Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o60m72á36š 35Š79v20e79c 6669871170

Technologie ten problém nevyřeší. Když se auta dostala do stavu, že vypouští naprosté minimum emisí, tak regulovčíci přišli s absurdním tvrzením, že je CO2 je škodlivý plyn a je potřeba regulovat o to více. Ani elektromobily nebudou spása. Vynalézavost veřejných škodičů je prakticky nekonečná.

+41/−4
doporučit
10.3.2018 19:13

V42a81c21l27a12v 53B51u26r24e56š 3903238782809

Ale tihle regulovčíci zakazátoři a další se nezastaví jen u nafťáku, oni jsou posedlí tím , že mají moc a můžou regulovat, a racionalita už jde stranou.

+22/−4
doporučit
10.3.2018 20:56

J56a44n 56J18e93l71í89n68e29k 8633685452226

A ted si predstavte, ze benzinova auta jsou na tom s emisemi hure nez diesel. Ale momentálně se jde po dieselech, takze pst

+23/−6
doporučit
10.3.2018 19:36
Foto

J30a62r61o83m50í60r 63H90l89u42b78e17k 2276480304381

Autor vůbec neřeší, proč se tyto regulace dělají. Oteplovací lobby prohlásila CO2 za škodlivý plyn, který vzniká dokonalým spalováním, přičemž škodlivý vůbec není, naopak je užitečný. Stala se z toho ideologie. Nedokonalým spalováním vzniká CO a s ním i NOx a prach. Prvním a posledním, čím by se měli tito novodobí věrozvěstové zabývat je, čím plnohodnotně a stejně komfortně nahradíme fosilní paliva, čím budeme tyto případné zdroje napájet, jaký bude musit být rozvodný systém? Nedávno jsem viděl dokument o parních autech, byla dobrá, byla rychlá, ale měla nevýhodu, dlouhou přípravu před jízdou. To spalovací motor snadno vyřešil a proto se tak všeobecně rozšířil. Až vědci vynaleznou něco lepšího než spalovací motor, pak po tom půjdou všichni lidé jako "kura po flusu" a žádných regulací nebude zapotřebí. Mimochodem elektromotor je mnohem starší než spalovací motor.

+13/−2
doporučit
10.3.2018 19:49

M83a58r47t92i55n 77K45o63u71š72a 6265274724

Zakazovat diesely je samozřejmě tmářství.

Problém je , že příliš mnoho zelených fanatiků si udělalo byznys z buzerace ostatních.

Oni nemohou přestat a říct, teď už je to dobré, přišli by o ten byznys.

+25/−9
doporučit
10.3.2018 19:23

V62o57k57o65u40n 30V63l61a71d49i61m25i89r 8662128769118

Pane Michle, v Nemecku nic nechystaji. Spravni soud v Lipsku jen rozhodl, ze pripadne zakazy neodporuji nemeckym zakonum, tecka.

Odbornici a politici jednaji o smyslu a dusledcich takovychto zakonu. Vcera byl v televizi porad o moznych modrych plaketach, ktere by umoznovaly "cistym" dieslum do mest s timto zalazem. Uz dnes do mnoha mest bez zelene plakety nesmite.

+11/−2
doporučit
10.3.2018 19:40

L75u32m68í39r 44V15i31t51h66a 2517277976212

Emise dnešních benzínových motorů obsahují díky vysokotlakému přeplňování a přímému vstřikování podobné množství NOxú a pevných částic jako u vznětových motorů. Útok na diesel je motivovaný politicky.

+12/−3
doporučit
10.3.2018 22:37

O77n44d45r27e36j 84C30o50u85f27a66l 6761210181849

Lepší by bylo využít ekoteroristy jako biopalivo. Poprvé v životě by byli užiteční :-P

+15/−5
doporučit
10.3.2018 19:05
Foto

M77i65r20o42s85l70a95v 92S57t43e28i51n36e23r 4730772450626

Každý chemik, možná i Kalousek nebo Merkelová by vám řekli, že NOX jsou spojeny s jakýmkoliv procesem, nezávisle na palivu, při kterých teplota vzduchu přesáhne 1200°C. Tedy i při spalování plynu nebo při elektrickém svařovacím oblouku.

Vzniklý kasličník se rychle váže s vodou v atmosféře, vznikají jednotlivé molekuly kyseliny dusičné. V zimní mlze- smogu tak vzrůstá kyselá složka, která leptá povrch dýchacích orgánů.

Zcela mimo logiku se obviňují výhradně diesly, zřejmě je to předplacená propaganda Toyoty, která chce dodávat její hybridy. I při spalování benzinu nebo LPG vznikají v těch moderních motorech teploty nad 1200°C, tudíž vzduch musí obsahovat ty NOX. Totéž platí i o ústředním topení, spalování uhlí nebo briket. U osobních a nákladních aut, autobusů je ovšem rozhodující, že ty emise vyfukují přímo na chodce. Tím je v místě, kde se chodci nacházejí, zvýšení koncentrace emisí, tudíž i kyseliny dusičné (ale i sírové, ta pochází z paliva). Zde musí být ty hodnoty omezeny na reálně přijatelnou hodnotu.

Škodí i ty nejmenší, ale zdravotníci měli v minulosti zpracovaný katalog toxických plynů, NOX byl omezen na pracovišti (osmihodinová doba) na něco víc, než 900 jednotek. Toyota a její aktivisté tlačí na 40, což je nereálné. Těch 900 je ovšem na trvalo také nepřijatelných. Realista by se rozhodl pro hodnotu mezi těmito extrémy.

+10/−2
doporučit
10.3.2018 19:30
Foto

P60e71t26r 78N71o40v27o55t59ň88á15k 1125621323958

Když zakázat tak i benzín, nedělejte, že to nekouří, zkuste to nechat pár minut nastartované v zavřené garáži.... Kouří oboje.

+9/−2
doporučit
10.3.2018 23:08

M45i73c10h40a83l 21K50u80d51l87á83č18e42k 9931364224

Zákaz prodeje nových nafťáků by jsem ještě pochopil, ale prodat liden auta a potom jim šmahem zakazovat jejich provoz si říká o přes hubu.

+5/0
doporučit
11.3.2018 8:18

P48a30v23e60l 46S67o97b92o79t25k39a 5200174

Ekologické alternativy, například metro, tramvaj, trolejbus, mají města už dávno.

A tak jako regulujeme například parkování nebo povolenou rychlosttak regulujeme i smog ve městech, a to nejen kontrolou emisí tepláren.

+6/−2
doporučit
10.3.2018 18:35

Š87t55e80f94a55n 90F48r72i47č60a 7512198903746

Zakázat provoz již vyrobených vozidel a uvedených do provozu opravdu nedává smysl. Pokud by stát chtěl zasahovat do těchto záležitostí, tak má možnost vhodnou regulací usměrnit výrobu a dovozy vozidel a jejich uvádění do provozu.

+5/−1
doporučit
10.3.2018 23:30

Z90d87e31n84e61k 33N76o65v80o48h70r59a76d75s17k60ý 6681814390735

Svět počítačů se opravdu nedá srovnávat se světem aut. Jak dlouho jen Škodovce trvalo, než vyrobila první automobil s USB konektorem?

+4/0
doporučit
11.3.2018 6:52

Z62d42e12n22e86k 12Š86i48t11i68n71a 2513548920165

Hlavně u nás ty benzínové vraky spalující Bůh ví co uleví ekologii. 40% aut je diesel a ty necháte stát ? Jaká bude obsluha ve městech ? Ani ty diesly z automobilek nikdo nevyhnal. Opět ekologická loby ? A co komíny, uhelné elektrárny. Vše je proces, ale stejně pár ekologických aktivistů řídí nesmysly. Je to proces a unáhlené zákazy naprosto nic neřeší.

+4/0
doporučit
10.3.2018 21:22
Foto

O14n57d40r76e86j 39V32a73l41o33u94s23e72k 4650861917691

Pan Michl nemá pravdu. Kdybychom všechno nechali na neviditelné ruce trhu, tak se tu všichni udusime.

Nikdo by si do auta dobrovolně nedal odlučovač pevných částic a ani by ji nijak netrápilo, že mu z toho teče olej nebo to kouří. Hlavně že jede co nejlevněji.

Ne, spoléhat na trh opravdu nejde vždy.

+12/−10
doporučit
10.3.2018 21:26

J79a27n 21V58á84c18l97a59v45í37k 3632226761299

Neviditelná ruka trhu má problém v oblastech, které nejdou dobře přepočítat na peníze jako zdraví, ekologie apod. Když si někdo z auta odmontuje DPF, tak se chová ekonomicky ... ale je to celkem prasárna.

Pokud dnes radnice ohlásí, že za x let asi nepůjde do měst jezdit s konkrétními motorizacemi, tak se prostě lidé přizpůsobí. Není možné vše odkládat donekonečna a doufat, že se to časem nějak vyřeší samo.

+9/−8
doporučit
10.3.2018 20:07
Foto

R14a83d68i13m 12K38r14o51u43t40i68l 7700881906889

Auta, plechy, gumy... zohyzďují centra měst.

Aha - elektromobily nejsou auta, nemají plechy, nejezdí po gumách, a tak historická centra měst nezohyzďují. A navíc vyloženě hezký model elektroauta je snad jeden - Tesla 3. Jinak jsou to všechno designové hrůzy.

Technologičtí investoři by měli investovat do stájí, výběhů, chovu koní a do výroby kočárů. Tam je budoucnost. :-/

+4/−1
doporučit
11.3.2018 11:33

V24l82a24d76i12s70l37a80v 57B28u49r42y27š51e11k 1679602637134

no pokud zákaz pomůže vyhrát římské starostce volby, tak to znamená, že se lidem zákaz líbí, no samozřejmě ne těm, kteří vypouští saze, ale těm, kteří je dýchají a jedině zákaz pomůže rozvoji nových technologií, když majitel jedovatýho auta nebude moct jezdit kam chce, tak předpokládám, že je línej a nebude chodit pěšky, ale koupí od někoho méně jedovatý auto se kterým tam jezdit moct bude a ten kdo mu ho prodá koupí novou technologii, článek jsem raději nečetl, ale dovedu si představit, že si liberální autor myslí, že každý má právo trávit ostatní a město tomu má zabránit tak, že mu poskytne nové technologie, to je samozřejmě hrozná kravina

+5/−3
doporučit
11.3.2018 7:18

Z89b38y13n62ě84k 62Č64e37j82k80a 5896238291163

Při hlášce "neviditelná ruka trhu vyřeší emise" jsem přestal číst. Pán je ze skleníku. na trhu musí být vždycky k nabídce i poptávka. Pokud nebudou regulace emisí (jakékoliv), bude vyvolána poptávka až od spotřebitelů, resp. obyvatel určitých oblastí, kde bude nedýchatelno, nebo až budou docházet fosilní paliva. Opravdu to musí nejdřív zajít tak daleko jen kvůli "přirozené" regulaci?

+3/0
doporučit
11.3.2018 12:19

A69l31e54š 49K44o74ž58í76š13e21k 2837627955853

vin Diesel to má taky spočítaný a Dusseldort se bude přejmenovávat na ElektrodorfR^

+3/0
doporučit
11.3.2018 0:09

A10l41o71i17s 17J84i10n59d20r30a 9390234467425

Michl opet na sve anti regulacni vlne. Kdyby nebylo zakazu a prikazu, tak tady mame jeste pracovni soboty a mozna i vikendy a bezbrehy kapitalismus.

Zakazat diesel smysl ma, protoze prave ted se zacne ukazovat jestli ty technologie opravdu jsou nebo nejsou. A nejhorsi je kdyz do toho mluvi clovek, ktery srovnava pokrok v mikroelektronice s vyvojem spalovacich motoru......... totalne mimo.

Ve mestech jsme taky zakazali, aby si kazdy spaloval v kamnech co chce, protoze jinak by jste se udusili uplne a nezda se, ze by nekdo proti tomu protestoval.

Hawk a smrt dieselum pred mym domem ;-D

+6/−5
doporučit
11.3.2018 7:14

D54a10v66i14d 29B35r56h30e56l 7288261874541

Pokud je diesel srovnatelný s benzinem, proč se dusim pokazde, kdyz projede okolo? Teda, kdyz je max 4 roky stary, tak to je hrozne o neco méně, ale stejně horší než benzín.

+5/−4
doporučit
10.3.2018 22:26

P23e35t90r 77N32o66v78á37k 3503186824164

Zakážeme naftu, jsme přece zelení...!!

...A elektřinu budeme vyrábět v uhelných elektrárnách, jsou taky zelené...;-DRvEU

+3/−2
doporučit
12.3.2018 10:02

J44a16r20o20s33l19a31v 38K25o31r13u54b 7782428702

Som zvedavy ako sa vyriesia dieslove dodavky a kamiony, vsetko je nafla sem tam CNG

+2/0
doporučit
10.3.2018 20:12







Najdete na iDNES.cz