Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtné na silnicích první třídy bude zadarmo, plánuje ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy vymyslelo plán, kterým chce vyhovět kritikům rozšiřování počtu silnic, na nichž se platí mýto. Na úřadu se kvůli plánovanému rozšíření poplatku o zhruba 900 kilometrů silnic první třídy sešly stížnosti zástupců dopravců a vedení krajů a měst. Síť zpoplatněných silnic sice rozšíří, ale za průjezd kamionů žádné poplatky vybírat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a89v32e84l 49C17h71a19m29r43á11d 4507400909865

Zboží se vozí, aby se dostalo z bodu A do bodu B, bez toho to prostě nejde. Veškeré náklady spojené s dopravou uhradíme všichni v obchodě na konečným výrobku. Těžko za nás dopravce uhradí dopravu ze své kapsy. Už teď se jezdí za almužnou a zisky jsou velmi vzácné.

+2/−1
23.3.2018 7:14

D79a55v60i85d 59P80e70c29a 1605254741146

Tak slouží ten systém k regulaci dopravy, nebo k výběru výpalného, nekecáme-makáme Ťoku?

0/0
23.3.2018 6:58

P39e18t13r 81A77n80d65r59ý52s74e47k 9513551166677

Ted to daji gratis, ale technicky to bude pripraveno na vyber, potom casem, kdyz budou chtet vybirat, tak to bude veci jednoho zasedani vlady, ktera o tom rozhodne. Brany jsou podle me stejne nesmysl, lepsi je ten satelitni system, ktery umoznuje minitorovat vsechny silnice v CR. Nasadil bych mytny na vsech silnicvh, nejlevnejsi by bylo na dalnicich a nejdrazsi na okreskach, aby byl tranzit motivovany co nejvice vyuzivat dalnicni sit.

+3/0
22.3.2018 16:45

J17i98ř45í 45H78r41u38b22e82c 7723764112326

Tady je krásně vidět, kdo řídí Ministerstvo dopravy, ne Ťok, ale autodopravci.

+2/0
22.3.2018 16:05

P47e70t70r 68B74á13č42a 8115256605335

Myto se ma vybirat na silnicich kopirujici dalnici, aby vycurani dopravci nenicili cesty a nevyhybali se mytu a ne ze uelaji myto uplne na nesmyslnych trasach, kde dalnice vubec nevede.

Ta MD je vedena naprostymi amatery.

0/−2
22.3.2018 14:14

M69a73r40t44i15n 18V19y40s52k23o63c30i25l 3792948715100

Proc to neudelaji spis opacne? Satelitni system, na dalnici sazba X, na 1. tride 1,5 X, na treti tride 5 X. Hned by bylo vyhodnejsi jet po dalnici, kam tezka doprava patri.

Mimochodem, vtipalci s zeleznici, jak by vam chutnaly rohliky z kombinovane dopravy? :-) me moc, ja rizky rad, na nic jineho, nez na strouhanku by to nebylo dobre. Tj. veskera doprava zbozi ke konzumaci by stejne nadale probihala po silnici. Tranzit to same, zeleznice je na hrane kapacity, z Prahy do Ostravy dostat naklad je (co jsem slysel) okamzikem nalozeni po vykladku 3 dny...no a tak, no.

+5/−1
22.3.2018 12:55

L94i30b19o10r 79Z43a22v80ř13e77l 8759526731662

Už jste někdy viděl někoho převážet kamionem rohlíky??;-O

0/0
27.3.2018 5:57

J90i47ř22í 74J14a10n93o17t74a 2639455573

Pro kamiony mýtné všude, je to hrůza.

+2/−1
22.3.2018 9:53
Foto

P19a82v50e55l 88B78o40r41u15s94í51k 7329894400287

Kocourkov !

+1/0
22.3.2018 9:53

P62a12v39e42l 86N77o55v71o81t13n14ý 7891710162870

Na jednu stranu se mluví o tom jak je potřeba dostat náklad z dálnic na železnici, a na druhou stranu se tady kamionová doprava takhle skrytě dotuje. Kamiony platí směšnou silniční daň (pár tisíc/rok) a teď nově ještě mýto za nula, zatímco na dráze dopravce platí za každý kilometr a tunu.

+5/−3
22.3.2018 9:38
Foto

J54i55ř63í 31D33v38o40ř57á88k 5965229420618

5.let starý tahač plus návěs asi 44 000 Kč. Mýtné minimálně 4.12 Kč/km.EURO VI,EEV. 50% jízdy po dálnici vychází na asi 206 000 Kč.

Na jednu soupravu asi 250 000 Kč/rok.

0/0
22.3.2018 11:45

P95a95v88e84l 73N81o40v15o44t30n58ý 7781620212670

A teď se koukněte kolik platí železniční dopravce.

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

A platí se všude, i na té nejposlednější lokálce, a ne jen na vybraných tratích jako u silniční dopravy.

+4/−1
22.3.2018 11:51

T52o83m 88P67á35l26e49k 1951676689168

....zatím.....

0/0
22.3.2018 9:30

P88e32t53r 50P45a74v45l93a74t85a 7236290267881

Ono je nutné zabránit objíždění dálnic. Je jasné, že se to časen zpoplatní.

0/0
22.3.2018 9:38

Š74v82e19c 34J15a51r70o27s71l15a14v 8177531179445

Směšné. Mýto se má platit časově za používání všech silnic. Efektivní, snadné a levné a navíc se tím zabrání zbytečnému přetěžování silnic nižší třídy. Jenže lidé co o tom rozhodují se rozhodují jen podle toho která lobistická skupina je momentálně presvedcivejsi.

+7/−1
22.3.2018 9:30

P56e10t30e25r 66V91a18ň60u93š83a82n43i67k 4457816386642

co takhle zakazat vstup do mest? A hotovo?

+2/−1
22.3.2018 9:07

P72e78t59r 42P39a70v62l26a45t71a 7596480467371

No, raději zpoplatnit. Ono tam občas potřebujete i něco dovézt, ale měla by být motivace tam nejezdit zbytečně.

+6/0
22.3.2018 9:09

V31á38c59l28a84v 91P13o58u95s66t32k25a 3490321182

Jak to myslíte zbytečně? Vy někam jezdíte zbytečně?

+1/−3
22.3.2018 9:11

P12e80t89r 75P48a44v74l56a11t26a 7386670987311

Zbytečně myslím, když si zkracují cestu, nebo šetří na mýtě přes dálnici.

+4/0
22.3.2018 9:11

P30e57t21e57r 56V61a14ň18u27š95a45n60i23k 4817926206232

tak samozrejme s vyjimkami, cca jako vsechny zakazy

0/0
22.3.2018 9:19

J30a39k18u42b 89R69o72u96s 3913560804572

Jak může být mýtné zadarmo? Co je tohle za blbost? Mýtné se může buď platit nebo neplatit, rozhodně ale nemůže být zdarma.

+8/0
22.3.2018 9:06

J11i55ř33í 14H37o75v18o21r67k92a 2696137930621

Mýtné bude, ale se sazbou 0 Kč/km

0/−5
22.3.2018 9:06

Š92v39e86c 31J92a63r90o13s18l37a89v 8887401879485

To je jednoduché zřizovatel za něj platí uživatel už ne. Je to smutné a jsou to bohužel naše peníze o kterých mluvíme.

0/0
22.3.2018 9:32

P59e63t15r 33K59o26m49á21r56e85k 8165833985551

Hodně diskutujících se správně ptá, proč dávno není zavedený mýtný systém pomocí GPS, tlaky na udržení současného jsou asi silné. Tím, že bude povolen průjezd kamionů na jedničkách bez mýtného dojde k jejich ucpávání a zvýšenému poškozování. Otázkou je, co je v zájmu naší země a občanů. Jestli spousta kamionů ze kterých se vybere mýto a daň za naftu, nebo nezničené funkční dálnice a zdravější prostředí. Kamionová doprava by se měla radikálně omezit ve prospěch železniční i za cenu zvýšených životních nákladů.

+2/−1
22.3.2018 9:03

V37á68c15l47a36v 76P42o19u70s63t27k66a 3970471952

To bohužel nejde.Důvody jsou prosté, ale naprosto zásadní. Jeden z nich je ten, že se na koleje nevejdou. Už teď přesahuje objem přepravovaného zboží v rámci EU kapacity železnice více než desetinásobně. O efektivitě, ceně a rychlosti se snad ani nemá cenu bavit.

+2/0
22.3.2018 9:07

P23e48t45r 30P72a17v38l64a79t44a 7466520277401

Bohuže máte pravdu. Jediné řešení je velkorysé rozšiřování infrastruktury, ale u nás se bohuže stále projektuje po staru. 3 pruhy v jednom sněru by mělo být minimum.

0/0
22.3.2018 9:09

P45e85t79r 91K56o80m68á84r50e13k 8205153505911

Takže místo jednoho souvislého štrůdlu kamionů na dálnici pojedou dva? ;-)

0/−1
22.3.2018 9:22

P51e15t92r 27P12a25v43l46a70t62a 7356470977141

Jiné řešení není.

0/0
22.3.2018 9:25

P34ř13e89m33y24s78l 35H76r46o74m50a66d36a 2374966418191

A co rozšiřovat železnice. 90% toho co dnes používáme je více jak 100 let staré. No a tehdy se ty železnice postavily doslova za pár desítek let!

Přitom údržba silnic pro těžké náklaďáky je mnohem náročnější, než údržba železnice.

0/0
22.3.2018 12:57

J66o66s45e23f 73B50r28o50ž12e95k 7973255262651

Proč někde můžou být třeba 4 pruhy v jednom směru a přitom nákladní auta jen v pravém? Proč by nemohl být zákaz jízdy kamionů v jiném než pravém (ev. stoupacím přidaném) pruhu?

+1/0
22.3.2018 9:39

J18i82ř64í 59H46o23v86o89r71k66a 2746687270761

Co se týká Č(SS)R tak to není pravda. Tady došlo k razantnímu poklesu přepravovaného nákladu po železnici. Čili i bez investic tam je obrovská nevyužitá kapacita. O moderních technologiích co by propustnost navýšily ani nemluvě.

0/0
22.3.2018 9:16

P45e87t16r 49P38a52v68l80a61t89a 7606610707821

Ono by jste musel zavést nějaké unifikované kontejnerové řešení, aby to mělo smysl, a to v celé Evropě najednou. Navíc opravdu není prostor, ani u nás.

0/0
22.3.2018 9:18

J22i81ř37í 60H29o19v41o83r71k76a 2606287320751

U nás jsou nevyužití kapacity obrovské. O tom, že jsme měli navíc raritu, tedy napojení prakticky každého průmyslového areálu (brownfieldu) ani nemluvě, to jsme bohužel zničili a promrhali...

Pravda ale je, že tranzitní doprava se musí řešit společně s okolními státy a tam by kapacita mohla být problém.

0/0
22.3.2018 9:22

V94á78c48l15a33v 51P15o23u89s58t86k73a 3950371312

U nás je kapacita železnice zcela vytížená. V rámci ČR se přepraví 8 x více zboží, než je schopna železnice vůbec pojmout. I kdybyste vyřadil všechny osobní vlaky a po kolejích posílal pouze nákladní, ani tak se vám nepodaří přepravit to, co dnes převezou kamiony.

0/0
22.3.2018 9:28

P73e98t84r 51K13o77m88á39r23e48k 8185443605261

To máte pravdu, žijeme ve spotřební době a je tlak na zvyšování výkonu ekonomiky. Ale další zvyšování intenzity kamionové dopravy opravdu není řešením. Je prostě moc levná a nejsou rozumné alternativy. Je třeba je hledat.

0/0
22.3.2018 9:18

J38i88ř19í 29H91o85v81o50r55k38a 2286777970901

Protože satelitní systém neexistuje. GPS je fajn, jenže bez kontrolních bran je k ničemu...

0/0
22.3.2018 9:07

Z78d72e55n22ě14k 62Z97á77l74i75š 2295974157483

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí,(plně pokryto) která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

V34á65c25l17a53v 96P60o68u76s53t14k50a 3480321522

Jako že bychom do toho tahali ještě operátory?

0/0
22.3.2018 9:37

J55i33ř34í 78H96o60v50o91r94k39a 2976277600231

Nejvíc mě baví, že ještě v roce 2018 si někdo myslí, že existuje nějaký "satelitní systém" místo mýtných bran. ;-D Zřejmě si představuje krabičku, co komunikuje se "satelitem" a hlásí mu polohu kamiónu a tím se sleduje a zpoplatňuje jeho pohyb ;-D

+1/−1
22.3.2018 9:02

P42e10t93r 80P42a26v88l22a21t34a 7116400197941

Stačí krabička s GPS komunikující přes pozemní mobilní síť. Docela jednoduché a levné zařízení.

Do důsledku vzato by stačila i aplikace v mobilu.

+3/0
22.3.2018 9:11

P11e18t63r 23K74o34m29á52r93e28k 8175873835721

Ta krabička to nehlásí satelitu, ale buď přes datovou síť, nebo snímač na dálnici.

Navíc by mohla plnit funkci tachografu, navigace, komunikovat s firmou, zaznamenávat telemetrická data vozu, fungovat jako zabezpečení, komunikovat s okolo jedoucím autem celní správy.... A to vše jen jedno zařízení velikosti mobilu a podobné ceny.

+3/0
22.3.2018 9:11

J30i76ř54í 78H10o55v43o53r19k69a 2156167630421

No právě. Bez systému bran, co to kontrolují, to je bezcenné, stačí to vypnout nebo na to hodit alobal :-) Čili bychom se složitě dostali k tomu, co už máme dnes.

0/0
22.3.2018 9:15

P22e10t76r 66P51a54v89l85a75t84a 7526360937891

Stačí občas nějaká kamera a kontrola policejní hlídkou. Ono se z analýzy dat dá docela dobře odhalit, co se dějě-dělo.

Např. korelací dat mezi loggerem a kamerou na dálnici. Udělá to stroj, a pokud se zjistí podvod, hned se to může vyšetřovat.

0/0
22.3.2018 9:23

Z15d75e72n54ě41k 25Z91á43l79i32š 2395624607573

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí, která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

F98r92a18n67t70i85š40e93k 50V50r46á38n82a 5439102693351

Celý systém mýta je nesmyslný, protože nezanedbatelnou část spolkne provozování a stejně to vše zaplatí koncový spotřebitel Rv

Za mnohem efektivnější bych viděl systém, kdy by dopravce platil podle počtu ujetých kilometrů - stejně si cestovní deník vedou dopravci v účetnictví, protože si dávají najeté km do nákladů a tak by se mohla nějaká suma platit z celkové částky projetých km. Náklady na provozování by byly nulové (resp. sdružené se zpracováním daňové agendy).

+1/−1
22.3.2018 8:58

V72á61c53l48a43v 96P59o73u47s50t77k29a 3540361872

Jak byste donutil například rumunského dopravce, aby zpřístupnil účetnictví našemu MD?

0/0
22.3.2018 9:00

J92i42ř86í 82H75o84v65o17r59k20a 2346317180131

No zase to kouzlo, jak by rázem na jeden kamión bylo tak 10 ujetých km po dálnici ročně :-)

0/0
22.3.2018 9:03

F42r58a43n19t96i65š10e17k 19V65r95á57n92a 5329452613741

Pokud jde o dopravce, kteří nevedou účetnictví v ČR, tak ti by platili za počet hodin, které by jejich vozidla strávila v ČR (taxa by se odvodila z normalizovaných km).

0/0
22.3.2018 9:04

V94á23c57l44a49v 56P27o92u50s17t53k92a 3370181742

A to byste kontroloval jak? Skutečnost že to auto může stát na nakládce X hodin, či dělat v ČR "velkou" přestávku aniž by ujel metr z místa byste řešil jak?

+1/0
22.3.2018 9:08

M51i70c14h90a43l 20T57u69r86e85c32e31k 6853279906421

Pitom by stacilo, aby se platil pausal na vsechny cesty a uz by nikdo nic neobjizdel.

+2/0
22.3.2018 8:51







Najdete na iDNES.cz