Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ochrana údajů vyjde až na miliony, pětinu firem zatím GDPR nevzrušuje

Už jen necelý čtvrtrok zbývá do začátku platnosti nařízení EU o ochraně osobních údajů zvaného GDPR. Příprava vyjde firmy na nemalé peníze. Záleží na oboru, ve kterém podnikají, i množství dat, jež spravují. A také na tom, zda už dnes postupují podle pravidel. Jak zjistil průzkum pro MF DNES, 19 procent společností zatím přísnější pravidla neřeší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a92v28e54l 12S92o20b78o10t61k78a 5600804

GDPR vás nebude nic stát - jen trochu času, než si nastudujete vše potřebné a uděláte si ve firmě pořádek v datech.

Samorřejmě, na GDPR se snaží spousta firem přiživit, ale to je u každé novoty.

0/0
10.3.2018 11:44

J33i95ř47í 22K49o53z11l68í66k 1389536672259

Prostě další buzerace od EU

+1/0
5.3.2018 15:14

M27i58c46h42a89l 46Š32v30é76d77a 4229142312160

To je fakt strašný, že EU chce chránit naše soukromí. My přece chceme, aby nám firmy soukromí porušovaly a obchodovaly s našimi soukromými údaji! Je to naše právo. A EU nám ho bere. No fuj!

0/0
21.3.2018 14:45

P41a23v29e85l 25K30u71b98i79š59t61a 7676324242670

Trochu je kolem toho hysterie, kterou přiživují ti, kteří se na tom plánují "napakovat".

Před časem byl na Novinkách rozhovor s naší eurokomisařkou Jourovou, která to také zmínila. Ač ji nemusím, tak v tomto má pravdu. V nařízení je uvedeno, že většiny malých a středních firem a živnostníků se to nedotkne.

Výjimky z povinnosti vést záznamy o činnostech zpracování lze uplatnit pro

organizaci s méně než 250 zaměstnanci, pokud zpracování osobních údajů není

jejich hlavní činností, neexistuje u nich riziko pro práva a svobody osob a tyto

organizace nezpracovávají citlivé údaje.

Přesné znění je v čl.30 odst. 5 nařízení 2016/679.

Ono by to taky byl nesmysl požadovat po každém obchodníkovi, opraváři, ... který vystavuje faktury, aby kvůli tomu musel zavádět zase další zbytečnosti.

+2/−1
5.3.2018 12:20

P73a64v25e82l 25T66r68u67k41s40a 3723627752133

Tak vylozene nedotkne bych nerekl. Organizace do 250 zamestnancu to maji ale rozhodne o dost jednodussi.

0/−1
5.3.2018 18:22

V88í92t 69H84r61u85b70e15š 2490243298

Zbytečná blbost. K tomu, co dávno řešil zákon jen přibude zbytečná agenda a papíry navíc. V práci s daty a jejich zabezpečení se u nás ve firmě nic nezmění. Jen vyhodíme peníze za to, aby se úřední šiml nažral.

+2/0
5.3.2018 7:50

V11á32c90l23a97v 75J23u79n73e72k 9943934875

nějak se tu neobjevuje můj příspěvek, který jsem tam dal dopoledne..... Že by cenzura????? Byl odeslán a vysel - upozornuji dopředu než začnou nějací rýpalové psát blbosti

+1/0
4.3.2018 15:21

J77a56n 74J54e61m54e83l57k18a 1335760

Je to další obrovský Europrůjem úředníků a politiků. Místo toho, aby se řešila konkurenceschopnost musí běžné firmy řešit .. Místo, aby řešili Itálii, migraci..

+4/−1
4.3.2018 14:45

M69i68l96a47d62a 81Š13n59a75j68d94r64o45v76á 3277414954

To ale není výmysl EU. GDPR jen upravuje povinnosti, které máme podle zákona na ochranu osobních údajů už dlouho. Zásadní povinnosti jsou tam pro velké zpracovatele osobních údajů.

0/−2
4.3.2018 15:31

P49e94t38r 26O96t74r95u82b39a 6956598872685

Rychtáři vylez a napiš, co paní Milada napsala špatného, že si za to zasloužila mínus.

0/0
4.3.2018 18:20

P45e53t23r 66O46t38r16u25b41a 6216898912445

Uz na to mame schvaleny cesky zakon? Pokud ne, tak co se resi? Predpokladam, ze to prijmou na posledni chvili, jak je dobrym zvykem.

+1/−1
4.3.2018 12:39

M21i19l60a19d18a 83Š36n51a60j68d37r47o53v71á 3327514784

jestli to vůbec stihnou. A taky čekám, co tam protlačí lobbisté za poradenské vykuky.

0/−1
4.3.2018 15:32

J52a16r98o87m10í59r 21K32u19b80a 6130882348630

Nad GDPR kroutím hlavou od té doby, co to implementuji a školím. Kdo takovou kravinu vymyslel? Jenom těch peněz, co to bude všechny stát, školky nevyjímaje. Jeden byrokratický příklad za všechny: Školka nepotřebuje souhlas se zpracováním osobních údajů od dědy, co vyzvednává kluka, protože dítě i jeho rodič mají oprávněný zájem na tom, aby se dítě dostalo v pořádku ze školky domů. Vede-li ale školní družina seznam osob, co vyzvedávají děti z družiny, tak tam už musí děda souhlasit se zpracováním osobních údajů. Kdo tohle vymyslel? Papírů nazvracíme plné koše a jako společnost nás to absolutně nikam neposune. Jen tím budem ztrácet čas.

+4/−1
4.3.2018 11:50

J27a35n 14N40á83d73v78o85r51n13í41k 7923918545397

To máte dost špatného právníka.

+1/0
4.3.2018 12:03

K98a83r44e92l 89M41a47z84a44č 3337183106979

Stejně zbytečný a nicneříkající článek, jako celé nařízení EU. Kdo se tím nezabývá, vlastně neví o co jde. Jak se slušně řekne p..ovina?

+2/0
4.3.2018 11:43

J84a74r55o47s70l43a73v 29H27e67j90n66a 4157721309

Základním problémem je to, že osobním údajem už bude i barva tkaniček u mých polobotek.

+4/−1
4.3.2018 11:09

V57í84t67ě66z28s77l79a80v 29Ř54í41p72a 5848872284951

Článků na toto téma jsem četl už několik, ale ještě nikde jsem se nedočetl, co vlastně

se po těch firmách konkrétně chce. Zdá se , že to není jasné ani tvůrcům zákona, natož normálním lidem.;-€

+21/0
4.3.2018 10:49

P60a64v77e87l 65T38r84u54k30s20a 3643787662763

V jadru se chce porad to same, co chce zakon na ochranu osobnich udaju.

Pokud mate nejake osobni udaje, tak bud musite mit od daneho cloveka souhlas, nebo opravneny narok (napr. narizuje vam to zakon o ucetnictvi, z eshopu nedorucite balicek bez adresy atd..). To plati ale uz ted..

Ponovu kdyz zadate o souhlas, tak musi byt udelen aktivne (zadny predtrzeny checkbox, soucast obchodnich podminek,...) a nemuzete napr. odmitnout odeslat objednavku z eshopu, pokud zakaznik neda souhlas se zasilanim newsletteru.

+1/0
4.3.2018 11:03

D11a33v36i73d 64D85v47o50ř42á78k 6172930745287

8-o Tak to je opravdu krapet složitější, než jen tohle.

+1/0
4.3.2018 11:05

P26a12v10e43l 39T48r93u16k49s93a 3423917562823

"Krapet" slozitejsi to je, ale mala / stredni firma fakt nemusi vedet neco o existenci poverence atd..

Pokud nebudou zbytecne "syslit" udaje, ktere **OPRAVDU** nepotrebuji a ani k nim nemaji souhlas, trosku vic hlidat, kdo se k tem osobnim udajum dostane (a hlavne, ze je nevynese z firmy), tak je zadny velky prusvih kolem GDPR neceka.

+5/0
4.3.2018 11:19

D22a97v67i24d 12D62v77o39ř49á58k 6232620205227

Je to složité neuvěřitelně a to i pro toho nejmenšího živnostníka, který má třeba pár zákazníků a webové stránky.

0/−2
4.3.2018 13:44

P24a45v18e57l 43T20r35u14k18s64a 3443367372173

Fakt? Zatim tady jenom vypravite, jak je GDPR straslive strasny...

Tak jaky neuveritelne slozity problem **KONKRETNE** ceka na nejmensiho zivnostnika, ktery ma par zakazniku a webove stranky....

+1/0
4.3.2018 13:54

M27i85l78a32d92a 90Š67n30a80j49d79r72o65v48á 3727604844

Nejmenší živnostník, který se řídí zákonem na ochranu os. údajů, si v tom zpracování jen musí udělat pořádek, změnit text případného souhlasu (budoucího!) a vymazat údaje, které už nepotřebuje.

0/0
4.3.2018 15:35

P25a84v83e92l 35K58u33b43i22š71t85a 7936584592660

Výjimky z povinnosti vést záznamy o činnostech zpracování lze uplatnit pro organizaci s méně než 250 zaměstnanci, pokud zpracování osobních údajů není jejich hlavní činností, neexistuje u nich riziko pro práva a svobody osob a tyto organizace nezpracovávají citlivé údaje.

Přesné znění je v čl.30 odst. 5 nařízení 2016/679 (GDPR).

0/0
5.3.2018 12:23

R35a49d32k32o 72J43a40s26a31n55s24k37ý 9189639472698

Přesně.. Jsem malý živnostník. Stačilo by napsat, že mohu používat normálně email, že můžu mít svoje zákazníky v telefonu.. ale podle toho, co jsem zatím četl, to snad ani nejde. A co třeba v kanceláři, kde mají přístup zákazníci? Můžu tam mít šanon se zakázkama, kde je jméno, adresa a telefon zákazníka? Nebo je musím mít zamknuté? Nebo co?? No, uvidíme..

+1/0
4.3.2018 11:05

J64a45r14o59s20l51a32v 33H59e30j98n58a 4777941449

Spíš, pane Jasanský, budete koukat.

0/−4
4.3.2018 11:11

R86a89d30k15o 40J97a49s37a22n81s54k66ý 9709799442958

No to asi jo. Nejlepší je, když vám někdo dá odkaz na úplně znění zákona o GDPR. To je počteníčko, kde je vše zcela jasně vysvětleno ;-D

0/0
4.3.2018 11:38

V35á58c34l26a38v 23L54a16d24a 6972983974223

tak si přečtěte originál a ne ten český paskvil ;-)

0/0
4.3.2018 11:57

R23a41d66k53o 60J79a49s28a43n41s38k65ý 9949759472388

Tak dobrej nejsem a proto budu muset místo práce hledat, hledat, hledat a shánět, shánět, shánět. No, měl jsem začít vloni..

+1/0
4.3.2018 12:05

M95i64l62a79d84a 13Š33n28a70j27d57r75o74v98á 3257104504

Vůbec hledat nemusíte, zvlášť bacha na rady těch, co k nim připojují smlouvu na další služby. Prostě si jen uděláte pořádek v údajích, které máte a které potřebujete a proč. A ten šanon si dejte do šuplete :)

0/0
4.3.2018 15:37

D39a98v67i23d 10D27v29o64ř55á17k 6252910865717

Tam je vysvětlená stejná stará bačkora, jako v české verzi, to snad víte.

0/0
4.3.2018 13:43

P28a77v68l84a 11K43v45a42p37i38l43o34v88á 7619908514677

No když máte šanon na stole, kde zrovna jste, tak je to snad normální ne? Ale neříkejte mi, že si pouštíte zákazníky do kanceláře samotné...

0/0
4.3.2018 11:30

R41a23d65k53o 46J47a70s82a64n44s60k30ý 9569269132778

Když zákazník přijde a já musím odběhnout třeba pro vzorek vedle do dílny, tak tam zůstane třeba 2 min sám..

0/0
4.3.2018 11:37

P40a85v57e95l 40T40r98u16k92s66a 3393847662923

V tomhle smeru GDPR ale neprinasi nic novyho. Pokud vam kdokoliv cizi v kanclu muze sbalit sanon s osobnimi udaji zakazniku, tak uz je to spatne i podle soucasne legislativy..

+2/0
4.3.2018 14:04

J39a13n 63D64l56o59u73h16ý 8736410303240

od toho je školení, ne? ;-D

0/0
5.3.2018 13:09

V27l78k 11J80a17r80o26s31l20a30v 8153932

citace p. Jourové:

GDPR má hlavně dopadnout na firmy, které obchodují s údaji a daty a brutálním způsobem je mohou zneužívat. GDPR je legislativa, která byla nutná, aby se zabránilo zneužívání dat v moderním světě, což by mělo nedozírné následky.

Týká se především firem nad 250 zaměstnanců. Tady jsou v panice ale především malé firmy, účetní kanceláře, ambulantní lékaři, obce.

Nechápu, proč se věc nechala zajít tak daleko, proč všechny tyto subjekty nemají včasné informace, jak na ně nařízení prakticky dopadne, jak se na ně připravit na národní úrovni. Jsem zavalená znepokojivými dotazy a často vyvracím i fámy o obřích pokutách. Reakce na GDPR je v Česku proto abnormální a hysterická.

+2/0
4.3.2018 10:40

D71a11v82i65d 46D53v80o40ř96á97k 6502300275927

Že se to týká především firem na 250 zaměstnaců je lež. Mají více povinností, ale malých živnostníků a vůbec všech, co mají IČO, se to dotýká naprosto zásadně.

+1/−1
4.3.2018 11:07

M60i55l28a65d78a 82Š64n19a25j80d37r91o84v32á 3147494714

Malých živnostníků a firem se to týká zásadně jen pokud doteď na ochranu os. údajů kašlali. A firma nad 25 zaměstnanců má jedinou povinnost navíc, a to vést záznamy o zpracování údajů.

0/0
4.3.2018 15:39

M28i81l57a70d84a 58Š90n49a36j87d49r82o29v79á 3597594884

Omluva - nad 250 zaměstnanců.

0/0
4.3.2018 15:42

P86e64t74r 91D63v36o21ř17á90k 9664847192600

Problém GDPR je ten, že nikdo zatím neví, jak má konkrétně vypadat. Nedávno jsem sledoval debatu Havlíčka za asociaci malých a středních podniků a představitele ministerstva, a jasně bylo řečeno, že se stále čeká na finální výklad, což ale nebrání nabízet různá školení a služby. Budiž důkazem tento článek, který GDPR skloňuje ve všech pádech, ale konrétní představu z něj čtenář nezíská.

Jinak podle slov českých europoslanců se z toho opět dělá zbytečné haló. Jinak jde o úpravu, která má omezit (či bránit) zneužití osobních údajů.

+4/0
4.3.2018 10:36

P94a18v92e58l 78T11r45u45k89s69a 3693747382553

Podstatne principy GDPR uz jsou v nasem zakone na ochranu osobnich udaju skoro 20 let. To ze na ne vetsina instituci doted kaslala (a probudil je az novy strop pokuty - 20 milionu EUR), je druha vec.

+2/0
4.3.2018 10:43

J75a69r41o60m56í42r 34K42u26b83a 6950362278310

Není pravda, že se čeká na finální výklad. GDPR je schválené skoro 2 roky, jen my (ČR) jsme za tu dobu nebyli schopní schválit zákon o zpracování osobních údajů, takže se oficiální instituce bojí pustit kloudné informace, protože pro to nemají oporu v zákoně (když není). Díky tomu se šíří panika a některé firmy se nestydí říct si stovky tisíc za analýzy, které se dají sehnat za desítky tisíc - podle hesla Vyděsit a Vyfakturovat. Pokud jde o europoslance, tak jasně, že neřeknou, že schválili byrokratický pamflet, málokdo si střílí do vlastních řad. Byrokracie je to ale děsná, jestli někdo tvrdí, že se z toho dělá zbytečné haló, tak ať si GDPR napřed přečte.

+2/0
4.3.2018 11:41

P58a77v66e34l 64K27u36b53i74š36t31a 7796584532510

Možná je to lepší. To by dopadlo jako kdysi s bezdotykovymi bateriemi na WC, které prý také nařídila EU a nakonec vůbec nebyly potřeba.

+1/0
4.3.2018 10:28

D74a15v32i88d 96D64v40o31ř34á33k 6612280695747

V rámečku v článku je napsáno:

"Týká se i každého živnostníka, který má více než jednoho zaměstnance."

Jak to je myšleno? GDPR se přece týká každého živnostníka, i s nula zaměstnanci.

+1/0
4.3.2018 10:19

P76a73v82e74l 28T24r40u91k12s50a 3733377492253

Tak muze se tykat i zivnostnika s nula zamestnanci, ale nutne nemusi. Kdyz ale alespon jednoho zamestnance ma, tak se ho tyka urcite.

+1/−2
4.3.2018 10:25

M66i34l35a61d75a 88Š73n18a90j14d37r33o92v47á 3457984404

I živnostník bez zaměstnanců může zpracovávat údaje svých klientů, to není o počtu zaměstnanců.

0/−1
4.3.2018 15:41

P65a18v83e98l 58T57r96u82k35s37a 3433237292483

Nic takoveho jsem ale nepsal. Psal jsem, ze pokud ma nula zamestnancu, tak se ho GDPR muze tykat, ale nemusi. Pokud zamestnance ma, tak se ho tyka urcite.

+1/0
4.3.2018 16:16

P33e37t90r 15D67l98o36u65h93ý 5857129644904

Ano a ne. Samozřejmě, že se to týká každého, ale pokud firmě pracujete sám, tak sám sebe můžete třeba natáčet bez omezení. Jakmile máte zaměstnance, tak nesmíte natáčet (ve smyslu ukládat záznam) v místech, kde pracuje a místa, kde odpočívá (realizuje pracovní přestávky), nesmíte kamerou monitorovat vůbec.

0/0
4.3.2018 10:25

P69e89t89r 46D54l66o50u42h71ý 5407419664744

Trochu odbočím, ale nedávno u nás byli chlapíci z Úřadu pro ochranu osobních údajů a předpisy, co se týče třeba kamer, jsou takové, že je člověk ani nemusí mít, protože by měly být v podstatě nastaveny tak, aby nic neviděly a nahrávat se taky v podstatě nesmí ;-D Na druhou stranu obecní kamery na vás mohou čučet všude.

+1/0
4.3.2018 10:11

P77e63t91r 62P46a74v77e84l 3885106655554

V mnohem jsou nase soucasne zakony prisnejsi, nez jak je resi GDPR...Ten kdo do ted zachazel s osobnimi udaji normalne obezretne se nema ceho bat... ISO pomalu upada, tak je potreba vymyslet neco noveho na cem PWC, KPMG, Deloitte apod. vydelaji dalsi miliardy...

+8/0
4.3.2018 9:30







Najdete na iDNES.cz