Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J10o47s95e12f 81M63i25k11i43n 5513884165944

Pletou se dvě věci dohromady. Jedna věc je minimální plat u tranzitujících řidičů a druhá věc je minimální plat u českých řidičů v českých firmách, kteří jezdí v Německu pro německé firmy. U tranzitu je minimální mzda blbost u druhých to blbost není.

+52/−1
doporučit
22.2.2018 7:20

M14i40l79o15š 61Z24a51v40ř93e58l 9851475323287

Me to jako vzpoura neprijde. Jen chteji to co jim nalezi. To ze v Cechacch nebyva zvykem dodrzovat pravidla je jina

+83/−5
doporučit
22.2.2018 7:07

M79i60r14o11s79l39a21v 97U94r54b97a51n 1966977241459

Aha, tak diety maji jako prijem...A odvadi z tech diet zamestnavatel zdravotni a socialni ? A maji ty diety potom zamestnanci na rocnim evidencnim listu duchodoveho pojisteni ?

+65/−3
doporučit
22.2.2018 7:33

L24u26k40á20š 43K72m20e69n51t 5189777984160

Ono zde by to chtělo komplet narovnat a moc se nedivím, že se s tím Německo a Francie snaží bojovat. Za volantem kamionů u nich často sedí řidiči z východní Evropy, kteří jedou za minimální mzdu, zbytek dostávají v nedaněných dietách. Neboli náš dopravce získává konkurenční výhodu tím, že řidiče nutí jezdit za minimální mzdu s tím, že pak dostane ještě diety. Diety nedaní, čili takový řidič u nás v podstatě ani neodvádí reálně daň z příjmu, protože u minimální mzdy se mu to pokrátí. V podstatě tak dochází ke zneužívání systému diet.

A pokud dopravce křičí, že pokud dá řidiči za dobu v Německu německou minimální mzdu, tak nebude moci konkurovat západním firmám je nesmysl. Pokud je jejich činnost založena jen na tom, že ojebávají stát i řidiče, tak asi na jejich obchodním plánu není něco v pořádku. Navíc i tohle přispívá k tomu, že náklady na kamionovou přepravu jsou jinde, než by reálně měly být a nevytváří se tak tlak na alternativní způsoby dopravy.

Čili bylo by ideální, kdy by podobné opatření platilo v rámci celé EU, cena kamionové dopravy by v rámci EU vzrostla a třeba by se alespoň část přepravy dostala na železnici.

+67/−4
doporučit
22.2.2018 7:17

M87i20l63a59n 45H44e49t39t50n18e76r 4835160457340

Vždy mi pobaví, když čeští autodopravci naříkají, že musí v Německu platit českým řidičům německou minimální mzdu, jen by mi tedy zajímalo, zda zboží v Německu také přepravují za výrazně nižší ceny než jiní dopravci. Aha, takže západní ceny a východní platy, no to je panečku ryto. I tak máte konurenční výhodu, čeští řidiči by měli jezdit za německé minimální platy (!), pochybuji, že němečtí řidiči v Německu jezdí za minimální plat.

+78/−6
doporučit
22.2.2018 7:05

A17d19a27m 53Ž26í57d43e68k 8175212835163

Jednu věc mu musí vysvětlit nějaký ekonom:

Pokud ceny v obchodech jsou srovnatelné v Německu i ČR, dále jsou stejné podmínky pro řízení nákladních vozidel, tak ať minut nějaký odborník vysvětlí, jak je možné, že český řidič bere čtvrtinu mzdy německého kolegy.

Zákon přísně omezuje kolik toho může každý řidič 'odpracovat', takže ve výkonnosti (produktivitě) to není. Ceny na konci řetězce (v regálech) jsou obdobné, a zboží s vyšší 'hodnotu' se taky v Německu nevozí. (těžko si představit, že by němečtí řidiči vozili počítače a Čeští jen minerály). Takže kde se peníze ztrácejí?

Tak nějak si člověk nemůže spočítat proč v České továrně bereme méně než v německé. Protože si nemáme jak ověřit 'produktivitu'.

Ale konkrétně v tomto případu (mkd) tahle výmluva neobstojí ani náhodou!

(a v těch továrnách taky tvrzení kulhá na obě nohy)

+41/−2
doporučit
22.2.2018 7:31

M50i43c58h71a61l 22M91r16a44z43i91k 6617637734160

Dieta není součástí mzdy. Ani nemůže být. Je to příspěvek na jídlo, které je na cestě dražší než doma. Diety maji tisíce lidí ne jen řidiči, ale u řidičů to zaměstnavatele zneužívají aby to vypadalo, že platí více...

+38/−2
doporučit
22.2.2018 7:23
Foto

M17a63r35e37k 37B85a62š42i90s34t81a 7573542503560

Česmad chce aby se diety započítávali do mzdy? To chtějí veřejně porušovat zákoník práce? Výsměch !!! Začněte platit mzdy a ne almužny. Dieta je určena k něčemu jinému vy zkrachovalci.

+83/−12
doporučit
22.2.2018 7:12

E47l61i37š98k94a 91K46u24č70e24r38o88v72á 7279642893513

hele, a neměl by ty záznamy vést povinně zaměstnavatel? jako že mám zaměstnance, někam ho vysílám s firemním majetkem - náklaďákem, ještě přes hranice, a neeviduje si, kdy, na jak dlouho a kdy se vrátil? Tím spíš, že mu vyplácel ty diety, o kterých je řeč, které jsou závislé na délce pobytu v zahraničí a místu pobytu?

+27/−1
doporučit
22.2.2018 7:09

Z51d69e61n52ě84k 55M77á63č79a26l80a 1373395449610

Dobře, když budeme držet hubu a krok, nikdy to lepší nebude. Naši šéfové nám sami od sebe mzdu nezvýší.

+20/0
doporučit
22.2.2018 8:49

P93e85t53r 98M35a73j21e80r 7692486631231

Jak započítávat diety do příjmu? Diety jsou oficiálně "Stravné" a tudíž určené k tomu, aby se zaměstnanci na cestě mohli stravovat jako lidi a ne jako argument zaměstnavatele, že se "stravným" dorovnává nuzný základ!

+18/0
doporučit
22.2.2018 9:10

M98a95r89t24i35n 43K40y15p84r 2872145614164

Německá minimální mzda činí cca 1500 euro, to je 38 000 korun, samozřejmě hrubého. Jestli takové peníze nedokáže firma působící na německém trhu svým zaměstnancům zaplatit, tak sorry jako.

+16/0
doporučit
22.2.2018 9:18

J58i44ř24í 74D65o86l41e78ž76e94l 9859725651630

ikdyž řidičům jako jednotlivcům fandím, ať se mají dobře a financí dostatek, nelíbí se mi ten bohorovný západní přístup, od revoluce tady rejžujou kde se dá, pokoupili řadu firem, kde zaměstnancům vyplácí třetinový mzdy co doma, ale chraň nás pánbůh překročit "čáru" a sebrat za podobnou mzdu práci němcovi RvEU

+25/−3
doporučit
22.2.2018 7:37

M77i40c87h90a13l 30S42z78a67j89e11r 2541928986382

Dost pochybuju, ze by nemecky sofer jezdil za nemeckou minimalni mzdu. Takze i kdyz cesti dopravci zvysi ridicum plat tak stale budou mit vyhodu levnejsi pracovni sily. Holt majitele budou mit asi min

+15/0
doporučit
22.2.2018 7:35

R76a15d81e91k 92B75a38r95t16o14š61e32k 1436314117139

Moc nerozumím tomu, že je nahradí poláci, rumuni atd. jen kvůli tomu, že budou muset zdražit své služby. Přece Polské a Rumunské atd. firmy taky budou muset platit svým řidičům německou minimálku.Jejich náklady vzrostou úplně stejně jako českým firmám.

+14/0
doporučit
22.2.2018 9:09

P51a68v79e62l 74K95r95á10l 5400739794768

Základem bude evidentně si uvědomit, že dieta není mzda. Argumentace zástupce dopravců je opravdu mimo. Plus jak tu už zaznělo, českým řidičům stačí platit německou minimální mzdu, za tu ale nejspíš němečtí řidiči nejezdí, tudíž čeští dopravci jsou stále levnější. Pochybuju, že pro německé zákazníky jezdí za stejné ceny jako pro české.

+13/0
doporučit
22.2.2018 8:54

J33i72ř20í 93J41o50z10a 3888143800711

Delaji dobre. Preji hodne uspechu.

+12/0
doporučit
22.2.2018 7:37

D87a48v43i81d 85Š51a97f97r56á65n86e59k 5847224467623

Docela jim fandím. Pokud má být v EU nějaká rovnost, tak jsou to platy, co má být na prvním místě.

Není možné, aby bohatlo jen jádro EU a zbytek na to jen s otevřenou pusou koukal...

+24/−5
doporučit
22.2.2018 7:20

D79u19š80a60n 29P95e61š71e42k 3935669894920

Tvrzení, že české firmy nebudou konkurenceschopné, je blábol. Český řidič jezdící za min. německou mzdu musí být i tak levnější. Pochybuji, že by němečtí řidiči kamionů jezdili za min. mzdu.

+11/0
doporučit
22.2.2018 10:39

J31a22n98a 70M95a91l23a 7409241209582

Já bych tady jen chtěla uvést na pravou míru ty lži co tu někteří šíří ohledně diet : Dieta je plně uznatelný daňový náklad . Firma může legálně snížit dietu o 25% ale od daňového základu si může odečíst dietu ve výši 100% + 40% kapesného , takže firma si odečítá od daňového základu mnohem více než sama zaplatí !!

Dále pro ty kteří míchají dietu do mzdy. Dieta není příjem ale náhrada , neplatí se z ní daně , sociální ani zdravotní pojištění , takže v případě dovolené , nemoci nebo výpočtu starobního či invalidního důchodu se diety nezapočítávají , započítává se pouze mzda což v těchto případech většinou bývá kolem minimálky .. Rv

+12/−1
doporučit
22.2.2018 9:37

R42a74d32e20k 46H23o34d80a94ň 9866297781323

Přijde mi absurdní když někdo razí teorii jak "však majitel firmy si koupí BMW za 2 roky a ne za 1". Sakra lidi, když je to podnikání tak super, a tak hrozně do toho vidíte, tak přesně víte jak není problém nic zaplatit... proč už dávno nepodnikáte, a to BMW nemáte taky? Dobře, vy teda za 2, protože jste slušní.

Ono dokud si to člověk nezkusí, neví jaké to je.

+16/−3
doporučit
22.2.2018 8:26

J29i52n90d85ř70i48c91h 83Š17k15o35p53e86k 4875871300325

Řidiči na živnosťák mi přijdou jako zkratka k problémům. Pro český finanční úřady to bude krásný způsob, jak začít pokutovat švarcsystém.

+11/−1
doporučit
22.2.2018 7:15

P32e64t98r 32Č27e53r73v50e35n28ý 3696851942155

Neuvěřitelná drzost zástupce Česmadu "argumentovat" do médií tím, že mají řidiči diety.

Asi mu nikdo ještě neřekl, že diety slouží k tomu, aby se mohl řidič v zahraničí slušně najíst, ne jako součást odměny za práci.

+12/−2
doporučit
22.2.2018 10:57

T11o42m76á50š 53M10a37c68e75j27k73a 6351692957667

Na diety je snad nárok za zákona na není to součást mzdy a když Němec vyjede s kamionem tak snad má také nárok na diety, nebe ne?

Česmad a jim podobní jsou prostě chroničtí lháři a vydřiduši.

+8/0
doporučit
22.2.2018 10:47

T59o34m45á59š 71H64o64l79e98k 5115970271457

Kdo těm idiotům konečně vysvětlí, že diety nejsou součástí platu ??????????

+8/0
doporučit
22.2.2018 9:55







Najdete na iDNES.cz