Diskuse k článku

Vznikají nové tramvaje pro Ostravu, nejdříve budou vozit pytle s pískem

Ostrava se těší na čtyřicet klimatizovaných tramvají od švýcarské firmy Stadler. Půjde o premiérovou zahraniční dodávku do České republiky. První prototyp z miliardové zakázky je téměř hotový, na koleje vyjede v květnu. Ale zatím bez lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73u16c47i88a72n 81P72a25p75a13z58i86a78n 5404967931415

Škoda, že jsme si to nevyroblli v Česku, bylo by to jistě více tradiční. Praha má klimatizované tramvaje již dávno a jsou českým výrobkem. Zbytečně vyhozená miliarda devizových prostředků, kromě toho mohlo mít práci lidé od nás. Také zisk mohl zůstav doma v republice.

0/0
24.4.2018 23:09

T52o27m24á19š 96S38e97d83l21á22k 3738521942607

Prosím Vás, opravte mě, jestli se mýlím. Někde jsem četl, že jedna pražská tramvaj For City vyšla na 200 miliónů Kč. Někdo zase napsal, že to není pravda a že na 70 miliónů Kč. Ze starších zpráv jsem však vyčetl, že Praha nakoupila 250 tramvají For City za 50 miliard. Ví někdo, kde je pravda. Tady píšou, že Ostrava bude mít tramvaje za 27,2 miliónů Kč za kus.

0/0
27.3.2018 8:00

M34a94r40t35i56n 15O73š89m70e12r12a 6344256940460

Mě se líbí jak to bude odhazovat ty chodce, to je dobrá funkce. A až 80 km/h z toho dělá takovou "sportovní tramvaj", chybí ale spoiler a litá kola...

0/0
26.3.2018 17:40

V76l29a60s93t37i35m92i62l 19K42o18c52u57r30e64k 4576163780744

gratuluji Ostravanům, klimatizace je důležitá, už i proto, že Ostrava má dlouhé tramvajové linky, a počasí se otepluje. Tramvaje jsou krásné a Stadler je firma, která ví co dělá (ke kritice ergonomie). Není třeba mít strach. Tak 80 km v hodině ano, ale to předpokládá hlavně aby koleje byly všude v pořádku. Takže nebude to zkouška tramvají ale kolejiště.

0/0
26.3.2018 12:09

R59o12b66e27r32t 51H46o90m91o28l78k70a 4813918190312

A téhle věci si důchodce nesedne

Max na zem

+1/−2
25.3.2018 21:11

J50a71n 50V69a45l38o58u63c15h 6942217468640

Ale sedne, ono je to totiž z výrobní fabriky, takže všechny sedačky ještě nejsou namontovány.

Nicméně - bé, všechno špatně:

1/ DPO nakupoval nové vozy i v novém tisíciletí, a to Tria

2/ dumpingové ceny? Možná se to zdá z pohledu ostatních nákupů na trhu s politicky zadrápkovaným "rodinným stříbrem" jménem Škodivka. I ta, pokud musí v zahraničí soutěžit bez politické tlačenky, prodává srovnatelné vozy o 20% levněji než v ČR. Právě ostravské Stadlery jsou první tramvaje, kde se podařilo Škodivku obejít (a cena je mj. dána i roszahem zakázky - při 40 kusech už to vychází na kus levněji, než obvyklé "nákupy" po 2 vozech ročně).

+2/0
26.3.2018 7:45

R77o48b91e90r17t 52H88o55m64o13l87k58a 4593428590522

No snad to bude lepší než Polský Solaris

+4/−1
25.3.2018 21:09

L24u84k11á20š 39M71u39r36i 3177911672919

Jsem zvědav, kdo vyhraje soutěž "Sestřel novou tramvaj" ;-D;-D;-D Staré tramvaje se sestřelují v Ostravě pravidelně -viz. facebook.;-)

+2/−1
25.3.2018 17:54

V45a75c60l11a76v 54B63u68r24e64š 3863808722669

Vypadají pěkně, bude sranda pozorovat u Kauflandu golfisty jak se stěma těžkýma tašama drapou na ty vyvýšené sedačky, asi tak jako dneska v elefku z nízkopodlažní časti nahoru. bo proč zůstat dole, když se z posledních sil můžu drápat nahoru:-):-)

+4/−1
25.3.2018 15:46

T72o32m57á77š 38S85e69d17l50á91k 3328871142447

V Ostravě neznám Kaufland, který by byl hned těsně vedle zastávky. Takže ten, kdo s těžkými taškami dojde na zastávku, tohle řešit nebude.

0/0
25.3.2018 16:07

R88o49m75a31n 50P77o26l91á73č60e50k 5676749665

Tohle je oblíbená "nadávka", ale třeba manželka si u SORu NB12 měla sedačku "pod zadek" a byla nadšená, že se nemusí zvedat z nízké podlahy a bylo to pro ní naprosto ideální.

0/0
25.3.2018 16:15

T16o48m34á10š 43S83e18d69l22á52k 3158851292787

Maximální rychlost je 80 km/h. Tak že to bude raketa mezi tramvajemi, co jezdí v Česku.

+2/0
25.3.2018 15:13

J13a37k52u97b 26K77n98e17c24h94t58o84v61s37k43ý 3180126161442

Vždyt tuto rychlost staré tramvaje jezdí. Viz trat nová vodárna-svinov mosty

+3/0
25.3.2018 15:23

T90o90m57á27š 70S47e46d69l31á42k 3378961502447

To asi těžko. Protože T3 může jet maximálně 60km/h. Vario 65 km/h. a Inekon maximálně 70 km/h. To jsou podstatě všechny typy tramvají, které dnes jezdí v Ostravě.;-)

+2/0
25.3.2018 15:45

T41o83m14á48š 96S61e88d47l36á44k 3958561442667

Jo, ještě jsem zapomněl na T6 a T8. Tam to není lepší. U těch je maximální 65 km/h.

0/0
25.3.2018 15:59

V40l69a14s38t20i36m43i26l 74K93o43c94u20r42e17k 4256653760874

Z kopce může jet každá tramvaj 80 i mnohem více ;-D;-D;-D

0/0
29.3.2018 23:44

R47o25m67a21n 74P73o19l93á56č58e72k 5236319495

Protože u T3 už nikdo nebude řešit schvalování rychlosti a v roce 1960 to stačilo..., ale výkon na těch 70 má naprosto v klidu...

Třeba v KT8 jsem fyzicky jel 90 km/h;-D

0/0
25.3.2018 16:21

M83a80r83e16k 91K10l92u98f74a 3538434434686

V KT8D5 se dalo jet ještě rychleji, osobně znám člověka, který to dokázal. Ale bylo to fakt o hubu a bez uzavřené tratě je to už nezopakovatelné.

0/0
25.3.2018 18:54

M51a61r13e19k 69K11l23u49f56a 3968624884716

Tramvaj T3 mohla jet mnohem daleko rychleji, hodně přes 80 km/h, osobně to mohu potvrdit.

+1/0
25.3.2018 18:57

T43o47m95á11š 17S82e67d31l10á48k 3608651922627

To ano, ale jedná se o povolené maximální rychlosti a to platí i pro tramvaj od Stadleru. Nepochybuji o tom, že nárust maximální dosažitelné rychlosti bude odpovídat tomu, o kolik je vyšší maximální povolená rychlost.

0/0
26.3.2018 1:33

J66a97n 41B85l36a68n81a 3186105564

Proč se nekoupí tramvaje od domácího výrobce společnost Škoda Transportation , která vyváží tramvaje do dalších zemí?

0/0
25.3.2018 13:23

R83o28m79a86n 79P42o28l80á95č32e98k 5796599275

Protože plzenská Škoda nevyrábí tramvaje 20m. Přihlásilo se EVO2 z TWT, ale to nevyhrálo.

+1/0
25.3.2018 13:24

M56a79r54t95i17n 23K16u18ř62í28t54k27a 6557586128325

Až na to, že TWT je z větší části vlastní též Schadewerk Pilsen.

+1/0
25.3.2018 14:01

T78o80m80á97š 69S30e55d97l49á91k 3488131812737

Jsou pomalé. Ty Ostravské budou moci jezdit rychleji. Jsem zvědav na odpružení a hlučnost.

0/0
25.3.2018 13:50

J81a78n 27V97á67c55l72a58v19í29k 3952656711109

Podobně jako v zahraničí nekupují jen od domácích výrobců ale i od Škody, tak u nás nekupujeme jen od Škody, ale i od zahraničních výrobců.

+1/0
25.3.2018 14:48

R41o83m34a15n 73S87t69o79n35e41k 1719973769321

protože Ostrava nechce řešit dalších 5 let reklamace :-)

+5/0
25.3.2018 16:49

M27a36r42e18k 48K41l71u55f77a 3638194984496

Mimo jiné proto, že třeba mají rozum a vědí, že by si s nimi nadělali víc škody než užitku. Kdybych o tom měl rozhodovat já, nechtěl bych ty vozy ani zadarmo.

+1/0
25.3.2018 18:46

J15a98r11o80m70í62r 98V35í89t 2814281161265

Takže už ani tramvaje nedokážeme vyrobit. Nebo nesmíme?

+2/−18
25.3.2018 13:11

R11o80m47a43n 72P61o81l84á88č38e93k 5646929735

Zkuste aspon použít google a neztrapnovat se ;-).

+3/−1
25.3.2018 13:16

O32n19d65ř97e72j 64R48ů37ž18i78č63k18a 3871777812225

Řešení interiéru smutné.

+1/−1
25.3.2018 12:46

M37i40l36a76n 77V72o30l87e80k 5909913336139

Můžete nadávat komunistům, ale jestli existuje posmrtný život, tak bych se vůbec nedivil, kdyby se tam Ringhoffer spojil s komunisty a dali do huby těm českým polistopadovým privatizátorům.

+3/−15
25.3.2018 12:35

M27i63l47a97n 10V26o49l10e53k 5349513326379

Můžete mínusovat, jak chcete, ale kdo zlikvidoval ČKD Tatra, tím stejně nezměníte.

+3/0
25.3.2018 12:48

R58o37m76a73n 88S26t45o61n30e24k 1109843859531

většinu podniku zničili komunisti viz. třeba škoda auto

+3/−2
25.3.2018 12:50

M36i53l70a41n 38V71o58l45e58k 5759363956849

Z Tatry udělali komunisti největší fabriku na tramvaje na světě. Můžete sice argumentovat, že nebyla technologicky na špici, ale ještě dnes se s jejími výrobky obchoduje. Zkuste někomu odprodat pražské 14T ze Škodovky...

+4/−4
25.3.2018 13:09

R57o18m19a75n 88P78o77l55á79č86e37k 5666509115

To je stejná myšlenka jako, že se v JAR vyráběl ještě před pár lety Golf I a nebo v Brazilii Transporter T2...

Jediná země, kde Tatra nepřežila údržbu byla Káhira, ale to byl extrém... Jinak to opraví kdokoli kladivem a šroubovákem...

+2/0
25.3.2018 13:18

J75a67n 35V69a33l20o10u14c48h 6322207508460

Ano, ale aby zajistili sovětský trh, šel vývoj do kopru (a to je řečeno hodně mírně) a když nadiktovaný trh padnul (mimo jiné proto, že se najednou v kapitalismu muselo platit penězi a ne třeba železnou rudou a ony se nějak ty finance do Tatry pak nějak přes stát "propraly"), nebylo komu tehdy už totálně zastaralé vozy prodat (mimo jiné i s nehospodárnou elektrickou výzvrojí, protože Rus nic, co by nespravil kladivem a šroubovákem, nechtěl, ač tyrystorová výzbroj byla připravena již r. 1976). Takže KT8 se dostaly do sériové výroby 1990 s mnoha problémy (které se u T3 neřešily, místní DP byly rády, že jim vůbec něco přišlo, tak si nestěžovaly), T6 až r.1994 (přitom prototyp tohoto stylu vznikl r.72, ale kvanitta měla přednost), kdy už jiné fabriky nabízely nízkopodlažní vozidla. A v té době vzniknuvší nízkopodlažní RT6 nebyly nikdy schváleny v původní podobě do provozu, neboť nedokázaly bez závad odjezdit potřebné km (až po mnohých úpravách se to povedlo v Brně r.2008, nyní už jsou prodány do Poznaně, kde jezdí, díky "měkčím" polským normám). Takže ne privatizace, ale "zaspání" vývoje.

+3/0
26.3.2018 9:10

M50i14l11a32n 13V56o87l73e12k 5849643346579

No, ověřovací série pražských KT8D5 je již z roku 1986, ale to není podstatné. Výrobce se musí přizpůsobovat trhu a Západ by od nás tramvaje nekoupil už z politických důvodů. Fabriku ale zlikvidoval Siemens, proto ji koupil a neprodali mu ji komunisti, ale naši pravicoví privatizátoři.

+2/0
26.3.2018 19:51
Foto

P88a67v77e44l 60F65r48u92m80e88r78t 5877984397448

Tramvaj je to docela pěkná a třeba bude i zajímavá z hlediska jízdního komfortu. Ale co se týče interiéru, tak nic moc. Sedačky na podestách a proti sobě, možná bude pár sedaček přímo na podlaze za kloubem, kde není podvozek, ale na fotkách jsem viděl jen samé podesty.

To je pak taková ta nízkopodlažnost ve stylu: vlk se nažere, ale koza zůstane celá.

+10/0
25.3.2018 12:34

R56o42m50a49n 28P55o66l55á75č48e14k 5556989635

Ukažte 20m NP tramvaj bez podest...

0/0
25.3.2018 13:19

L34u63k34á46š 30K62l21i39n45k47á54č26e88k 3611459328

Kdyby se udělala dvoučlánková 15T tak by to bylo ideální

+1/0
25.3.2018 14:22

T87o51m90á49š 80J31o94u85s46k58ý 6580334

Tramvaj má megahnusný předek připomínající spíše 90. léta na východě. Každopádně jsem zvědav na tu tichost při průjezdu zatáčkama. Současné nízkopodlažní T3 trhají uši a jízda v nich způsobuje snad až deprese.

+3/−3
25.3.2018 12:26

J31o12s20e25f 29Z46a23h43á12l49k93a 4823449918176

Částečně nízkopodlažní T3. Všechny modernizované T3 ála Vario si nemohly dovolit typové zkoušky hrubých staveb vozů. Proto i v těchto nových travajích je vždy vidět kus staré T3. Výjimku tvoří typ EVO, kde je HS už zkoušená vč. crash testů. Ale je vidět, že se konstruktéři báli příliš vybočit od spočtené a vyzkoušené T3. Soustředili se pouze na větší podíl nízkopodlažní části.

0/0
25.3.2018 12:54

R86o24m80a35n 14P43o45l12á66č11e82k 5746729275

Vario jde myslím koupit jako novostavba :-)

0/0
25.3.2018 13:23

F12i58l77i71p 71H58e24r51c68í79k 9399122227115

Hezčí než Škodovky v Praze. A nejspíš budou i více funkční ;-D

Ale Tatra tramvaje jsou nejspíš ještě pořád nepřekonané. R^

+6/−6
25.3.2018 12:17

M84i41l74a29n 43V18o60l82e95k 5639743876389

A cenově úplně jinde.

0/0
25.3.2018 12:35
Foto

P94a32v11e48l 21F19r10u66m46e37r81t 5617264447688

No škodovky v Praze (tedy ty nejnovější 15T) mají lépe zvládnutý interiér, což je dáno tím, že mají otočné podvozky umístěné pod klouby, takže v samotných vagonech (článcích) je zcela volný prostor na umístění sedaček ve směru jízdy a bez podest.

Jinak design je věc docela subjektivní.

+2/0
25.3.2018 12:38

M22a31r56e41k 71K85l87u24f41a 3138454694156

Jenže právě ty podvozky nových typů (14T a 15T) jsou například to nejhorší, co mohlo pražskou kolejovou síť potkat. Nejraději bych ty všechny nové typy tramvají z Prahy vypráskal.

+2/−1
25.3.2018 18:44

J11a73k46u95b 52H25r16o90m85á82d75k37a 5335712895189

Tak to si nemyslím. Speciálne interier je nepekný, takový "laciný".. Nevim, jak je to s technickymi parametry, ale nove tramvaje v Prate vypadaji rozhodne lépe.

+1/0
25.3.2018 12:38

J73o79s31e97f 60Z25a58h36á92l36k22a 4593629878266

Samozřejmě, funkčnost se dá "poznat" už teď, z 11 obrázků ve fotogalerii.

+1/0
25.3.2018 12:56

T64o76m38á79š 58S22e49d57l80á74k 3638211572197

Jsem zvědav. Budou to nejrychlejší tramvaje, co budou jezdit v ČR.

+1/0
25.3.2018 12:11

Najdete na iDNES.cz