Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express vs. ČD: účetnictví drah musí pod hledáček městského soudu

Vrchní soud v Praze v úterý zrušil rozhodnutí pražského Městského soudu z prosince 2015 ve sporu ohledně predátorských cen nasazených ze strany Českých drah (ČD) na trati Praha – Ostrava. Městský soud v Praze tak musí přezkoumat účetnictví Českých drah. Podnět k soudu podal dopravce Leo Express, který se domáhá náhrady škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a55n 64T31u59r87e77k 7310223504508

Zde diskutující si neuvědomují že CD obsluhují celou republiku, to znamená i všechny lokálky a cestující přestupuje. A to začíná být problém protože na hlavních ( ziskových) tratích se je soukromníci snaží vytlačit. A dokud nebude jedná jízdenka platná z bodů A do bodu B bez ohledu na to, kdo vás zrovna veze, tak se vlaková doprava nepohne. A proto tvrdím že je nutné nejprve vyřídit jednotnou jízdenku, například ve Švýcarské funguje bez problémů a teprve potom soutěžit tratě.

+2/0
21.3.2018 11:52

K59a95r33e19l 89M87o24k26r12y52k 3866748133

Tak na této trase pojedu raději i klasickým rychlíkem ČD(normálně jezdím Pendolinem či EC) než v tý tramvaji namačkanej jak sardinka a když si chci dojít na záchod tam musím vystát min 15.min. frontu!

+4/−1
20.3.2018 17:49

J53i34ř16í 96N59o29v56o83t54n10ý 6535660880940

Z pohledu cestujícího nevidím významnější rozdíl mezi Pendolínem a Leo expresem. I záchodů je tam stejně, takže jsem si nikdy nevšimnul fronty. Navíc jsou již některé soupravy Pendolína dlouhým používáním pěkně "vybydlené".

0/0
29.3.2018 22:10

A42d49a69m 65H37r76n87č77i41ř14í55k 1577701741288

A proto taky všechny podstupují rekonstrukci že. Praha - Košice, nejdelší tramvajová linka na světě.

0/0
16.5.2018 22:24
Foto

J84a75n 88V80a61l77a34l81í80k 6706919920656

Jelikož se hlavně jednalo o snížení cen v pendolinech tak nevidím žádný problém.

+2/−1
20.3.2018 16:18

J14a94n 79D52r11l91í81k 6757428853597

Já ano. Nebo Vám příjde vhodné dávat slevu in 50 z neexistující ceny?

0/−2
20.3.2018 17:35
Foto

J96a24n 74V92a11l50a12l58í80k 6656699340636

No normální cena byla cca těch 380 a pendolino bylo tedy předražené tak v nich snížili ceny něco jiného by bylo když by to snížili u všech vlaků do OV

0/0
20.3.2018 17:53

J84a36n 26D17r66l88í94k 6447828313727

Nevím jaké ceny byli a jsou do Ostravy. Vím ale, že na této trati jezdí LeoExpress, RJ a ČD. Tedy velká konkurence a také špatně nastavený jízdní řád. Během cca 30 minut jede pendolíno, EC, RJ a LeoExpress a pak hodinu a půl nic co jede přímo do Prahy. Na této trati ČD finačně ztrácejí a tak blbě nastavují cenu jinde, kde mají buď úplný monopol nebo malou konkurenci. IN 50 má být poloviční cena jízdného, což né vždy je. Klasická cena Staré Město (UH) Praha hl.n. je 309,- s IN 50 není 155,- ale 215,-

0/0
20.3.2018 18:08

R45o34m13a56n 78P92o51l52á89č39e82k 5466139415

Ono je potřeba si říct realitu... 95% jízd ČD funguje na objednávku MD, krajů, obcí... Na volné ruce trhu je opravdu minimum tratí a nebo ještě lépe minimum spojů...

Jinak co by se měli spíš lidé zajímat je rok 2019, kdy ČD končí smlouvy... Pokud do té doby nebude vyřešená jednotná jízdenka, tak to bude kolosální průser pro železniční dopravu.

+5/0
20.3.2018 16:09

P79e39t68r 43P22e10t44r 6703262668733

jak to ovlivní jednotná jízdenka? Stejně konkurence nedostane žádné tratě a to z prostého důvodu. Tratě se soutěží tak rok max dva před nástupem jízdních řádů a Jančura sám řekl, že je to strašně krátká doba na to, aby sehnal peníze, nakoupil soupravy a byly do té doby i doručeny. On by potřeboval tu soutěž tak 5 let předem a uznejte sám, zda je rozumné něco tak moc předem soutěžit.

0/0
21.3.2018 9:15

F74i73l19i53p 90H24e24r92c12í56k 9769472547785

ČD nikdy dobře nefungovaly;-D

+3/−7
20.3.2018 15:57

R87o23m26a44n 33J11e88s23c75h86k58e 9358115707305

Já jezdím denně do hokny. 98 % v pohodě. Rychle, teplo a každou půlhodinu.

Lepší než auto. Sedím a čtu knížku. To samé rychlíky. Jezdí v taktu, jezdím do České Lípy. A stihnu to v jednom dnu. To dříve nešlo.

+2/0
21.3.2018 20:32

M37a73r18e45k 81Š13p28l42í98c97h25a68l 5538109839136

Podnět k soudu podal dopravce Leo Express, který se domáhá škody.

A nedomáhá se spíš náhrady škody? :-)

+3/0
20.3.2018 15:13

J91a23r63o33s86l27a36v 91B64e83d61r97n31a 3936641231537

Ředitel dopravce Leoš Novotný v době podání žaloby před čtyřmi lety uvedl, že dráhy financují svoji ztrátu na trase do Ostravy z jiných dotovaných tratí. ... no a co jako????

+2/−7
20.3.2018 14:52

J71a73n 81D67r11l71í75k 6687798273457

Třeba to, že ČD jsou státní zkostnatělí podnik, který neumí tržně a dopravně reagovat.....

+2/−4
20.3.2018 15:18

M18a42r45t22i90n 82M66u21s46i46l 4430201473261

Tady, ale zjevně zareagovaly ;-D

+1/0
20.3.2018 15:39

J79a97n 50D29r20l14í43k 6117248813367

Dost nevhodně. Na tratích s malou konkurencí májí ČD dost nevhodné ceny...

+1/−2
20.3.2018 15:45

P12e44t89r 51P87e63t16r 6983902828323

jaké nevhodné ceny? pokud vím tak tarif je celostátní a nastavuje jej mimojiné i ministerstvo, ty ceny nevytváří dráhy sami.

A nevím, co byste si představoval, jakože kilometr mezi Horní a Dolní lhotkou bude stát 1kč ale ten stejný kilometr bude na vedlejší trati stát desetinásobek?

Doporučuji se vám podívat někdy na západ, vlaky jsou poměrně silně dotované státem (aby aspoň trošku vydělávaly) a vy budete tvrdit, jak mají dráhy přemrštěné ceny.

+3/0
21.3.2018 9:17

R48o48m17a48n 37P52o76l17á37č63e44k 5516309735

Reaguje docela dobře ;-)

0/0
20.3.2018 15:44

J34a48n 69D23r11l17í27k 6637858873487

Reagují dost hloupě. Kde je konkurence tam se uměle vytvářejí ceny. Kde není tam je blbá politika.

+2/0
20.3.2018 15:47

R75a69d58e81k 37N20o56v42o57t58n12ý 5228712766905

To se nesmí.

+1/0
20.3.2018 15:50

J34i17n53d72ř67i91c69h 76Š62k24o46p85e88k 4755141840625

soukromníci to dělají běžně. Ale jakmile to použije někdo proti nim, tak se žaluje.

Novotný nebo Jančura, stejná pakáž

+3/−1
20.3.2018 17:37



Najdete na iDNES.cz