Diskuse k článku

Nejen minimální mzda. Češi jsou dál pokutováni i za přespání v kamionu

Česká kamionová doprava může být nahrazena kvůli žalobám na dorovnání minimální mzdy, obává se tajemník sdružení ČESMAD Vojtěch Hromíř. To však není jediný problém. Češi jsou pokutováni i za přespání v kamionu a čelí velké konkurenci polských dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97e62n61k43a 92K91r92i71v54a61n44k98o17v36a 7889371178876

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur.

Tohle tvrzení je v drtivé většině pro českého řidiče sci-fi, dopravce si to sice vykáže, ale řidič to neuvidí ani omylem. Kdyby tenhle stát vykonával důsledné kontroly, tak by se řidiči měli opradu líp a byli by za svoji práci opravdu zaplaceni.

0/0
26.2.2018 12:55

Š20t38e50f89a69n 39F42r74i78č96a 7302458403216

Řidiči jsou hloupí, pokud jsou ochotni jezdit za minimální mzdu + diety. Ale pokud na to jdou, dobře jim tak.

0/0
25.2.2018 22:56
Foto

M62i15c39h48a31e57l 11D10o46s63t38a64l 8893271247375

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur. „Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupcedopravců

To mne teda tento zástupce dostal.Jsem zvědav kolik dopravců vůbec dá kapesné?Hlavně je tu spoustu dopravců co kromě jiného ještě tyto diety všelijak krátí a nebo dokonce je přepočítávají nebo podmiňují ujetými kilometry.Tak tento zástupce je nějaký idealista nebo je to spíše záměrně napsané aby pro neznalé o platových poměrech řidičů,budilo dojem jak jsou řidiči ve "vatě".Doporučoval bych těm prudičům a pomlouvačům měsíc okusit co je to za práci a kolik je potom za to.Místo průzkumů cen mléčných výrobků za miliony mohli konečně provalit to co se v oboru dopravy dělají za kejkle.Jak na řidiče tak na stát jen aby z toho měly na jejich úkor těžký vývar.Neříkám, že to dopravce mají lehké.Ruku na srdce kolik jich má snahu podpořit v protestech řidiče aby se s tou nespravedlností něco dělo a řidiči nebyli jenom póvl a otroci?

+1/0
25.2.2018 13:00

L62u49d95ě33k 61L94a20c87i33n21a 9522338611596

Ono by možná stačilo kdyby dopravci zaplatili šoférům skutečné odpracované hodiny. Řidiči dělají většinou 13h a ne 8h co mívají na pásce. A to je hned o 10000kč více. Ale to by se nevešli do povolených přesčasů,že?

O toto kdyby se řidiči soudili, to by byl zřejmě větší mazec. 120000kč za rok 1200000kč za 10let, to by byly důchody..

+1/0
24.2.2018 22:21

R95i75c64h24a63r76d 24K36r32u76p49i88č80k48a 5894325757139

To je hruza že Nemci chtejí aby nasi ridiči mneli jejich minimalní mzdu ;-€To je hruza že musí spat i v postely když kabina je prázdná

0/0
24.2.2018 15:13

J20a87n79a 15M17a76l71a 7659811779532

90% řidičů to kapesné k dietě nikdy nevidělo a stejné množství bere dietu 45 euro ale sníženou o 25% takže cca 34 euro . Plná výše se promítne vždy jen při snižování daňového základu firem ale skoro nikdy v kapse řidiče.Rv

+4/0
24.2.2018 12:09

I21v69a76n 87H93o39l75a14s 5937507598237

Dieta je na zhubnutí.

Nocležné a stravné jsou dietY.

0/0
25.2.2018 9:08

M97i72r80o96s38l27a69v 98Z52i71k61m11u85n56d 6848862847188

No a proč politické strany, které se tak vychloubají českými zájmy nic nedělají.

Jak se lesa volá, tak se z něj ozývá aneb každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci - tohle se učilo na základní škole.

Za stejnou práci stejnou mzdu = zahraniční řidič musí prokázat, že za práci na české silnici nebere více než český řidič, tedy řekněme 4€ za hodinu. Pokud to neprokáže, tak za každou hodinu pobytu na území ČR, včetně povinného odpočinku nebo i doby "zákazu jízdy" zaplatí pokutu 10€, pokud bude takto lapen 3x, půjde o recidivistu a půjde k soudu - trest vyhoštění na 10 let ... vstup na území ČR musí zaznamenat do jízdního výkazu a bude kontrolován na výjezdu z ČR, tedy v prostorách bývalých hraničních přechodů, kde bude zastaven každý zahraniční kamion.

A bude veselo ...

+3/0
24.2.2018 8:38

J55i98n52d69ř50i98c95h 76Š21k71o11p37e45k 4365161930385

tvá teorie má jednu vadu, mzdy a platy se omezují zespoda, nikoli shora :-)

+2/−1
24.2.2018 9:25

R55a93d77e98k 84J83a48n35a50t70a 9345266414372

Ano. Omezovat mzdu zespoda lze vysvětlit sociální politikou. Ale omezovat mzdu zeshoa, jak to pan Zikmund navhruje, je opatření vyloženě komunistické.

0/−1
24.2.2018 9:40

J89a56r18o63m74í15r 52J72e38ž36e87k 1273732313419

a pak že se málo vybírá na důchody, když tady celá skupina spoluobčanů obchází odvody na důchod. Jejich moto je asi to, zaplaťe našim rodičům důchod my se na tom podílet nebudeme.

+5/−2
23.2.2018 17:43

R98o60b72e49r29t 77M91a55t61u60l31a 8527849656605

Co to melete?8-o

+1/0
23.2.2018 22:19

R69a36d49e46k 83J94a18n46a58t85a 9745796884352

Pokud někdo dostává 2/3 mzdy ve formě diet, ze kterých se neplatí žádné sociální pojištění, tak se to jako obcházení odvodů dá vyložit.

Ovšem je to obcházení zcela legální a dokonce ze zákona povinné.

+1/0
24.2.2018 9:41

R35o55b56e59r18t 75M49a92t26u80l64a 8497379396705

Za to, ale nemůže ani řidič ani jeho zaměstnavatel, ale ten kdo nastavil diety na 40 někteří mají i 50 což je 1500 za měsíc a zaměstnavatel mu fakt nemůže dát normální mzdu dalších 100 tisíc, aby to nevypadalo jako obcházení zákona... pokud chcete aby byl poměr opačný tak at se sníží minimální částka diet na den na 20 euro pak dostane 600 a místo 20 tisíc Kč dostane 40 tisíc Kč.

0/−1
24.2.2018 10:05

J29i52n90d51ř84i51c32h 66Š13k93o90p62e75k 4765411810295

"Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupce dopravců."

Pro zaměstance je to výhodné do doby, než přijde o práci, jde marodit nebo jde do důchodu. Pak žasne, kolik z toho platu co bral má vypočteno na dávkách, podpoře, nemocenské či důchodu.

+9/0
23.2.2018 17:41

R16a79d81e71k 94J26a38n18a10t61a 9605106534662

Pokud je zaměstnanec dostaetečně inteligentní, tak daňové výhodnosti diat využije a to, co ušetří, si odkládá/investuje.

Ovšem obávám se, že taková finanční gramotnost není případ řidičů kamionů (viz ty informace o tom, kolik z nich je v exekuci).

0/−1
24.2.2018 9:43

P24e52t96r 31S55p13a60t46z44i83e69r14e37r 7504712545114

proč někteří tady nechápu, že na cestovné...neboli diety má nárok kdokoliv..ne jen řidič z povolání...dostane to manažer když jede pryč, dostane to dělník, když jede pryč...prostě kdokoliv...i ten voják nebo policajt když jede na školení má nárok na cesťák.....

toto se platí ale mimo plat. Takže je nefér, když to dopravci nahání na mzdu a řidič jezdí za minimálku..je to hnus...řidič by měl mít aspoň 25 hrubého a k tomu samozřejmě cesťák na který má nárok jako jakýkoliv jiný zaměstanenec jakékoliv firmy.

+10/0
23.2.2018 15:51

J63a15r86o18m54í20r 64H48l70u29b55e67k 2236230664511

A jak jsou pokutováni přespávající ve stanových slumech, napadající kamiony, jejichž řidiči jsou potom "oprávněně" pokutováni. Není to náhodou diskriminace, černý rasismus a xenofilie? V dnešní UE si nemůže být řádný občan ničím jistý.

+7/−3
23.2.2018 15:29

V43á89c18l18a62v 87V84a96n59ě76k 2303343608421

U nás tolik řádných občanů zase není, takže nás to zase až tak nezasáhne.

0/−4
23.2.2018 15:34

J67i14ř71í 21K87r55e51j13č19a 8654871756

no, těch nepřízpůsobivých je stále více, že ano? Díky dávkám se nám docela hezky množí...:-)

+2/−1
23.2.2018 17:04

M45a48r22t75a 25V37i11n90t24r83o30v21á 1211542952331

Nahnat všechny kamiony na železnici!!

+1/0
23.2.2018 15:23

R29o69m22a15n 71S49t93o94n35e54k 1199933409541

Neralne, už teď jsou mnohdy železnični tratě přetižene

+2/0
23.2.2018 17:54

T44o65m14á53š 32M95a31c23e37j17k58a 6451142667227

Protože státu je za těžko postavit další pár kolejí k přetíženým trasám.

0/0
23.2.2018 18:30

J56i36ř66í 43E40r57b22e41n 1683164326437

Mno, těžké to není, ale zbourat těch pár stovek baráků okolo tratí kvůli rozšíření kolejového tělesa, vyrazit pár kilometrů nových tunelů a postavit pár desítek kilometrů nových mostů prostě chvíli trvá. :-)

+1/0
23.2.2018 19:57

V50o35k30o42u75n 46V15l88a89d65i75m88i90r 8792968729908

Kde? N trati Plzen - Ceske Budejovice projede kazdou hodinu jeden osobak a tak dvakrat za den jeden nakladni vlak.

+1/0
23.2.2018 18:39

M90a43r42e45k 58T30u87r95n46o13v87e10c 7355562410896

Tak asi v tomhle směru ta přepravní poptávka není tak velká, ale zkuste se podívat třeba na koridor Praha - Česká Třebová. Nebo Praha - Děčín. Na Ústí jezdí myslím dva osobám za hodinu, do toho nějaké rychlíky či EC a pak ještě spousta dlouhých nákladních vlaků. Zajímavé je, že dokonce po obou březích Labe...

0/0
24.2.2018 10:39

V37á24c90l93a66v 32V24a71n89ě74k 2513473768771

Nechápu jak může být kapesné osvobozené od daně z příjmu, ale možná mi to tady někdo vysvětlí.

Tyhle čachry s hotovostí je důvod proč u nás není dost peněz na věci které potřebují udělat.

Jednou se omlouvají hostinští, že nemohou dělat pořádně odvody protože musí fixlovat aby se uživili, pak půlka zaměstnavatelů dává lidem peníze bokem a stat utře ústa a nakonec se pak všichni diví, že se krade.

Bodejť by se nekradlo, když to je posvěcené státem.

+6/−7
23.2.2018 15:19

K63a68r30e61l 70Š42o40u51m16a92l 1844833548

Peníze na potřebné věci tu nejsou hlavně kvůli tomu, že nenažraný stát rozhazuje plnými hrstmi za kraviny, neustále nafukuje už tak přebujelý byrokratický aparát a nesoustředí se na infrastrukturu, vzdělání a bezpečnost jak by měl.

+8/−2
23.2.2018 15:26

H58a18n51a 86P77r75o62k44o48p17o45v76á 8989490753221

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, Část VII. (tj. § 151-190)

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, § 6, odst. 7, písm. a)

A dál už byste to mohl zvládnout i sám, ne? ;-)

+1/0
23.2.2018 20:39

R43a58d96e30k 94J64a21n32a70t86a 9215386654812

On se ale neptá na to, KDE je to v zákoně, ale PROČ je to v zákoně.

0/0
24.2.2018 9:45

J60o51s59e38f 39S87a45m26e42k 8947880981876

"Zástupce Česmadu dále uvedl, že mnoha řidičům nízká mzda a maximální možné stravné vyhovuje, kvůli exekucím."

Pan zástupce Česmadu kecá, nízká mzda, nízká nemocenská, nízký základ dovolené, minimální důchod, to jim vyhovuje? A spousta jich jezdí za kč/km + diety které mají být mimo plat.

Česmad VŽDY stál jen za dopravcema, řidiči mu byli putna.

+7/−1
23.2.2018 15:11

P15e84t22r 63A95s63c51h66e27n71b49r94e60n86n56e31r 6655523912561

Stravné nepodléhá exekuci, proto jim to vyhovuje

+3/0
23.2.2018 17:37

V37o78k79o93u48n 96V25l82a14d70i61m14i61r 8692318329818

Cesi jsou take v Cechach pokutovani za technickou zavadu automobilu, kterou nezpusobili.

Ten svet je nejskeje divnej.

0/0
23.2.2018 15:09

J81a35n 25O11p84i95s 3983918212665

Není europoslanec jako europoslanec .Ten německéj má výc životů.8-o[>-]

0/−1
23.2.2018 14:42

J47o49s64e54f 48V67a43l44a 9220373843843

dopad bude jednoduchy. Misto za nemecky plat si najme spediter ridice na tzv. minijob, To je v Nemecku nezdanenych 450 euro mesicne. A zbytek mzdy pujde na cerno. Bezna praxe treba v pohostinstvi. Placte si potom na cizim hrobe......Rv

+1/−1
23.2.2018 14:29

J26a68n13a 68M11a87l44a 7349981829932

Já v pohostinství podnikám a díky eet už peníze na černo bokem moc dávat nejdou, není z čeho.. ;-)

0/0
23.2.2018 14:39

J61o44s30e19f 74V11a62l77a 9180523973333

pisu o Nemecku

0/0
23.2.2018 14:43

V71o47k32o21u48n 17V30l62a88d46i68m96i39r 8252688369958

A jak si to predstavujete?

Vite co to znamena?

0/0
23.2.2018 14:48

J32a19r77o13m25í64r 70J53e16ž98e24k 1123622833319

jo a řidič přijede vlastním kamionem?

0/0
23.2.2018 17:46

D47a60l59i70b77o25r 96C11h87l43u86p 5407802403724

tak Němcům vydí, že CZ řidič vezoucí zboží z Plzně do Mnihova a zpět bere po dobu jízdy v DE naši mzdu. Přitom si nakoupil v CZ, platí CZ nájem a má dost na to aby si to jídlo koupil na ARALce před vykládkou. A že jim sakra nevadí, že Cz zaměstnaci jejich pobočky ve Strakonicích za tu samou práci ve 3 směnným provoze berou o 1000 eur míň než němec na té samé linde v Passau jen na ranní ???? Jejich argumentem je přece za stejnou práci stejná odměna !!! a teď do mě ;-D

+11/−3
23.2.2018 14:10

J15o13s33e61f 49V25a11l10a 9620683293953

nevite, o co jde. Je spousta firem v Nemecku, ktera najima pres agentury ridice skolnich autobusu, kamionu atd nebo je dalsi spousta ceskych firem, ktera se necha "charterovat" a soferi pro nemeckou firmu (s ceskym autem) 100% jezdi. Dotycny z clanku treba jezdil pro Deutsche Post. Ti nejedou obcas do Mnichova a zpatky. Ti jezdi 90% trasy jenom na nemeckych trasach. A samozrejme ze se nemeckym kamionakum to nelibi a najali si tedy odbory, aby dumpingove ceny zatrhli.

+7/0
23.2.2018 14:34

D83a45l76i56b89o31r 65C43h55l92u30p 5757452613404

jasné nevím o co jde, víte koluk kabotážních přeprav smí zahraniční dopravce vykonat v rámci příkladně DE za 1 týden? A jaké musí splňovat pojistné podmínky atd.???. Jen mezi námi, ten pán pracoval u dceřinné společnosti DP, kterou si otevřela záměrně mimo DE za jasným účelem tak mi vysvětlete proč si nenajala raději čistě DE řidiče a DE dopravce ha? Jedině proto aby byla jejich služba lacinější něž echt DE dopravce.

0/0
23.2.2018 17:11

K61a15r23e76l 37Š66o75u27m82a39l 1564793978

Kvůli dálkovým trasám by se na to Francouzi a Němci vykašlali, ale tady se jedná o to, že spousta českých (a rumunských a polských) dopravců běžně dělá i vnitroistátní přepravy po německu, Francii, Belgii atd.

+3/0
23.2.2018 15:28

P84e20t44r 68Č77e62r38v80e90n59ý 3516621342505

Takže z rozhovoru nevyplynulo nic nového.

Pouze opakovaně pan Hromíř lže o tom, že diety jsou vlastně odměnou za práci.

+12/−1
23.2.2018 14:04

M50i49r69o77s68l28a48v 65M47i31č16á24n 5829168180209

a Němci jezdí po Evropě za jakou mzdu?

0/0
23.2.2018 14:04

V79o71k48o35u86n 74V94l45a64d11i92m62i98r 8762418859768

Tarifni.

+1/0
23.2.2018 14:50

M24a22r92t42i88n 17K20a30r26á91s94e12k 9398413318668

Troufam si rict, ze takovou ktera neodporuje zakonem dane zeme...

+1/0
23.2.2018 15:13

P18a53v43e52l 53M78o12r23a82v12e72c 1814835644547

Když může dát Lidl pokladním nástupní plat 28 tisíc tak snad není problém dát řidičům 37, nemyslím si že by to ty firmy zruinovalo.

0/−2
23.2.2018 14:02

D67a17l47i50b30o40r 94C66h77l15u46p 5787642733294

Psal jsem to už včera, ve dvou výběrovkách jsme prohráli protože jsme chtěli navýšení ceny dopravy vhledem k diskutovanému problému. V jednom případě to vyhrál PL a ve druhém SK dopravce, v prvním šli o 15% dolů ve druhém ponechali loňskou cenu, my chěli 18% přidat. 9 kamionů nebude mít od 1,3, práci kterou jsme 3 roky jezdili, kluci byli spokojení. PL i SK podepsali že budou platit Milog ale nemají šanci to plnit. O tom mluvil pan Hromíř. Teď se můžu s kamiony tak vyfotit a jestli si myslíte, že nějaké bonzování do DE k něčemu povode tak jsme mimo realitu.

+3/0
23.2.2018 14:22

K72r15y89š33t66o54f 74L76a33n80í69k 1499620855925

holt jedno z rizik podnikani (tech méně předvídatelných) jsou zásahy politiku.

0/−1
23.2.2018 14:49

Najdete na iDNES.cz