Diskuse k článku

Šéf správy železnic chystá reorganizaci, zaměří se hlavně na nádraží

Nový šéf Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda rozjede reorganizaci. Cílem je snížení počtu odborných útvarů o čtvrtinu a výměna vedení některých oblastních ředitelství. Změní se především struktura organizací, které se starají o nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o66m62á80š 75S52e51d48l97á33k 3748411912807

Šéf správy železnic by měl hlavně nově utvořit tým VRT. Ti by měli jet studovat do Číny a navázat tam spolupráci s možností výstavby VRT u nás.

Můj osobní názor je, že vlaky VRT na západ od nás si nebudeme moci dovolit kvůli ceně. Proto bych volil na vnitrostátní dráhy s propojením důležitých měst čínské VRT, které jsou na špičkové světové úrovni a mnohdy předčí i ty západní.

+1/0
21.3.2018 13:53
Foto

J17a18n 31V54a96l31a54l73í22k 6986149320856

No hlavně že na hlaváku otevřeli kavárnu... a co tak nějakou čekárnu? Není tam čekárna ani pro cestující 1 třídou :-((

+1/−1
13.3.2018 14:37

R52a95d50e98k 61J96a73n50a16t37a 9515356824952

Pokud myslíte pražský Hlavák, tak tam čekárna pro cestující 1. třídy (ČD Lounge) je, stejně jako na ostatních velkých nádražích:

https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-26336/

Co se týká čekáren obecně, trend je, že nejsou. Souvisí to s masovostí a zlevněním veřejné dopravy a s využitím nádraží jako obchodních center (prostě na nádraží není tolik místa na čekárnu zdarma, jako když byla za 1. republiky cesta vlakem sváteční událost). Kapacitní čekárny pro plebs ostatně dnes nenajdete ani na letišti - očekává se, že budete courat po obchodech či si sednete do restaurace. Laviček zpravidla není dost a sedí se i na zemi.

+1/0
13.3.2018 15:19
Foto

J22a33n 36V13a62l81a31l56í53k 6496869850926

To je sice hezké ten odkaz ale když jsem se na ní ptal cca před měsícem tak tam nebyla neb je zrušena. Ano myslím v Praze.

0/0
13.3.2018 15:52

R84a78d91e22k 73J47a11n25a65t12a 9205506154872

Otázka je, koho jste se ptal (kdejaký moula to nemusí vědět), kdy jste se ptal (otevřeno je 06:00–22:30) a na co jste se ptal (jmenuje se to po vzoru letecké dopravy lounge, nikoliv čekárna). Schválně se tam půjdu podívat, až budu mít cestu kolem, ale je vysoce nelogické, aby byla zavřená, když byla ani ne před rokem kompletně zrekonstruovaná.

https://zpravy.idnes.cz/winton-cd-hlavni-nadrazi-praha-wintonovy-deti-krest-fy6-/domaci.aspx?c=A170711_145329_domaci_lre

+1/0
13.3.2018 16:07
Foto

J28a34n 86V74a10l57a43l67í79k 6376299220206

jo tak to jsem se ptal nějakého joudy když jsem ji hledal... ano je tam...

dnes jsem se tam byl ještě podívat :-)

0/0
13.3.2018 21:53

Z21d14e94n35e42k 59S86e33i45d27l 6194265480177

Ještě chvíli budou takhle pokračovat a můžou vytrhat koleje a prodat do hutí a budou mít po starostech.

+1/−1
13.3.2018 12:14

D94a64v89i67d 32P34e62t18r46z41i44l91k60a 5591346917678

Me hlavne fascinuje zpusob jejich modernizace. Ze stanice s peti stanicnimi kolejemi se stane po rekonstrukci neco jako vyhybna, a pak si stezujou, ze maj malou propustnost trate. Ze nemuzou pridat vlak, nedej boze naklad, bo se jim uz nikam nevejde. Tomu rikam uspech.

+8/−3
13.3.2018 9:47

R16a29d12e36k 53J43a64n75a20t58a 9845526404722

Někde to problém může být, někde se naopak zjednodušením kolejiště ušetří na údržbě a provozních nájkladech.

Uvědomte si, že se struktura železniční nákladní přepravy změnila. A to celoevropsky. Poslední míle je silnice, na železnici dominují ucelené přepravy nad vozovými zásilkami, a to zejména na dlouhé vzdálenosti. Není tudíž třeba tolik stanic, odkud je možno vypravovat zásilky, naopak je třeba mít kapacitu na tratích jako takových a budovat velká překladiště. A toho nedosáhnete pomocí počtu kolejí někde na lokálce, ale výstavbou nových hlavních tratí.

+1/−1
13.3.2018 12:10

J97i62ř25í 53P69r77ů36š50a 7475612135319

Na vícekolejných tratích nemá počet kolejí na trati zásadní vliv na kapacitu na trati.

0/0
13.3.2018 12:54

R35a44d63e92k 68J33a59n37a45t19a 9455376134702

U hustého provozu různých vrstvev vlaků už to vliv má. Například kolem Prahy jsou dvojkolené tratě málo, velmi by se hodily čtyřkolejné tratě. Jako v Německu.

+1/−1
13.3.2018 13:55

J36a15n 12Š25m96í29d82a 7565828109172

Z mého pohledu jsou české železniční dopravní cesty i s jejich nezbytným příslušenstvím čím dál tím více zanedbávány. Jde nejenom o mizerný a současným potřebám nevyhovující stav většiny stávajících nádraží, ale i o stav a existenci zcela opomíjených parkovacích ploch pro zákazníky-cestující před uzlovými nádražími. Neznám dopodrobna majetkovou strukturu všech těch subjektů, které se kolem naší české železnice (záměrně) vyskytují. Ale už jenom z pohledu obyčejného cestujícího vidím, že kolem naší železnice (černé díry...) je toho v nepořádku spousta a v konečném důsledku je vidět, že řízení a rozhodování mj. nadstandardně placených šéfů těchto institucí nemají s potřebami a komfortem cestujících nic společného...

+2/−2
13.3.2018 9:16

J81i69ř13í 82B60á52r79t73ů 7792854699523

Čistky a dosazování vlastních loajálních lidí je potřeba dělat hned a ne čekat na nějakou radu. To už by taky mohlo být pozdě. My ti věříme Bureši.

+1/−4
13.3.2018 9:15

K35r47y63š91t75o62f 85L32a20n48í13k 1419370265125

hlavne ze se modernizace useku Hostivar - hl.n. porad odklada. bych to nechal tem co se furt odvolavaji zaplatit, kdyz se ukaze, ze to bylo bezduvodne.

0/−3
13.3.2018 8:46

T20o21m57á18š 84K34u86c58h41a68ř 3867941168261

Já tedy vlakem jezdím s rodinou jednou ročně na vánoční trhy, abych si mohl dát něco na zahřátí. O to větší šok to pro mě vždy je. Menší nádraží vypadají jako před 100 lety, lidé přebíhají přes koleje a pražce, klidně mohou stát v jednom z kolejišť, když vlak přijíždí (kdyby přijel na jinou kokej, tak ty pomalejší asi klidně smete). No a pak člověk přijde ke zastavujícímu vlaku, není tam žádný vyvýšený perón a první schod je ve výšce cca 60 cm! ani ty další nejsou o moc nižší. Co to jako je? To si mám nosit žebřík? Já samozřejmě chápu, že lidem, co takto cestují celý život, to přijde "normáln"í, ale pokud do tohoto prostředí přijdete z vnějšku, tak máte picit, že se díváte na nějakou starou grotesku, když děti, babičky i dědečci napřed před sebe hodí tašku a pak lezou do vagónu po čtyřech. Tohle že je doprava 21 století? :-/

+5/−6
13.3.2018 8:09

J64i35ř17í 11B25r69e75z14o63l11u18b51s32k44ý 7107419910672

Tohle je takový relikt minulosti. Něco se zrekonstruovalo a je to v pohodě, až na nic moc rychlosti, ale s tím se reálně moc dělat nedá. K tomu nove/rekonstruované soupravy a pohoda. Nicméně bokem je tolik malých a zanedbanych most, že dát to dohromady hranici snad s nemožný. Co je škoda, že proběhly í docela nepovedené reko, takové polovičaté.

+1/0
13.3.2018 8:27

Š80t52e96f82a17n 11F32r77i64č62a 7692258673136

Nesmíš jezdit s těmi novými dopravci. Nemají zkušenosti. Pokud budeš jezdit s Českými drahami, tak se ti to nestane.

0/−2
13.3.2018 9:58

P71e47t72r 11V43a58r55g12a 3115983400950

Relikt z minulosti - pokud máte na mysli ta "nenástupiště", který trvá už více než 150 let. Není to trochu moc?

0/0
13.3.2018 11:33

T14o10m87á35š 58K96u62c63h75a33ř 3767851828321

Klidně mi vážení místo mínusek napište svůj názor. Třeba že se domníváte, že tělesná cvičení při nastupování do vlaku jsou pro stařečky prospěšná, stejně jako potřeba být ve střehu při přecházení kolejového svršku. ;-)

+2/−3
13.3.2018 8:47

M51a72r98t24i89n 30V56i22n39t21r 8390367543107

Cestuji vlakem pravidelně. Zlepšuje se to velmi viditelně, ale taky jen velmi postupně. Cestování vlakem dnes a před 25 lety se dá (podle mého názoru) sotva srovnávat. Problematických míst samozřejmě zůstává veliké množství, ale postupně se to zlepšuje.

Nejde mít všechno hned. Asi jako to přísloví o stavbě Říma. A že máme 21. století, tak z té číslice si mám dovodit, že by mělo být všechno přestavěné a hypermoderní? Je to záležitost obrovských investic a času. "21. století" není zaklínadlo.

+4/−1
13.3.2018 8:59

V10l50a20d67i63m80í37r 68K13r40á69l 4693126220972

před 25 lety so člověk koupil lístek pomalu na každé zastávce a měl se kde ohřát a schovat před deštěm

+3/0
13.3.2018 9:32

M33a74r82t11i36n 15V55i63n14t34r 8880877503297

Něco se zhoršilo, něco zlepšilo. Můj celkový subjektivní(!) dojem je kladný. Těžiště mého subjektivního dojmu dělají samotné vlaky a postupné (velmi postupné) kroky k bezbariérovému cestování.

0/0
13.3.2018 9:50

R60a65d54e66k 91J93a72n20a77t62a 9175496494452

A dneska koupíte lístek kdekoliv - máte přece chytrý mobil. A kdo ho náhodou nemá (dnes už menšina lidí), pro toho je ve vlaku průvodčí či automat. Právě pokladna v každé díře, i když prodala za směnu jen pár desítek lístků, byla jedna z mnoha neefektivit, kterou v zájmu umělé zamestnanosti udržoval socialistický systém. Na Západě už toto dávno není.

+3/0
13.3.2018 12:15

P93e68t36r 26V32a32r51g70a 3195753880540

Cestoval jsme vlakem pravidelně řadu let - pak už jsme to nedával (hlavně po té, co začaly vyrábět "nepřípoje") a přešel na autobus (rychlejší, levnější, spolehlivější). Nedávno jela dcera se školou vlakem a tak jsme po cca 6 letech zavítal opět na nádraží a uviděl vlaky. Opět se nic nezměnilo - jen ubyly lavičky a zmenšil se vytápěný prostor pro cestující. Vlaky furt stejné - Regionova fakt není pokrok proti "810" - furt stejné hrkadlo), pořád "hydra" jak před 30 lety a rekonstrukce vagónů z počátku 70.letech fakt není žádný pokrok (podvozek je stejný). "nenástupiště", zpoždění stále stejné (na nádraží není třeba přijít dříve než 5 min po odjezdu vlaku oproti jízdnímu řádu) atd. Já tedy žádný pokrok na trati, kterou znám nevidím

0/0
13.3.2018 11:39

K43a58r26o93l52i12n74a 61M63a90r33i74e 43H85l81a11v52s41o40v26á 6384669185703

Mě by zajímalo,odkud a kam cestujete.konkretni stanice

0/0
13.3.2018 10:51

P74e72t93r 96V26a84r14g90a 3745673280390

Jojo, a takové nastupování a ještě lépe vystupování s kočárkem při téhle výšce prvního a dalších schodů si zkusíte jen jednou - pak už jen bus nebo vlastním autem. Pro minusáře - viz moje mnohaletá zkušenosti na trati Kladno Praha (příp. prodloužení do Rakovníka a Chomutova)

0/0
13.3.2018 11:32

R34a95d61e64k 17J18a29n64a11t28a 9545566594562

"klidně mohou stát v jednom z kolejišť, když vlak přijíždí"

----

Nemohou, resp. tak činí na vlastní nebezpečí. Ve stanicích bez plné peronizace se vždy hlásí, nebo je tam napsáno, nevstupujte do kolejiště, dokud vlak nezastaví.

+3/0
13.3.2018 12:16

M72a92r89e83k 63S67a89j96d64a 2285160236958

Prodejny Parky's do kazde stanice R^

+3/0
13.3.2018 7:39

J55a81n 14K19o42b66ě36r53s91k83ý 1660336471823

;-DR^

0/0
13.3.2018 8:56

J53i12ř84í 74E38r78b20e71n 1173444926637

A projekce filmu Porky's do každé kavárny R^

0/0
13.3.2018 23:26

J18i95ř66í 68M17a71c32e51k 3945275284731

Především by bylo príma provést reorganizaci, při níž by opět začalo fungovat to, co bylo dříve samozřejmé: čekárny, v nichž je v zimě teplo, kohoutky s pitnou vodou na nádražní budově, funkční záchody i na menších nádražích, možnost dát si kolo do úschovny. A tak dále. Dřív to šlo, pro dnešní manažery neřešitelný problém.

+12/0
13.3.2018 7:38

J52a70n 83C28e93p81e28k 1754286730

Tohle ale vše zničily ČD. Pro ně to byly náklady na víc, které jim nepřinášely žádné zisky, proto to celé postupně osekali a ořezali. V podstatě na některých nádražích zůstala zamčená budova, do které cestující nemohli a stáli venku před ní.

+2/−2
13.3.2018 9:12

K36a88r67o60l46i16n33a 32M39a19r91i23e 92H83l82a17v65s71o51v29á 6164349375583

Kolik těch nádraží spravují CD,o kterých pišete

0/0
13.3.2018 10:52

J85i70ř27í 72P65r82ů21š62a 7535252825739

Nyní skoro žádné dříve všechny.

+1/0
13.3.2018 12:55

R84a33d63e66k 78J53a96n22a48t24a 9225976574762

A co byste tedy chtěl - aby držely neefektivní činnost, jako udržovat nádraží, které modernizací provozu pozbylo smyslu? Kdo to bude platit?

0/0
13.3.2018 12:18

P19a61v91e17l 21N81o72c84a85r 6619819696655

Reorganizace je potřeba hlavně v Ústecké správě která zaměstnává několik důchodců kteří jsou tu zadarmo drahý.

0/0
19.3.2018 23:42

P60a65t94r11i53k 68E70g19e18r 2948410669231

Nádražní budovy Bubeneč a Vyšehrad by SŽDC měla prodat soukromým investorům.

Bylo by fajn sem opět vrátit život. To se ovšem nestane protože už jsou zastávky Podbaba a chystá se Výtoň.

0/−2
13.3.2018 7:30

P27a26v75e23l 84N40o20v83o23t55n12ý 7871300802300

Nádraží Vyšehrad soukromník vlastní, chtěl by ho ale zbourat a postavit tam něco jiného. To však památkáři nechtějí dovolit, tak se čeká až to spadne samo.

+8/0
13.3.2018 7:58

J25i62ř54í 58P83r21ů39š97a 7315962455849

Budova na Vyšehradě už patří soukromému vlastníkovy víc jak 15 let. Zastávka tam skončila někdy před 40 lety. A o budovu v Bubenči má zájem městská část. Bubeneč jako nádraží bylo využívané tak desetinou cestujících oproti nové zastávce Podbaba, tak asi více reálných potřeb cestujících než nostalgie.

+1/0
13.3.2018 13:03

Najdete na iDNES.cz