Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express míří do Německa, linkou chce propojit Prahu s Berlínem

Expanze Leo Expressu se v letošním roce obrátí směrem k západním sousedům. Společnost založená Leošem Novotným mladším už požádala české úřady o posouzení možnosti provozovat komerční dopravu na lince mezi Prahou a Berlínem. Mimo to chce svůj byznys rozšířit i do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a15r43e19l 26M37o12k50r31y21k 3216618973

Jako vlak (business třída) je dobrý produkt,ale obrovské minus je,že v celé soupravě jsou tuším snad pouhá dvě WC a jako stát někdy na záchod frontu deset minut i více to sorry to jezdím převážně raději Pendolinem !

+3/0
3.3.2018 13:26

R54a42d95o30m80í57r 94P87e74š17o40r53n78a 3119636219466

To je pravda. Pokud chtějí rozšiřovat své působiště linek např. až do Vídně i kvalitu v podobě více WC (nejlépe v každém vagóně), zájem se o ně určitě zvýší.

Pokud jde o prodloužení linky do Vídně, budou muset celý Leoexpress vybavit dvojím systémem napájení jak, na = 3 KV tak 25 kV střídavých, které je nutností jako u ostatních vlaků jako jsou Railjety mezi Prahou a Vídní.

0/0
3.3.2018 20:23

D89a64v63i26d 24Č51e83r16n64o32h98o23r69s98k23ý 1496644416476

budou treba 3 systemy :-) 3 kV SS, 25 kV-50 Hz a 15 kV 16,7 Hz :-)

+3/0
3.3.2018 21:44

M20a80r74i56á62n 42B98e96d12n65á46r36i47k 9381841310558

No jo, kdyby ČD nasadila všude lepší vlaky, lepší soupravy i dle vytíženosti tratí, tak by měla větší obsazenost. Ale popravdě je jízdné u ČD na mnohých trasách předražené, jezdí tam víc prázdné staré soupravy. V době, kdy je vše elektronické a vytíženost trasy se zná už předem, tak by ČD už dávno měla mít na těchto trasách menší a úspornější soupravy, vyprodat jejich kapacitu na 80% a tím být schopna úspor.

0/−9
3.3.2018 10:29

R97a80d40e89k 22J24a25n34a95t73a 9145186264132

Nemáte pravdu.

Nasazením menších souprav bez dalšího nedosáhnete vyšší průměrné obsazenosti (už dnes jsou ve špičce vytížené hodně a kdo se nedostane tam, protože je plno, nepojede ani zpět). Vyšší obsazenosti se dosahuje povinnými rezervacemi a revenue managementem (přesun cestujících citlivých na cenu do méně lukrativních časů). Toto je ale princip, který je nepoužitelný u dopravy ve veřejném zájmu.

Malá poptávka na mnohých českých tratích není vůbec daná vozovým parkem, ale především zastaralostí železniční sítě, kdy se posledních 50 let narozdíl od silnic nové tratě prakticky nestaví, což se projevuje na jízdní době. Tratí, kde by modernější sopravy přinesly kratší jízdní dobu, je u nás poměrně málo (napadá mě 070) u většiny je limitem trať.

Co se týká vyše jízdného, u nás máme jedno z nejnižších v Evropě a to i při uvážení kupní síly. Takový Němec nebo Brit zaplatí na jízdném 4x-8x více a tolikrát vyšší mzdy nemá a auta benzín tam stojí zhruiba stejně.

+8/0
3.3.2018 10:47

R24a69d26e11k 64J24a18n11a83t24a 9535806494282

"Výhodou je větší obsazenost. Nestává se, aby vlaky byly naplněné jen ze čtvrtiny, což je průměr v Česku."

------

Toto je výhoda pouze pro dopravce, nikoliv pro cestující. Hovoříme-li o _průměrné_ obsazenosti, pak nemůže být u _flexibilní_ veřejné dopravy o mnoho vyšší. Poptávka je totiž asymetrická a kolísavá. Je-li vytížen jeden směr, ten druhý je v daném čase obvykle významně slabší a zájem navíc klesá směrem k jednomu konci. A je-li vytížen spoj v pátek, tentýž spoj v úterý bude vytížen mnohem méně. Takže chlubí-li se někdo obsazeností např. 70%, znamená to, že někteří cestující byli revenue managementem přesunuti na čas, kdy jet nechtějí a někteří zcela ořezáni (povinné rezervace spoj vyprodán) a ponecháni svému osudu (tedy buď IAD, nebo objednávané veřejné dorpavě).

+16/0
3.3.2018 10:02

R95a60d84e83k 76J67a50n82a11t56a 9975666594312

Ještě dodám, že oněch 25% je průměrná obsazenost všech typů vlaků. Tedy včetně osobních vlaků na lokálkách a příměstské dopravy. Což je z hlediska dosažitelné průměrné obsazenosti něco jiného, než čistě dálková doprava, kterou provozuje LeoExpres.

+5/0
3.3.2018 10:16

D66a67n93i88e84l 61J32a65n31k37o 9299179470952

A kde je psano ze jízdní rad MUSÍ být po cely týden stejný ? Prave cenou a casama kompenzuje různé výkyvy

0/−1
3.3.2018 10:27

P96e25t46r 40M73a96r38š44o88u29n 5405588616406

Jo a plný vlak v pátek tam v sobotu ráno zpět zrusite, protože by byl nevytížený. No, pak se vám tam budou trochu ty vlaky hromadit, jako Cimrmanovi horníci v dole.

A nebo už jako jediný znáte energetický úspornou teleportaci věci zpět na vytíženou linku....

+8/0
3.3.2018 10:53

P67e68t13r 97M64a85r44š25o30u64n 5955868946396

No a nebo to uděláte tak, že další vlak zdrazite, nebo ho máte malý, takže kdo chce jet musí si privstat, aby vůbec jel, aniž by chtěl původně v ten čas jet.

Jak píše pan výše. Výhoda pro dopravce.

+2/0
3.3.2018 10:55

K39r56y64š69t30o54f 85L85a19n66í91k 1629920315785

kdepak, zpatky je poslete v nedeli odpoledne. a mezitim pojede jedna narvana lokalka, ktera bude stavet vsude :-)

0/0
3.3.2018 14:18

R73a57d35e98k 90J96a61n34a31t51a 9605616804942

Víceméně musí. Aby byla doprava efektivní musí soupravy jezdit, mít co nejvyšší průměrný denní kilometrický proběh.

Pokud byste si pořídil vozidla, které použijete jen v pátek a neděli, vyjde vás to draho. Většina nákladů je u železnice totiž fixních. Nejen vozidla, ale i mzdy, dost dobře nemůžete najímat lidi jen na pátek a neděli a aby vás přitom vyšli nastejno jako zaměstnaní trvale.

ČD sice mají nějaké posilové vozy (takže třeba v pátek jede 7 vozů a v úterý jen 4), ale to si mohou dovolit pouze proto, že to jsou starší vozy a že ještě nepropustily všechny posunovače. Dlouhodbě, resp. s novými vozidly (tj. např. případ Leoexpresu, o kterém je článek) je to neudržitelné a proto se v západní Evropě nové klasické vozy už ani nevyrábí. Doprava se provozuje ucelenými jednotkami a pokud se něco někde spojuje, jsou to dvě jednotky, a automatickými spřáhly bez posunovačů.

+6/0
3.3.2018 10:55

V81l44a85d11i97m14í41r 64K70r38y17c54h81t59á45l15e12k 4922229467552

Za Leo Expresem stojí silní investoři.

Ten to tu ještě rozjede. Je to dobře. Slovy klasika Leošek maká, Jančura pindá.

0/−2
3.3.2018 9:30

R16o69m87a14n 41J76e31s43c27h68k91e 9158905377325

Já si to nemyslím, nemá ani náhradní soupravu. Jančury sice nemusím ale je lepší než paštikář.

0/0
4.3.2018 8:45

P15a60t94r26i47k 19E85g96e91r 2458250129881

V Česku jsou silní dopravci České dráhy, ČSAD, RegioJet, Leo Express, Arriva možná se přidá také FlixBus a fungovat určitě budou také na Slovensku, v Polsku a třeba se přidají do Maďarska, Německa a Rakouska velký zájem je o linku Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť a Plzeň - Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.

0/0
3.3.2018 9:28

J25a49n 67B48l44a48ž74e73k 1972961658376

Když už machrujete, tak se aspoň naučte německy, vy StrassBahne...

0/0
3.3.2018 9:27

D19a31n52i68e24l 49J90a32n23k98o 9509969940972

Tolik kritiky pro snahu jednoho podnikatele ?

Inu Češi se jako národ závistivců a napřejícných nezapřou ...

+8/−2
3.3.2018 9:26

P45a30v71e94l 67S26v73o42b28o76d11a 4527690512612

Proc kritika? Pan podnikatel je v ekonomickem prusvihu nebot jeho 5 Stadleru jaksi nevydelava dost a ne dost rychle a jedine co jej z toho prusvihu jeste muze dostat je expanze. Proste pro leose a jeho investoty jina ceste zrejme neexistuje.

+3/0
3.3.2018 10:18

D57a17n63i38e88l 37J87a42n38k76o 9959339790742

Ukazte mi kolik investorů začne vydělávat HNED po rozjetí ???

A to nemluvím ze to jsou jeho finance a ne Vaše

0/−2
3.3.2018 10:29

I25v98a69n 53H45o13l54a11s 5127387498637

Pět let je "hned po rozjetí"? A jak dlouho se podle vás ještě "bude rozjíždět"?

+4/0
3.3.2018 12:08

R75o13m75a66n 70J78e49s69c64h91k85e 9688165707575

Pokud nemá náhradní soupravu, tak bych mu další licenci nedal.

0/0
4.3.2018 8:47

K86a43r28e71l 92O93k67t12á77b41e98c 9341477164565

Mně se líbí, jak vždycky tento "vlak" přijede k nástupišti na hlavaku v Praze a docela dlouhou dobu tam na něm něco dělají, zatímco lidi venku čekají a nikdo je do vlaku nepustí, docela mi jich bylo líto, hlavně když byly teď ty mrazy. :D

0/−1
3.3.2018 8:50

T14o34m88á35š 60M84o66r70a15v26č82í19k 3207326223115

Tak jim na hlaváku postavte přístřešek, když je vám jich tak líto ;-) Už jsem tam týden nebyl, ale před týdnem tam stála obrovská vytápěná budova, takže se tam mohlo schovat i tisíce lidí.

+5/0
3.3.2018 9:05

K46a74r55e67l 67O83k66t55á68b18e10c 9961357714545

Vidíte, tak jim to asi příště půjdu říct, protože oni to očividně nevědí a čekají jak ovce, až je pustí do vlaku..

0/0
3.3.2018 9:37

R11a63d18e86k 61J79a80n19a72t29a 9715236544192

Asi jim zase taková zima není.

+1/0
3.3.2018 10:02

J83a56k78u65b 40Č61u59b91a 9480886307

A oni pak hlásí, že už mohou milostivě jít do vlaku, který má už při odjezdu 20 minut zpoždění?

0/0
3.3.2018 19:17

D67a42n65i51e83l 69J45a43n71k80o 9559129450602

Údržba, úklid - jinak délka vždy záleží na "kulturnosti" předešlých cestujících ...

A pokud se nepletu kupují se lístky na místa a tak není důvod postávat dlouho před odjezdem ...

+4/−1
3.3.2018 9:29

K30a65r64e81l 48O94k69t21á45b84e61c 9311417944195

Já vím, že to je z tohoto důvodu, ale to je problém tohoto dopravce, nemá soupravy a obraty musí dělat na hlaváku, takže pak tohle všechno dělá před odjezdem a lidi tam stojí a mrznou..

0/−1
3.3.2018 9:36

T94o19m24á28š 66M92o46r24a66v87č58í35k 3787826383385

Tak to je snad chyba těch lidí, ne? Vždyť tam stát nemusí. můžou si jít sednout do tepla.

+4/0
3.3.2018 9:37

D54a43n14i19e94l 93J19a10n92k59o 9559959800892

Kazdy kdo chce vydělávat musí “otáčet” jakýkoliv prostoj je provar...

a pokud se nepletu Vy si platíte cestu a ne odpocivani ve stanici ...

+1/0
3.3.2018 10:31

I62v37a49n 33H75o71l40a82s 5777667838507

A kde jinde by měl dělat obraty?

0/0
3.3.2018 12:16

J97a93k88u68b 90Č38u17b55a 9160866367

Taky že tam lidi stojí až po plánovaném odjezdu. Chápete?

0/0
3.3.2018 19:19

R85o23m10a98n 24J35e17s47c49h43k75e 9358305857545

V Německu jsou větší "prasátka" ale tam vybírají odpadky v průběhu cesty.

Paštikář nemá ani náhradní soupravu, další licenci bych mu prostě nedal.

0/0
4.3.2018 8:50

J16i65ř96í 70V65o46s34t54ř95á25k 2201338689271

Naše národní povaha je opravdu luxusní. Kdykoliv je zde článek na téma tohoto dopravce, či na téma Vančura a Regiojet, dostane čtenář debaty pocit, že je všechno špatně a lidi tahají snad v koňských spřeženích. Já jezdím po celé ČR, dojíždím do práce právě "žlutým", do Ostravy často Leošem. Děkuji a 100x děkuji, že se do toho někdo pustil, dokonce v zemi, kde je bídná infrastruktura. Děkuji za jejich servis, ochotu a kulturu cestování. Utápí tam své peníze a hledají cestu na funkční podnikatelský model - tak jim sakra přejte úspěch. Pozoruhodné je, že i ona tramvaj je pořád vyprodána, na rozdíl od vlaků ČD na stejné trati. Občas musí člověk použít ČD - Pendolino OK, ale nejvyšší cena ze všech dopravců v první třídě a servis skoro 0. Pokud člověk opustí hlavní tratě, tak takový rychlík mezi krajskými městy, to je opravdu těžké retro - ač nerván, tak třeba koupit vodu nelze.

+12/−11
3.3.2018 8:41

K88a34r83e74l 11N63o20v74á71k 8269571703298

Snad nepijete vodu při tak luxusním cestování?

+5/0
3.3.2018 8:44

P44a17v31e67l 67K82o45l31a51c58e44k 7311884608689

Nejlevnější na denní cestování je IN100. Že to neplatí na veškerou dopravu je vizitka ministra dopravy Ťoka z ANO.

+6/−2
3.3.2018 8:59

J14o83s13e12f 48T30e60i18c91h59e29r31t 5447412923790

Plně s Vámi pane Jirko souhlasím. A ano, kdyby nepřišla tato konkurence, tak to retro je i na "hlavní trati".

+5/−3
3.3.2018 9:19

P23a93v27e89l 46S74v56o52b49o33d94a 4467750482532

Pendolino jezdilo trat Praha Ostrava uz v tobe, kdy Jancura teprve vypravel sve sny o 6 tridach. No a co napr. takovy "manazer", to vam take nic nerika. Nevadi mi reci o Jancurovi, vadi mi nekritivke kecy o tom, ze jen ON se zaslouzil o lepsi kvalitu cestovani.

+4/−1
3.3.2018 9:40

I21v12a50n 70H87o23l54a32s 5987827978387

> Pendolino jezdilo trat Praha Ostrava

Kdyby je Němci (a částečně i Rakušané) neodmítli na relaci Berlín-Vídeň, kam bylo původně určeno a taky konstruováno (především třísystémová trakce), tak by tam nejezdilo dodnes.

+2/0
3.3.2018 12:12

P18a47v60e10l 89S57v77o30b36o71d70a 4317390362592

Nezbyva mi nez se vas zeptat proc tedy Jancura jezdi jen ty lukrativni trate a proc neprovozuje najaky ten rychlik mezi krajskymi mesty?

+4/−6
3.3.2018 9:23

I61v25a34n 23H42o53l16a18s 5297927698157

To je ovšem třeba ptát se i na MD, kdy už konečně vypíše otevřené a transparentní soutěže na všechny DOTOVANÉ (resp. objednávané) tratě.

0/0
3.3.2018 12:15

P66a67v71e28l 16S48v45o48b14o87d32a 4157880962272

A s čím by tam Jančura asi jezdil? A vážně věříte tomu, že půjde do souteže? Ted si představte, že tu soutež vyhraje, nakoupi soupravy a po deseti letech dalsi soutez nevyhraje. Co asi bude delat? Kdepak, Jančura je ledacos, ale není bbej.

0/0
3.3.2018 15:00

V26l49a41d28i40m60í62r 92K17r73y69c64h84t11á39l41e16k 4292529217612

Tak jezdi mezi krajskými městy Jančurou, ne? ;-D

+2/0
3.3.2018 9:37

K63r52y63š82t92o87f 55L72a91n29í34k 1449350885685

souhlasim s tim, ze konkurence Ceskym draham prospela. ovsem nechapu, proc musite svuj prispevek podporovat lzivymi argumenty. dlouho jsem LE vyuzival a vyprodano bylo mozna v patek vecer do Ostravy a v nedeli odpoledne obracene. jinak, k me spokojenosti (protoze ty sedacky v drevene tride jsou fakt uzke) jsem vetsinou cestoval poloprazdnym vlakem. pote me dost rozladili, kdyz kvuli nejake havarii uplne zrusili jeden spoj, ktery jsem vyuzival, takze jsem se vratil k CD.

+1/0
3.3.2018 14:35

J87a73n 39K53o13b74ě64r54s46k82ý 1600466731563

Nevím jakými ČD vlaky jezdíte, ale já jezdím mezi Prahou a Olomoucí s ČD často jak Pendolinem tak Expresy a o nějaké prázdnosti si můžu nechat leda tak zdát. V expresech se v pátek a v neděli běžně stojí. Mimo jiné vloni ČD ty vlaky mezi Prahou a Ostravou posílili o jeden vagón takže to asi prázdné fakt nejezdí.

0/0
4.3.2018 0:30

M25a84r46e85k 64K62l95u76f45a 3478724174296

No vida, obyčejným StrassBahnem až nach Berlin. Stačí mít OpenCard? :-)

+1/−1
3.3.2018 8:38

P24a53v44e30l 59N22o70v53á41k 5893977184868

Výborné vlaky na trase Český Brod Praha ale Dále bych s tím nejel

+1/−3
3.3.2018 8:33

R97a97d26o10m42í50r 80P26e75š43o86r58n69a 3369716209386

Na tu max. rychlost 160km/h , kterou to má, je to pro rozšíření spojů Berlín - Praha dostačující. Až budou stát nové rychlotratě, což je otázka pár desítek let, tak se může kalkulovat o neefektivnosti. Zatím ale tyto expresy připomínající velkou dlouho tramvaj jsou docela namístě. Vezměte v potaz jejich obdobné linky v jiném provedení např. v Itálii anebo v Maďarsku.

+1/−1
3.3.2018 8:25

T91o80m94á55š 50M10o11r62a10v33č13í12k 3837946473765

Ono to má maximální rychlost 190 km/h. Ale u nás může jezdit jen 160 Km/h

+4/0
3.3.2018 8:27

R77a63d97o59m44í14r 31P36e12š47o20r57n70a 3889856989426

Jo, ale může jet max. 160km/h kvůli tratím, které nejsou na úrovní TGV jako např. mezi Francií a Německem

0/0
3.3.2018 8:45







Najdete na iDNES.cz