Diskuse k článku

Mýtné na silnicích první třídy bude zadarmo, plánuje ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy vymyslelo plán, kterým chce vyhovět kritikům rozšiřování počtu silnic, na nichž se platí mýto. Na úřadu se kvůli plánovanému rozšíření poplatku o zhruba 900 kilometrů silnic první třídy sešly stížnosti zástupců dopravců a vedení krajů a měst. Síť zpoplatněných silnic sice rozšíří, ale za průjezd kamionů žádné poplatky vybírat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a95v75e39l 64C74h75a14m34r86á71d 4597160419575

Zboží se vozí, aby se dostalo z bodu A do bodu B, bez toho to prostě nejde. Veškeré náklady spojené s dopravou uhradíme všichni v obchodě na konečným výrobku. Těžko za nás dopravce uhradí dopravu ze své kapsy. Už teď se jezdí za almužnou a zisky jsou velmi vzácné.

+2/−1
23.3.2018 7:14

D45a77v70i15d 86P65e25c73a 1395774361466

Tak slouží ten systém k regulaci dopravy, nebo k výběru výpalného, nekecáme-makáme Ťoku?

0/0
23.3.2018 6:58

P66e48t38r 28A30n98d88r82ý88s92e66k 9983301796117

Ted to daji gratis, ale technicky to bude pripraveno na vyber, potom casem, kdyz budou chtet vybirat, tak to bude veci jednoho zasedani vlady, ktera o tom rozhodne. Brany jsou podle me stejne nesmysl, lepsi je ten satelitni system, ktery umoznuje minitorovat vsechny silnice v CR. Nasadil bych mytny na vsech silnicvh, nejlevnejsi by bylo na dalnicich a nejdrazsi na okreskach, aby byl tranzit motivovany co nejvice vyuzivat dalnicni sit.

+3/0
22.3.2018 16:45

J55i25ř83í 86H77r74u48b79e10c 7823484482536

Tady je krásně vidět, kdo řídí Ministerstvo dopravy, ne Ťok, ale autodopravci.

+2/0
22.3.2018 16:05

P53e80t12r 98B85á47č38a 8465846585525

Myto se ma vybirat na silnicich kopirujici dalnici, aby vycurani dopravci nenicili cesty a nevyhybali se mytu a ne ze uelaji myto uplne na nesmyslnych trasach, kde dalnice vubec nevede.

Ta MD je vedena naprostymi amatery.

0/−2
22.3.2018 14:14

M38a17r51t73i56n 83V14y16s66k84o23c27i24l 3922488685900

Proc to neudelaji spis opacne? Satelitni system, na dalnici sazba X, na 1. tride 1,5 X, na treti tride 5 X. Hned by bylo vyhodnejsi jet po dalnici, kam tezka doprava patri.

Mimochodem, vtipalci s zeleznici, jak by vam chutnaly rohliky z kombinovane dopravy? :-) me moc, ja rizky rad, na nic jineho, nez na strouhanku by to nebylo dobre. Tj. veskera doprava zbozi ke konzumaci by stejne nadale probihala po silnici. Tranzit to same, zeleznice je na hrane kapacity, z Prahy do Ostravy dostat naklad je (co jsem slysel) okamzikem nalozeni po vykladku 3 dny...no a tak, no.

+5/−1
22.3.2018 12:55

L98i58b27o46r 60Z50a39v44ř22e63l 8989436421712

Už jste někdy viděl někoho převážet kamionem rohlíky??;-O

0/0
27.3.2018 5:57

J18i39ř35í 43J48a67n96o15t53a 2989445423

Pro kamiony mýtné všude, je to hrůza.

+2/−1
22.3.2018 9:53
Foto

P86a67v66e83l 84B91o97r69u55s84í98k 7359904550107

Kocourkov !

+1/0
22.3.2018 9:53

P44a21v71e49l 16N32o52v50o18t83n67ý 7141290332120

Na jednu stranu se mluví o tom jak je potřeba dostat náklad z dálnic na železnici, a na druhou stranu se tady kamionová doprava takhle skrytě dotuje. Kamiony platí směšnou silniční daň (pár tisíc/rok) a teď nově ještě mýto za nula, zatímco na dráze dopravce platí za každý kilometr a tunu.

+5/−3
22.3.2018 9:38
Foto

J53i72ř47í 26D18v51o75ř55á78k 5245509430128

5.let starý tahač plus návěs asi 44 000 Kč. Mýtné minimálně 4.12 Kč/km.EURO VI,EEV. 50% jízdy po dálnici vychází na asi 206 000 Kč.

Na jednu soupravu asi 250 000 Kč/rok.

0/0
22.3.2018 11:45

P62a53v35e18l 57N21o95v69o42t37n93ý 7351630252250

A teď se koukněte kolik platí železniční dopravce.

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

A platí se všude, i na té nejposlednější lokálce, a ne jen na vybraných tratích jako u silniční dopravy.

+4/−1
22.3.2018 11:51

T74o10m 33P93á49l31e82k 1551616539398

....zatím.....

0/0
22.3.2018 9:30

P91e91t44r 25P69a91v81l18a48t55a 7406420957711

Ono je nutné zabránit objíždění dálnic. Je jasné, že se to časen zpoplatní.

0/0
22.3.2018 9:38

Š21v16e82c 40J20a31r81o87s59l40a13v 8247261499625

Směšné. Mýto se má platit časově za používání všech silnic. Efektivní, snadné a levné a navíc se tím zabrání zbytečnému přetěžování silnic nižší třídy. Jenže lidé co o tom rozhodují se rozhodují jen podle toho která lobistická skupina je momentálně presvedcivejsi.

+7/−1
22.3.2018 9:30

P40e70t78e56r 14V80a13ň76u96š21a33n43i80k 4177766296692

co takhle zakazat vstup do mest? A hotovo?

+2/−1
22.3.2018 9:07

P90e97t77r 19P75a71v30l42a18t19a 7146830847651

No, raději zpoplatnit. Ono tam občas potřebujete i něco dovézt, ale měla by být motivace tam nejezdit zbytečně.

+6/0
22.3.2018 9:09

V77á64c68l84a24v 68P63o48u66s40t12k16a 3430971962

Jak to myslíte zbytečně? Vy někam jezdíte zbytečně?

+1/−3
22.3.2018 9:11

P48e16t52r 63P83a53v35l50a83t30a 7936160357701

Zbytečně myslím, když si zkracují cestu, nebo šetří na mýtě přes dálnici.

+4/0
22.3.2018 9:11

P72e92t72e23r 35V67a65ň26u47š90a14n10i37k 4587206786732

tak samozrejme s vyjimkami, cca jako vsechny zakazy

0/0
22.3.2018 9:19

J65a86k43u20b 70R96o40u31s 3813330394272

Jak může být mýtné zadarmo? Co je tohle za blbost? Mýtné se může buď platit nebo neplatit, rozhodně ale nemůže být zdarma.

+8/0
22.3.2018 9:06

J11i93ř73í 56H22o95v66o18r42k29a 2726397810891

Mýtné bude, ale se sazbou 0 Kč/km

0/−5
22.3.2018 9:06

Š14v71e79c 53J97a91r72o51s30l49a48v 8367611319755

To je jednoduché zřizovatel za něj platí uživatel už ne. Je to smutné a jsou to bohužel naše peníze o kterých mluvíme.

0/0
22.3.2018 9:32

P81e14t84r 42K85o29m88á20r35e79k 8455243225641

Hodně diskutujících se správně ptá, proč dávno není zavedený mýtný systém pomocí GPS, tlaky na udržení současného jsou asi silné. Tím, že bude povolen průjezd kamionů na jedničkách bez mýtného dojde k jejich ucpávání a zvýšenému poškozování. Otázkou je, co je v zájmu naší země a občanů. Jestli spousta kamionů ze kterých se vybere mýto a daň za naftu, nebo nezničené funkční dálnice a zdravější prostředí. Kamionová doprava by se měla radikálně omezit ve prospěch železniční i za cenu zvýšených životních nákladů.

+2/−1
22.3.2018 9:03

V33á66c70l80a88v 16P35o58u12s79t41k35a 3370511532

To bohužel nejde.Důvody jsou prosté, ale naprosto zásadní. Jeden z nich je ten, že se na koleje nevejdou. Už teď přesahuje objem přepravovaného zboží v rámci EU kapacity železnice více než desetinásobně. O efektivitě, ceně a rychlosti se snad ani nemá cenu bavit.

+2/0
22.3.2018 9:07

P16e73t68r 14P86a66v47l67a53t49a 7136840817681

Bohuže máte pravdu. Jediné řešení je velkorysé rozšiřování infrastruktury, ale u nás se bohuže stále projektuje po staru. 3 pruhy v jednom sněru by mělo být minimum.

0/0
22.3.2018 9:09

P27e27t55r 58K38o64m26á80r65e80k 8425683555541

Takže místo jednoho souvislého štrůdlu kamionů na dálnici pojedou dva? ;-)

0/−1
22.3.2018 9:22

P82e62t54r 93P61a67v81l72a71t55a 7176770667291

Jiné řešení není.

0/0
22.3.2018 9:25

P13ř36e49m13y50s75l 42H61r23o78m77a22d87a 2894916138331

A co rozšiřovat železnice. 90% toho co dnes používáme je více jak 100 let staré. No a tehdy se ty železnice postavily doslova za pár desítek let!

Přitom údržba silnic pro těžké náklaďáky je mnohem náročnější, než údržba železnice.

0/0
22.3.2018 12:57

J53o96s90e22f 69B85r58o89ž30e11k 7453545832131

Proč někde můžou být třeba 4 pruhy v jednom směru a přitom nákladní auta jen v pravém? Proč by nemohl být zákaz jízdy kamionů v jiném než pravém (ev. stoupacím přidaném) pruhu?

+1/0
22.3.2018 9:39

J31i86ř59í 61H62o53v91o65r14k78a 2506107410241

Co se týká Č(SS)R tak to není pravda. Tady došlo k razantnímu poklesu přepravovaného nákladu po železnici. Čili i bez investic tam je obrovská nevyužitá kapacita. O moderních technologiích co by propustnost navýšily ani nemluvě.

0/0
22.3.2018 9:16

P82e54t92r 82P78a51v82l33a68t37a 7896660627531

Ono by jste musel zavést nějaké unifikované kontejnerové řešení, aby to mělo smysl, a to v celé Evropě najednou. Navíc opravdu není prostor, ani u nás.

0/0
22.3.2018 9:18

J60i55ř41í 26H68o94v74o90r11k40a 2406497790601

U nás jsou nevyužití kapacity obrovské. O tom, že jsme měli navíc raritu, tedy napojení prakticky každého průmyslového areálu (brownfieldu) ani nemluvě, to jsme bohužel zničili a promrhali...

Pravda ale je, že tranzitní doprava se musí řešit společně s okolními státy a tam by kapacita mohla být problém.

0/0
22.3.2018 9:22

V41á85c43l29a85v 26P75o46u55s51t70k15a 3600481622

U nás je kapacita železnice zcela vytížená. V rámci ČR se přepraví 8 x více zboží, než je schopna železnice vůbec pojmout. I kdybyste vyřadil všechny osobní vlaky a po kolejích posílal pouze nákladní, ani tak se vám nepodaří přepravit to, co dnes převezou kamiony.

0/0
22.3.2018 9:28

P89e34t71r 85K39o21m53á32r19e82k 8725283185631

To máte pravdu, žijeme ve spotřební době a je tlak na zvyšování výkonu ekonomiky. Ale další zvyšování intenzity kamionové dopravy opravdu není řešením. Je prostě moc levná a nejsou rozumné alternativy. Je třeba je hledat.

0/0
22.3.2018 9:18

J91i51ř48í 12H13o71v36o50r55k47a 2766377830181

Protože satelitní systém neexistuje. GPS je fajn, jenže bez kontrolních bran je k ničemu...

0/0
22.3.2018 9:07

Z84d74e96n89ě23k 51Z47á49l15i77š 2925314307423

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí,(plně pokryto) která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

V21á20c12l53a56v 38P90o59u28s65t58k45a 3890621832

Jako že bychom do toho tahali ještě operátory?

0/0
22.3.2018 9:37

J25i48ř61í 83H68o23v33o18r75k38a 2936217530121

Nejvíc mě baví, že ještě v roce 2018 si někdo myslí, že existuje nějaký "satelitní systém" místo mýtných bran. ;-D Zřejmě si představuje krabičku, co komunikuje se "satelitem" a hlásí mu polohu kamiónu a tím se sleduje a zpoplatňuje jeho pohyb ;-D

+1/−1
22.3.2018 9:02

P42e34t19r 50P16a18v44l37a74t83a 7376790927241

Stačí krabička s GPS komunikující přes pozemní mobilní síť. Docela jednoduché a levné zařízení.

Do důsledku vzato by stačila i aplikace v mobilu.

+3/0
22.3.2018 9:11

P77e33t64r 16K56o85m31á61r53e69k 8455723965851

Ta krabička to nehlásí satelitu, ale buď přes datovou síť, nebo snímač na dálnici.

Navíc by mohla plnit funkci tachografu, navigace, komunikovat s firmou, zaznamenávat telemetrická data vozu, fungovat jako zabezpečení, komunikovat s okolo jedoucím autem celní správy.... A to vše jen jedno zařízení velikosti mobilu a podobné ceny.

+3/0
22.3.2018 9:11

J92i76ř27í 43H79o16v26o33r34k35a 2496567740801

No právě. Bez systému bran, co to kontrolují, to je bezcenné, stačí to vypnout nebo na to hodit alobal :-) Čili bychom se složitě dostali k tomu, co už máme dnes.

0/0
22.3.2018 9:15

P21e86t98r 41P43a39v92l97a15t39a 7156950257201

Stačí občas nějaká kamera a kontrola policejní hlídkou. Ono se z analýzy dat dá docela dobře odhalit, co se dějě-dělo.

Např. korelací dat mezi loggerem a kamerou na dálnici. Udělá to stroj, a pokud se zjistí podvod, hned se to může vyšetřovat.

0/0
22.3.2018 9:23

Z71d64e80n69ě44k 47Z50á80l16i19š 2455234187603

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí, která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

F98r39a79n17t39i55š79e42k 81V46r40á63n56a 5109782223141

Celý systém mýta je nesmyslný, protože nezanedbatelnou část spolkne provozování a stejně to vše zaplatí koncový spotřebitel Rv

Za mnohem efektivnější bych viděl systém, kdy by dopravce platil podle počtu ujetých kilometrů - stejně si cestovní deník vedou dopravci v účetnictví, protože si dávají najeté km do nákladů a tak by se mohla nějaká suma platit z celkové částky projetých km. Náklady na provozování by byly nulové (resp. sdružené se zpracováním daňové agendy).

+1/−1
22.3.2018 8:58

V73á19c11l22a61v 69P68o85u40s43t70k16a 3920311962

Jak byste donutil například rumunského dopravce, aby zpřístupnil účetnictví našemu MD?

0/0
22.3.2018 9:00

J25i84ř46í 15H98o34v88o84r64k91a 2326977330131

No zase to kouzlo, jak by rázem na jeden kamión bylo tak 10 ujetých km po dálnici ročně :-)

0/0
22.3.2018 9:03

F82r92a80n37t95i40š49e98k 59V86r77á20n48a 5539252463711

Pokud jde o dopravce, kteří nevedou účetnictví v ČR, tak ti by platili za počet hodin, které by jejich vozidla strávila v ČR (taxa by se odvodila z normalizovaných km).

0/0
22.3.2018 9:04

V75á53c19l66a41v 24P41o17u15s49t30k25a 3570691472

A to byste kontroloval jak? Skutečnost že to auto může stát na nakládce X hodin, či dělat v ČR "velkou" přestávku aniž by ujel metr z místa byste řešil jak?

+1/0
22.3.2018 9:08

M26i61c65h94a88l 35T10u77r44e38c18e71k 6783909876851

Pitom by stacilo, aby se platil pausal na vsechny cesty a uz by nikdo nic neobjizdel.

+2/0
22.3.2018 8:51



Najdete na iDNES.cz