Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta stojí... vlaky též. Dojíždění do Prahy zkomplikují rozkopané koleje

Lidé dojíždějící po železnici do Prahy si letos budou muset vzít víc věcí na čtení. V hlavním městě a jeho okolí se letos sejde řada obřích stavebních projektů, které provoz vlaků významným způsobem zkomplikují. Nejvíc o prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a10r10e10l 10N10o10v10á10k 6104102108104

A to už je líp nebo to teprve přijde?

0/0
16.3.2018 20:12

J10a10r10o10s10l10a10v 10K10a10d10l10e10c 5101109102101

Zastavte všechny plochy bytovkama a kancelářema;-D

0/0
15.3.2018 12:02

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

To už se děje. Jen po cestě do práce asi 20 minut MHD mám asi 10 staveb. Staví se třeba i kolem Libeňáku. Tam je to při každých záplavách pod vodou a hle, ono to nevadí, jak byty tak i kanceláře se tam staví. To bude řevu, až jim to první záplava zatopí.

+2/0
15.3.2018 12:15

J10a10r10o10s10l10a10v 10K10a10d10l10e10c 5101109102101

Copak to, ale zvyšuje počet dojíždějících a dopravních služeb, které nemají kudy jezdit ani chodit. Nemluvě o místu pro život.

0/0
15.3.2018 12:31

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Nebude. Ty stavby jsou na záplavu projektované. Bytovky jsou nad max. hladinou, přízemí včetně základů pěkně z betonu tak, aby mohlo být zatopeno.

To není jako Karlín se 100-150 let starými cihlovými domy.

+1/0
15.3.2018 13:10

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

To je sice hezké, ale až se to zatopí, tak to pak někdo bude muset za A vysoušet, za B to bude mít po celou dobu záplav vypnuté veškeré energie, za C se v tom stejně po dobu záplav a pak ještě nějakou dobu, než vyschnou všechny přívody a vyčistí se, nebudou moci bydlet. Já osobně bych si tam nekoupil ani m2.

+4/0
15.3.2018 13:23

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

Je sice hezké, že byty jsou třeba až od druhého patra, ale to je vedlejší. Stejně to základy a veškeré přívody a odpady zatopí.

0/0
15.3.2018 13:24

M10a10r10t10i10n 10P10e10c10i10n10a 4101103

Ale na komáry to moc projektované není. Sítě v oknech veškeré žádné a v létě bývají na slepém rameni mraky komárů. Když byla postavená první část Docku, byli jsme tam večer na procházce a málem nás sežrali komáři. Bydlet bych tam chtěl jen za trest.

0/0
16.3.2018 14:50

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

40 let a ještě více se tu na infrastrukturu pořádně nešáhlo. Všichni nadávají, v jakém je to stavu a proč se to neopraví. Nyní, když se konečně malými krůčky začíná s opravami, tak jsou tu bombastické články a nářky lidí, jak jsou zácpy a kolony.

+2/0
15.3.2018 11:21

M10i10l10o10š 10S10e10t10í10k 3109109104100

Je jisté, že opravy i modernizace nutné jsou. Ale jak sám píšete, léta se na to nesáhlo a nyní už nezbývá nic jiného. Kdyby se průběžně opravovaly drobné závady, byly by ty tratě v mnohem lepším stavu a podobné dlouhodobé výluky by téměř nebyly potřeba, respektive také byly, jen za mnohem delší dobu.

Jenomže proč to opravovat průběžně, levně, když se to může opravit jednou za čas draze. Z drobné opravy neodkloníte nic, z takové velké ale už něco za nehtíkem zůstane.

+2/0
15.3.2018 12:22

P10a10v10e10l 10S10l10a10d10o10v10n10í10k 6107103107106

Aby si paní primátorka připadala jako v zahraničí, tak by ještě měli rozkopat letiště a metro přidat nějaké výluky.

+1/−1
15.3.2018 11:11

M10i10l10o10š 10S10e10t10í10k 3109109104100

Jen se nebojte, výluk a různých objížděk bude v Praze o prázdninách více než dost. O dálnici raději ani nemluvím.

0/0
15.3.2018 12:23

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

Důvodem, proč jsou v Česku přes léto uzavírky silnic, je boj proti imigraci a turismu.

+1/−1
15.3.2018 10:55

J10i10n10d10ř10i10c10h 10Š10k10o10p10e10k 4105101100105

v zimě těžko tuhnou betony

0/−1
15.3.2018 11:50

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

http://www.ebeton.cz/pojmy/betonovani-v-zime

V létě je to zkrátka pro investora levnější, ale ztráty na turistickém ruchu atd. bych odhadoval vyšší.

0/0
15.3.2018 13:37

J10i10n10d10ř10i10c10h 10Š10k10o10p10e10k 4105101100105

když si to přečteš, tak zjistíš že betonování při -10, -15 je tak drahé, že se prakticky nevyplatí investorovi

0/0
15.3.2018 14:21

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

Čekáš letos v květnu a v říjnu mrazy?

A tak velké?

Inu, stát se to může ;-D;-D;-D

0/0
15.3.2018 14:27

J10i10n10d10ř10i10c10h 10Š10k10o10p10e10k 4105101100105

která stavba má jistotu, že se z října nestane listopad ?

Směješ se svý neznalosti problematiky

0/0
15.3.2018 17:25

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

V naších krají je zima malá. Do mínus 6 stupňů se beton sám zahřívá. Kolik dní v roce je chladnějších ? 10 - 20 celou zimu. Jinak okolo nuly.

0/0
17.3.2018 7:12

M10i10l10a10n 10N10ě10m10e10c 1105100106106

Snad to nedopadne jako slavné obležení Brna silničáři před pár lety :)))

0/0
15.3.2018 10:05

M10a10r10e10k 10G10a10j10d10a 4103104106102

Problémem je i doba výstavby. 2 kruhový objedzd - Rakousko 8 týdnů. Plán Veselí nad Moravou - 2,5 roku. Něco je tady špatně.

+5/−2
15.3.2018 9:58

R10o10m10a10n 10S10t10o10n10e10k 1109103109101

a jste si jistý že srovnáváte 2 stejné věci ?

+2/−1
15.3.2018 10:41

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Nejspíš ne. Akorát to, jako dlouho se v Rakousku předtím diskutuje a papíruje z ČR není moc vidět. Tipnul bych si, že Rakousko vzhledem ke společné mocnářské minulosti na tom nebude s byrokracií o mnoho lépe než my.

Kde se ale skutečně železnice staví rychleji, je např. Čína nebo v rámci Evropy Španělsko.

0/0
15.3.2018 10:49

M10a10r10t10i10n 10V10e10s10e10l10ý 1100108107106

Mimochodem, za mocnářství se tratě stavěly podstatně rychleji než dnes. Tady pořád chybí větší společenská poptávka a tah na branku. Kdyby někdy v roce 1905 došlo k sesuvu jako před čtyřmi lety, tak se na nic nečekalo a do roka (možná půl roku) by se jezdilo. Obdobně třeba Zruč - Kácov nebo Osek - Moldava. A to jsou jen lokálky, které jsou dnes až příliš na okraji zájmu.

+2/0
15.3.2018 11:04

P10e10t10r 10V10a10r10g10a 3105103100100

Tak to máte tedy sakra pravdu. Uvedu příklad o kterém dobře vím, neb jsem s dcerou dělal referát do školy.

Dne 25.března 1857 si PŽS požádala o stavbu Kladensko-nučické dráhy (KND). Pochůzka a protokol byly provedeny 12.-19.5.1857 a dne 20.10.1857 dostala soukromá společnost povolení na stavbu soukromé dráhy a hned se začalo se stavbou. Protože vyvlastnění pozemků by stavbu zdržovalo, tak se výměny a výkup pozemků. Úsek o délce 22,7 km byl otevřen 7.ledna 1858!

Tj. v zimě, bez dnešní techniky dokázalo za 79 dnů! postavit skoro 23 km železnice. To bychom nedokázali ani dnes s dnešní technikou.

Ta dráha byla financována soukromými penězi - monarchie na to nepřispěla, ani to nijak nepodporovala (jen tomu nebránila). Pozemky se řešily výkupem či výměnou (nikoli státem, ale soukromou firmou). A o moc dříve s jednáním o pozemcích začít nemohli, neb rok 1857 byl teprve druhým rokem výroby železa ve vysokých pecích, kdy objem materiálu narostl tak, že to koňské povozy přestaly zvládat.

0/0
15.3.2018 14:47

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Kolik lidí na tom pracovalo? Tipuji kolem 5-7 tisíc. Pardubicko-libereckou trať stavělo zhruba 20 tisíc lidí asi dva roky, včetně šesti tunelů.

0/0
15.3.2018 20:59

P10e10t10r 10V10a10r10g10a 3105103100100

To nevím, ale pro mne to není podstatné. Když si uvědomíte, že nebyly klasické silnice, bagry, nákladáky, jeřáby atd. Jen volské povozy a kladka, krumpáč a lopata. A co máme dneska za možnosti a nedokážeme to ani za desetinásobek času

0/0
15.3.2018 21:03

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Naopak, počet lidí je pro rychlost prací dost podstatný...

0/0
15.3.2018 21:10

M10a10r10e10k 10G10a10j10d10a 4103104106102

dobře, kanalizace navíc, tedy to bude trvat 2x tolik. ale 10x ? Velikost stavby zhruba srovnatelných parametrů.

0/0
15.3.2018 11:16

P10e10t10r 10V10a10r10g10a 3105103100100

I kdyby ne, tak nemůžete popřít, že i vlastní fáze stavby je u nás 10x a více pomalejší než jinde (papírování předtím nepočítám).

Vidím to hned před svým barákem - opravují 120m x 3,5m silnice. Už je to rozkopané od konce září a dosud není hotovo (veškerý provoz je uzavřen, inženýrské sítě se tu neřeší, jen výměna podkladu a asfaltu).

Jen sundání vrchní cca 2,5 cm vrstvy a panelů, co byly pod tím, trvalo 4 týdny!!!

0/0
15.3.2018 14:35

M10a10r10i10a10n10a 10K10r10á10s10n10á 7100107107101

Lidem se prostě nezavděčíš:-P Je zřejmé, že se to musí opravit a bohužel se to časově potká i opravami na silnicích. Je to logické, oboje nelze opravovat v zimě, a kdybychom čekali, až se opraví silnice, tak by se železniční trať zatím rozpadla. Takže budeme nadávat, nadávat a nadávat... protože přijedeme někam o chvilku později;-)

0/0
15.3.2018 9:48

J10a10n 10K10o10b10ě10r10s10k10ý 1100106101103

To nic nemění na situaci kdy taková trat 171 měla být opravena už dávno. A ne čekat až se zcela rozpadne.

0/0
15.3.2018 9:57

M10a10r10t10i10n 10V10e10s10e10l10ý 1100108107106

To taky, a současně už mělo být ve stavbě velkorysejší řešení úseku Praha - Beroun. U nás je bohužel v tomto ohledu stále řada různých limitů.

0/0
15.3.2018 10:56

P10e10t10r 10L10u10k10á10š 4105104106105

Odstavte jeste letiste....kdyz uz tak uz! ;-D

0/0
15.3.2018 9:47

D10a10n10i10e10l 10P10a10n10e10k 6102101102100

Proc v tomhle kocourkove nefunguje nejaka domluva v rizeni staveb? To se rozkopou silnice, rozkopou se vlaky, vse se zacne radoby opravovat a nikdo se nikam nedostane. To je furt do kola rok co rok. Tady nejen, ze se neumi stavet nebo opravovat rychle a hlavne kvalitne. Tady se neco dela pul roku nebo 10let a vysledek je jak kdyz to delaji ucni ze skoly bez dozoru a stoji to ranec penez jak kdyby to delali ti nejlepsi profici.

0/−1
15.3.2018 9:30
Foto

O10n10d10r10e10j 10V10a10l10o10u10s10e10k 4100101107101

To se lehko řekne - v situaci, kdy výkupy pozemků pro stavbu váznou, teď vám vyprší platnost EIA, každé výběrové řízení napadne protiuchazeč u UOHS a nakonec se ještě nějaký ňouma ohradí proti prodloužení platnosti stavebního povolení, jste rádi že nakonec po 8 letech vůbec můžete začít stavět...

+1/0
15.3.2018 11:42

D10a10n10i10e10l 10P10a10n10e10k 6102101102100

Samozrejme. ze se to lehko rekne a stejne tak se da i lehko delat, ale to by z toho nebyla ta spravna mala domu jak bylo jiz mnohokrat prokazano, ze?

Pokud chci neco stavet, tak si nejdriv musim pripravit pudu je to tak? Zjistim si zda je mozne na takovych parcelach stavet. Pokud ano, tak nejprve odkoupim parcely a pak zadam o povoleni! Necham si k tomu vypracovat EIA a nemam strach, ze neco nestihnu pred koncem platnosti. Ale tady ne. Tady se to dela vsechno obracene. Nejdriv za zadam a pak se roky dohaduju o pozemek ;-D To si vazne za ty leta neumi udelat logicky postup ktery mi pokreje vse tak aby to slo? Jasne ne vzdy je to ruzove a podle planu, ale tady se stavi vetsina timhle diletanstkym zpusobem. Navic kazda stavba se u nas nesmyslne casove protahuje. Jak je mozne, ze napriklad v Holandsku jsou schopni za vikend udelat novy dalnicni most a u nas si na to berou 8-9mesicu???

Raguji ted na dalnici D8 ZDIBY. Tam zacala demolice a stavba noveho mostu. Zacali zacatkem mesice brezna, a dokonceni listopad??? Jako fakt???

3 dny vs 240dnu? Tady je fakt nekde chyba!

+1/0
15.3.2018 12:25

P10e10t10r 10V10a10r10g10a 3105103100100

Já mám výše obdobný případ ("z Kladna") z roku 1857/1858. Za 79 dnů bylo postaveno 22,7 km železnice.

Myslím si, že vám, kde je chyba - ve státě a státních úřednících.

Dám vám k dispozici svoje zkušenosti ze stavby domu (skoro před 15 lety, kdy nebyl takový boom jako dnes): Sháněl jsem bagr. A chlápek se mě ptá: pro koho to je a na jak dlouho? říkám soukromý investor - rodinný dům, práce tak na 1/2-1 den. A on tak to ne, do toho nejdu. Já dělám pro obec nebo stát - ten mi dá 3x vyšší sazbu, místo 1 dne to můžu dělat "papírově" měsíc - to mi zaplatí, když se jim výkop nebude líbit, tak mi ho zaplatí znovu a vy byste to reklamoval, kdyby se vám to nelíbilo.

Takto mi odpovědělo 6 dalších soukromníků. Až jsme našel sedmého a ten mi řekl - jedině za podmínky "bez papíru" a nikdy jsme tam nebyl.

Tak takto jsme pochopil jak to v Čechách funguje o státních/obecních stavebních zakázek

0/0
15.3.2018 14:59

J10a10r10o10s10l10a10v 10J10o10s10e10f 5102100100104

A hlavně nestavte nic k letišti. To by pražští dročkaři, okrádaní zlým Uberem přišli na mizinu! A museli by zrychlit denní jízdy kolem magistrátu! ;-D;-D;-D;-D;-D

+21/0
15.3.2018 8:59

J10o10s10e10f 10M10i10k10u10l10í10k 8104107106

Takže se prý tedy přeruší na dobu rekonstrukce park. zony na P6, když není možnost jezdit vlakem a busy jsou již dost nacpané, tak bych jel autem.

0/0
15.3.2018 8:52

M10i10l10o10š 10S10e10t10í10k 3109109104100

A k čemu to bude dobré? Ono i se zónami tam není kde zaparkovat.

0/0
15.3.2018 12:26

J10o10z10e10f 10S10t10e10b10i10l10a 3105107105107

Pokrok nezastaví ! ;-)

0/0
15.3.2018 8:47

J10o10s10e10f 10Š10v10e10c 6105106104103

Do Prahy jedine letadlem !

A to musite letet v den, kdy nebudou stavkovat taxikari

0/0
15.3.2018 8:34

M10i10l10o10š 10S10e10t10í10k 3109109104100

A k čemu potřebujete taxi? Busem jste za chvíli na metru (Veleslavín, trasa A).

0/0
15.3.2018 12:29

M10a10r10e10k 10P10o10s10p10í10š10i10l 2105105101

Hm, koukám že velké investice se zase řeší kolem Prahy. A regiony zase dostanou kulový. Kdy konečně alespoň opraví silnice III a IV třídy na nichž jezdí většina lidí denně do práce z vesnic. Pak se nedivme jak dopadají Volby,kdy Praha jde vždy proti celé republice. A lidé z Prahy nechápou problémy lidí v regionech.

+1/−16
15.3.2018 8:32

V10a10š10e10k 10P10l10u10s10k10a10l 2107108100101

Tohle ale není pro pražáky, ale právě pro lidi z venkova dojíždějících do Prahy.

+14/−1
15.3.2018 8:36

R10a10d10i10m 10J10a10n10o10t10a 8103100101105

Ta sedla ;-D

+4/0
15.3.2018 8:54

J10a10r10o10s10l10a10v 10J10o10s10e10f 5102100100104

Ne všichni z venkova dojíždí do Prahy! To si může myslet jen omezený pražák. Ono taky jet do Prahy vlakem je docela zážitek - toho bordelu kolem tratí... A kolem silnic též a navíc bilboardy.Opravdu skvělá vizitka pražáků!

0/−4
15.3.2018 8:54

P10e10t10r 10N10o10v10o10t10n10y 1101100101

Ale dost na to, aby takové investice byly potřeba.

+4/0
15.3.2018 9:02

V10a10š10e10k 10P10l10u10s10k10a10l 2107108100101

Nikdo netvrdil že "všichni" dojíždějí do Prahy. Ale vyjmenované tratě jsou hlavně na dojíždění do Prahy. S tím "bordelem" s Vámi souhlasím, až na to, že tak vypadá většina republiky.

+6/0
15.3.2018 9:13



Najdete na iDNES.cz