Diskuse k článku

Silničáři hledají projektanty nových dálnic, nabízejí přes 1,6 miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hledá projekční firmy, které mu pomohou v následujících čtyřech letech s přípravou nových silnic a dálnic. Za projekční nákresy staveb a podporu při získání územního rozhodnutí a dalších kroků včetně geodetické podpory nabízí přes 1,6 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l52a93d93i40m71í34r 42F48i28b57i97g67e95r 5944551931644

Skoromnic se nestaví. Každý kousekmse táhne dlouhé roky a když je skoro připraveno odvolají se deb...í Děti země nebo jiný parchant.

+1/0
12.3.2018 20:43

Z15d46e48n36e98k 55N16o61v98o27h33r43a20d76s10k49ý 6291514440215

Dal bych stopku na všechny nové projekty. Buď se dostaví ty zpracované, které čekají na dokončení k vůli malichernostem již desítky let a nebo se nebude stavět nic.

:-P

Najednou by to šlo. Dálnice do Budějovic, Dálnice o Polska, obchvat kolem Prahy, Nádraží v Brně...

+1/0
11.3.2018 20:42

K82a47r31e35l 72D49o79n92á80t 4652933183361

Sice pozdě ale přece pochopili naši silničáři že na to nemaj. Co postaví tak buď spadne nebo rozhrabou slipice.

+2/0
11.3.2018 12:02

J32a67n 46V81o82s53t48ř87e77l 8719161183159

Dělají něco v tom ŘSD, kromě mluvčího, který má na vše jen výmluvy. Na co mají projektanty, právníky a další vyžírky, když si na všechno najímají firmy? Ani soutěž nejsou schopni vyhlásit - viz stav D35, kdy se prý mělo začít stavět loni na podzim (slib "pana" Ťoka) a půl roku pryč a oni nemají ani vybranou firmu na stavbu.

+1/−1
11.3.2018 11:50

M17a79t97ú27š 75B52e20n82a81k 9678254232633

pochybujem, že majú vlastných projektantov, to nemali snaď ani za socializmu.

+6/0
11.3.2018 12:10

R58u75d23o80l43f 33S25t17e86p18a62n 3676469979950

Kdyby neplkali a radeji ty dalnice uz konecne staveli.

+3/0
11.3.2018 11:15
Foto

J33o15s74e24f 26K66u42b98e94š 3628883509963

Proč nenajmout nějaké německé projektanty dejme tomu, když jedu v Německu po dálnicích, tak není jediný problém, dálnice jsou přehledné, napojení a vyjetí stejně a dobře značené, křížení dálnic, že to člověk téměř ani nepozná a nemusí moc zpomalovat... Tady se akorát tak mění cedule a když se udělá napojení, tak se ztrácím.. Viz např. výjezd z D1 směrem na Říčany.

+3/−3
11.3.2018 10:05

M52a50t10ú31š 68B29e93n71a74k 9958384822913

nemci používajú iné normy ako sa používajú v ČR. Ono je strašne pekné, že existujú európske EN normy, ale nemci aj tak používajú svoje DIN.

0/0
11.3.2018 12:12

P97e30t71r 44F58i39a54l24a 3594765911106

Vůbec nerozumím tomu, že v dobách kdy nebyly peníze na stavby se alespoň nepracoval usilovně na přípravě staveb, což stojí přeci jen méně.

+8/0
11.3.2018 10:01

V95l95a26d76i27m27í53r 82H28a63u45k 1186401978

Hledání iluzionistů ;-D.

0/0
11.3.2018 9:48

M27i13l34a57n 18C45h40a33l68u22p37a 7594136597943

Problém je v tom, že projekční firmy hledají projektanty. Z 5-ti projektů, které se mi za poslední rok dostaly do ruky, byl tak 1 jakžtakž slušný, 2 hodně slabé a 2 zřejmě kreslila uklízečka s vrátným v kuchyňce na stolečku s kávovarem. Ještě před krizí 2008, kdy se propouštěli projektanti na dlažbu po stovkách, byl na 5 projektů jeden slabší a zbylé 4 naprosto vzorné.

Než dáte mínus, tak jenom upřesním, že projektant nemůže za to, co se kde staví, jak se to staví, z jakých materiálů a jaká je výsledná kvalita. Ani za to, kdo se na odfláknuté stavbě napakuje. To je jiná liga.

+13/0
11.3.2018 9:48

P82e92t73r 17F30i71a33l77a 3944565771846

Asi jste z oboru tak by mne zajímalo, zda projektant nemůže ani za to, že stavba je zbytečně složitá a tedy i drahá. Mám namysli např. nesmyslné kruháče na dálnici, apod. Např. když se otevřela dálnice v Ostravě, kde jsou 2, tak se mluvilo o tom, že projektanti jsou placeni nějakým podílem z nákladů stavby a to je nutí stavby zbytečně prodražovat.

+3/0
11.3.2018 9:59

F10r73a43n83t62i13š60e22k 51K88u11l67d56a69n 5716367144494

Já bych se teda zeptal jestli projektant může za to že při rekonstrukci železniční trati naplánoval umístění výstražných přejezdníků do prostředka silnice....

0/0
11.3.2018 10:03

M66a24t93ú86š 45B70e71n10a19k 9368934342383

pri mierke v akej sa robia výkresy pre inžinierske stavby to skôr bolo tak, že sa proste grafická značka nezmestila inde a projektant predpokladal, že stavbu bude realizovať odborne zdatná firma, ktorá pochopí kde to má byť, alebo aspoň zavolá. Lenže takýto predpoklad je v poslednej dobe mylný, kedže stavby realizujú patlali, ktorý ani výkres nevedia prečítať a bohužial to platí aj o niektorých prípravároch a stavbyvedúcich...

+1/0
11.3.2018 12:06

M11i39c60h40a59l 34T37e73s56a52ř 4468532920901

"projektanti jsou placeni nějakým podílem z nákladů stavby a to je nutí stavby zbytečně prodražovat"

To je zkreslená informace, ze které je vyvozen nesmyslný závěr. Ano, existuje něco, co se nazývá "Výkonový a honorářový řád", kde se cena projekčních prací odvíjí od předpokládané ceny díla. Ale to je doporučení, nikoli závazný dokument.

A hlavně: projektant přeci nejdřív musí vyhrát soutěž a teprve potom začíná projektovat. Takže v okamžiku kdy projektuje, už má svůj honorář nasmlouvaný a je mu jedno, jestli bude dopravní značka stát pětistovku nebo pět tisíc.

+2/0
11.3.2018 23:05

P15a60v60e98l 95S73t55e88r63b90a 8226376725217

Takze ve chvili souteze cenu stanovuje zejmena z predpokladane ceny stavby, moc jinych informaci k dispozici nema..

0/0
12.3.2018 7:10

P61e92t33r 28F26i60a10l38a 3944385221116

Děkuji za popsání, opravdu mne to zajímalo

0/0
12.3.2018 12:05

I75s74a20b70e56l43l52a 78Z65á49z58v36o96r60k81o21v74á 3690271310616

Ohledně kvality projektů plně souhlasím. Mám stejné zkušenosti. Jen za sebe myslím, že problém primárně tkví v našich zákonech. Do celého procesu dokumentací vstoupil jeden stupeň navíc. Dříve se soutěžili stavby klidně i na dokumentaci pro stavebko (jen se začernili produktové specifikace). Dnes to nejde. Musíte mít prováděčku (v které nesmí být specifikován jediný výrobek, takže pak ji stejně musíte dopracovat na realizačku). Všechny stupně dokumentace jsou čím dál tím složitější. Kdyby nebyla taková buzerace tak jich stačí i méně a ti nekvalitní by si museli jít vydělávat do fabriky.

A soutěžit na žlutý FIDIC jako v zahraničí? U nás utopie. Nedávno mě zrovna jeden státní úřad s touto myšlenkou poslal do zadní části těla. Odůvodnění? Nejsou s tím zkušenosti.

+1/0
11.3.2018 15:28

P26a21v62e29l 28S36t41e90r76b64a 8326866935967

To s temi nazvy vyrobku neni zas az tak uplne pravda.. a soutez stavby dle provadecky by mela snizit mnozstvi vicepraci oproti soutezi na zaklade dokumentace pro SP.

0/0
12.3.2018 7:13

L79a77d92i43s78l84a93v 55K22a44l96o30u64s 7775876621350

Že by nezbyl nikdo na práci ? Když všichni buď jen kšeftují nebo menežují ?

0/0
11.3.2018 9:45

D21a89v49i59d 63Z57a50j37d16á20k 8865872830351

Ministr dopravy si stezuje na dlouhou pripravnou fazi. A co kdybyste tedy tedy koukli na legislativu a teochu to zjednodusili? Kdo jiny to ma udelat nez vy, co vladnete? Ale chapu, cim dyl to trva, tim vic se do toho stoe penez s je v tom bordel. Takze idealni podminky pro odklony.

0/−1
11.3.2018 9:41

P49a12v62e12l 42V81é35b47r 5469662692971

Tak je to jasné, proč u nás přibývají dálnice v podstatě nulovou rychlostí: ŘSD čekalo, až dálnice naroste sama. A najednou zjistili, že nenaroste, že se musí stavět...

+8/0
11.3.2018 9:28

P27a32t96r70i63k 13E24g39e21r 2958540479261

Předpokládám, že se ozve také několik společností z Číny. ŘSD s nimi uzavře smluvní vztah a v nejbližší době se začne stavět a jestli vše půjde podle plánu a budou všechna povolení, peníze na výstavbu tak snad během 1 roku budeme mít několik nových úseků dálnic. Třeba v Číně se vozovka opravila za týden. Tak tohle tempo by mohlo fungovat i u nás. Jenže české stavební firmy staví tunely a silnice v Norsku.

+1/−18
11.3.2018 7:44

M30a51r15t72i73n 16H66r38o18u56d28n12ý 5757542794987

V článku se hovoří pouze o projekční přípravě (která v podmínkách ČR trvá pro nové liniové stavby celé roky), ne o realizaci.

+11/−1
11.3.2018 8:02

I72v53a 81R88a64k39o28v40á 2448566834737

Omylem -

0/0
11.3.2018 8:11

L54i24b53o56r 25W84a22l39i29c74h72i60e13w69i19c74z 3788686867584

Asi jste si špatně přečetl článek, protože Vaše reakce je trošku mimo. Ale když už jste u těch čínských stavebních firem, tak si zjistěte jak dopadly s výstavbou dálnic v Polsku.

+8/0
11.3.2018 8:16

J43a39r47o51m72í58r 60J90e32ž74e37k 4265325914821

problém je v legislativě ne ve vlastní výstavbě

0/0
11.3.2018 8:43

M93a13t70ú86š 89B42e50n79a96k 9808314852943

Bolo to v Japonsku a po mesiaci sa vozovka znovu prepadla (nečakané...)

0/0
11.3.2018 12:02

P29a53v60e75l 69O35b40d24r75ž11á83l65e34k 6306164548472

V Číně se neřeší EIA, nikdo se nebaví s ekologickými organizacemi a téma jako výkup pozemků tam neznají. To se to pak staví... a chceme to tady?

Stačí se podívat, jak dopadly Čínské firmy v Polsku - když zjistily, že dodávky materiálu si musí samy domluvit a to včetně cen. Že zdejší dělníci nechtějí pracovat 20 hodin/7 dnů v týdnu a na poražení jednoho stromu je potřeba 5 razítek.

+3/0
11.3.2018 13:13

Najdete na iDNES.cz