Účet iDNES+
Nefunkční přihlášení?
Správné fungování účtu iDNES+ je garantováno pouze bez prostředků blokujících reklamu. Než budete kontaktovat naše odborníky, prosím zkontrolujte vypnutí nástrojů AdBlock, Adblock Plus, uBlock nebo podobných funkcí v antivirových programech.
![]() |
J18a77k25u88b 56Z66e49m86á72n96e74k 2324193351778Země, která se není schopná domluvit na vysokorychlostní trati, která zdržuje dopravu tolik, že ji ostatní radši objíždí a která má mezi druhým a třetím největším městem jednokolejku, se docela určitě klíčovou pro cokoli v dopravě nestane. |
![]() |
J59i27ř79í 71B13r39e98z45o60l34u21b87s59k91ý 7747729220302Potřebujeme hlavně lepší železnici ve smyslu infrastruktury. Spousty tratí jsou nekonkurenceschopné protože jsou prostě pomalé. Je šílené, když člověk jede do krajského města vlakem a na cestě vedle ho předjíždí náklaďák. |
![]() |
J72i67ř35í 42S23c72h71m50i19d82t 5840953734725Tak zrovna způsob podnikání ala Leo expres moc přínosná pro cestující není, protože pokud by to takhle dělali všichni, tak by se cestující za chvíli nestačili divit Ještě doplním, že pokud někdo někde jel v poslední době, tak si jistě všiml, že vlaky jsou plné až přeplněné a tratě jsou vytížené až přetížené, takže vpuštění další konkurence nic neřeší a už vůbec ne konkurence pouze na lukrativních tratích a bez záložních a posilových vlaků. Tak, jak to předvádí LeoExpres. Základ je modernizovat, zrychlovat a rozšiřovat tratě, to je dnes pro českou železnici pro další rozvoj nutnost. |
![]() |
R29o46m33a78n 30P79o90l70á18č42e63k 5636449785Pán je bohužel mimo... Problém v ČR není kvalita vlaků a služeb, ale jaksi to, že na ty koleje se toho už moc nevejde... Jinak konkurence v současném podání pro obyčejného cestujícího je spíš průser než zlepšení... Nebo snad už na trase Plzen - Most se uznává jízdné bez ohledu na barvu vlaku? Udělejte jednotný tarif, jednu jízdenku a pak at si jezdí kdo chce... Do té doby jsou soutěže ke škodě zákazníka a ve výsledku i státu... |
![]() |
P89a94v97e34l 61K12u46c67h51t27a 4136171987614Osobnosti se s j e l i |
![]() |
V30l26a60s64t60i47m67i22l 68F95i51a42l38a 1112581924No jo český člověk nechce do železnice ideálně nic investovat, ale chce aby vlak jezdil pokud možno zadarmo třísetkilometrovou rychlostí. |
![]() |
J77i58ř37í 92C60e24n84i59g43a 1701362607Pan Köhler si ale neuvědomuje, že současná infrastruktura není nafukovací. Navíc ona vlna tzv. konkurence se začíná silně podepisovat na regionálních vlacích na jmenované trase Praha-Ostrava. Navíc je vidět na autobusové odpravě postupný návrat k unitárnímu systému, viz. kraj Plzeňský, Olomoucký a Moravskoslezský. Celý systém liberalizace železničního trhu nepřinese nic pozitivního, navíc ono uhlídat stovky subjektů na dráze určitě nebude nic jednoduchého a hlavně nic levného. Současný systém unitární dráhy provozujcí většinu regionální dopravy je pro ČR nejlepší co zatím máme. |
![]() |
J16i75ř23í 79S39t50e91h81l97í13k 9957205763361A kde má Leoš vlak?V normálních zemích to slouží pro příměstskou dopravu, |
![]() |
J11a82n 28J73e45m19e57l49k54a 1785160Není to tak úplně pravda. Česká železnice je jedna z nejúspěšnějších v EU. A MHD je snad nejúspěšnější z EU - jediné číslo, kde jsme na tom podobně se Švýcarskem. Co je problém je podfinancování. Zejména infrastruktury - zastaralost. Např. V Rakousku a Švýcarsku bude v celé síti ETCS. Německo bodový zabezpečovač 99%. U nás mimo koridory často není žádný vlakový zabezpečovač. Přestože se neví, co s penězma z EU. |
![]() |
B10r15o40n10i31s89l21a16v 27G61a29b37r62y98š 2592659211Pan Zemánek má pravdu, Česko prostě zaspalo. Úvahy o lepším využití železnice, o rekonstrukcích a rozšířeních současných tratí a stavbě nových existují už dlouho. Schopní odborníci časem přijdou nezávisle na sobě na stejně dobré myšlenky. Ale to by ti odborníci nejdříve museli být respektováni. Bohužel, přednost má spousta jiných a zbytečnějších věcí, než je elektrifikace a zdvoukolejnění přetížených jednokolejných tratí a stavba vysokorychlostních tratí. |
![]() |
R78a55d40i81m 83Š87o82l76c 1255965895514Tak zrovna puštění konkurence na trať Praha - Ostrava stojí stát téměř 10x víc než před konkurencí |
![]() |
M46i66r30o43s73l38a45v 60G81r76o23s84s13m58a73n80n 8552659734Nesmysl. Němci využívají vlak jen zhruba o třetinu více než Češi. Akorát jich je násobně více. Na vesnici také nejezdí tolik lidí co ve městě. |
![]() |
R85a52d46e69k 97J47a33n26a27t57a 9325156924312"Podle Köhlera zvrátil klesající zájem o železnici od roku 1989 až nástup soukromníků na linku Praha-Ostrava." Což ovšem není pravda. Porevoluční trend klesajícího počtu cestujcích se obrátil už cca v roce 2009. Hlavní faktor bylo dokončení dostatečné části rekonstrukcí hlavních tratí, tak, že se to konečně projevilo na jízdní době. A také začátek větší orientace ČD na kvalitu a revenue management, související s tím, že se jejich hospodaření změnilo z každoročního lepení ztráty na standardní smluvy o dopravní obslužnosti s objednateli (které umožňují i investovat). |
![]() |
M64i80c94h98a92l 87S70o23l15n39i11c42k55y 2775343233111Tak v první řadě je to o přístupu občanů. Když Prahu ovládl v 90letech divoký kapitalismus, tak pražáci označili veškerou hromadnou dopravu za socku. Teď se pražáci dusí v nekonečných zácpách aut a marně řeší kam miliony aut v Praze zaparkovat. Ohledně vlaků - dobře, na koridoru Praha - Brno - Břeclav a Praha - Ostrava jezdí vlaky docela rychle a často. Ale zkuste jet někam jinam. Například k nám do Příbrami jezdí "rychlík" za 1 hodinu a 40 minut, což je zhruba o hodinu déle než autem a o 40 minut déle než autobusem. "Rychlík" jede průměrnou rychlostí 39 km/h a jede déle než za první republiky. |
![]() |
J31i58ř32í 14M98a10c95e32k 3945495214271Ve světě, kde do mnoha zemí je levnější letadlo než vlak (a samozřejmě pro rodinu je levnější i auto), není asi všechno v pořádku. |
![]() |
A12l58e71x 29S63l48a77v78í81č61e76k 8137711479168no, jezdit touto tramvaji do ostravy bych urcite nechtel |
![]() |
J67o65s91e54f 90H13l56i11n56o69m26a64z 3800974753968Jestli pomůže větší konkurence, tak se těším až ji Leo začne předvádět na lokálních tratích. Tyhle společnosti představují klasickou privatizaci zisků a zestátnění nákladů. |
![]() |
O48n58d95ř12e80j 39N22o91v39á56k 9447284689819Mimochodem - je zajímavé to vyjádření na konci ... další oblast, kterou si do svého rozhodování chce vzít EU ... už nebudou žádné národní Správy železnic nebo národní organizátoři dopravy .... bude jeden celo-evropský regulátor .... |
![]() |
L28u41m61í92r 37V65i13t93h30a 2247557566242Včera jsem jel rychlíkem z Prahy do Ústí nad Orlicí. Vlak, který má na schématu deklarovaných 8 vozů, jich měl 5. Byl narvanej k prasknutí. Až v Pardubicích se trochu uvolnil. Takže lidi vlakem jezdí, ne že ne. To jenom ČD dělají všechno pro to, aby je nemusely vozit. |
![]() |
F59i46l83i95p 79H16e63r38c54í75k 9449352387535Souhlasím. Čím větší konkurence na kolejích, tím lépe pro všechny a hlavně pro cestující. Bohužel česká železnice je ostuda co se týče rychlosti a České dráhy děs běs. |
![]() |
M98a25r43c67e38l41a 73B50í83l13á 4867690202939je docela příjemné jet vlakem z Prahy na Moravu, Slovensko, do Vídně apod také podstatně levnější než cesta autem; jenže ušetřené peníze pak člověk utratí za taxíky, když to tam nezná a neumí se přepravovat levněji. |
![]() |
J53i37ř80í 55H34o24r61á55k 5542592640Jedině konkurence. ČD jezdily s Pendolinem trať Ostrava-Praha za 700 Kč v druhé třídě a ještě si nechali doplácet nějakou kačku od státu, že je to ztrátové. Teď lze jezdit tuto trať méně než za polovinu a ještě s kafem a novinami. V Pendolinu bylo kafe za 85 Kč. |