Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Transportation získala miliardovou zakázku. Dodá vlaky na Slovensko

Konsorcium firem Škoda Transportation a slovenské ŽOS Trnava dodá státnímu slovenskému železničnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko 25 elektrických vlakových jednotek za 160 milionů eur (v přepočtu asi 4,1 miliardy korun). Obě firmy uspěly v dosud největším tendru svého druhu od vzniku státního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76l40a70s84t53i18m48i56l 69K82o64c26u75r33e77k 4986193870264

Červenobílá barva těmto vlakům skutečně nesluší, vlastně žádná dvoubarevná varianta, ve které se vyrábějí, není pohledná. Ale škaredé jsou i celkové bez ohledu na barvu.

Ale nechtějmě estetiku, hlavně, aby to jezdilo.

V článku chybí základní údaje o výkonnosti těchto vlaků.

0/0
10.3.2018 3:21

V70l71a85s92t63i73m82i19l 92K45o64c68u75r82e57k 4666703750644

Ještě jsem se vrátil k tomu obrázku vpředu, je to neskutečně ošklivé na pohled.

0/0
10.3.2018 3:23

J79a51n 73V70á50c12l23a33v84í65k 3162456771619

Jaké je vlastně clo na dovoz železničních vozidel do EU?

0/0
6.3.2018 12:42

I96l22o22n89a 47S17v20o69b98o54d21a 2149247874435

zadne

0/0
6.3.2018 14:05

M28i66l17a32n 54K18r73á95l 8113448891501

zkuste si to vyhledat, vsadil bych se že to bude spadat do antidumpingového

0/0
6.3.2018 14:16

J50a96n 52V86á10c86l16a78v69í44k 3752336681549

Našel jsem jen clo mezi USA a EU, tak se ptám.

0/0
6.3.2018 21:34

J19i51ř29í 58E46r87b34e89n 1663974976237

Asi žádné, ono úplně stačí ty stohy papírů, které musí dodavatel vyplnit a ověřit ještě předtím, než vůbec něco vyrobí. Železnice má rozsáhlý systém certifikací, dozorové orgány mají pěkně drahé akreditace a ještě si každý národní správce železnic stanovuje svoje vlastní provozní podmínky. Právě proto jsou škodovácké lokomotivy stále neprovozovatelné v Německu - jednak nebylo politicky únosné, aby se první certifikovanou třísystémovou vysokorychlostní lokomotivou stala nějaká usoplená Škoda dřív než SuperGerojSiemens (se stonásobně větším kapitálovým a personálním zázemím), jednak po všech těch kolotočích začal dělat problémy právě správce tamní sítě - obdoba naší SŽDC.

+1/0
6.3.2018 18:39

J32i52ř32í 26E21r55b56e66n 1683724556667

Blahopřeji Škodovákům a přeji jim další podobné úspěchy! R^

+4/0
6.3.2018 12:07

R21o26m17a18n 72S83t90o83n62e98k 1979323769511

Uspěch bude když jim ta tramvaj bude jezdit bez poruch

0/0
6.3.2018 13:04

J97i12ř25í 60E40r53b88e85n 1633624566537

Tramvaj? 8-o;-D

Která jiná tramvaj splňuje požadavky EN 15227?

0/0
6.3.2018 18:51

I33v30a75n 12M84a46r95e61k 6474308792

Tak o tom že je Škoda Transportation schopná vyrobit el. jednotky nepochybuji, nevím ale jak se do toho "zamontovaly" ŽOS Trnava. Jezdil jsem okolo tohoto podniku s vlaky víc jak dvacet let. Pokud se pamatuji , opravovaly se tam (mimochodem velmi bídně) žel. nákl. vagony. Ten podnik musel projít zřejmě neskutečnou proměnou ? 8-o

+1/0
6.3.2018 12:02

J26i26ř82í 17E23r59b33e53n 1103484686567

Asi jo...

V roku 2000 ŽOS Trnava vstúpila na trh modernizácií osobných vozňov. V počiatkoch sa tieto týkali najmä rekonštrukcií zdrojovej sústavy vozidiel –ako napr. demontáž točivých strojov, prevodoviek a ich náhrada statickými meničmi zásobovanými energiou z priebežného vysokonapäťového kábla.

Postupným vývojom sme sa v roku 2006 prepracovali ku vstupu do segmentu rozsiahlych a náročných modernizácií osobných vozňov.

Do konca roka 2010 brány ŽOS Trnava, a.s. opustilo viac ako 150 modernizovaných vozňov.

Disponujeme, samozrejme, vlastnými kapacitami pre vývoj, konštrukciu, prípravu výroby, technológiu a normovanie, čím dokážeme zákazníkovi ponúknuť kompletný servis.

+2/−1
6.3.2018 12:10

P53e50t18r 41T12v77r34d61ý 5534617295595

No není to tak dávno tak 14 dní, co jsem četl na SME , že nějaký slovenský výrobce dodal pro potřeby na Slovensku svoje vozy a výsledek byl ten, že 50 % vozů stojí a má poruchu. Kolik je na Slovensku výrobců v této oblasti ?? Nebyl to právě ŽOS ?? To že se to tam montuje, je klasický způsob, jak získat zakázku v cizím státě - t.j nabídnout mmontáž nějaké domácí firmě..

0/−1
6.3.2018 19:18

J70i17ř60í 23E61r36b24e13n 1763314986437

Jenže to je za a) ŽOS Vrútky (ne Trnava) a za b) politikum, kdy se za systémové poruchy vydávají i vozidla odstavená po havárii nebo na pravidelné kontrole.

"Niektoré z vlakov, pričom najstaršie jazdia už sedem rokov, sú na plánovaných opravách, na ktoré chodia pravidelne všetky vlaky a časť vlakov je poškodená v dôsledku nehôd na trati, ktoré nesúvisia s výrobcom," uviedol rezort dopravy. Túto verziu potvrdila aj ZSSK, ktorá tiež zdôraznila, že príčinou nie je len ich poruchovosť, ale aj pravidelná údržba a nehody s cestnými motorovými vozidlami.

https://ekonomika.sme.sk/c/20765163/z-32-novych-motorovych-vlakov-je-17-nefunkcnych-stat-poprel-vyrobne-chyby.html

+1/0
6.3.2018 19:49

M57a46t74ú36š 40B19e56n14a64k 9728314602763

ŽOS Trnava robila už aj riadiace a vložené vozne pre poschodové jednotky ( verzia Cityelefantov pre ZSSK) a samozrejme rekonštruovali aj množstvo voznov, či už pre ZSSK, alebo ČD.

0/0
6.3.2018 21:36

M83i23r67e36k 63Z96á32v46o16d98n19ý 7912737340648

"ale především kvalitou a technickým řešením" // To myslí tu kvalitu, kdy každou chvíli je InterPanter nahrazen jinou soupravou, protože se v něm něco zase rozpadlo? :)

+3/0
6.3.2018 11:31

S79t31a51n74i83s64l13a97v 31K44r15e24j94c96a84r 6107466563424

A to, je vinou ŠT nebo subdodavatelů a techniků, jež rozpadající se díly a součástky nenahrazují adekvátními spolehlivějšími.

0/−1
6.3.2018 19:10

I39v89a19n 94H44o45l34a98s 5687377318267

Dosti často se to děje ještě v garanční lhůtě.

0/0
10.3.2018 19:34







Najdete na iDNES.cz