Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen minimální mzda. Češi jsou dál pokutováni i za přespání v kamionu

Česká kamionová doprava může být nahrazena kvůli žalobám na dorovnání minimální mzdy, obává se tajemník sdružení ČESMAD Vojtěch Hromíř. To však není jediný problém. Češi jsou pokutováni i za přespání v kamionu a čelí velké konkurenci polských dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87e44n60k34a 57K59r31i43v97a78n65k14o83v97a 7359891378726

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur.

Tohle tvrzení je v drtivé většině pro českého řidiče sci-fi, dopravce si to sice vykáže, ale řidič to neuvidí ani omylem. Kdyby tenhle stát vykonával důsledné kontroly, tak by se řidiči měli opradu líp a byli by za svoji práci opravdu zaplaceni.

0/0
26.2.2018 12:55

Š61t42e97f80a26n 89F37r89i54č73a 7742148353396

Řidiči jsou hloupí, pokud jsou ochotni jezdit za minimální mzdu + diety. Ale pokud na to jdou, dobře jim tak.

0/0
25.2.2018 22:56
Foto

M62i48c18h23a56e88l 55D67o39s11t95a38l 8103491357605

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur. „Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupcedopravců

To mne teda tento zástupce dostal.Jsem zvědav kolik dopravců vůbec dá kapesné?Hlavně je tu spoustu dopravců co kromě jiného ještě tyto diety všelijak krátí a nebo dokonce je přepočítávají nebo podmiňují ujetými kilometry.Tak tento zástupce je nějaký idealista nebo je to spíše záměrně napsané aby pro neznalé o platových poměrech řidičů,budilo dojem jak jsou řidiči ve "vatě".Doporučoval bych těm prudičům a pomlouvačům měsíc okusit co je to za práci a kolik je potom za to.Místo průzkumů cen mléčných výrobků za miliony mohli konečně provalit to co se v oboru dopravy dělají za kejkle.Jak na řidiče tak na stát jen aby z toho měly na jejich úkor těžký vývar.Neříkám, že to dopravce mají lehké.Ruku na srdce kolik jich má snahu podpořit v protestech řidiče aby se s tou nespravedlností něco dělo a řidiči nebyli jenom póvl a otroci?

+1/0
25.2.2018 13:00

L23u26d71ě85k 39L51a24c93i97n89a 9152488241836

Ono by možná stačilo kdyby dopravci zaplatili šoférům skutečné odpracované hodiny. Řidiči dělají většinou 13h a ne 8h co mívají na pásce. A to je hned o 10000kč více. Ale to by se nevešli do povolených přesčasů,že?

O toto kdyby se řidiči soudili, to by byl zřejmě větší mazec. 120000kč za rok 1200000kč za 10let, to by byly důchody..

+1/0
24.2.2018 22:21

R96i59c27h34a27r79d 11K52r76u58p71i78č64k50a 5754455727819

To je hruza že Nemci chtejí aby nasi ridiči mneli jejich minimalní mzdu ;-€To je hruza že musí spat i v postely když kabina je prázdná

0/0
24.2.2018 15:13

J74a92n91a 63M10a73l70a 7689161379932

90% řidičů to kapesné k dietě nikdy nevidělo a stejné množství bere dietu 45 euro ale sníženou o 25% takže cca 34 euro . Plná výše se promítne vždy jen při snižování daňového základu firem ale skoro nikdy v kapse řidiče.Rv

+4/0
24.2.2018 12:09

I71v33a50n 82H84o88l77a80s 5937277618627

Dieta je na zhubnutí.

Nocležné a stravné jsou dietY.

0/0
25.2.2018 9:08

M43i24r29o19s80l78a44v 38Z57i23k68m74u42n18d 6138672627348

No a proč politické strany, které se tak vychloubají českými zájmy nic nedělají.

Jak se lesa volá, tak se z něj ozývá aneb každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci - tohle se učilo na základní škole.

Za stejnou práci stejnou mzdu = zahraniční řidič musí prokázat, že za práci na české silnici nebere více než český řidič, tedy řekněme 4€ za hodinu. Pokud to neprokáže, tak za každou hodinu pobytu na území ČR, včetně povinného odpočinku nebo i doby "zákazu jízdy" zaplatí pokutu 10€, pokud bude takto lapen 3x, půjde o recidivistu a půjde k soudu - trest vyhoštění na 10 let ... vstup na území ČR musí zaznamenat do jízdního výkazu a bude kontrolován na výjezdu z ČR, tedy v prostorách bývalých hraničních přechodů, kde bude zastaven každý zahraniční kamion.

A bude veselo ...

+3/0
24.2.2018 8:38

J52i18n42d46ř48i63c98h 54Š24k67o90p56e94k 4105791740395

tvá teorie má jednu vadu, mzdy a platy se omezují zespoda, nikoli shora :-)

+2/−1
24.2.2018 9:25

R10a66d59e50k 58J34a57n58a43t75a 9365236204552

Ano. Omezovat mzdu zespoda lze vysvětlit sociální politikou. Ale omezovat mzdu zeshoa, jak to pan Zikmund navhruje, je opatření vyloženě komunistické.

0/−1
24.2.2018 9:40

J68a76r36o64m37í19r 34J81e82ž69e26k 4785895244891

a pak že se málo vybírá na důchody, když tady celá skupina spoluobčanů obchází odvody na důchod. Jejich moto je asi to, zaplaťe našim rodičům důchod my se na tom podílet nebudeme.

+5/−2
23.2.2018 17:43

R32o22b79e41r38t 37M37a61t67u92l66a 8827219906155

Co to melete?8-o

+1/0
23.2.2018 22:19

R65a78d86e53k 80J10a35n32a53t20a 9125896414762

Pokud někdo dostává 2/3 mzdy ve formě diet, ze kterých se neplatí žádné sociální pojištění, tak se to jako obcházení odvodů dá vyložit.

Ovšem je to obcházení zcela legální a dokonce ze zákona povinné.

+1/0
24.2.2018 9:41

R67o87b17e77r68t 28M85a14t11u39l24a 8407499986135

Za to, ale nemůže ani řidič ani jeho zaměstnavatel, ale ten kdo nastavil diety na 40 někteří mají i 50 což je 1500 za měsíc a zaměstnavatel mu fakt nemůže dát normální mzdu dalších 100 tisíc, aby to nevypadalo jako obcházení zákona... pokud chcete aby byl poměr opačný tak at se sníží minimální částka diet na den na 20 euro pak dostane 600 a místo 20 tisíc Kč dostane 40 tisíc Kč.

0/−1
24.2.2018 10:05

J68i26n66d97ř70i78c21h 23Š20k36o45p51e21k 4545181830275

"Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupce dopravců."

Pro zaměstance je to výhodné do doby, než přijde o práci, jde marodit nebo jde do důchodu. Pak žasne, kolik z toho platu co bral má vypočteno na dávkách, podpoře, nemocenské či důchodu.

+9/0
23.2.2018 17:41

R34a70d35e25k 98J93a14n22a45t46a 9915826514502

Pokud je zaměstnanec dostaetečně inteligentní, tak daňové výhodnosti diat využije a to, co ušetří, si odkládá/investuje.

Ovšem obávám se, že taková finanční gramotnost není případ řidičů kamionů (viz ty informace o tom, kolik z nich je v exekuci).

0/−1
24.2.2018 9:43

P85e93t82r 53S16p42a73t74z78i95e19r94e64r 7584912495624

proč někteří tady nechápu, že na cestovné...neboli diety má nárok kdokoliv..ne jen řidič z povolání...dostane to manažer když jede pryč, dostane to dělník, když jede pryč...prostě kdokoliv...i ten voják nebo policajt když jede na školení má nárok na cesťák.....

toto se platí ale mimo plat. Takže je nefér, když to dopravci nahání na mzdu a řidič jezdí za minimálku..je to hnus...řidič by měl mít aspoň 25 hrubého a k tomu samozřejmě cesťák na který má nárok jako jakýkoliv jiný zaměstanenec jakékoliv firmy.

+10/0
23.2.2018 15:51

J88a84r15o55m31í73r 42H43l10u67b13e66k 2656750754271

A jak jsou pokutováni přespávající ve stanových slumech, napadající kamiony, jejichž řidiči jsou potom "oprávněně" pokutováni. Není to náhodou diskriminace, černý rasismus a xenofilie? V dnešní UE si nemůže být řádný občan ničím jistý.

+7/−3
23.2.2018 15:29

V53á93c10l35a59v 35V40a21n90ě95k 2603463128841

U nás tolik řádných občanů zase není, takže nás to zase až tak nezasáhne.

0/−4
23.2.2018 15:34

J18i56ř86í 54K52r29e62j64č79a 8474611796

no, těch nepřízpůsobivých je stále více, že ano? Díky dávkám se nám docela hezky množí...:-)

+2/−1
23.2.2018 17:04

M73a98r73t16a 74V39i52n29t88r40o48v55á 1611622342781

Nahnat všechny kamiony na železnici!!

+1/0
23.2.2018 15:23

R25o20m81a45n 82S62t64o28n58e18k 1889313749331

Neralne, už teď jsou mnohdy železnični tratě přetižene

+2/0
23.2.2018 17:54

T40o45m54á22š 73M59a46c91e32j53k71a 6721412877677

Protože státu je za těžko postavit další pár kolejí k přetíženým trasám.

0/0
23.2.2018 18:30

J56i15ř95í 67E98r39b11e31n 1503964386257

Mno, těžké to není, ale zbourat těch pár stovek baráků okolo tratí kvůli rozšíření kolejového tělesa, vyrazit pár kilometrů nových tunelů a postavit pár desítek kilometrů nových mostů prostě chvíli trvá. :-)

+1/0
23.2.2018 19:57

V20o51k55o79u43n 40V66l64a24d24i26m17i22r 8152648729898

Kde? N trati Plzen - Ceske Budejovice projede kazdou hodinu jeden osobak a tak dvakrat za den jeden nakladni vlak.

+1/0
23.2.2018 18:39

M22a39r90e91k 86T70u50r42n25o77v65e41c 7155532890326

Tak asi v tomhle směru ta přepravní poptávka není tak velká, ale zkuste se podívat třeba na koridor Praha - Česká Třebová. Nebo Praha - Děčín. Na Ústí jezdí myslím dva osobám za hodinu, do toho nějaké rychlíky či EC a pak ještě spousta dlouhých nákladních vlaků. Zajímavé je, že dokonce po obou březích Labe...

0/0
24.2.2018 10:39

V62á18c75l22a12v 26V92a96n57ě11k 2903903818501

Nechápu jak může být kapesné osvobozené od daně z příjmu, ale možná mi to tady někdo vysvětlí.

Tyhle čachry s hotovostí je důvod proč u nás není dost peněz na věci které potřebují udělat.

Jednou se omlouvají hostinští, že nemohou dělat pořádně odvody protože musí fixlovat aby se uživili, pak půlka zaměstnavatelů dává lidem peníze bokem a stat utře ústa a nakonec se pak všichni diví, že se krade.

Bodejť by se nekradlo, když to je posvěcené státem.

+6/−7
23.2.2018 15:19

K90a27r94e66l 77Š16o25u85m29a58l 1674193928

Peníze na potřebné věci tu nejsou hlavně kvůli tomu, že nenažraný stát rozhazuje plnými hrstmi za kraviny, neustále nafukuje už tak přebujelý byrokratický aparát a nesoustředí se na infrastrukturu, vzdělání a bezpečnost jak by měl.

+8/−2
23.2.2018 15:26

H97a51n85a 57P81r20o62k31o82p11o64v23á 8109370743981

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, Část VII. (tj. § 151-190)

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, § 6, odst. 7, písm. a)

A dál už byste to mohl zvládnout i sám, ne? ;-)

+1/0
23.2.2018 20:39

R89a22d49e50k 34J95a24n50a87t58a 9335546564912

On se ale neptá na to, KDE je to v zákoně, ale PROČ je to v zákoně.

0/0
24.2.2018 9:45

J89o92s52e57f 82S13a59m59e14k 8427980401376

"Zástupce Česmadu dále uvedl, že mnoha řidičům nízká mzda a maximální možné stravné vyhovuje, kvůli exekucím."

Pan zástupce Česmadu kecá, nízká mzda, nízká nemocenská, nízký základ dovolené, minimální důchod, to jim vyhovuje? A spousta jich jezdí za kč/km + diety které mají být mimo plat.

Česmad VŽDY stál jen za dopravcema, řidiči mu byli putna.

+7/−1
23.2.2018 15:11

P94e21t64r 22A91s24c58h53e59n76b95r53e56n26n89e43r 6415323142971

Stravné nepodléhá exekuci, proto jim to vyhovuje

+3/0
23.2.2018 17:37

V38o54k71o33u17n 83V26l25a86d62i88m46i90r 8962838229918

Cesi jsou take v Cechach pokutovani za technickou zavadu automobilu, kterou nezpusobili.

Ten svet je nejskeje divnej.

0/0
23.2.2018 15:09

J46a68n 41O63p77i40s 3483918792865

Není europoslanec jako europoslanec .Ten německéj má výc životů.8-o[>-]

0/−1
23.2.2018 14:42

J58o13s42e24f 98V66a17l33a 9950823193493

dopad bude jednoduchy. Misto za nemecky plat si najme spediter ridice na tzv. minijob, To je v Nemecku nezdanenych 450 euro mesicne. A zbytek mzdy pujde na cerno. Bezna praxe treba v pohostinstvi. Placte si potom na cizim hrobe......Rv

+1/−1
23.2.2018 14:29

J67a17n73a 37M44a89l43a 7639201359912

Já v pohostinství podnikám a díky eet už peníze na černo bokem moc dávat nejdou, není z čeho.. ;-)

0/0
23.2.2018 14:39

J58o29s39e66f 39V95a90l93a 9920683913453

pisu o Nemecku

0/0
23.2.2018 14:43

V38o37k58o56u31n 91V39l75a87d94i63m59i91r 8942708669208

A jak si to predstavujete?

Vite co to znamena?

0/0
23.2.2018 14:48

J57a89r52o93m91í16r 31J49e47ž76e66k 4665865274551

jo a řidič přijede vlastním kamionem?

0/0
23.2.2018 17:46

D74a47l81i90b15o61r 83C17h87l43u62p 5817402443134

tak Němcům vydí, že CZ řidič vezoucí zboží z Plzně do Mnihova a zpět bere po dobu jízdy v DE naši mzdu. Přitom si nakoupil v CZ, platí CZ nájem a má dost na to aby si to jídlo koupil na ARALce před vykládkou. A že jim sakra nevadí, že Cz zaměstnaci jejich pobočky ve Strakonicích za tu samou práci ve 3 směnným provoze berou o 1000 eur míň než němec na té samé linde v Passau jen na ranní ???? Jejich argumentem je přece za stejnou práci stejná odměna !!! a teď do mě ;-D

+11/−3
23.2.2018 14:10

J78o14s95e33f 35V57a43l55a 9840423663493

nevite, o co jde. Je spousta firem v Nemecku, ktera najima pres agentury ridice skolnich autobusu, kamionu atd nebo je dalsi spousta ceskych firem, ktera se necha "charterovat" a soferi pro nemeckou firmu (s ceskym autem) 100% jezdi. Dotycny z clanku treba jezdil pro Deutsche Post. Ti nejedou obcas do Mnichova a zpatky. Ti jezdi 90% trasy jenom na nemeckych trasach. A samozrejme ze se nemeckym kamionakum to nelibi a najali si tedy odbory, aby dumpingove ceny zatrhli.

+7/0
23.2.2018 14:34

D10a51l91i98b31o37r 75C41h46l29u32p 5837282513374

jasné nevím o co jde, víte koluk kabotážních přeprav smí zahraniční dopravce vykonat v rámci příkladně DE za 1 týden? A jaké musí splňovat pojistné podmínky atd.???. Jen mezi námi, ten pán pracoval u dceřinné společnosti DP, kterou si otevřela záměrně mimo DE za jasným účelem tak mi vysvětlete proč si nenajala raději čistě DE řidiče a DE dopravce ha? Jedině proto aby byla jejich služba lacinější něž echt DE dopravce.

0/0
23.2.2018 17:11

K67a86r14e72l 68Š67o16u42m62a86l 1824313328

Kvůli dálkovým trasám by se na to Francouzi a Němci vykašlali, ale tady se jedná o to, že spousta českých (a rumunských a polských) dopravců běžně dělá i vnitroistátní přepravy po německu, Francii, Belgii atd.

+3/0
23.2.2018 15:28

P48e89t48r 45Č29e29r27v66e87n91ý 3696821182165

Takže z rozhovoru nevyplynulo nic nového.

Pouze opakovaně pan Hromíř lže o tom, že diety jsou vlastně odměnou za práci.

+12/−1
23.2.2018 14:04

M36i47r66o75s10l51a38v 90M28i27č54á61n 5759408820849

a Němci jezdí po Evropě za jakou mzdu?

0/0
23.2.2018 14:04

V65o67k49o92u19n 24V79l42a45d82i32m18i50r 8302258809978

Tarifni.

+1/0
23.2.2018 14:50

M83a97r36t36i49n 25K55a31r96á60s56e27k 9128733648898

Troufam si rict, ze takovou ktera neodporuje zakonem dane zeme...

+1/0
23.2.2018 15:13

P56a18v83e27l 49M65o42r37a52v94e67c 1154555684197

Když může dát Lidl pokladním nástupní plat 28 tisíc tak snad není problém dát řidičům 37, nemyslím si že by to ty firmy zruinovalo.

0/−2
23.2.2018 14:02

D76a34l45i94b41o98r 86C39h41l10u77p 5637912823804

Psal jsem to už včera, ve dvou výběrovkách jsme prohráli protože jsme chtěli navýšení ceny dopravy vhledem k diskutovanému problému. V jednom případě to vyhrál PL a ve druhém SK dopravce, v prvním šli o 15% dolů ve druhém ponechali loňskou cenu, my chěli 18% přidat. 9 kamionů nebude mít od 1,3, práci kterou jsme 3 roky jezdili, kluci byli spokojení. PL i SK podepsali že budou platit Milog ale nemají šanci to plnit. O tom mluvil pan Hromíř. Teď se můžu s kamiony tak vyfotit a jestli si myslíte, že nějaké bonzování do DE k něčemu povode tak jsme mimo realitu.

+3/0
23.2.2018 14:22

K88r64y29š44t84o40f 68L72a24n66í57k 1699920215715

holt jedno z rizik podnikani (tech méně předvídatelných) jsou zásahy politiku.

0/−1
23.2.2018 14:49







Najdete na iDNES.cz