Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express míří do Německa, linkou chce propojit Prahu s Berlínem

Expanze Leo Expressu se v letošním roce obrátí směrem k západním sousedům. Společnost založená Leošem Novotným mladším už požádala české úřady o posouzení možnosti provozovat komerční dopravu na lince mezi Prahou a Berlínem. Mimo to chce svůj byznys rozšířit i do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a96r39e60l 90M79o93k95r37y61k 3486748673

Jako vlak (business třída) je dobrý produkt,ale obrovské minus je,že v celé soupravě jsou tuším snad pouhá dvě WC a jako stát někdy na záchod frontu deset minut i více to sorry to jezdím převážně raději Pendolinem !

+3/0
3.3.2018 13:26

R22a52d38o93m97í60r 89P48e46š98o76r52n98a 3939336629456

To je pravda. Pokud chtějí rozšiřovat své působiště linek např. až do Vídně i kvalitu v podobě více WC (nejlépe v každém vagóně), zájem se o ně určitě zvýší.

Pokud jde o prodloužení linky do Vídně, budou muset celý Leoexpress vybavit dvojím systémem napájení jak, na = 3 KV tak 25 kV střídavých, které je nutností jako u ostatních vlaků jako jsou Railjety mezi Prahou a Vídní.

0/0
3.3.2018 20:23

D55a46v33i22d 89Č11e87r94n20o86h68o60r86s33k82ý 1836894576966

budou treba 3 systemy :-) 3 kV SS, 25 kV-50 Hz a 15 kV 16,7 Hz :-)

+3/0
3.3.2018 21:44

M70a83r68i64á80n 59B58e97d61n17á90r84i70k 9421911160118

No jo, kdyby ČD nasadila všude lepší vlaky, lepší soupravy i dle vytíženosti tratí, tak by měla větší obsazenost. Ale popravdě je jízdné u ČD na mnohých trasách předražené, jezdí tam víc prázdné staré soupravy. V době, kdy je vše elektronické a vytíženost trasy se zná už předem, tak by ČD už dávno měla mít na těchto trasách menší a úspornější soupravy, vyprodat jejich kapacitu na 80% a tím být schopna úspor.

0/−9
3.3.2018 10:29

R50a54d32e51k 49J97a87n73a30t86a 9595746924682

Nemáte pravdu.

Nasazením menších souprav bez dalšího nedosáhnete vyšší průměrné obsazenosti (už dnes jsou ve špičce vytížené hodně a kdo se nedostane tam, protože je plno, nepojede ani zpět). Vyšší obsazenosti se dosahuje povinnými rezervacemi a revenue managementem (přesun cestujících citlivých na cenu do méně lukrativních časů). Toto je ale princip, který je nepoužitelný u dopravy ve veřejném zájmu.

Malá poptávka na mnohých českých tratích není vůbec daná vozovým parkem, ale především zastaralostí železniční sítě, kdy se posledních 50 let narozdíl od silnic nové tratě prakticky nestaví, což se projevuje na jízdní době. Tratí, kde by modernější sopravy přinesly kratší jízdní dobu, je u nás poměrně málo (napadá mě 070) u většiny je limitem trať.

Co se týká vyše jízdného, u nás máme jedno z nejnižších v Evropě a to i při uvážení kupní síly. Takový Němec nebo Brit zaplatí na jízdném 4x-8x více a tolikrát vyšší mzdy nemá a auta benzín tam stojí zhruiba stejně.

+8/0
3.3.2018 10:47

R19a45d35e91k 61J85a80n52a62t40a 9125366874282

"Výhodou je větší obsazenost. Nestává se, aby vlaky byly naplněné jen ze čtvrtiny, což je průměr v Česku."

------

Toto je výhoda pouze pro dopravce, nikoliv pro cestující. Hovoříme-li o _průměrné_ obsazenosti, pak nemůže být u _flexibilní_ veřejné dopravy o mnoho vyšší. Poptávka je totiž asymetrická a kolísavá. Je-li vytížen jeden směr, ten druhý je v daném čase obvykle významně slabší a zájem navíc klesá směrem k jednomu konci. A je-li vytížen spoj v pátek, tentýž spoj v úterý bude vytížen mnohem méně. Takže chlubí-li se někdo obsazeností např. 70%, znamená to, že někteří cestující byli revenue managementem přesunuti na čas, kdy jet nechtějí a někteří zcela ořezáni (povinné rezervace spoj vyprodán) a ponecháni svému osudu (tedy buď IAD, nebo objednávané veřejné dorpavě).

+16/0
3.3.2018 10:02

R11a96d28e94k 26J81a42n44a35t55a 9315846804902

Ještě dodám, že oněch 25% je průměrná obsazenost všech typů vlaků. Tedy včetně osobních vlaků na lokálkách a příměstské dopravy. Což je z hlediska dosažitelné průměrné obsazenosti něco jiného, než čistě dálková doprava, kterou provozuje LeoExpres.

+5/0
3.3.2018 10:16

D60a72n98i32e67l 47J81a49n44k50o 9399309290972

A kde je psano ze jízdní rad MUSÍ být po cely týden stejný ? Prave cenou a casama kompenzuje různé výkyvy

0/−1
3.3.2018 10:27

P91e90t48r 23M20a68r71š32o68u63n 5575218356736

Jo a plný vlak v pátek tam v sobotu ráno zpět zrusite, protože by byl nevytížený. No, pak se vám tam budou trochu ty vlaky hromadit, jako Cimrmanovi horníci v dole.

A nebo už jako jediný znáte energetický úspornou teleportaci věci zpět na vytíženou linku....

+8/0
3.3.2018 10:53

P19e79t69r 75M14a89r91š88o41u78n 5675498466616

No a nebo to uděláte tak, že další vlak zdrazite, nebo ho máte malý, takže kdo chce jet musí si privstat, aby vůbec jel, aniž by chtěl původně v ten čas jet.

Jak píše pan výše. Výhoda pro dopravce.

+2/0
3.3.2018 10:55

K61r76y64š95t61o44f 51L44a16n18í74k 1219280375145

kdepak, zpatky je poslete v nedeli odpoledne. a mezitim pojede jedna narvana lokalka, ktera bude stavet vsude :-)

0/0
3.3.2018 14:18

R44a74d56e21k 17J39a64n79a62t25a 9395156134592

Víceméně musí. Aby byla doprava efektivní musí soupravy jezdit, mít co nejvyšší průměrný denní kilometrický proběh.

Pokud byste si pořídil vozidla, které použijete jen v pátek a neděli, vyjde vás to draho. Většina nákladů je u železnice totiž fixních. Nejen vozidla, ale i mzdy, dost dobře nemůžete najímat lidi jen na pátek a neděli a aby vás přitom vyšli nastejno jako zaměstnaní trvale.

ČD sice mají nějaké posilové vozy (takže třeba v pátek jede 7 vozů a v úterý jen 4), ale to si mohou dovolit pouze proto, že to jsou starší vozy a že ještě nepropustily všechny posunovače. Dlouhodbě, resp. s novými vozidly (tj. např. případ Leoexpresu, o kterém je článek) je to neudržitelné a proto se v západní Evropě nové klasické vozy už ani nevyrábí. Doprava se provozuje ucelenými jednotkami a pokud se něco někde spojuje, jsou to dvě jednotky, a automatickými spřáhly bez posunovačů.

+6/0
3.3.2018 10:55

V68l54a69d32i20m69í90r 97K61r59y90c32h74t73á61l11e91k 4702639847952

Za Leo Expresem stojí silní investoři.

Ten to tu ještě rozjede. Je to dobře. Slovy klasika Leošek maká, Jančura pindá.

0/−2
3.3.2018 9:30

R14o20m38a38n 31J96e95s12c80h31k38e 9488835467625

Já si to nemyslím, nemá ani náhradní soupravu. Jančury sice nemusím ale je lepší než paštikář.

0/0
4.3.2018 8:45

P15a88t18r66i22k 45E23g96e30r 2848630899281

V Česku jsou silní dopravci České dráhy, ČSAD, RegioJet, Leo Express, Arriva možná se přidá také FlixBus a fungovat určitě budou také na Slovensku, v Polsku a třeba se přidají do Maďarska, Německa a Rakouska velký zájem je o linku Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť a Plzeň - Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.

0/0
3.3.2018 9:28

J61a32n 68B51l27a62ž64e43k 1412921878726

Když už machrujete, tak se aspoň naučte německy, vy StrassBahne...

0/0
3.3.2018 9:27

D94a95n79i37e62l 82J90a36n98k94o 9139629960712

Tolik kritiky pro snahu jednoho podnikatele ?

Inu Češi se jako národ závistivců a napřejícných nezapřou ...

+8/−2
3.3.2018 9:26

P59a90v23e18l 53S67v16o77b49o57d62a 4867300302802

Proc kritika? Pan podnikatel je v ekonomickem prusvihu nebot jeho 5 Stadleru jaksi nevydelava dost a ne dost rychle a jedine co jej z toho prusvihu jeste muze dostat je expanze. Proste pro leose a jeho investoty jina ceste zrejme neexistuje.

+3/0
3.3.2018 10:18

D28a73n94i29e93l 27J49a42n68k66o 9129729630282

Ukazte mi kolik investorů začne vydělávat HNED po rozjetí ???

A to nemluvím ze to jsou jeho finance a ne Vaše

0/−2
3.3.2018 10:29

I65v29a15n 53H55o13l72a30s 5337497308657

Pět let je "hned po rozjetí"? A jak dlouho se podle vás ještě "bude rozjíždět"?

+4/0
3.3.2018 12:08

R26o55m32a74n 75J61e69s54c79h31k17e 9438125547205

Pokud nemá náhradní soupravu, tak bych mu další licenci nedal.

0/0
4.3.2018 8:47

K58a54r50e51l 94O52k58t83á38b56e42c 9741277184975

Mně se líbí, jak vždycky tento "vlak" přijede k nástupišti na hlavaku v Praze a docela dlouhou dobu tam na něm něco dělají, zatímco lidi venku čekají a nikdo je do vlaku nepustí, docela mi jich bylo líto, hlavně když byly teď ty mrazy. :D

0/−1
3.3.2018 8:50

T50o55m98á38š 11M92o19r93a90v49č12í18k 3487436213715

Tak jim na hlaváku postavte přístřešek, když je vám jich tak líto ;-) Už jsem tam týden nebyl, ale před týdnem tam stála obrovská vytápěná budova, takže se tam mohlo schovat i tisíce lidí.

+5/0
3.3.2018 9:05

K51a11r91e24l 75O81k96t34á22b66e71c 9931287424855

Vidíte, tak jim to asi příště půjdu říct, protože oni to očividně nevědí a čekají jak ovce, až je pustí do vlaku..

0/0
3.3.2018 9:37

R51a46d81e80k 61J43a73n53a27t48a 9595586114912

Asi jim zase taková zima není.

+1/0
3.3.2018 10:02

J44a20k49u26b 83Č90u73b35a 9920326677

A oni pak hlásí, že už mohou milostivě jít do vlaku, který má už při odjezdu 20 minut zpoždění?

0/0
3.3.2018 19:17

D57a73n25i43e30l 25J75a58n62k59o 9709659620582

Údržba, úklid - jinak délka vždy záleží na "kulturnosti" předešlých cestujících ...

A pokud se nepletu kupují se lístky na místa a tak není důvod postávat dlouho před odjezdem ...

+4/−1
3.3.2018 9:29

K37a76r56e73l 74O25k33t95á42b77e55c 9321767434515

Já vím, že to je z tohoto důvodu, ale to je problém tohoto dopravce, nemá soupravy a obraty musí dělat na hlaváku, takže pak tohle všechno dělá před odjezdem a lidi tam stojí a mrznou..

0/−1
3.3.2018 9:36

T22o26m53á59š 23M14o69r57a19v96č33í83k 3107476413735

Tak to je snad chyba těch lidí, ne? Vždyť tam stát nemusí. můžou si jít sednout do tepla.

+4/0
3.3.2018 9:37

D53a85n66i55e23l 26J60a28n17k44o 9619409470862

Kazdy kdo chce vydělávat musí “otáčet” jakýkoliv prostoj je provar...

a pokud se nepletu Vy si platíte cestu a ne odpocivani ve stanici ...

+1/0
3.3.2018 10:31

I96v47a41n 16H50o43l27a16s 5497547678287

A kde jinde by měl dělat obraty?

0/0
3.3.2018 12:16

J47a76k50u40b 32Č57u10b13a 9120456197

Taky že tam lidi stojí až po plánovaném odjezdu. Chápete?

0/0
3.3.2018 19:19

R87o38m94a64n 34J52e78s51c38h20k32e 9988845527925

V Německu jsou větší "prasátka" ale tam vybírají odpadky v průběhu cesty.

Paštikář nemá ani náhradní soupravu, další licenci bych mu prostě nedal.

0/0
4.3.2018 8:50

J95i97ř56í 47V46o21s87t93ř78á83k 2761758219141

Naše národní povaha je opravdu luxusní. Kdykoliv je zde článek na téma tohoto dopravce, či na téma Vančura a Regiojet, dostane čtenář debaty pocit, že je všechno špatně a lidi tahají snad v koňských spřeženích. Já jezdím po celé ČR, dojíždím do práce právě "žlutým", do Ostravy často Leošem. Děkuji a 100x děkuji, že se do toho někdo pustil, dokonce v zemi, kde je bídná infrastruktura. Děkuji za jejich servis, ochotu a kulturu cestování. Utápí tam své peníze a hledají cestu na funkční podnikatelský model - tak jim sakra přejte úspěch. Pozoruhodné je, že i ona tramvaj je pořád vyprodána, na rozdíl od vlaků ČD na stejné trati. Občas musí člověk použít ČD - Pendolino OK, ale nejvyšší cena ze všech dopravců v první třídě a servis skoro 0. Pokud člověk opustí hlavní tratě, tak takový rychlík mezi krajskými městy, to je opravdu těžké retro - ač nerván, tak třeba koupit vodu nelze.

+12/−11
3.3.2018 8:41

K40a43r84e60l 37N53o77v55á77k 8919631693138

Snad nepijete vodu při tak luxusním cestování?

+5/0
3.3.2018 8:44

P38a18v25e76l 64K86o38l60a12c56e63k 7981974108439

Nejlevnější na denní cestování je IN100. Že to neplatí na veškerou dopravu je vizitka ministra dopravy Ťoka z ANO.

+6/−2
3.3.2018 8:59

J26o80s57e75f 66T47e97i76c46h48e57r98t 5257502293630

Plně s Vámi pane Jirko souhlasím. A ano, kdyby nepřišla tato konkurence, tak to retro je i na "hlavní trati".

+5/−3
3.3.2018 9:19

P82a75v18e58l 85S63v16o21b88o82d52a 4377850302612

Pendolino jezdilo trat Praha Ostrava uz v tobe, kdy Jancura teprve vypravel sve sny o 6 tridach. No a co napr. takovy "manazer", to vam take nic nerika. Nevadi mi reci o Jancurovi, vadi mi nekritivke kecy o tom, ze jen ON se zaslouzil o lepsi kvalitu cestovani.

+4/−1
3.3.2018 9:40

I39v52a43n 39H96o44l87a13s 5647397408777

> Pendolino jezdilo trat Praha Ostrava

Kdyby je Němci (a částečně i Rakušané) neodmítli na relaci Berlín-Vídeň, kam bylo původně určeno a taky konstruováno (především třísystémová trakce), tak by tam nejezdilo dodnes.

+2/0
3.3.2018 12:12

P38a17v87e23l 19S82v91o80b32o88d50a 4577620732452

Nezbyva mi nez se vas zeptat proc tedy Jancura jezdi jen ty lukrativni trate a proc neprovozuje najaky ten rychlik mezi krajskymi mesty?

+4/−6
3.3.2018 9:23

I86v83a94n 70H89o25l85a27s 5557807218317

To je ovšem třeba ptát se i na MD, kdy už konečně vypíše otevřené a transparentní soutěže na všechny DOTOVANÉ (resp. objednávané) tratě.

0/0
3.3.2018 12:15

P29a94v72e53l 28S54v84o77b13o11d68a 4437530932492

A s čím by tam Jančura asi jezdil? A vážně věříte tomu, že půjde do souteže? Ted si představte, že tu soutež vyhraje, nakoupi soupravy a po deseti letech dalsi soutez nevyhraje. Co asi bude delat? Kdepak, Jančura je ledacos, ale není bbej.

0/0
3.3.2018 15:00

V38l50a12d85i75m32í97r 11K28r69y68c50h61t51á89l41e41k 4972609727852

Tak jezdi mezi krajskými městy Jančurou, ne? ;-D

+2/0
3.3.2018 9:37

K59r44y32š12t76o95f 41L84a24n61í26k 1959750575755

souhlasim s tim, ze konkurence Ceskym draham prospela. ovsem nechapu, proc musite svuj prispevek podporovat lzivymi argumenty. dlouho jsem LE vyuzival a vyprodano bylo mozna v patek vecer do Ostravy a v nedeli odpoledne obracene. jinak, k me spokojenosti (protoze ty sedacky v drevene tride jsou fakt uzke) jsem vetsinou cestoval poloprazdnym vlakem. pote me dost rozladili, kdyz kvuli nejake havarii uplne zrusili jeden spoj, ktery jsem vyuzival, takze jsem se vratil k CD.

+1/0
3.3.2018 14:35

J53a94n 44K97o30b92ě53r83s59k14ý 1320356231683

Nevím jakými ČD vlaky jezdíte, ale já jezdím mezi Prahou a Olomoucí s ČD často jak Pendolinem tak Expresy a o nějaké prázdnosti si můžu nechat leda tak zdát. V expresech se v pátek a v neděli běžně stojí. Mimo jiné vloni ČD ty vlaky mezi Prahou a Ostravou posílili o jeden vagón takže to asi prázdné fakt nejezdí.

0/0
4.3.2018 0:30

M37a45r92e30k 63K78l16u79f82a 3988364664256

No vida, obyčejným StrassBahnem až nach Berlin. Stačí mít OpenCard? :-)

+1/−1
3.3.2018 8:38

P13a18v51e53l 85N93o23v87á46k 5623617524918

Výborné vlaky na trase Český Brod Praha ale Dále bych s tím nejel

+1/−3
3.3.2018 8:33

R15a60d71o97m54í70r 28P26e86š25o33r74n22a 3779696729216

Na tu max. rychlost 160km/h , kterou to má, je to pro rozšíření spojů Berlín - Praha dostačující. Až budou stát nové rychlotratě, což je otázka pár desítek let, tak se může kalkulovat o neefektivnosti. Zatím ale tyto expresy připomínající velkou dlouho tramvaj jsou docela namístě. Vezměte v potaz jejich obdobné linky v jiném provedení např. v Itálii anebo v Maďarsku.

+1/−1
3.3.2018 8:25

T71o63m77á49š 75M17o59r46a40v98č80í89k 3817406773705

Ono to má maximální rychlost 190 km/h. Ale u nás může jezdit jen 160 Km/h

+4/0
3.3.2018 8:27

R73a55d17o84m53í65r 47P97e26š91o28r77n73a 3269536249346

Jo, ale může jet max. 160km/h kvůli tratím, které nejsou na úrovní TGV jako např. mezi Francií a Německem

0/0
3.3.2018 8:45







Najdete na iDNES.cz