Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen minimální mzda. Češi jsou dál pokutováni i za přespání v kamionu

Česká kamionová doprava může být nahrazena kvůli žalobám na dorovnání minimální mzdy, obává se tajemník sdružení ČESMAD Vojtěch Hromíř. To však není jediný problém. Češi jsou pokutováni i za přespání v kamionu a čelí velké konkurenci polských dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65e41n38k87a 65K93r43i80v93a17n58k72o47v47a 7569871158826

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur.

Tohle tvrzení je v drtivé většině pro českého řidiče sci-fi, dopravce si to sice vykáže, ale řidič to neuvidí ani omylem. Kdyby tenhle stát vykonával důsledné kontroly, tak by se řidiči měli opradu líp a byli by za svoji práci opravdu zaplaceni.

0/0
26.2.2018 12:55

Š66t23e46f21a62n 35F71r94i78č88a 7602508923286

Řidiči jsou hloupí, pokud jsou ochotni jezdit za minimální mzdu + diety. Ale pokud na to jdou, dobře jim tak.

0/0
25.2.2018 22:56
Foto

M88i22c21h32a26e52l 25D32o32s29t42a93l 8383241737875

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur. „Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupcedopravců

To mne teda tento zástupce dostal.Jsem zvědav kolik dopravců vůbec dá kapesné?Hlavně je tu spoustu dopravců co kromě jiného ještě tyto diety všelijak krátí a nebo dokonce je přepočítávají nebo podmiňují ujetými kilometry.Tak tento zástupce je nějaký idealista nebo je to spíše záměrně napsané aby pro neznalé o platových poměrech řidičů,budilo dojem jak jsou řidiči ve "vatě".Doporučoval bych těm prudičům a pomlouvačům měsíc okusit co je to za práci a kolik je potom za to.Místo průzkumů cen mléčných výrobků za miliony mohli konečně provalit to co se v oboru dopravy dělají za kejkle.Jak na řidiče tak na stát jen aby z toho měly na jejich úkor těžký vývar.Neříkám, že to dopravce mají lehké.Ruku na srdce kolik jich má snahu podpořit v protestech řidiče aby se s tou nespravedlností něco dělo a řidiči nebyli jenom póvl a otroci?

+1/0
25.2.2018 13:00

L33u52d57ě25k 39L86a61c51i93n27a 9352398311486

Ono by možná stačilo kdyby dopravci zaplatili šoférům skutečné odpracované hodiny. Řidiči dělají většinou 13h a ne 8h co mívají na pásce. A to je hned o 10000kč více. Ale to by se nevešli do povolených přesčasů,že?

O toto kdyby se řidiči soudili, to by byl zřejmě větší mazec. 120000kč za rok 1200000kč za 10let, to by byly důchody..

+1/0
24.2.2018 22:21

R12i15c55h17a78r29d 58K43r76u81p66i23č97k23a 5884435927769

To je hruza že Nemci chtejí aby nasi ridiči mneli jejich minimalní mzdu ;-€To je hruza že musí spat i v postely když kabina je prázdná

0/0
24.2.2018 15:13

J65a63n24a 72M26a50l69a 7739811339702

90% řidičů to kapesné k dietě nikdy nevidělo a stejné množství bere dietu 45 euro ale sníženou o 25% takže cca 34 euro . Plná výše se promítne vždy jen při snižování daňového základu firem ale skoro nikdy v kapse řidiče.Rv

+4/0
24.2.2018 12:09

I74v57a97n 96H91o96l92a91s 5337677658197

Dieta je na zhubnutí.

Nocležné a stravné jsou dietY.

0/0
25.2.2018 9:08

M14i93r24o48s57l30a47v 53Z79i37k90m46u54n81d 6478892827908

No a proč politické strany, které se tak vychloubají českými zájmy nic nedělají.

Jak se lesa volá, tak se z něj ozývá aneb každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci - tohle se učilo na základní škole.

Za stejnou práci stejnou mzdu = zahraniční řidič musí prokázat, že za práci na české silnici nebere více než český řidič, tedy řekněme 4€ za hodinu. Pokud to neprokáže, tak za každou hodinu pobytu na území ČR, včetně povinného odpočinku nebo i doby "zákazu jízdy" zaplatí pokutu 10€, pokud bude takto lapen 3x, půjde o recidivistu a půjde k soudu - trest vyhoštění na 10 let ... vstup na území ČR musí zaznamenat do jízdního výkazu a bude kontrolován na výjezdu z ČR, tedy v prostorách bývalých hraničních přechodů, kde bude zastaven každý zahraniční kamion.

A bude veselo ...

+3/0
24.2.2018 8:38

J38i58n83d60ř52i20c90h 64Š98k26o95p46e98k 4845421950575

tvá teorie má jednu vadu, mzdy a platy se omezují zespoda, nikoli shora :-)

+2/−1
24.2.2018 9:25

R62a22d55e55k 35J34a12n32a31t77a 9705156554522

Ano. Omezovat mzdu zespoda lze vysvětlit sociální politikou. Ale omezovat mzdu zeshoa, jak to pan Zikmund navhruje, je opatření vyloženě komunistické.

0/−1
24.2.2018 9:40

J20a53r42o84m74í80r 55J19e62ž94e46k 1393822533639

a pak že se málo vybírá na důchody, když tady celá skupina spoluobčanů obchází odvody na důchod. Jejich moto je asi to, zaplaťe našim rodičům důchod my se na tom podílet nebudeme.

+5/−2
23.2.2018 17:43

R40o54b46e68r49t 51M42a29t77u81l13a 8587369496865

Co to melete?8-o

+1/0
23.2.2018 22:19

R68a86d38e20k 50J92a88n40a10t20a 9815816664452

Pokud někdo dostává 2/3 mzdy ve formě diet, ze kterých se neplatí žádné sociální pojištění, tak se to jako obcházení odvodů dá vyložit.

Ovšem je to obcházení zcela legální a dokonce ze zákona povinné.

+1/0
24.2.2018 9:41

R91o39b86e72r49t 76M23a39t60u18l82a 8707129106655

Za to, ale nemůže ani řidič ani jeho zaměstnavatel, ale ten kdo nastavil diety na 40 někteří mají i 50 což je 1500 za měsíc a zaměstnavatel mu fakt nemůže dát normální mzdu dalších 100 tisíc, aby to nevypadalo jako obcházení zákona... pokud chcete aby byl poměr opačný tak at se sníží minimální částka diet na den na 20 euro pak dostane 600 a místo 20 tisíc Kč dostane 40 tisíc Kč.

0/−1
24.2.2018 10:05

J96i97n51d60ř36i54c58h 69Š94k25o52p89e60k 4575371490415

"Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupce dopravců."

Pro zaměstance je to výhodné do doby, než přijde o práci, jde marodit nebo jde do důchodu. Pak žasne, kolik z toho platu co bral má vypočteno na dávkách, podpoře, nemocenské či důchodu.

+9/0
23.2.2018 17:41

R59a47d21e45k 20J28a48n76a47t91a 9725976594412

Pokud je zaměstnanec dostaetečně inteligentní, tak daňové výhodnosti diat využije a to, co ušetří, si odkládá/investuje.

Ovšem obávám se, že taková finanční gramotnost není případ řidičů kamionů (viz ty informace o tom, kolik z nich je v exekuci).

0/−1
24.2.2018 9:43

P19e27t38r 98S54p84a83t24z84i65e84r37e12r 7534612705494

proč někteří tady nechápu, že na cestovné...neboli diety má nárok kdokoliv..ne jen řidič z povolání...dostane to manažer když jede pryč, dostane to dělník, když jede pryč...prostě kdokoliv...i ten voják nebo policajt když jede na školení má nárok na cesťák.....

toto se platí ale mimo plat. Takže je nefér, když to dopravci nahání na mzdu a řidič jezdí za minimálku..je to hnus...řidič by měl mít aspoň 25 hrubého a k tomu samozřejmě cesťák na který má nárok jako jakýkoliv jiný zaměstanenec jakékoliv firmy.

+10/0
23.2.2018 15:51

J98a60r55o30m69í49r 28H84l61u41b41e86k 2776210774321

A jak jsou pokutováni přespávající ve stanových slumech, napadající kamiony, jejichž řidiči jsou potom "oprávněně" pokutováni. Není to náhodou diskriminace, černý rasismus a xenofilie? V dnešní UE si nemůže být řádný občan ničím jistý.

+7/−3
23.2.2018 15:29

V26á91c57l50a39v 97V49a85n74ě62k 2953603538431

U nás tolik řádných občanů zase není, takže nás to zase až tak nezasáhne.

0/−4
23.2.2018 15:34

J21i73ř92í 39K11r58e59j79č63a 8964671586

no, těch nepřízpůsobivých je stále více, že ano? Díky dávkám se nám docela hezky množí...:-)

+2/−1
23.2.2018 17:04

M98a31r82t52a 78V16i26n34t30r44o77v90á 1581302562801

Nahnat všechny kamiony na železnici!!

+1/0
23.2.2018 15:23

R83o74m64a87n 11S86t97o75n14e27k 1479303679421

Neralne, už teď jsou mnohdy železnični tratě přetižene

+2/0
23.2.2018 17:54

T76o85m42á40š 89M59a74c40e23j17k74a 6361932487717

Protože státu je za těžko postavit další pár kolejí k přetíženým trasám.

0/0
23.2.2018 18:30

J93i33ř66í 11E59r17b26e83n 1833704206307

Mno, těžké to není, ale zbourat těch pár stovek baráků okolo tratí kvůli rozšíření kolejového tělesa, vyrazit pár kilometrů nových tunelů a postavit pár desítek kilometrů nových mostů prostě chvíli trvá. :-)

+1/0
23.2.2018 19:57

V94o54k13o12u97n 85V10l76a45d23i71m87i26r 8892338109338

Kde? N trati Plzen - Ceske Budejovice projede kazdou hodinu jeden osobak a tak dvakrat za den jeden nakladni vlak.

+1/0
23.2.2018 18:39

M74a93r22e70k 80T64u54r53n96o10v40e27c 7785262550166

Tak asi v tomhle směru ta přepravní poptávka není tak velká, ale zkuste se podívat třeba na koridor Praha - Česká Třebová. Nebo Praha - Děčín. Na Ústí jezdí myslím dva osobám za hodinu, do toho nějaké rychlíky či EC a pak ještě spousta dlouhých nákladních vlaků. Zajímavé je, že dokonce po obou březích Labe...

0/0
24.2.2018 10:39

V87á63c20l27a61v 71V34a95n61ě71k 2273863538391

Nechápu jak může být kapesné osvobozené od daně z příjmu, ale možná mi to tady někdo vysvětlí.

Tyhle čachry s hotovostí je důvod proč u nás není dost peněz na věci které potřebují udělat.

Jednou se omlouvají hostinští, že nemohou dělat pořádně odvody protože musí fixlovat aby se uživili, pak půlka zaměstnavatelů dává lidem peníze bokem a stat utře ústa a nakonec se pak všichni diví, že se krade.

Bodejť by se nekradlo, když to je posvěcené státem.

+6/−7
23.2.2018 15:19

K70a90r35e60l 82Š47o45u36m82a83l 1314463528

Peníze na potřebné věci tu nejsou hlavně kvůli tomu, že nenažraný stát rozhazuje plnými hrstmi za kraviny, neustále nafukuje už tak přebujelý byrokratický aparát a nesoustředí se na infrastrukturu, vzdělání a bezpečnost jak by měl.

+8/−2
23.2.2018 15:26

H42a12n75a 14P94r91o71k69o82p44o45v23á 8569410493451

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, Část VII. (tj. § 151-190)

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, § 6, odst. 7, písm. a)

A dál už byste to mohl zvládnout i sám, ne? ;-)

+1/0
23.2.2018 20:39

R84a12d81e35k 20J56a11n56a87t89a 9945326504272

On se ale neptá na to, KDE je to v zákoně, ale PROČ je to v zákoně.

0/0
24.2.2018 9:45

J83o44s77e49f 86S52a29m69e51k 8827570461986

"Zástupce Česmadu dále uvedl, že mnoha řidičům nízká mzda a maximální možné stravné vyhovuje, kvůli exekucím."

Pan zástupce Česmadu kecá, nízká mzda, nízká nemocenská, nízký základ dovolené, minimální důchod, to jim vyhovuje? A spousta jich jezdí za kč/km + diety které mají být mimo plat.

Česmad VŽDY stál jen za dopravcema, řidiči mu byli putna.

+7/−1
23.2.2018 15:11

P30e52t25r 47A34s88c93h43e47n46b44r69e17n91n28e13r 6485143802741

Stravné nepodléhá exekuci, proto jim to vyhovuje

+3/0
23.2.2018 17:37

V60o93k28o39u22n 63V10l58a41d82i22m83i37r 8982638569668

Cesi jsou take v Cechach pokutovani za technickou zavadu automobilu, kterou nezpusobili.

Ten svet je nejskeje divnej.

0/0
23.2.2018 15:09

J47a78n 84O26p38i88s 3113398122525

Není europoslanec jako europoslanec .Ten německéj má výc životů.8-o[>-]

0/−1
23.2.2018 14:42

J81o21s76e32f 78V18a42l28a 9550903313293

dopad bude jednoduchy. Misto za nemecky plat si najme spediter ridice na tzv. minijob, To je v Nemecku nezdanenych 450 euro mesicne. A zbytek mzdy pujde na cerno. Bezna praxe treba v pohostinstvi. Placte si potom na cizim hrobe......Rv

+1/−1
23.2.2018 14:29

J93a76n39a 42M88a14l61a 7579331649292

Já v pohostinství podnikám a díky eet už peníze na černo bokem moc dávat nejdou, není z čeho.. ;-)

0/0
23.2.2018 14:39

J48o91s46e43f 94V74a77l88a 9490213343963

pisu o Nemecku

0/0
23.2.2018 14:43

V15o59k70o44u60n 57V89l31a38d21i55m57i65r 8312608589678

A jak si to predstavujete?

Vite co to znamena?

0/0
23.2.2018 14:48

J49a96r90o34m87í22r 12J40e26ž94e83k 1593252523399

jo a řidič přijede vlastním kamionem?

0/0
23.2.2018 17:46

D54a65l15i45b82o54r 89C22h71l17u38p 5267622353864

tak Němcům vydí, že CZ řidič vezoucí zboží z Plzně do Mnihova a zpět bere po dobu jízdy v DE naši mzdu. Přitom si nakoupil v CZ, platí CZ nájem a má dost na to aby si to jídlo koupil na ARALce před vykládkou. A že jim sakra nevadí, že Cz zaměstnaci jejich pobočky ve Strakonicích za tu samou práci ve 3 směnným provoze berou o 1000 eur míň než němec na té samé linde v Passau jen na ranní ???? Jejich argumentem je přece za stejnou práci stejná odměna !!! a teď do mě ;-D

+11/−3
23.2.2018 14:10

J47o19s56e37f 89V52a83l98a 9240353813323

nevite, o co jde. Je spousta firem v Nemecku, ktera najima pres agentury ridice skolnich autobusu, kamionu atd nebo je dalsi spousta ceskych firem, ktera se necha "charterovat" a soferi pro nemeckou firmu (s ceskym autem) 100% jezdi. Dotycny z clanku treba jezdil pro Deutsche Post. Ti nejedou obcas do Mnichova a zpatky. Ti jezdi 90% trasy jenom na nemeckych trasach. A samozrejme ze se nemeckym kamionakum to nelibi a najali si tedy odbory, aby dumpingove ceny zatrhli.

+7/0
23.2.2018 14:34

D58a26l73i36b53o60r 39C14h36l75u94p 5537312653524

jasné nevím o co jde, víte koluk kabotážních přeprav smí zahraniční dopravce vykonat v rámci příkladně DE za 1 týden? A jaké musí splňovat pojistné podmínky atd.???. Jen mezi námi, ten pán pracoval u dceřinné společnosti DP, kterou si otevřela záměrně mimo DE za jasným účelem tak mi vysvětlete proč si nenajala raději čistě DE řidiče a DE dopravce ha? Jedině proto aby byla jejich služba lacinější něž echt DE dopravce.

0/0
23.2.2018 17:11

K10a21r26e15l 72Š24o62u68m96a21l 1164953118

Kvůli dálkovým trasám by se na to Francouzi a Němci vykašlali, ale tady se jedná o to, že spousta českých (a rumunských a polských) dopravců běžně dělá i vnitroistátní přepravy po německu, Francii, Belgii atd.

+3/0
23.2.2018 15:28

P63e22t30r 46Č68e29r17v89e22n90ý 3646891192745

Takže z rozhovoru nevyplynulo nic nového.

Pouze opakovaně pan Hromíř lže o tom, že diety jsou vlastně odměnou za práci.

+12/−1
23.2.2018 14:04

M56i42r82o79s42l46a31v 28M55i23č23á65n 5279848120209

a Němci jezdí po Evropě za jakou mzdu?

0/0
23.2.2018 14:04

V66o55k48o33u18n 35V22l82a33d84i96m33i92r 8312138239178

Tarifni.

+1/0
23.2.2018 14:50

M33a53r93t50i78n 32K25a68r27á89s11e89k 9548153518718

Troufam si rict, ze takovou ktera neodporuje zakonem dane zeme...

+1/0
23.2.2018 15:13

P37a88v54e33l 62M35o32r34a57v67e58c 1234455314327

Když může dát Lidl pokladním nástupní plat 28 tisíc tak snad není problém dát řidičům 37, nemyslím si že by to ty firmy zruinovalo.

0/−2
23.2.2018 14:02

D30a91l61i13b76o77r 65C72h15l69u10p 5927652943914

Psal jsem to už včera, ve dvou výběrovkách jsme prohráli protože jsme chtěli navýšení ceny dopravy vhledem k diskutovanému problému. V jednom případě to vyhrál PL a ve druhém SK dopravce, v prvním šli o 15% dolů ve druhém ponechali loňskou cenu, my chěli 18% přidat. 9 kamionů nebude mít od 1,3, práci kterou jsme 3 roky jezdili, kluci byli spokojení. PL i SK podepsali že budou platit Milog ale nemají šanci to plnit. O tom mluvil pan Hromíř. Teď se můžu s kamiony tak vyfotit a jestli si myslíte, že nějaké bonzování do DE k něčemu povode tak jsme mimo realitu.

+3/0
23.2.2018 14:22

K31r94y51š27t50o58f 74L34a62n10í90k 1679270545745

holt jedno z rizik podnikani (tech méně předvídatelných) jsou zásahy politiku.

0/−1
23.2.2018 14:49



Najdete na iDNES.cz