Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta stojí... vlaky též. Dojíždění do Prahy zkomplikují rozkopané koleje

Lidé dojíždějící po železnici do Prahy si letos budou muset vzít víc věcí na čtení. V hlavním městě a jeho okolí se letos sejde řada obřích stavebních projektů, které provoz vlaků významným způsobem zkomplikují. Nejvíc o prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a34r22e94l 39N20o96v67á29k 6364182618434

A to už je líp nebo to teprve přijde?

0/0
16.3.2018 20:12

J15a84r56o25s57l38a82v 22K70a48d51l43e24c 5261529422711

Zastavte všechny plochy bytovkama a kancelářema;-D

0/0
15.3.2018 12:02

J52a97n 79C87e64p34e79k 1154696430

To už se děje. Jen po cestě do práce asi 20 minut MHD mám asi 10 staveb. Staví se třeba i kolem Libeňáku. Tam je to při každých záplavách pod vodou a hle, ono to nevadí, jak byty tak i kanceláře se tam staví. To bude řevu, až jim to první záplava zatopí.

+2/0
15.3.2018 12:15

J90a58r75o12s55l78a39v 72K91a64d90l18e73c 5101769712841

Copak to, ale zvyšuje počet dojíždějících a dopravních služeb, které nemají kudy jezdit ani chodit. Nemluvě o místu pro život.

0/0
15.3.2018 12:31

R69a60d25e92k 53J35a57n82a20t80a 9545506604762

Nebude. Ty stavby jsou na záplavu projektované. Bytovky jsou nad max. hladinou, přízemí včetně základů pěkně z betonu tak, aby mohlo být zatopeno.

To není jako Karlín se 100-150 let starými cihlovými domy.

+1/0
15.3.2018 13:10

J19a86n 93C91e63p93e46k 1954646830

To je sice hezké, ale až se to zatopí, tak to pak někdo bude muset za A vysoušet, za B to bude mít po celou dobu záplav vypnuté veškeré energie, za C se v tom stejně po dobu záplav a pak ještě nějakou dobu, než vyschnou všechny přívody a vyčistí se, nebudou moci bydlet. Já osobně bych si tam nekoupil ani m2.

+4/0
15.3.2018 13:23

J53a60n 76C79e44p33e78k 1204916480

Je sice hezké, že byty jsou třeba až od druhého patra, ale to je vedlejší. Stejně to základy a veškeré přívody a odpady zatopí.

0/0
15.3.2018 13:24

M19a53r54t50i46n 33P28e28c45i96n83a 4311403

Ale na komáry to moc projektované není. Sítě v oknech veškeré žádné a v létě bývají na slepém rameni mraky komárů. Když byla postavená první část Docku, byli jsme tam večer na procházce a málem nás sežrali komáři. Bydlet bych tam chtěl jen za trest.

0/0
16.3.2018 14:50

J87a80n 30C79e18p23e76k 1484736950

40 let a ještě více se tu na infrastrukturu pořádně nešáhlo. Všichni nadávají, v jakém je to stavu a proč se to neopraví. Nyní, když se konečně malými krůčky začíná s opravami, tak jsou tu bombastické články a nářky lidí, jak jsou zácpy a kolony.

+2/0
15.3.2018 11:21

M40i49l92o57š 76S48e85t11í43k 3579229674650

Je jisté, že opravy i modernizace nutné jsou. Ale jak sám píšete, léta se na to nesáhlo a nyní už nezbývá nic jiného. Kdyby se průběžně opravovaly drobné závady, byly by ty tratě v mnohem lepším stavu a podobné dlouhodobé výluky by téměř nebyly potřeba, respektive také byly, jen za mnohem delší dobu.

Jenomže proč to opravovat průběžně, levně, když se to může opravit jednou za čas draze. Z drobné opravy neodkloníte nic, z takové velké ale už něco za nehtíkem zůstane.

+2/0
15.3.2018 12:22

P42a53v54e39l 74S27l60a66d98o31v29n88í98k 6237533707966

Aby si paní primátorka připadala jako v zahraničí, tak by ještě měli rozkopat letiště a metro přidat nějaké výluky.

+1/−1
15.3.2018 11:11

M24i98l45o56š 24S10e53t74í51k 3799589944500

Jen se nebojte, výluk a různých objížděk bude v Praze o prázdninách více než dost. O dálnici raději ani nemluvím.

0/0
15.3.2018 12:23

P73a28v30e25l 87S35o62b82o11t31k22a 5390404

Důvodem, proč jsou v Česku přes léto uzavírky silnic, je boj proti imigraci a turismu.

+1/−1
15.3.2018 10:55

J27i72n67d76ř35i42c40h 46Š42k23o31p18e27k 4525111630335

v zimě těžko tuhnou betony

0/−1
15.3.2018 11:50

P46a12v71e58l 57S11o68b83o34t27k17a 5230224

http://www.ebeton.cz/pojmy/betonovani-v-zime

V létě je to zkrátka pro investora levnější, ale ztráty na turistickém ruchu atd. bych odhadoval vyšší.

0/0
15.3.2018 13:37

J76i32n27d82ř82i79c17h 74Š54k25o63p13e40k 4155971160695

když si to přečteš, tak zjistíš že betonování při -10, -15 je tak drahé, že se prakticky nevyplatí investorovi

0/0
15.3.2018 14:21

P81a61v28e77l 84S20o66b80o69t71k98a 5910104

Čekáš letos v květnu a v říjnu mrazy?

A tak velké?

Inu, stát se to může ;-D;-D;-D

0/0
15.3.2018 14:27

J25i33n32d29ř45i97c89h 44Š69k30o56p58e91k 4855171550265

která stavba má jistotu, že se z října nestane listopad ?

Směješ se svý neznalosti problematiky

0/0
15.3.2018 17:25

R94o70m76a63n 44J54e93s44c91h22k60e 9128225187185

V naších krají je zima malá. Do mínus 6 stupňů se beton sám zahřívá. Kolik dní v roce je chladnějších ? 10 - 20 celou zimu. Jinak okolo nuly.

0/0
17.3.2018 7:12

M81i54l10a40n 79N20ě69m98e26c 1355210416716

Snad to nedopadne jako slavné obležení Brna silničáři před pár lety :)))

0/0
15.3.2018 10:05

M29a92r33e59k 35G52a76j37d25a 4453794776382

Problémem je i doba výstavby. 2 kruhový objedzd - Rakousko 8 týdnů. Plán Veselí nad Moravou - 2,5 roku. Něco je tady špatně.

+5/−2
15.3.2018 9:58

R84o52m85a39n 42S57t21o48n75e47k 1859753749161

a jste si jistý že srovnáváte 2 stejné věci ?

+2/−1
15.3.2018 10:41

R35a70d60e38k 32J22a32n24a98t88a 9105756684412

Nejspíš ne. Akorát to, jako dlouho se v Rakousku předtím diskutuje a papíruje z ČR není moc vidět. Tipnul bych si, že Rakousko vzhledem ke společné mocnářské minulosti na tom nebude s byrokracií o mnoho lépe než my.

Kde se ale skutečně železnice staví rychleji, je např. Čína nebo v rámci Evropy Španělsko.

0/0
15.3.2018 10:49

M79a66r18t30i62n 51V34e26s23e86l92ý 1630298327526

Mimochodem, za mocnářství se tratě stavěly podstatně rychleji než dnes. Tady pořád chybí větší společenská poptávka a tah na branku. Kdyby někdy v roce 1905 došlo k sesuvu jako před čtyřmi lety, tak se na nic nečekalo a do roka (možná půl roku) by se jezdilo. Obdobně třeba Zruč - Kácov nebo Osek - Moldava. A to jsou jen lokálky, které jsou dnes až příliš na okraji zájmu.

+2/0
15.3.2018 11:04

P54e47t83r 60V46a50r66g63a 3175563640150

Tak to máte tedy sakra pravdu. Uvedu příklad o kterém dobře vím, neb jsem s dcerou dělal referát do školy.

Dne 25.března 1857 si PŽS požádala o stavbu Kladensko-nučické dráhy (KND). Pochůzka a protokol byly provedeny 12.-19.5.1857 a dne 20.10.1857 dostala soukromá společnost povolení na stavbu soukromé dráhy a hned se začalo se stavbou. Protože vyvlastnění pozemků by stavbu zdržovalo, tak se výměny a výkup pozemků. Úsek o délce 22,7 km byl otevřen 7.ledna 1858!

Tj. v zimě, bez dnešní techniky dokázalo za 79 dnů! postavit skoro 23 km železnice. To bychom nedokázali ani dnes s dnešní technikou.

Ta dráha byla financována soukromými penězi - monarchie na to nepřispěla, ani to nijak nepodporovala (jen tomu nebránila). Pozemky se řešily výkupem či výměnou (nikoli státem, ale soukromou firmou). A o moc dříve s jednáním o pozemcích začít nemohli, neb rok 1857 byl teprve druhým rokem výroby železa ve vysokých pecích, kdy objem materiálu narostl tak, že to koňské povozy přestaly zvládat.

0/0
15.3.2018 14:47

J70i52ř96í 38E65r87b79e68n 1193384656237

Kolik lidí na tom pracovalo? Tipuji kolem 5-7 tisíc. Pardubicko-libereckou trať stavělo zhruba 20 tisíc lidí asi dva roky, včetně šesti tunelů.

0/0
15.3.2018 20:59

P32e80t18r 57V73a44r68g92a 3985703530500

To nevím, ale pro mne to není podstatné. Když si uvědomíte, že nebyly klasické silnice, bagry, nákladáky, jeřáby atd. Jen volské povozy a kladka, krumpáč a lopata. A co máme dneska za možnosti a nedokážeme to ani za desetinásobek času

0/0
15.3.2018 21:03

J26i25ř32í 89E22r12b10e72n 1963454636727

Naopak, počet lidí je pro rychlost prací dost podstatný...

0/0
15.3.2018 21:10

M26a57r36e75k 48G63a43j26d81a 4703374656412

dobře, kanalizace navíc, tedy to bude trvat 2x tolik. ale 10x ? Velikost stavby zhruba srovnatelných parametrů.

0/0
15.3.2018 11:16

P19e89t71r 86V71a15r98g98a 3555223490650

I kdyby ne, tak nemůžete popřít, že i vlastní fáze stavby je u nás 10x a více pomalejší než jinde (papírování předtím nepočítám).

Vidím to hned před svým barákem - opravují 120m x 3,5m silnice. Už je to rozkopané od konce září a dosud není hotovo (veškerý provoz je uzavřen, inženýrské sítě se tu neřeší, jen výměna podkladu a asfaltu).

Jen sundání vrchní cca 2,5 cm vrstvy a panelů, co byly pod tím, trvalo 4 týdny!!!

0/0
15.3.2018 14:35

M89a55r17i37a91n25a 85K26r45á40s26n18á 7920537457371

Lidem se prostě nezavděčíš:-P Je zřejmé, že se to musí opravit a bohužel se to časově potká i opravami na silnicích. Je to logické, oboje nelze opravovat v zimě, a kdybychom čekali, až se opraví silnice, tak by se železniční trať zatím rozpadla. Takže budeme nadávat, nadávat a nadávat... protože přijedeme někam o chvilku později;-)

0/0
15.3.2018 9:48

J37a68n 55K87o65b58ě13r21s38k84ý 1340406631733

To nic nemění na situaci kdy taková trat 171 měla být opravena už dávno. A ne čekat až se zcela rozpadne.

0/0
15.3.2018 9:57

M70a44r86t20i58n 17V35e87s88e54l50ý 1480958777736

To taky, a současně už mělo být ve stavbě velkorysejší řešení úseku Praha - Beroun. U nás je bohužel v tomto ohledu stále řada různých limitů.

0/0
15.3.2018 10:56

P63e93t28r 69L71u70k85á66š 4615984406525

Odstavte jeste letiste....kdyz uz tak uz! ;-D

0/0
15.3.2018 9:47

D94a98n16i89e55l 61P70a69n80e30k 6812931372110

Proc v tomhle kocourkove nefunguje nejaka domluva v rizeni staveb? To se rozkopou silnice, rozkopou se vlaky, vse se zacne radoby opravovat a nikdo se nikam nedostane. To je furt do kola rok co rok. Tady nejen, ze se neumi stavet nebo opravovat rychle a hlavne kvalitne. Tady se neco dela pul roku nebo 10let a vysledek je jak kdyz to delaji ucni ze skoly bez dozoru a stoji to ranec penez jak kdyby to delali ti nejlepsi profici.

0/−1
15.3.2018 9:30
Foto

O48n78d10r47e27j 62V34a47l73o89u16s69e91k 4120831777351

To se lehko řekne - v situaci, kdy výkupy pozemků pro stavbu váznou, teď vám vyprší platnost EIA, každé výběrové řízení napadne protiuchazeč u UOHS a nakonec se ještě nějaký ňouma ohradí proti prodloužení platnosti stavebního povolení, jste rádi že nakonec po 8 letech vůbec můžete začít stavět...

+1/0
15.3.2018 11:42

D20a27n64i40e88l 82P63a93n85e34k 6182911422210

Samozrejme. ze se to lehko rekne a stejne tak se da i lehko delat, ale to by z toho nebyla ta spravna mala domu jak bylo jiz mnohokrat prokazano, ze?

Pokud chci neco stavet, tak si nejdriv musim pripravit pudu je to tak? Zjistim si zda je mozne na takovych parcelach stavet. Pokud ano, tak nejprve odkoupim parcely a pak zadam o povoleni! Necham si k tomu vypracovat EIA a nemam strach, ze neco nestihnu pred koncem platnosti. Ale tady ne. Tady se to dela vsechno obracene. Nejdriv za zadam a pak se roky dohaduju o pozemek ;-D To si vazne za ty leta neumi udelat logicky postup ktery mi pokreje vse tak aby to slo? Jasne ne vzdy je to ruzove a podle planu, ale tady se stavi vetsina timhle diletanstkym zpusobem. Navic kazda stavba se u nas nesmyslne casove protahuje. Jak je mozne, ze napriklad v Holandsku jsou schopni za vikend udelat novy dalnicni most a u nas si na to berou 8-9mesicu???

Raguji ted na dalnici D8 ZDIBY. Tam zacala demolice a stavba noveho mostu. Zacali zacatkem mesice brezna, a dokonceni listopad??? Jako fakt???

3 dny vs 240dnu? Tady je fakt nekde chyba!

+1/0
15.3.2018 12:25

P34e42t70r 31V16a66r24g81a 3775273560340

Já mám výše obdobný případ ("z Kladna") z roku 1857/1858. Za 79 dnů bylo postaveno 22,7 km železnice.

Myslím si, že vám, kde je chyba - ve státě a státních úřednících.

Dám vám k dispozici svoje zkušenosti ze stavby domu (skoro před 15 lety, kdy nebyl takový boom jako dnes): Sháněl jsem bagr. A chlápek se mě ptá: pro koho to je a na jak dlouho? říkám soukromý investor - rodinný dům, práce tak na 1/2-1 den. A on tak to ne, do toho nejdu. Já dělám pro obec nebo stát - ten mi dá 3x vyšší sazbu, místo 1 dne to můžu dělat "papírově" měsíc - to mi zaplatí, když se jim výkop nebude líbit, tak mi ho zaplatí znovu a vy byste to reklamoval, kdyby se vám to nelíbilo.

Takto mi odpovědělo 6 dalších soukromníků. Až jsme našel sedmého a ten mi řekl - jedině za podmínky "bez papíru" a nikdy jsme tam nebyl.

Tak takto jsme pochopil jak to v Čechách funguje o státních/obecních stavebních zakázek

0/0
15.3.2018 14:59

J25a83r85o69s68l84a13v 94J71o75s71e70f 5592950450524

A hlavně nestavte nic k letišti. To by pražští dročkaři, okrádaní zlým Uberem přišli na mizinu! A museli by zrychlit denní jízdy kolem magistrátu! ;-D;-D;-D;-D;-D

+21/0
15.3.2018 8:59

J40o37s26e55f 41M78i80k37u31l79í77k 8204207386

Takže se prý tedy přeruší na dobu rekonstrukce park. zony na P6, když není možnost jezdit vlakem a busy jsou již dost nacpané, tak bych jel autem.

0/0
15.3.2018 8:52

M49i47l82o63š 67S79e18t26í64k 3329879474490

A k čemu to bude dobré? Ono i se zónami tam není kde zaparkovat.

0/0
15.3.2018 12:26

J58o69z98e71f 20S30t70e50b50i11l11a 3925467125577

Pokrok nezastaví ! ;-)

0/0
15.3.2018 8:47

J48o87s16e91f 83Š42v36e34c 6865946374643

Do Prahy jedine letadlem !

A to musite letet v den, kdy nebudou stavkovat taxikari

0/0
15.3.2018 8:34

M43i23l71o92š 66S93e38t32í67k 3319189664890

A k čemu potřebujete taxi? Busem jste za chvíli na metru (Veleslavín, trasa A).

0/0
15.3.2018 12:29

M48a86r97e45k 81P70o31s76p59í76š76i25l 2955625171

Hm, koukám že velké investice se zase řeší kolem Prahy. A regiony zase dostanou kulový. Kdy konečně alespoň opraví silnice III a IV třídy na nichž jezdí většina lidí denně do práce z vesnic. Pak se nedivme jak dopadají Volby,kdy Praha jde vždy proti celé republice. A lidé z Prahy nechápou problémy lidí v regionech.

+1/−16
15.3.2018 8:32

V32a44š22e75k 81P64l37u37s77k17a43l 2977178790891

Tohle ale není pro pražáky, ale právě pro lidi z venkova dojíždějících do Prahy.

+14/−1
15.3.2018 8:36

R27a79d49i12m 44J54a37n87o15t34a 8163870831455

Ta sedla ;-D

+4/0
15.3.2018 8:54

J76a70r41o30s10l32a18v 41J84o34s21e59f 5302370470714

Ne všichni z venkova dojíždí do Prahy! To si může myslet jen omezený pražák. Ono taky jet do Prahy vlakem je docela zážitek - toho bordelu kolem tratí... A kolem silnic též a navíc bilboardy.Opravdu skvělá vizitka pražáků!

0/−4
15.3.2018 8:54

P23e96t68r 59N95o75v93o27t62n94y 1561170511

Ale dost na to, aby takové investice byly potřeba.

+4/0
15.3.2018 9:02

V75a76š52e90k 81P40l72u66s86k79a67l 2187478640761

Nikdo netvrdil že "všichni" dojíždějí do Prahy. Ale vyjmenované tratě jsou hlavně na dojíždění do Prahy. S tím "bordelem" s Vámi souhlasím, až na to, že tak vypadá většina republiky.

+6/0
15.3.2018 9:13







Najdete na iDNES.cz