aspx?c=A180221_110256_eko-doprava_cfr

Ovšem, ženy od rodin, klidně na několik dní a na turnusy... Děti mámu nepotřebují, však už je od dvou let nastrkáme do hromadných studených odchoven... Jako selátka...

A proč jde o pozitivní trend? Jako cestujícímu je mi přeci jedno, řídí-li vlak muž, žena či "autopilot"... Což je ostatně trend z nejtrendovatějších a strojvůdce, stejně jako řidiče čeká nejistá budoucnost...!!:-(

+1/−7
doporučit
21.2.2018 17:36

V94í32t 79K11o15u84b70a 6386250814508

Oni se všichni jako top manageři neuživí, takže někdo rád půjde dělat i toho strojvodce.

0/−1
doporučit
21.2.2018 20:32

L35u11c46i67a88n 16P98a32p59a90z30i91a95n 5594697731535

Problém se rychle vyřeší, když cena práce bude jako km od naší hranice, jako mají naši sousedé, třeba v Německu. Stejně mnoho z nás zde již pracuje, aspoň by se zase mohli vrátit do své domoviny, když vlast tak potřebuje.

0/−2
doporučit
21.2.2018 23:25







Najdete na iDNES.cz