Diskuse k článku

Bez akce ani ránu. Češi nakupují ve slevách polovinu zboží, třeba tuzemák

Obchodníci a výrobci, kteří se o ně společně zasloužili, je nazývají pekelnou spirálou. Zákazníci na ně netrpělivě čekají každý týden v jiném řetězci. Řeč je o slevových neboli promočních akcích. Obchodní řetězce loni 54 procent tržeb získaly na zboží, které v okamžiku prodeje bylo „v akci“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a64r45t55i15n 78R17u75z91i11c19k72a 1722748536317

Ten radoby slevam se bohuzel neda vyhnout... Horsi je, ze kvuli nim jsou ceny ostatniho zbozi vysoko...

0/0
24.3.2018 1:58

T33o26m24á41š 78Z58a88p38i87o87r 1955703500445

Jsou věci, na které jsou akce ob týden, ob dva. Kupovat to za plnou je 2x dražší, cca 6.000 měsíčně pro nás. 2/3 lidí u nás mají menší výplatu dle tabulek než já a stejně to pro mne nejsou malé peníze.

+1/0
23.3.2018 8:58

P41a52v29e43l 97C94h18a91m59r60á43d 4697460249975

Cena v akci je opravdová cena výrobku. Ostatní je marže nenažranců.

0/−1
22.3.2018 21:43

K15a38m23i27l 22S26e26d70l28á92č21e49k 1146769556891

Jaká má být marže, aby to nebyla "nenažranost", určujete Vy, že?

https://byznys.ihned.cz/c1-62208190-csu-nejvyssi-marzi-v-maloobchodu-maji-trhovci-a-stankari-nejnizsi-pumpari

0/0
22.3.2018 22:15

T77o87m13á15š 47Z32a38p42i10o11r 1895283290335

Samozřejmě. Nakonec to určuje vždy kupující. Sice ne kecama, ale když něco za ty prachy nekoupí tak se to musí zlevnit, nebo zkazit.

0/0
23.3.2018 8:52

V86l98a37s94t28i51m81i72l 45P15ř28í34k17a27z80s34k89ý 4971472

Mají pravdu. Toaleťák, prací prášek, pivo, kafe, jogurty kupuju pouze v akci. Aby ne, když cena mimo akci je dvojnásobná. Sami si zato řetězce můžou.

+3/0
22.3.2018 18:23
Foto

M20a38r91t89i34n 29F26a35l18t78ý89n 9861826704268

Nejlepší jsou obchody, co vám udělají akci stylem, že za akční ceny vyhlásí ceny z minulého měsíce a k nim přípíšou o kolik je to zlevněno. No a po skončení akce se naskočí na ty vyšší ceny.

0/0
22.3.2018 16:21

P12e92t30r 80B89á56č61a 8825686605325

Musi bavit vymetat kazde obchodak a listovat tema otravnyma letakama kde co stoji o par kc min.

+1/−4
22.3.2018 14:16

V74á85c33l24a74v 92P72o46u93s43t87k60a 3270651352

Tak ono to není jenom o jogurtech, laciné a nepitelné kávě, šunce která za dva dny smrdí a plesnivých rajčatech. Jsou věci které se opravdu vyplatí nakoupit ve velkém a počkat si na ně. A rozhodně se necítím méněcenný, když si tablety do myčky, prací prostředek nebo aviváž koupím na půl roku dopředu v akci, protože ta sleva už může být skutečně významná.

+4/0
22.3.2018 14:24

P60e57t53r 28B79á19č55a 8275396965635

To je v poradku, ze se necitite menecenny.

0/0
22.3.2018 18:43
Foto

P72ř95e54m88y57s12l 43Č71e45j57p 8738847148136

Velký rozdíl je když něco stojí 223,- a pak je to v akci za 79,90,-. I když chápu, že pro někoho je to pár kaček míň.

+1/0
22.3.2018 16:46

K63a68r94e32l 39D55r35d47a 6124952447

Kupuji zásadně v akci. Nesnáším LIDL, který mi přijde jako nejdražší obchod na trhu. Žádné významné "cenové akce" nemá. Zboží má nijaké, ceny nevysoké, plno průmyslového zboží, zpravidla zde máme nejvyšší útratu za nejnižší kvalitu.

Na trhu kupuji jen konkrétní značky. Běžně jsou za cenu ve výši 200%. To není normální. Takže kávu, cukrovinky, chipsy, jogurty... bereme jen v akci za cenu 100%. Klidně ve velkém a na akci si počkáme. Není nutné akce honit.

Po Vánocích třeba vždy sabotují jogurty a jsou za maximální ceny. Tak se prostě měsíc nekoupily. Zkoušeli jsme levnější a jiné značky nebo nic.

Pokud tady chce něco někdo měnit, tak ať přerazí ruce tomu, kdo vyšponoval cenu zboží na 200%. Své značky bych kupoval průběžně, pokud by jejich cena nelítal od plotu k plotu.

0/−4
22.3.2018 13:49

R26a43d10e74k 31N67o53v14o29t75n42ý 5498402696905

Těch 100% a 200%...na to jste prosím přišel jak?

+1/0
22.3.2018 13:56

V16á37c18l33a27v 84P17o70u15s33t50k24a 3750371672

Tedy, já nejsem bůhvíjaký matematik....ale ty procenta, to je peklo. ;-D;-D

+5/0
22.3.2018 13:58

K49l66i97m63e20n98t 47P37i29j23á73č20e82k 7447205642748

Proč by to bylo peklo ? Pan Drda možná myslí, že když kupuje jogurty běžně v akci za 6,00Kč, tak je to pro něj 100% - základ. Když stojí tytéž jogurty 12,-Kč, tak jsou na 200% své původní ceny, kterou je ochoten akceptovat.

0/0
22.3.2018 14:08

V56á95c16l94a76v 20P89o16u17s20t82k88a 3230961472

Já asi vím jak to myslel. Nicméně matematicky je to hloupost.

+1/0
22.3.2018 14:15

K79a78r60e66l 21D72r29d34a 6174732977

Ta "běžná cena" je dvojnásobná a je zcela virtuální určená poptávkou a nabídkou a snahou manipulovat zákazníky.

Co Vám přijde na 100 a 200% matematicky špatně? Mělo by to být 100 a 50? Tak ale stav věcí nestojí.

0/0
22.3.2018 14:53

V33á78c57l87a56v 41P23o67u78s65t72k91a 3920701912

Cena jakéhokoli zboží je taková, ve které se protne nabídka z poptávkou. Je úplně irelevantní, že ve středu stojí jeden jogurt 5 Kč a v sobotu 12 Kč. To nemá s nějakými procenty vůbec nic společného, prostě to tak nelze počítat, protože cenu za zboží si stanovuje výhradně obchodník sám, zákazník ji akceptuje, nebo neakceptuje a zboží nekoupí. Z pohledu zákazníka je jakékoli operování s procenty matematickým nesmyslem už jen z toho důvodu, že nemůže znát principy stanovení koncové ceny. I ten obchodník vám nakonec ten jogurt může prodat se ztrátou.

0/0
22.3.2018 14:59

R67o42b88e57r30t 21M13a89t31u68l46a 8717849956945

Kdo normální by kupoval věci co se nekazí o 30% dráž mimo akci? Maximálně ten, kdo neví co s penězi

+4/0
22.3.2018 13:39

V38á94c31l56a84v 81P42o19u85s13t41k35a 3500161662

A nebo ten co je chce/potřebuje.

+1/0
22.3.2018 13:57

E20d80u11a47r79d 36D63r25á15b64e43k 7317363759529

pokud někdo potřebuje nebo chce kupovat věci dráž než musí, tak by se měl nechat vyšetřit

+1/0
23.3.2018 15:29

J50i90ř97í 42J92a87h94o96d41a 9956468856132

Akce jsou super a slyší na ně všude. Nakupujeme tak 2x do měsíce a vesměs to samé, podle seznamu a když je něco ze seznamu v akci, tak je to docela parádní bonus. Jsem ochotný toho nakoupit i víc, na delší dobu, pokud se jedná třeba o dlouhotrvající drogerii, alkohol, nebo kočičí žrádlo. Škoda, že se tahle nedají nakupovat i potraviny.

0/0
22.3.2018 12:23
Foto

A74n87d11r26e85a 88Š43r95e65t27r84o23v37á 7561515300318

No ja nevim, ja nakupuji porad to same, kdyz je to zrovna v akci, je to samozrejme prijemny bonus. Ale ze bych ridila nakup podle momentalnich slev, to tedy ne.

+2/0
22.3.2018 12:16
Foto

M66a37r54t51i80n 15F59a96l64t74ý22n 9481176594838

Když vám to někdo zaplatí... to se to utrácí, že?

Pokud v tom "jedete" sama - víte, že do důchodu byste jako příslušnice mladé generace měla mít našetřený aspoň million, abyste vyžila? Z důchodu to nebude. ;-)

0/0
22.3.2018 16:19

P38a32v28l68í77n40a 56N48o73v35o64t11n63á 6459371691193

Největší akce dnes v Kauflandu, klekly jim všechny pokladny, nákupní košíky museli lidé nechat opuštěné v uličkách a oželet i mince do nich vložené.

+3/0
22.3.2018 10:41

M83i14c49h94a65e81l18a 59S55t74a14r83á 8830974101523

Honem, honem pro mléko, ušetříme 9 Kč a 150 projedeme.

0/−12
22.3.2018 10:51

J72a73k30u95b 66J90e98m47e68l76k21a 7349654848706

Tak když vám to tak vyhovuje proč ne ;)

+2/0
22.3.2018 11:08

J10a72n 58P13a78v89e73l54k28a 3777731224571

Do Kauflandu (alespoň toho našeho) by měli vodit studenty obchodních škol.

Fronty na kasách, vystresovaný personál pseudoslevy, nekvalitní zelenina, nový úsek masa, který někdo zapomněl odvětrat, takže smrdí, zboží nelogicky rozházené, hrabací koše, kterými chtějí napodobit Lidl, ale nevšimli si, že důležité je zboží, ne koše, cenovky často neodpovídají zboží, hluk, do toho z rozhlasu reklama a na svátky koledy. Sezónní zboží mají zásadně mimo sezónu - před vánoci nejsou věci na salát, na Velikonoce plné regály hnědých vajec, po velikonocích plný regál bílých, až do půlky grilovací sezóny není uhlí...

A k tomu vytapetováno jásavými nápisy z lásky k Česku a užijte si příjemný nákup.

+2/0
22.3.2018 10:58

J48a87n27a 60S59t26e79h47l37í27k46o19v82á 2539370730826

Kaufland a Lidl nejhorší, i kdyby tam měli všechno nejlevnější tak tam nejdu.

0/−2
22.3.2018 12:18

M69a90r78t62i79n 28K97a36r10á78s23e70k 9508153918468

Mne teda lidl prijde nejlepsi, stabilni ceny, akorat velikost, kratke fronty...

+3/0
22.3.2018 13:48

J79a68n94a 63S63t85e77h66l20í50k56o77v64á 2519720370456

já se tam necítím dobře, nic proti důchodcům, ale tady je jich vysoká koncentrace a motají se, pokud jsem pro něco extra šla tak to nebylo... prostě se mi tyto dva obchody nesedí :-)

0/−2
22.3.2018 13:50

J44a34n 45P48a73v77e95l47k97a 3787971804201

Ještě je třeba říct, co se myslí pod tou akcí. Jestli to někdo pojme tak, že prostě na každou druhou položku v regále pověsí cedulku "akce" a jen 2 položky zlevní opravdu a dá do čela regálu, pak se nedivím, že v "akci" prodá polovinu zboží.

0/0
22.3.2018 10:41

M36a47r33t47i42n 47K45a37r12á10s95e25k 9978923498408

No vzdyt ale mame v CR retezec, ktery dela akce v radove mensi mire jak do poctu akci tak do jejich vyse. Zaroven je tento retezec v CR s prehledem nejuspesnejsi, takze bych s tvrzeni ze "bez akci to v CR nejde" byl docela opatrny...

+3/0
22.3.2018 10:24

K26r59y32š44t15o97f 42L64a10n45í44k 1589250885175

a na druhou stranu takovy coop to s akcemi take neprehani a je spise mene uspesny. akcni prodej asi meritkem uspesnosti nebude.

0/0
22.3.2018 10:27

Z80d29e21n70ě57k 96M54á24č34a14l96a 1113865109200

My slevy vůbec neřešíme a nesledujeme. Kupujeme co je třeba a když je to zrovna v akci pak jen dobře.

+2/−2
22.3.2018 9:54

P71e77t10r 32K98n84ě58b49o92r76t 3251870

A pak se tady bavte o kvalitě...:-/ Cena rozhoduje!

+1/−7
22.3.2018 9:42

R41o43m14a79n 36S65t65o46n10e19k 1849673219151

u mě rozhoduje kvalita

+2/0
22.3.2018 9:51

E87d73u47a60r83d 18D60r13á44b56e58k 7147273399809

to jste si vycucal z prstu ne? jako to si rovnou může odvodit, že když je kvalitní výrobek v akci, tak vy ho prostě nekoupíte, protože kvalitu chcete za odpovídající cenu ;-D Pán bude chitrý.

+4/0
22.3.2018 10:11

K96r22y84š98t57o61f 47L18a25n64í67k 1829290835155

takze Plzen za 28 v utery je kvalitnejsi nez za 18 ve stredu?

+6/0
22.3.2018 10:30

J21a62n 32P88a10v89e37l87k87a 3517491804591

Jindřichohradecký rum sám výrobce prodává v maloobchodě za 87. V Kauflandu mají cenu až 140, ve "slevě" za 100. Kdyby drželi stálou cenu 105, pořád mají marži přes 20%, lidi přestanou prohledávat letáky a půjdou najisto. A odpadnou čtvrteční "slevomatové" strkanice.

+5/0
22.3.2018 9:34

F95a29n 33K31u19c87e94r91a 4558860245929

Jindřichohradecký rum je dobrý možná tak do cukroví.:-/

+1/0
22.3.2018 9:43

J12a74n 89P97a45v98e44l47k75a 3737391304211

Jako každý jiný.

+3/0
22.3.2018 9:51

J28a28n73a 32S84t18e29h73l58í66k75o83v17á 2859980590826

no počkat, ,já bych třeba Diplomatico do cukroví nelila ;-)

+2/0
22.3.2018 12:21

M12a73r36t96i53n 12Z23e93l85e75n59y 2817230959849

Jaký systém jsme si vytvořili, takový máme. Pamatuji na začátky superhyper, každý řval jak je to tam levný a výhodný, nebudu kupovat u českých obchodníků, jsou to zloději. Dnešní stav je takový, že máme 10 % zboží za akční (normální cenu) a zbytek 90 % máme předražený o x desítek %. Tento model obchodu museli převzít i ostatní prodejci.

0/0
22.3.2018 9:33
Foto

P84r54e45m58y73s79l 36K68y49s69e27l65a69k 5345863414689

Proboha kdy přestanou tyto nesmyslné články o škodlivosti a nevýhodnosti akcí. Co to je za nesmysly? Každý výrobce i přes tzv. akční cenu na zboží stále velmi dobře vydělá. vzhledem k téměř mizivé konkurenci na českém trhu jsou ceny veškerého zboží silně nadhodnoceny, jelikož se marže pohybují v řádech mnoha desítek až stovek procent ceny, což je na zdravém trhu nemyslitelné (mrkněte na USA či Kanadu, kde marže přes 20 % znamená obchodní smrt prodejce). Suma sumárum sleva 30 % ze zboží prachmálo obchodníkovi uškodí. Navíc slevy jsou produktem samotných obchodníků, jelikož: 1) pozvou lidi do obchodu, kteří si tam koupí i neakční zboží, aby nemusel štrádovat z obchodu do obchodu, 2) z psychologického hlediska nutí lidi nakupovat více, když je to tak levné, tedy prodejce prodá více zboží (a pokud jej i více nakoupí, nakoupí jej levněji), 3) prodejce neprodělá tomu věřte, 4) v akcích je většinou zboží, které je potřeba urychleně vyprodat (vyprší spotřební lhůta atd.) nebo zboží, které nestojí za to, či nešikovností obchodníka jej bylo nakoupeno příliš mnoho a vytláčí jej z regálu novější model. a nakonec viz bod 3) nebojte obchodník neprodělá, pokud není úplně blbý o čemž pochybuji.

+2/−1
22.3.2018 9:27

K63a67m86i39l 69S37e25d53l47á34č40e16k 1166789726901

Evidentně do toho vidíte. Obzvlášť je to poznat na tvrzení, že mají obchodníci marže mnoho desítek až stovek procent, což je matematicky NEMOŽNÉ (100% marže by byla, pokud by obchodník nakupoval zboží zdarma). Nemluvě o nesmyslech, typu mizivá konkurence nebo Vaše překvapivě přesné informace o tom, jaké mají v Kanadě marže.

+1/−3
22.3.2018 9:43

E25v11ž93e89n 24K74v37a66s25n62i26č27k43a 2721335684193

Stačí, aby nakupil za 1 Kč a prodal za 2 Kč, už má 100% marži, ne 1% jak vy si myslíte.

+1/−2
22.3.2018 10:01

J88i57ř36í 64J26i31n86d57r28a 6135529216248

tohle je obchodní přirážka, hodně lidí si ji plete s marží

+1/0
22.3.2018 10:07

E12d45u85a59r63d 55D23r50á52b62e73k 7957253949989

má 50% marži (polovina prodejní ceny je nákupní cena, ergo 50%)... když prodá za 4 Kč, bude mít marži 75%.... když koupí za 0, bude mít 100% marži jak správně říkal Kamil Sedláček

+1/0
22.3.2018 10:16

E58d37u83a18r23d 71D42r54á14b80e35k 7537663359969

No vlastně může mít vic než 100% marži, pokud mu dodavatel zaplatí za to, že mu zboží prodá ;-D ale to se tak často nestává :-)

0/0
22.3.2018 10:16

Najdete na iDNES.cz