Diskuse k článku

Škoda Transportation získala miliardovou zakázku. Dodá vlaky na Slovensko

Konsorcium firem Škoda Transportation a slovenské ŽOS Trnava dodá státnímu slovenskému železničnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko 25 elektrických vlakových jednotek za 160 milionů eur (v přepočtu asi 4,1 miliardy korun). Obě firmy uspěly v dosud největším tendru svého druhu od vzniku státního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l18a23s75t40i53m90i94l 36K40o40c80u37r44e38k 4596863730284

Červenobílá barva těmto vlakům skutečně nesluší, vlastně žádná dvoubarevná varianta, ve které se vyrábějí, není pohledná. Ale škaredé jsou i celkové bez ohledu na barvu.

Ale nechtějmě estetiku, hlavně, aby to jezdilo.

V článku chybí základní údaje o výkonnosti těchto vlaků.

0/0
10.3.2018 3:21

V33l11a94s50t56i69m53i21l 49K21o96c72u44r42e61k 4106563930324

Ještě jsem se vrátil k tomu obrázku vpředu, je to neskutečně ošklivé na pohled.

0/0
10.3.2018 3:23

J16a37n 19V28á60c61l59a81v36í97k 3552896521699

Jaké je vlastně clo na dovoz železničních vozidel do EU?

0/0
6.3.2018 12:42

I52l36o76n41a 23S72v28o70b10o78d55a 2259437664465

zadne

0/0
6.3.2018 14:05

M93i82l37a12n 91K50r21á95l 8903758881941

zkuste si to vyhledat, vsadil bych se že to bude spadat do antidumpingového

0/0
6.3.2018 14:16

J19a70n 83V50á65c16l30a73v89í34k 3332246801599

Našel jsem jen clo mezi USA a EU, tak se ptám.

0/0
6.3.2018 21:34

J86i66ř19í 48E15r46b26e24n 1893134726617

Asi žádné, ono úplně stačí ty stohy papírů, které musí dodavatel vyplnit a ověřit ještě předtím, než vůbec něco vyrobí. Železnice má rozsáhlý systém certifikací, dozorové orgány mají pěkně drahé akreditace a ještě si každý národní správce železnic stanovuje svoje vlastní provozní podmínky. Právě proto jsou škodovácké lokomotivy stále neprovozovatelné v Německu - jednak nebylo politicky únosné, aby se první certifikovanou třísystémovou vysokorychlostní lokomotivou stala nějaká usoplená Škoda dřív než SuperGerojSiemens (se stonásobně větším kapitálovým a personálním zázemím), jednak po všech těch kolotočích začal dělat problémy právě správce tamní sítě - obdoba naší SŽDC.

+1/0
6.3.2018 18:39

J49i77ř11í 25E80r50b46e83n 1333604386947

Blahopřeji Škodovákům a přeji jim další podobné úspěchy! R^

+4/0
6.3.2018 12:07

R14o59m36a46n 71S14t57o14n87e21k 1909333399801

Uspěch bude když jim ta tramvaj bude jezdit bez poruch

0/0
6.3.2018 13:04

J37i83ř57í 91E56r92b47e91n 1543804956877

Tramvaj? 8-o;-D

Která jiná tramvaj splňuje požadavky EN 15227?

0/0
6.3.2018 18:51

I19v51a73n 43M74a63r15e80k 6534108862

Tak o tom že je Škoda Transportation schopná vyrobit el. jednotky nepochybuji, nevím ale jak se do toho "zamontovaly" ŽOS Trnava. Jezdil jsem okolo tohoto podniku s vlaky víc jak dvacet let. Pokud se pamatuji , opravovaly se tam (mimochodem velmi bídně) žel. nákl. vagony. Ten podnik musel projít zřejmě neskutečnou proměnou ? 8-o

+1/0
6.3.2018 12:02

J89i76ř28í 98E24r56b60e65n 1203904506687

Asi jo...

V roku 2000 ŽOS Trnava vstúpila na trh modernizácií osobných vozňov. V počiatkoch sa tieto týkali najmä rekonštrukcií zdrojovej sústavy vozidiel –ako napr. demontáž točivých strojov, prevodoviek a ich náhrada statickými meničmi zásobovanými energiou z priebežného vysokonapäťového kábla.

Postupným vývojom sme sa v roku 2006 prepracovali ku vstupu do segmentu rozsiahlych a náročných modernizácií osobných vozňov.

Do konca roka 2010 brány ŽOS Trnava, a.s. opustilo viac ako 150 modernizovaných vozňov.

Disponujeme, samozrejme, vlastnými kapacitami pre vývoj, konštrukciu, prípravu výroby, technológiu a normovanie, čím dokážeme zákazníkovi ponúknuť kompletný servis.

+2/−1
6.3.2018 12:10

P19e10t75r 68T81v11r66d66ý 5814657745255

No není to tak dávno tak 14 dní, co jsem četl na SME , že nějaký slovenský výrobce dodal pro potřeby na Slovensku svoje vozy a výsledek byl ten, že 50 % vozů stojí a má poruchu. Kolik je na Slovensku výrobců v této oblasti ?? Nebyl to právě ŽOS ?? To že se to tam montuje, je klasický způsob, jak získat zakázku v cizím státě - t.j nabídnout mmontáž nějaké domácí firmě..

0/−1
6.3.2018 19:18

J48i62ř24í 77E25r69b33e10n 1823824696127

Jenže to je za a) ŽOS Vrútky (ne Trnava) a za b) politikum, kdy se za systémové poruchy vydávají i vozidla odstavená po havárii nebo na pravidelné kontrole.

"Niektoré z vlakov, pričom najstaršie jazdia už sedem rokov, sú na plánovaných opravách, na ktoré chodia pravidelne všetky vlaky a časť vlakov je poškodená v dôsledku nehôd na trati, ktoré nesúvisia s výrobcom," uviedol rezort dopravy. Túto verziu potvrdila aj ZSSK, ktorá tiež zdôraznila, že príčinou nie je len ich poruchovosť, ale aj pravidelná údržba a nehody s cestnými motorovými vozidlami.

https://ekonomika.sme.sk/c/20765163/z-32-novych-motorovych-vlakov-je-17-nefunkcnych-stat-poprel-vyrobne-chyby.html

+1/0
6.3.2018 19:49

M78a74t48ú77š 96B29e40n77a28k 9108154332743

ŽOS Trnava robila už aj riadiace a vložené vozne pre poschodové jednotky ( verzia Cityelefantov pre ZSSK) a samozrejme rekonštruovali aj množstvo voznov, či už pre ZSSK, alebo ČD.

0/0
6.3.2018 21:36

M87i45r98e52k 43Z30á18v21o53d82n75ý 7932467870938

"ale především kvalitou a technickým řešením" // To myslí tu kvalitu, kdy každou chvíli je InterPanter nahrazen jinou soupravou, protože se v něm něco zase rozpadlo? :)

+3/0
6.3.2018 11:31

S31t27a67n35i26s15l66a12v 35K28r87e83j46c44a47r 6297616193534

A to, je vinou ŠT nebo subdodavatelů a techniků, jež rozpadající se díly a součástky nenahrazují adekvátními spolehlivějšími.

0/−1
6.3.2018 19:10

I50v81a86n 10H40o49l49a93s 5677317648117

Dosti často se to děje ještě v garanční lhůtě.

0/0
10.3.2018 19:34



Najdete na iDNES.cz