Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražské letiště vlakem? Dříve než za deset let to rozhodně nebude

Před třemi roky vybrala vláda nejvhodnější trasu pro vybudování železničního spojení pražského ruzyňského letiště a modernizaci trati do Kladna. Pražská primátorka Adriana Krnáčová tehdy předpověděla, že by přípravné práce na některém z mimopražských úseků mohly začít ještě v roce 2015. Dnes je jisté, že se termín dokončení stavby nepřiblížil – naopak je dál než na začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M54i59c13h30a60l 96V29o78t84r13u15b88e19c 3940541615

Na letiště jedině pozemní dráhu. Takže vlak!

0/0
12.4.2018 8:50

M46a27r52t64i41n 98R28u34z63i10c15k84a 1832788516747

Teda stanici Praha-Vystaviste bych nestavel, k cemu? Na Bubny je to 10min. pesky, nebo dve zastavky tramvaji od Strosse...?

0/0
27.3.2018 2:27

T34o64m54á21š 14K31u87č60e88r88a 5417152707772

Ještěže trať na Kolín stavěl ještě císařpán, jinak bychom taky chodili, brečeli a nic neměli. Takhle má alespoň východní část Prahy celkem slušné železniční spojení.

+1/0
25.3.2018 9:09

L87u40c81i14e 50K97u28b13e35l42k55o81v42á 3104174405

Na letiště mělo dávno jet metro, lidi se do něj vejdou - stejně teď musí na Veleslavín, vynést kufry nahoru a nacpat se do 119. V metru je to OK, slabý článek je ten přestup na pevném schodišti a ještě k tomu na autobus, co se tam hrká dalších 15 minut.

Na Dlouhé míli mohl být velký terminál veškeré dopravy, busy, vlaky, P+R parkoviště, letiště. Néééé, metro končí v zadeli, parkoviště nikde, všude modrý mor a jednokolejka jak za CK monarchie. Auta tak jezdí předraženým tunelem přes celé město, což zdejší ale radní tak překvapilo, že dokonce čas od času prudí s jeho uzavřením nebo omezením. Prostě poslední 4 roky je to Kocourkov v Krndou v čele.

0/0
21.3.2018 16:50

J47o79s42e37f 10B77r23o50ž20e48k 7983495382971

Stávající vedení Prahy je nejhorší za dobu existence pražského magistrátu, nedělá vůbec nic.

Ale na letiště není nutné jet jen přes Veleslavín - pokud dojedete Bčkem na Zličín, tak autobus na letiště jede kratší dobu a zmnoha částí je to jednodušší.

A protažení metra - jedno jestli Bčka ze Zličína nebo Ačka z Motola by bylo nejen rychlejší a levnější, ale také jednodušší než tunely. Původně navržené protažení Ačka z Motola přes Řepy je naprosto logické, stejně tak by nebyl problém vést venkem a nadjezdy (ty se staví líp než tunely) linku B ze Zličína (další stanice Letiště - tak jak to je v Londýně na Heathrow). A za 3 roky by bylo hotovo.

0/0
22.3.2018 9:52

R52a45d91e62k 91J74a47n14a46t24a 9745556514132

S vedením venkem problém je. Současné trasy pražského metra (jak trať tak vozidla) nejsou určeny pro venkovní provoz, proto se ostatně úsek Rajská zahrada-ČM vedl v estakádě.

Ale hlavní problém je v ekonomice provozu. Těžké metro sovětského typu je na obsluhu tak malého letiště, jako je Praha, přiliš kapacitní. Ať už tam budete posílat jen každou třetí soupravu nebo tam pojede každá, ale skoro prázdná, obojí je drahé.

Železnice tento problém řeší. Kromě toho, že je levnější na provoz, sloučí přepravní proud z Kladna s přepravním proudem z letiště a tím efektivity dosáhne.

0/0
22.3.2018 13:16

M10a64r32e47k 31Š90i46m94o23n 2174847238928

Mě teda železnice přijde ještě víc kapacitní než metro, ale nejsem odborník.

Co takhle tramvaje?

0/0
23.3.2018 11:03

L76u66c36i32e 72K60u31b42e89l59k93o77v26á 3934514655

tramvaj by byla fajn - po Evropské pěkně až k letišti. Jenže ti stoupové na "magiči" chtějí vláčet tramvaj přes Vlastinu, aby řinčela mezi panelákama lidem pod okny. Po Evropské to prý nejde prý kvůli nějakým limitům... bla bla bla...

0/0
27.3.2018 8:43

L34u51c85i84e 45K82u82b25e35l87k17o64v61á 3854964835

nejde jen o vyřešení dopravy cestujících z letiště, ale i dojíždějících do Prahy - těch je denně v tomto směru nějakých 20 tisíc. Takže terminál rychlé velkokapacitní dopravy a P+R parkoviště je naprostá nezbytnost a už mělo vše tak 10 let být.......

0/0
27.3.2018 8:45

P74e79t94r 47F21o71j87t70a 2162301265490

Až Praha 6 bude chtít koleje na letiště, tak budou, dřív ne. Praha 6 a posléze zástupci šestky ne vedení magistrátu blokovali jakoukoli výstavbu hvězdnými plány na metro na letiště - to byl pouze manévr, jak nepostavit relativně jednoduché řešení - koleje, které se nabízelo. A právě vedení magistrátu (a to i to současné) je důvodem, proč se nestaví.

0/0
21.3.2018 8:53

P95e59t24r 35P83e19t25r 6323202428973

ano, jednoduché řešení. Prostě vybouráme půlku Prahy 6 a budeme tomu říkat, jak je to levný a elegantní. Hádám, že jste na P6 nikdy nebyl a nejspíše ani nikdy v Praze jinak byste takovou blbost nikdy nenapsal. Netuším, jak byste třeba v místech, kde je ulice "u trati" chtěl nacpat druhou kolej, když tam už nynější vlak projíždí pár desítek centrimetrů od zástavby.

Ale tak aspoň jste ukázal, že jste odborník. Vás by chtěl mít každý ve firmě.

0/−2
21.3.2018 9:23

R38a55d64e44k 12J54a11n25a50t62a 9445636904192

Asi jste myslel spíš ulici "U dráhy", ulice "U trati" je ve Strašnicích.

Je to asi jediné těsnější místo na celé trati, tam překážejí asi tři domy, nepříliš historicky cenné, tudíž je lze vykoupit a zbořit. Co se týká samotné ulice "U Dráhy", stačí zrušit ten sběrný dvůr, který stejně v obytné zástavbě nemá co dělat a ulici přesunout skrz něj a prostor upravit třeba jako park.

A pokud jde o P6, ta sabotuje vše, i zahloubenou variantu. Sleduje zájem majitelů drahých vil, aby se trať nechala nakonec zavřít zcela, protože vlak je pro socky, a provoz z Kladna ve formě silniční dopravy nadále obtěžoval chudší lidi bydlící kolem Evropské a Karlovarské.

+1/0
21.3.2018 9:38

S41t50a11n41i53s85l16a37v 28S79r32b42a 4155484218324

taxi lobby. co jiného za tím může být. vždyť "něco jako vlak" na letiště je tak jednoduché - celá evropská, resp její tramvajový pás, nadzemka nad evropskou, odbočka z kolejové trati....jenže někdo zjevně mastí kapsu z taxíků

0/0
21.3.2018 8:15

J62a30n 83J70e62m96e19l40k44a 1835980

Ale tu zadní část na Kladno mimo Prahu, která stejně pokud chápu má být celkem v původní stopě a která teda má být bohužel jen na cca 120 km/h, by podle mě mohli dělat dřív. Stejně se jim to podle mě do té doby rozpadne. Třeba to nakonec dopadne, že se opraví v Praze současná jednokolejná trať v původní stopě a bude klid :-)

0/0
21.3.2018 8:01

K92a96r68e72l 26M18o85k71r86y62k 3126358713

já nevím pražské letiště je kousek od centra,bus AE je z hlaváku na letišti za 30-35 minu - na co vlak ..

+1/−1
20.3.2018 21:16

R44a41d45e33k 10J28a55n17a28t80a 9885286544142

Kvůli Kladnu. Je ostuda, že do největšího středočeského města vede neelektrifikovaná jednokolejka a většina dojíždějících tak jezdí po silnicích skrz Prahu 6.

+1/0
21.3.2018 8:07

J46a54n 87J98e15m80e51l74k90a 1935790

Ovšem ta Praha 6, která to vlastně zablokovala.

+2/0
21.3.2018 8:35

R14a86d96e30k 39J42a44n74a78t33a 9175196204342

Ta ovšem nejedná v zájmů občanů, ale v zájmu různých menšinových skupin, která zblbne veřejnost i politiky.

Ostatně dlouhodobě Pražáci volili ODS tak masově, že by vyhráli i s kačerem Donaldem v čele. Takže o nějakém zájmu voličů nemůže být vůbec řeč. Lidi volili ODS protože "se to slušelo" a ODS pak dělala co chtěli její kmotři.

0/0
21.3.2018 9:41

J62o42s34e11f 12B87r68o38ž20e64k 7423535272361

Největší středočeské město je Mladá Boleslav a ne Kladno. A tam přímý vlak do Prahy není vůbec.

0/−1
22.3.2018 10:11

R56a47d36e32k 35J98a47n85a31t15a 9255926304882

Nemáte pravdu. Ani v jednom bodě.

Kladno má 69 tisíc, Mladá Boleslav 44 tisíc ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_m%C4%9Bst_v_%C4%8Cesku_podle_po%C4%8Dtu_obyvatel )

Vlak z Mladé Boleslavi do Prahy jezdí. Je to trať 070. 16 párů spojů denně.

0/0
22.3.2018 13:21

Z43d49e14n11e69k 71N58o42v24o52h64r94a42d28s65k90ý 6151464220545

Nic nebude. Naši úředníci ty peníze prostě prožerou. Rv

0/0
20.3.2018 20:41

M40a39r28e16k 48T47ů75m29a 4272808456162

Tak za 30 let při dobré konstelaci hvězd by to být mohlo...

0/0
20.3.2018 20:37
Foto

T55o50m72á28š 58K94i40r72o94v 1275298305827

Dle mého názoru je tristní, že naše "hlavní" letiště nemá spojení po kolejích (tramvaj, metro a vlak), když ho má i letiště Leoše Janáčka v Ostravě - Mošnově.

0/−1
20.3.2018 19:57

M87i32c27h67a49l 69P18i47n79d26j24a89k 5193694957757

Mosnov ho sice ma, ale zase nema letecke spoje :-P

+1/0
20.3.2018 21:02

J41o23s92e68f 76H72ř24e59b25í31č96e98k 7426383250482

Tři kilometry kolejí v polích. To musí položit za jedno léto, ne?

+2/0
20.3.2018 19:47

R19a45d51e70k 44J15a34n22a67t43a 9405896564962

O "tři kilometry v polích" vůbec nejde. Jde o ten zbytek.

0/0
21.3.2018 19:45

V61l95a97d44i78m77í19r 84F40i26b86i22g43e37r 5114741161894

Než to dodělají budeme se teleportovat a bude to k ničemu;-D

+2/0
20.3.2018 19:27

J68o27s37e22f 71P61a95l63a14t18a 1383602841125

Tady je to vysvětlené Tondou Blaníkem... https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+1/0
20.3.2018 19:26
Foto

J26i87ř30í 31D91v52o68ř97á21k 5955739890738

Hlavně nic neuspěchat.

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.

Jan Amos Komenský

+1/0
20.3.2018 18:57

Š80v11e25c 82J17a57r37o72s68l75a39v 8137551749805

Země plná planovacu. Každý plánuje a nikdo nedotahuje.

0/0
20.3.2018 18:27

J65a22k20u50b 52R16o21u28s 3533920264782

S tím, že to bude dříve než za deset let, asi nikdo nepočítá. Já mám ale obavy, že se vlaku na letiště nedočkají ani děti našich dětí.

0/0
20.3.2018 18:24

P26e98t51r 96M19a26r86e25č96e90k 1963861189788

Spíš za dvacet! Taková je stavařská realita v Čechistánu.

0/0
20.3.2018 17:37

R90a97d43e37k 15J23a35n69a55t23a 9865576124582

Tady vůbec nejde o stavaře, ale o politiky.

0/0
20.3.2018 20:40

T83o19m27á95š 98S78e45d74l34á47k 3348881292157

Vytunelovaná Ostrava Bakalou dokázala postavit dráhu na letiště a Praha ne. Nevím, proč někteří Pražáci nazývají vše, co je mimo Prahu venkovem. Asi nevystrčili patu z Prahy.;-D

+1/0
20.3.2018 17:31

R34o51b35i62n 47Ž92i32ž11k10a 2578934466426

Ono se o dost snadněji staví na venkově, kde jsou široko daleko jen pole, doly a řídká zástavba obydlená nedůležitými venkovany. Metropole je přeci jen něco trošku jiného. Asi jsi nikdy nebyl ve městě :-P

+2/−1
20.3.2018 17:48

M51a73r13t72i29n 95N81e89v54r65l44a 2487241554897

Ahá, takžesamotné Brno, Ostrava, Plzeň atd. jsou taky venkovem?

+1/0
20.3.2018 18:03

R96o85b43i67n 80Ž83i94ž52k50a 2678604306686

Jen když se pokouší srovnávat náročnost vybudování tratě do Mošnova s propojením Ruzyně a pražského centra :-)

+3/0
20.3.2018 18:08

T38e52o82d56o83r 32B55e76z48d14ě65k 5184450198813

To jistě, vesničnost s totiž asi měří jen tím, zda jezdí na letiště vlak.

0/0
20.3.2018 18:51

P11e67t12r 27P34a92c57k27a 4109199245851

Stavět dráhu na letiště je nehorázné plýtvání penězi. Za ty peníze tam lze potřebné množství lidí dovést z Veleslavína luxusními autobusy včetně občerstvení a to zadarmo. Dejte mi 10% toho co má ta rychlodráha stát a já to budu 10 let organizovat k naprosté spokojenosti všech. Vždyť je to po silnici 10 minut.

+1/−6
20.3.2018 17:01

R73a35d97e16k 20J60a71n17a52t97a 9425306894622

To má být vtip nebo mám plýtvat časem na vysvětlování?

0/0
20.3.2018 17:14

P41e79t84r 33P53a93c19k69a 4539439565981

To není žádný vtip. Např. montrealské letiště Dorval (Trudea) má spojení jen autobusem bez zastávek od nejbližší stanice metra. Je to přinejmenším stejně daleko jako v Praze a jezdí úplně obyčejný městský autobus. A pak je jednotný tarif 25 CAD za taxi do celého Montrealu. Co je mimo ostrov, to už pak za standardní taxi cenu. Samozřejmě tam není žádná taxíkářská mafie jako v Praze. A kupodivu toto letiště s minimálně třikrát větším provozem než Ruzyně nemá s dopravou žádný problém.

0/−2
20.3.2018 17:36

R57a60d84e54k 50J35a93n69a24t95a 9635806224242

Za prvé, severní ameriku s hypertrofovaným automobilismem nelze srovnávat s Evropou. Tam prostě není o veřejnou dopravu takový zájem.

Za druhé, i tam je v plánu napojení na light rail.

Za třetí, a to je asi nejdůležitější bod, modernizace trati 120 je nutná především kvůli spojení Kladna z Prahou, byla by nutná bez ohledu na to, že je po cestě letiště.

0/0
20.3.2018 18:55

P35e49t37r 67M20a12r69š72o17u13n 5765748256536

A po 10 letech budou chodit s kafem a bagetou pesky? Nebo myslíte že ta železnice se po 10 letech zbourá?

+2/0
20.3.2018 18:14

P70e77t71r 27V93a95r35g32a 3785843860390

Dovolím si také pár připomínek:

1) když jsem viděl vizualizaci stanice Kladna - a vidím nástupiště 8-o, stříška a elektrifikace - tak jsme zaplakal - že by takový přišel takový pokrok po více než 150 letech existence této trati, se mi nechce věřit.

2) projekty tratě a letiště nevznikají od r. 1996. Viděl jsme už návrhy z pol. 70. let a rozhodně nebyly první

3) poslední dva odstavce jsou blábol. Pokud to má někdy být skutečně rychlodráha, popř. VRT, tak se ani do modernizace tratě 120 nepouštějte a postavte rovnou trať novou - "přímku" Pha-letiště-Kladno a dál

+1/0
20.3.2018 16:50

T60a26d54e37a13s 20P18i98s32t41a 6979362481607

Možná jsem zcela mimo mísu..... A možná je železniční trať z Prahy na Kladno dobrý nápad, což určitě, je protože rychle a kapacitně napojí Kladno na Prahu. Ale vlaková doprava, která nemá charakter páteřního koridoru, je na letiště vést skoro zbytečná. Zcela nejlepší by bylo kdyby se přes letiště přetáhly první, třetí a čtvrtý železniční koridor (směr Ústí a Plzeň by se větvila až za letištěm), tím by se na Ruzyni napojila celá republika, včetně Budějovic, Plzně, Ústí, Pardubic. A vlastně i Brna, Olomouce a Ostravy, což sice při dnešních rychlostech do 160 km ještě úplně smysl nedává, ale pokud se postupně zvedne rychlost na železnici na 250 km, což se dřív nebo později zvedne tak už to smysl mít bude. A Letiště bude obslouženo z většiny velkých měst celé republiky bez jediného přestupu.

Praha si stejně na Letiště dřív nebo později postaví metro. To je věc jistá, je to pouze otázka času, jestli deset let, nebo let třicet, ale metro na letiště bude, takže stavět paralelu vlakem pro Prahu smysl nemá.

Takže ano. Trať z Prahy do Kladna přes letiště klidně udělat, ale jen za podmínky, že už se bude uvažovat výhledově (do na zimy ;-)), o tom, že se tam jednou přeloží koridory.

+2/0
20.3.2018 16:36

R73o34b80i98n 66Ž20i74ž76k25a 2858924536716

Vlaky z východu by tam mohly jít prodloužit, ale u plzeňského koridoru by to vyžadovalo nesmyslné množství práce a času, které se nikdy nevrátí - kor když je člověk z Plzně autobusem na letišti za nějakou hodinu dvacet.

O směru Ústí přehled nemám, jestli by to nešlo pak stočit na Kralupy a Budějičáci mají primárně problém se do Prahy vůbec v nějakém normálním čase dostat.

Rychlej a pravidelnej pendl hlavák-letiště je v poměru cena výkon podle mě jasně nej.

0/0
20.3.2018 18:04

M22a90r93t51i11n 28N59e37v44r90l18a 2457651104477

No já nevím. Uvědomme si že žijeme v ČAR = České Automobilové Republice. Aby tím vlakem vůbec potom někdo jezdil. Výstražným příkladem budiž dráha k Letišti Leoše Janáčka v Ostravě. Já vím, že počet odbavenych cestujících je setinový oproti Praze, ale ty vlaky jezdí skoro prázdné a i z těch mála lidí co v nich jedou jsou v létě z 1/2 cykloturisti co potom vyrážejí dál do krajiny a ne do letadla.

0/0
20.3.2018 16:31

M38a84r83e28k 54Š81i14m40o80n 2774667378128

Ten problém v Ostravě byl stejného druhu jako v Praze, jen s opačným znaménkem. Trať k letišti byla politickým zadáním z prestižních důvodů. Celé to mohlo být z části financované z EU a investorem byl kraj. V Praze se hádají dva kraje (resp. Středočeský kraj s HM Prahou), evropské peníze nelze na území Prahy moc dobře použít, protože dotační programy nejsou "pro bohaté".

+1/0
20.3.2018 16:42

R25a34d45e91k 46J19a70n70a47t56a 9795816664552

Evropské peníze samozřejmě na modernizaci trati Praha-Kladno použít jdou. Stejně jako na modernizaci ostatních příměstských tratí.

Viz např. http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-cef/negrelliho-viadukt_cile.html nebo http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/op-doprava/lysa-praha-vysocany-1.html

0/0
20.3.2018 17:18

P43e53t13r 42M39a17r58š52o78u93n 5565438116506

Hmm,tak trochu porovnávání jablek a brambor.

Ano, OV má vlak na letiště nevyuzit, ale nechcete tím říci, že v Praze je stejně zbytečne, protože tam je stejný provoz?

Raději tedy zopakuji. Problém v OV není v autech. Ale v tom, že nic z letiště nelétá. Tak pak nemá kdo jezdit vlakem.

+1/0
20.3.2018 18:19







Najdete na iDNES.cz