Diskuse k článku

Trať do Mikulova zrekonstruují za miliardu, vlaky pak zrychlí na 120 km/h

Železniční trať mezi Valticemi a Mikulovem zmodernizuje sdružení společností Elektrizace železnic Praha, AŽD a Strabag za zhruba miliardu korun. Stavební práce mají začít ještě v průběhu března, od 3. dubna si ale vyžádají kompletní výluku a vlaky tak na trase nahradí autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F94i19l53i13p 73H40e56r24c90í33k 9179462337575

Brutální zrychlení ;-D;-D

+2/0
13.3.2018 15:41

J97a52n 25J43e64m40e78l55k36a 1315440

Někde jsem četl, že to je zase slepenec a ve výsledku se nevymění koleje v celém úseku, ale pouze minoritní části. A tím těch 120 km/h bude pouze v minoritním úseku. Podobně jako Krnov, kde se vyměnila souvisle cca 1/3 délky kolejí - tam je 120 km/h a na zbytku zůstaly staré koleje a tam je rychlost 75 km/h. (zvýšila se o 5) Takže paskvil.

+1/−1
13.3.2018 7:14

K71a94r20e38l 73V61a64c91h40u26t 9673302169593

Vidíte, jak krásně funguje EET? Pak je i na takovéto rekonstrukce. ;-) 12 kilometrů

+1/−4
13.3.2018 6:16

R16a66d24e48k 39J30a67n25a82t87a 9335896394342

???

Tohle nesouvisí s EET ani se nějakými penězi. Peněz na infrastrukturní stavby je v rozpočtu i v operačních fondech dost. ČR má v této oblasti opačný problém. Politici a úřednici nestíhaji stavby správně a včas připravit, mnoho staveb je opožděných o roky a peníze se nestíhají utrácet. Pořád se EU žádá o nějaké výjimky, aby nám peníze určené na zlepšení evropské infrastruktury dovolili utrati později nebo na něco jiného.

+4/0
13.3.2018 8:13

R17a16d48i82m 32S67v11o44b45o84d26a 9703519546912

pro mne neni absurdni anito ze to bude stat miliardu, ani to, ze to rekonstruuji na 120km/h.

pro me je absiurdni, jak muze v dnesni dobe trvat 70km dlouha cesta vlakem 80 minut. 8-o8-o8-o

kdyz se tam bude jezdit 120 tak bych cekal, ze cesta bude trvat max 50 minut. at nezeru tak hodinu

+2/−4
12.3.2018 23:41

T40o40m32á18š 82M57o73r63a17v95č11í76k 3567216323155

Přečtěte si článek. 120 km/h bude jen Břeclav-Mikulov.

+4/0
12.3.2018 23:49

R83a31d40e83k 34J76a83n97a47t58a 9705306394322

Za prvé, jedná se o jednokolejnou trať, na jejíž trasování se za 146 let moc nezměnilo. Za druhé, nezapomněl jste na křižování a zastávky? Řeč je o osobním vlaku. Jiné tam nejezdí. Pokud byste po stejné trase se stejným počtem zastávek poslal autobus, bude to trvat ještě déle, protože lokální silnice trpí stejným problémem, vznikly většinou vysfaltováních starých cest mezi vesnicemi.

Navíc pokud jste četl pozorně a díval jste se i na mapu, tak jste si všiml, že se rekonstrukce a zvýšení traťové rychlosti týká jen části této tratě (cca třetiny). Takže v jízdní době po celé trati nelze čekat velké zlepšení.

+6/0
12.3.2018 23:53

P67e77t23r 32P52e56t11r 6803552758433

to je ale zvlastni, ze kdyz jsou tam zastavky kazdych 5km a vlak v nich stoji 5 minut a jeste obcas ceka na protijedouci vlak kvuli krizovani, ze ta cesta netrva jenom tech 50 minut. Kdo by to byl rekl. Pak to u nas nema byt tak v haji, kdyz lidi nejsou schopni pouzit ani selsky rozum

+10/0
13.3.2018 0:48

D51e41n85i30s 90H54u33m22l 4792415495206

120km/h? To snad už přejdou z páry na diesel.

+6/−7
12.3.2018 22:58

T70o67m63á55š 33M69o34r86a52v34č83í37k 3327626333685

koridor Vídeň-hranice ČR 120 km/h, Vídeň - Bratislava (přes Marchegg) 120 km/h, Vídeň-Schwechat 60-120 km/h, Vídeň - Hollabrunn 120 km/h, Vídeň - Krems 120 km/h.......a teď tuhle mnohamilionovou aglomeraci v bohaté zemi srovnávejte s bezvýznamnou moravskou tratí

+6/−2
12.3.2018 23:07

T74o14m12á74š 64C49h81v45a96s76t56e13k 4473186580903

tak staví se teď v roce 2018, cena za ten kousek bezvýznamné trati miliarda, takže snad i ta směšná 160 by mohla být, hmm?

+2/−3
12.3.2018 23:16

T28o67m52á63š 87M11o76r21a31v87č90í26k 3567576973375

Neviděl jsem ekonomickou studii, ale pokud by tam jezdil rychlík, tak teoreticky ano. Jinak je to nesmysl. I našemu v ČR největšímu akceleračnímu ďáblovi Leo express FLIRT trvá skoro jednu a půl minuty se rozjet na 160 km/h a na zastavení potřebuje alespoň 600 metrů. Na úseku dlouhém 4,5 km (Valtice-Sedlec) těch 160 moc nevyužije.

+12/0
12.3.2018 23:36

T30o63m46á74š 38M73o54r30a85v27č57í56k 3237306493445

Jinak pro srovnání, když je ten rok 2018 Rakušané budou teprve stavět 160 km/h z Vídně směrem na Prahu a Ostravu/Varšavu. A tam to dělá cca 90 km úsek bez zastavení.

+6/0
12.3.2018 23:46

M74o92j19m63í20r 68O79n73d36e90r53k76a 2584657871486

Chápete, že tam jezdí osobáky? Ty často zastavují a než zrychlí na max. rychlost, tak jsou již v další stanici. Cokoliv nad 120 km/h postrádá smysl.

0/0
14.3.2018 12:29

P77e28t81r 82S70o83u61k54u23p 6319779705529

Nesmyslné plýtvání. Staré nástupiště se vyhodí a udělá nové, velmi podobné. Za těch pár minut zrychlení to nestojí, původní trať není ve špatném stavu, ještě mohla více jak 20 let sloužit. Že by jen železniční mafie potřebovala nasypat něco chřtánu?

+1/−11
12.3.2018 22:39

R29o96m10a48n 56S50t63o48n43e26k 1619833729471

za 20 let by tu trat mohli rovnou zavřít R^

+4/0
12.3.2018 22:49

M46i29l77a70n 29P39o18k77o94r47n65y 3730905418646

Celá trať Břeclav - Znojmo je v hrozném stavu z dnešního pohledu. Cesta trvá, staré nepohodlné vagóny, hluk, že neslyšíš ani hudbu ve sluchátkách, děs.

+1/0
13.3.2018 10:47

M50a88r89t19i30n 17P93o52s37p12í24š34i10l 8435111306987

Žádná sláva. Když to srovnám s výletem minulý týden, průměrná rychlost 205 km/h, maximální skoro 290.

+1/−10
12.3.2018 22:17

T96o45m24á34š 44M60o57r40a44v50č12í61k 3827816593325

Když to srovnám s výletem minulý rok, tak i to vaše není žádná sláva - průměrná rychlost přes 900 km/h. ;-)

+5/0
12.3.2018 22:25

M83a92r37t70i73n 52P40o52s75p49í68š15i15l 8185441926277

Vlakem?

0/0
12.3.2018 22:50

T66o75m55á26š 39M15o38r41a77v85č65í90k 3907546293635

To ne. Já myslel, že srovnáváte s nesrovnatelným. Ale třeba by to šlo. Valtice-Sedlec (kde se zastavuje) je 4,5 km, nevím čím jste jel, ale dejme tomu, že byste za 2,5 km dosáhl rychlosti 290 km/h alespoň na jednu sekundu a pak začal brzdit. Ta trať by stála mnohem víc miliard a hlavně vyvinout soupravu s raketovým pohonem by taky nebylo úplně zadarmo. Ale jako atrakce dobré;-)

+9/0
12.3.2018 22:57

M12a26r50t72i58n 34P54o14s71p57í94š90i52l 8355351166187

Vlak s vlakem srovnávám. Pravda, nebylo to v ČR.

0/0
13.3.2018 20:59

Š44t25e15f13a16n 53F86r98i38č95a 7652748603846

V tomto případě jde vyloženě o vyhozené prachy.

0/0
12.3.2018 22:04

J94o48s50e12f 91H92l30i67n41o31m51a53z 3800204463888

Výhodou těchto diskuzí je, že se do nich může zapojit i ten, kdo o dané problematice neví vůbec nic.

+17/0
12.3.2018 22:00

J52a59r58o82s55l38a23v 60Š95l71a62p72á30k 5387874382211

Návrat k páře.

+1/−5
12.3.2018 21:29

M72a10r51e11k 32P43a23v87l76í83k 4833615616721

Jinak je to dobrý for, z Valtic do Mikulova je to kolik? 10 km a oni počítají s ušetřením několik minut...nu co 2 minuty je taky několik minut ;-D

0/0
12.3.2018 20:07

R76o62m49a52n 16S25t77o39n65e35k 1899163309391

jenomže vy počítáte s jenom jedním úsekem kdyby např. zrychlili ještě trat na Brno tak ze 2 min. můžete mít klidně i 20 min.

0/0
12.3.2018 21:19

M56a47r13t43i22n 42P18o20s93p87í29š25i45l 8945781546397

Ovšem náklady 300 miliard

0/−5
12.3.2018 22:19

R98a43d97e85k 20J79a84n80a23t42a 9425436264202

Za 300 miliard postavíte VRT Ústí-Praha-Brno-Ostrava (tj. téměř kompletní VRT síť v ČR).

+2/0
12.3.2018 22:56

I26v23a82n 40H39o79l50a48s 5287647668677

"Trať na Brno" je v tomto případě I. koridor Břeclav-Brno (proto se modernizuje úsek trati Mikulov-Valtice, aby se z Mikulova dostali do té Břeclavi co nejrychleji), kde je skoro všude 160 km/hod. Tak netuším, co byste "na trati na Brno" ještě chtěl zrychlovat.

+1/0
12.3.2018 23:12

T60o33m89á78š 81M60o21r94a90v71č31í53k 3467666283615

Na 200 km/h, Brno-Břaclav-Bratislava a budeme mít se Slováky první mezinárodně uznanou vysokorychlostní trať;-)

0/0
12.3.2018 23:18

I98v98a74n 75H76o77l13a12s 5627637498737

Tak leckde by se jezdit 200 dalo i teď (ostatně v roce 2002 jsem se účastnil neveřejné testovací jízdy, kde se právě ověřovalo, jestli na stávajícím svršku tato rychlost reálná je), stačilo by změnit "jen" zabezpečovací zařízení, křížení se silnicemi a zákon. JENŽE ta trať musí zvládnout především běžnou osobku (zastávkové vlaky jako součást systému IDS JmK), takže vlaky s rychlostí 200 km/hod. by totálně rozhodily takt Takže i těch 200 v tomto směru je na samostatnou trať, na kterou si ovšem ještě pár let (nebo taky pár generací) počkáme.

+1/0
13.3.2018 14:22

T87o59m25á42š 29M51o29r60a89v43č60í81k 3327306293535

A proč se Slováci rozhodli pro 200 km/h? Jim to osobní dopravu nerozhodí?

0/0
13.3.2018 15:30

I90v39a93n 71H61o87l49a28s 5897897908827

Oni tam té zastávkové osobní dopravy moc nemají (v daném úseku).

0/0
13.3.2018 19:58

T30o87m26á28š 20M46o17r40a56v87č33í94k 3467666703655

2 minuty na 10 km nebo 20 minut na 100 km není tak špatné zrychlení, když je to za pár korun a ještě budete mít zrekonstruovanou trať a mosty.

+1/0
12.3.2018 22:29

M48i91r52e56k 57G58a20j32e69r 5761226109200

To je sice dobry pocin, ale nemelo by se ministerstvo dopravy divat aspon 20 let dopredu, coz je zhruba rok 1995 v Zapadni Evrope? Nebo 30 let dopredu, coz by odpovidalo roku 2000 v Cine.

+1/−2
12.3.2018 20:06

J95i52ř38í 60E46r40b11e26n 1413704856237

Jako že by měli tu klikatou neelektrifikovanou lokálku nahradit rovnou maglevem? ;-D

+4/−1
12.3.2018 20:52

R87a95d13e15k 97J35a94n27a83t79a 9975476444342

Pro tuto trať (a za tuto cenu) se jedná o rychlost dostačující. Je to regionální trať s velkým množstvím zastávek a pouze jednovrstvou obsluhou (jezdí tu jen osobáky, nejezdí zde rychlíky).

Samozřejmě, že pokud má železnice v ČR dohnat a předehnat cca 40-50 letý náskok silnic, je třeba stavět vysokorychlostí tratě, jako na Západě či v Japonsku a Číně. Ale ty zaprvé vedou ve zcela nových trasách (ne jako zde), za druhé se jedná o stavbu cca 8x dražší, než oprava staré trati.

+6/0
12.3.2018 21:27

M70a77r92e57k 43P33a16v29l59í45k 4943445106351

jihomoravský šinkanzen ;-D;-D;-D;-D

+3/−2
12.3.2018 20:04

M68a48r16e30k 66F42l68e62k17a27č 1706515264828

Dyt se na té vzdálenosti ten vlak na 120 nemuže ani rozjet!

+3/−7
12.3.2018 20:02

P36e26t54r 90N26o21v68a33k 3320837379617

Jak dlouho by tam mohli jezdit autobusy za miliardu?

+1/−11
12.3.2018 19:56

P16e68t46r 66V20o63l34á68k 6579440722765

Dokud by ses nenaučil češtinuR^

+2/0
13.3.2018 8:42

M80i11c64h18a70l 75Z85á91k17o33u92c43k89ý 2144284881661

A není to moc 120? Psát o zrychlení...

+4/−4
12.3.2018 19:47

J45i26ř32í 92E14r35b10e26n 1493174176267

Je to lokálka spojující dvě okresní města s menšími obcemi. Ta 160 km/h opravdu nepotřebuje.

+6/0
12.3.2018 20:53

M57i34c90h52a76l 19Z24á55k60o61u55c96k44ý 2544824751121

Lokálka za 1mld..22km..no tak to už se těším na VRT

0/0
13.3.2018 0:23

J15i45ř45í 12C21e28n49i83g75a 1751642917

Na to, co to je za trať a co nani jezdí, tak rychlost naprosto dostačujcí. Jestli se časem takto modernizuje celá trať, tak to bude přínos pro region.

+10/−2
12.3.2018 19:05

T31o68m78á74š 58T98a11t89í22č93e13k 5420152830698

Jestli.

0/0
12.3.2018 19:24

P35e57t59r 52B34á23č71a 8115706805555

Za miliardu par minut zrychleni, proboha kdybyste tam udelali ctyrproudovou silnici udelate stokrat lip.

+2/−24
12.3.2018 18:50

L22u72k13á92š 43Š48m90a67h39e86l 2277684952824

Té postavíte za tuhle cenu tak tři km a bude vám to trvat deset let, od návrhu po kolaudaci. Navíc by vám to neprošlo přes UNESCO, tedy doufám.

+6/0
12.3.2018 21:31

I73v22a63n 21H41o12l95a37s 5587247358267

Typické "báčovské", tedy výhradně silniční a v daném místě naprosto nepoužitelné řešení.

+6/0
12.3.2018 23:14

Najdete na iDNES.cz