Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Časopis se nemusí omlouvat výrobci minerálky, kterou zkritizoval v testu

Ústavní soud se ve čtvrtek zastal vydavatele spotřebitelského časopisu dTest. Odmítl stížnost výrobce vody Aquila Aqualinea, která se cítila poškozená testem, v němž časopis srovnával balené neperlivé vody. Vydavatel časopisu podle soudu nepoškodil dobrou pověst firmy a nemusí se omlouvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I29v53o 87N11o35v66á74k 3581878596396

Právo na informace pro spotřebitele zase jednou slavilo úspěch. Ne úplný, když ze článku nevyplývá jednoznačnost odsouzení přístupu výrobce. Přitom není jasné, jak jinak se dozvědět, že jedna z vod obsahuje hnusy? Státní zkušebny a státem řešená kontrola byla zrušena (nebo nefunguje) a odpovědnost byla zákonem přenesena na prodejce ;-D;-D;-D. Takže to, že jedna z prodávaných vod Aquila Aqualinea obsahovala/obsahuje dvě nedovolené cizorodé organické látky - benzo(ghi)perylen (polycyklický aromatický uhlovodík) 0,4 ng/l a trichlormethan (chloroform) 0,4 μg/l zústává sladkým tajemstvím výrobce a možná i obchodu. Co všechno poškodí v lidském těle tyto látky, to je z materiálního aspektu podstatnější, než subjektivní názor výrobce - Karlovarské minerální vody, a.s. - na to, co se v jejich image poškodilo vydáním hodnocení v dTest-u !! :-( BTW o podivné úrovni marketinguRv svědčí i sponzorský omyl u Českého slavíka 2018 [>-] ;-D;-D;-D

+1/−1
2.3.2018 12:49

K69a98r57e16l 33D61r65d19a 6424842487

Stát má pro ochranu spotřebitelů SZPI a systém varování EU, ČOI, hygienu... dTest je jen soukromá aktivita na trhu nevalného významu, co generuje jen plno omylů. Pokud se objevuje na výrobcích nálepka "dTest - vítěz testu", je dTest nakonec jen součást reklamy.

V médiích k tomuto testu vod vyšly titulky, že 14 balených vod z 18 na trhu jsou patoky, resp. jen "4 vody z 18 jsou nezávadné". dTest poškodil 14 výrobků v testu a fakticky poškodil celý segment trhu balených vod.

Pokud jde o cizorodé látky v Aquile jsou hluboko pod požadavky na pitnou vodu. A vody z vodovodu jsou na tom řádově hůře v obsahu cizorodých látek. (Viz samotný test dTestu.)

Podivnými výroky dTestu byla poškozena Aquila, Dobrá voda, Rajec... Aquila nejvíc, soudí se Aquila.

Nakonec vyšlo doporučení se 4 vítězi testu, kde dTest chválí 2 nejlevnější chemicky čištěné vody a 1, co v jeho testu propadla. dTest je mistr v kupení chyb na jednu hromadu.

Aneb, tvrdíte tady pěkné nesmysly a jste jen příkladem toho, jaké hlupáky dělá ze zákazníků dTest s výroky plnými omylů. ;-)

+1/−1
2.3.2018 13:50

M30i50c60h72a56l 41G22e79c93i74k 6645399907694

Ked tym vyrobcom nikdy ziadna recenzia ani test nie je dost objektivny, bolo by zabavne mat zakon, ze kazdy musi vediet dokazat objektivitu svojho tvrdenia, pokial sa tyka cohokolvek obchodovatelneho alebo vedeckeho. Vratane samotnych vyrobcov. Urcite by to uvitali vsetci tvorcovia reklam na najbelsie pracie prasky a vsetky placebo pilulky na krasu, ktore doporucuju 5 kozni lekari zo 4 ;-)

+1/0
1.3.2018 18:32

K43a75r48e72l 30D77r49d54a 6414582477

To je neskutečné, dTest píše na objednávku? Objektivní ochránce spotřebitelů. ;-)

On ten test v roce 2009 provázely články "jen 4 balené vody z 18 prošly testem" s odkazem na vyjádření dTestu. Jako že balené vody jsou většinou odpad.

Mezi těmi 4 je noname z Kauflandu a Albertu, obě od Vesety. Značková od Vesety přitom v pramenitých vodách propadla jako nejhorší. Tedy, zdroj Vesety stojí za starou bačkoru.

Jiné normy jsou pro kojenecké vody, pramenité vody a balené vody. Přitom první dvě jsou mnohem kvalitnější. Balená voda je prostě zabalená voda z nějakého nezávadného zdroje, třeba z vodovodu a může být chemicky čištěná. Tak se dosáhne cena 4 Kč za láhev. (Pokud ta samá propadne jako pramenitá a vedle je jako balená skvělá, určitě k čištění došlo.)

Takže dTest tady tvrdí pitomost ve stylu: "Trabant je mnohem lepší než Mercedes". ;-)

V roce 2009 se řešilo, zda nepřejít zpět na vodu z vodovou. Restaurace se tomu bránily. Tohle vypadá jako účelový test udělaný pro Vesetu, že se kvalitní voda dá za 3,50 Kč koupit v Kauflandu. ;-)

Minimálně, dTest míchá hrušky a jablka a dík jeho komentářům jsou všude v médiích nesmysly.

+3/−23
1.3.2018 14:01

I81v72a40n 67H79o37l61a97s 5797327468507

Tak už konečně kápněte božskou, za koho tady kopete. Hned budou vaše sdělení pochopitelnější.

+13/0
1.3.2018 14:47

K62a20r43e46l 18D65r63d14a 6684662467

Za sebe. Minule jsem řešil Proenzi, podle mě nejlepší na trhu, co u mě skutečně funguje. dTest vydal test, kde Proenzi potopil. Měl k tomu i podrobné výsledky, které ukazovali na chyby v základních počtech při zpracování testu dTestu. Pak tyto podklady z webu dTestu zmizely. Nezmizely ale nesmyslné komentáře dTestu a nikdo se neobtěžoval opravit výsledky. Dle dTestu zvítězil produkt, který má shodné složení jako Proenzi. Proč? Zaplatil si výsledek?

Co s tím jako mohu dělat? Ty značky a firmy, co dTest poškodí nejsou moje. Je mi to vlastně šumák. Maximálně mohu kritizovat dTest pokaždé, když si to zaslouží. A jak vidno, je toho pytel a je to snadné. ;-)

Provádím soukromé testování dTestu. Dnes v testech opět propadl spolu s iDNES. ;-)

+3/−7
1.3.2018 15:10

K89a85r27e46l 22D16r98d75a 6184112347

ukazovaly...

+1/0
1.3.2018 15:15

J74i68ř80í 21L23o46r12e40n20c 9464966358843

To u Vás asi funguje ten placebo efekt. ;-)

+5/0
1.3.2018 16:21

J41i40ř87í 77N54o77v25á35k 1504813627908

Když vám vyhovuje Proenzi, používejte Proenzi. Vaše věc. Já sice nejsem schopen jejich testy objektivně posoudit, ale nadávno mě překvapilo dost špatné ohodnocení Jihočeského másla z Madety právě v dTestu. A jaké bylo překvapení, když jsem se ho snažil přepustit (ghí). Tolik sajrajtu, co v něm bylo, jsem dosud nikdy nezaznamenal, a to ani u těch polských. Takže Madeto - goodbye.

+4/0
1.3.2018 17:00

I49v91o 79N56o37v48á37k 3451738646956

Jak jinak se dozvědět, že jedna z vod obsahuje hnusy? Sodík je zajímavé téma, ale podstatnější (alespoň dle mne) je, že jedna z vod obsahuje dvě nedovolené cizorodé organické látky - benzo(ghi)perylen (polycyklický aromatický uhlovodík) 0,4 ng/l a trichlormethan (chloroform) 0,4 μg/l.! Co poškodí v lidském těle tyto látky, to už je z materiálního aspektu podstatnější, než váš subjektivní názor na to, co v image poškodí "značkám" dTest ! :-/:-/:-/:-/:-/

+1/0
2.3.2018 12:33

V52á26c11l37a55v 98K92o59n41í83č35e73k 1679873401565

Když už jsme u těch fekálií co ta stahovačka z trhu před pár lety právě u Aquily? To tenkrát dalo Pasqualemu hodně práce to vyžehlit.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1254334-pozor-na-nebezpecnou-aquilu-obsahuje-ecoli

+2/0
1.3.2018 15:09

K55a58r42e40l 38D60r55d62a 6484402887

Koukám že šlo o větší kontroly po otravách v Německu. Další články pak popisují, že je Aquila nezávadná, přesto je lépe ji stáhnout protože ty bakterie tam neměly co dělat.

+1/0
1.3.2018 15:18

M68i85c56h26a22l 76M44r44a60z52i50k 6687357574320

Zjevnou lez tu uvadite vy - Aquila Aqualinea byla v te dobe prodavana s etiketou kde stalo - CLK doporucuje pro pripravu kojenecke potravy - proto srovnani s hodnotami pro kojeneckou vodu je v poradku, pokud se tak sami prezentuji, tak bud musi splnit dana kriteria (coz nesplnuji) a nebo jde o klamani spotrebitele - to si muzou vybrat co je horsi...

Ten test je stale dostupny vcetne obrazku lahve s celym popiskem - takze neni problem si to precist.

Zatim jsem se neshledal s tim ze by testy dTestu byly nejak odchylene od skutecnosti a to uz 10 let pracuji jako inspektor, ktery kontroluje vyrobce vseho - a mam tedy porovnani nejen z vyrobku na trhu, ale i z toho, ze znam jejich vyrobu, stroje, i materialy, ktere pouzivaji - a vzdy kdyz jsem si porovnal par firem na zaklade svych kontrol, tak vysledky dTestu odpovidaly tomu, co jsem videl na vlastni oci - zadne prekvapeni.

+3/0
1.3.2018 16:18

K31a17r24e27l 21D68r95d91a 6814852407

Zajímavé, lžete. A to jste odborník? ;-)

Znovu otevírám test. Etiketu si tam nikde nepřečtete, protože obrázek je v detailech nečitelný.

Aquila je v testu u dTestu posuzovaná jako pramenitá voda, ne jako kojenecká. Tedy případné hodnocení dTestu ohledně kojenecké vody je nesmysl a jde o zjevnou chybu dTestu.

V hodnocení dTestu je uvedeno, že na etiketě se uvádí, že vodu doporučuje ČLK (lékařská komora) pro přípravu kojenecké stravy. Což dTest hodnotí jako zavádějící doporučení, pokud není voda deklarovaná jako kojenecká. Což potvrzuje to, o čem se bavíme.

dTest dále lže, že Aquila má největší obsah sodíku ze všech testovaných vod. Hned vedle mají vodu, která je na tom hůře a je uváděna jako vítěz testu! Pramenitá Aquila se chlubí 0,002% sodíku. Což bude jen citace normy a ostatní vody jsou na tom většinou lépe. Nicméně tato "reklama" byla lidmi od dTestu hodnocena jako "podvodná" a hodná soukromého potrestání. Proto nejspíš ty lži dTestu.

Jinak pramenitá Aquila splňuje s odřenýma ušima parametry kojenecké vody a reklamní sdělení na Aquile jsou spíš úsměvná.

Zajímavější je, že jako jeden z vítězů testu je v médiích podle dTestu uváděna kojenecká voda Prealpi z Itálie, přitom v samotném testu je zjištěn nadlimitní obsah sodíku pro kojeneckou vodu, voda je hodnocena jako nevalné chuti a test uvádí, že dle naměřených výsledků není vhodná pro kojence. A pak jede v médiích jako vítěz testu a lepší Aquila je potopena?

Ne, ne, tady lže dTest, často a opakovaně. Je jen otázkou, zda jde o chyby, úmysl či přímo zaplacený a objednaný úmysl. Řeší se poškození značky na trhu. Dovoluji se tedy poškodit značku "český dTest" za jeho chyby, klamání a podvody. ;-)

+1/0
1.3.2018 17:57

M33i66c91h70a48l 88M24r20a33z72i83k 6667227964330

Je tam uvedena jako pramenita a hodnocena podle meritek kojenecke protoze sama uvadi, ze je doporucena CLK jako kojenecka. Precist se to da - mam ten clanek na stole a vidim, navic je ta etiketa hned vedle toho obrazku opsana, pro ty, co neprectou obrazek...

takze asi tak, ale jo klidne si rejpejte do casopisu, kteremu dal zapravdu i soud, v pohode v tehle zemi uz zadne prekvapeni, rozhodnuti soudu tu neznamenaji vubec nic, takze o nic nejde.

0/0
1.3.2018 18:03

K52a79r14e15l 88D17r82d16a 6384482487

Vycházím z článku v pdf na webu dTestu. Ani v tabulce, ani v textu nikde nevidím informaci o testování jako kojenecké vody. Aquila je zařazena mezi pramenitými. Řešíme jen ten sodík. Horší jsou ostatní naměřené parametry, které text rozebírá s odkazem na Aquilu. Aquila z textu pak vychází jako hrozný odpad nejhorší na trhu. Přitom jsou v testu mnohem horší vody bez tak "důrazného varování pro spotřebitele". Podle mě se dTest pustil do osobního boje s "reklamou na Aquilu". Rv

Je to uváděno i v článku od ČTK k tomuto testu, že jede masivní reklama na balené vody za situace, kdy zákazníci přechází na vodu z kohoutku, že probíhá válka mezi výrobci balených vod a vodárnami. dTest do toho velmi nevhodně zasáhl a mohlo by se říct (patrně i prokázat), že způsobil miliardové škody.

Osobně mám rád vody ze Slovenska a dTest jejich kvalitu potvrzuje. Čekat, že by pak byly prohlášeny vítězem testu, je u dTestu naivní. V médiích dTest chválí laciný noname "odpad" balených vod z privátních značek a vodu, co v testu propadla... ? Vždyť je to o poškození zákazníků. dTest vůbec nedoporučuje nejlepší produkty ani rady pro optimální chování zákazníků. Rv:-P

Pokud jde o soud, ten dTestu za pravdu nedal, opět lžete. První soud potvrdil názor Aquily o poškození dobré pověsti značky, odvolání pak řešilo "svobodu projevu". "dTest si může svobodně tvrdit co chce." Klamete, pokud tvrdíte, že soud potvrdil "pravdivost testu dTestu". Rv

+1/0
2.3.2018 8:52

M30i29c30h72a93l 74M40r80a52z76i52k 6887137604540

Tak jinak - soud potvrdil, ze test je objektivni a vysledky jsou zobrazene u vsech stejne - proto nema karlovarka narok na zadne odskodneni ci omluvu. To se ostatne pise i v clanku, staci cist. Tedy test byl udelan i vyhodnocen spravne a nezaujate - dle soudu. Jinak by se totiz museli omluvit - coz ostatne i v clanku potvrdil soudce zpravodaj...opet staci cist.

A pokud jde o ten test - aquila je tam zarazena mezi pramenitimi vodami - netvrdim ze neni, jeji vysledky jsou porovnavany s kojeneckymi - vsak i to jsem psal - ale jen rikam, ze mi to porovnani prijde logicke, pokud maji na etikete napsano, ze je CLK doporucuje na pripravu kojeneckeho jidla - tak by mela splnovat podminky kojenecke vody - proto mi to porovnani v tomto pripade prijde naprosto spravne.

Je to asi stejne jako kdyz budu mit porovnani fotaku - zrcadlovek - a jeden z nich nebue zrcadlovka, ale bude v reklame ci na obalu tvrdit - fotky jako ze zrcadlovky - tak je logicke to porovnat ve stejne kategorii aby slovek videl, jak si teda stoji a jestli to skutecne splnuje - kdyz uz si troufa to tvrdit.

To jen pro priklad. V zasade mam ten test i ten clanek cely doma, a neni na nem nic tak hrozneho, v zasade podle vysledku ma ta voda daleko vice problemu - bakterie, aromaticke uhlovodiky a dalsi... takze jen o sodiku to neni. Nicmene v prehlednych tabulkach jsou vysledky vsech.

A mimochodem ty noname vody jsou v uplne jine kategorii, takze Aquila je porovnavana s vodami jako Rajec, Bonaqua, Aqua Bella - ani jedna z nich neni zadny noname produkt...

A ze je voda z kohoutku lepsi je obecne pravda, treba u nas je zdaleka lepsi nez cokoliv co sezenete baleneho nehlede na mnohnasobne nizsi cenu.

+2/0
2.3.2018 9:03

K25a33r58e46l 49D11r30d86a 6254252877

Ohledně testování, jde jen o Vaše subjektivní dojmy a názory. V testu to takto napsáno není.

Ostatní vody podobně označené jako Aquila, jsou skutečně testovány jako kojenecké (Dobrá voda, Toma Natura, Prealpi). Nebyl důvod netestovat stejně Aquilu. Přitom podle výrobců je to celé nesmysl dTestu, protože kojenecká voda a voda vhodná pro přípravu kojenecké stravy jsou fakticky dvě samostatné kategorie produktů a neměly by se zaměňovat.

Neřeším tady jen test, ale i články v médiích, především s titulky "prošly jen 4 balené vody z 18 testovaných", který poškozuje 14 výrobků z 18 a kde údajně v testu mj. vyhrály 2 noname vody a voda, co v testu propadla. Nesmysly z dílny dTestu.

Podle mě, opět jen Vaše subjektivní názory na informace o výrocích soudu. Museli bychom otevřít skutečné výroky soudů. Podle článku se soudy výsledky testu nezabývaly. Pouze se řešilo, zda mohla být Aquila poškozena. Ta rozporuje naměřené výsledky a subjektivní pomluvy dTestu. Soudy pouze konstatovaly, že je to v mezích svobody projevu, test má nedostatky, ale snaha poškodit Aquilu není prokazatelná.

Přitom na první pohled je zřejmé, že Aquila uvádí reklamní informace na hranici "slušnosti" a dTest s ní svádí osobní pavlačovou hádku. Vůbec nejde o kvalitu vody.

Nesouhlasím ani s kvalitou vody z vodovodu. I tento test prokazuje, že cizorodé látky jsou u této vody vyšší, než u pramenitých vod. Fakticky se kvalitní balené vody vyplatí kupovat. Což rozhodně nejsou noname balené vody doporučené dTestem v médiích.

+1/0
2.3.2018 14:50

M75i95c33h50a59l 62M32r10a68z94i88k 6607787194350

Clanky v mediich resit v tomto sporu nelze - protoze ty nemaji s dTestem nic spolecneho - nepsal je nikdo z nich. Tedy to se musi Karlovarka soudit s nekym jinym pokud si ten nekdo blbe vylozil testy a napsal nesmyslne clanky.

Pokud jde o me - ty vysledky jsou velmi prehledne a jasne a nejde si je vylozit jinak nez jsem popsal - pokud tedy clovek pouzije to cemu rikame mozek.

A pokud jde o tu vodu - mate pravdu jsou to dve kategorie- technicky - vsak to take pisu - ovsem na obe jsou uplne stejne zakonne pozadavky na kvalitu - takze v testech musi splnit stejna kriteria. V tom nevidim zadny problem. Sami se tak zaradili, mohli ze nazvat obycejnou vodou a limity by byly daleko mene prisne...

0/0
2.3.2018 15:18

T41o53n56d98a 90H10e54j44l90í58k 1578913979467

Chce to nechat dTestu nějaké všimné, pak i nestandardní hodnota může být uvedena jako v pohodě, víme?

0/−19
1.3.2018 13:55

I98v41a14n 56H16o98l44a56s 5127267898667

Nevíme. Vy něco víte?

+8/0
1.3.2018 14:47

J13a91n 58K36o72h78l 4373247681764

No, tahle voda nikdy nepatřila k mým oblíbeným.. čistě z pohledu chuti a image značky, bez ohledu na test dTestu..

+6/0
1.3.2018 13:32

K40a26r34e86l 30D60r42d91a 6124692347

dTest tam má jasnou chybu, může dál lhát a nemusí se za své lži omlouvat. OK. Cítím se dobře, že mě jako slabého spotřebitele něčí lži tak dobře chrání. ;-)

Samotný test z roku 2009 srovnává balené vody a vodu z vodovodu v několika městech. V testu není žádný žebříček, jen tabulky s výsledky a komentáře. Myslet si o tom může kdo chce co chce. Takže těžko jde o poškození konkrétního výrobku.

Podobně jako Aquila dopadla i Dobrá voda. dTest si dal záležet aby nesmyslně označil jejich "špatnost", která je zcela v normě. Aquila těsně plní parametr pro kojeneckou vodu, o tom je pro změnu řeč v tomto chybně napsaném článku v iDNES, u duchovní sestry dTestu. Přitom Aquila není vůbec jako kojenecká voda deklarovaná. Prostě opět nesmysl z dTestu a iDNES. ;-)

Co by mohlo spotřebitele naopak zajímat je obsah fekálií. O tom se dTest tak trochu zastřeně rozepisuje. Výborně dopadají vody z kohoutku. Naprostý propadák je voda z LIDLu. Nejhorší v testu. Tak hlavně že stojí 5 Kč a na této "močovině" plno lidí šikovně šetří rodinný rozpočet. ;-)

+2/−25
1.3.2018 13:15

I62v68a62n 83H13o71l19a90s 5837507398197

A kterou firmu svou nesmyslnou reakcí chcete zviditelnit vy?

+11/−1
1.3.2018 13:17

J33i95r62i 84G63a84z77d64a 8834773314104

"lzi"..? usmevne, data jsou data, ale chapu, ze nekomu se to libit nemusi...

+8/0
1.3.2018 13:28

K87a31r28e77l 83D23r20d24a 6294422507

Řeč je o tom, že dTest uvádí že Aquila, Rájec, Dobrá voda... jsou zdravotně závadné a podloží to testy, které nic takového neprokazují.

To jsou prostě lži. Pro Vás snad ne?

0/−2
1.3.2018 13:37

M32i95k51u68l16á27š 32K83a36l11i16n11a 1902673745

Myslim ze se ta firma timto poskodila sama

+25/0
1.3.2018 12:59

J77a16r33o15m49í83r 46M62a95s81á53k 3403175706407

co je to za módu tahat dneska takovéhle blbosti až k ústavnímu soudu?

+22/0
1.3.2018 12:49

Z25d89e90n54ě39k 88W22o25l71f 9461600927945

Tahat takovou blbost k ÚS je jeho urážka. Prvoinstanční soudy jsou k h... ničemu.

+22/−2
1.3.2018 12:10

J98o81s30e37f 19M18i45š13k90o23v91s65k84ý 9428551861628

K Ústavnímu soudu se občas dostávají i podobné "blbosti". Ale to není vina nižších soudů. Ty rozhodly a Karlovarské minerální vody se cítily poškozeny a tak to daly až k ÚS a i tam prohrály.

+4/0
1.3.2018 12:47

M86i25l23a94n 85V25i19k 1457385853653

Ale soudit se budou dál, dokud jim to někdo naprosto "nezaujatý" ;-Dnevyhraje.

0/0
1.3.2018 16:57

P90a61v68l88a 90K51u62č24e60r25o30v98á 5347361333

test, který už si nikdo nepamatuje a firma ho opětovně vrací na výsluní - kdo umí umí, kdo neumí ...

+64/0
1.3.2018 12:04

J76o98s87e53f 55M66i37š18k59o44v78s98k23ý 9658211911808

Která firma ? Proč se nemá informovat o rozhodnutí ÚS ?

0/−14
1.3.2018 12:51

I31v78a22n 39H53o12l73a43s 5797417358477

Ta, co podala ústavní stížnost. Tudíž si z ostudy kabát udělala hned třikrát poprvé problematickým výrobkem, podruhé souzením se o znění objektivního testu a potřetí, že tím souzením opět připomněla nekvalitu svého výrobku.

+11/0
1.3.2018 12:56

R65u26d88o68l61f 47F19u56k84s 5398981623520

Střídám Ondrášovku, Poděbradku, Matonku, Magnesii, Hanáckou kyselku, Korunní a Dobrou vodu.

Aquillu jsem nekoupil snad nikdy. Ne kvůli tomu testu, ale prostě mi není sympatická, možná kvůli reklamám, nevím.

+10/0
1.3.2018 11:49

L19a54d22i51s48l57a49v 33J49o76d54l23o93v32s95k23i 2190755347121

Proč prostě nepijete kohoutkovou?

+8/0
1.3.2018 12:13

R70u93d27o88l40f 61F27u11k44s 5948911793590

Piju slazenou. Vím, zabíjím se tak.

+1/0
1.3.2018 12:19

L85a44d57i61s91l41a82v 85J23o25d49l43o54v66s25k22i 2420745637731

Kohoutková se dá také osladit :-)

+2/0
1.3.2018 12:20

R60u81d25o36l32f 21F86u39k48s 5878531833740

Ale je složitější mít doma tolik příchutí, aby si člověk vybral, na kterou má zrovna chuť. Ty minerálky i každá různě chutnají. Vypiju tak 2-3 litry týdně, nic extra. Zbytek tekutin tvoří čaj a alkohol.

+4/0
1.3.2018 12:27

I63v18a87n 48H61o27l44a51s 5267567778767

>Ale je složitější mít doma tolik příchutí, aby si člověk vybral, na kterou má zrovna chuť.

A mít doma tolik balených vod, "aby si člověk vybral, na kterou má zrovna chuť", je podle vás jednodušší?? :-)

+5/0
1.3.2018 12:57

T55o84m94á12š 87H11o30r37á16k 8980135296309

Já právě kvůli cukru veškeré slazené vody vyřadil. Toho cukru je v nich fakt hodně a když už jsem chtěl omezit jeho množství, bylo pro mě mnohem přijatelnější vyřadit slazené nápoje, než čokoládu a sladkosti. :-)

+6/0
1.3.2018 12:23

J38i79ř53í 53S46o34u70č64e67k 5896577369739

To je ode zdi ke zdi. V devadesátých letech jen minerálky, nyní jen kohoutková. Realita je taková, že jen malá část republiky je na sedimentárním podloží, velké části se rozkládají na kyselých vyvřelinách a metamorfitech, takže v řadě oblastí postrádá kohoutková voda dostatečné množství vápníku. Zatímco na většinu ostatních prvků existují normy, na vápník ne. Na vápník je jen „doporučení“. Důvodem je, že kdyby doporučená hodnota byla závazná, tak máte rázem půl republiky bez pitné vody. Příklad: Voda v Novohradských horách, kterou je zásobovaná velká část jižních Čech, obsahuje asi 6-8 mg vápníku na litr. Doporučená hodnota je přitom 40-80 mg na litr. Prostřídat to občas nějakou minerálkou nejen není na závadu, ale pro zajištění příjmu vápníku je to třeba. Problém je spíš to, že z minerálek s vyšším obsahem vápníku a nižším sodíkem, který nedělá dobře kardiakům a osobám s vyšším tlakem, se už stáčí jen Ondrášovka. Il-Sano distribuuje snad jen do restaurací a Domašovská kyselka / Salacia, která byla v tomto ohledu nejlepší, už se nestáčí vůbec.

+1/0
1.3.2018 13:51

J79a57k29u32b 44Š35a46f59a76n35d90a 7365597861331

O a je v normě na pitnou vodu nějaká spodni hranice? Vždy je uváděn maximální obsah nějakých prvků a sloucenin.

+1/0
1.3.2018 15:17

T55o68m64á15š 68H28o33r46á89k 8970785316169

Takže test, na který by se už dávno zapomnělo, rozmazán a spotřebiteli znovu připomenut na hlavní stránce nejčtenějšího zpravodajského serveru 9 let poté, protože to nějaká chytrá hlava z firmy dala k soudu, kde to táhla přes prohru u Vrchního a Nejvyššího soudu až k Ústavnímu soudu. To je takový marketingový vlastní gól. A reklama pro Dtest zadarmo. ;-D

+113/−1
1.3.2018 11:49

J21o87s94e46f 75M24i31š71k18o83v64s76k82ý 9708611541628

K Ústavnímu soudu to dala firma Karlovarské minerální vody, soud nyní prohrála a v médiích je o tom poskytnuta informace. Nechápu v čem vidíte problém.

0/−29
1.3.2018 12:00
Foto

P26a85v47e47l 18V98a35n52ě67č54e56k 4214393341641

V nicem. Jen, ze se tim tahle zprava zase dostala do povedomi lidi a neni to zrovna pozitivni reklama.

+29/−1
1.3.2018 12:04

T14o39m47á88š 40H54o60r45á65k 8600475846109

Problém v ničem nevidím. Jen v takové maličkosti, že si po přečtení článku mnoho čtenářů, kteří ani nevěděli, že nějaký test balených vod dtest před 9 lety dělal, a který už dnes vůbec nemusí být relevantní, odnese dojem, že Aquila je hnus a dtest měl pravdu.

+31/−1
1.3.2018 12:20

J37o85s57e71f 90M36i80š91k82o68v13s87k68ý 9938171681748

Zkrátka o rozhodnutí ÚS neinformovat, abychom neurazili a nebo nepodpořili. ??

0/−23
1.3.2018 12:50

I60v78a59n 98H72o52l33a71s 5247187648507

A někdo něco takového tvrdí??? 8-o

+16/0
1.3.2018 12:58

M81i85c70h24a34l 25F81r96a83n29z 7123523721302

Miškovský je příležitostný troll nebo natvrdloň...

+9/0
1.3.2018 13:13



Najdete na iDNES.cz