Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf správy železnic chystá reorganizaci, zaměří se hlavně na nádraží

Nový šéf Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda rozjede reorganizaci. Cílem je snížení počtu odborných útvarů o čtvrtinu a výměna vedení některých oblastních ředitelství. Změní se především struktura organizací, které se starají o nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o69m24á44š 16S10e40d72l39á31k 3698361162517

Šéf správy železnic by měl hlavně nově utvořit tým VRT. Ti by měli jet studovat do Číny a navázat tam spolupráci s možností výstavby VRT u nás.

Můj osobní názor je, že vlaky VRT na západ od nás si nebudeme moci dovolit kvůli ceně. Proto bych volil na vnitrostátní dráhy s propojením důležitých měst čínské VRT, které jsou na špičkové světové úrovni a mnohdy předčí i ty západní.

+1/0
21.3.2018 13:53
Foto

J64a20n 19V12a20l85a18l17í29k 6846459740746

No hlavně že na hlaváku otevřeli kavárnu... a co tak nějakou čekárnu? Není tam čekárna ani pro cestující 1 třídou :-((

+1/−1
13.3.2018 14:37

R68a44d51e68k 33J74a92n40a18t81a 9355406264472

Pokud myslíte pražský Hlavák, tak tam čekárna pro cestující 1. třídy (ČD Lounge) je, stejně jako na ostatních velkých nádražích:

https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-26336/

Co se týká čekáren obecně, trend je, že nejsou. Souvisí to s masovostí a zlevněním veřejné dopravy a s využitím nádraží jako obchodních center (prostě na nádraží není tolik místa na čekárnu zdarma, jako když byla za 1. republiky cesta vlakem sváteční událost). Kapacitní čekárny pro plebs ostatně dnes nenajdete ani na letišti - očekává se, že budete courat po obchodech či si sednete do restaurace. Laviček zpravidla není dost a sedí se i na zemi.

+1/0
13.3.2018 15:19
Foto

J62a52n 14V72a41l66a74l49í63k 6326689860216

To je sice hezké ten odkaz ale když jsem se na ní ptal cca před měsícem tak tam nebyla neb je zrušena. Ano myslím v Praze.

0/0
13.3.2018 15:52

R49a80d50e38k 97J41a34n71a38t87a 9615456604222

Otázka je, koho jste se ptal (kdejaký moula to nemusí vědět), kdy jste se ptal (otevřeno je 06:00–22:30) a na co jste se ptal (jmenuje se to po vzoru letecké dopravy lounge, nikoliv čekárna). Schválně se tam půjdu podívat, až budu mít cestu kolem, ale je vysoce nelogické, aby byla zavřená, když byla ani ne před rokem kompletně zrekonstruovaná.

https://zpravy.idnes.cz/winton-cd-hlavni-nadrazi-praha-wintonovy-deti-krest-fy6-/domaci.aspx?c=A170711_145329_domaci_lre

+1/0
13.3.2018 16:07
Foto

J20a56n 38V83a70l93a47l54í63k 6246229130186

jo tak to jsem se ptal nějakého joudy když jsem ji hledal... ano je tam...

dnes jsem se tam byl ještě podívat :-)

0/0
13.3.2018 21:53

Z10d28e79n28e98k 46S63e52i59d66l 6534365980907

Ještě chvíli budou takhle pokračovat a můžou vytrhat koleje a prodat do hutí a budou mít po starostech.

+1/−1
13.3.2018 12:14

D74a34v64i52d 36P80e53t63r92z35i48l97k91a 5721936267368

Me hlavne fascinuje zpusob jejich modernizace. Ze stanice s peti stanicnimi kolejemi se stane po rekonstrukci neco jako vyhybna, a pak si stezujou, ze maj malou propustnost trate. Ze nemuzou pridat vlak, nedej boze naklad, bo se jim uz nikam nevejde. Tomu rikam uspech.

+8/−3
13.3.2018 9:47

R26a93d33e34k 52J58a69n62a98t96a 9695606884842

Někde to problém může být, někde se naopak zjednodušením kolejiště ušetří na údržbě a provozních nájkladech.

Uvědomte si, že se struktura železniční nákladní přepravy změnila. A to celoevropsky. Poslední míle je silnice, na železnici dominují ucelené přepravy nad vozovými zásilkami, a to zejména na dlouhé vzdálenosti. Není tudíž třeba tolik stanic, odkud je možno vypravovat zásilky, naopak je třeba mít kapacitu na tratích jako takových a budovat velká překladiště. A toho nedosáhnete pomocí počtu kolejí někde na lokálce, ale výstavbou nových hlavních tratí.

+1/−1
13.3.2018 12:10

J57i71ř12í 71P30r98ů71š85a 7325632455349

Na vícekolejných tratích nemá počet kolejí na trati zásadní vliv na kapacitu na trati.

0/0
13.3.2018 12:54

R53a79d10e53k 89J57a42n39a36t41a 9755666324752

U hustého provozu různých vrstvev vlaků už to vliv má. Například kolem Prahy jsou dvojkolené tratě málo, velmi by se hodily čtyřkolejné tratě. Jako v Německu.

+1/−1
13.3.2018 13:55

J93a88n 36Š83m83í12d14a 7505898369882

Z mého pohledu jsou české železniční dopravní cesty i s jejich nezbytným příslušenstvím čím dál tím více zanedbávány. Jde nejenom o mizerný a současným potřebám nevyhovující stav většiny stávajících nádraží, ale i o stav a existenci zcela opomíjených parkovacích ploch pro zákazníky-cestující před uzlovými nádražími. Neznám dopodrobna majetkovou strukturu všech těch subjektů, které se kolem naší české železnice (záměrně) vyskytují. Ale už jenom z pohledu obyčejného cestujícího vidím, že kolem naší železnice (černé díry...) je toho v nepořádku spousta a v konečném důsledku je vidět, že řízení a rozhodování mj. nadstandardně placených šéfů těchto institucí nemají s potřebami a komfortem cestujících nic společného...

+2/−2
13.3.2018 9:16

J11i73ř26í 64B39á71r68t87ů 7272144899613

Čistky a dosazování vlastních loajálních lidí je potřeba dělat hned a ne čekat na nějakou radu. To už by taky mohlo být pozdě. My ti věříme Bureši.

+1/−4
13.3.2018 9:15

K54r16y21š27t58o57f 25L94a45n49í54k 1159810585485

hlavne ze se modernizace useku Hostivar - hl.n. porad odklada. bych to nechal tem co se furt odvolavaji zaplatit, kdyz se ukaze, ze to bylo bezduvodne.

0/−3
13.3.2018 8:46

T79o42m30á13š 88K73u64c88h83a26ř 3747961698161

Já tedy vlakem jezdím s rodinou jednou ročně na vánoční trhy, abych si mohl dát něco na zahřátí. O to větší šok to pro mě vždy je. Menší nádraží vypadají jako před 100 lety, lidé přebíhají přes koleje a pražce, klidně mohou stát v jednom z kolejišť, když vlak přijíždí (kdyby přijel na jinou kokej, tak ty pomalejší asi klidně smete). No a pak člověk přijde ke zastavujícímu vlaku, není tam žádný vyvýšený perón a první schod je ve výšce cca 60 cm! ani ty další nejsou o moc nižší. Co to jako je? To si mám nosit žebřík? Já samozřejmě chápu, že lidem, co takto cestují celý život, to přijde "normáln"í, ale pokud do tohoto prostředí přijdete z vnějšku, tak máte picit, že se díváte na nějakou starou grotesku, když děti, babičky i dědečci napřed před sebe hodí tašku a pak lezou do vagónu po čtyřech. Tohle že je doprava 21 století? :-/

+5/−6
13.3.2018 8:09

J78i14ř71í 14B37r80e76z72o84l54u92b74s40k53ý 7607299210822

Tohle je takový relikt minulosti. Něco se zrekonstruovalo a je to v pohodě, až na nic moc rychlosti, ale s tím se reálně moc dělat nedá. K tomu nove/rekonstruované soupravy a pohoda. Nicméně bokem je tolik malých a zanedbanych most, že dát to dohromady hranici snad s nemožný. Co je škoda, že proběhly í docela nepovedené reko, takové polovičaté.

+1/0
13.3.2018 8:27

Š79t33e88f54a95n 10F10r86i89č27a 7372118833606

Nesmíš jezdit s těmi novými dopravci. Nemají zkušenosti. Pokud budeš jezdit s Českými drahami, tak se ti to nestane.

0/−2
13.3.2018 9:58

P55e88t66r 44V82a10r54g77a 3705163570750

Relikt z minulosti - pokud máte na mysli ta "nenástupiště", který trvá už více než 150 let. Není to trochu moc?

0/0
13.3.2018 11:33

T20o24m43á20š 37K64u14c91h26a46ř 3277331188701

Klidně mi vážení místo mínusek napište svůj názor. Třeba že se domníváte, že tělesná cvičení při nastupování do vlaku jsou pro stařečky prospěšná, stejně jako potřeba být ve střehu při přecházení kolejového svršku. ;-)

+2/−3
13.3.2018 8:47

M13a49r89t59i44n 82V69i42n28t51r 8860257463207

Cestuji vlakem pravidelně. Zlepšuje se to velmi viditelně, ale taky jen velmi postupně. Cestování vlakem dnes a před 25 lety se dá (podle mého názoru) sotva srovnávat. Problematických míst samozřejmě zůstává veliké množství, ale postupně se to zlepšuje.

Nejde mít všechno hned. Asi jako to přísloví o stavbě Říma. A že máme 21. století, tak z té číslice si mám dovodit, že by mělo být všechno přestavěné a hypermoderní? Je to záležitost obrovských investic a času. "21. století" není zaklínadlo.

+4/−1
13.3.2018 8:59

V37l12a61d81i95m29í89r 85K53r78á88l 4713956900432

před 25 lety so člověk koupil lístek pomalu na každé zastávce a měl se kde ohřát a schovat před deštěm

+3/0
13.3.2018 9:32

M19a71r42t36i21n 95V14i86n21t70r 8740157763947

Něco se zhoršilo, něco zlepšilo. Můj celkový subjektivní(!) dojem je kladný. Těžiště mého subjektivního dojmu dělají samotné vlaky a postupné (velmi postupné) kroky k bezbariérovému cestování.

0/0
13.3.2018 9:50

R91a33d21e28k 92J63a23n83a44t37a 9875796274942

A dneska koupíte lístek kdekoliv - máte přece chytrý mobil. A kdo ho náhodou nemá (dnes už menšina lidí), pro toho je ve vlaku průvodčí či automat. Právě pokladna v každé díře, i když prodala za směnu jen pár desítek lístků, byla jedna z mnoha neefektivit, kterou v zájmu umělé zamestnanosti udržoval socialistický systém. Na Západě už toto dávno není.

+3/0
13.3.2018 12:15

P20e69t72r 85V77a97r19g79a 3545883340240

Cestoval jsme vlakem pravidelně řadu let - pak už jsme to nedával (hlavně po té, co začaly vyrábět "nepřípoje") a přešel na autobus (rychlejší, levnější, spolehlivější). Nedávno jela dcera se školou vlakem a tak jsme po cca 6 letech zavítal opět na nádraží a uviděl vlaky. Opět se nic nezměnilo - jen ubyly lavičky a zmenšil se vytápěný prostor pro cestující. Vlaky furt stejné - Regionova fakt není pokrok proti "810" - furt stejné hrkadlo), pořád "hydra" jak před 30 lety a rekonstrukce vagónů z počátku 70.letech fakt není žádný pokrok (podvozek je stejný). "nenástupiště", zpoždění stále stejné (na nádraží není třeba přijít dříve než 5 min po odjezdu vlaku oproti jízdnímu řádu) atd. Já tedy žádný pokrok na trati, kterou znám nevidím

0/0
13.3.2018 11:39

K33a25r50o20l31i23n23a 89M61a55r76i53e 13H37l30a34v36s14o47v41á 6784189755503

Mě by zajímalo,odkud a kam cestujete.konkretni stanice

0/0
13.3.2018 10:51

P97e87t37r 78V84a21r78g32a 3925783390970

Jojo, a takové nastupování a ještě lépe vystupování s kočárkem při téhle výšce prvního a dalších schodů si zkusíte jen jednou - pak už jen bus nebo vlastním autem. Pro minusáře - viz moje mnohaletá zkušenosti na trati Kladno Praha (příp. prodloužení do Rakovníka a Chomutova)

0/0
13.3.2018 11:32

R43a34d16e73k 66J36a43n64a92t28a 9825506774842

"klidně mohou stát v jednom z kolejišť, když vlak přijíždí"

----

Nemohou, resp. tak činí na vlastní nebezpečí. Ve stanicích bez plné peronizace se vždy hlásí, nebo je tam napsáno, nevstupujte do kolejiště, dokud vlak nezastaví.

+3/0
13.3.2018 12:16

M52a49r50e91k 44S24a48j10d21a 2425850436148

Prodejny Parky's do kazde stanice R^

+3/0
13.3.2018 7:39

J49a75n 54K59o33b96ě31r90s12k97ý 1730736511743

;-DR^

0/0
13.3.2018 8:56

J21i56ř79í 14E85r10b10e67n 1393804106437

A projekce filmu Porky's do každé kavárny R^

0/0
13.3.2018 23:26

J25i59ř42í 22M72a86c32e31k 3925885484671

Především by bylo príma provést reorganizaci, při níž by opět začalo fungovat to, co bylo dříve samozřejmé: čekárny, v nichž je v zimě teplo, kohoutky s pitnou vodou na nádražní budově, funkční záchody i na menších nádražích, možnost dát si kolo do úschovny. A tak dále. Dřív to šlo, pro dnešní manažery neřešitelný problém.

+12/0
13.3.2018 7:38

J59a52n 56C92e50p50e76k 1284926490

Tohle ale vše zničily ČD. Pro ně to byly náklady na víc, které jim nepřinášely žádné zisky, proto to celé postupně osekali a ořezali. V podstatě na některých nádražích zůstala zamčená budova, do které cestující nemohli a stáli venku před ní.

+2/−2
13.3.2018 9:12

K37a52r40o37l98i43n14a 80M46a72r58i88e 81H71l57a88v35s85o51v29á 6804329185223

Kolik těch nádraží spravují CD,o kterých pišete

0/0
13.3.2018 10:52

J54i42ř53í 17P27r87ů13š81a 7505742325889

Nyní skoro žádné dříve všechny.

+1/0
13.3.2018 12:55

R80a44d86e88k 27J22a51n74a18t69a 9705846444602

A co byste tedy chtěl - aby držely neefektivní činnost, jako udržovat nádraží, které modernizací provozu pozbylo smyslu? Kdo to bude platit?

0/0
13.3.2018 12:18

P25a90v75e72l 68N15o44c28a81r 6669889966635

Reorganizace je potřeba hlavně v Ústecké správě která zaměstnává několik důchodců kteří jsou tu zadarmo drahý.

0/0
19.3.2018 23:42

P69a76t48r16i49k 67E18g89e97r 2618110689791

Nádražní budovy Bubeneč a Vyšehrad by SŽDC měla prodat soukromým investorům.

Bylo by fajn sem opět vrátit život. To se ovšem nestane protože už jsou zastávky Podbaba a chystá se Výtoň.

0/−2
13.3.2018 7:30

P43a14v84e71l 68N71o65v72o22t16n76ý 7161260542620

Nádraží Vyšehrad soukromník vlastní, chtěl by ho ale zbourat a postavit tam něco jiného. To však památkáři nechtějí dovolit, tak se čeká až to spadne samo.

+8/0
13.3.2018 7:58

J61i30ř98í 30P57r93ů15š41a 7315632455759

Budova na Vyšehradě už patří soukromému vlastníkovy víc jak 15 let. Zastávka tam skončila někdy před 40 lety. A o budovu v Bubenči má zájem městská část. Bubeneč jako nádraží bylo využívané tak desetinou cestujících oproti nové zastávce Podbaba, tak asi více reálných potřeb cestujících než nostalgie.

+1/0
13.3.2018 13:03







Najdete na iDNES.cz