Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odstartoval první přímý pravidelný let z Austrálie do Británie, trvá 17 hodin

Australským aerolinkám Qantas Airways se podle analytiků podařilo překonat další milník v leteckém odvětví, když v sobotu zahájily první a jediný přímý pravidelný komerční let mezi Austrálií a Británii. Let mezi Perthem a Londýnem na trase dlouhé 14 498 kilometrů trvá více než 17 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i44c91h23a83l 87M92i12l75l37e81r 9716552229602

ohledne diskuze, kolik mezipristani byvalo na dlouhych letech:

puvodni linka QF1 mezi Sydney a Londynem trvala 4 dny v 1947 a letelo se:

Sydney - Darwin - Singapore - Kolkata (Kalkata) - Karaci - Kahira - Tripoli - Rim - Londyn a spojeni nebylo kazdy den

Kdyz CSA zahajily provoz do Singapore s Il-62, letelo se Praha - Atheny - Kahira - Bombaj - Singapore a pouze 1x tydne!

0/0
25.3.2018 21:09
Foto

P12e11t75r 32J88a50r76o93š 6433412461

Bych asi zdechnul. Stacilo mi 12h v economy do Argentiny a zpet.

Prodat takovou letenku cloveku s +190 cm, by melo byt zakazano Zenevskou konvenci.

0/0
25.3.2018 18:50

J27i24ř65í 11B49r48u63t93o66v54s23k41ý 2210438152920

10 hod. už jsem parkrát přežil v economy,někdy byla i čtyřka volná tak vleže

0/0
25.3.2018 7:52
Foto

M34a94r69u57š72k43a 88S91t69e30r46n25o72v53á 3100600762656

Dobro došli?

0/0
25.3.2018 7:06

M72i37c11h35a87l 28M76i88l66l47e70r 9886422279952

zatimco prubeh letu je nejlepsi sledovat na flightradar24.com

parametry a dlasi detaily je mozne zjistit na Flightaware i retrospektivne

https://flightaware.com/live/flight/QFA9

0/0
25.3.2018 6:12

M25i81c34h85a68l 12M37i32l95l79e13r 9336902499652

QF9 je soucasne dobe na rozhrani La Manche, z oblasti hranic Belgie a Holandska. Nejakych 23 minut k pristani podle letoveho radu.

Osobne: ja bych na teto lince neletel, pokud bych nemel alespon Premium economy nebo neco lepsiho. Pres 17 hodin v letadle pro me /nas neni.

Chystame se do Evropy z Australie za par mesicu, shodou okolnosti tentokrat koncime cestu v Londyne, ale rozhodli jsme se nelet zpet primym spojenim QF 10.

Namisto toho jsme zvolili vice konvencni Emirates A 380, spojeni pres Dubai.

+2/0
25.3.2018 5:41

M93i45c74h48a16l 13M67i46l75l91e68r 9156952289122

uz jen ve vysce 8000 stop

0/0
25.3.2018 5:54

M37i12c49h98a90l 29M24i91l73l38e49r 9406312319632

pristal pred 5 minutami v Heathrow a roluje

0/0
25.3.2018 6:09

S36e36i32d72l 11P95e50t35r 1241381785154

Ono to má samozřejmě i další bonusy (byť ne přímo pro cestující) :

snížení nákladů na palivo, o jedny přistávací poplatky a handling méně, snížení rizika obecně, ušetření jednoho cyklu start-přistání, eliminace možnosti zpoždění při mezipřistání a d. ..

V každém případě to týmy odborníků připravovaly léta a prošlo to celé oponenturou/schválením desítek/stovek lidí a tudíž lze očekávat, že zvolili optimální řešení ..:-)

0/0
24.3.2018 23:57

J42a26n 62N16ě19m30e68c 2760628336983

17 hodin v letadle se dá přežít?

0/0
24.3.2018 23:02

R30a51d12e70k 45J97a74n80a45t81a 9495646454412

Když se dá přežít 26 hodin v autobuse ...

https://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=9U8O5at:S4oIBx8eLox0qvXPnkDWWTIzEm2vQcPs4wjXKdGNoRvX1S0qNC8gFWcwDJRYBTIEhPNutgHbWlmghnuGuOOPxlU8QX4VJaYPNkuu0EljPxMUk9XfdCOEL5NqEjHcskPsHf4MII2bRGn:.g--

+3/0
24.3.2018 23:13

R93a32d60e11k 86J21a29n85a86t96a 9385676294282

Špatně počítám, dokonce 36,5 hodiny ...

0/0
24.3.2018 23:14
Foto

P71e53t67r 40J37a16r80o70š 6403592511

Autobus dela pravidelne prestavky. Ale i tak to musi byt peklo.

0/0
25.3.2018 18:53
Foto

J59a42n 91V96a65l76a80l30í22k 6856689660896

Letoun Boeing 787 Dreamliner společnosti Qantas vzlétl z Perthu v sobotu v 18:50 místního času (11:50 SEČ) a na londýnském letišti Heathrow přistane v neděli kolem 5:10 londýnského času (6:10 SEČ).

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/qantas-airways-aerolinky-boeing-787-velka-britanie-australie-let-perth-londyn-1sy-/eko-doprava.aspx?c=A180324_171446_eko-doprava_mpl

jelikož zase mění čas tak přistanou v 6h10min

+1/−1
24.3.2018 20:34

S51e13i23d43l 53P72e13t26r 1781121375764

Nikoli,

na LHR mají plánovaný přílet v neděli 4:10 neboli 5:10 SEČ .

Obé samozřejmě již "letního" ..

+2/−1
24.3.2018 23:37

M51i21r58e64k 70G62a71j19e50r 5531286319300

To snad ne! Rozdil v casovych pasmech mezi Perthem a Londynem je 8 hodin a v dobe letniho casu v Londyne je to 7 hodin. Let trva 17 hodin (zaokrouhleno na cele hodiny). Planovany prilet do Londyna se uvadi 5:05, coz je mistni cas, tedy dnes, 25.3. je to letni cas.

Dalsi fakt je, ze letni cas je o hodinu vic, nez pasmovy cas, zatimco vy uvadite, ze je to o hodinu mene. Z obou duvodu je vas udaj chybny.

0/−1
25.3.2018 5:17

M19i26r17e54k 42G59a15j63e26r 5361246719360

Ostatne, ted je to prave 21 minut, co pristal v Londyne na terminalu 3, o 10 minut drive, nez planovano, takze 5:10 bylo spravny udaj o planovanem pristani, tech 5:05, co jsem jinde cetl, bylo o 5 minut spatne.

0/−1
25.3.2018 5:21

M97i36r42e71k 57G15a25j55e53r 5281256599580

Tak mala oprava. Jeste je ve vzduchu, planovane pristani je, ano, v tech 5:00, o 10 minut drive, nez ma v letovem radu. Takze az za 30 minut to bude.

0/0
25.3.2018 5:29

M59i25c45h33a81l 91M34i36l64l58e83r 9296962739602

QF 9 Pristani podle letoveho radu v 5:10 londynskeho LETNIHO casu, (6:10 SELC), ale leti o 10 minut s predstihem.

0/0
25.3.2018 5:46

M24i96r85e37k 71G36a39j46e92r 5481136759750

Nevim, proc me minusujete a pak napisete presne to same, co jsem psal ja. Rv

0/0
25.3.2018 6:07

M89i10c56h94a28l 98M88i28l92l54e31r 9476982429772

promin, melo to byt +

0/0
25.3.2018 6:24

K58a51r59e41l 63N40e56d41o87p86i32l 7838226329954

V Londyne se uz pripravuji asistenti s rudly, aby pomohli vyvezt z letadla zatuhle pasazery-pacienty.

Pokrok nezastavis.

+1/0
24.3.2018 20:17

M29a15r25t43i36n 17N62o64v29á17k 6543677699741

no, řekl bych, že jste nikdy neabsolvoval 10h + let.. já když letěl na Nový Zéland, tak to nejprve bylo z Prahy do Londýna /(to je nic), tam přenocovat, ráno se Singapore Airlines do Singapore (12+h).. tak stop-over na cca 6h. a další asi 11h let na Nový Zéland.. a rozhodně jsem s tím neměl problém.. hodně z toho se dá prospat.

0/0
25.3.2018 3:12

T48o37m39a57s 79H93a42c16e48k 6444297585227

Prehanite. Ve svete je dost 15+ hodinovych letu (namatkou SYD-DOH, LAX-SYD) a lide to bezne davaji. Z vlastni zkusenosti vim ze se to zvladnout da i v economy. 2 hodiny navic uz nehraji takovou roli. Samozrejme business je o necem jinem, tam by se v posteli dalo zvladnout klidne i 40 hod :-).

+1/0
25.3.2018 3:43

M69i71c43h85a66l 31M72i48l16l13e72r 9346252939322

Tomasi, my jsme meli moznost lete touhle linkou pri navratu z Londyna v cervenci, ale delka letu nas odradila.

Pravda 14 hodin do Dubaje take neni idealni, proto smerem do Evropy jsme radsi zvolili Emirates let s mezi pristanim v Singapore na protazeni a prochazce po letisti priblizne v puli cesty, pak Dubaj a nasledujici spojeni do Prahy. Odpocinek v Dubaji v jejich business loungeV, sprcha, Moet & Chandon, skotsky uzeny losos k snidani.....

Letime economy, ale mame clenstvi v klubu umoznujici vstup dp lounges.

0/0
25.3.2018 5:53

M52i85c94h69a80l 92M59i57l74l14e28r 9886892799702

vyhodu Emirates A380 vidim v tom, ze pokud mas sedadlo v predni casti kabiny dole v economy (tam, kde Qantas na svych A380 ma 1. tridu), je tam nejcerstvejsi vzduch po dobu letu a pristup k foyeru vpredu, mezi kabinou a kokpitem, kde se da behem dlouheho letu pohodlne protahnout a poklabosit se spolucestujicimi. Dreamliner ma vpredu 1. tridu, pak business, pak premium economy a az teprve zadni polovina letadla je economy. Misto na protazeni je sice vzadu letadla, ale jsou tam hlavni galley a jeden by se vetsinou pletl do cestu kabinovemu personalu, coz vepredu u A380 neni problem.

0/0
25.3.2018 6:23

M94i84c23h47a89l 30M42i50l33l94e31r 9686442639152

oprava, jednicka tam neni. Business 42 sesdadel / rozkladacich na postele ve dvou oddelenich, Premium economy 28 sedadel a 166 economy.

0/0
25.3.2018 6:40

T42o84m71a89s 30H53a73c47e65k 6614227965387

To same i u Qatar Airways v A380. Pokud chcete zmenu (predpokladam ze Dubaj uz mate projitou nekolikrat) tak Doha je take zajimava destinace na jednodenni stopover. Napriklad trhy jsou tam jeste takove autentictejsi a jeste na vas nepokrikuji v cestine jako v Dubaji.

A 380 ma obrovskou vyhodu pokud clovek cestuje business - bar! Spolecny pro prvni a business tridu. To stoji za to si pockat na 380ku nez letet dreamlinerem long haul.

0/0
25.3.2018 13:10

M67i77c41h91a76l 20M28i59l85l34e72r 9886122619102

;-D to se mi jeste nestalo, aby na mne pokrikovali v Dubaji cesky.

0/0
25.3.2018 21:02

T48o22m57a95s 51H41a28c56e97k 6694367955567

No ja se priznam ze ja davam take prednost mezipristani (a pokud to cas dovoli tak treba i 1 ci 2 denni stopover), ale tech 17 hodin se da zvladnout kdyz je potreba - to byla hlavne reakce na ty rudly. Osobne by mi vic vadil LHR nez tech 17 hodin ;-D. Horsi uz je snad jen CDG.

Co za clenstvi pouzivate? Ja mam PriorityPass ale ten neni do tech nejlepsich ;-(. I kdyz posledne v Doha bud neco ten den prestavovali nebo meli plno tak jsme dostali voucher do Qatar Business Longue - A to bylo hodne fajnove.

0/0
25.3.2018 12:59

M28i60c35h91a90l 74M71i91l12l53e57r 9256142289172

jenom Qantas Club, to mi na nase lety staci, pokud mam letenku s QF i kdyz letim s Emirates. Lounge Emirates v Dubaji, v ostatnich kde je ma Qantas. 42 kg zavazadla s QF a EK, 30kg domaci, pokud potrebuji.

0/0
25.3.2018 21:02

J22a82n 87V67a52c35h35u17d65a 7692646207218

Ty skostnatí v tom letadle :-P

0/0
24.3.2018 19:40

J79a71r65o80s62l98a97v 60H41o80v23o39r69k97a 3932631413903

Mynař tech 100 litru v pohodě zaplatí

+5/0
24.3.2018 19:10

J33a34n16a 73S19t11e83h70l31í21k94o65v37á 2809630910306

To je paráda :-)

+2/0
24.3.2018 19:01

J46a72k94u25b 15N67o75v41á68k 9582964534401

Pro zájemce se let dá sledovat zde QF9 from Perth to London https://fr24.com/QFA9/10d05b84

+2/0
24.3.2018 18:53

R70o75m73a45n 40S14t47o69n69e80k 1199403879131

mužem mu zamávat až poletí přes ČR :-)

+1/0
24.3.2018 18:55

P93a14v98e59l 46N48o61v31á68k 7251846649583

Nemusí tudy letět. To ideální trasa

0/0
24.3.2018 19:03

R74o14m60a14n 39S40t60o44n30e29k 1959763259321

blíží se :-)

0/0
25.3.2018 0:01

P60a64v63e63l 37N12o73v70á41k 7181216579913

Ale nakonec neletěl

0/0
25.3.2018 11:33

M18i12c59h87a79l 81M38i42l19l64e51r 9776792539812

letel jizneji, pres Rakousko

0/0
25.3.2018 5:57

J73a17n32a 44S24t87e95h67l14í87k82o90v86á 2429950480556

Děkuji :-)

0/0
24.3.2018 19:03

J47a32n 58D83v41o48ř24á47k 3824231942230

No to bude zážitek. Nejsou fotky z doby po přistání - usměvaví cestující, odpočatá osádka, voňavé záchody atd?

0/−1
24.3.2018 18:41

V84i83k83t29o98r 62K19o73š95k69a 4942500967719

Na ty si ještě čas... letadlo je momentálně někde u břehů Indie. A nebojte, všichni budou odpočatí a čerstvý jak rybičky.:-)

+2/0
24.3.2018 18:45

O15n88d93ř95e46j 69Č19a13p55k31a 6681501343924

Posádka je v pohodě... dva piloti řídí a dva chrápou, totéž palubní personál. A na rozdíl od cestujících v economy mají opravdovou postel.

+2/0
24.3.2018 18:51

J83a60n 11L92u81k81á30š 7147623913342

Navic by Quantas nebyl prvni aerolinka, kde by personal cistil WC za letu, takze ani ta WC nemusi byt po tech 17h nepouzitelna.

0/0
24.3.2018 20:04

M33i32c52h85a51l 81M60i22l35l59e29r 9516452539852

zadny Quantas, ale Qantas;-)

0/0
25.3.2018 5:56

M19i39c61h25a78l 73M69i34l22l94e75r 9226672759672

WC se v letadlech hlavnich aerolinek cisti pravidelne, zakladni pozadavek hygieny prepravy.

Prijde letuska v gumovych rukavicich a da se do prace, na to maji pravidelny rozvrh behem letu a vedle toho jeste podle potreby, kdyby se jim tam nekdo poblil nebo podobne.

Zachod i umyvaci linku vycisti, vydesinfikuji, doplni zasoby toaletniho papiru, papirovych rucniku a kapesniku, zasoby tekuteho mydla, zvlhcovace, kolinske - a to se zminuji jen o economy. V business a jednicce maji navic male ctevercova frote rucnicky, toaletnich potreb vic druhu a znackove.

Qantas, Emirates, Singapore Airlines, Etihad, Thai.... nejsou vlaky Ceskych Drah ve spojeni do Budejovic!

Nebo i mezinarodni rychlik Hamburg - Budapest na ceste mezi Berlinem a PrahouRv v 2014.

0/0
25.3.2018 6:34

T51o95m69a71s 24H26a32c61e73k 6694557245737

Skoda ze neletate, vedel by jste ze vsichni cestujici z business a first class budou perfektne odpocati, protoze maji postele. Posadka bude odpocata vic nez na nejakem Evropskem letu, ktery je jejich 4. ten den, protoze posadky se stridaji a mezi nami - zas tolik prace po vzletnuti a pred pristanim nemaji. A take maji vlastni postele, stejne jako letusky (mrknete treba sem: https://www.ausbt.com.au/here-s-where-qantas-pilots-sleep-on-the-boeing-787-dreamliner )

A zachody se umyvaji/uklizeji prubezne snad i na evropskych letech proboha!

+1/0
25.3.2018 3:06

P72e42t24r 57D17l72o52u67h88ý 3835281632988

Zatím se zdá, že to stihne mnohem dřív, dobře fouká.

https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

+3/0
24.3.2018 18:38

V19i57k19t38o24r 83K54o82š63k59a 4792310367629

Ano zatím letí s větrem v zádech...R^

+2/0
24.3.2018 18:47







Najdete na iDNES.cz