Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Strojvedoucí stárnou. Do osmi let jich může být nedostatek

Strojvedoucí v České republice stárnou, více než polovině je přes padesát let a těsně před důchodovým věkem jich je 1700 ze zhruba devíti tisíc. Mladé lidi zatím tato profese příliš neláká. Do osmi let se proto může stát, že bude strojvedoucích nedostatek, varuje šéf Drážního úřadu Jiří Kolář.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P68e33t64r 85B54á48č64a

22. 2. 2018 21:07

Nevadi. Potrebujeme dalnice, vlaky ne.

0 0
možnosti

Můj nejlepší kámoš je strojvedoucí. Podle toho, co říká - tak někdy před 15-20 lety vyhodili hodně strojvedoucích, protože se na dráze vše utlumovalo. A samozřejmě každý musí mít 3 auta. No - a pak po 10 letech přišli naši top-manageři na to, že strojvedoucí najednou chybí. A tak se postupně začal počet navyšovat, ale je otázka, zda to není na úkor kvalifikace ( můj kámoš má obchodní akademii a absolvoval nějaký kurz a testy, ale také tam mají třeba kuchaře - pokud to umí, proč ne ). Dalším problémem je i to, že platy sice nemají špatné, ale jsou neustále jednou nohou v kriminále, mají odpovědnost za lidi a to ty mladé moc neláká. Krom toho, když mají rodinu, není zrovna odvaz přespávat v nějakém blbákově 10 km od nejbližší civilizace a čekat na novou směnu. V některých krajích je to sice lepší, ale u nás na Vysočině ne - tam spí v Jihlávce nebo Křižanově, kde "chcípl pes", v přestávce si ani to pivo nemůžou koupit, to by znamenalo 5 km pěšky na nejbližší benzínku. No - a za rozdělení na České dráhy, Cargo a SŽDC, kde nešlo o nějaké zefektivnění, ale o koryta, bych zodpovědné osoby poslal Kimovi, aby se jeho pejsci najedli. Pochopitelně na vlastní náklady těchto "odborníků"

2 0
možnosti

Problém se rychle vyřeší, když cena práce bude jako km od naší hranice, jako mají naši sousedé, třeba v Německu. Stejně mnoho z nás zde již pracuje, aspoň by se zase mohli vrátit do své domoviny, když vlast tak potřebuje.

0 2
možnosti

J44a60n 16B50u50r12i57a92n

22. 2. 2018 6:32

To jako myslíte, že čeští strojvedoucí utekli jezdit do Německa? Narozdíl od Vás o tom něco málo vím, a je to hloupost.

Spousta českých strojvedoucích v minulosti prostě jezdit přestala a začali dělat něco jiného. A ti, co zůstali, tak prostě stárnou a odchází do důchodu.

No a noví strojvedoucí nám moc nevznikají - není to jen tak.

3 0
možnosti

V52í13t 66K87o81u77b33a

21. 2. 2018 20:32

Oni se všichni jako top manageři neuživí, takže někdo rád půjde dělat i toho strojvodce.

0 1
možnosti

Nebo se konečně rozhoupeme k autonomním vlakům.

0 5
možnosti

Pokud vím, tak kromě toho, že jste O.K: po duševní stránce a děláte psychotesty je zcela nutné mít zdravý zrak. A to max. do 1 1/2 dioptrie na dálku. Anebo se něco za těch posledních 27 let změnilo? Na to jsem v článku nenarazil...

Za časů Husáka jste nemuseli mít na strojvedoucího náklaďáků ani maturitu. Nyní to dělají středoškoláci a na rychlíky je VŚ nutná (myslím, že Pernerova fakulta v Pardubicích a Dopravní fakulta v Žilině připravují nové strojvedoucí). Je to ale všechno asi jinak a myslím, že na nové Vectrony nebo Leoexpress by Vás jen tak hnedka nepustili. Musíte být 100% zdraví a také patřičně odborně vzdělaní...

Jezdit s expresem není jako jet na vesnici v traktoru a za sebou táhnout vůz plný slámy.

0 0
možnosti

I24v29o 89Č39á22n

21. 2. 2018 20:33

Toho jsem si také všiml... a platí to i pro tramvaje a trolejbusy, také jsou to drážní vozidla... takže mě zarazilo, že o zraku ve článku nic nebylo - ale to je o tom, že to píše někdo, kdo tomu vůbec nerozumí a ani o tom nepřemýšlí... ale má na to VŠ... k tomu je to splácané, ve druhé části je ten článek o něčem úplně jiném...

0 0
možnosti

Je složitější žídit vlak, než řídit kamión s návěsem?

Jak dlouho trvá vzdělání strojvedoucího?

(myslím tím skutečně potřebné vzdělání, a samozřejmým předpokladem je zdravotní způsobilost).

Nevěřím, že vyškolení maturanta, bakaláře nebo Ing. strojního či elektro vč. jízd může trvat víc než půl roku.

Víte co je to Metro? Co je to Tramvaj? Tam jezdí po krátkém zaškolení i studenti-brigádníci...

Takže bych z toho nedělal takovou vědu a rozbil nesmyslný monopol studovaných stroijvůdců, alespoň u nákladních vlaků.

2 6
možnosti

Něco podobného je u pilotů vrtulníkářů.

1 0
možnosti

Jenže tam si za tu cenu kurzu pro strojvedoucí je třeba namalovat ještě dvě nuly. Oni by zájemci o létání s vrtulníky byli, ale z armády už jich moc nepřijde, a v civilu je to strašně drahý. ATPL na "solid wings" vyjde levněji a víc se tam vydělá, navíc je to "prestižnější"...

1 0
možnosti

Jde spíš o to,že to je psychicky náročná profese a i kdyby za to dávali 100tis. Kč,tak stejně se najde málo odvážlivců...Není to pro každého....

11 0
možnosti

P40e45t74r 24K66o26r19b69e61l

21. 2. 2018 18:56

Nic proti strojvedoucím, ale osobně jsem přesvědčen, že řidič autobusu v městském provozu to má náročnější.

2 4
možnosti

Průměr 37 tisíc hrubého není nic moc vzhledem k tomu, že když trochu zaspíte tak zastavíte hodně daleko za zastávkou a budete mít velkej průšvih...

3 0
možnosti

autobusák bude mít víc než jen projetí zastávky a to bere ani ne půlku, nemluvě o pohodě jezdit na kolejích oproti na silnici

0 4
možnosti
Foto

J77a26n 46Č50e54r46m82á77k

21. 2. 2018 17:36

"...Pozitivním trendem je podle Koláře rostoucí zájem o povolání strojvedoucího u žen..."

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/zeleznice-strojvedouci-drazni-urad-jiri-kolar-zeleznice-pes-/eko-doprava.aspx?c=A180221_110256_eko-doprava_cfr

Ovšem, ženy od rodin, klidně na několik dní a na turnusy... Děti mámu nepotřebují, však už je od dvou let nastrkáme do hromadných studených odchoven... Jako selátka...

A proč jde o pozitivní trend? Jako cestujícímu je mi přeci jedno, řídí-li vlak muž, žena či "autopilot"... Což je ostatně trend z nejtrendovatějších a strojvůdce, stejně jako řidiče čeká nejistá budoucnost...!!:-(

1 7
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!