Diskuse k článku

O víkendu se bude psát historie. Boeing 787 poletí z Londýna do Austrálie

První přímý komerční let mezi Austrálií a Evropou se uskuteční v sobotu na trase Perth - Londýn dlouhé 14 498 kilometrů a potrvá zhruba sedmnáct hodin, v závislosti na síle větru. Ještě v roce 1935 cesta letadlem z Austrálie do Británie zabrala čtyři dny a měla sedm mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z28b76y40n87ě77k 95J94a22n16d90a 7393352175581

Už je ve vzduchu...

https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

+2/0
24.3.2018 17:10

E22v11a 14J49a32n36o94u47š96k48o30v45á 7484268102475

Uprostřed moře nyní...díky za odkaz. Nechtělo se mi to lovit a navíc jsem myslela, že startuje zítra ;-)

0/0
24.3.2018 20:41

M43i77c33h94a34l 65M57i33l80l10e48r 9716562639142

pristalo v 5:05 mistniho casu, 6:05 SELC.

0/0
25.3.2018 7:17

A36n75t77o12n62i27n 31B90l50a74z78e54k 4138912397971

Nadherne letadlo, apecialne ty konce kridel a motory.

0/0
24.3.2018 9:41

P55e91t70r 52K23n34ě69b24o43r76t 3191240

V poho jsem vydržel 12hodin. 17 byl dal taky. Vyplatí se to.

+2/0
23.3.2018 20:48

M65a78r71t65i96n 10J57u88r84e21č72k71a 2653754701771

když se dalo vydržet kdysi v autobuse přes 30 hodin, tak letadlo se také zvládne

+1/0
23.3.2018 21:56

E13v74a 16J58a12n54o44u79š26k64o58v44á 7154348882375

46 hodin Praha-Barcelona při školním zájezdu někdy před dvaceti lety, včetně 8 hodinové přestávky v Ženevě. Bylo to FAKT dlouhý, ale 20 h do Londýna mi nevadilo. Jo to byly časy - letenky byly ještě moc drahý.

0/0
24.3.2018 20:43

A57n16t56o72n65i63n 87B34l30a72z11e54k 4448802667111

Ja vydrzel Trabantem do Bulharska 3 dny! Rodice byli blazni, ale dali jsme to!;-D

+3/0
24.3.2018 9:40

M60a96r58t67i16n 41J20u89r71e23č63k51a 2643764711291

to už mohli rovnou udělat lůžkové letadla jako vlaky :-)

0/0
23.3.2018 20:21

V62l38a66d40o 86K42o29r95m28e42n91d47i 1655190598529

No tak v biznis triede sa bežne spinká v erárnom pyžamku, pekne v oddelenom separé

0/0
23.3.2018 20:34

E62v13a 10J33a66n87o76u59š57k87o66v34á 7524978622175

však v první třídě třeba u Emirates tu postel už skoro máte :D

0/0
24.3.2018 20:44

T19o59m89a66s 19H47a47c32e39k 6284807725217

V dnesni dobe je uz flatbed (sedadlo ktere se slozi do vodorovne dlouhe postele) snad na vsech dalkovych business tridach. V prvni tride jsou uz vychytavnky jako sprchy nebo suites (mate temer uzavreny prostor sami pro sebe, jako mistnost/mistnosti)

+1/0
25.3.2018 3:27

M23i71c38h30a25l 84M54i27l28l65e59r 9386432729972

tech 42 pasazeru v business na lince Qantasu QF 9 / QF 10 do a z Londyna ma sedadlo, ktere se rozlozi horizontalne na postele.

0/0
25.3.2018 6:46

J65i69ř48í 39F75r67o93l67e56c 7525424132237

Tak Perth nebo Melbourne?

+2/0
23.3.2018 19:25

M42i23c29h49a54l 30M39i17l93l23e39r 9356342859932

z Perthu.

Spojeni Melbourne - Londyn je takova lziva pohadka Qantasu, ktera se snazi zakryt fakt, ze cestujicim zacinajicim zamorsky let z Melbourne odebrali prime spojeni na Londyn ( s mezipristanim v Dubaji).Rv;-€

QF 9 / 10 byvalo az do predvcerejska Melbourne - Dubaj - Londyn a zpet v Qantasu A 380.

Pasazeri z Melbourne od vcerejska musi letet nejdriv 4 hodiny domaci linkou do Perthu, kde je prevezou do mezinarodnich prostoru, odkud nastupuji na Dreamliner a 17 hodinovou cestu do Londyna.

Takze prast jako uhod, porad 2 casti cesty, ale horsi pro pasazery, kteri maji konecnou destinaci v kontinentalni Evrope, ne v Londyne a musi de facto z Londyna letet zpet. Napr: Melbourne - Perth - Londyn - Praha/ nebo Amsterdam/ Frankfurt / Rim atd.

Spojeni do Londyna je ted take ve skutecnosti drazsi v radu nekolika stovek AUD oproti predchozimu klasickemu spojeni pres Dubaj.

S manzelkou se chystame v lete do Evropy a kdyz jsme si to probrali, rozhodli letet s Emirates pres Dubaj do Prahy a po dalsich zastvakach v Evrope na zpatecni ceste letet z Londyna pres Dubaj domu.

Samozrejme, ze pasazeri z Melbourne maji take moznost letet do kontinentalni Evropy s jinymi prepravci - Singapore Airlines, Etihad, Thai, Cathay Pacific, Korean atd, takze Qantasu ubydou pasazeri ve prospech jinych aerolinek.

0/0
25.3.2018 7:05

T73o44m48a89s 80R87o92t95t 9545817173

Dneska se z kazde prkotiny dela svetova ba primo historicka udalost... Svet se zblaznil!

0/−2
23.3.2018 19:21

P50e74t42r 62J62a30n27s97a 8748844624455

Lidi jsou nekonalí živočichové. Primitivů, co se chtějí řezat, bude vždycky mnohem víc než těch co vymýšlejí a realizují pokrok a napřiklad takový úžasny let. Demokracie naraží na sve limity. Nikdy neměla být pro primitivy, kterych je víc než těch rozumných.

0/−2
23.3.2018 19:07

J94a29r52o58s21l49a19v 31S81t54u64p42k32a 6657489399774

když jsem posledně chlastal v Perthu tak sem domu nedošel

+1/0
23.3.2018 18:30

T92o33m48á60š 60P33e83t34e86r71a 2631912719333

Extremne narocne pro cestujici i celou posadku. Pri protivetru se cesta protahne na 19-20 hodin v trubce. Nechtel bych to letet ani nahodou.

+1/0
23.3.2018 18:13

J73a55k46u73b 15C27i51h96l76á12ř 1323945114642

Při takto dlouhých letech je používáno více posádek které mají v zadní části letounu odpočinkovou místnost kde se můžou pohodlně vyspat, co se cestujících týče tak dražší třídy jsou už taky na dost pohodlné úrovni aby se to dalo zvládnout. A jestli 17 hodin v jednom letadle nebo 9 hodin v jednom pak 4 hodiny na letišti a dalších 9 v druhém letadle mi ta první varianta přijde pohodlnější. Ale to je pouze můj názor.

+2/−1
23.3.2018 23:29

M20i79c17h64a83l 75M18i46l32l66e12r 9956142969592

minus za pohodlnejsi - mas ale pravdu osobni nazor.

My davame prednost 14 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza, 6 hodin do Prahy. Pripadne je mozne si rozlozit let do Dubaje mezipristanim v Singapore pribl po 7 hodinach, neco pod 2 hodiny protahnout se v Singapore na letisti, dalsich 7 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza a pak 6 hodin do Prahy.

Oproti tomu je altrenativa s Qantasem od nas 4 hodiny domaci linkou do Perthu , 2 hodiny na letisti, 17 hodin Dreamliner do Londyna, 2 hodiny na letisti a pak 2 hodiny z Londyna do Prahy.Rv Nebo jinych destinaci v kontinentalni Evrope.!!

+1/0
25.3.2018 7:11

J25a35k96u94b 81C10i50h59l42á73ř 1823415284282

V tom s vámi souhlasím. Pro nás je to jedno protože stejně se musíme dostat do Londýna a už je tam přestup. Nicméně tady to všichni považují z hlediska, že pro nás je to horší. Nikdo si ale neuvědomuje, že pro lidi z UK to je pak let přímý a v tom případě rychlejší. Já jsem člověk, který se v přestupech vyžívá a čím víc letů tím lépe. Přesto i na sobě cítím jak je dlouhé cestování náročné a proto vím, že přímý let je mnohem pohodlnější a rychlejší. Plus pro vás, protože máte pravdu v tom, že pro nás přibude přestup v Londýně a souhlasím s tvrzením, že 14 hodin do Dubaje, 4 hodiny pauza, 6 hodin do Prahy je pohodlnější než 2 hodiny do Londýna, 2 hodiny přestup a 17 hodin do Perthu.

0/0
27.3.2018 20:56
Foto

T30o18m62a56s 81C11a90b69a98k 8805905254199

Nechci kazit pisalkovi radost, ale byvala přítelkyně letěla v roce 2001 Lauda Air z Vídně do Sydney direct. Nevím, co to bylo za typ letadla, ale rikala, ze nikdy víc. Dobytcak typu charterovych travelaku, kde bylo snad 90% sedacek economy. Litali v tom zejména studenti.

0/−8
23.3.2018 17:52

P71e69t65r 67P94e84t94r 6803962348443

A jak to souvisí s článkem? Jediná společná informace je ta, že let je přímý ale to je opravdu málo.

+1/0
23.3.2018 17:54
Foto

T85o38m23a84s 34C63a43b25a74k 8725495354829

Pokud jste četl ten článek, tak pointa celého vytvoru je v tom, jak už je uvedeno v nadpisu, že se tady prezentuje ten let jako něco historicky prvního, jedinečného.. což já rozporuji.

0/−4
23.3.2018 18:00

P76e82t88r 95P68e53t94r 6133222118683

Ano, článek jsem četl takže netuším, proč jste to "historicky první" ve svém příspěvku prakticky ignoroval a 99% textu věnoval kvalitě cesty, letadla a sedačkám, jak kdyby to bylo gró celého článku. To, že jste u toho myslel na něco jiného jsem (jsme) věštit nemohl.

+2/0
23.3.2018 18:11

O68n26d63ř21e70j 62Z59d35e33r67a75d83i75č55k83a 6694665153898

A já si myslím, že to není pravda. Lauda Air do Sydney létali s B767-3Z9 ER, která měla (a má) dosah okolo 12 tisíc km. Vídeň - Sydney je cca 15 tisíc km, takže.. Myslím že přítelkyně na to mezipřistání k dotankování trochu zapomněla.

+9/0
23.3.2018 18:17

P55a37v54e89l 94Ž54e59r21n13í24č45e47k 9272842286812

No, já vám taky nechci kazit radost, ale asi byste si mohl udělat představu o takové vzdálenosti, o flotile Lauda Air a samozřejmě o té ceně (vzhledem ke zmiňovaným studentům). Letadlo, které by v komerčním letu udělalo 16tis km opravdu není nikde nasazeno a ani nikdy nebylo.

+1/0
23.3.2018 18:08

V74l55a57d18o 37K63o30r27m56e64n38d91i 1685280578389

Hmmm predbehol ste ma...R^

+1/0
23.3.2018 18:15

V40l11a63d36o 18K83o26r71m64e79n73d55i 1715680408179

No ono bolo nasadené , lebo B747-400 absolvoval nonstop trasu Londýn - Sydney...Ale naozaj neviem o tom , že by Lauda air lietal nonstop do Sydney...

0/0
23.3.2018 18:20

P65a83v48e33l 77Ž92e61r97n41í85č26e95k 9902852666792

Ano ve verzi ER to jednou udělali, ale bez nákladu, bez pasažérů, bez bagáže. Každé kilo je znát na nějakém tom kilometru, takže se jim to podařilo, ale komerčně to nelze zvládnout.

+3/0
23.3.2018 18:34

V19l34a26d98o 33K83o31r72m91e31n10d53i 1465580618759

Ani ja Vám nechcem kaziť radosť ,ale Lauda air asi nonstop do Sydney z Viedne nelietal....a naozaj už nie v r. 2001....

+1/0
23.3.2018 18:14

J90a82n 29M10a87z50ů71r55e61k 2408584258315

To létalo s mezipřistáním v Kuala lumpur

0/0
23.3.2018 19:37

V28o39j77t63ě77c63h 85B11u59d96i41n67s48k98ý 4932709889164

Že se mýlíte už vám vysvětlili dříve, ale když používáta tu anglickou terminologii, tak byste měl vědět, že direct znamená přímý let, tedy let pod stejným číslem, mnohdy stejným letadlem, někdo dokonce ani to není pravidlem. Let bez mezipřistání je nonstop.

+2/0
23.3.2018 21:45

A20n85t72o58n42i33n 90B88l36a14z26e21k 4828212747211

Tomasi...never pritelkyni! Jestli ti lze o tomhle, bude ti lhat i v jinych vecech.:-)

+3/0
24.3.2018 9:44

P61a72v84e32l 28Ž28e83r22n23í28č42e97k 9372522406862

Pane redaktore, prosím vás, hlavní město Nového Zélandu není Auckland, jak se mylně domníváte, ale Wellington. Čili nejdelší let v současné době není mez hlavními městy N.Z a Kataru, ale mezi Aucklandem a hlavním městem Kataru (Dauhá)

+13/0
23.3.2018 17:46

J23i40ř63í 53N42o21s29e90k 7896282315624

technologicky to asi nejlepší letadlo dneška...i zítřka...každý detail dokonalý

+4/0
23.3.2018 17:45

M20i70r70o36s51l36a26v 81K95o76n54e46c11n49y 2409231486778

Ani za nic bych neletěl. Jedině s přestupy. 17 hodin někde zavřený bez hnutí, to musí být strašný!

+6/0
23.3.2018 17:25

J75i17ř71í 27B83r40e80z86o97l30u18b40s89k16ý 7987919310932

Jako v economy asi žádná hitpárada, ale to asi není nikdy, když člověk letí přes půl světa. Ale v byznysu, proč ne? Pár hodin člověk prospí, do toho několik jídel, několik filmů, další spánek a jste tam. S přestupama budete v letadle stejně ještě víc hodin a zbytek budete stát/sedět na letišti.

+6/0
23.3.2018 17:41

R96o79m86a66n 80S13t45o85n24e81k 1569643669811

jídlo i filmy mate i v economy, jedině s tím místem na nohy to je nic moc i když u tohohle spoje tvrdí že snížili počet sedaček :-)

0/0
23.3.2018 17:46

J89i50ř87í 17B23r42e93z62o64l33u52b84s10k18ý 7787339370692

To nemůžete srovnávat. Jinak sedačky se sice uberou, ale tak, že se vyhodí přední řady eco a místo nich se dají sedačky byznysu. Takže v eco máte místa pořád stejně. Jenom je tam místo každých deseti eco (střílím od boku) jeden byznys.

0/0
23.3.2018 17:52

P59a33t24r56i55k 80Z20a90b40r26a58n76s51k22y 1151369835343

ja prospim z 11 hodinovyho letu 5,6 hodin i v economy.Dvakrat, trikrat se projdu, postojim chvilku v kuchynce.Porad lepsi nez dva prestupy ten 17 hodinovy let.Jeden, rekneme 3h, budiz..

+1/0
23.3.2018 19:17
Foto

O49n27d12r80e16j 88B65o53c71e27k 1480215424388

Letos bude asi více ultra dálkových letů http://happyfly.cz/rok-2018-prinese-hned-nekolik-ultra-dalkovych-letu/

0/0
23.3.2018 17:24

T80o47m84á42š 53C29h89r63a92s66t86n23ý 2521724921363

Sestreli ho Rusove, nesestreli...?

0/−1
23.3.2018 17:21

Z35d33e66n66ě27k 11H85r34u83b95ý 5535738741316

Jsem rád, že nejsem jediný de Bill co ani na pět přečtení nepochopil, jak to autor myslel s tou cílovou destinací a děkuji diskutérům za vyjasnění.

0/0
23.3.2018 17:15

Z35d86e53n41ě38k 40H79r76u54b45ý 5495168721816

V příštím životě chci být redaktor idnes... ;-)

+1/0
23.3.2018 17:16
Foto

M95i97r66o58s74l74a28v 15S13t57e80i28n25e51r 4430652790956

Lufthansa létala 1986 z Framkfurtu do Bombaje za 7 hod. nonstop. To je asi tak půl cesty do Austrálie. Ekonomicky by asi takové mezipřistání bylo výhodnější, politicky ale asi nonstop vypadá výhodněji.

+3/−1
23.3.2018 17:05

V22o22j47t31ě46c16h 81B93u93d36i86n50s56k49ý 4842779339704

Nevím, co jste chtěl tímto výkřikem sdělit, ale z Evropy do Austrálie se začalo létat s jedním mezipřistáním v 80 letech a je to doposud standard. Jestli bude větší zájem o lety bez přestupu ukáže čas.

+1/0
23.3.2018 21:41

P82e32t35r 36H29a94r66i62p22r73a72s96a64d 31H90a30j48i34č 5701986853530

Je to ekonomický, ale i psychogický nesmysl. Strávit v letadle 18 hodin je dost strašná představa. Mě stačilo 8 hodin do Diií. A pak, to letadlo bude při vzletu hodně přetížené a bude muset vozit obrovskou zásobu navíc. S mezipřistáním a s odpočinkem 2-4h by mi to dávalo větší smysl. Posádka se stejně musí měnit (nemůže to řídi celé 18 hodin, to je to myslím i proti předpisům) a při mezipřistání by se dotankovalo.

+1/−4
23.3.2018 17:03

V20l53a37d21o 32K18o62r54m40e73n94d92i 1795120728509

No to je jasné , že posádka sa strieda. A to striedanie je možné aj počas letu, pretože bežne sú na dlhšie lety nasadzované 2 posádky. V lietadle majú odpočinkové koje , kde si môžu pohodlne oddýchnuť...

+5/0
23.3.2018 17:06



Najdete na iDNES.cz