Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O víkendu se bude psát historie. Boeing 787 poletí z Londýna do Austrálie

První přímý komerční let mezi Austrálií a Evropou se uskuteční v sobotu na trase Perth - Londýn dlouhé 14 498 kilometrů a potrvá zhruba sedmnáct hodin, v závislosti na síle větru. Ještě v roce 1935 cesta letadlem z Austrálie do Británie zabrala čtyři dny a měla sedm mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z66b87y57n37ě34k 44J76a59n65d50a 7983562185801

Už je ve vzduchu...

https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

+2/0
24.3.2018 17:10

E26v51a 45J19a65n76o12u81š26k51o93v28á 7844618522105

Uprostřed moře nyní...díky za odkaz. Nechtělo se mi to lovit a navíc jsem myslela, že startuje zítra ;-)

0/0
24.3.2018 20:41

M21i85c66h91a40l 18M12i52l40l70e80r 9486722569122

pristalo v 5:05 mistniho casu, 6:05 SELC.

0/0
25.3.2018 7:17

A24n22t96o93n10i16n 76B39l85a27z83e70k 4158422167591

Nadherne letadlo, apecialne ty konce kridel a motory.

0/0
24.3.2018 9:41

P88e26t49r 18K48n92ě77b94o94r62t 3191690

V poho jsem vydržel 12hodin. 17 byl dal taky. Vyplatí se to.

+2/0
23.3.2018 20:48

M48a78r15t86i67n 52J93u44r55e80č73k56a 2463964191331

když se dalo vydržet kdysi v autobuse přes 30 hodin, tak letadlo se také zvládne

+1/0
23.3.2018 21:56

E21v66a 41J18a28n88o35u95š56k85o60v22á 7974448902635

46 hodin Praha-Barcelona při školním zájezdu někdy před dvaceti lety, včetně 8 hodinové přestávky v Ženevě. Bylo to FAKT dlouhý, ale 20 h do Londýna mi nevadilo. Jo to byly časy - letenky byly ještě moc drahý.

0/0
24.3.2018 20:43

A73n11t66o62n11i71n 56B63l69a93z67e18k 4518922707511

Ja vydrzel Trabantem do Bulharska 3 dny! Rodice byli blazni, ale dali jsme to!;-D

+3/0
24.3.2018 9:40

M83a53r83t37i31n 10J50u59r53e18č40k80a 2913814451201

to už mohli rovnou udělat lůžkové letadla jako vlaky :-)

0/0
23.3.2018 20:21

V88l19a81d45o 40K55o32r48m19e77n47d34i 1315260538639

No tak v biznis triede sa bežne spinká v erárnom pyžamku, pekne v oddelenom separé

0/0
23.3.2018 20:34

E25v18a 38J54a60n62o42u72š59k16o19v91á 7414758702875

však v první třídě třeba u Emirates tu postel už skoro máte :D

0/0
24.3.2018 20:44

T57o56m29a41s 20H34a21c37e30k 6444287525627

V dnesni dobe je uz flatbed (sedadlo ktere se slozi do vodorovne dlouhe postele) snad na vsech dalkovych business tridach. V prvni tride jsou uz vychytavnky jako sprchy nebo suites (mate temer uzavreny prostor sami pro sebe, jako mistnost/mistnosti)

+1/0
25.3.2018 3:27

M37i36c63h75a65l 82M52i90l59l35e76r 9186842339462

tech 42 pasazeru v business na lince Qantasu QF 9 / QF 10 do a z Londyna ma sedadlo, ktere se rozlozi horizontalne na postele.

0/0
25.3.2018 6:46

J40i17ř43í 16F59r75o73l96e22c 7535894962107

Tak Perth nebo Melbourne?

+2/0
23.3.2018 19:25

M25i43c88h20a42l 77M81i37l65l19e87r 9446662959922

z Perthu.

Spojeni Melbourne - Londyn je takova lziva pohadka Qantasu, ktera se snazi zakryt fakt, ze cestujicim zacinajicim zamorsky let z Melbourne odebrali prime spojeni na Londyn ( s mezipristanim v Dubaji).Rv;-€

QF 9 / 10 byvalo az do predvcerejska Melbourne - Dubaj - Londyn a zpet v Qantasu A 380.

Pasazeri z Melbourne od vcerejska musi letet nejdriv 4 hodiny domaci linkou do Perthu, kde je prevezou do mezinarodnich prostoru, odkud nastupuji na Dreamliner a 17 hodinovou cestu do Londyna.

Takze prast jako uhod, porad 2 casti cesty, ale horsi pro pasazery, kteri maji konecnou destinaci v kontinentalni Evrope, ne v Londyne a musi de facto z Londyna letet zpet. Napr: Melbourne - Perth - Londyn - Praha/ nebo Amsterdam/ Frankfurt / Rim atd.

Spojeni do Londyna je ted take ve skutecnosti drazsi v radu nekolika stovek AUD oproti predchozimu klasickemu spojeni pres Dubaj.

S manzelkou se chystame v lete do Evropy a kdyz jsme si to probrali, rozhodli letet s Emirates pres Dubaj do Prahy a po dalsich zastvakach v Evrope na zpatecni ceste letet z Londyna pres Dubaj domu.

Samozrejme, ze pasazeri z Melbourne maji take moznost letet do kontinentalni Evropy s jinymi prepravci - Singapore Airlines, Etihad, Thai, Cathay Pacific, Korean atd, takze Qantasu ubydou pasazeri ve prospech jinych aerolinek.

0/0
25.3.2018 7:05

T64o11m48a87s 90R89o37t84t 9465127503

Dneska se z kazde prkotiny dela svetova ba primo historicka udalost... Svet se zblaznil!

0/−2
23.3.2018 19:21

P63e39t51r 31J74a85n51s67a 8438904864965

Lidi jsou nekonalí živočichové. Primitivů, co se chtějí řezat, bude vždycky mnohem víc než těch co vymýšlejí a realizují pokrok a napřiklad takový úžasny let. Demokracie naraží na sve limity. Nikdy neměla být pro primitivy, kterych je víc než těch rozumných.

0/−2
23.3.2018 19:07

J52a54r63o12s51l33a28v 24S18t76u14p57k51a 6517189189424

když jsem posledně chlastal v Perthu tak sem domu nedošel

+1/0
23.3.2018 18:30

T87o58m52á18š 90P24e51t85e43r44a 2111922989623

Extremne narocne pro cestujici i celou posadku. Pri protivetru se cesta protahne na 19-20 hodin v trubce. Nechtel bych to letet ani nahodou.

+1/0
23.3.2018 18:13

J11a76k14u95b 42C37i86h84l61á28ř 1863425854352

Při takto dlouhých letech je používáno více posádek které mají v zadní části letounu odpočinkovou místnost kde se můžou pohodlně vyspat, co se cestujících týče tak dražší třídy jsou už taky na dost pohodlné úrovni aby se to dalo zvládnout. A jestli 17 hodin v jednom letadle nebo 9 hodin v jednom pak 4 hodiny na letišti a dalších 9 v druhém letadle mi ta první varianta přijde pohodlnější. Ale to je pouze můj názor.

+2/−1
23.3.2018 23:29

M93i79c33h76a42l 34M54i42l44l88e60r 9396212269172

minus za pohodlnejsi - mas ale pravdu osobni nazor.

My davame prednost 14 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza, 6 hodin do Prahy. Pripadne je mozne si rozlozit let do Dubaje mezipristanim v Singapore pribl po 7 hodinach, neco pod 2 hodiny protahnout se v Singapore na letisti, dalsich 7 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza a pak 6 hodin do Prahy.

Oproti tomu je altrenativa s Qantasem od nas 4 hodiny domaci linkou do Perthu , 2 hodiny na letisti, 17 hodin Dreamliner do Londyna, 2 hodiny na letisti a pak 2 hodiny z Londyna do Prahy.Rv Nebo jinych destinaci v kontinentalni Evrope.!!

+1/0
25.3.2018 7:11

J87a26k31u18b 24C12i79h47l54á75ř 1803555124962

V tom s vámi souhlasím. Pro nás je to jedno protože stejně se musíme dostat do Londýna a už je tam přestup. Nicméně tady to všichni považují z hlediska, že pro nás je to horší. Nikdo si ale neuvědomuje, že pro lidi z UK to je pak let přímý a v tom případě rychlejší. Já jsem člověk, který se v přestupech vyžívá a čím víc letů tím lépe. Přesto i na sobě cítím jak je dlouhé cestování náročné a proto vím, že přímý let je mnohem pohodlnější a rychlejší. Plus pro vás, protože máte pravdu v tom, že pro nás přibude přestup v Londýně a souhlasím s tvrzením, že 14 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza, 6 hodin do Prahy je pohodlnější než 2 hodiny do Londýna, 2 hodiny přestup a 17 hodin do Perthu.

0/0
27.3.2018 20:56
Foto

T33o30m58a38s 26C91a62b21a33k 8595745174689

Nechci kazit pisalkovi radost, ale byvala přítelkyně letěla v roce 2001 Lauda Air z Vídně do Sydney direct. Nevím, co to bylo za typ letadla, ale rikala, ze nikdy víc. Dobytcak typu charterovych travelaku, kde bylo snad 90% sedacek economy. Litali v tom zejména studenti.

0/−8
23.3.2018 17:52

P42e24t45r 12P25e69t77r 6723112658333

A jak to souvisí s článkem? Jediná společná informace je ta, že let je přímý ale to je opravdu málo.

+1/0
23.3.2018 17:54
Foto

T70o32m24a42s 77C11a60b77a52k 8455205674119

Pokud jste četl ten článek, tak pointa celého vytvoru je v tom, jak už je uvedeno v nadpisu, že se tady prezentuje ten let jako něco historicky prvního, jedinečného.. což já rozporuji.

0/−4
23.3.2018 18:00

P11e93t34r 54P76e92t71r 6433172438463

Ano, článek jsem četl takže netuším, proč jste to "historicky první" ve svém příspěvku prakticky ignoroval a 99% textu věnoval kvalitě cesty, letadla a sedačkám, jak kdyby to bylo gró celého článku. To, že jste u toho myslel na něco jiného jsem (jsme) věštit nemohl.

+2/0
23.3.2018 18:11

O32n19d72ř65e84j 34Z33d31e64r35a66d93i76č30k42a 6314975953648

A já si myslím, že to není pravda. Lauda Air do Sydney létali s B767-3Z9 ER, která měla (a má) dosah okolo 12 tisíc km. Vídeň - Sydney je cca 15 tisíc km, takže.. Myslím že přítelkyně na to mezipřistání k dotankování trochu zapomněla.

+9/0
23.3.2018 18:17

P33a32v56e43l 11Ž30e45r32n94í18č92e88k 9632872766192

No, já vám taky nechci kazit radost, ale asi byste si mohl udělat představu o takové vzdálenosti, o flotile Lauda Air a samozřejmě o té ceně (vzhledem ke zmiňovaným studentům). Letadlo, které by v komerčním letu udělalo 16tis km opravdu není nikde nasazeno a ani nikdy nebylo.

+1/0
23.3.2018 18:08

V68l38a94d92o 27K21o87r13m75e44n10d56i 1335440708739

Hmmm predbehol ste ma...R^

+1/0
23.3.2018 18:15

V47l52a20d23o 75K74o71r44m49e11n37d23i 1705450138159

No ono bolo nasadené , lebo B747-400 absolvoval nonstop trasu Londýn - Sydney...Ale naozaj neviem o tom , že by Lauda air lietal nonstop do Sydney...

0/0
23.3.2018 18:20

P10a21v72e92l 12Ž13e46r21n44í52č67e66k 9302872986602

Ano ve verzi ER to jednou udělali, ale bez nákladu, bez pasažérů, bez bagáže. Každé kilo je znát na nějakém tom kilometru, takže se jim to podařilo, ale komerčně to nelze zvládnout.

+3/0
23.3.2018 18:34

V47l29a51d20o 77K63o43r92m66e59n53d25i 1825730418399

Ani ja Vám nechcem kaziť radosť ,ale Lauda air asi nonstop do Sydney z Viedne nelietal....a naozaj už nie v r. 2001....

+1/0
23.3.2018 18:14

J40a93n 56M22a70z77ů70r43e15k 2978784328175

To létalo s mezipřistáním v Kuala lumpur

0/0
23.3.2018 19:37

V14o24j60t12ě76c75h 51B92u91d36i46n76s78k35ý 4512599319374

Že se mýlíte už vám vysvětlili dříve, ale když používáta tu anglickou terminologii, tak byste měl vědět, že direct znamená přímý let, tedy let pod stejným číslem, mnohdy stejným letadlem, někdo dokonce ani to není pravidlem. Let bez mezipřistání je nonstop.

+2/0
23.3.2018 21:45

A69n21t37o35n35i41n 85B88l68a57z17e15k 4788832217851

Tomasi...never pritelkyni! Jestli ti lze o tomhle, bude ti lhat i v jinych vecech.:-)

+3/0
24.3.2018 9:44

P61a45v91e22l 15Ž97e89r46n47í67č20e44k 9912512286832

Pane redaktore, prosím vás, hlavní město Nového Zélandu není Auckland, jak se mylně domníváte, ale Wellington. Čili nejdelší let v současné době není mez hlavními městy N.Z a Kataru, ale mezi Aucklandem a hlavním městem Kataru (Dauhá)

+13/0
23.3.2018 17:46

J83i70ř19í 21N78o78s88e29k 7256872165924

technologicky to asi nejlepší letadlo dneška...i zítřka...každý detail dokonalý

+4/0
23.3.2018 17:45

M84i86r57o61s65l91a73v 16K66o18n31e70c30n90y 2869671306518

Ani za nic bych neletěl. Jedině s přestupy. 17 hodin někde zavřený bez hnutí, to musí být strašný!

+6/0
23.3.2018 17:25

J96i27ř39í 32B31r18e74z98o17l82u55b71s96k27ý 7917969600602

Jako v economy asi žádná hitpárada, ale to asi není nikdy, když člověk letí přes půl světa. Ale v byznysu, proč ne? Pár hodin člověk prospí, do toho několik jídel, několik filmů, další spánek a jste tam. S přestupama budete v letadle stejně ještě víc hodin a zbytek budete stát/sedět na letišti.

+6/0
23.3.2018 17:41

R19o57m78a98n 76S22t27o74n48e47k 1899863909311

jídlo i filmy mate i v economy, jedině s tím místem na nohy to je nic moc i když u tohohle spoje tvrdí že snížili počet sedaček :-)

0/0
23.3.2018 17:46

J98i73ř90í 87B62r61e65z49o86l65u84b90s59k94ý 7217149770322

To nemůžete srovnávat. Jinak sedačky se sice uberou, ale tak, že se vyhodí přední řady eco a místo nich se dají sedačky byznysu. Takže v eco máte místa pořád stejně. Jenom je tam místo každých deseti eco (střílím od boku) jeden byznys.

0/0
23.3.2018 17:52

P40a36t57r72i72k 96Z49a27b15r55a69n36s19k30y 1901349725323

ja prospim z 11 hodinovyho letu 5,6 hodin i v economy.Dvakrat, trikrat se projdu, postojim chvilku v kuchynce.Porad lepsi nez dva prestupy ten 17 hodinovy let.Jeden, rekneme 3h, budiz..

+1/0
23.3.2018 19:17
Foto

O36n13d43r97e93j 69B69o22c24e85k 1610315634438

Letos bude asi více ultra dálkových letů http://happyfly.cz/rok-2018-prinese-hned-nekolik-ultra-dalkovych-letu/

0/0
23.3.2018 17:24

T69o66m56á63š 72C35h10r92a47s45t55n19ý 2781604561643

Sestreli ho Rusove, nesestreli...?

0/−1
23.3.2018 17:21

Z98d35e31n87ě77k 73H88r42u41b87ý 5125608821636

Jsem rád, že nejsem jediný de Bill co ani na pět přečtení nepochopil, jak to autor myslel s tou cílovou destinací a děkuji diskutérům za vyjasnění.

0/0
23.3.2018 17:15

Z65d83e91n35ě66k 51H73r37u61b46ý 5325428651976

V příštím životě chci být redaktor idnes... ;-)

+1/0
23.3.2018 17:16
Foto

M51i84r89o19s64l59a85v 36S98t74e65i94n77e23r 4310842330496

Lufthansa létala 1986 z Framkfurtu do Bombaje za 7 hod. nonstop. To je asi tak půl cesty do Austrálie. Ekonomicky by asi takové mezipřistání bylo výhodnější, politicky ale asi nonstop vypadá výhodněji.

+3/−1
23.3.2018 17:05

V20o82j79t71ě26c53h 93B15u89d71i72n84s65k44ý 4182909899564

Nevím, co jste chtěl tímto výkřikem sdělit, ale z Evropy do Austrálie se začalo létat s jedním mezipřistáním v 80 letech a je to doposud standard. Jestli bude větší zájem o lety bez přestupu ukáže čas.

+1/0
23.3.2018 21:41

P96e91t94r 32H77a38r83i26p68r70a72s59a15d 76H22a81j32i81č 5271786673450

Je to ekonomický, ale i psychogický nesmysl. Strávit v letadle 18 hodin je dost strašná představa. Mě stačilo 8 hodin do Diií. A pak, to letadlo bude při vzletu hodně přetížené a bude muset vozit obrovskou zásobu navíc. S mezipřistáním a s odpočinkem 2-4h by mi to dávalo větší smysl. Posádka se stejně musí měnit (nemůže to řídi celé 18 hodin, to je to myslím i proti předpisům) a při mezipřistání by se dotankovalo.

+1/−4
23.3.2018 17:03

V24l59a68d24o 62K24o19r31m85e86n32d74i 1865410548869

No to je jasné , že posádka sa strieda. A to striedanie je možné aj počas letu, pretože bežne sú na dlhšie lety nasadzované 2 posádky. V lietadle majú odpočinkové koje , kde si môžu pohodlne oddýchnuť...

+5/0
23.3.2018 17:06







Najdete na iDNES.cz