Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i53r28o29s88l70a31v 68S28e31m24e86c25k65ý 3102269226835

Tak teď rychle založit firmu na robotické stavebnice a státe plať. :/

+25/−2
doporučit
26.3.2018 1:08

D40a23v47i63d 82P83e95š72e11k 3733111338720

Ja dostal na storost dilny pred par lety, ktere byly zarizene z EU porjektu. Dlouhe roky se v nich neucilo, ted uz s zaky delame vyrobky (drevo, kov, plast). Zemedelky se ucily jen ze starych ucebnic, loni jsem to domluvil a kolegyne (prirodopisarka) poryla s deckama placek a sadi rostlilnky. Cvicna kuchyn je v provozu a decka se na kolejich nebudou muset zivit cinskyma nudlema. Letos jsem nakupoval elektro stavebnice a chtel bych dokoupit jeste druhou sadu, ktera se da s prvni porpojit (rozsirit).

Ten predmet ma budoucnost. Jsou i ucitele, ale s dotaci 1 hod tydne je to obtizne. Nejhorsi je, ze to ty decka bavi a opravdu se tam neco nauci, kdezto v druhem cizim jazyce se nenauci temer nic a sezere jim to cas, ktery by mohli stravit v dilnach.

Kdyz se chce tak to jde, jen mi trochu vadi zebrani u mistnich podnikatelu o material (zadam je o odrazky dreva, plechu nebo plastu) a nekteri jsou velice "neprijemni". Kdybych to nedelal pro zaky, tak bych se na to uz asi vykaslal... tem kteri mi vysli vstric moc dekuji, ti kteri mi nemohli vyhovet reknu ze to chapu, a ti co si mysli, ze drovo protopim a plechy povezu do sberu bych rad rekl, ze za tech par korun za material bych se neobtezoval volat a jezdit... Ale mam ten predmet rad, proto jsem ho studoval.

+27/−3
doporučit
26.3.2018 7:12

J30o61s94e17f 20D44v55o81r14a76k 8697598980359

Cesi by predevsim privitali okamzite, a uplne zruseni inkluze.

+39/−8
doporučit
26.3.2018 4:00

Z89d90e74n67ě34k 57D78u97b12e97c23k70ý 3437334250688

Každé děvče,po skončení ZŠ,by mělo umět svařovat pod vodou,opravit komín a couvat s návěsem :-))

+21/−3
doporučit
26.3.2018 7:36

D56a67v94i57d 93S34a29l58c89e81r 8666110363451

Funkční doba ministra školství nesmí bejt průměrně 1,5 roku. Nesmí na postu fungovat někdo jako básník a herec atd. ale ti kdo škole rozumí. Musí se předělat rámcovej plán IT a to kompletně (i SK to maj lepší). Musí se zvednout platy, aby se do školství taky vyplatilo jít a učitelé byli spokojení. Musí se vyřešit agenda a administrativa - to NEmá dělat učitel ale někdo na škole. Tohle všechno by bylo dobrým startem do lepšího školství.

+15/−1
doporučit
26.3.2018 6:37
Foto

J77i13ř83í 58R15o81h36a16n 5754758927315

Na základní škole jsme vyšívali všichni - kluci i holky. Už nevím jestli to byla výtvarná výchova nebo dílny pro nejmenší, ale jsem za to rád. Dnes si umím sám zašít třeba díru v teplákách, a jedné kamrádce jsem přišíval knoflík u bundy - nevěděla jak se vypodloží díra po vytrženém knoflíku, a ani jak se takový knoflík přišívá.

Později práce v dílně mi daly základy práce se dřevem. Ve škole jsme toho moc neudělali, pamatuju si jen jak jsem dělal dřevěný rámeček, a že mi vyšel strašně křivý, ale jako základ to stačilo, a dnes na tom stavím. Jsem sice hlavně samouk, ale loni jsem sám přestavěl kůlnu, a to díky tomu, že mi jako malému ukázali co je kladivo, co kleště a co pilka, a mohl jsem si všechno předem vyzkoušet. Odborník by se mojí práci na kůlně vysmál, ale stojí to, je to pevné a funkční, a mě to stačí. Nemusím kvůli jednomu hřebíčku volat odborného řemeslníka. A až se trochu zlepší počasí, sundám ptačí krmítko a opravím ho, protože ptáci a zima se na něm dost vyřádili. A taky to udělám sám.

Proto si myslím, že děti nějaký základ ručních prací potřebují. Nemusí z nich být přímo vyučení truhláři, ale přinejmenším by měli znát rozdíl mezi kladivem a kleštemi, a nebáli se zkusit vzít je do rukou.

+14/−1
doporučit
26.3.2018 9:44
Foto

P58e95t93r 48P10r31o66c44h30á12z64k50a 3412656712254

Češi by uvítali. Možná tak rodiče. Většině žáků je to naprosto jedno. Pokud se jich člověk zeptá, tak drtivá většina odpoví, že se rukama živit nehodlají. Na krásně do škol může přijít sebelepší technika, ale základ je základ. Nemyslím, že je třeba vyrábět zrovna poličky, ale děti by měli vědět přinejmenším na co které nářadí je a jak se používá. Pak teprve lze přejít k složitějším věcem. Zase bude x let mlácení prázdné slámy a než se ministerstvo k něčemu rozhodne, než se na to seženou peníze a někdo, kdo by to vůbec mohl učit uběhne x let a mezi tím se změní jak pohled na svět, tak technika a možná i lidstvo jako takové.Rv

+11/0
doporučit
26.3.2018 6:08

K76a52r89e76l 71V66a30c19h85u84t 9273432419493

Péči o dítě, šití i vaření přece mohou zvládnout i kluci. - Každý kluk by si měl umět přišít knoflík. Každý kluk přece jednou může být otcem. ;-)

+13/−1
doporučit
26.3.2018 6:02

M90i29c64h71a74l 32K64r50e80j44č44í 1906250741473

Ale houby moderní pojetí. Napřed je třeba umět úplné základy. Vždyť zatlouct hřebík je pro dnešní děti stejně nepředstavitelná věc jako udělat kotoul vzad.

+37/−12
doporučit
26.3.2018 3:48

I43v27i49c19a 21B38o33j84i25č 4599910757832

Zatlouct hřebík, opravit kapající kohoutek , okopat zahradu nebo zalatat ponožky by je měl naučit rodič. Určitě souhlasím, že dílny by měly být spíše v moderním pojetí, co se doma nenaučí od 40 letych rodičů bez vztahu k technologiím, kteří si myslí, že nainstalovat hru na mobil je umění hackerů. Už jen postavit například blikající diodu s arduinem a napsat k tomu kód bude užitečnější z pohledu logického myšlení.

+11/−2
doporučit
26.3.2018 8:22
Foto

V62l25a14d33i12m79í21r 45Š84ť68a89s48t59n36ý 1701556425793

Totální nezodpovědnost byla ty dílny zrušit. I kdyby se tam ti manuálně nezruční měli pouze klepnout kladívkem do palce, bude to pro ně poznání, že vytvořit něco vlastníma rukama je kumšt, který není každému daný a je tedy hoden společenského uznání a přiměřené odměny. Když si při tomu vědomí, že veškerý tovar a potraviny se nelíhnou v regálech supermarketů, ale že se na jejich vzniku musel někdo snažit nebo dokonce nadřít, bude to jen bonus pro jejich budoucí normální uvažování.

+10/−2
doporučit
26.3.2018 10:03

J51i55ř71í 52N66e77u33m30e21i66s43t48e22r 2822565803871

Práce v kůlně a na podzimku se na školách podceňuje.

+7/0
doporučit
26.3.2018 6:30

J64i39ř21í 88F44o63g12e57l 2580581696602

Bohumili Kartousovi bych dal do ruky lopatu a přidělil kolečko, aby konečně pocítil radost ze skutečné práce. Ty jeho teorie jsou totiž hrůzné.

+8/−1
doporučit
26.3.2018 8:48

S11t62e38p82a78n 50T30o22t19h 8588369985818

manuální činnosti pomalu mizí.... ano, ale kdo pak utáhne kapající kohoutek, když to nebudou umět doma a řemeslníků ubývá rapidním tempem a všichni budou ve službách??:-/Rv

Svoje děti bereme s sebou na zahradu a nenutíme je pomáhat, jen před nima děláme a práce. A jak je známo, příklady táhnou...

Syn zase ve 3,5letech umí s vrtačkou a šroubovákem... Je smutný, že tohle ve školách není pořádně ve výuce, protože každý na sídlišti nemá ještě zahradu a dílnu.;-(

+8/−1
doporučit
26.3.2018 6:23

J68a53n 11Č46e55r17n91ý 8780480164261

Jo, dílny a pozemky potřebujem, to se v montovnách bude hodit. Místo, aby se děti ve škole naučily základy finanční gramotnosti nebo opravdu digitálně pracovat, budou naše děti okopávat ředkvičku a v dospělosti nadávat, že jsou kolonie západu a Číny.

Mimochodem mluvím jako zástupce generace, která těmito obrovsky užitečnými předměty prošla.

+9/−2
doporučit
26.3.2018 7:17

J30a90n 16K90o68m94r18s28k62a 8682192148152

Tak jak je zmíněno v posledním odstavci.

Stačilo by aby se v dílnách probírali základy. Tzn. aby děti věděli co je kladivo, že jsou nějaké kleště, klíče, svěrák a měřidla. A aby s tímto základním nářadím uměli pracovat a používat ho.

Že by je učili s pilníkem a nebo s hoblíkem jako nás kdysi je asi zatím pouze sen.

Ale tady se začnou vymýšlet zase maximalistická řešení - CNC apod. to ať je až na střední škole proboha, stejně to tam již je.

+6/−1
doporučit
26.3.2018 10:59

J65a43n 42M36a67c77e16k 9134215172758

na zahradě by se děcka měli naučit základu - zametání, sazení, plení a další a v pracovkách nějaké normální věci... Boha, na co jim bude dobré umět létat s dronem, který by řídili stejně přes svůj smartphone? logika lvl 1. Moderní pojetí bych si představoval, kdyby uměli něco svařit, vyrobit budku, nabrousit nůž ;-D ogaři byli při pracovkách u nás ve škole šikovní, ale cérky na zahradě byly k pláči. Někeří drželi motyku/lopatu/metlu asi poprvé.

Ono je to ale vždy jen o rodičích. Pokud děcko vedou k tomu, že bude v budoucnu kancelářská myš, tak z něj bude netáhlo navždy (pokud nepřijde nějaká seberealizace)

+14/−9
doporučit
26.3.2018 2:20

P19e10t21r 12M51o77l81á62k 9568221617864

A osnovy by byly jaké. Montáž a demontáž odpalovacího zařízení?

Myslím si, že smyslem dílen je rozvinout u děti motorickou činnost a také aby věděli, co je to kladívko, pilka, šroubovák. Bohužel to asi nezní dost moderně.

+8/−4
doporučit
26.3.2018 6:20

R43o38m52a24n 49P17o45l22á58č49e94k 5796229735

Proc moderní technologie... Vrtačka se moc nemění... Kladivo a šroubovák taky ne...

To akorát smrdi tunelem... K cemu bude dron? Nebo 3d tiskarna?

+9/−6
doporučit
26.3.2018 7:10

O65n20d69ř98e22j 18H83o40r80á67k 8829164751

Ten Kartous je teda případ. Před týdnem tady měl dokonce komentář o tom, že dílny a pozemky jsou prý trápením dětí. Já teda nevím, ale tenhle předmět si pamatuju jako tu rozhodně zábavnější část výuky, a to jsem k téhle činnosti nikdy moc netíhl ani jsem v ní nebyl dobrý, spíš jsem byl na obě ruce levý a zahradnickým talentem jsem taky zrovna nedisponoval. Podstatné je, že tohle má být primárně výchovný předmět, který by měl dětem spíš pomoct vybudovat si nějaký základní vztah k věci než jim vnucovat, že mají jít na učňák, jak to paranoidně interpretuje Kartous. Přece nejde o to, abych si uměl sám vyrobit nábytek nebo zavést do baráku elektroinstalaci, ale abych nesháněl řemeslníka pokaždé, když potřebuji opravit rozviklanou židli nebo vyměnit zásuvku. A jestli technické práce nebo zahradničení budou někoho bavit a rozhodne se v tom dále pokračovat i po ZŠ, co je na tom špatně?

Ovšem představy pana Havlíčka jsou taky dost mimo. 3D tiskárny, drony, laserové pálicí stroje? To je fakt hodně mimo mísu, když uvážíme, že jde o doplňkový předmět, na který se sotva bude z rozpočtu školy vydávat víc peněz, než je nutné. A že sehnat na tohle učitele nebude problém, když to začátkem 90. let šlo s angličtináři? On asi netuší, jak to tehdy vypadalo. Běžným standardem ve výuce angličtiny byla ruštinářka, která si před svými žáky horko těžko udržovala náskok dvě lekce.

+4/0
doporučit
26.3.2018 12:34

P83a86v55e57l 92P13o55ř97í96z25e63k 9659947746939

Většina tady má pravdu, že se musí učit novým věcem a s novými technologiemi. Jen se ale podívejte jaké jsou bezpečnostní podmínky pro práci s žáky v dílnách a na pozemku. Nevím, jak by tam někteří prosadili laserovou vypalovačku, třeba jen do dřeva. Při zručnosti některých(a dalších inkluzích, ADHD a jiných omezeních), nemůžete mít v dílnách 25 dětí, to není o tom něco naučit vytvořit, ale o průseru. Dnešní děti jsou strašně netrpělivé a rychlé. Podívejte se, když mají pomalý internet jak jsou nervózní. Souhlasím s názorem zapracovat tam moderní věci, ale kdo z Vás za hod. týdně něco udělá??? Ať je to s konstrukčními stavebnicemi, či programovatelným Legem. Jak chce někdo lítat s dronem? To je pro jednoho. A co budou dělat ostatní??? A vždycky se musí začínat od začátku. Já uvádím příklad, každý z nás vždycky začínal do plínek a postupně se vypracoval na hrnec a potom na další stupeň a to je stejné i u té výuky v dílnách a na pozemku.

A ty výkřiky různých profesních skupin?? Spočítejte si to. Někdo to tady v diskuzi udělal.......a co když s tím dronem trefí strom? Kolik potřebujete 3D tiskárem, aby to bylo účelné a jak drahý bude jejich provoz?? Proč tedy tyto profesní skupiny nekoupí do "své" školy tyto věci?? To je Otázka???

+4/0
doporučit
26.3.2018 10:12

J26a69k14u40b 89Z76e22m70á91n56e98k 2534133131568

Vymýšlet předměty, na které nejsou ani peníze ani učitelé, to musí být velice zajímavá práce. Taky bych pár věcí dal dohromady, je toho dost, co lidem v základním vzdělání chybí.

+4/0
doporučit
26.3.2018 6:47

J83o40s43e40f 61L35a13n90z 8125761654758

Jasně-virtualní realitu, 3d tisk a jiné moderní "kokotiny"(jen aby to bylo co nejdražší na vybavení bo kšeft pro erár). A za který konec se drží kladivo a lopata je stejně nikdo učit nebude- jednak je to fyzická činnost (aby se neunavili) a v životě to "PRÝ" nebudou potřebovat....Opravdu koncepce školství stylem hraběcích rad: "...nemáte na chleba-no tak jezte koláče".

+7/−4
doporučit
26.3.2018 7:06

M67i94l16e42n26a 42K88l23o20u63č52k26o98v71á 2256630116922

Včera jsem četla upenlivy inzerát jednoho velkého podnikatele. Nutně shání 3 udrzbare - takovy Ferda mravenec - všechno umí, se vším si poradí. Aby uměl vyměnit žárovku, spravit netesnici baterii, splachovadlo u WC, přilepit odtrzeny koberec, spravit kliku u dveří, taky nějakou strojarinu. Má ale smůlu. Tihle " Ferdove" jsou dnes už ve věku 60 a výše a mladí nic neumějí.

+6/−3
doporučit
26.3.2018 10:11

P59e52t94r 49S40c32h32w63a23r68z 7238789123631

Nějakou základní práci s nářadím by se děti naučit mohly. Bude se jim to hodit, většina nábytku se dneska dodává v placaté krabici ;-D.

+4/−1
doporučit
26.3.2018 6:54







Najdete na iDNES.cz